avl2 írta: ↑2020.10.20., kedd 09:04
Szalon írta: ↑2020.10.20., kedd 08:45
avl2 írta: ↑2020.10.20., kedd 07:31
...a szokasos autos hasonlat: mintha valaki Lamboval tolja a köruton vagy akarhol. nagy gaz, nagy hang, nyilvan mas erzes, mint mondjuk egy Balenoban, de azert tudjuk, hogy ...minimum furcsa, maskepp: elherdelás; maskepp: teljesen felesleges oda, maskepp: szegeny ... aki egy varosi dugoban kinlodik vele
egyszerüen (fájóan) nem arra valo....
...simán ott ragadok a kanapén, mikor háttér zenéből meghallok egy új zenét, ami leköt és oda tud ültetni a kanapéra a rendszer elé. Ilyenkor sem az jut eszembe, hogy Tidalon gyorsan meghallgatom, mert azon mennyivel jobban szól... számomra simán élvezhető minőség a Spotify!...
a beidezett elejét értem, jónak is tartom.
engem is oda tud(ott) figyeltetni egy táskarádió(ból szóló zene) is
..viszont mindez felveti a kérdést: tényleg "kell" az übereszköz ? vagy csak a tudatnak a birtoklás esik jól ? a bogarak támadása ? ha/mivel így is a zene a jó, a lényeg, abszolút élvezhetö, söt alig különböztethetö meg, akkor ...?
Az elmúlt 15-18 év alatt összesen 3 rendszerem volt: az első egy NAD 3020-Revox hangsugárzó-Sony CD, 16 éves koromban, nyári munka+zsebpénzből vettem, erre futotta, de nem álltam be a 3CDlemezes 2magnókazettás egybetoronyvásárlók közé, mert nem hozta számomra azt a minimális elvárható hangminőséget egyik sem. Aztán egyetemi éveim végén következett egy Triangle Genese Quartet- Ayon Spirit csöves erősítő-Bladelius dac és egy régi JVC LP, Benz Wood hangszedővel, Whest phonoval. Úgy gondolom, a váltás miatt kiszélesedett a zenei érdeklődési köröm, itt ki is éltem hifis/tesztelős éveimet és tudtam, hogy még 1 szintet feljebb szeretnék majd lépni, ha megengedhetem anyagilag és ezután jött az aláírásomban is található rendszer, ahol az LP upgarde még hiányzik. Visszatekintve, egyszer sem a birtoklási vágy miatt vásároltam 1 készüléket sem, hanem sokkal inkább a hangminőség/élvezhetőség zeneszeretet, zenét minél élethűbb reprodukciós céllal visszahalgatási vágyakból.
Számomra nem azért "kell" "übereszköz", hogy birtoklási vágyam kielégítsem, hanem tudatosan, elég sok készüléket maghallgatva, - többnyire saját rendszerben - ezeknél találtam meg a legjobb ár/érték arányban azt, amit én keresek, amivel számomra a körülményekhez képest a legélethűbben adja vissza egy koncertélményt a rendszerem, és/vagy legközelebb visz a zenéhez, a zene megértéséhez. A Lumin-t pl pont azért szeretem, mert nem csupán 50 tesztzenével szól jól, ahanem egy vacak MP3-at is jól esik rajta keresztül meghallgatni. Nem szeretném bekorlátozni magam jól szóló felvételekre, nem azt akarom, hogy a jó minőségű felvételek határozzák meg a zenei ízlésem, hanem pont fordítva, ne a zene minőségén múljon, az, hogy mi tetszik, vagy mit hallgatok szívesen!
avl2 írta: ↑2020.10.20., kedd 09:04
a "rendszerszintü" ajánlásokkal, ami a csapból is folyik dolgokkal viszont
szerintem érdemes kritikusnak, óvatosnak lenni. ne már az algoritmusok, a SW, a köztévé irányítson/tereljen/folyjon be a tudatalattinkba. en nem vagyok a háttér(zene)dolgok híve, söt, talán inkább ellensége.
Ebben lehet félreértesz, nem tudom, használtál-e Spotifyt, Tidalt, vagy egyéb stream szolgáltatást? (valamint vezettél-e már Lamborghinit?

) Amikor elkezdesz használni egy szolgáltatást, elkezdesz zenéket hallgatni rajta, akkor megjelölhetszszámodra tetsző zenéket, valamint értelem szerűen megjegyzi, hogy mit/milyen stílust/mennyiszer hallgattál és ezek alapján, összeállít számodra egy külön mappába, a hallgatott/kedvelt zenéid alapján, hasonló, de új zenéket. Az elején inkább 50-50%-os aránnyal, de minél többet használod, annál jobban közelít majd a 90% felé... a listában találhatóneked tetsző és számodra újdonságok aránya! Ez simán lehet egy 1952-es felvétel is. Számomra ebben semmi kivetni való, én nagyon szeretem, hogy minden héten jobbnál jobb zenékkel találkozhatok! Megismerhetek olyan előadókat, akikre valószínű magamtól sosem találtam volna. Van, hogy olyan zenéket/előadokat dob fel, akiknek 1000-es meghallgatottsáéguk sincs, szóval egyáltalán nem a legfrissebb, legmenőbb, legújabb, leghypeoltabb zenék irányába terel, hanem valóban, a számomra tetsző zenéket ajánlgatja egyre ügyesebben és számomra ezért jó az "über" rendszer, mert nem esik nehezemre ezen meghallgatni egy MP3 tartalmat, abszolút élvezettel tudja előadni ezt is! Sokkal élvezhetőbben és jobban szól, mint az előző 2 rendszeremen a legnagyobb-leghighendebb felbontású tesztzenék...
Én nagyon régi Lambót ugyan nem, a legöregebb, amit vezettem, az egy ma már 10-12 éves Gallardo Superlegerra volt és én semmi kivetni valót nem találtam benne városi forgalomban sem annó benne, 1 másodpercig nem választanám semmilyen körülmények között egy Balenót helyette...
Ami viszont téged aggaszt, hogy terelgetni próbál, azt a Tidallal kapcsolatban éreztem, ezért sem használom/szeretem...
avl2 írta: ↑2020.10.20., kedd 09:04
persze ez sem személyes, nem "perpatvar", csak egy vélemény; es igy kapcsolódik a halozati lejatszokhoz, mert azokon át érhetö el (vs. a tudatos [zene]választás, hogy mi is szürödjön be, vagy töltse ki a tudatunkat) ...az offline élethez/zenehallgatáshoz képest, ahol nem az algoritmusok (kis tulzassal az ilyen téren igencsak képes AI) "segít" (határozza meg ?!) mit is tegyünk
Amikor otthon vagyok, mindig szól a zene. Számomra szépen elfér egymás mellet az odafigyelős, tudatosan kiválasztott album meghallgatásával. Nem érzem egyik alá/felérendeltségét, mindkettőben örömöm tudom lelni. Aennyiben számomra kedvesen működik egy ajánló algoritmus, akkor én azt szívesen használom és nem érzem, hogy formálni tudná az ízlésem, mert eddig sem hallgattam sem Jay-Z-t, sem Beyoncet, meg ezután sem fogok...
