Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15713
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10997
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Aztán amikor ebbe a rosszul működő szobába beteszel egy zongorát egy zongoristával, vagy egy szaxofonos fújja ugyanott, érdekes mégis jó hallgatni.
Csináltunk már ilyet. Nagy hifi egy nagyon rossz akusztikájú szobában, majd ugyanoda élő hangszerek és zenész.
A nagy hifi gazdája szegény utána majdnem sírva fakadt hogy az nem lehet hogy neki ennyi pénzért ennyire rossz a hifije.
Persze léteznek nagyon szélsőséges esetek mint a főnököm drága és nagy design nappalija sok fényes fekete meg fehér műkő burkolattal még a falakon is bizonyos magasságig, ahová nekem kellett valami zene cuccot betennem. Na ott tényleg képtelenség zenét hallgatni, akármilyen hifi rendszer is legyen.
Szerintem Neked nem kell elmagyarázni, mi a különbség lecsengések és egyéb akusztikai hatások szempontjából egy hangfelvétel és egy akusztikus hangszer között. Viszonylag kevés akusztikus zongora rendelkezik beépített zengetővel.
Kábelezzünk
Engem nem igazán érdekel a térhatás, nem is erre gondoltam. Ha egy szobának 1 másodperc az RT60 utózengése 1-2 oktávban, máshol pedig ennek fele sincs, ott soha nem lesznek egészséges arányok, függetlenül a hangforrástól. Ennek nem sok köze van a térhatáshoz, sokkal inkább a megszólalási arányokhoz.
Érdekes téma ez sok félreértéssel és félremagyarázással, valahol majd egyszer megvitathatjuk.
Aztán amikor ebbe a rosszul működő szobába beteszel egy zongorát egy zongoristával, vagy egy szaxofonos fújja ugyanott, érdekes mégis jó hallgatni.
Csináltunk már ilyet. Nagy hifi egy nagyon rossz akusztikájú szobában, majd ugyanoda élő hangszerek és zenész.
A nagy hifi gazdája szegény utána majdnem sírva fakadt hogy az nem lehet hogy neki ennyi pénzért ennyire rossz a hifije.
Persze léteznek nagyon szélsőséges esetek mint a főnököm drága és nagy design nappalija sok fényes fekete meg fehér műkő burkolattal még a falakon is bizonyos magasságig, ahová nekem kellett valami zene cuccot betennem. Na ott tényleg képtelenség zenét hallgatni, akármilyen hifi rendszer is legyen.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15713
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10997
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Igen. És az összes lecsengésnek, utózengésnek mind mind két kis pöttyből kell jönnie sokak szerint. Számtalanszor találkozom értetlen hifistákkal, akik meghallván egy Martin Logan-t értetlenül állnak, mert az a hang betölti az egész teret, a szobát, míg ők apró kis pontszerű hegedűket, fúvósokat keresnek amik mind mind a hangfalakból jönnek. Persze, mert ahhoz a hanghoz vannak szokva. Olyan pontszerű hangszerekhez, amikkel az életben sohasem lehet találkozni, pláne nem egy koncertteremben. Ha egy szobát agyon csillapítasz, nyilvánvalóan jobban definiálhatóak lesznek a hangszerek hangmérnökök által beállított pozícióik, azok sokkal inkább a hangszórókból, jó esetben a két hangszóró közötti térből hallasz mindent, ami tökéletesen ellentétes egy valós élő zenei koncertélménnyel, ahol a zenekar az egész termet betölti, egy komplett egész hangtömeget hallasz, nem pedig apró kis pöttyöket szépen egymás mellé pozicionálva az aktuális hangmérnök ízlése szerint. Tudom, hogy otthoni körülmények között nem lehet valóságos hangzást biztosítani, de szerintem törekedni kell rá. És ezt számomra az agyon csillapított szobák, a dinamikus hangfalak 99%-a, pláne a monitorsugárzók még csak nyomokban sem képesek közvetíteni. Lehet, hogy tökéletesebb munkaeszközök egy hangmérnök számára, de tökéletlenebb eszközök a valósághoz közelebbi zenei élmény reprodukálására.
Engem nem igazán érdekel a térhatás, nem is erre gondoltam. Ha egy szobának 1 másodperc az RT60 utózengése 1-2 oktávban, máshol pedig ennek fele sincs, ott soha nem lesznek egészséges arányok, függetlenül a hangforrástól. Ennek nem sok köze van a térhatáshoz, sokkal inkább a megszólalási arányokhoz.
Érdekes téma ez sok félreértéssel és félremagyarázással, valahol majd egyszer megvitathatjuk.
Kábelezzünk
Igen. És az összes lecsengésnek, utózengésnek mind mind két kis pöttyből kell jönnie sokak szerint. Számtalanszor találkozom értetlen hifistákkal, akik meghallván egy Martin Logan-t értetlenül állnak, mert az a hang betölti az egész teret, a szobát, míg ők apró kis pontszerű hegedűket, fúvósokat keresnek amik mind mind a hangfalakból jönnek. Persze, mert ahhoz a hanghoz vannak szokva. Olyan pontszerű hangszerekhez, amikkel az életben sohasem lehet találkozni, pláne nem egy koncertteremben. Ha egy szobát agyon csillapítasz, nyilvánvalóan jobban definiálhatóak lesznek a hangszerek hangmérnökök által beállított pozícióik, azok sokkal inkább a hangszórókból, jó esetben a két hangszóró közötti térből hallasz mindent, ami tökéletesen ellentétes egy valós élő zenei koncertélménnyel, ahol a zenekar az egész termet betölti, egy komplett egész hangtömeget hallasz, nem pedig apró kis pöttyöket szépen egymás mellé pozicionálva az aktuális hangmérnök ízlése szerint. Tudom, hogy otthoni körülmények között nem lehet valóságos hangzást biztosítani, de szerintem törekedni kell rá. És ezt számomra az agyon csillapított szobák, a dinamikus hangfalak 99%-a, pláne a monitorsugárzók még csak nyomokban sem képesek közvetíteni. Lehet, hogy tökéletesebb munkaeszközök egy hangmérnök számára, de tökéletlenebb eszközök a valósághoz közelebbi zenei élmény reprodukálására.
Ezt én se tudtam volna jobban leírni. Ugyanezek miatt használok nem direkt sugárzót és nagyon nehéz lesz már nekem vissza térni a pontszerű, de valójában erősen irányított, egy szobában mindenfelé és mindenhol más és más hangú direkt sugárzásra.
Kábelezzünk
Nem túl szerencsés ez a hasonlat, hiszen az akusztikus hangszereknek szükségük van a koncerttermek utózengésére, eleve így építik őket. Ellenben a hangfelvételnél ez nagyon nem így van, hiszen ott már a lecsengések, arányok be vannak állítva.
Igen. És az összes lecsengésnek, utózengésnek mind mind két kis pöttyből kell jönnie sokak szerint. Számtalanszor találkozom értetlen hifistákkal, akik meghallván egy Martin Logan-t értetlenül állnak, mert az a hang betölti az egész teret, a szobát, míg ők apró kis pontszerű hegedűket, fúvósokat keresnek amik mind mind a hangfalakból jönnek. Persze, mert ahhoz a hanghoz vannak szokva. Olyan pontszerű hangszerekhez, amikkel az életben sohasem lehet találkozni, pláne nem egy koncertteremben. Ha egy szobát agyon csillapítasz, nyilvánvalóan jobban definiálhatóak lesznek a hangszerek hangmérnökök által beállított pozícióik, azok sokkal inkább a hangszórókból, jó esetben a két hangszóró közötti térből hallasz mindent, ami tökéletesen ellentétes egy valós élő zenei koncertélménnyel, ahol a zenekar az egész termet betölti, egy komplett egész hangtömeget hallasz, nem pedig apró kis pöttyöket szépen egymás mellé pozicionálva az aktuális hangmérnök ízlése szerint. Tudom, hogy otthoni körülmények között nem lehet valóságos hangzást biztosítani, de szerintem törekedni kell rá. És ezt számomra az agyon csillapított szobák, a dinamikus hangfalak 99%-a, pláne a monitorsugárzók még csak nyomokban sem képesek közvetíteni. Lehet, hogy tökéletesebb munkaeszközök egy hangmérnök számára, de tökéletlenebb eszközök a valósághoz közelebbi zenei élmény reprodukálására.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15713
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10997
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Egy Stradivari a Mátyás Templomban is az. Bár az igazi hifista nem megy templomba zenét hallgatni, mert "rossz az akusztikája". Túl sok a kőpadló, hatalmas csillapítatlan falfelületek, nagy az utózengési idő..... Szörnyű. Be is tiltanám a templomi hangversenyeket. Az igazi hifista ezért nem is jár ilyen helyekre, mert ő már túlságosan kényes az akusztikára, "rosszul szól" ott minden.
Nem túl szerencsés ez a hasonlat, hiszen az akusztikus hangszereknek szükségük van a koncerttermek utózengésére, eleve így építik őket. Ellenben a hangfelvételnél ez nagyon nem így van, hiszen ott már a lecsengések, arányok be vannak állítva.
Kábelezzünk
A szobaakusztikának, saját véleményem szerint csak egyik pontja a szoba tonális frekiválasza. Az utózengési idő, a csörgővisszhangok megléte és csillapítatlansága szintén fontos, ha nem még fontosabb. Én is szeretek egy cimbinél pl. full Note-rendszert hallgatni, de nekem búg a falratolt hangfal és a csillapítatlan falak miatt sokallom az utózengési időt. Ettől valóban nem lesz inadekvát ott zenét hallgatni, pl vannak, akik kanállal eszik a rántott húst és boldog emberek.
Meg tudom érteni. Ha egy hangfalnak nincs mélyhangja, akkor segítségül veszik a falakat, a szobát, annak rezonanciáit a látszólagos mélyhang elérése érdekében. Az meg olyan, amilyen. Minden tiszteletem az AN fanoknak, de én még egyetlen AN rendszert se hallottam számomra elfogadhatóan megszólalni.
A Kondo egy más tészta. Az ő elektronikáiban (hangszedőiben, trafóiban) valós tudás és minőségi tartalom párosul a rendkívüli zeneiséggel, kimagasló megszólalással. PQ munkássága számomra a szélhámosság kategóriája, pláne a "tömegek" számára elérhető termékei. A csúcs darabjai pedig lopott tudás szüleményei. Nulla hozzáadott saját tartalommal.
De látod, arra is van fizetőképes kereslet. És ez így van jól. Mindenki találja meg magának a neki legjobban tetsző hangzást kiszolgáló berendezést.
Ezért is értelmetlen egymás torkának esni ízlésvitába bonyolódni.
A fent említett szobát is egy elismert szakértő a saját eszközeivel a saját ízlésének megfelelően már átdolgozta. Majd jött egy másik szintén elismert szakértő, aki azt hallgathatatlannak ítélte meg (Mi mást mondhatott volna?), majd ő is a saját ízlésére formálta. Nincs ebben semmi rossz. Mindenkinek meg kell élni valamiből.
Egy harmadik szakértő biztosan a kukába dobatná az eddigi akusztikus elemeket, eszközöket és mindenféle hangolt csövekkel rakná teli a szobát. Középen, oldalt, hátul a sarkokban, a hangfalak mögött és boldogan megállapítaná, hogy végre sikerült helyreállítani az eddig hallgathatatlan rendszert.
És ez így megy vég nélkül, ameddig csak ki nem fogyunk a szakértőkből és akusztikai elemeik tárházából.
De ez a téma itt nagyon off, ezért adjuk vissza a teret a kábeleknek.
Kábelezzünk
Hogy hallgathatatlan? Azért ez enyhe túlzás. Amikor te már azt hallgattad, akkor egy itt szereplő másik akusztikus guru már rendesen dolgozott azon a szobán. Aztán te is dolgoztál rajta. A rendszer ettől se nem lett jobb se nem lett rosszabb. Hogy hallgathatóbb, az ízlés kérdése.
100Hz alatt SEMMIT nem lehet csinálni a szobával (egyszerű eszközökkel). Maximum tologatod a hangfalakat és az üléspozíciót. Felette meg attól függ, ki mit szeret. Az elevenebb hangzást, vagy az agyon csillapított (döglött) hangot. Van, aki süketszobát csinál akár egy bemutató teremből is, ami pár perc benntartózkodás után már rettenetesen nyomasztó tud lenni. Az általad javasolt, majd megépített csillapító álmennyezet valóban jótékony hatású volt. A vastag szőnyeg is jót tett a hangnak. De a rendszer ettől még nem változott meg. Én előtte is pont ugyanolyan szívesen hallgattam rajta zenét, mint a félmillió feletti akusztikai ráfordítások után.
Egy Stradivari a Mátyás Templomban is az. Bár az igazi hifista nem megy templomba zenét hallgatni, mert "rossz az akusztikája". Túl sok a kőpadló, hatalmas csillapítatlan falfelületek, nagy az utózengési idő..... Szörnyű. Be is tiltanám a templomi hangversenyeket. Az igazi hifista ezért nem is jár ilyen helyekre, mert ő már túlságosan kényes az akusztikára, "rosszul szól" ott minden.
A szobaakusztikának, saját véleményem szerint csak egyik pontja a szoba tonális frekiválasza. Az utózengési idő, a csörgővisszhangok megléte és csillapítatlansága szintén fontos, ha nem még fontosabb. Én is szeretek egy cimbinél pl. full Note-rendszert hallgatni, de nekem búg a falratolt hangfal és a csillapítatlan falak miatt sokallom az utózengési időt. Ettől valóban nem lesz inadekvát ott zenét hallgatni, pl vannak, akik kanállal eszik a rántott húst és boldog emberek.
Kábelezzünk
Akusztikával akkor kezdenek foglalkozni, ha kíváncsiak rá, mire képes a rendszer.
Egyszer majd elmesélem, hogy egy komoly, de első alkalommal hallgathatatlannak ítélt ML rendszer produkcióján mennyit sikerült javítani némi akusztikai beavatkozással. :-)
Hogy hallgathatatlan? Azért ez enyhe túlzás. Amikor te már azt hallgattad, akkor egy itt szereplő másik akusztikus guru már rendesen dolgozott azon a szobán. Aztán te is dolgoztál rajta. A rendszer ettől se nem lett jobb se nem lett rosszabb. Hogy hallgathatóbb, az ízlés kérdése.
100Hz alatt SEMMIT nem lehet csinálni a szobával (egyszerű eszközökkel). Maximum tologatod a hangfalakat és az üléspozíciót. Felette meg attól függ, ki mit szeret. Az elevenebb hangzást, vagy az agyon csillapított (döglött) hangot. Van, aki süketszobát csinál akár egy bemutató teremből is, ami pár perc benntartózkodás után már rettenetesen nyomasztó tud lenni. Az általad javasolt, majd megépített csillapító álmennyezet valóban jótékony hatású volt. A vastag szőnyeg is jót tett a hangnak. De a rendszer ettől még nem változott meg. Én előtte is pont ugyanolyan szívesen hallgattam rajta zenét, mint a félmillió feletti akusztikai ráfordítások után.
Egy Stradivari a Mátyás Templomban is az. Bár az igazi hifista nem megy templomba zenét hallgatni, mert "rossz az akusztikája". Túl sok a kőpadló, hatalmas csillapítatlan falfelületek, nagy az utózengési idő..... Szörnyű. Be is tiltanám a templomi hangversenyeket. Az igazi hifista ezért nem is jár ilyen helyekre, mert ő már túlságosan kényes az akusztikára, "rosszul szól" ott minden.
Kábelezzünk
Akusztikával akkor kezdenek foglalkozni, amikor sz.@.r a cucc.
(Vagy ha tényleg nagyon rossz az akusztika. Ámbár hagyományos jellegű lakószobát szinte csak készakarva lehet elrontani.)
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2128
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 747
- Tartózkodási hely: Budapest
Kábelezzünk
15 eve?Uj szelek fujnak!!Tisztellek a korod miatt ,de asd el magad.
Béri István barátommal szoktuk mondani,"Ja,az éveket nem lehet átugrani".
Ez neked sem fog menni... .Még a stíluson is kéne csiszolgatni.
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
Online
csak a classic anniversary bol van hamis!!!!!!!!!a tobbi eredeti!!!!!!!!!
ez tetszik, ezek szerint a többi Siltech fake csak egy piár fogás (volt) a Siltechtől, ebben a szegmensben is piacot akar (akart) fogni!
Persze az Kínai Siltech utánzó aki Classic, Classic Anniversary (G5-G6) előtti kábeleket kínálja termékként, az nagy balek, mert azok már vagy 10 éve nincsenek a Siltechnél gyártásban, km számban meg azok sehol nem maradtak készleten.
mindezt csak azért mondom hogy alátámasszam állításod
Kábelezzünk
csak a classic anniversary bol van hamis!!!!!!!!!a tobbi eredeti!!!!!!!!!
ez tetszik, ezek szerint a többi Siltech fake csak egy piár fogás (volt) a Siltechtől, ebben a szegmensben is piacot akar (akart) fogni!
Persze az Kínai Siltech utánzó aki Classic, Classic Anniversary (G5-G6) előtti kábeleket kínálja termékként, az nagy balek, mert azok már vagy 10 éve nincsenek a Siltechnél gyártásban, km számban meg azok sehol nem maradtak készleten.
mindezt csak azért mondom hogy alátámasszam állításod
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15713
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10997
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Akusztikával akkor kezdenek foglalkozni, amikor sz.@.r a cucc. Egy jó rendszer fürdőszobában is jól szól.
Akusztikával akkor kezdenek foglalkozni, ha kíváncsiak rá, mire képes a rendszer.
Egyszer majd elmesélem, hogy egy komoly, de első alkalommal hallgathatatlannak ítélt ML rendszer produkcióján mennyit sikerült javítani némi akusztikai beavatkozással. :-)
Kábelezzünk
15 eve?Uj szelek fujnak!!Tisztellek a korod miatt ,de asd el magad.
Nem kell a kort tisztelni legfeljebb a tapasztalatot. Hidd el neki, tudja mit beszél. Nem minden ezüst jó. Szarból nem lehet várat építeni. Ha egyszer hallanád, hogy a Kondo ezüst mit művel egy rendszerben egy darabig szédelegnél. Nem az ezüst tisztasága a legfontosabb, hanem a szálhúzás utáni kezelés, a méretek és a szálak kombinációja, a szálak száma, a szigetelés.
Kábelezzünk
Akusztikával akkor kezdenek foglalkozni, amikor sz.@.r a cucc. Egy jó rendszer fürdőszobában is jól szól.
Ha valami jó, az mindenhol jó...
Véleményem szerint ez fatális tévedés.
Anno (1998 körül) 2 egyforma rendszert birtokoltunk fivéremmel. Ő egy lakótelepi lakás kb.14m2-es szobájában installálta, Én Bp. VI.ker 4m belmagasságú 60cm vastag falakkal épült belvárosi bérházban egy 20m2-es helységben - dombormintás tapétával, szőnyeggel. A különbség a kettő között (élvezeti értékben) HIHETETLEN volt az utóbbi javára. Tesóm nagyon boldogtalan volt...(sajnáltam is szegényt) főleg mély hangban, teltségben, zeneiségben eget verő volt a difi! Nem állítom, hogy világverő rendszer volt, de Nálam sokak szerint sokkal jobban, szvsz pazarul szólt.
.
Kábelezzünk
"99,997%os 1mm atmeroju ezustbol vannak"
A Pénzverőben csináltattam ilyet kb.15 éve.A hangja kataszrófa....a VDH MCS 1000 viszont nagyon jó.
15 eve?Uj szelek fujnak!!Tisztellek a korod miatt ,de asd el magad.
Kábelezzünk
csak a classic anniversary bol van hamis!!!!!!!!!a tobbi eredeti!!!!!!!!!
de ha valaki pontos tipust ad meg tudom mondani keszult e valaha hamis
Kábelezzünk
csak a classic anniversary bol van hamis!!!!!!!!!a tobbi eredeti!!!!!!!!!
Kábelezzünk
hamis siltech et egyedul Guangzhou varosban allitanak elo,nem minden felet,csak parat!!nem kell aggodni!!de azok hangja sem rossz!ara pedig sokkal olcsobb!!
Kábelezzünk
tegnap keresett meg az audiocrast fonoke aki a legtobb hamis kabelert felelos .jo aron akart usb csatikat tolem.A drotjai nem rossszak.Es van sok kapcsolata amerikaba!!Hamis a baba?nem biztos.madarak dragan veszik a uccost!!!De az egyaltalan nem rossz cucc!!!!!!
Kábelezzünk
nap mint nap utazok a vilagban.megkerdik honnan jottem.magyarorszag.fogalmuk sincs.nem baj.kis orszag.
Kábelezzünk
Na, ennek pont az ellenkezőjét gondolom.
Pedig nem. Legalábbis legtöbbször.
Kábelezzünk
ha borzaszto az hogy ket alaplap hangjan megallapitom a kulonbseget hangzasban?vagy 2 driver,2 op rendszer kozott kulonbseget teszek?akkor ez az ezust tenyleg borzaszto!!!
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4986
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 668
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Kábelezzünk
Lett egy ilyen a két "hidiamond 3" mellé:
pontosabban: hidiamon D3
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Kábelezzünk
ha egy guriga ezust neotech kabelt rendelek ami 50 vagy 100 meter,az ara megeggyezik azzal ahonnan en vettem.nem tudom otthol milyen kamu ezustoket arulnak.