Ez sajnos sántít. A hifis nép szemeben budget gyártó az, aki nagy tömegű budget cuccal árasztja el a piacot, függetlenül attól, hogy a prémium szegmensben is vannak-e termékei.ZolaBA írta: ↑2020.02.18., kedd 07:31A csúcs / presztízs készülékek egyáltalán nem csak azért készülnek, hogy megvegyék őket. Ez már kemény kapitalizmus, ami a hifinél szinte a legdurvább. Vegyünk két példát, van A és B gyártó, mindegy milyen eszköz az ár arányok számítanak csak. Ha az "A" gyártónak van 20ezer és 100ezer Ft-os terméke, a B gyártónak meg 20ezer, 100ezer, 200ezer és 500ezer, akkor A gyártó a "nép" szemében budget gyártó lesz a B meg prémium. De még fontosabb, hogy mi lesz a bevétellel: A el fog adni 50db-ot 20ezerért és 50db-ot 100 ezerért, mert az emberek felének elég az olcsóbb, másik felének meg kell a jobbik. Ez így összesen 6 millió bevétel. Nézzük a B gyártót. Az emberek max 20%-nak lesz elég minőségben (szerintük) a 20ezres legolcsóbb, csak max 5% fogja megvenni a prémiumot 500 ezerért, a maradék 75% meg vagy "nem a legolcsóbbat" veszi 100e-ért vagy "nagyon jót de nem a legdrágábbat" 200e-ért. Ha ugyanúgy 100db eszköz eladást nézek, akkor ez 14,15 millió bevétel - aminek a fele (7,5M) a 37,5% ember aki a 100 ezres helyett a 200-ast vette, mert minőséget akart...
Példa erre a DALI, amely a pár tízezer forint per darab ft/darab kategóriától a sokmillió forint/darab kategóriáig minden szegmensben képviselteti magét, mégis nagyjából mindenki itt a fórunon a büdzsé kategóriába könyveli el a DALI-t, mint gyártót. Ez csak egyetlen példa, nagyon sok ilyen van.