Cher Julien,juliush írta: ↑2019.12.21., szomb. 11:37Szia Ákos!lehoako írta: ↑2019.12.21., szomb. 08:32Cher Julien,
korábban revox dobott be egy uszodás hasonlatot, ezt most továbbtekerném. Nem értek a digitális jelek elméletéhez, de azt tudom, hogy a vízfelszín felett röpködhetnek a strandlabdák és az úszósapkás nagyik, de a lényeg mégiscsak az, hogy milyen minőségű az a közeg, amiben tempózunk. Szerintem, bár lehet, h nincs igazam, nagyon sok köze van az úszóközeg-minőségnek az úszásélményhez, bizonyára Ön érti, mire gondolok.
Hadd válaszoljak akkor vizes metafórával jómagam is!
A sebes sodrású folyó bal partján áll énekesünk, az általa egy metronóm tempójához igazodva előadott dalt gyorsírók jegyzik le kottába, melyet dolgos kezek szabdalnak szét ütemenként apró, vízálló cédulákra. Ezekkel a cédulákkal gyakorlott úszók úsznak át a folyó túlsó oldalára, megküzdve az erős áramlatokkal és alattomos örvényekkel. A túlsó oldalon aztán újabb szorgos kezek munkálkodnak azon, hogy a cédulákon szereplő ütemeket egymás mögé rakva visszaállítsák az eredetileg lejegyzett kottát, amelyet folyamatosan adogatnak az eredeti énekesünk praktikusan azonos hangi adottságokkal és zenei képzéssel rendelkező ikertestvérének, hogy az egy ugyanolyan tempóra állított metronómhoz igazodva megszólaltassa.
A kérdés az, hogy vajon a folyó sodrásának iránya, erőssége vagy épp az örvények mennyire fogják befolyásolni (ha egyáltalán) a két produkció közötti különbséget, feltéve, hogy úszóink minden cetlit át tudnak juttatni a túloldalra!
PS: És vessük össze ezt azzal az esettel, mikor az énekesünk maga úszik át a folyón, hogy abból kimerülten kimászva rögtön előadja a túlsó parton ugyanazt a dalt!![]()
túl sok ismeretlen, túl sok folyamat, túl sok hibalehetőség, amit látok. A cetlik átjutnak, a dalt összevarrják, de egy dal sem léphet kétszer ugyanabba a folyóba, adatáramba, előadásba. Legalábbis egyik ismert hifista elődömmel, Herakleitosszal így gondoljuk.
