Érdekes jogi kérdéseket vet fel ez a történet. Spotify API váltás a gyártók többsége azért lekezelte, a Pioneer egy csúnyát bénázott vele, a piac meg is büntette érte. Egyébként - bár tudom senki se olvassa ezeket el - de kivétel nélkül minden gyártó a felhasználói szerződésben rögzíti, hogy a készülék használatához kapcsolódó un. third party szolgáltatók (Spotify, Tidal, Roon, stb.) működéséért felelősséget, pláne garanciát nem vállal. És ha belegondoltok, ez nem is lehet másképp, A Pioneer és a Spotify két külön entitás, ha a Spotify pl. két év múlva csődbe megy, a Pioneer maximum széttárhatja a kezét, hogy ő nem is igért olyat, hogy ez a szolgáltatás az idők végezetéig működni fog.diagnet írta: ↑2020.10.25., vas. 18:53A terméket spotify certifikációval értékesítették közel 2 éven keresztül. Még javában kapható volt újonnan, mikor egyik napról a másikra eltűnt a lefrissített kliensek eszközlistáiból. Értetlenül állt néhány ezer felhasználó premium előfizetéssel és az erre alkalmas célhardverrel, amelynek nem tudták használni a termékleírásban szereplő ezen funkcióját. A spotify válasza az volt, hogy megváltozott a protokoll és a gyártókhoz lehet új fw-ért fordulni. A pioneer válasza pedig, hogy lehet AE modelleket venni, amik támogatják az új protokollt. A felhasználók válasza meg ez volt:robi20064 írta: ↑2020.10.25., vas. 14:24Ezzel erosen vitatkoznek. Az N50A az valamikor 2015 elejen jelent meg, es a legutolso firmware ami meg a japan oldalon elerheto az 2017 februari. Mellekesen az itt bejelntett Spotify Connect tamogatas egy evvel kesobb meg is szunt. A ket idopont kozott osszesen ketto firmware frissites jelent meg az eszkozhoz. Ha ugy vesszuk akkor manapsag egy tisztessegesebb keszulekhez legalabb 2 ev garanciat adnak (forgalmam sincs mit adott a Pio 2015-ben az N50A-hoz), ergo nagyjabol a garancialis idoszakban volt szoftver tamogatas is, utana semmi. Pont ugyan ugy szartak a japan vevoikre mint mindenki masra, dobtak az N50A/N70A tamogatast es csak az AE-vel foglalkoztak onnantol.
Alto fentebb mar kifejtette a halozati lejatszok kivalasztasakor lenyeges szempontokat amivel szinte teljesen egyet is ertek, annyival kiegeszitve hogy nem egyenlo mertekben sulyoznam a szempontokat. Minosegi DAC-ot es vasat azert eddig is tudtak csinalni a gyartok (Pio beleertve), a szoftveres resz fejlesztese viszont gyakran nem hazon belul tortenik hanem kiszervezett, illetve ha hazon belul akkor pedig alultervezett. En sokkal inkabb valasztanek egy olyan eszkozt ami a teoretikus hangskalan csak 8/10, de tudom hogy sok evig szamithatok szoftveres tamogatasra is, mint egy olyat ahol 9/10 vagy 10/10, viszont nincs hosszu tavu tamogatas szoftveres teren es pl egy esetleges Spotify/Tidal/Deezer/akarmi API valtoztataskor bukom az integraciot.
Lehet ezt tobb szemszogbol nezni, de az teny hogy a Pioneer az nem Lumin (ar tekinteteben sem) sot meg csak Bluesound sem.Szabadultak tőle itt is és váltottak másik márkára. A nagy részük dacból, mert amúgy a többi paraméterével semmi baj nem volt. De senki nem garantálja, hogy nem lesz évente api csere amit hardveresen nem képesek lekövetni. Nyilván ez fennállhat bármelyik gyártónál, de ez volt az első ilyen tömegeket érintő eset, mivel a jó ár/érték arány miatt elég sok került forgalomba.aurizz Regular 2018-04-04 08:25 AM
I give up. Selling my N-50A and moving to YAMAHA WXC-50.
That was first and last product from Pioneer. Way to go Pioneer!!
Azóta valahogy sikerült elérni, hogy újra működjön, de ez már sovány vígasz egy olyan ciklusban, ahol a spotify connect ingyenesen elérhető tévéken, androidos kütyükön, pc-n, autóban és minden filléres eszközön és csak a streamer kedvéért kellene premiumra előfizetni.
A globális támogatás abból a szempontból volna lényeges, hogy ha bizonyos DSD lejátszás zajos, akkor az minden kontinensen az lesz.
Lehet jézusozni, consumer audio viszonylatban nyilván bagatell jelenség. De megnézném milyen lenne a fogadtatása, ha pl. egy elektromos autó utcai töltő hálózata azt írná a 1,5éves járművek csatlakoztatásakor, hogy: Ez a típus a továbbiakban nem támogatott, a funkció használata érdekében vásárolja meg a következő modellt. Jogilag ugyanaz az eset.
Kevésbé nyilvánvalóan, de ebben a mai világban ahol a használati eszközeink jó része az eszközök gyártójától független szolgáltatások működésétől függ, sok más területen is ez a helyzet. Csak hogy mondjak egy extrém példát, ha ma veszel egy nem elektromos hajtású járművet, senki sem tudja garantálni neked, hogy pl. 10 éve múlva lesz még olyan országosan elérhető benzinkúthálózat, amiben meg is tudod majd tankolni.