Végül is egy pillanatig sem állította, hogy az elektronok dacolnának Ohm törvényével, csupán azt, hogy a keskenyebb út valamiért pozitív érzelmi reakciót vált ki belőlük! Kvantum-emócionális reakció - szenzációs felfedezés!

Végül is egy pillanatig sem állította, hogy az elektronok dacolnának Ohm törvényével, csupán azt, hogy a keskenyebb út valamiért pozitív érzelmi reakciót vált ki belőlük! Kvantum-emócionális reakció - szenzációs felfedezés!
Ebben a topikban már Ohm törvényével is lehet dacolni?
Cher Julien,juliush írta: ↑2019.09.22., vas. 14:01Az auditív információ rögzítését és távközlési csatornában történő továbbítását megfelelő hatékonysággal és sűrűséggel kizárólag rendkívűl alacsony jelszinten kódolt jelek tárolásával és transzportjával lehet kivitelezni. A reprodukció során ebből az alacsony jelszintű mintázatból kell dekódolással, transzformációs lépésekkel és főképp nagymértékű erősítéssel helyreállítani egy olyan jelformát, mely képes az alacsony hatásfokú, erősen veszteséges elektroakusztikai átalakítót (hangszórókat, hangfalakat, fejhallgatókat, stb.) megfelelő energiájú hanghullámok előállítására bírni. Ez bizony teljesítmény igényes folyamat sorozat és minél nagyobb büdzséből gazdálkodhat egy tervező/gyártó, annál kifinomultabb megoldásokban gondolkodhat, magasabb specifikációjú alkatrészekből építkezve.mgus írta: ↑2019.09.22., vas. 10:57Szóba került a jó hang, mitől jó egy hang? Én úgy vettem észre a teljesítményt jobban kedvelik az emberek, mint a jó hangot.
Lásd, drágább erősítő, drágább hangfal, drágább dac, már lassan egy egy millió kerülő tételek, kellenek ezek a jó hanghoz? Vagy a jó hang előfeltétele, hogy minél drágább valami annál jobb?
Ezért aztán az olyan kijelentéseket, mintegyenesen megdöbbentőnek találok egy diplomás villamosmérnök (?) tollából.
Mindössze a Sony témában jegyeznék meg annyit, hogy igen, a legfelső kategóriában azért letette a Sony a névjegyét, de ilyen költségkeretből bármely gyártó képes lenne nagyon jó erősítőt építeni.LIMAR írta: ↑2019.09.22., vas. 00:341. Kinek kellene megmutatni, hogy milyen a hangja? Neked? Minek? Számít az bármit is?fülelek írta: ↑2019.09.21., szomb. 23:031. Tessék egyet mutatni -nem képen, hanem hanggal, ami tényleg jól szól. nem a méret meg a teljesítmény a lényeg, az idézett képeken nem látszik, hogy hogyan is szól,csak a nagy táp meg a temérdek tranzisztor.
Az a jó focista, aki jó nagyot tud rúgni a labdába? Ugye nem?
2. Mitől nagy név a Sony? A profi és félprofi video eszközeitől, a walkmantől, meg hogy köze volt a cd fejlesztésében. A dsd messze nem úgy sült el, mint ahogy tervezték. Hogy miért? pl. http://www.realhd-audio.com/?p=74
Amúgy pont a képen látható TA-NR1 mono blokkok voltak bent nálunk is. Soha senkinek rosszabb erősítőt nem kívánok. Szerintem az AVX tagok 99%-a örülne, ha ilyen erősítője lehetne.
Azok a nagy tápok, temérdek tranzisztor legalább garancia arra, hogy az erősítő nem csuklik össze egy picit is komplexebb hangfal alatt már kis hangerőn is, mint a legtöbb öklömnyi trafóval rendelkező audiofil társa, amit hifinek, netán highendnek csúfol a gyártója. Ezek az erősítők legalább műszakilag jól vannak méretezve. Méretezve vannak a leadott áramra, teljesítményre, hőre. Termikusan is stabilak a megfelelően méretezett hűtésük miatt.
Ettől persze még szólhatnának rosszul is, de el kell keserítselek. A képeken látható erősítők piszok jól is szólnak.
Azt azért tudomásul kellene venni, hogy a Sony azt gyártott, amit csak akart. Ha kedve volt, olyan minőségű elektronikákat olyan gyártási kultúrával, amiről SENKI álmodni sem mert. Mert volt pénz, szellemi erő, gyártástechnológia végtelen mennyiségben.
2. Látom, a DSD nagyon a bögyödben van. Hidd el, van világ a 44.1/16 után is. Ma már megkerülhetetlen formátum a DSD.
Nem a DSD volt a probléma az SACD-nél sem, hanem az, hogy nem lehetett másolni, nem lehetett ellopni, ami életben tudta volna nagy tömegben tartani. Amiért fizetni kell, az sosem népszerű a tömegek körében. Mára ez az akadály elhárult, a DSD él és virul szerencsénkre.
Jóember!
Az auditív információ rögzítését és távközlési csatornában történő továbbítását megfelelő hatékonysággal és sűrűséggel kizárólag rendkívűl alacsony jelszinten kódolt jelek tárolásával és transzportjával lehet kivitelezni. A reprodukció során ebből az alacsony jelszintű mintázatból kell dekódolással, transzformációs lépésekkel és főképp nagymértékű erősítéssel helyreállítani egy olyan jelformát, mely képes az alacsony hatásfokú, erősen veszteséges elektroakusztikai átalakítót (hangszórókat, hangfalakat, fejhallgatókat, stb.) megfelelő energiájú hanghullámok előállítására bírni. Ez bizony teljesítmény igényes folyamat sorozat és minél nagyobb büdzséből gazdálkodhat egy tervező/gyártó, annál kifinomultabb megoldásokban gondolkodhat, magasabb specifikációjú alkatrészekből építkezve.mgus írta: ↑2019.09.22., vas. 10:57Szóba került a jó hang, mitől jó egy hang? Én úgy vettem észre a teljesítményt jobban kedvelik az emberek, mint a jó hangot.
Lásd, drágább erősítő, drágább hangfal, drágább dac, már lassan egy egy millió kerülő tételek, kellenek ezek a jó hanghoz? Vagy a jó hang előfeltétele, hogy minél drágább valami annál jobb?
egyenesen megdöbbentőnek találok egy diplomás villamosmérnök (?
Nem vagyok meggyőződve, hogy a hangot az határozná meg, hogy az elektronok mit “szeretnek”.cables írta: ↑2019.09.22., vas. 11:38mgus írta: ↑2019.09.22., vas. 10:57Szóba került a jó hang, mitől jó egy hang? Én úgy vettem észre a teljesítményt jobban kedvelik az emberek, mint a jó hangot.
Lásd, drágább erősítő, drágább hangfal, drágább dac, már lassan egy egy millió kerülő tételek, kellenek ezek a jó hanghoz? Vagy a jó hang előfeltétele, hogy minél drágább valami annál jobb?
Pont fordított a helyzet. Cégek, meg bárki aki gyárt azt hiszi, hogy ha nagy pénzt akar kérni egy termékért, akkor be kell dobni mindent. Csakhogy az elektronok a minél egyszerűbb és minél keskenyebb utat szeretik. Ennyi
Pont fordított a helyzet. Cégek, meg bárki aki gyárt azt hiszi, hogy ha nagy pénzt akar kérni egy termékért, akkor be kell dobni mindent. Csakhogy az elektronok a minél egyszerűbb és minél keskenyebb utat szeretik. Ennyimgus írta: ↑2019.09.22., vas. 10:57Szóba került a jó hang, mitől jó egy hang? Én úgy vettem észre a teljesítményt jobban kedvelik az emberek, mint a jó hangot.
Lásd, drágább erősítő, drágább hangfal, drágább dac, már lassan egy egy millió kerülő tételek, kellenek ezek a jó hanghoz? Vagy a jó hang előfeltétele, hogy minél drágább valami annál jobb?
Még valami.kaef2 írta: ↑2019.09.22., vas. 10:18Csupan annyival egészíteném ki a leírtakat, hogy:juliush írta: ↑2019.09.22., vas. 09:27Ez a kérdés egyáltalán nem ilyen fekete-fehér! Mind a PCM, mind a DSD kompromisszumok eredménye, köszönhetően elsősorban a ténynek, hogy az első fizikai hordozók szabványainak kidolgozásakor még a tárolás/feldolgozás informatikai háttere jóval fejletlenebb volt.
A PCM esetén i.) viszonylag alacsony mintavételi frekvenciával dolgozunk, ami a mintavételi frekvencia fölött erős szűrést igényel, annak minden nyűgével egyetemben, míg (ii.) az amplítúdót a maga teljességében ábrázoljuk, miközben a mintavételek között valóságban végbemenő változások mértéke szükségtelenné teszi azt (vagyis statisztikailag nézve pazarló a tárkapacitást illetően, ha jól értem, erre játszik rá az MQA is) és nem utolsósorban (iii.) a natív dekódolásához használatos ellenállás-létra linearitásának biztosítása változó körülmények között (lásd hőmérséklet-ingadozás), különösen magasabb bitszámok esetén nagy kihívás.
A DSD esetén i.) az igencsak magas mintavételi frekvenciának (már alap DSD-nél 3+ MHz) köszönhetően a zenei történésről időtartományban jóval részletesebb felbontású (már-már analóghoz közelítő) képet ad, viszont (ii.) a változást csupán egyetlen biten, rendkívül zajosan ábrázolva azt, amelyet zajspektrum-átalakítással tesznek praktikusan használhatóvá, (iii.) aminek eredményeképp a hallható tartomány fölé, de a lánc további elemeit esetlegesen befolyásoló módon kerül a zaj-energia átcsoportosításra, cserébe (iv.) a dekódolás egy kutya-közönséges inherensen lineáris aluláteresztő szűrővel mehet.
1. DSD(64) vagyis SACD minőségű felvételt gyakorlatilag ma már senki nem csinál. DSD128 és DSD256 már egészen elfogadható árfekvésű A/D konverterekkel is nagyon jó minőségben lehetséges. A beidézett cikkben jelzett problémák annál kevésbé számítanak, minél magasabb DSD mintavételezése. Több ezres nagyságrendben állnak az érdeklődők rendelkezésére a nativ legalább DSD128 mintavételezésű felvételek megvehető file formájában és nagy dvat lett a régi, eredeti mesterszalagok DSD256-ban történő digitalizálása is, lásd az általam olyan sokat emlegetett 2XHD nevű cég például, aminek egyik tulajdonosa a Nagra amerikai vezetője.
2. Audiofil szempontból a DSD egy nagyon jó formátum, mivel nem lehet a vágáson és gain hozzáadásán kívül más processzálással manipulálni. Vagy analógra vagy PCM-re kell konvertálni, ha mondjuk dinamika processzálást akarna valaki csinálni, vagy esetleg eq-zást vagy más a mastering esetében szokásos dolgokat. Vagyis a natív DSD felvételek puritánsága garantált.
3. Anno egy japán egyetem, majd a Sony azért találta ki a formátumot, a kilencvenes éevk közepén, hogy az akkor már elég rossz állapotban lévő ötvenes, hatvanas évek mesterszalagjait elkezdje vele archiválni, mivel a DSD-ben az A/D konverzió viszonylag egyszerű folyamatnak mondható.
Csupan annyival egészíteném ki a leírtakat, hogy:juliush írta: ↑2019.09.22., vas. 09:27Ez a kérdés egyáltalán nem ilyen fekete-fehér! Mind a PCM, mind a DSD kompromisszumok eredménye, köszönhetően elsősorban a ténynek, hogy az első fizikai hordozók szabványainak kidolgozásakor még a tárolás/feldolgozás informatikai háttere jóval fejletlenebb volt.
A PCM esetén i.) viszonylag alacsony mintavételi frekvenciával dolgozunk, ami a mintavételi frekvencia fölött erős szűrést igényel, annak minden nyűgével egyetemben, míg (ii.) az amplítúdót a maga teljességében ábrázoljuk, miközben a mintavételek között valóságban végbemenő változások mértéke szükségtelenné teszi azt (vagyis statisztikailag nézve pazarló a tárkapacitást illetően, ha jól értem, erre játszik rá az MQA is) és nem utolsósorban (iii.) a natív dekódolásához használatos ellenállás-létra linearitásának biztosítása változó körülmények között (lásd hőmérséklet-ingadozás), különösen magasabb bitszámok esetén nagy kihívás.
A DSD esetén i.) az igencsak magas mintavételi frekvenciának (már alap DSD-nél 3+ MHz) köszönhetően a zenei történésről időtartományban jóval részletesebb felbontású (már-már analóghoz közelítő) képet ad, viszont (ii.) a változást csupán egyetlen biten, rendkívül zajosan ábrázolva azt, amelyet zajspektrum-átalakítással tesznek praktikusan használhatóvá, (iii.) aminek eredményeképp a hallható tartomány fölé, de a lánc további elemeit esetlegesen befolyásoló módon kerül a zaj-energia átcsoportosításra, cserébe (iv.) a dekódolás egy kutya-közönséges inherensen lineáris aluláteresztő szűrővel mehet.
Pedig épp' ez lett volt szívem vágya.
Ez a kérdés egyáltalán nem ilyen fekete-fehér! Mind a PCM, mind a DSD kompromisszumok eredménye, köszönhetően elsősorban a ténynek, hogy az első fizikai hordozók szabványainak kidolgozásakor még a tárolás/feldolgozás informatikai háttere jóval fejletlenebb volt.
Hogy hogy szól, mint szól a Sony ahhoz nem tudok hozzátenni, de azért volt ott náluk jócskán olyan egy olyan mentalitás is, hogy mindenkit ki kell csinálni és csak az maradhat ami a miénk. Az SACD, DVD-A párharcban is ez volt. Aztán mikor a Sony kicsinálta a DVD-A-t akkor rájött, hogy az SACD se életképes (mivel ez már a fizikai formátumok visszaesésének kezdetén volt) és kidobták az ablakon. (Aztán ugyanezt eljátszották a Blu-ray - HD-DVD esetben is.) Ha nincs 1-2 fanatikus kiadó akik máig foglalkoznak az SACD-vel, már rég eltűnt volna a süllyesztőben. Az SACD egyetlen előnye a hibrid felépítés miatti visszafelé kompatibilitás volt, semmi más.LIMAR írta: ↑2019.09.22., vas. 00:34Azt azért tudomásul kellene venni, hogy a Sony azt gyártott, amit csak akart. Ha kedve volt, olyan minőségű elektronikákat olyan gyártási kultúrával, amiről SENKI álmodni sem mert. Mert volt pénz, szellemi erő, gyártástechnológia végtelen mennyiségben.
2. Látom, a DSD nagyon a bögyödben van. Hidd el, van világ a 44.1/16 után is. Ma már megkerülhetetlen formátum a DSD.
Nem a DSD volt a probléma az SACD-nél sem, hanem az, hogy nem lehetett másolni, nem lehetett ellopni, ami életben tudta volna nagy tömegben tartani. Amiért fizetni kell, az sosem népszerű a tömegek körében. Mára ez az akadály elhárult, a DSD él és virul szerencsénkre.
1. Kinek kellene megmutatni, hogy milyen a hangja? Neked? Minek? Számít az bármit is?fülelek írta: ↑2019.09.21., szomb. 23:031. Tessék egyet mutatni -nem képen, hanem hanggal, ami tényleg jól szól. nem a méret meg a teljesítmény a lényeg, az idézett képeken nem látszik, hogy hogyan is szól,csak a nagy táp meg a temérdek tranzisztor.
Az a jó focista, aki jó nagyot tud rúgni a labdába? Ugye nem?
2. Mitől nagy név a Sony? A profi és félprofi video eszközeitől, a walkmantől, meg hogy köze volt a cd fejlesztésében. A dsd messze nem úgy sült el, mint ahogy tervezték. Hogy miért? pl. http://www.realhd-audio.com/?p=74
Erre én is kíváncsi vagyok..
Akkor maradjunk a hifinél. Az én tapasztalásom az, hogy a szomszéd szobában lévő laptop aljára ragasztott Beckmann Chip, annak elhelyezése függvényében jól hallhatóan befolyásolja a hifim hangját, azaz megkereshető az a pont, ahol a legerősebb ez a ráhatás.
Nagyon erős kinyilatkoztatás! Azért arra őszintén kíváncsi lennék, mennyi és pontosan milyen típusok alapos meghallgatása után jutottál erre a konklúzióra!
Akkor el kell menni az Amazonas esőerőibe. Ott garantáltan nincs 4-5-6G.
Nem látom, hol maradnak a reakciók. Én hasonlóan veszélyesnek ítélem mg a wifik, 4-5-6G hálózatok stb. hatását is az emberi szervezetre.istvan01 írta: ↑2019.09.20., pén. 21:07volt ebben a topicban egy "kék korszak". Nem szándékom újra indítani a kékben hívők és nem hívők vitáját, de itt egy francia kutatás a LED-es világító eszközök kék tartományban kifejtett szemkárosító hatásáról:
https://www.hazipatika.com/napi_egeszse ... CkId6K6yZc