Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Akusztika a moziszobában
Akusztika a moziszobában
Egy kérdés a szakértőkhöz.
Nálam 12 lehetőség van adott hangfalnál a görbe eltérítésére.
A centerrel szeretném folytatni, ami a szubbal együtt a legfontosabb hangfal.
Mivel az automata EQ korrekció igencsak szétszórja a lehetőségeket - elég bizonyos frekvencia tartományon belül korrigálni?
Az emberi beszédhang elvileg férfiaknál 70-200Hz közötti, nőknél 140-400Hz.
Elég lenne a centert mondjuk 60-400Hz között korrigálni?
Akusztika a moziszobában
Érdekes mert ha nálad 38hz-nél van kiemelés, és a movie mód éppen 35hz-en emel 5dB-t akkor szinte hallgathatatlannak kellene lennie .
A Movie módnál +4db kiemelés van, valóban 35Hz-nél.
Igen, pont ezt írtam - EQ nélkül hallgathatatlan nálam a movie mód.
A REW ezt teljesen helyre teszi.
Képzelj el egy ilyen kiemelést, amihez még mondjuk a movie mód hozzátesz.
Ezt kell korrigálni:
- muzsikpeti
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 668
- Csatlakozott: 2006.10.18., szer. 22:29
- Értékelés: 250
Akusztika a moziszobában
A REW előtt a Jazz-t tudtam mértékkel használni, a Movie mód gyakorlatilag hallgathatatlan volt.
REW után a JAZZ nagyobb hangerőn is OK, nincs fülbántó hangja, a Movie pedig mozinál rendesen rátesz egy lapáttal, de szintén bántó hangok nélkül.
Nálam 38Hz környékén van egy óriási kiemelés - az okozta az egészet.
Most tetszik, amit hallok!
Érdekes mert ha nálad 38hz-nél van kiemelés, és a movie mód éppen 35hz-en emel 5dB-t akkor szinte hallgathatatlannak kellene lennie .
Focal Electra 1027Be, Focal Electra cc1008Be, Focal Electra 1007be, Focal Electra IC1002, Velodyne SPL1200 Ultra, Emotiva RMC1, Rotel Rmb1095 és Rmb1075, Oppo205, Samsung 77S90C Oled, Hidiamond 7 speaker cable, Hidiamond Xlr2, Hidiamond 3 power cable, Audioquest Husky sub cable. Nordost qrt 4
Akusztika a moziszobában
Szerintem nálad az ARC ezt teljesen helyre tudja tenni.
Sajnos a Velodyne a kis mikrofonnal semmit sem képes korrigálni.
Plusz meg sem lehet nézni, hogy egyáltalán hol próbálkozott korrekcióval.
A REW azt tudja a profi mikrofonnal, hogy a "megeqzott" szub újbóli mérésekor teljesen hozza a korrekciós grafikont.
A szub beállítása mindig talán a legkényesebb dolog.
Igazad van , az Arc rendesen helyretette a hangot szinte nem is tudok belekötni semennyire se...
Mindenből annyi van amennyi kell...
"Az igazi barát szemből támad."
Akusztika a moziszobában
Nálam is a Jazz vált be de ahogy írod a movie nem kicsit rosszabb sajna...
Látom alakul a szobahangolásod rendesen... szinte kíváncsivá tettél a végeredményt illetően...
Szerintem nálad az ARC ezt teljesen helyre tudja tenni.
Sajnos a Velodyne a kis mikrofonnal semmit sem képes korrigálni.
Plusz meg sem lehet nézni, hogy egyáltalán hol próbálkozott korrekcióval.
A REW azt tudja a profi mikrofonnal, hogy a "megeqzott" szub újbóli mérésekor teljesen hozza a korrekciós grafikont.
A szub beállítása mindig talán a legkényesebb dolog.
Akusztika a moziszobában
A REW előtt a Jazz-t tudtam mértékkel használni, a Movie mód gyakorlatilag hallgathatatlan volt.
REW után a JAZZ nagyobb hangerőn is OK, nincs fülbántó hangja, a Movie pedig mozinál rendesen rátesz egy lapáttal, de szintén bántó hangok nélkül.
Nálam 38Hz környékén van egy óriási kiemelés - az okozta az egészet.
Most tetszik, amit hallok!
Nálam is a Jazz vált be de ahogy írod a movie nem kicsit rosszabb sajna...
Látom alakul a szobahangolásod rendesen... szinte kíváncsivá tettél a végeredményt illetően...
"Az igazi barát szemből támad."
Akusztika a moziszobában
Azt hittem, hogy Te azzal végzed el az EQ korrekciót!
Jelenleg ezeket a készülékeket támogatja a REW.
Emotiva tulajoknak is kötelező választás!!! Érdemes próbát tenni vele!
REW EQ.jpg
Igen abban hasznalom.
Akusztika a moziszobában
én a jazz-t használom ,sztem az e legjobb, a movie az eléggé dübörgős és koncertekre sem a legjobb választás..
A REW előtt a Jazz-t tudtam mértékkel használni, a Movie mód gyakorlatilag hallgathatatlan volt.
REW után a JAZZ nagyobb hangerőn is OK, nincs fülbántó hangja, a Movie pedig mozinál rendesen rátesz egy lapáttal, de szintén bántó hangok nélkül.
Nálam 38Hz környékén van egy óriási kiemelés - az okozta az egészet.
Most tetszik, amit hallok!
Akusztika a moziszobában
Melyik aza generic mod?
Az ahol a keszulek tipusokat lehet kivalasztani.
Vagy valami speci mod amire meg nem jottem ra.
Azt hittem, hogy Te azzal végzed el az EQ korrekciót!
Jelenleg ezeket a készülékeket támogatja a REW.
Emotiva tulajoknak is kötelező választás!!! Érdemes próbát tenni vele!
Akusztika a moziszobában
Melyik aza generic mod?
Az ahol a keszulek tipusokat lehet kivalasztani.
Vagy valami speci mod amire meg nem jottem ra.
Igen ott lesz az valahol a bal oszlop alján.
Akusztika a moziszobában
Ezt a Velodyne szubok Movie és jazz DSP módjára értettem.
Általában a Jazz-t szokták használni, de én szeretem a movie módot is.
én a jazz-t használom ,sztem az e legjobb, a movie az eléggé dübörgős és koncertekre sem a legjobb választás..
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Akusztika a moziszobában
Az SMS1 jobb, de (ha jól tudom) ott is csak +6db -6db -12bd értékek lehetnek.
A REW ehhez képest sokkal precízebb. Főleg Generic módban!
Melyik aza generic mod?
Az ahol a keszulek tipusokat lehet kivalasztani.
Vagy valami speci mod amire meg nem jottem ra.
Akusztika a moziszobában
Egy pillanatra azt hittem, hogy az SMS-1-re érted, aztán rájöttem, hogy a saját, beépített mérőrendszeréről beszélsz. Vagy nem?
Az SMS1 jobb, de (ha jól tudom) ott is csak +6db -6db -12bd értékek lehetnek.
A REW ehhez képest sokkal precízebb. Főleg Generic módban!
Akusztika a moziszobában
Sub-nal milyen kulonbseget lehet allitani mozi es jaz kozott?
Meg fontnal vagy a tobbinel eltudom kepzelni .
Ezt a Velodyne szubok Movie és jazz DSP módjára értettem.
Általában a Jazz-t szokták használni, de én szeretem a movie módot is.
Akusztika a moziszobában
Sub-nal milyen kulonbseget lehet allitani mozi es jaz kozott?
Meg fontnal vagy a tobbinel eltudom kepzelni .
Akusztika a moziszobában
Lehet fél szavakból megértjük egymást, de három pontból nem igazán.
Egy pillanatra azt hittem, hogy az SMS-1-re érted, aztán rájöttem, hogy a saját, beépített mérőrendszeréről beszélsz. Vagy nem?
Akusztika a moziszobában
...
Lehet fél szavakból megértjük egymást, de három pontból nem igazán.
Akusztika a moziszobában
.. a Velodyne saját EQ-ja gyakorlatilag semmi a REW-hez képest.
Egészen elképesztő a különbség a REW korrekciójával.
...
Akusztika a moziszobában
Most hetkoznap nem nagyon tudok meregetni,elotte levo kep pedig nincs meg.
Nem hasznalok kulon mozis beallitast.
Szerintem mint mozira mint zenere ugyan annyira egyensujban kene lennie.
Sot a hangfalakat sem vagom meg,meg a hatsokat sem.Igy teres3bbnek hallom a mely tartomanyt is.Valoszinuleg a hifisek is ezert nem vagjak a hangfalakat.Persze ha nem lenne eleg a melyem akkor kellene.
De nem kell újra mérni. Nem mentetted el a méréseket?
Én vágom a hangfalakat.
Csinálok majd külön beállítást sztereóhoz és mozihoz.
Egyelőre a szub beállításáig jutottam, de még lehet ott is készítek kétfajta korrekciót a Velodyne szubhoz Movie és Jazz beállításokhoz.
Csak annyit esetleg pluszban - a Velodyne saját EQ-ja gyakorlatilag semmi a REW-hez képest.
Egészen elképesztő a különbség a REW korrekciójával.
Akusztika a moziszobában
A subról tudnál betenni előtte-utána képet?
De mondjuk "var smoothing"-ot alkalmazz, azzal jobban látszik a grafikon.
Még nem nagyon értek hozzá, de azért jónak tűnik a harmadik grafikon. A szub pedig gyakorlatilag tökéletes lett.
Ez mozis beállítás lenne?
Ha igen, akkor gondolom vágást használsz. Akkor lehet az alsó tartományra fölösleges is az EQ.
Ez inkább kérdés lenne...
Most hetkoznap nem nagyon tudok meregetni,elotte levo kep pedig nincs meg.
Nem hasznalok kulon mozis beallitast.
Szerintem mint mozira mint zenere ugyan annyira egyensujban kene lennie.
Sot a hangfalakat sem vagom meg,meg a hatsokat sem.Igy teres3bbnek hallom a mely tartomanyt is.Valoszinuleg a hifisek is ezert nem vagjak a hangfalakat.Persze ha nem lenne eleg a melyem akkor kellene.
Akusztika a moziszobában
Ma este érkeznek meg hozzám a préselt gumiból készült mély elnyelők. Nekem nincsenek ilyen komoly mérőrendszereim, mint amilyet Hifilala topikjában boncolgattok, csupán a fülemre fogok hallgatni, változik-e és ha igen pozitív vagy negatív irányba az eredmény. Beszámolok róla pár nap múlva, ha érdekes lehet valakinek.
W
Csutka felajánlotta hogy elküldi a mikrofont kölcsön,a szoftver pedig ingyenes,ha kíváncsi vagy a mért eredményre.Az amit hallasz a lényeges egyébként és az hogy neked tetszik.Minden tapasztalat érdekes lehet.
Akusztika a moziszobában
Gondoltam feleszek egy pár képet,hogy mit lehet kihozni a Rew és az q Apo automatikus állításaival.
Az utolsónál látszik ,miből mi lett.
A kérdésem az lenne ,hogy a javítás előtti grafikon jónak vagy rosszak számi ?
Úgy ,hogy már kezelve van a szoba.
Első center
2 sub
3 front jobb oldal
Természetesen ezek a kalibrálás után újramért és ellenőrzött értékek.
A subról tudnál betenni előtte-utána képet?
De mondjuk "var smoothing"-ot alkalmazz, azzal jobban látszik a grafikon.
Még nem nagyon értek hozzá, de azért jónak tűnik a harmadik grafikon. A szub pedig gyakorlatilag tökéletes lett.
Ez mozis beállítás lenne?
Ha igen, akkor gondolom vágást használsz. Akkor lehet az alsó tartományra fölösleges is az EQ.
Ez inkább kérdés lenne...
Akusztika a moziszobában
Gondoltam feleszek egy pár képet,hogy mit lehet kihozni a Rew és az q Apo automatikus állításaival.
Az utolsónál látszik ,miből mi lett.
A kérdésem az lenne ,hogy a javítás előtti grafikon jónak vagy rosszak számi ?
Úgy ,hogy már kezelve van a szoba.
Első center
2 sub
3 front jobb oldal
Természetesen ezek a kalibrálás után újramért és ellenőrzött értékek.
Akusztika a moziszobában
Félreérted. Itt most nem arról van szó, hogyan kell fázis helyesen belőni egy szubot. A minap beszéltem amúgy vele, s felvetettem neki ezt a dilemmát, s ő is azt mondta, hogy "el kell őket állítani", magyarán valótlan távolságokat kéne ilyenkor megadni. Kérdés, megéri-e egyáltalán ez az egész, meghallani-e ezt?
Szerintem pár fok fázistolást meghallani nem fogsz, viszont ha nagyon rossz a fázis, akkor kioltás keletkezik és beszakadás lesz a frekimenetben.
Ha a centert és a main hangfalakat is jól akarod beállítani, akkor először pl. a center-rel összelövöd a sub-ot, majd a sub-hoz állítod be az L+R hangfalakat. És mindig olyan frekvenciájú legyen a teszthang, ami egyezik az adott hangfal keresztváltási frekijével. Magyarul ha a center 100Hz-en van vágva, akkor azt 100Hz-es teszthanggal lődd a sub-hoz, de ha a többi 80Hz-en, akkor azokat 80Hz-es teszthanggal. Ha csak nem vagyok tenyeres-talpas...
Akusztika a moziszobában
Félreérted. Itt most nem arról van szó, hogyan kell fázis helyesen belőni egy szubot. A minap beszéltem amúgy vele, s felvetettem neki ezt a dilemmát, s ő is azt mondta, hogy "el kell őket állítani", magyarán valótlan távolságokat kéne ilyenkor megadni. Kérdés, megéri-e egyáltalán ez az egész, meghallani-e ezt?
Ha azért ülsz le a rendszer elé, hogy filmet nézz, nem fogod kihallani. Ha szórakoztatni akarod magad vele, előbb utóbb igen.