Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Kábelezzünk
Azon kívül beköthető hozzá 10m2 vezető minden nehézség nélkül,
helyesbítve --> 10mm2
Kábelezzünk
Én sem használok, egyszerűen kihúzom a fali konnektorból. Még nem találkoztam olyan hálózati kapcsolóval, ami kielégítő minőségű lett volna.
A konnektorból kihúzás nagyon nem optimális, ugyanis terhelés alatt kihúzni induktív (hálózati trafók) fogyasztókat, főleg a nagyobb teljesítményű 400W-tól felfele, ha toroid akkor még durvább, a konnektor érintkezője hamar beég, nem arra méretezett. Az ilyen teljesítmény kapcsoló nagy felületű, ezüstözött és íválló felülettel és minden póluson kettős megszakítással képzett, piszok erős rugóval gyorsan átbillenti. Azon kívül beköthető hozzá 10m2 vezető minden nehézség nélkül, akár saruzva, vagy szemet hajlítva.
Kábelezzünk
A feliratról csinálj értékelhető képet.
Esetleg magáról a kábelről az RCA burkolata nélkül.
Bocsi a késésért.
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4984
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 667
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Kábelezzünk
Saját példámon állíthatom, ésszerű összegből egész jó eredményt el lehet érni. Igaz, ehhez meg kell találni a megfelelő hangdobozt, erősítőt és kábeleket. Előző rendszeremtől azért váltam meg pár év használata után, mert bár bizonyos stílusokon remekelt, a rock zenével sajnos nem boldogult igazán.
Az előzőekben említett "megfelelő"-t természetesen úgy értettem, hogy nekem tetszen itthon az, amit hallgatok. Az már külön szerencse, ha másnak is bejön ez a hangzás.
mintha ezt írtam volna lejjebb, de én biztos csak zöldfülű vagyok
Rega Io / amp4you / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Kábelezzünk
Qqriq cucca jó példa arra, hogy igenis vannak műfajfüggetlen rendszerek.
Saját példámon állíthatom, ésszerű összegből egész jó eredményt el lehet érni. Igaz, ehhez meg kell találni a megfelelő hangdobozt, erősítőt és kábeleket. Előző rendszeremtől azért váltam meg pár év használata után, mert bár bizonyos stílusokon remekelt, a rock zenével sajnos nem boldogult igazán.
Az előzőekben említett "megfelelő"-t természetesen úgy értettem, hogy nekem tetszen itthon az, amit hallgatok. Az már külön szerencse, ha másnak is bejön ez a hangzás.
A csúcson lenni magányos dolog - de legalább nincs tömeg. Vini 'Big Daddy' Bergeman (1951-2017)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15700
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10985
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Extremitással szinte bármit ki lehet magyarázni, dehát ki hallgat visszhangteremben zenét? Egy átlag lakószoba utózengése gyakorlatilag nincs hatással* a dinamikatartományra, sőt, a többségük csillapítottabb a kelleténél.
* Majdnem leírtam, hogy ez nem ilyen egyételmű, attól is függ, mi szól - aztán meggondoltam magam. Vajon miért?
A kiugró esetekből könnyebb megérteni a jelenséget. Extrémnek nem nevezném, mert 1 másodperces értékeket mértem már teljesen mezei lakószobákban is. Aztán hogy a zenehallgató szobák többsége túlcsillapított lenne, enyhén szólva nem igaz. A 0,4-0,5 másodperces célértéknek általában a másfél-kétszeresét produkálják.
Kábelezzünk
egy 2 másodperces T60 utózengési idővel bíró szobában mekkora makro dinamika érhető el.
Extremitással szinte bármit ki lehet magyarázni, dehát ki hallgat visszhangteremben zenét? Egy átlag lakószoba utózengése gyakorlatilag nincs hatással* a dinamikatartományra, sőt, a többségük csillapítottabb a kelleténél.
* Majdnem leírtam, hogy ez nem ilyen egyételmű, attól is függ, mi szól - aztán meggondoltam magam. Vajon miért?
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15700
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10985
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Azt hiszem, nem én vagyok, aki nem gondolta végig, és úgy beszél pl. egy helyiség dinamikatartományáról (dinamikája biztos nincs neki), mint valami fix paraméterről. Lássuk tehát:
1) Akusztikai alapzaj? Igencsak változó. Erősen függ a külső zajtól, és az épületen belüli zajforrásoktól.
2) Utózengés? Semmi köze hozzá.
3-4) A fájdalomküszöb emberi, a határolás elektronikai jellemző - az ember és a kütyük pedig ugye nem az akusztika részei
5) Egy szoba (csakis a szoba!) dinamikatartományának hozzávetőleges meghatározásához alighanem falat kell repeszteni a hanggal. Miután összedőlt a ház, miről is beszélünk?
Az első kijelentés elbírálása nem az én feladatom. Ködoszlató gyakorlatnak javaslom megfontolni, egy 2 másodperces T60 utózengési idővel bíró szobában mekkora makro dinamika érhető el.
Kábelezzünk
Qqriq cucca jó példa arra, hogy igenis vannak műfajfüggetlen rendszerek.
Nem tudom, nekem régebben számos "műfajfüggetlen" rendszert mutattak, és mindannyiszor sikeresen megállapítottam, miféle zenékkel lehet belőle kihozni a maximumot. Más kérdés, hogy óriási előny, ha a cucc (nagyjából) bármiféle zenével hallgatható, (szinte) semmitől sem jön zavarba. Ide kapcsolódó, nehezen megkerülhető kérdés: ki mit tekint zenének?
Kábelezzünk
Úgy látszik, terjed a Resonator-iskola. Ők ráadásul Y-ban eredeztetik a kábeleket ugyanarról a dugóról.
Nem jártam ilyen suliba , viszont 3-4 éve javallok különböző fórumokon egy olcsó és jó, valódi csillagpontos DIY elosztást. Ipari aljzat + duplacsavaros ipari dugó, amibe 3-4 tápkábelt is korrekt módon belecsavarozhatunk. Mostanában hozzátéve, hogy lehetőleg ezt se falra szereljük...
Kábelezzünk
Azt hiszem, nem én vagyok, aki nem gondolta végig, és úgy beszél pl. egy helyiség dinamikatartományáról (dinamikája biztos nincs neki), mint valami fix paraméterről. Lássuk tehát:
1) Akusztikai alapzaj? Igencsak változó. Erősen függ a külső zajtól, és az épületen belüli zajforrásoktól.
2) Utózengés? Semmi köze hozzá.
3-4) A fájdalomküszöb emberi, a határolás elektronikai jellemző - az ember és a kütyük pedig ugye nem az akusztika részei
5) Egy szoba (csakis a szoba!) dinamikatartományának hozzávetőleges meghatározásához alighanem falat kell repeszteni a hanggal. Miután összedőlt a ház, miről is beszélünk?
Csúnya baleset lenne, ha az akusztikában nem foglalkoznánk a dinamikával. Javaslom megfigyelésre a következő fogalmakat: alapzaj, utózengés, fájdalomküszöb, telítődés, túllövés. Ezen paraméterekre alapulva áll össze a helyiségek egyik jellemzője, hogy mekkora dinamika átfogást tudnak akusztikailag.
Kábelezzünk
bizony, bizony, ez a glimmes billenőkapcsoló szemétdombra való, nem csak a magyar kivitel, az összes fajta. Én a hifimben nem használok mechanikus kapcsolókat, közösen kapják a tápot egy ilyen robusztus 63A-es háromfázisú kapcsolóról, persze csak fázis-nulla bontással.
Úgy látszik, terjed a Resonator-iskola. Ők ráadásul Y-ban eredeztetik a kábeleket ugyanarról a dugóról.
Kábelezzünk
bizony, bizony, ez a glimmes billenőkapcsoló szemétdombra való, nem csak a magyar kivitel, az összes fajta. Én a hifimben nem használok mechanikus kapcsolókat, közösen kapják a tápot egy ilyen robusztus 63A-es háromfázisú kapcsolóról, persze csak fázis-nulla bontással.
Én sem használok, egyszerűen kihúzom a fali konnektorból. Még nem találkoztam olyan hálózati kapcsolóval, ami kielégítő minőségű lett volna.
Kábelezzünk
Lazítva a beszélgetés hevén...... Hétvégén lomtalanítás volt a kerületben, egy hifis körökben kultikus darabon megakadt a szemem. Működik, csak egy kis takarítás vár rá.
eloszto1.jpg
eloszto2.jpg
bizony, bizony, ez a glimmes billenőkapcsoló szemétdombra való, nem csak a magyar kivitel, az összes fajta. Én a hifimben nem használok mechanikus kapcsolókat, közösen kapják a tápot egy ilyen robusztus 63A-es háromfázisú kapcsolóról, persze csak fázis-nulla bontással.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15700
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10985
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Akusztikusan igazából nincs is dinamikatartomány:) Merthát, mit értsünk "leghalkabb" hangon? A zenész lélegzését, szuszogását? A hangszerhangok lecsengéseinek végét?
Csúnya baleset lenne, ha az akusztikában nem foglalkoznánk a dinamikával. Javaslom megfigyelésre a következő fogalmakat: alapzaj, utózengés, fájdalomküszöb, telítődés, túllövés. Ezen paraméterekre alapulva áll össze a helyiségek egyik jellemzője, hogy mekkora dinamika átfogást tudnak akusztikailag. És például ezért rossz összehasonlítási alap Gáborka példája a szabadtéren közelről hallgatott akusztikus hangszerekkel, mivel azt egy szobában nem lehet megvalósítani (és nem a felvétel, vagy a hangmérnök fogyatékossága miatt). Némileg reálisabb lenne azt az utcazenészt beállítani a két otthoni hangdobozunk közé, ha már mindenképpen viszonyítási alapot keresünk.
Kábelezzünk
. De aki járt már fesztiválokon, bizonyára megtapasztalta már, ugyanazon rendszeren/színpadon/műszaki stábbal micsoda különbségek tudnak lenni előadók/zenekarok/hangszerek megszólalása között.
Bezony.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15700
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10985
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Hangosított koncerten a dinamikát, azaz a hangerőt, hiszen a dinamika mindössze a hangerőt, hangosságot jelenti ( http://hu.wikipedia.org/wiki/Dinamika_%28zene%29 ) nem a zenekar, a zenészek adják, hanem az erősítők, hangsugárzók és a hangmérnök/technikus. A dinamikatartományt, azaz, a hangos és a halk részek közötti hangerőkülönbséget esetleg a zenészek adják, ha a hangmérnök/technikus nem nyúlt bele pl. komprimálással. Ha igen, akkor már azt sem.
.
Ez egy igen szűklátókörű (félre)értelmezése a zenében előforduló (különféle) dinamika fogalmának. Ha már be tetszett linkelni egy leírást, akkor azt érdemes továbbolvasni az első mondat után is.
A hangmérnök számára több dinamikamódosító eszköz áll rendelkezésre, a kompresszor csak ezek egyike, ráadásul ebből is többféle létezik.
Hogy a dinamika mennyire múlik a zenészen és a hangszeren, arról szerintem eléggé más véleményen vannak a zenészek és a színpadok környékén forgolódó egyének, mint Gáborka. De aki járt már fesztiválokon, bizonyára megtapasztalta, ugyanazon rendszeren/színpadon/műszaki stábbal micsoda különbségek tudnak lenni előadók/zenekarok/hangszerek megszólalása között.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15700
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10985
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
aktuális:
ma qqriq kollégának visszavittem a kölcsön erösítőjét, de azért mondtam neki hallgassunk már egy kis zenét, faló ezüst kábeleire is kiváncsi lennék ( jó régen hallottam a rendszerét, volt szerencsém eddig kb. 5 külonbözőhöz nála, házimozi erősítőtől kezdve csövesen át.)
amit meg kell jegyezzek, eddig ezt a rendszerét érzem a legjobbnak, igaz a csöves hang is szép volt
mindenféle stílust hallgattam nála, blues, jazz, rock, komolyzwne, világzene és azt kell , hogy mondjam, mindegyiken megállta a helyét, nem éreztem, azt hogy egyiken , vagy másikon rosszabbul teljesített volna.
Qqriq cucca jó példa arra, hogy igenis vannak műfajfüggetlen rendszerek.
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4984
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 667
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Kábelezzünk
Némelyek szerint az öregbedés jót tesz a hangnak!
pláne ha kihat a fülre is fiziológia értelemben
Rega Io / amp4you / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Kábelezzünk
Némelyek szerint az öregbedés jót tesz a hangnak!
Ezeknél az elosztóknál szerintem nem az öregedés tesz jót a hangnak, hanem a felépítése, a használt anyagok (alumínium ház, porcelánbetétes aljzatok).
A nagy öregek tanácsára annak idején én is beszereztem belőle hármat, amiből ez egyik egy tízes elosztó, amiből szükség esetén könnyen csinálható két db ötös elosztó. És az újabbak pl. ezt sem tudják.
.
Kábelezzünk
Lazítva a beszélgetés hevén...... Hétvégén lomtalanítás volt a kerületben, egy hifis körökben kultikus darabon megakadt a szemem. Működik, csak egy kis takarítás vár rá.
Némelyek szerint az öregbedés jót tesz a hangnak!
.
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2126
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 747
- Tartózkodási hely: Budapest
Kábelezzünk
Lazítva a beszélgetés hevén...... Hétvégén lomtalanítás volt a kerületben, egy hifis körökben kultikus darabon megakadt a szemem. Működik, csak egy kis takarítás vár rá.
eloszto1.jpg
eloszto2.jpg
Ez bizony kultikus darab.A bekötésnél hagyd ki a kapcsolót.Ront a hangon.
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
Kábelezzünk
Lazítva a beszélgetés hevén...... Hétvégén lomtalanítás volt a kerületben, egy hifis körökben kultikus darabon megakadt a szemem. Működik, csak egy kis takarítás vár rá.
A csúcson lenni magányos dolog - de legalább nincs tömeg. Vini 'Big Daddy' Bergeman (1951-2017)
Kábelezzünk
Akkor meg miért kellene akkora dinamika az otthoni rendszeren,mint a hangosított koncerten?És melyik concert az etalon?
Nem írtam hogy a koncert eredeti dinamikája kellene otthonra a szobába, csak mondjuk egy hasonló érzet, ha lehet korlátoltság érzések nélkül. A koncert csak egy jó példa a fülnek, hogy megtapasztalhassa az ember milyen amikor nincs, vagy alig van dinamikai korlát.
Amúgy tök mindegy milyen dinamikát is szeretnénk otthon. A felvételek többségén úgyis csak kb. 10-40dB dinamika található.
De amikor egy hifi berendezés hallhatóan ezt se tudja korlát érzetek nélkül közvetíteni, akkor ott kicsike gond van.