A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Békés, boldog karácsonyt kíván mindenkinek az AVX team!
Az e36 már túl drága szerintem is, most az e46 a "legjobb vétel" az M3-asok között.
Vezettem erős (200LE) első kerekes autót. Hát, nem volt meggyőző...
Értem én a viccet :)
Számomra a 200 LE bőven elég, ha öröm-autózni vágyom, már többször írtam, hogy nem a lóerőből lesz az élmény.
Ugyanez a teljesítmény hátsó keréken egész másként "muzsikál". Van ma már sok okosság, amivel a hajtási befolyás csökkenthető, a kormány élénkebben tartható - ahogy írtad is - de minek ez, kérdem én, amíg vannak hátsókerekes autók?
Napi járósnak nekem is első kerekes van, ha szükségem lenne rá, csak 4 kerekesben gondolkodnék.
Elég lehet, persze.
Jóval gyengébb első kerekes, vs erős hátsó kerekes. Önmagában a klasszikus felépítés sem garancia mindenre...
Bocs, nem vettem észre az e46-ot. Én 36-ról beszéltem.
Hátsó kaparós nem nagyon van jő mostanában elfogadható árban. Első, vagy 4wd viszont igen!
Az e36 már túl drága szerintem is, most az e46 a "legjobb vétel" az M3-asok között.
Vezettem erős (200LE) első kerekes autót. Hát, nem volt meggyőző...
Értem én a viccet :)
Számomra a 200 LE bőven elég, ha öröm-autózni vágyom, már többször írtam, hogy nem a lóerőből lesz az élmény.
Ugyanez a teljesítmény hátsó keréken egész másként "muzsikál". Van ma már sok okosság, amivel a hajtási befolyás csökkenthető, a kormány élénkebben tartható - ahogy írtad is - de minek ez, kérdem én, amíg vannak hátsókerekes autók?
Napi járósnak nekem is első kerekes van, ha szükségem lenne rá, csak 4 kerekesben gondolkodnék.
Pedig E46 M3-at mostanában lenne érdemes venni, mert innen már csak felfelé megy az ára.
A léghűtéses Porschék már új Boxster ártól indulnak. Lesz még új 911-es árban is...
Mostanában?! Láttad az árakat? 6-8 éve makulátlan faceliftes 321 lovas verziót lehetett venni 4 körül, most meg horror. Amennyiért mostanában mennek a szépek, annyit egyszerűen nem ér szerintem. Sokkal jobban jársz egy pár éves Megane RS-sel, Forus RS-sel, vagy Type R-rel. Olcsóbb és az sem rossz szvsz. Fele ár, nem 20 éves, csak 6 és hidd el, elég jó élmény...
4 körül sose láttam jó M3-at. Igaz, nem néztem túl gyakran
Amiket felsorolsz, sajnos rossz végükön hajtanak. A Ford és a Renault csak turbós tud lenni, ez se jó pont. De élményt mindegyik ad, ez nem is kérdés.
Bocs, nem vettem észre az e46-ot. Én 36-ról beszéltem.
Hátsó kaparós nem nagyon van jő mostanában elfogadható árban. Első, vagy 4wd viszont igen!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Ezek? áá
egy patika darab, német igényességgel felújítva, mint egy új autó ára
Én csak egy kici 3-as sorhatos BMW-t kérnék Jézuskától, de azzal is elhajtott, hogy nem fér bele :)
Pedig E46 M3-at mostanában lenne érdemes venni, mert innen már csak felfelé megy az ára.
A léghűtéses Porschék már új Boxster ártól indulnak. Lesz még új 911-es árban is...
Mostanában?! Láttad az árakat? 6-8 éve makulátlan faceliftes 321 lovas verziót lehetett venni 4 körül, most meg horror. Amennyiért mostanában mennek a szépek, annyit egyszerűen nem ér szerintem. Sokkal jobban jársz egy pár éves Megane RS-sel, Forus RS-sel, vagy Type R-rel. Olcsóbb és az sem rossz szvsz. Fele ár, nem 20 éves, csak 6 és hidd el, elég jó élmény...
4 körül sose láttam jó M3-at. Igaz, nem néztem túl gyakran
Amiket felsorolsz, sajnos rossz végükön hajtanak. A Ford és a Renault csak turbós tud lenni, ez se jó pont. De élményt mindegyik ad, ez nem is kérdés.
Ezek? áá
egy patika darab, német igényességgel felújítva, mint egy új autó ára
Én csak egy kici 3-as sorhatos BMW-t kérnék Jézuskától, de azzal is elhajtott, hogy nem fér bele :)
Pedig E46 M3-at mostanában lenne érdemes venni, mert innen már csak felfelé megy az ára.
A léghűtéses Porschék már új Boxster ártól indulnak. Lesz még új 911-es árban is...
Mostanában?! Láttad az árakat? 6-8 éve makulátlan faceliftes 321 lovas verziót lehetett venni 4 körül, most meg horror. Amennyiért mostanában mennek a szépek, annyit egyszerűen nem ér szerintem. Sokkal jobban jársz egy pár éves Megane RS-sel, Forus RS-sel, vagy Type R-rel. Olcsóbb és az sem rossz szvsz. Fele ár, nem 20 éves, csak 6 és hidd el, elég jó élmény...
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Ezek? áá
egy patika darab, német igényességgel felújítva, mint egy új autó ára
Én csak egy kici 3-as sorhatos BMW-t kérnék Jézuskától, de azzal is elhajtott, hogy nem fér bele :)
Pedig E46 M3-at mostanában lenne érdemes venni, mert innen már csak felfelé megy az ára.
A léghűtéses Porschék már új Boxster ártól indulnak. Lesz még új 911-es árban is...
Ezeknek is, hogy elszaladt az ára sajnos. Ennyit már nem érnek szerintem, pedig bakancslistás volt pár éve...
Lehet, csak én érzem így, de mintha a "villany-forradalom" óta a klasszikus autók árai egyre meredekebben szállnának elfelé. Úgy fest, sokan siratják jó előre a vezetés élményét...
A bakancslistát sűrűn kell átírni hogy még elérhető gépeket tudjunk rajta tartani.
Egyébként ilyen volt még a Mazda 323 GT turbóm is. Ott még nyomaték is akadt, igaz az nehezebb volt, 1t. Nah fék, meg futómű nem volt alatta, azt tenni kellett alá, aztan miután kicseréltem a vezetőülést is (amit 20 cm hátrébb raktam) már valóban élvezetes kis autó lett. Imádtam!
E7253570-13C5-4673-BD67-BEFDBB38FDC2.jpeg (216.33 KiB) Megtekintve 1472 alkalommal
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Mert halálosan unom már az “elektromos vs. belsőégésű” vitát. Ez a személyes problémám, nem Neked szól. Ismerek mar minden érvet és ellenérvet, és egyszerűen unom. Ezt a topikot nem emiatt szerettem. De folytassátok nyugodtan, mondom, a hiba az én készülékemben van.
Sajnálom hogy így látod. Az elektromos meghajtás izgalmas dolgokat hoz az autók világába, és a mi életünkben jelentősen átalakítja az autós mindennapokat. Leginkább a kvarcóra megjelenéséhez tudnám hasonlítani a '70-es évek elején.
Én ma is mechanikus órát hordok, de az emberiség nagy részének a kvarc óra tökéletes megoldás. (vagy csak simán megnézi a telefonján az időt). Valahogy így lesz ez az elektromos autókkal is.
Mert halálosan unom már az “elektromos vs. belsőégésű” vitát. Ez a személyes problémám, nem Neked szól. Ismerek mar minden érvet és ellenérvet, és egyszerűen unom. Ezt a topikot nem emiatt szerettem. De folytassátok nyugodtan, mondom, a hiba az én készülékemben van.
Való igaz mostanában többször előjön a téma, sztem érdemes beszélgetni róla. Nem kevésbé unalmas erről beszélgetni, mint 100 oldalon keresztül autók képeit nézegetni, vagy a V8 én vagyok az igazi férfi mottót olvasgatni. Más témák is többedjére bukkannak fel, meg még fognak is. Nem értettem a külön zöld topik kérést sem. Ugyanúgy az autózáshoz tartoznak az elektromos autók is. Akit esetleg nem érdekel, az benyit, aztán tovább megy. Én is ezt teszem mikor a 102 Porsche képét látom. Ami érdekel azt elolvasom, ami nem azt kihagyom. A múltkori gumis írásokat szívesen böngésztem. Attól mert nem éppen a kedvenc témánkról van szó egy topikban, attól még nem kell C vágányra tenni. Lesz még benne olyan ami újra tetszetős lesz.
Mert halálosan unom már az “elektromos vs. belsőégésű” vitát. Ez a személyes problémám, nem Neked szól. Ismerek mar minden érvet és ellenérvet, és egyszerűen unom. Ezt a topikot nem emiatt szerettem. De folytassátok nyugodtan, mondom, a hiba az én készülékemben van.
Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
És a repülőkkel mi legyen? Azok meg a felülről ontják a ki tudja mennyire káros mannát.
Az a baj, ezek a viccesnek szánt szarkasztikus megjegyzések azt mutatják, h halvány lila gőzöd nincs miért is megy mostanság a boszorkányüldözés. Nem, nem a NOX, nem nem az ózon miatt. A részecskeszennyezés miatt áll a bál, habár ezt nem írják le valódi súlyával. A nagyvárosok levegője kritikus szinten szennyezett, a statisztikák diagram ábrája meredeken felfelé szárnyal. A légúti megbetegedések, és a rákos szövődmények kimutathatóan összefüggésben vannak ezzel a szennyezéssel. Van róla nem egy tanulmány. A nagynyomású porlasztás sajnálatos velejárója, ráadásnak a gázolaj ritka rusnya egy anyag, Ehhez semmi köze a repülőknek, és a hajóknak. Ezekkel együtt élünk 100 éve. A nagynyomású dízel szennyezését viszont éppen hogy 20 éve szívjuk magunkba. Ez pont elég volt a statisztikák alapján, h rájöjjenek rettenetes káros az emberi szervezetben felhalmozódva.
Tesla Semik már rohangálnak, teszik a dolgukat hibátlanul, a kamion váltás menni fog.
hogy mehetnek es mennek, az rendben. de hosszutavu kamionnal a hasznos teherbiras igen lenyeges. ebben erösen valoszinü, hogy nem all jol a dieselekhez kepest.
a nagy kapacitasu aksik + elektromotorok nehezebbek joval, mint egy dieselmotor+gazolaj. ez ott igen fontos, egy szemelyautonal sokkal kevesbe es ugye kisebb aksik is kellenek.
ismeri valaki tesla semi (mondjuk 500 merföldre kepes aksival) önsulyat ?
diesel: a typical “day cab” configuration 18-wheeler with a diesel engine weighs roughly 32,000 pounds
Most big rigs on the road are capable of hauling 44,000 or more pounds worth of freight, depending on configuration and trailer type.
tesla semi-re sacc, mert adat ismeretlen: researchers at Carnegie Mellon University estimated that an electric truck with a range of 600 miles would require a 14-ton battery. Tesla says that the truck will have a range of 500 miles on a single charge, which is a figure that exceeds 80% of commercial trips. In comparison, some diesel trucks can go as much as 900 miles on a single tank.
nem ellendrukker vagyok.
Amelyik cégnek elég a mostani hatótávjuk, márpedig nem egy ilyen van. Pepsi, Fedex, és egy nagy szállítmányozó cég nem kevés megrendelést adott le a Tesla Semire. Ez ugyanolyan dolog, mint itthon az NV200 hatótávja kiszolgálja a Fővárosi vízművek, és a Posta igényeit a városon belül. Így nem szórják a mérgező részecskeszennyezést az arcunkba. Nem szabad csak a végletekben gondolkodni. Ha reálisan belegondolsz iszonyat mennyiségű hagyományos autó van forgalomban, amit ki lehet váltani már a mostani hatótávokkal is. Városon belüli ingázás. Agglomerációs mozgás, futár feladatok. Ha rákapnak a cégek rengeteget nyernek a fenntartási költségeken. Erre most már egyre többen jönnek rá. Az egyik amit nagyon utálok a másik tábor felvetéseiben, ez a végletben gondolkodás. Ha nincs 1000 kilométeres hatótáv akkor már nem is jó. Miközben rengetegen ingáznak kifejezetten rövid távokat, éveken keresztül. Napi 150km-re már komoly alternatíva egy mai elektromos autó. Ha belegondolunk napi 150km normál embernek egyáltalán nem kevés. Az érmének mindig két oldala van, 10 millió emberből, nem 10 millió akar napi 500km megtenni, v 1000-t. Nem mindenki rója folyamatosan az autópályákat. Nyilván utóbbi rétegnek még nem alternatíva, ez nem kérdés, nekik még mindig a dízel a jó opció.
Tesla Semik már rohangálnak, teszik a dolgukat hibátlanul, a kamion váltás menni fog.
hogy mehetnek es mennek, az rendben. de hosszutavu kamionnal a hasznos teherbiras igen lenyeges. ebben erösen valoszinü, hogy nem all jol a dieselekhez kepest.
a nagy kapacitasu aksik + elektromotorok nehezebbek joval, mint egy dieselmotor+gazolaj. ez ott igen fontos, egy szemelyautonal sokkal kevesbe es ugye kisebb aksik is kellenek.
ismeri valaki tesla semi (mondjuk 500 merföldre kepes aksival) önsulyat ?
diesel: a typical “day cab” configuration 18-wheeler with a diesel engine weighs roughly 32,000 pounds
Most big rigs on the road are capable of hauling 44,000 or more pounds worth of freight, depending on configuration and trailer type.
tesla semi-re sacc, mert adat ismeretlen: researchers at Carnegie Mellon University estimated that an electric truck with a range of 600 miles would require a 14-ton battery. Tesla says that the truck will have a range of 500 miles on a single charge, which is a figure that exceeds 80% of commercial trips. In comparison, some diesel trucks can go as much as 900 miles on a single tank.
Nem lehetne nyitni egy külön autós zöldtopikot? Oda mehetnének a négy keréken guruló elektromos buborékokkal és szappantartókkal kapcsolatos dolgok, unokáink szebb jövője boxer és V8 nélkül, ültessünk növényeket a felező- és záróvonal helyére stb. Itt meg maradhatnának az igazi autók, de szigorúan csak benzines és 200 Le fölött . A dízeleseket meg ki kell tiltani mindenhonnan .
Nem feltétlen 200 Le felett van csak éllet. Én vezettem 140 lovas autót is, amiben folyamatosan vigyorogtam, igaz, csak kb. 800 kg volt.
Ok, akkor legyen LE/súlyarány limit, határozzuk meg, hogy mennyi.