Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Házimozi erősítők, processzorok
- tibikecsoki
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1102
- Csatlakozott: 2014.07.09., szer. 11:47
- Értékelés: 125
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
Keresek olyan végfokot,aminek 2 pár bemenete van,hogy egy stereo,és egy hm előfok frontjait is rá tudjam kötni.Gondolom,valami kapcsolós megoldású kell,amivel lehet váltani a bemenetek között.Létezik ilyen,és ha igen hol találok?
Természetesen stereo végfokról beszélek
Marantz SR-7013,Zidoo X20 Pro,Naim Nap 300DR,Naim Nac-252pre, Naim Supercap2,Innuos Zenith Mk3,Holo Spring2 KTE, ProAc Respone D38,Behringer Truth B1031A ,JMlab Electra cc900,JMlab electra sr900,JMlab tantal505,2db Monitor Audio mrw-10 sub.
- tibikecsoki
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1102
- Csatlakozott: 2014.07.09., szer. 11:47
- Értékelés: 125
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
Keresek olyan végfokot,aminek 2 pár bemenete van,hogy egy stereo,és egy hm előfok frontjait is rá tudjam kötni.Gondolom,valami kapcsolós megoldású kell,amivel lehet váltani a bemenetek között.Létezik ilyen,és ha igen hol találok?
Marantz SR-7013,Zidoo X20 Pro,Naim Nap 300DR,Naim Nac-252pre, Naim Supercap2,Innuos Zenith Mk3,Holo Spring2 KTE, ProAc Respone D38,Behringer Truth B1031A ,JMlab Electra cc900,JMlab electra sr900,JMlab tantal505,2db Monitor Audio mrw-10 sub.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15734
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11014
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Házimozi erősítők,processzorok
Szimmetrikus kábelre nem kell árnyékolás, hiszen szimmetrikus jelátvitelt valósít meg, ezért a zaj kiesik a végén, viszont remek szórt kapacitív terhelést jelent, ezért gyakran nem is tesznek a kábelbe árnyékolást.
Két különböző naprendszerben élünk talán. Mutass nekem olyan szimmetrikus mikrofonkábelt, amin nincs árnyékolás!
A többi mondatodra annyit tudok írni, hogy eredetileg a szimmetrikus összeköttetésről azt írtad, nem a hangminőség javítását szolgálja, meg hogy a stúdiókészülékek nem szimmetrikusak, meg hogy drágák az illesztő trafók, stb. Ezeket próbáltam cáfolni.
Házimozi erősítők,processzorok
Soraid elég messze állnak a valóságtól.
Leültem, kihozom az ellenőrzőmet.
A szimmetrikus kábelnél a jelfüggetlen földelés és árnyékolás, illetve a kábelek ebből következően jobb zavarvédelme az egyik lényeges előny (Ezért van benne két belső ér, szemben az aszimmetrikus kábelek egyeres felépítésével.).
A szimmetrikus kábelek zavarvédelme nem a jelfüggetlen földelésből fakad.
Ennek nem sok köze van a földhurokhoz és az említett érintésvédelemhez, sőt pont hogy a szimmetrikus kábelnél független a földelés
Én is ezt írtam.
(Nem megfelelő betáp esetén ráznak is a mikrofonok a színpadokon.).
A fantom táp miatt, nem a szimmetrikus voltuk miatt.
No meg az ilyen összeköttetés semmivel sem bonyolultabb a szokványos aszimmetrikusnál, szóval ez sem helyes hivatkozási alap.
Én a szimmetrikus erősítők bonyolultságáról írtam, nem a kábelről.
Az analóg stúdió készülékek mindegyike szimmetrikus jelfeldolgozást használ és a legtöbben nem találsz jelillesztő transzformátort (ami egyébként nagy tételben filléres alkatrész).
Ez az eszköz nem filléres: http://hitspace.hu/ams-neve-1073-classic.html
Ez persze nem feltétlenül igaz azokra a gagyi, vagy félprofi masinákra, amiket a hifisták "stúdiós" jelzővel illetnek csak azért, mert van rajta egy XLR aljzat.
Egyetértek.
Hogy mindez nem a hangminőségről szól, az megfogalmazás kérdése, de könnyen cáfolható. Attól önmagában nem lesz garantáltan jobb a hang, hogy XLR kábelen megy át, de nyilván azért újítottak a mérnökök, hogy a végső hangminőség jobb legyen és ebben hatékony eszköz a szimmetrikus jelvezetés, pláne a szimmetrikus jelfeldolgozás és a jobb árnyékolás. Ezeknek már bőven van hallható pozitív hatásuk.
Elkerülte a figyelmed, hogy én a kitalálását próbáltam körbeírni, nem a mai felhasználását.
Tőlem is gyakran kérdezik, jobb-e az XLR kábel, mint az RCA. Általában azt válaszolom, hogy ha a két összekötendő készülék belső jelútja szimmetrikus, akkor mindenképpen XLR kábelt használjunk hozzájuk. (A készülék fenekére épített XLR aljzat még nem garantálja ezt, néha sima parasztvakításnak van ott.) De van rá eset, hogy e feltétel nélkül is hallható a szimmetrikus felépítésű kábel előnye.
Én is ezt írtam.
Ha már logikus gondolkodást vársz el, akkor ebbe az is beleférhet, hogy nyilván jobban szereti az a szerencsétlen audio jel, ha mindkét irányban azonos szerkezeten kell áthaladnia. A mezei RCA kábelekben ezzel szemben a meleg ágon egy belső éren, a hideg ágon meg egy komplett árnyékoló harisnyán kell átküzdenie magát, amihez ráadásul még a készülékház, meg a hálózat földpontja is kötve van.
Evvel kapocsolatban Krichof kuroktörvénye, és az ohm törvény értelmében nem áll össze a kép.
"Szerencsétlen audio jelnek" az árnyékoló harisnyán történő "átküzdés" mennyivel megy jobban a sodrott erű "melegpont"-hoz képest?
Az általad leírt mondat (ha jól értem), akkor pont az ohm törvény elentetjét állítja.
Azt egyáltalán nem értem, hogy miért befolyásolja az audio jelet, hogy a készülékház, meg a hálózat földpontja is ide van kötve? (most nem a zavarérzékenységről beszélünk)
Peace!
Analog:Edwards Audio TT2SE - Heed Quasar+QPSU - Heed Si+X2+PAS - Klipsch RF7 Mk II
Digital :LMS Server - AP Linux+SqueezeLite - Heed Canalot+QPSU
Mozi :HTPC(EQ APO+madVr) - Denon AVR-X3700H - Rotel RMB-1075 - Klipsch RF5+RF3MkII+RC7+RS35+RB5+KSW15+KSW12 - JVC D-iLA X30W
Digital :LMS Server - AP Linux+SqueezeLite - Heed Canalot+QPSU
Mozi :HTPC(EQ APO+madVr) - Denon AVR-X3700H - Rotel RMB-1075 - Klipsch RF5+RF3MkII+RC7+RS35+RB5+KSW15+KSW12 - JVC D-iLA X30W
Házimozi erősítők,processzorok
Ez ismét megfogalmazás kérdése, de azt talán leszögezhetjük, hogy szimmetrikus kábel nélkül nem működne az általad helyesen leírt folyamat, tehát a kábelen is múlik. Illetve szerintem nagy különbség, hogy a zajok elterelésért, begyűjtéséért felelős árnyékolás itt független a hasznos jeltől.
Szimmetrikus kábelre nem kell árnyékolás, hiszen szimmetrikus jelátvitelt valósít meg, ezért a zaj kiesik a végén, viszont remek szórt kapacitív terhelést jelent, ezért gyakran nem is tesznek a kábelbe árnyékolást.
Analog:Edwards Audio TT2SE - Heed Quasar+QPSU - Heed Si+X2+PAS - Klipsch RF7 Mk II
Digital :LMS Server - AP Linux+SqueezeLite - Heed Canalot+QPSU
Mozi :HTPC(EQ APO+madVr) - Denon AVR-X3700H - Rotel RMB-1075 - Klipsch RF5+RF3MkII+RC7+RS35+RB5+KSW15+KSW12 - JVC D-iLA X30W
Digital :LMS Server - AP Linux+SqueezeLite - Heed Canalot+QPSU
Mozi :HTPC(EQ APO+madVr) - Denon AVR-X3700H - Rotel RMB-1075 - Klipsch RF5+RF3MkII+RC7+RS35+RB5+KSW15+KSW12 - JVC D-iLA X30W
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15734
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11014
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Házimozi erősítők,processzorok
Őőő, nem szívesen mondok ellent, de a szimmetrikus kábeleknek semmivel sincs jobb zavarvédelme, pláne a földelés és árnyékolás miatt, mint az aszimmetrikus kábeleknek. A trükk a jelfeldolgozásban van és nem a kábelekben. A szimmetrikus jelátvitel esetén a jel egy + és egy - éren át közlekedik ellenfázisban. A zaj, amit összeszed útközben viszont ugyanolyan fázisban kerül az erekre. A szimmetrikus eszközök bemenetén mindig egy kivonó áramkör van, ami a két jel kábelt kivonja egymásból és ez lesz a hasznos jel. Az eredmény 2x-es jelerősség, és semmi zaj.
Ez ismét megfogalmazás kérdése, de azt talán leszögezhetjük, hogy szimmetrikus kábel nélkül nem működne az általad helyesen leírt folyamat, tehát a kábelen is múlik. Illetve szerintem nagy különbség, hogy a zajok elterelésért, begyűjtéséért felelős árnyékolás itt független a hasznos jeltől.
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
Egy gyors kérdés, de inkább csak kíváncsiság.
Miért van az, hogy filmeknél a center jele mindig "kevés"?
Ez azért van, mert a hangmérnökök a hangot a mozikhoz keverik. Ha ülsz egy nagy moziban a vásznon a párbeszéd kellemesen érthető, míg mikor mondjuk a transformerek támadnak, annak nagyot kell szólnia. Nyilván ez otthoni körülmények között azt eredményezi, hogy a tévén a párbeszédet megfelelő hangerőre állítod, aztán az akciónál meg szétesik a tévé. Ezért szinte minden lejátszóban van valamilyen dinamika kompresszáló funkció. Szokták párbeszéd kiemelésnek, tiszta hangnak, meg mindenfélének hívni. A lényege, hogy a nagy szintű akciót csökkentse, míg a kis szintű párbeszédet feljebb húzza. A Dolby már a kezdet kezdetén beépített egy funkciót a Dolby Digital (AC3)-ba, ez pedig a 'Dialog Normalization' Ez egy remek dolog, így dinamika kompresszió nélkül lehet megadni metadata formában, hogy a center szintje milyen legyen a frontokhoz képest.
Véleményem szerint egy jó otthoni házimoziban nem kell semmilyen kompressziót használni, had szóljon ha kell.
Ha viszont ez nem lehetséges, háklis a szomszéd, alszik a gyerek, akkor használd ezeket funkciókat a lejátszódban, vagy az erősítődben.
Házimozi erősítők,processzorok
A szimmetrikus kábelnél a jelfüggetlen földelés és árnyékolás, illetve a kábelek ebből következően jobb zavarvédelme az egyik lényeges előny ...
Őőő, nem szívesen mondok ellent, de a szimmetrikus kábeleknek semmivel sincs jobb zavarvédelme, pláne a földelés és árnyékolás miatt, mint az aszimmetrikus kábeleknek. A trükk a jelfeldolgozásban van és nem a kábelekben. A szimmetrikus jelátvitel esetén a jel egy + és egy - éren át közlekedik ellenfázisban. A zaj, amit összeszed útközben viszont ugyanolyan fázisban kerül az erekre. A szimmetrikus eszközök bemenetén mindig egy kivonó áramkör van, ami a két jel kábelt kivonja egymásból és ez lesz a hasznos jel. Az eredmény 2x-es jelerősség, és semmi zaj.
Házimozi erősítők,processzorok
Köszönöm a válaszokat, de szerintem ez nem köthető kategóriához. A belépő "szettem" és a nem annyira belépőnél is ez volt/van.
Tehát adott egy RF szériás Klipsch szett, Rotel erősítővel. Tudni kell, hogy a Klipsch-ek nagyon érzékeny dobozok, könnyen hajthatóak, de a Center csatorna a Rotel erősítőnél is "gyenge" volt, de kifejezetten csak a párbeszédeknél. A Rotel ment, jött egy Onkyo fenevad, aminél detto ez van. Minden tökéletes, hangdoboz is, kábel is, erősítő is, de a centerből a párbeszéd röhejesen "kevés" nem csak szerintem, de mások szerint is. [próbahallgatás során másoknak is ez volt az első véleményük] DE! effekteknél, hang ide-oda cikázásnál viszont kielégítő a hangereje, de amikor beszélnek a filmben, sokkal halványabb a dolog. Na már most én arra gondolok, hogy lehet a forrásnál van a bibi, és esetleg nem úgy van beállítva valami, ahogy azt egy htpc-nél "kötelező" lenne.
Lejátszónak Kodi-t használok, HDMI-n szépen minden formátumot kezel is az erősítő, de a Center hangereje ahogy írtam is, csak +hangerőnél elfogadható. Na már most lehet ez normális dolog, nem tudom, de mindenesetre érdekes. Az elhelyezése a centernek mondhatni "ideális", állványon van, a fül vonalától kb 40cm-el lejjebb - középen, enyhén megdöntve az eleje felfele néző irányban. A rossz elhelyezést kizárnám a körből, persze tény, hogy nem a legoptimálisabb - viszont elfogadható.
nálam sok minden megfordult,semmi nem produkálta ezt.Forrásként sosem használtam htpc-t.Érdemben nem tudok mit írni arra.Másnál is voltam többször,ott sem volt ilyesféle probléma...így írtam véleményt.
Házimozi erősítők,processzorok
Az egyik barátom ilyennel szenvedett a Primare és az Arcam processzorával.
Szerintem azok elég jó minőségűek.
Vett egy harmadikat - úgy oldotta meg a problémát.
Köszönöm a válaszokat, de szerintem ez nem köthető kategóriához. A belépő "szettem" és a nem annyira belépőnél is ez volt/van.
Tehát adott egy RF szériás Klipsch szett, Rotel erősítővel. Tudni kell, hogy a Klipsch-ek nagyon érzékeny dobozok, könnyen hajthatóak, de a Center csatorna a Rotel erősítőnél is "gyenge" volt, de kifejezetten csak a párbeszédeknél. A Rotel ment, jött egy Onkyo fenevad, aminél detto ez van. Minden tökéletes, hangdoboz is, kábel is, erősítő is, de a centerből a párbeszéd röhejesen "kevés" nem csak szerintem, de mások szerint is. [próbahallgatás során másoknak is ez volt az első véleményük] DE! effekteknél, hang ide-oda cikázásnál viszont kielégítő a hangereje, de amikor beszélnek a filmben, sokkal halványabb a dolog. Na már most én arra gondolok, hogy lehet a forrásnál van a bibi, és esetleg nem úgy van beállítva valami, ahogy azt egy htpc-nél "kötelező" lenne.
Lejátszónak Kodi-t használok, HDMI-n szépen minden formátumot kezel is az erősítő, de a Center hangereje ahogy írtam is, csak +hangerőnél elfogadható. Na már most lehet ez normális dolog, nem tudom, de mindenesetre érdekes. Az elhelyezése a centernek mondhatni "ideális", állványon van, a fül vonalától kb 40cm-el lejjebb - középen, enyhén megdöntve az eleje felfele néző irányban. A rossz elhelyezést kizárnám a körből, persze tény, hogy nem a legoptimálisabb - viszont elfogadható.
Házimozi erősítők,processzorok
Ha az erősítő vagy processzor megfelelő és jó minőségű,akkor nem halkabb a center csatorna,pláne nem ilyen értékekkel...
A HD hang az egy megközelítőleg tömörítetlen formátum,azt nem lehet konvertálni....maximum ha nem hd-dekóderes készülékkel a magot dekodolva sima dts vagy dd hangsávban jeleníti meg
Az egyik barátom ilyennel szenvedett a Primare és az Arcam processzorával.
Szerintem azok elég jó minőségűek.
Vett egy harmadikat - úgy oldotta meg a problémát.
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
Egy gyors kérdés, de inkább csak kíváncsiság.
Miért van az, hogy filmeknél a center jele mindig "kevés"?
Értem úgy, hogy rendszerint halk a beszéd a frontokhoz ill. a háttérsugárzókhoz képest.
Ergo a csatornánkénti hangerő beállításnál az automatikus bemérés is jelentősen, [+5dB-el] növeli a center hangerejét. De mivel így is kevés, én ezt módosítottam +8dB-re.
Minden más 0 ill. +1dB hangerőre belőve.
Más:
Tudom, hogy a filmek [szinkronos, DTS ill. DD] minősége nem a legjobb, de a HD hangok csak Angol nyelven elérhetők - viszont itthon mi csak a szinkronos filmeket kedveljük javarészt, így az erősítő rendszerint DD vagy DTS hangformátumot szólaltat meg. Nincs olyan megoldás, hogy valahogy ezekből a formátumokból HD hangot lehessen kikevertetni az erősítővel? Konvertálás, ilyesmi?
Ha az erősítő vagy processzor megfelelő és jó minőségű,akkor nem halkabb a center csatorna,pláne nem ilyen értékekkel...
A HD hang az egy megközelítőleg tömörítetlen formátum,azt nem lehet konvertálni....maximum ha nem hd-dekóderes készülékkel a magot dekodolva sima dts vagy dd hangsávban jeleníti meg
Házimozi erősítők,processzorok
ennek több oka is lehet, első kőrben jó lenne tudni milyen hangfalakkal van dolgunk.. ha egy család és hasonló hangszóró készlettel rendelkeznek ,akkor lehet rossz elhelyezés,rossz mérés eredménye is..
a legjobb ha manuálisan fogsz egy decibel mérőt, és a centerrel kezdve mondjuk 75db re állítod majd minden szekciót ugyanúgy 75db re állítsz lehet 80 is, a lényeg ,hogy mindet egyformára mérj,állíts.. próbáld ki ,ha ezután is nagyon kevésnek érzed a center hangját akkor lehet feljebb lépni centerben vagy erősítőben ,de jó lenne tudni milyen márka és milyen típusról is beszélgetünk, erősítő is fontos tényező..
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
Egy gyors kérdés, de inkább csak kíváncsiság.
Miért van az, hogy filmeknél a center jele mindig "kevés"?
Értem úgy, hogy rendszerint halk a beszéd a frontokhoz ill. a háttérsugárzókhoz képest.
Ergo a csatornánkénti hangerő beállításnál az automatikus bemérés is jelentősen, [+5dB-el] növeli a center hangerejét. De mivel így is kevés, én ezt módosítottam +8dB-re.
Minden más 0 ill. +1dB hangerőre belőve.
Más:
Tudom, hogy a filmek [szinkronos, DTS ill. DD] minősége nem a legjobb, de a HD hangok csak Angol nyelven elérhetők - viszont itthon mi csak a szinkronos filmeket kedveljük javarészt, így az erősítő rendszerint DD vagy DTS hangformátumot szólaltat meg. Nincs olyan megoldás, hogy valahogy ezekből a formátumokból HD hangot lehessen kikevertetni az erősítővel? Konvertálás, ilyesmi?
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15734
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11014
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Házimozi erősítők,processzorok
A szimmetrikus jelátvitelt a stúdiotechnikában két fő ok miatt találták ki, egyik sem a hangminőség javítása miatt volt:
1. Nagyon bonyolult audio elektronikai összeköttetéseket kellett megoldani hosszú jelutakon, ezért az asszimetrikus jelátvitel esetén NEM lehetett kikerülni a földhurkot, és búgott, mint a veszedelem.
2. Életvédelmi szempontból, ugyanis nem egy embert csapott agyon a nulla és a földpontok közötti feszültség.
(+1.: Mikofonok jelszintje alacsonyabb, mint a felvett zajszint, amit csak szimmetrikus jelátvitellel lehetett kiküszöbölni.)
Tehát ez NEM a hangminőség miatt volt. A világ vezető studiotechnikai eszközei NEM szimmetrikus belső felépítésűek. Mind a kimenő, mind a bejövő oldalon csatolótranszformátor fogadja, illetve küldi a jelet a fent említett 2. pont miatt.
A trafók között asszimetrikus jelfeldolgozás zajlik. Ezek a készülékek azért IS kerülnek annyiba, amennyibe, mert jó trafót készíteni nem egyszerű. Főleg a mély tartománybeli átvitel gázos.
Ha logikusan belegondoltok, akkor a szimmetrikus jelerősítéshez über szimmetrikusan egyforma koplementer tranzisztorok kellenek, aminek kiválogatása biztos, hogy nem egyszerű, és úgysem lesz pontos a két alkatrész, ami remek nemlineáris torzításként jelentkezik, ergo a megvalósítása kritikus.
A mélynyomóknál azért használnak XLR-t (is), mert a hosszú jelút esetén a zavaró jelek kiküszöbölésénél előnyös lehet (hálózati 50/60 Hz, ami ugye a közepe a LFE csatorna frekitartományának).
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem jobb az XLR, hanem, hogy nem biztos, hogy jobb 100 cm-es interkonnekteknél! Pont az oda-vissza alakítgatások miatt.
Soraid elég messze állnak a valóságtól.
A szimmetrikus kábelnél a jelfüggetlen földelés és árnyékolás, illetve a kábelek ebből következően jobb zavarvédelme az egyik lényeges előny (Ezért van benne két belső ér, szemben az aszimmetrikus kábelek egyeres felépítésével.). Ennek nem sok köze van a földhurokhoz és az említett érintésvédelemhez, sőt pont hogy a szimmetrikus kábelnél független a földelés (Nem megfelelő betáp esetén ráznak is a mikrofonok a színpadokon.). No meg az ilyen összeköttetés semmivel sem bonyolultabb a szokványos aszimmetrikusnál, szóval ez sem helyes hivatkozási alap.
Az analóg stúdió készülékek mindegyike szimmetrikus jelfeldolgozást használ és a legtöbben nem találsz jelillesztő transzformátort (ami egyébként nagy tételben filléres alkatrész). Ez persze nem feltétlenül igaz azokra a gagyi, vagy félprofi masinákra, amiket a hifisták "stúdiós" jelzővel illetnek csak azért, mert van rajta egy XLR aljzat.
Hogy mindez nem a hangminőségről szól, az megfogalmazás kérdése, de könnyen cáfolható. Attól önmagában nem lesz garantáltan jobb a hang, hogy XLR kábelen megy át, de nyilván azért újítottak a mérnökök, hogy a végső hangminőség jobb legyen és ebben hatékony eszköz a szimmetrikus jelvezetés, pláne a szimmetrikus jelfeldolgozás és a jobb árnyékolás. Ezeknek már bőven van hallható pozitív hatásuk.
Tőlem is gyakran kérdezik, jobb-e az XLR kábel, mint az RCA. Általában azt válaszolom, hogy ha a két összekötendő készülék belső jelútja szimmetrikus, akkor mindenképpen XLR kábelt használjunk hozzájuk. (A készülék fenekére épített XLR aljzat még nem garantálja ezt, néha sima parasztvakításnak van ott.) De van rá eset, hogy e feltétel nélkül is hallható a szimmetrikus felépítésű kábel előnye. Ha már logikus gondolkodást vársz el, akkor ebbe az is beleférhet, hogy nyilván jobban szereti az a szerencsétlen audio jel, ha mindkét irányban azonos szerkezeten kell áthaladnia. A mezei RCA kábelekben ezzel szemben a meleg ágon egy belső éren, a hideg ágon meg egy komplett árnyékoló harisnyán kell átküzdenie magát, amihez ráadásul még a készülékház, meg a hálózat földpontja is kötve van.
Házimozi erősítők,processzorok
Nekem egy Oppo 105 van összekötve két monoblokkal és én halok különbséget az 1 méteres rca és az xlr között. Most sikerült beszereznem egy ValhallA Aura xlr kábelt és nem csak az rca kábelhez viszonyítva,de a másik xlr között is bőven hallok különbséget.Ha xlr van az Oppo és a Marantz proci között,valahogy akkor is másképpen szól,mint rca-n.
Jól hallod, ugyanis az Oppo 105-ben dolgozó csúcs Sabre DAC-nak eleve szimmetrikus kimenete van, ezért RCA kimeneten egy plussz műveleti erősítő aszimmetrizálja a DAC szimmetrikus kimenetét.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Házimozi erősítők,processzorok
Az honnan jön, hogy a szimmetrikus belső felépítés jobb, mint a normál?
A szimmetrikus jelátvitelt a stúdiotechnikában két fő ok miatt találták ki, egyik sem a hangminőség javítása miatt volt:
1. Nagyon bonyolult audio elektronikai összeköttetéseket kellett megoldani hosszú jelutakon, ezért az asszimetrikus jelátvitel esetén NEM lehetett kikerülni a földhurkot, és búgott, mint a veszedelem.
2. Életvédelmi szempontból, ugyanis nem egy embert csapott agyon a nulla és a földpontok közötti feszültség.
(+1.: Mikofonok jelszintje alacsonyabb, mint a felvett zajszint, amit csak szimmetrikus jelátvitellel lehetett kiküszöbölni.)
Tehát ez NEM a hangminőség miatt volt. A világ vezető studiotechnikai eszközei NEM szimmetrikus belső felépítésűek. Mind a kimenő, mind a bejövő oldalon csatolótranszformátor fogadja, illetve küldi a jelet a fent említett 2. pont miatt.
A trafók között asszimetrikus jelfeldolgozás zajlik. Ezek a készülékek azért IS kerülnek annyiba, amennyibe, mert jó trafót készíteni nem egyszerű. Főleg a mély tartománybeli átvitel gázos.
Ha logikusan belegondoltok, akkor a szimmetrikus jelerősítéshez über szimmetrikusan egyforma koplementer tranzisztorok kellenek, aminek kiválogatása biztos, hogy nem egyszerű, és úgysem lesz pontos a két alkatrész, ami remek nemlineáris torzításként jelentkezik, ergo a megvalósítása kritikus.
A mélynyomóknál azért használnak XLR-t (is), mert a hosszú jelút esetén a zavaró jelek kiküszöbölésénél előnyös lehet (hálózati 50/60 Hz, ami ugye a közepe a LFE csatorna frekitartományának).
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem jobb az XLR, hanem, hogy nem biztos, hogy jobb 100 cm-es interkonnekteknél! Pont az oda-vissza alakítgatások miatt.
Nekem egy Oppo 105 van összekötve két monoblokkal és én halok különbséget az 1 méteres rca és az xlr között. Most sikerült beszereznem egy ValhallA Aura xlr kábelt és nem csak az rca kábelhez viszonyítva,de a másik xlr között is bőven hallok különbséget.Ha xlr van az Oppo és a Marantz proci között,valahogy akkor is másképpen szól,mint rca-n.
Házimozi erősítők,processzorok
Köszi a segítséget, már megoldódott.
Üdv
esetleg akkor megosztanád itt is a megfejtést?
Hátha másnak is előjön egy ilyen probléma és akkor felkészültebben tudunk neki segíteni
Házimozi erősítők,processzorok
Nyomj neki egy full resetet, minden gyári alapra és aztán próbáld ki.
Elvileg úgy nem kéne ilyennek történni.
Ha igen, passzolom a kérdést ha nem akkor volt benne valami beállítás ami ezt okozta.
Köszi a segítséget, már megoldódott.
Üdv
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
A minap vettem a fórumban egy Marantz sr7005 erősítőt.
Annyi lenne a kérdésem, mert nem találok rá a használatiban megoldást,hogy:
Amikor a nejem bekapcsolja a laptopját és az wifi-n csatlakozik a hálózatra, akkor bekapcsolja az erősítőt net/usb-re.
Mit kellene beállítanom, hogy ne csinálja? Talán csak elkerülte a figyelmem valami a használatiba.
Előre is kösz a segítséget.
Üdv
Nyomj neki egy full resetet, minden gyári alapra és aztán próbáld ki.
Elvileg úgy nem kéne ilyennek történni.
Ha igen, passzolom a kérdést ha nem akkor volt benne valami beállítás ami ezt okozta.
Házimozi erősítők,processzorok
Szerintem a HK 370 komolyabb mint a Sony,
szemet szúrt a táp, és a tápcsatlakozó hiánya a Sonynál (az nem is értem miért kell lehagyni).
De persze drágább is a HK.
Nagyon megújult a _70-esek bele. 270 van egy barátomnak, szolgáltatásokban is fullos.
Egyik új géppel sem járnál rosszul az biztos.
- Robertó77
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1283
- Csatlakozott: 2013.05.31., pén. 16:29
- Értékelés: 440
- Tartózkodási hely: Sándorfalva
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
Hozzáértő véleményét szeretném kikérni.
Melyik erősítő jobb?? Harman Kardon avr-370 vagy a SONY STR-DN1050?
Válaszokat előre is köszönöm.
Nekem 1040 volt és nagyon szerettem, bátran ajánlom.
- Norbert1980
- Isten Hozott! :)
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2015.02.06., pén. 17:03
- Értékelés: 0
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
Hozzáértő véleményét szeretném kikérni.
Melyik erősítő jobb?? Harman Kardon avr-370 vagy a SONY STR-DN1050?
Válaszokat előre is köszönöm.
Házimozi erősítők,processzorok
Sziasztok!
A minap vettem a fórumban egy Marantz sr7005 erősítőt.
Annyi lenne a kérdésem, mert nem találok rá a használatiban megoldást,hogy:
Amikor a nejem bekapcsolja a laptopját és az wifi-n csatlakozik a hálózatra, akkor bekapcsolja az erősítőt net/usb-re.
Mit kellene beállítanom, hogy ne csinálja? Talán csak elkerülte a figyelmem valami a használatiba.
Előre is kösz a segítséget.
Üdv
Házimozi erősítők,processzorok
Egy jóbarátomnak lenne gondja az Emotiva UMC-1-es processzorával.
A probléma a következő, a távirányítójával nem lehet kezelni a procit, semmilyen funkció nem működik. Nem az elem merült le és a korábban felprogramozott Logitech távval sem működik. Az előlapi gombokkal viszont lehet kezelni mindent. Valaki találkozott hasonlóval vagy ha nem mi lehet a gond?
Köszönöm előre is a segítő válaszokat.
itt ugyanerről beszélgetnek, lehet van megoldás is lessetek rá!
http://emotivalounge.proboards.com/thread/17418
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor