Van még időm összeszedni rá (legalábbis úgy tervezem)

Jövőre lenne csak esedékes.
És a "simán" esetleg kifejthető szakmaibb megközelítésből/netán tapasztalat alapján?

Van még időm összeszedni rá (legalábbis úgy tervezem)
Ezzel kapcsolatban szeretném kikérni én is a véleményeteket: Yamaha 3080-as avr-t szeretnék végfokozni. A fő jelöltem egy emotiva xpa gen3 lenne 7 csatornás kiépítésben. Van tapasztalatotok esetleg?Cutler írta: ↑2019.09.20., pén. 10:03Igen, ezt mondtam én is, hogy egy Rotellel is jobb lett a hang, de az igazán markáns különbséghez azért kell a nagyobb teljesítmény.-KP- írta: ↑2019.09.20., pén. 10:00Hát ha megnézed az MRX700 mérési eredményeit, 7 csatorna egyszerre terhelve ilyen 50 Wattokat ad le. Szóval szerintem egy valós 7*100W végfoknak is javítania kellene szerintem jócskán. Nyilván egy 5 csatornás Emo XPA, Parasound lenne az ideális, csak elég ritkán van belőlük aprón.
Köszi!
Szerintem nem egyváltozós dolog ez, hiszen van egy bemeneti impedanciája is a végfoknak. Nyilván kOhm-os tartományokban mozog, de azért nagyon nem mindegy, hogy az előfok a preout-ján 10 kOhm-ot vagy 47kOhm-ot “lát”. Igazából azt sehol nem adják meg, hogy a preout max torzítatlan jelszint milyen impedanciához tartozó erték. Még az is lehet, hogy csak feszültséget mérnek, és nem is terhelik meg a preout-ot... Szóval ezeket az értékeket pont olyan fenntartással kezelném, mint az AVR-ekre ráírt wattokat...Quetz írta: ↑2019.09.20., pén. 18:35Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Quetz írta: ↑2019.09.20., pén. 18:35Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Ráadásul a Crown átállítható 0.775V-ra is, hogy az extrém alacsony kimeneti feszültséggel megáldott vasakkal is kompatibilis legyen.Quetz írta: ↑2019.09.20., pén. 18:35Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.
Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Hát még a procijuk:
Igen, ezt mondtam én is, hogy egy Rotellel is jobb lett a hang, de az igazán markáns különbséghez azért kell a nagyobb teljesítmény.-KP- írta: ↑2019.09.20., pén. 10:00Hát ha megnézed az MRX700 mérési eredményeit, 7 csatorna egyszerre terhelve ilyen 50 Wattokat ad le. Szóval szerintem egy valós 7*100W végfoknak is javítania kellene szerintem jócskán. Nyilván egy 5 csatornás Emo XPA, Parasound lenne az ideális, csak elég ritkán van belőlük aprón.
Hát ha megnézed az MRX700 mérési eredményeit, 7 csatorna egyszerre terhelve ilyen 50 Wattokat ad le. Szóval szerintem egy valós 7*100W végfoknak is javítania kellene szerintem jócskán. Nyilván egy 5 csatornás Emo XPA, Parasound lenne az ideális, csak elég ritkán van belőlük aprón.
Ez leginkább annak a függvénye, hogy mekkora feszültséget tud leadni az AVR a preout-on.
One thing I really love about Denon receivers is they NEVER skimp on their preamp out circuits. Like past models, the AVR-X3300W had an ample amount of drive. I measured a whopping 4.5Vrms unclipped output, which is more than double the voltage needed to make virtually any amplifier reach full rated power. Yamaha please pay attention and step your game up particularly with your AV receivers in this price range that clip above 1.6Vrms. A preamp output of less than 2Vrms is unacceptable in my book.
Szerintem az AVR preout miatt lehet, de ez csak tipp. Pl: H/K760 után kötve a Lexicon LX-7 rengeteg pluszt adott, de Pio LX-83-ra kötve semmit.
Az elérhető torzítatlan max. teljesítmény/hangerő között fura lenne, ha nem lenne különbség az avr-es és a végfokos felállás között. Dinamikában szintén illene pluszt adjon a végfokos felállás.
Előtte mindenképp próbáld ki végfokkal.-KP- írta: ↑2019.09.19., csüt. 09:19Fish-nek és Deloreannek is igazat adok most. Mondjuk két hete tértem át 7.1-re és több embernek is írtam, hogy kissé csalódás az 5.1-hez képest, mert nagyon keveset használják a filmek a két hátsó csatornát. Pedig szinte minden, ami otthon csücsül a vinyón, 4k uhd + dolby atmos verzió. Szóval nem hiszem, hogy sűrűn kapna akár folyamatos 40-50W teljesítményt egyszerre az összes surround. A hanganyag döntő része még mindig nagy részt előlről jön.
Egyébként az MRX710 már jobb ebből a szempontból is. Gondolom a 720 pedig még ettől is jobb. De ez csak feltételezés.
Two channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 118.5 watts
1% distortion at 138.2 watts
Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 102.4 watts
1% distortion at 114.8 watts
Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 75.2 watts
1% distortion at 90.1 watts
Read more at https://www.soundandvision.com/content/ ... test-bench
De még mindig úgy vagyok vele, hogy én a saját mrx500-ra inkább végfokot fogok tenni. Teljesítményben mondjuk majdnem pont elég nekem 20nm-re. A loganekkel hatalmasat szól, érdekes módon sokkal nagyobbat, mint a korábbi Goldenear szettem. De azért mikor a hangerőskála tetejéhez kezdek érni, azért kezd hallhatóvá válni, hogy mikor kezd elfogyni az ereje. Illetve a két ESL azért beindítja a ventilátorát is még zenehallgatás alatt is. Gyönyörűen szól vele, lehet hajtani is, csak a venti az megy közbe. A korábbi Goldenear szettemmel csak akkor kapcsolt be a ventije, ha tényleg olyan hangerőn toltam, amit már a járdán lehetett hallani csukott ablak és lehúzott redőny mellett is.
Ha találok egy jó fajta Emo, Para végfokot szerintem bőven elég lesz ez nekem sokáig, addig biztos, amíg nincs Atmos. De most képben van egy Audiolab 8000x7 is.
G osztály, majd kiderül hogy mit tud ez az erősítő fajta, mikor kerül végfokokba. Bár ha az Arcam ezzel jött ki biztosan nem vall szégyent!