Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a moziról, házimoziról
Re: Általában a moziról, házimoziról
Merre tart a mozi világszinten? Részletes statisztika és beszámoló a mozizás mai helyzetéről.
https://www.mpaa.org/wp-content/uploads ... t-2018.pdf
https://www.mpaa.org/wp-content/uploads ... t-2018.pdf
Re: Általában a moziról, házimoziról
Valahogy nekem úgy tűnik, hogy az egyik mondatoddal agyonütöd, a másikat. Mozizni akarsz, hangsúlyozva, hogy a minőség fontos.
Aztán meg leépíted a sokcsatornás rendszered, amit pedig ugye a minőségi mozizáshoz találtak ki és nemcsak sztereóig, hanem még az alá is akarsz menni az egy szem centerrel. Számomra ez valahogy nem áll össze, semennyire sem.
Azt meg tudom érteni, ha valakinek nem szükséges a sokpontegyes hangzás, azt is, ha elég neki a 2.0-2.1, mert inkább a zenét preferálja, de azért néha filmeket is néz. Azt is adom, ha valakit csak a nagy kép fog meg és számára lényegtelen a hang, így akár az is megfelelő neki, ha egy projektor beépített hangszoróját használja, csakhogy legyen valami hang is a kép mellé.
De azt, hogy minőségi hangról beszél és a centertől várja, hogy ezt biztosítsa számára, ugyhogy arra keveri az összes hangot, hát az necces
Re: Általában a moziról, házimoziról
Köszönöm a válaszokat. A soundbar nem jó, mert a minőség fontos. Nem TV, hanem projektor van, zenehallgatás nincs ezen a rendszeren.
Re: Általában a moziról, házimoziról
Egy dolgot hajlamos mindenki elfelejteni (azon kívül persze, hogy az alább vázolt problémák az Ebay-es vásárlásokkal kapcsolatban TÉNYEK amivel senki nem akar vitatkozni) ... szóva azt szokás elfelejteni, hogy itt most (esetenként) 8-10 milliós projektorokról beszélünk, amelyeket (jó esetben) az újkori áruk 2-3%-áért veszünk meg. Konkréntan pl. a DPI Titan-t én ennyiért vettem annak idején. Természetesen simán lehetséges, hogy átvernek minket, hogy a gép sérülten érkezik, stb. Ezek mind valós kockázatok. De még ha pl. két gépet is kell venni ÖSSZESEN az újkori ár 5%-áért (mert az első nem működik) akkor is 5% pénzből vettük meg ugyanazt a képminőséget (és van alkatrészünk egy esetleges javításhoz a hibás gépben). Ez szerintem megéri. Mivel ezek rendesen megépített gépek, igen sokáig működnek hibamentesen, szóval ha az idefelé úton nem esett szét a gép, akkor a plafonra felfúrás után már valószínű nem lesz vele gond.
Tény, hogy ehhez erős idegek kellenek, de az is tény, hogy a legjobb képet vetíteni képes (azaz újonnan megfizethetetlen, minőségi alkatrészekből, minőségi optikával épített) projektort így lehet megszerezni a legolcsóbban.
Ha valakinek nem elég erősek ehhez az idegei, akkor itthon is vehet jó projektort, de persze (mivel akkorra már valaki átvállalta a fenti kockázatokat) a gép valamivel drágább lesz. Még így is tipikusan az új ár töredékéért kapja meg a csúcs képminőséget és a boltban manapság kapható gépek árának is csak a töredékét fizeti ki (és a gép értékcsökkenése is sokkal kisebb) pedig azokhoz képest tényleg óriási lesz a különbség a vetített képben. De hát ezt látni kell, nem mondani ... :-)
Re: Általában a moziról, házimoziról
Barco Optix Cinemascope * Seymour CenterStage XD 120" 2.35:1 * Dune HD Pro 4K II * Anthem AVM60 * Emotiva xpa3 * LabGruppen PDX3000 * IMG Stageline STA2000D * Crown XLS1502 * 7.3.4 * JBL 3677 * JBL 8330 * Beckersound b1000x2, JBL4645B * Synology ds418j
Online
Re: Általában a moziról, házimoziról
Ahogy ZolaBA írta, soundbar, van amelyikhez van sub is" oszt jóccakát"! Gondolom a TV hangszórói esetében csak a sub hiányozna. Gondolkozz el rajta hogy bem- elég a TV, és akkor PC sem kell....szalci írta: ↑2019.04.12., pén. 19:32Szeretnék tanácsot kérni. Réges - régóta van kiépített 5.x házimozim. Szeretném egyszerűsíteni a rendszert, elhagyni az erősítő-processzort, és sztereóban mozizni első lépésben. Az elképzelésem az lenne, hogy a PC-mint forrás csinálná a formátumok dekódolását, de ebben nem vagyok biztos, hogy elméletben lehetséges-e. A komplex erősítő elmaradna, lenne egy hagyományos sztereó modell az új erősítő. A mély szekció megmaradna, azoknak is a PC adna jelet. A végső cél az lenne, hogy sztereó sem lenne, csak egy "center" amire menne minden hangi információ és a mélynyomók az effektekre. Ezt már sehogy nem tudom elképzelni, hogy lehetséges-e. Úgy gondolom igen, mégpedig úgy, hogy a sztereó jelet közösítem és az lesz a központi sáv, hogy a center szóhasználatot elkerüljem. A sztereó jel hardveres közösítése egyszerűnek tűnik, de közel sem az, bár lehet mozin kielégítő lenne a végeredmény. Hát, remélem meg tudtam fogalmazni mit szeretnék, és előre is köszönöm a tanácsokat.
- ZolaBA
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1916
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1754
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Általában a moziról, házimoziról
Szabad megkérdezni, hogy miért? mármint mi a váltás célja?
sokan lépnek vissza sztereóra, többnyire azért, mert inkább zenélni akarnak, mozira meg elég nekik. De ez a csak center meg mélynyomó elég fura. Zene sem kell? Szinte vehetnél egy soundbar-t és kész.
A két front csatorna közösítése egy centernek számomra nem tűnik jó ötletnek. Ha nekem kéne ilyesmit, akkor már veszek két kisebb monitor dobozt egyiket balra döntöm másikat jobbra és összetolom a tv alatt egy sztereo "centernek" :)
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Re: Általában a moziról, házimoziról
Szeretnék tanácsot kérni. Réges - régóta van kiépített 5.x házimozim. Szeretném egyszerűsíteni a rendszert, elhagyni az erősítő-processzort, és sztereóban mozizni első lépésben. Az elképzelésem az lenne, hogy a PC-mint forrás csinálná a formátumok dekódolását, de ebben nem vagyok biztos, hogy elméletben lehetséges-e. A komplex erősítő elmaradna, lenne egy hagyományos sztereó modell az új erősítő. A mély szekció megmaradna, azoknak is a PC adna jelet. A végső cél az lenne, hogy sztereó sem lenne, csak egy "center" amire menne minden hangi információ és a mélynyomók az effektekre. Ezt már sehogy nem tudom elképzelni, hogy lehetséges-e. Úgy gondolom igen, mégpedig úgy, hogy a sztereó jelet közösítem és az lesz a központi sáv, hogy a center szóhasználatot elkerüljem. A sztereó jel hardveres közösítése egyszerűnek tűnik, de közel sem az, bár lehet mozin kielégítő lenne a végeredmény. Hát, remélem meg tudtam fogalmazni mit szeretnék, és előre is köszönöm a tanácsokat.
Re: Általában a moziról, házimoziról
A szállítási költség miatt fájjon a vevőnek a feje (nekünk).TSanyi írta: ↑2019.04.12., pén. 14:10A szállítási költségeket is megdobná.... sokszor rendes csomagolás sincs(pukifólia, stb.). Pedig az akevesebb lenne mint ez a azínes-szagos csodamatrica. Ami persze nem védi meg a terméket, csupán az latszik hogy nem kezelték megfelelően a csomagot (kb. Mmint Jim Carrey egyik filmjének az elején).
Ha valakinek álmai projektora utazik a 6 kartonlap között, nem hiszem hogy az 5 ezer forintnak megfelelő senszor plusz költsége fogja nélkülözésre késztetni, vagy a döntéshozatalt ellenkező irányába terelni ennek anyagi vonzata.
Re: Általában a moziról, házimoziról
A szállítási költségeket is megdobná.... sokszor rendes csomagolás sincs(pukifólia, stb.). Pedig az akevesebb lenne mint ez a azínes-szagos csodamatrica. Ami persze nem védi meg a terméket, csupán az latszik hogy nem kezelték megfelelően a csomagot (kb. Mmint Jim Carrey egyik filmjének az elején).zatuk írta: ↑2019.04.12., pén. 07:24
Vannak úgynevezett shock sensorok (dagi matricák), melyekből több típus létezik, a lényegük, hogy bizonyos G hatására elszíneződnek, így amikor egyik futárcég átvenné a másiktól a csomagot, bizonyítható lenne a felelősség, de ezek legnagyobb sajnálatomra nem terjedtek el
Re: Általában a moziról, házimoziról
Sajnos nincs lehetőség erre, magánemberként nem kapsz hozzáférést vámkezelés előtt álló áruhoz, még akkor sem, ha a tied.
Mivel a futárok állandóan sietnek, és nem is én vettem át, hanem a feleségem, aki mellett ott volt két pici gyerekünk, esélye nem lett volna kárjegyzőkönyveztetni, ráadásul a doboz nem tűnt sérültnek, csupán egyetlen helyen, valamilyen fémes kiálló anyag okozhatott sérülést neki.
Vannak úgynevezett shock sensorok (dagi matricák), melyekből több típus létezik, a lényegük, hogy bizonyos G hatására elszíneződnek, így amikor egyik futárcég átvenné a másiktól a csomagot, bizonyítható lenne a felelősség, de ezek legnagyobb sajnálatomra nem terjedtek el, érthető módon a szállítócégeknek nem állt érdekükben plusz adminisztráció és felelősség a nyakukba.
Online
- -KP-
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5941
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1713
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Általában a moziról, házimoziról
Zutuk, külföldi elmebajos vásárlást nem vállalnék be, de itthonról szerintem be mernék vállalni egy ilyet. De ez még a jövő zenéje. Vagy fene tudja..
Online
A másik, hogy azzal számolsz, hogy a visszaküldés szintén Y összegbe kerül (én tuti, hogy a legolcsóbb szállítási módot választanám egy törött gép visszaküldésére). Lehet itt is valamit javítani.
De a lényeg úgyis marad: ha sérülten érkezik a cucc az EU-n kívülről, szép kis bukás lesz belőle.
Már csak az marad kérdésként, hogy esetleg meg lehet-e oldani, hogy a törött projektort még a vámeljárás előtt egyből visszaküldetni...
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 7017
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6206
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a moziról, házimoziról
Na, már meg is találtzam a választ erre, szóval válaszolok magamnak:
Szóval némi utánajárással elvileg valamivel csökkenteni lehet a bukást, de nem sokkal... (bocs, de most nem számolok utána, talán 10ezer forint ha lehet ebben az esetben).Vám visszatérítése
Csak a vámra vonatkozik a vámtartozás többi elemére nem (pl. Áfa stb.)
Csak a megfizetett vámot lehet visszatéríteni.
Fontosabb esetei:
- A vám esedékességétől számított 3 éven belül lehet visszatérítést kérni, ha a vámösszeget tévesen vagy utólagosan vették könyvelésbe.
- A vám esedékességétől számított 1 éven belül kérhető visszatérítés külföldi térti árura – külföldi eredetű az áru, szabályosan érkezett az országba, vámeljárás alá vonták, de előre nem látható ok miatt külföldre visszaszállították – mindez 1 éven belül történt.
A másik, hogy azzal számolsz, hogy a visszaküldés szintén Y összegbe kerül (én tuti, hogy a legolcsóbb szállítási módot választanám egy törött gép visszaküldésére). Lehet itt is valamit javítani.
De a lényeg úgyis marad: ha sérülten érkezik a cucc az EU-n kívülről, szép kis bukás lesz belőle.
Már csak az marad kérdésként, hogy esetleg meg lehet-e oldani, hogy a törött projektort még a vámeljárás előtt egyből visszaküldetni...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 7017
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6206
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a moziról, házimoziról
Ilyen esetben (amikor bizonyítottan sérült terméket kaptál, amit visszaküldesz), nem lehet valahogy a vámot-áfát "viszakunyerálni"?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Általában a moziról, házimoziról
Tehát a képlet, ahol X a termék ára, Y a szállítási költség (feltételezve, hogy oda-vissza ugyanannyiba kerül, ami nyilván nem igaz, mert visszafelé drágább :))
Fizetsz (X+Y)*1.32-t a vásárláskor.
Ha vissza kell küldened a terméket, akkor megint jön az Y, ezek után így alakul a költséged:
(X+Y)*1.32+Y,
de visszatérítésre leszel jogosult (X-re), tehát:
(X+Y)*1.32+Y-X pénzt buksz,
vagyis 0.32X+2.32Y-t áldoztál a beteljesületlen álmok oltárán, már amennyiben jól számoltam. Pali, légyszíves javíts ki, ha rosszul számoltam, nekem a számolás már rég nem (és nem is volt soha) az erősségem.
Konkrét számokkal: 200e Ft-os projektor ár és 50e Ft-os szállítási költség mellett 180e Ft-ot jelent. :)
Re: Általában a moziról, házimoziról
A kockázat jelen van, főleg a lehetőségek hazájából rendelve.
Nekem egyik projektort összetörték, illetve nem is az a típus volt, ami a leírásban szerepelt, a másik alkalommal pedig a pénzemet szerették volna lenyúlni (210E Ft-nak megfelelő deviza), de 1 hónapnyi (!) kitartó levelezés, telefonálgatás és bizonyítgatás után a PayPal visszautalta.
Ha belegondolsz abba, hogy rendelsz egy viszonylag sérülékeny eszközt a világ másik végéről, ami kb. 40 ember kezén átmegy, a raktárakban pedig előszeretettel dolgoztatnak motivált, a munkájukra a legapróbb részletekig igényes embereket, akkor rájössz, hogy nagyon nagy a valószínűsége annak, hogy nem érkezik meg épségben a megvásárolt termék.
Ezek után adódik a lehetőség: bukod az importköltségeket és saját pénzedből visszaküldöd a portékát, ami jelenti a termék árának ÉS a szállításköltségének ~32%-át, illetve a szállítási költséget mégegyszer, tehát akár a teljes vételár 50-60%-át, és akkor az eladó visszaküldi kizárólag csak a termék árát (ami a teljes vételár 50-60%-a), így elköltöttél egy valag pénzt, a végeredmény pedig, hogy semmid nincs, az eladó visszakapta a kétszer ripityára törött termékét (hiszen az élmunkás bánásmódjában mégegyszer részesült a szerencsétlen projektor), azaz neki sincs már semmilye, de cserébe termeltetek jó pár kg műanyag/fém/üveg hulladékot.
A másik lehetőség, amit valószínűleg választani fogsz, hogy nem küldöd vissza, így drága tanuló pénz árán egy tapasztalattal leszel gazdagabb.
Ha mégis úgy döntesz, hogy belevágsz a nagy küldetésbe, hogy megszerezd álmaid projektorát, ne feledd: Amerika este/éjszaka él, a jó vételeket a kereskedők reggelre már levadászták (nekik ~32%-kal olcsóbb minden, mint neked, sokkal ritkábban kapnak törött terméket, ha mégis, visszaküldik és bukják a szállítási költséget (ami jelentéktelen US-en belül)),
vagy vársz a licites termékekre, amik legtöbbször este/éjszaka fejeződnek be, és akkor lesz lehetőséged a pénzügyi likviditásodat csatába küldeni, az amcsik amúgy sincsenek eleresztve olyannyira, mint a magyar ember.
Azonban néha szerencsével jársz, második, harmadik, ... alkalommal, ha Fortuna kegyeltje vagy, akár már az első alkalommal is.
Re: Általában a moziról, házimoziról
Hát ... izé ... én Ebay-ről szoktam ilyen gépeket "lőni" ... de nagyon is megértem, ha valaki ettől ódzkodik.
Itt az apróban is hirdet egy emberke egy ProjectionDesign Cineo30-at kb. 400eFt-ért ... de már hónapok óta nem tudja eladni. A gépben van vagy összesen 110 vetített óra, ezt én SZEMÉLYESEN GARANTÁLOM, mivel ezt a gépet még én vettem annak idején (Ebay-ről) és amikor megérkezett, akkor 1 (!!!) vetített óra volt benne (magyarul a gyárban kipróbálták, hogy működik). A gép nem teljesen tökéletes, 10 évig állt a gyári dobozában (lefóliázva) egyes részegységek memóriája ezalatt törlődött (emiatt az egyetlen lényeges hibája, hogy a fenekén levő gombokkal kell ki-be kapcsolni, távirányítóra NEM reagál) de a képminőséget ez NEM befolyásolja. Ez egy 7 milliós gép és gyakorlatilag még bejáratva sincs, a képet, amit vetít, igen kevés másik projektor tudja utánozni. Tudom, hogy egy kis macera, hogy fel kell állni a film elején bekapcsolni és a végén kikapcsolni ... de amit ezen események közben a vászonra vetít, az elég durva! Ez a képmiőség úgy tűnik senkinek nem ér meg 400eFt-ot...
Van egy Runco Q750i is az apróban, azt (szerintem nevetséges) 500eFt-ért árulják, az sem kell senkinek. Az a gép NEM fényes ugyan, de LED fényforrású, ezért natív DCI-P3 színtérben van annyi fényereje, amennyi. Ha ugyanennyi fényerőt egy UHP lámpás géppel kell elérni, az sem lesz fényes, szóval ha valaki HTPC-vel UHD forrásból vetít (és be tudja kalibrálni a gépet DCI színtérre) akkor elég jó képet kaphat ezzel a géppel (persze NEM 6m széles vásznon!!! :-).
Van egy Digital Projection HighLite Cine 260 HC is itt az apróban, 1 millióért. Ez egy 3 chip-es DLP gép és ez is járt nálam (de ezt NEM én hoztam be az országba ... viszont mostanában egyre többen hozzák el nekem pár hétre a külföldről frissen vett projektort, hogy próbáljam ki ... :-). Ennek a natív kontrasztja sem rossz, de pluszban van benne egy "Digital Projection Kategóriájú" dinamikus írisz, amivel 20000:1 on/off kontrasztot produkál (gyári speckó szerint, ezt én mérni már nem tudom). Ez MAGASAN a legjobban megcsinált dinamikus írisz amit életemben láttam, pl. figyelembe veszi, hogy a belső írisz szűkítésével megnő a zöld mennyisége a fényben és ezt az elektronika valós időben kompenzálja ... teljes döbbenetemre. És mivel ez egy 3 chip-es gép, nincs szivárvány, a fényerő durva ... és mindezt 1 millióért hirdetik több lámpával és lencsével. Egészen hihetetlen, hogy még nem vette meg senki ...
Nemrég én is hirdettem ProjectionDesign F22-t (ez magyarul egy Avielo Quantum, de én ezeket csak "baba-Barco"-nak hívom, azonosak az Avielo-val, csak gyárilag nagyobb a lencsében az írisz, de azt úgyis módosítom, hogy pont a vevő vászonméretéhez szükséges fényereje legyen a gépnek, maximális kontraszt mellett).
Ezeket a kis F22-ket 300eFt-ért hirdettem új lámpával ... ami szerintem nevetséges pénz egy ilyen gépért. Ezek pontosan ugyanolyan minőségű képet vetítenek, mint a nagy Barco-k. Ráadásul ez egy nagyon megbízható típus (ellentétben az F12-vel). Az "agyhalós" F12-t NEM ajánlom SENKINEK, nekem kettő van belőle 1080p felbontással, mindkettő agyhalott. HA végül sikerül az F12 halálát okozó boot-proci problémát orvosolni, akkor azt is lehet majd "lőni" Ebay-en, mint a nyalókát a céllövöldében, de jelen pillanatban SENKINEK NEM AJÁNLOM, hogy F12-t vegyen!
Az F22 (általam preferált változatában) olyan műszaki megoldások vannak (VizSim Bright színkerék, fluorit optika, inverz-TIR prizma) amelyek szerintem a világ egyik legjobb házimozis projektorává teszik (persze a méltatlanul alacsony használtpiaci árához képest). Ilyen fejlett szín-dekódoló rendszer, CMS- és ilyen minőségű (fluorit) optika nincs más gépben, viszont az átlagos Ebay-es eladónak SZERENCSÉRE fogalma sincs arról, hogy mi van a kezében.
Ráadásul a gép jó fényhasznosítása és a gyárilag fejlett lámpa miatt mindössze két írisz beépítése után olyan natív kontrasztot kapunk, amit szintén kevés DLP tud utánozni. Ezért a pénzért ez a gép ajándék.
Most persze mindenki azt gondolhatja, hogy a saját hirdetésemnek akarok reklámot csinálni, de ennek nem lenne sok értelme, mivel jelenleg NEM tudom eladni a gépet, azon egyszerű okból, hogy NEM tudom bekapcsolni. A körülmények szerencsétlen összejátszása miatt ebben a pillanatban nincs hozzá lámpám, úgyhogy (hacsak valaki kipróbálás nélkül meg nem veszi :-) a gép itt marad még egy ideig (minimum amíg az új lámpa megérkezik). Addigra meg úgyis mindenki elfelejti, amit én itt írkálok... :-)
Egyes Sim2 típusok is kiváló képet tudnak vetíteni, különösen a valódi Sim2 (azaz nem átnevezett Benq gyártású) illetve a 3 chip-es gépek, de ezekkel két gondom van: használtan is drágák és nem tudom, hogy mennyire megbízhatóak. De ha olcsón meg tud lőni egy ilyet valaki, megérhetnek egy próbát.
A pontos megértés kedvéért: NEM gondolom, hogy a PD/Barco gépei jobb képet vetítenek, mint a többi prémium gyártó gépei. A prémium gépek képminősége között mikroszkopikus különbségek lehetnek csak (hiszen mindegyik azt vetíti a vászonra, ami hátul a kábelen "bement", mindegyikben jó az optika, stb.). A ProjectionDesign/Barco gépei mindössze annyival "jobbak" a szememben a többi gépnél, hogy sok példányt láttam már élőben és így "látva látom", hogy mennyire megbízhatóak, milyen hosszú az élettartamuk. Mivel van itthon pár "donor" gép is, ha egy ilyen projektor egyszer mégis elromlik majd (pl. megáll benne egy ventillátor) akkor azonnal és lényegében ingyen van javító alkatrész és a gép ismét vetít. Ezeket a gépeket vagy 15 évig gyártották gyakorlatilag változatlanul, csak az elektronikát modernizálták bennük, tehát a ventillátorok, tápegység, a mozgató motorok, a szenzorok, a komplett optikai rendszer AZONOSAK vagy 15 éve. Emiatt könnyű és olcsó az alkatrészek beszerzése, mivel "donor" gépet gyakran pár tízezresért lehet venni Ebay-en. A többi prémium gyártó gépei valószínűleg ugyanilyen jók, csak azokkal kevesebb a tapasztalatom, olyan gépek nem állnak itthon szétszedve, hogy alkatrészt biztosítsanak egy esetleges javításhoz ...
Szerintem ha valakinek nincs sok tapasztalata egy adott gyártó projektoraival, inkább itthon próbáljon készüléket beszerezni, hiszen a személyes kipróbálásnál jobb dolog nincs. A gép vetített képének a saját szemünkkel történő megtapasztalása NEM helyettesíthető a katalógusok olvasgatásával! Ha viszont valaki már jobban megismert egy adott típust, akkor a külföldről történő beszerzés is szóba jöhet, de óvatosan! Hallottam már olyan esetet, hogy valaki elutalta a vételárat de a gép sosem érkezett meg, ez NEM fordulhat elő egy itthoni, személyes vásárlás során. Azt mondom, hogy ha kockázatot kell vállalni, akkor első a biztonság! :-)
Megjavítani minden projektort elsősorban Batyó fórumtárs tud, de ha konkrétan egy ProjectionDesign/Barco géppel van probléma, akkor nagy valószínűséggel én is tudok segíteni. Mivel azonban ezek a gépek 30-40ezer órákat elmennek hiba nélkül, szerintem nem kell attól félnem, hogy naponta csengjen a telefonon elromlott gépek miatt. :-)
Online
- -KP-
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5941
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1713
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Általában a moziról, házimoziról
Egyáltalán hol lehet ilyen gépeket venni? Vagy bármi infót olvasni róluk? Vagy kell várni éveket, hónapokat mire felbukkan egy? Esetleg írj pár konkrét típust árral, és hogy ki az aki tényleg tudja őket javítani, ha úgy adódik?gyulaipal írta: ↑2019.04.10., szer. 11:58Ezek a komolyabb gépek 30-40ezer vetített órát elmennek hiba nélkül, maximum ventillátort kell bennük cserélni (meg a DMD hővezető pasztáját, ami kb. nulla költség). A racionális számítás szerint egy ipari gép szervizelése MIKROSZKOPIKUS éves költséget (tipikusan 5-10 év alatt kb. nulla) jelent egy új gép értékcsökkenéséhez képest. És ezek drága gépek, a képminőségük is ennek megfelelő (komoly optika, nagy DMD, rendes képfeldolgozás, stb.)
Pontosan tudom, hogy feleslegesen írtam le a fentieket.
Online
Re: Általában a moziról, házimoziról
[/quote]
Jól beszélsz! A legfontosabb érv a garancia, ami által elkerülhetjük a KOCKÁZATOT. Szerencsére SENKI nem számolja ki a végére, hogy mennyibe is került neki a kockázat elkerülése és hogy ez megérte-e az árát...
Ez mind szép és jó, de ha senki nem vesz újat, mert a régi jobb, akkor te mit veszel meg használtan? :)
Jól beszélsz! A legfontosabb érv a garancia, ami által elkerülhetjük a KOCKÁZATOT. Szerencsére SENKI nem számolja ki a végére, hogy mennyibe is került neki a kockázat elkerülése és hogy ez megérte-e az árát...
Ez mind szép és jó, de ha senki nem vesz újat, mert a régi jobb, akkor te mit veszel meg használtan? :)
Online
Re: Általában a moziról, házimoziról
[/quote]
Jól beszélsz! A legfontosabb érv a garancia, ami által elkerülhetjük a KOCKÁZATOT. Szerencsére SENKI nem számolja ki a végére, hogy mennyibe is került neki a kockázat elkerülése és hogy ez megérte-e az árát...
Ez ind szép é jó, de ha senki nem vesz újat, mert a régi jobb akkor te mit veszel meg használtan? :)
Jól beszélsz! A legfontosabb érv a garancia, ami által elkerülhetjük a KOCKÁZATOT. Szerencsére SENKI nem számolja ki a végére, hogy mennyibe is került neki a kockázat elkerülése és hogy ez megérte-e az árát...
Ez ind szép é jó, de ha senki nem vesz újat, mert a régi jobb akkor te mit veszel meg használtan? :)
Re: Általában a moziról, házimoziról
Jól beszélsz! A legfontosabb érv a garancia, ami által elkerülhetjük a KOCKÁZATOT. Szerencsére SENKI nem számolja ki a végére, hogy mennyibe is került neki a kockázat elkerülése és hogy ez megérte-e az árát...Hiccusz írta: ↑2019.04.09., kedd 18:53Pedig rém egyszerű....
4) mert egy régi, garancián túli, sokak számára már lepukkant, egykor prémium vetítőt megvenni ... Nem beszélve arról, mikor és mi romlik el benne legközelebb?
5) mert a többség nem is ismer (vagy ismert eddig rajtad kívül) ilyen embert.
6) téged ismer már pár ember, de hidd el, sokan máig megmosolyogva, amolyan szatirikus családregény gyanánt olvassák szösszeneteidet
...8) mert a tuti biztos olcsó (de gagyi) vetítő mindenek előtt garanciális...
Gyermekkorunk óta mindenki (tanárok, szülők, az egész társadalom) a kockázat ELKERÜLÉSÉRE nevel minket. Nehéz szembefordulni a társadalmi elvárásokkal és kockázatot vállalni, ezt pontosan tudom (engem is sokszor néztek már hülyének a munkatársaim, a szüleim, stb.). A fura csak az, hogy senki nem veszi észre: a kockázat vállalása az egyik legjobb és legnagyobb üzlet a világon! A biztosítók pont ebből csinálnak milliárdos üzletet és hatalmas pénzeket kaszálnak le rólunk a kockázat átvállalásáért. Persze az ésszel vállalt kockázatnak matematikai háttere van, amit kevesen értenek. Szerencsére kevesen tanulták meg a valószínűségszámítás alapjait az iskolában ... és ezzel a mondattal a Szerencsejáték Zrt. szakemberei is biztosan szívből egyetértenek! :-)
Amíg a boltban vett projektor garanciális, a tulajdonos nyugodtan alszik ... főleg ha még sosem hallott a "birtoklás teljes költsége" (angolul: TCO, azaz Total Cost of Ownership) fogalmáról. A projektor birtoklásának éves költsége a gép értékcsökkenése osztva az évek számával. Mivel az új gépek értékcsökkenése SOKSZOROSA a használt gépek értékcsökkenésének, a birtoklás költsége is tipikusan sokszoros (3x-10x, de persze ez több paramétertől is függhet). Aki tehát új gépet vesz boltban, az nyugodtan alszik, elkerülte a kockázatot ... de komoly pénzt fizet ki ennek érdekében (amit kevesen gondolnak át). És persze a legnagyobb gond: az olcsó gép tipikusan olyan képet vetít, amilyen az áráért elvárható.
Hasonlítsunk össze két esetet:
1.) Boltban 1,5 milláért vett gép 3 év után 500eFt-ért eladva. Birtoklás teljes költsége: 1MFt, éves költség 333eFt.
2.) Használtan 500eFt-ért vett komoly projektor 3 év múlva 200eFt-ért eladva. Birtoklás teljes költsége: 300eFt, éves költség 100eFt.
Magyarul a használt (de komoly) gép tulajdonosának évi 233eFt-ja marad a gép javíttatására. Hol reális ez? Ezek a komolyabb gépek 30-40ezer vetített órát elmennek hiba nélkül, maximum ventillátort kell bennük cserélni (meg a DMD hővezető pasztáját, ami kb. nulla költség). A racionális számítás szerint egy ipari gép szervizelése MIKROSZKOPIKUS éves költséget (tipikusan 5-10 év alatt kb. nulla) jelent egy új gép értékcsökkenéséhez képest. És ezek drága gépek, a képminőségük is ennek megfelelő (komoly optika, nagy DMD, rendes képfeldolgozás, stb.)
Pontosan tudom, hogy feleslegesen írtam le a fentieket. Tudom, hogy a legtöbben kb. annyira veszik komolyan az általam leírt dolgokat, amennyire egyes más "kollégák" állításait ... de azt is látom, hogy a dolog a gyakorlatban működik és aki eddig eljött és megnézte a nálam vetített képet, az tipikusan nem mondta azt, hogy "ez de gagyi, komolyan erre verted a nyálad"? Igazából én NEM is a látogatók által kimondott szavakra figyelek oda (hiszen ezek tipikusan művelt emberek, akiket kötnek az udvariasság szabályai, negatív véleménynek akkor sem adnának hangot, ha ez lenne a lelkükben) hanem pl. azt figyelem, hogy ha az apróban meghirdetek egy gépet és eljön valaki megnézni, akkor milyen "öntudatlan" reakciókat ad a vetített kép láttán (megálló légzés, ajkakon megformált de hangosan ki nem mondott szavak, stb.). Ahogy én látom, a metakommunikációs jelzések SOKKAL többet mondanak el a valóságról, mint a szavakba öntött vélemény. Amikor eljön egy tapasztalt házimozis megnézni pl. egy fluorit lencsés Barco kisgépet és az ELSŐ vetített jelenet (pl. Blade Runner emléktár) tizedik másodpercében azt mondja, hogy "OK, ezt megveszem, ezt kerestem vagy 10 éve, VÉGRE megtaláltam!" és alku nélkül, azonnal kifizeti a gép árát, magához öleli a gépet a lépcsőn lefelé menet és vigyorogva köszön el, na, EZ az igazi kritika! A szavak ehhez képest tartalom nélküli semmiségek, amiket felesleges komolyan venni...
A vicc az, hogy amúgy meg bármekkora baromságot is mond valaki, MINDIG lesznek olyanok, akik mögé állnak! Remélem, hogy az a tény, hogy én a látható (és műszerrel mérhető), tudományos alapokon nyugvó valóságot írogatom itt le, az legalább egy picit megnöveli azoknak a számát, akik (majd egyszer, talán) komolyan fogják venni az általam leírtakat. :-)
Re: Általában a moziról, házimoziról
Mennyivel egyszerübbb elkölteni fél millát kábelre, mint egy fúrást, faragást, festést igenylő átalakítaara? Kevesebb por, zaj,fáradság! 
Re: Általában a moziról, házimoziról
Pedig rém egyszerű.
1) mert azt könnyebb és olcsóbb meglépni
2) mert azt könnyebb és gyorsabb eladni, ha netán mégsem jönne be
3) mert a kábelt simán hazaviszed, kipróbálod, s hallod az "eredményt"
4) mert egy régi, garancián túli, sokak számára már lepukkant, régi, egykor prémium vetítőt megvenni, aminek istenuccse semmi baja sincs (azon kívül, hogy ütött-kopott, s baromira nem kapcsol be) olyan kockázat, amit egy laikus nem vállal be, mert ki tudja, mennyiért, ki, hol, hogyan és milyen körülmények között és hatásfokkal tudja egyáltalán megjavítani. Nem beszélve arról, mikor és mi romlik el benne legközelebb?
5) mert a többség nem is ismer (vagy ismert eddig rajtad kívül) ilyen embert.
6) téged ismer már pár ember, de hidd el, sokan máig megmosolyogva, amolyan szatirikus családregény gyanánt olvassák szösszeneteidet
7) mert fogalma sincs a többségnek, milyen oldalakat kéne ehhez böngészgetni, s milyen eladókkal kéne leállni üzletelni
8) mert a tuti biztos olcsó (de gagyi) vetítő mindenek előtt garanciális
9) ...s mert ezen felül még "jóárasítják" is nekik
10) mert "rémbó látóak", ami eleve kizáró ok, hiába tud a reszelés után 50.000:1 ansi kontrasztot
11) mert a gyári gép által vetített kép is bőven jó (mondják sokan)
12) mert a fehér (vagy világos) falak közé, netán nappaliba, az olcsó, gyári szar is bőven megteszi
13) mert sokan nem ennyire "elborultak"
14) mert a rendszer többi komponense is kb. azonos szinten van a garis vetítővel
Tuti, kihagytam pár dolgot



