A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Ezek a tárgyak is megtalálják majd a maguk vásárló rétegét.
De ettől a Fyne Audioban szerintem nem kapnak infarktust.
Más világ, más termékek, más vevők.
Hát ugylatszik hamar beérett ez a Tannoy felvásárlás! Én nem tudom pontosan, hogy mit érezhetnek most a Fyne Audiot megalapító, nemrég még Tannoy fejlesztőmérnökei, de asszem nem szívesen lennék a helyükben.
6-10%-on áron kapható a Tannoy életérzés! Tessék, csak tessék!
Kíváncsi leszek majd a piac hová árazza be ezeket...
Szerintem nem az a nagyobb baj, hogy van ilyen, hanem az, hogy van aki megveszi. Igazából az tehet az egészről, hasonlóan, mint aki a "kamionról leesett" cuccot megvéve támogatja a lopást.
.....
Viszont annyi következtetést levontam,hogy hosszú az út,...és van még mit tanulnom.Olvasom a fórumot és próbálom a hasznos dolgokat kimazsolázni a sok hozzászólásból.
Ezt a posztot én nagyon fontosnak tartom! Az idézet mondatok miatt. Aki itt, ezekben a fórumokban akar tanulni, az nagyon rossz utat választ. Tipikusan "vak vezet világtalant" párbeszédek zajlanak, amik távolabb viszik a kezdőket a jó megoldásoktól. Legalább is azon a területen, amihez én valamit konyítok, amelyen vannak tapasztalataim. Gondolom ugyanez a helyzet az audiózás más területein. Ez az oka a kiábrándultságoknak, amiről gyakran olvasni itt.
Beteszem ide segítségképpen. Hozzájárulok a kínai ipar fejlődéséhez, ahogyan csak tudok:
5D54A3D3-9223-4191-8177-C9BB6DFA94BF.jpeg (32.69 KiB) Megtekintve 2161 alkalommal
B2FC457F-455E-4C63-8264-BC2B9BBDB4E9.jpeg (89.45 KiB) Megtekintve 2161 alkalommal
8DE32102-34E5-4097-84F9-7B060FE92351.jpeg (112.62 KiB) Megtekintve 2161 alkalommal
5DFE991D-D04B-4C05-B277-1598033037F5.jpeg (98.82 KiB) Megtekintve 2161 alkalommal
US $1,862.00US ($1,960.00-5%)
11
M-044 12-inch coaxial HIFI speaker passive Loudspeakers pk Tianlang speaker Stalin
Le is fordítom: Akció -5% (pedig most jelent meg) - Sztálin hangszóró
Nesze!
Specsben ám szó sem esik érzékenységről vagy frekvenciavàlaszról, ilyet itt ne keress, inkabb nezd ahogy középen nem sikerült illeszteni a furnérterítéket, ugyhogy inkabb tettunk neked bele csíkot!
Hát ugylatszik hamar beérett ez a Tannoy felvásárlás! Én nem tudom pontosan, hogy mit érezhetnek most a Fyne Audiot megalapító, nemrég még Tannoy fejlesztőmérnökei, de asszem nem szívesen lennék a helyükben.
6-10%-on áron kapható a Tannoy életérzés! Tessék, csak tessék!
Kíváncsi leszek majd a piac hová árazza be ezeket...
Annyira beerett hogy nekem mar 404-et ad a link.
Nekem mukodik pedig. Ez az m. verzio, mert telefonrol linkeltem. Lehet asztali gépen ez nem müködik. Probald m. nelkul:
Hát ugylatszik hamar beérett ez a Tannoy felvásárlás! Én nem tudom pontosan, hogy mit érezhetnek most a Fyne Audiot megalapító, nemrég még Tannoy fejlesztőmérnökei, de asszem nem szívesen lennék a helyükben.
6-10%-on áron kapható a Tannoy életérzés! Tessék, csak tessék!
Kíváncsi leszek majd a piac hová árazza be ezeket...
Ki hány százalékot költ, tart reálisnak egy adott rendszer komponenseire, és miért?
Mindenből a lehetőség szerinti a legjobbat kell kihozni de el kell dönteni, hogy alap közép jó vagy esetleg a csillagos ég a határ egyébként minden számít a csatlakozotól az kábelig de sorolhatnám az ósszes komponenst
Szóval mindig van feljebb csak a kavics szab határt sajnos.....
Összehasonlítási alap szerintem csakis az új ár lehet. Hogy ki mit hol és mennyiért vett, az nem jellemzi az adott eszköz értékét, maximum a beszerzési árát.
A szoba és annak berendezése (akusztika) szerintem nem lehet viszonyítási alap, mert valaki akusztikai elemekre költ, mások a lemezeikkel oldják meg, megint mások 18. századi bútorokkal, szobrokkal, festményekkel, könyvekkel. Az egyik értéke pár tízezer, a másik néhány millió, harmadik tízmilliók.
Nálam az akusztika szerves része a hanglemez gyűjtemény, aminek az értéke a teljes hifi rendszer értékének a 44%-a.
Uhhh...,itt valami nincs rendben. Elgondolkodtam,vajon hogy mehetett ez így félre? Azután kezdtek beugrani azok a gondolatok,amit itt olvastam a hozzászólások között a fórumtársaimtól...és kezdett megvilágosodni,amit még az előbb homály fedett.De hisz én vagyok az a balek kábel-fétisiszta,aki minden rosszat,ami a rendszerben van,kábelekkel próbál helyrehozni. És nem elég,hogy az összekötőket és a hangfalmadzagot cserélgettem,de még a hálózatival is tököltem. A front digitális,....ráadásul Tidal...,nem egy jó nyitás. Az erősítőm csöves SE,..alapból löki a szirupos torzítást.De nekem ez nem elég,..a madzagokkal még "javítok" rajtuk. A hangfalam csak 44-Hz-ig megy le,...persze,hogy keresem a kábelekkel a nemlétező mélyeket. Meg persze,amikor a hangot kerestem,soha nem raktam be se metált,se népzenét,se szintetizátort,mert ugye az is ugyanolyan természetes hangszer ,mint a trombita... akkor egyből kibukott volna,hogy ez a rendszer csak egy lány egy gitárral előadására jó. Egy szerencsém van,...hogy szeretem hallgatni...így ,ilyennek...amely némelyeknek akár kellemes is lehet...csak messze van valóságtól. Most már tudom,hogy nem azt hallgatom,ami a studióban rögzítve lett,hanem amit az én szájízemre "csináltam". Pedig hallottam nem egy olyan rendszert is,ami "állítólag a rögzített "valóságot" adja vissza",....de nem kívántam meg. Lehet,hogy a fülem nem az igazi,...vagy szerintem nem ilyen a "valóság". Biztos abba a rendszerbe a mester nem vitte bele a lelkét meg az ezoteriát.... viszont sok tranzisztor volt benne,...gondosan kifejlesztett mérnöki remekművek voltak...a hangfalak 3-4-5-6 utasok /lehet hogy annyi nem/. Tyű.. itt aztán tényleg volt magas,volt mély,...voltak részletek. Hát akkor mi a baj? Lehet,hogy az arányok nem nem stimmeltek? Nem,..ezzel nincs baj...Valahogy inkább olyan érzésem volt,...mintha egy gép szétszedte volna a zenét milliónyi apró részletre,és összerakta úgy,ahogy szerinte jó,...de nekem ez sosem tetszett. Viszont annyi következtetést levontam,hogy hosszú az út,...és van még mit tanulnom.Olvasom a fórumot és próbálom a hasznos dolgokat kimazsolázni a sok hozzászólásból.
Ki hány százalékot költ, tart reálisnak egy adott rendszer komponenseire, és miért?
Nézzünk egy alap szettet: forrás-erősító-hangfalak-kábelek. Nálam ez nagyjából 20-40-70-5%-ban oszlik meg. Mivel tapasztalatom szerint a hangfal a leginkább befolyásoló tényező.
Nálam ez az arány a következőképpen alakul:
Forrás készülékek - 38%(több forrást is hallgatok, amik sok alkotóelemből tevődnek össze)
Erősítő - 22%
Hangsugárzó - 18%
Kábelek -14%
Készülék állvány és egyéb kiegészítők - 8%
Úgy gondolom, az ilyen jellegű adatokból, messzemenő következtetéseket nemigen lehet levonni.
Ha egy részegységet nagyon fiatalon, adott esetben újonnan vásárolunk meg, akkor az a százalékos részarányát, jelentősen megemelheti. Viszont ha egy másikhoz a koránál, ill. a állapotánál, presztizsénél fogva, nyomott áron jutunk hozzá, akkor ott a mérleg nyelve lefelé billen. Függetlenűl a használati értékéntől, vagy a rendszerben betöltött szerepétől.
Véleményem szerint, egy ilyen százalékos felosztásból kb. semmire sem kapunk válasz. Személy szerint én egyikből sem tudom kiolvasni például azt sem, hogy ki, melyik részegységet gondolja a legfontosabb láncszemnek.
Talán nem véletlenül, ezt többen meg is nevezték.
Sokat gondolkoztam, hogy ezt hogy is tudnàm szàmokba foglalni, de annyi forràs kèszülèkem van hogy ez nem egyszerû. (Gondolom ezzel nem vagyok egyedül) :-) Max úgy hogy csak egy forràssal szàmolok ès az àtlagàrukkal.
legutóbbi mókás, de van benne valami...
komolyan véve:
forrás (digitális) 20%
erősítő ha csak halk zenehallgatásra kell, 10%, (egy tetszőleges malac is megteszi ) ha hangosan is hallgatjuk, akkor 30%
hangsugárzó 20%
szoba akusztika és hallgatási körülmények 20%
kábelek és kiegészítők 10%
Nincs olyan, hogy leggyengébb láncszem, mert minden készülék és kiegészítő másfajta tökéletlenséget (torzítást) visz a rendszerbe, amit nem lehet más komponenssel kiigazítani.
Az akusztika vonzatú költséget radikálisan lehet csökkenteni közeltéri zenehallgatással (1-1,3m hallgatási távolság), ehhez viszont erre alkalmas hangsugárzó szükséges, ami költségesebb.
Az analóg forrásokat most nem veszem figyelembe, az jócskán bonyolítja a számolást...
Ki hány százalékot költ, tart reálisnak egy adott rendszer komponenseire, és miért?
Ez egy jó kérdés. Az én tapasztalatom alapján a végső hangzásban a legnagyobb részt a hangsugárzó és a szoba határozza meg. Amikor én rendszert kerestem (most és a korábbit is) mindig a hangsugárzó volt az amit elsőként ki akartam választani mert egyrészt talán itt még a legreálisabb az hogy drágábban tényleg műszakilag is jobbat kap az ember meg a kinézet is meghatározó. (A szoba vagy adott vagy nem de erre most nem térek ki.) Meg általában ezt a legnehezebb, legproblémásabb hurcolni, kipróbálgatni. (Meg ez a legsérülékenyebb is.)
Szóval ez az alapelv de utána nem szoktam árkategóriákat meghatározni magamnak mivel sok más szempont is befolyásolja a döntést egy komponensnél. A jelenlegi rendszer arányai:
Forrás: 29%
IC kábel: 1%
Erősítő: 28%
Hangfalkábel: 2%
Hangsugárzó: 40%
Ehhez jön még az akusztikai problémákra költött pénz de azt most nem számolom bele. Tápkábelre pedig nem költöttem külön.
Ki hány százalékot költ, tart reálisnak egy adott rendszer komponenseire, és miért?
Nézzünk egy alap szettet: forrás-erősító-hangfalak-kábelek. Nálam ez nagyjából 20-40-70-5%-ban oszlik meg. Mivel tapasztalatom szerint a hangfal a leginkább befolyásoló tényező.
Újkori árat tudok most csak kb. írni.
20-50-36-4
Használtan az arány kb.
19-38-38-5
De amúgy nálam ugye nem napi kérdés. Reális költés annyi, amit éppen szánok rá, ha van NEKEM tényleges (nem vélt/mintha) különbség. Nem is nézem, hogy igazából milyen a százalékos megoszlás, szerintem semmi értelme ezt nézni, hanem a végeredményt.
Ne haragudjatok, de nálatok a %-os értékeknek a végösszege több lett, mint 100%... így nehéz lesz közös pontra jutni szerintem...
Számomra ez az arány, a valós bekerülési költségek alapján a következőképpen oszlik meg egyetlen! forrással:
forrás: 17%
erősítő: 11%
hangsugárzó: 39%
kábelek/állvány/alátétek/ösvény: 33%
Számomra is legfontosabb/legértékesebb eleme egy láncnak a hangsugárzó, amihez szorosan kapcsolódik egy hozzá jól illeszkedő erősítő. Itt azért máris adódhatnak furcsa párosítások is, mert vannak olyan hangsugárzók, amik az értéküket meghaladó elektronikákkal tudnak csak kibontakozni és vannak olyanok is, amik meg egy töredékükbe kerülő erősítővel is teljesen jól szólnak... én igyekszem az utóbbiakat előnyben részesíteni. Úgy gondolom és tapasztaltam eddig, hogy egy hangsugárzó tudja a legnagyobb torzítást belevinni a rendszerbe, így annak a kiválasztása az adott szobába a legfontosabb.
Forrás tekintetében egy analóg lánc sajnos eléggé fel tudja borítani az arányokat, mert futómű-kar-hangszedő-phono-plusz kábel nagyobb értéket képvisel általában megközelítőleg hasonló minőségű megszólalást feltételezve. Persze ez általánosítás, ilyen-olyan példákat könnyen fel lehet hozni minden mellet-ellen is.
Én fontosnak tartom a kábelezést, normális gyártók termikeivel kapcsolatban sajnos csodák nincsenek, olcsó húsnak híg lesz a leve... barkácsolók ár/érték arányaik számomra elfogadhatatlanok, nem volt még jó tapasztallatom velük...
És tényleg :_) Ebből látszik, hogy a rendszer több, mint 100-as!
Ki hány százalékot költ, tart reálisnak egy adott rendszer komponenseire, és miért?
Nézzünk egy alap szettet: forrás-erősító-hangfalak-kábelek. Nálam ez nagyjából 20-40-70-5%-ban oszlik meg. Mivel tapasztalatom szerint a hangfal a leginkább befolyásoló tényező.
Újkori árat tudok most csak kb. írni.
20-50-36-4
Használtan az arány kb.
19-38-38-5
De amúgy nálam ugye nem napi kérdés. Reális költés annyi, amit éppen szánok rá, ha van NEKEM tényleges (nem vélt/mintha) különbség. Nem is nézem, hogy igazából milyen a százalékos megoszlás, szerintem semmi értelme ezt nézni, hanem a végeredményt.
Ne haragudjatok, de nálatok a %-os értékeknek a végösszege több lett, mint 100%... így nehéz lesz közös pontra jutni szerintem...
Számomra ez az arány, a valós bekerülési költségek alapján a következőképpen oszlik meg egyetlen! forrással:
forrás: 17%
erősítő: 11%
hangsugárzó: 39%
kábelek/állvány/alátétek/ösvény: 33%
Számomra is legfontosabb/legértékesebb eleme egy láncnak a hangsugárzó, amihez szorosan kapcsolódik egy hozzá jól illeszkedő erősítő. Itt azért máris adódhatnak furcsa párosítások is, mert vannak olyan hangsugárzók, amik az értéküket meghaladó elektronikákkal tudnak csak kibontakozni és vannak olyanok is, amik meg egy töredékükbe kerülő erősítővel is teljesen jól szólnak... én igyekszem az utóbbiakat előnyben részesíteni. Úgy gondolom és tapasztaltam eddig, hogy egy hangsugárzó tudja a legnagyobb torzítást belevinni a rendszerbe, így annak a kiválasztása az adott szobába a legfontosabb.
Forrás tekintetében egy analóg lánc sajnos eléggé fel tudja borítani az arányokat, mert futómű-kar-hangszedő-phono-plusz kábel nagyobb értéket képvisel általában megközelítőleg hasonló minőségű megszólalást feltételezve. Persze ez általánosítás, ilyen-olyan példákat könnyen fel lehet hozni minden mellet-ellen is.
Én fontosnak tartom a kábelezést, normális gyártók termikeivel kapcsolatban sajnos csodák nincsenek, olcsó húsnak híg lesz a leve... barkácsolók ár/érték arányaik számomra elfogadhatatlanok, nem volt még jó tapasztallatom velük...
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Ez több szempontból is megfelelne neked.
Egyrészt fehér, kis helyet foglal, másrészt hangos, de nem ordíttatható -legfeljebb szubbal kiegészítve, a környezeti akusztikára valamivel kevésbé háklis, mint sok más hangszóró, és nagyon szépen és jól szól. https://www.muziker.hu/amphion-amphion- ... full-white
egy fehér állvány hozzá https://www.emag.hu/norstone-stylum-1-h ... gLWyPD_BwE
és léteznek fehér hangszórókábelek is
Csak halkan említem, két és félutas állódobozok közül -ha ilyesmit nézel-, nálad mindegyik szarul fog szólni mélyhang tartományban az általad elképzelt elrendezés szerint.
Hallottam már drága erősítővel (vmi csöves 1m felett) olcsó hangfalat (Canton Ct 200-200 ezer), ami sehogy nem szólt
és hallottam már olcsó erősítővel (kb. 30 ezer, vmi vintage Sony) drága hangfalat (Bösendorfer Vc7), ami zseniálisan szólt.
Nyilván ez 2 szélsőség, de akkor menjünk ezen tapasztalatokon tovább.
Nekem az előző rendszerem úgy állt össze, hogy PM-68 erősítő 99-ben volt 150e Ft körül, a CD-67MKII pedig nagyjából 90e. Ehhez (előttük pár hónappal) vettem akkor a Mission 703-ast, 70e Ft rémlik szintén 99-ben.
Majd a hangfalat a a Sennheiser HD570 fejhallgató miatt kevésnek éreztem (pedig csak a Malacokba volt bedugva ), és 2003-ban vettem az akkor 350e Ft-os Mission 783-asokat.
Na, most ez a 783-as le tudta követni a CD-17MKIII-ra történő áttérés hallható különbségét. A CD újkori ára 2007-2008 környékén, ha minden igaz 400-450e Ft körül mozgott.
Majd jött a PM-16, ami 97-ben került 450-500e Ft-ba kb.
És igen, lehet, hogyha hangfalat cserélnék, még jobb lenne a hang. Basszus terén nyilván mindig van hova tovább egy bizonyos szintig (meg eléggé szoba függő is). Hogy ennél többet tud e a jelenlegi Malac szettem, mint amit ezek Missionok tudnak? Passz. De annyira nem is érdekel. Nekem jó ez így, csak a szín az, ami most bekavar a zasszony tényező miatt.