Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Akusztika a moziszobában
Akusztika a moziszobában
Nem merte senki.Sokat olvastam es hallgattam felrakas elott.Akkor ugy veltem ugy a jo.Mert azelott brutal rossz volt.Utana minden hang pontosan meghatarozhato volt honnan jon.Csak az arny oldalaval nem szamoltam.
Akusztika a moziszobában
Utozenges mar 1/3ra van allitva.
Termeszetesen nincs be kapcsolva semmi.
Minden meg a hatso hangsugarzok mellet is voltak 5cm panelek.
A frontok felet a plafonon tukorbe rakva is volt.
Frontok mogott is volt 5 cm 50x50cm
Termeszetesen amit leszedtem azt ki vittem.Fontossagi sorrendben szedtem le oket.Csak az utozenges miatt szedtem le folyamatosan.Utoljara a hangsugarzok melletit.
Valaki mérte és úgy lett felrakva minden panel ?
Akusztika a moziszobában
Utozenges mar 1/3ra van allitva.
Termeszetesen nincs be kapcsolva semmi.
Minden meg a hatso hangsugarzok mellet is voltak 5cm panelek.
A frontok felet a plafonon tukorbe rakva is volt.
Frontok mogott is volt 5 cm 50x50cm
Termeszetesen amit leszedtem azt ki vittem.Fontossagi sorrendben szedtem le oket.Csak az utozenges miatt szedtem le folyamatosan.Utoljara a hangsugarzok melletit.
Akusztika a moziszobában
Igazabol semmi .
Azon kivul ,h az akusztikaval a kezdetek ota nem voltam kibekulve.
Neha egy par 100e szett egy nagy hejisegben jobbnak hallotam mint a sajatomat.Meg aztan jo hobbi ez.Csak kar hogy nem ertek hozza
Fulem meg a tapasztalat meg van .
Robi:
A méréskor semmilyen korrekció ne legyen bekapcsolva, akkor nem a valóságot fogjuk látni. A méréskor mely hangsugárzó(k) szólt(ak)?
A 10centis panelek is ragasztva vannak?
Az oldalfalakon nem is voltak panelek?
Miért azokat szedted le, amelyikeket, és azok mik voltak?
Az utózengésnél miért nem állítod be az 1/3 oktávot?
A leszedett paneleket, szivacsokat ki is vitted a helyiségből?
Akusztika a moziszobában
Igazabol semmi .
Azon kivul ,h az akusztikaval a kezdetek ota nem voltam kibekulve.
Neha egy par 100e szett egy nagy heijisegben jobbnak hallotam mint a sajatomat.Meg aztan jo hobbi ez.Csak kar hogy nem ertek hozza
Fulem meg a tapasztalat meg van .
"jo hobbi ez.Csak kar hogy nem ertek hozza "
Nyugi,sokan nem.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Akusztika a moziszobában
Igazabol semmi .
Azon kivul ,h az akusztikaval a kezdetek ota nem voltam kibekulve.
Neha egy par 100e szett egy nagy hejisegben jobbnak hallotam mint a sajatomat.Meg aztan jo hobbi ez.Csak kar hogy nem ertek hozza
Fulem meg a tapasztalat meg van .
Akusztika a moziszobában
Az elemek eltávolítása és a beállítások amikre gondoltam.Korábban elégedett volt vele.
Úgy rémlik,mintha Robi is pont a magas tartományra panaszkodott volna.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Akusztika a moziszobában
Lala az eredeti akusztikai környezet visszaállítására gondolt és arra,hogy azzal mi volt a gond?
Az elemek eltávolítása és a beállítások amikre gondoltam.Korábban elégedett volt vele.
Akusztika a moziszobában
Marmint a tavolsag meressel?
Semmi gond nem volt csak elfelejtettem vissza allitani
Lala az eredeti akusztikai környezet visszaállítására gondolt és arra,hogy azzal mi volt a gond? Amire én is kíváncsi lennék,hogy mit hallottál ami nem tetszett,egyébként nekem is pont ilyen a kialakítás otthon. Nálam a magas hangok amik zavarnak,de nincs egyáltalán kezelve a helyiség a basszust sikerült kordában tartanom,de azzal is voltak problémáim.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Akusztika a moziszobában
Állítsd vissza ahogy korábban jó volt
Azzal mi volt a gond?
Marmint a tavolsag meressel?
Semmi gond nem volt csak elfelejtettem vissza allitani
Akusztika a moziszobában
Nincs. De meg a tavolsag sincs.Lehet az hiba volt.Egyszer a tavolsagot rajta hagytam es sokkal szebbek voltak a gorbek.
Igazabol most elakadtam.Nem tudom hogyan tovabb.
Állítsd vissza ahogy korábban jó volt
Azzal mi volt a gond?
Akusztika a moziszobában
Ezeken az ábrákon most nincs EQ használva gondolom?
Nincs. De meg a tavolsag sincs.Lehet az hiba volt.Egyszer a tavolsagot rajta hagytam es sokkal szebbek voltak a gorbek.
Igazabol most elakadtam.Nem tudom hogyan tovabb.
Akusztika a moziszobában
Legyen egy kicsit részletesebben
Ezeken az ábrákon most nincs EQ használva gondolom?
Akusztika a moziszobában
Mekkora alapterületű a moziszobád?
380x520
240 magas kozepen.Felul csak 2m utan satorszeruen lemegy kb 60cm-re
Akusztika a moziszobában
Szoba képek.
Nagy felindulásban leszedtem 10db panelt és 2nm akusztikai szivacsot,ami fel volt ragasztva.
Pedig nemrég volt festés
1 mérési pontban a hallgatás helyén volt a mikrofon.
Minden panel leszedése után mértem.
Csak a RT60 változott picit.A többin szinte semmit sem lehetett látni.
A hangzás folyamatosan változott.Pontos helymeghatározása a hangnak kezdett visszhangos teresebb lenni.Lehet a fülem van csak a túlcsillapított szobához szokva,de most fura a végeredmény.Az tény ,hogy kinyílt a tere a magasak és részletek előjöttek,és a dinamika megugrott.
Azt viszont nem értem ,hogy ennyi panel levétel után még a diagramok szerint ,még mindig túl van csillapítva a szoba.Már csak 4db 1mx0.5m 10cm vastag 75kg/ panel van fent amit már nem mertem levenni.
Eddig minden panel visszaverődési és tükör pontban volt feltéve.
Akusztika a moziszobában
A hangnyomás görbét mindenki érti. Már csak azt kéne tudni, ha nem azt látjuk, amit szeretnénk, mint pl nadtom-nál, az miért van? Hogy lehet rajta változtatni?
Teljesen igazad van, jogosak az észrevételeid.
Addig viszont, amíg az embernek nincs kiforrott tudása, nem látja az összefüggéseket rendszerben, nincs tisztában minden részlettel, csak a teljesség igénye nélkül lehet belemenni egy-egy témába. Pont azért dobtam fel ezeket a diagrammokat, hogy beszéljük róla, legyenek a tiédhez hasonló észrevételek, illetve olyanok amelyek rávilágítanak egy-egy sötét foltra, így tovább "kerekedik a kép", a puzzle egy-egy újabb darabja kerül a helyére.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Akusztika a moziszobában
Úgy gondolom nem kell sietni és egyszerre mindent megtudni.
A hangnyomás görbét biztosan mindenki érti.
Itt a kérdés annyi, hogy mikor és meddig érdemes EQ-val "húzgálni" és mi segít a problémák csökkentésén.
A lecsengési diagram érdekesebb és jó sokat el lehet vele szórakozni.
Függönyök, párnák, szőnyegek hogyan változtatják.
Itt szintén a nagyon elcseszett dolgokon kell javítani a szobában.
Mondjuk Robinál a túlcsillapítás.
De ezek nem misztikus dolgok.
Biztos vagyok benne, hogy itt a fórumon vannak jó páran, akik ezeket vágják és tényleg jó lenne olvasni pár szakértőbb hozzászólást is, mert csak Fapaci morzsák vannak mindig.
Én kíváncsi lennék más magyarázatára is.
Szerintem sincs ezekben semmi misztikus, meg kell érteni az összefüggéseke (éppen ezen vagyok). Sok esetben morzsákból kell összerakni a teljes képet:-).
Én is kíváncsi vagyok mások véleményére, már csak azért is, mert a tanulási fázis elején tartok.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Akusztika a moziszobában
Úgy gondolom nem kell sietni és egyszerre mindent megtudni.
A hangnyomás görbét biztosan mindenki érti.
Itt a kérdés annyi, hogy mikor és meddig érdemes EQ-val "húzgálni" és mi segít a problémák csökkentésén.
A lecsengési diagram érdekesebb és jó sokat el lehet vele szórakozni.
Függönyök, párnák, szőnyegek hogyan változtatják.
Itt szintén a nagyon elcseszett dolgokon kell javítani a szobában.
Mondjuk Robinál a túlcsillapítás.
De ezek nem misztikus dolgok.
Biztos vagyok benne, hogy itt a fórumon vannak jó páran, akik ezeket vágják és tényleg jó lenne olvasni pár szakértőbb hozzászólást is, mert csak Fapaci morzsák vannak mindig.
Én kíváncsi lennék más magyarázatára is.
A hangnyomás görbét mindenki érti. Már csak azt kéne tudni, ha nem azt látjuk, amit szeretnénk, mint pl nadtom-nál, az miért van? Hogy lehet rajta változtatni?
Ezzel a programmal egy kattra sokmindent meg lehet mérni. Viszont egy beillesztett diagram nem mond semmit, ha nem ismerjük a mérés körülményeit, de néha még a célját sem.
Én azt javasolnám, ha szabad, hogy ne csak így bedobáljátok ezeket, hanem legyen értelme is.
Pl hallgatási pozícióban megmérni az átvitelt, utózengést, stb. Mikrofon ennek megfelelően legyen elhelyezve. Ha valamin szeretnénk változtatni, mindenképpen kellenek a körülmények is, azaz a hangsugárzók hogy vannak elhelyezve, a hallgatási pozíció hol van? Mi a cél, 1 ponton elérni a lehető legjobb átvitelt vagy inkább nagyobb területen egyenletesebb legyen, akár az 1 pontoshoz képest a "minőség" rovására. Ha már vannak akusztikai elemek elhelyezve, azok milyenek, mennyi és hol? Tehát minél több info legyen a mérés mellé téve, mert együtt lehet őket értelmezni.
Előfordulhat, hogy a hangsugárzót is meg kell mérni, a szobát minél inkább kivonva a dologból, ehhez pedig lehet el kell mozdítani a helyéről, falaktól minél messzebb. Akkor is, ha nagy. Ezek ilyen dolgok sajnos.
Akusztika a moziszobában
No a lecsengési diagrammok értelme is körvonalazódik lassan.
Itt utána lehet kicsit olvasni: http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM3809.HTM
A lényeg:
" Ezek után az ideálist közelítő hangsugárzó lecsengési spektrumát
az alábbiak szerint definiálhatjuk: a válaszjel burkológörbéje az
időtengely mentén minél gyorsabban, a frekvenciatengely mentén pedig
minél egyenletesebben tűnjön el."
(A "minél gyorsabban" moziszoba esetén ugye 0,3ms.)
Úgy gondolom nem kell sietni és egyszerre mindent megtudni.
A hangnyomás görbét biztosan mindenki érti.
Itt a kérdés annyi, hogy mikor és meddig érdemes EQ-val "húzgálni" és mi segít a problémák csökkentésén.
A lecsengési diagram érdekesebb és jó sokat el lehet vele szórakozni.
Függönyök, párnák, szőnyegek hogyan változtatják.
Itt szintén a nagyon elcseszett dolgokon kell javítani a szobában.
Mondjuk Robinál a túlcsillapítás.
De ezek nem misztikus dolgok.
Biztos vagyok benne, hogy itt a fórumon vannak jó páran, akik ezeket vágják és tényleg jó lenne olvasni pár szakértőbb hozzászólást is, mert csak Fapaci morzsák vannak mindig.
Én kíváncsi lennék más magyarázatára is.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15675
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10962
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika a moziszobában
Tényleg nem szeretnék semmit sem misztifikálni és konkrét kérdésekre szívesen válaszolok, de sajnos nem lehetséges néhány mondatban átadni a kért tudást. Aki volt már akusztikai előadásomon akár a DC főhadiszállásán, akár régebben máshol, az már pedzegeti, miként kell a grafikonokat, mérési eredményeket értelmezni, de ott órákat beszéltünk róla.
A hangnyomás görbe szerintem mindenk számára világos.
Az utózengés ideális esetben zenehallgató szobában 0,4ms, mozi szobában 0,3ms, átlagban 0,35 körül jó.
A Fapaci által írtak szerint a páratlan felharmónikus torzításokat kell figyelni, illetve gondolom a teljes harmónikus torzítás értékét. Nálam a mérések szerint 0,59% a THD amire Fapaci azt mondta emlékeim szerint, hogy jó érték (bár ez nem akusztikai kérdés, hanem a hsz minőségétől függ).
Számomra a lecsengési diagramok (waterfall, spectrogram) kérdésesek, hogy pontosan mi az értelmük, mit mutatnak, mikor jók?
Mindenféle paramétert figyelni kell, így a páros harmonikus torzításokat is, de ezek kevésbé zavaróak, mint a páratlanok. A THD mutatja meg a teljes torzítást, ami sok harmonikusból áll össze. A REW képes ezekből akár 10-et is megmutatni, de általában csak az első 3-4 esik zavaró tartományba.
Az utózengés ideális értéke 0,3-0,4 másodperc a zenehallgató és moziszobákban. Azonban felesleges ezt patikamérleggel beállítani, az ideálistól történő 20-30 % eltérés még egyáltalán nem gáz. Sokkal érdekesebb, hogy minden oktávban azonos legyen az érték, hogy ne borítsa fel a hangzási balanszt a szoba zengése.
A lecsengési diagram (waterfall) akkor szép, ha nincsenek benne pengék és nagyjából minden tartományban ugyanott fog padlót, azaz egyenletesen cseng le a hang minden frekvencián.
Akusztika a moziszobában
No a lecsengési diagrammok értelme is körvonalazódik lassan.
Itt utána lehet kicsit olvasni: http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM3809.HTM
A lényeg:
" Ezek után az ideálist közelítő hangsugárzó lecsengési spektrumát
az alábbiak szerint definiálhatjuk: a válaszjel burkológörbéje az
időtengely mentén minél gyorsabban, a frekvenciatengely mentén pedig
minél egyenletesebben tűnjön el."
(A "minél gyorsabban" moziszoba esetén ugye 0,3ms.)
Ti a hangsugárzókat vagy a szobát szeretnétek mérni?
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15675
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10962
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika a moziszobában
Tényleg nem szeretnék semmit sem misztifikálni és konkrét kérdésekre szívesen válaszolok, de sajnos nem lehetséges néhány mondatban átadni a kért tudást. Aki volt már akusztikai előadásomon akár a DC főhadiszállásán, akár régebben máshol, az már pedzegeti, miként kell a grafikonokat, mérési eredményeket értelmezni, de ott órákat beszéltünk róla.
Akusztika a moziszobában
A hangnyomás görbe szerintem mindenk számára világos.
Az utózengés ideális esetben zenehallgató szobában 0,4ms, mozi szobában 0,3ms, átlagban 0,35 körül jó.
A Fapaci által írtak szerint a páratlan felharmónikus torzításokat kell figyelni, illetve gondolom a teljes harmónikus torzítás értékét. Nálam a mérések szerint 0,59% a THD amire Fapaci azt mondta emlékeim szerint, hogy jó érték (bár ez nem akusztikai kérdés, hanem a hsz minőségétől függ).
Számomra a lecsengési diagramok (waterfall, spectrogram) kérdésesek, hogy pontosan mi az értelmük, mit mutatnak, mikor jók?
No a lecsengési diagrammok értelme is körvonalazódik lassan.
Itt utána lehet kicsit olvasni: http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM3809.HTM
A lényeg:
" Ezek után az ideálist közelítő hangsugárzó lecsengési spektrumát
az alábbiak szerint definiálhatjuk: a válaszjel burkológörbéje az
időtengely mentén minél gyorsabban, a frekvenciatengely mentén pedig
minél egyenletesebben tűnjön el."
(A "minél gyorsabban" moziszoba esetén ugye 0,3ms.)
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Akusztika a moziszobában
Egyszer Hicusz mondta ,hogy 0.3-0.4 között lenne a jó.
Azt is jó lenne tudni ,hogy a T20 ,T30,edit,top-ot kellene nézni. Mert mindegyik mást mutat.
Már egy pár panelt nagy párnát stb ki vittem a szobából de ami csavarozva vagy ragasztva van azt nem merem piszkálni amig egy picit nem tudom jobban értelmezni a lecsengés ábrát.
Please valaki
Nézd a T30-at és állítsd be az 1/3 oktávos megjelenítést, mert így nem sok látszik, csak annyi, hogy borzalmasan túl van csillapítva.
Jah, és a függőleges tengelyt is széjjelebb kéne húzni.