Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Kábelezzünk
Lazítva a beszélgetés hevén...... Hétvégén lomtalanítás volt a kerületben, egy hifis körökben kultikus darabon megakadt a szemem. Működik, csak egy kis takarítás vár rá.
Némelyek szerint az öregbedés jót tesz a hangnak!
.
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2128
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 747
- Tartózkodási hely: Budapest
Kábelezzünk
Lazítva a beszélgetés hevén...... Hétvégén lomtalanítás volt a kerületben, egy hifis körökben kultikus darabon megakadt a szemem. Működik, csak egy kis takarítás vár rá.
eloszto1.jpg
eloszto2.jpg
Ez bizony kultikus darab.A bekötésnél hagyd ki a kapcsolót.Ront a hangon.
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
Kábelezzünk
Lazítva a beszélgetés hevén...... Hétvégén lomtalanítás volt a kerületben, egy hifis körökben kultikus darabon megakadt a szemem. Működik, csak egy kis takarítás vár rá.
A csúcson lenni magányos dolog - de legalább nincs tömeg. Vini 'Big Daddy' Bergeman (1951-2017)
Kábelezzünk
Akkor meg miért kellene akkora dinamika az otthoni rendszeren,mint a hangosított koncerten?És melyik concert az etalon?
Nem írtam hogy a koncert eredeti dinamikája kellene otthonra a szobába, csak mondjuk egy hasonló érzet, ha lehet korlátoltság érzések nélkül. A koncert csak egy jó példa a fülnek, hogy megtapasztalhassa az ember milyen amikor nincs, vagy alig van dinamikai korlát.
Amúgy tök mindegy milyen dinamikát is szeretnénk otthon. A felvételek többségén úgyis csak kb. 10-40dB dinamika található.
De amikor egy hifi berendezés hallhatóan ezt se tudja korlát érzetek nélkül közvetíteni, akkor ott kicsike gond van.
Kábelezzünk
Az egyik rendszer ha jól emlékszem a legutolsó high-end show-n volt 8 wattos erősítő és E doboz,a másik egy ismerősömé volt,ami Meishu phono,E doboz,és Dac2-ből állt.Az ismerősöm Pink Floyd-ot és hasonlókat hallgatott,majd el is adta az egész rendszerét,mert nem volt kielégítő a számára.
Nem volt kielégítő. Világos beszéd. Nincs gond, az ő dolga. Onnan már csakúgy nagyon drága a "feljebb lépés". Mondjuk, én a 300B-től más rockot várok, mint amit szeretek. A 211estől pláne. Miért nem vett 2A3-as cuccot? Sajna itegráltba' nem megy ez a cső, előfok-végfokba meg már télleg drága a dolog.
Mindenki a saját szerencséjének a pogácsa :-)))))))))).
- Smart845
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1402
- Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 18:43
- Értékelés: 209
- Tartózkodási hely: A napfény városa
Kábelezzünk
Akusztikus, hangosítatlan koncerttel is vannak gondok a dinamika szempontjából. Ugyanis a dinamika ott is hallgatási távolság függő és adott akusztikai környezetben a terem akusztika alakulása szerint is hely függő.
Hifi hangzásokat viszonyítani hangfelvételekkel, amiken nincs rajta annak a hallgatott koncertnek a hangja amihez viszonyítani szeretnék?
Elmegyek a MÜPA-ba egy koncertre. Jól megjegyzem hogyan szólt. Melyik hangfelvételen lesz rajta annak a MÜPA koncertnek a hangja amivel majd zenéltetem a hifimet otthon hogy összehasonlíthassam hogy mennyire van igaz hangú hifim?
Akkor meg miért kellene akkora dinamika az otthoni rendszeren,mint a hangosított koncerten?És melyik concert az etalon?
A három rossz tulajdonságom:precíz vagyok,utálom a rendetlenséget és tisztaság mániám van.
Kábelezzünk
Hogy visszatérhess a topiktémához:) , szerintem főleg a kábelezésen múlik. Kondót egyszerűen nem érdekelte a pop- és rockzene, és bizony a régi (komolyzenén, jazzen ma is világklasszis) kábelei éppen az elektronikusan előállított/torzított hangzás dögösségből vesznek el.
Gyakran nem vesszük észre az iróniát :-))))))
Valóban sok műlik a kábelezésen, de most Note-láncok forognak szóban "in completto", emiatt fókuszáltam inkább a csövekre.
A kábelek is nagyon jók, és valóban az Öreg koncepciója a jó, és az ezüst leszedi a torzítást, (valami miatt nem látok pl. ferritgyűrűt az ezüst USB-kábeleken, rezeken meg gyakran) de sztem a gerjedő, torzított elektromos gitár pl, mint a rock egyik attribútuma, mit attribútuma, egyenesen szubsztanciája, ha fel van véve, akkor élethűen visszaadja a Note.-lánc. Magát a rendszer működése következtében létrejövő kellemetlen torzítást valóban máshogy vezeti elő, mert csöves, de a villanypörkölt dögösségét nem öli meg, Kraftwerknek olyan reszelős alja van pl. az Autobahn elején (Minimum-Maximum-koncert), hogy höjhöjhöjjjjjjj.
- Smart845
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1402
- Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 18:43
- Értékelés: 209
- Tartózkodási hely: A napfény városa
Kábelezzünk
AZ AUDIO NOTE-rendszerekről nem tudok nyilatkozni, minthogy A MAGYAROKRÓL sem. Megint kerüljük el az általánosítást, ha lehet...
Nyilván a NOTE-rendszerek is komponensekből épülnek fel, amiben nekem körítéstől részben függően a szívem közepe a 2A3, meg a Neiro. A nagyon ritka integrált.
Van, akinek a 300B, van, akinek a Conqueror a 2A3mal, van akinek a Paladin a 45ös triódával. És ezek még csak a vasak/végfokok. Hányféle tutti kábel, igényes doboz van a Note-nál, és ezek hányféle rendszerbe passzinthatók? Valaki permutálja már ki nekem a faktoriálist...
Hadd kérdezzem meg, melyik Note-rendszer nem tetszett Neked rockon, milyen rockon, és mit vártál tőle, amit úgy érzel, nem kaptál meg?
Az egyik rendszer ha jól emlékszem a legutolsó high-end show-n volt 8 wattos erősítő és E doboz,a másik egy ismerősömé volt,ami Meishu phono,E doboz,és Dac2-ből állt.Az ismerősöm Pink Floyd-ot és hasonlókat hallgatott,majd el is adta az egész rendszerét,mert nem volt kielégítő a számára.
A három rossz tulajdonságom:precíz vagyok,utálom a rendetlenséget és tisztaság mániám van.
Kábelezzünk
Akusztikusan igazából nincs is dinamikatartomány:) Merthát, mit értsünk "leghalkabb" hangon? A zenész lélegzését, szuszogását? A hangszerhangok lecsengéseinek végét?
Amit a felvételező rendszerünk rögzíteni tud és amit a zenei eseményből rögzítésre érdemesnek tartunk.
Kábelezzünk
A csatorna lehet elektromos, akusztikus, de mechanikus is.
Akusztikusan igazából nincs is dinamikatartomány:) Merthát, mit értsünk "leghalkabb" hangon? A zenész lélegzését, szuszogását? A hangszerhangok lecsengéseinek végét?
Kábelezzünk
Milyen, milyen... hát galambtrutyis!
milyen a tere az utcazenének
Kábelezzünk
Van, akinek a 300B, van, akinek a Conqueror a 2A3mal, van akinek a Paladin a 45ös triódával. És ezek még csak a vasak/végfokok. Hányféle tutti kábel, igényes doboz van a Note-nál, és ezek hányféle rendszerbe passzinthatók? Valaki permutálja már ki nekem a faktoriálist...
Hogy visszatérhess a topiktémához:) , szerintem főleg a kábelezésen múlik. Kondót egyszerűen nem érdekelte a pop- és rockzene, és bizony a régi (komolyzenén, jazzen ma is világklasszis) kábelei éppen az elektronikusan előállított/torzított hangzás dögösségből vesznek el.
Kábelezzünk
A másik oldal is a hifivel foglalkozik, csak más irányból megközelítve mindazt amire a hifi jó és alkalmas.
Ettől még mindkettőről lehet beszélni, fórumon értekezni, véleményeket cserélni, kinek mire és miért.
Szerencsére pont ezt tesszük. Beszélgetünk arról, hogy ki hogy látja, milyen attitűddel közelít a mi közös hobbinkhoz.
.
Kábelezzünk
Így van, ez a kulcs. És még mi minden-függő... Fura lenne egy utcazenészt, pánsípot, hegedűt vagy gitárt sztereóban hallani az utcán. Bár, itt sokaktól kitelik. Aztán máris itt van a "milyen a tere az utcazenének az otthoni hifimhez képest?"-trollsvédasztalnak.
Félek, ez a kályha csúnyán megégetné a nagytudásút. tűzoltóhadosztály.gif
Ezen a ponton inkább a zenére összpontosítsunk, ne arra, aki azt mondja, hogy elvileg jól szól, miért is NE szólna elvileg jól?
Na, kábelezzünk már!
Én is ezt mondom. A zene tartalmi oldalára kell inkább koncentrálni, ritmus, harmónia, dinamika, tonalitás jellegű működésére és nem elképzelt, a hangfelvételeken igazából nem is lévő hangzások, vagy az élőhöz nem is hasonlító hangzások igazolására.
Kábelezés!!!
Kábelezzünk
Az én Hi-Fi-vel kapcsolatos felfogásom szerint nincsenek nagy igazságok, csak sok kis apró. Aki pedig egy Hi-Fis fórumon írogat, az mind hajlandó ezzel foglalkozni (különben már rég más jellegű fórumon beszélgetne valami másról), legfeljebb nem ugyanolyan intenzitással.
A másik oldal is a hifivel foglalkozik, csak más irányból megközelítve mindazt amire a hifi jó és alkalmas.
Ettől még mindkettőről lehet beszélni, fórumon értekezni, véleményeket cserélni, kinek mire és miért.
Kábelezzünk
... Mikor egy élő hangszer hangzásának milyensége is erősen távolság függő. ...
Így van, ez a kulcs. És még mi minden-függő... Fura lenne egy utcazenészt, pánsípot, hegedűt vagy gitárt sztereóban hallani az utcán. Bár, itt sokaktól kitelik. Aztán máris itt van a "milyen a tere az utcazenének az otthoni hifimhez képest?"-trollsvédasztalnak.
Félek, ez a kályha csúnyán megégetné a nagytudásút. tűzoltóhadosztály.gif
Ezen a ponton inkább a zenére összpontosítsunk, ne arra, aki azt mondja, hogy elvileg jól szól, miért is NE szólna elvileg jól?
Na, kábelezzünk már!
Kábelezzünk
A nagy hifi igazság keresések meg legyenek annak aki még ezekben hisz és hajlandó vele foglalkozni és időt, pénzt áldozni rá.
Az én Hi-Fi-vel kapcsolatos felfogásom szerint nincsenek nagy igazságok, csak sok kis apró. Aki pedig egy Hi-Fis fórumon írogat, az mind hajlandó ezzel foglalkozni (különben már rég más jellegű fórumon beszélgetne valami másról), legfeljebb nem ugyanolyan intenzitással.
Kábelezzünk
Jó is annak, akinek beépített hangnyomásmérő van a fülében
Nem mellesleg 1) az elektroakusztikában sem a hangos és a halk aránya 2) ott dinamikatartomány a becsületes neve
Ahol meg a dinamika tartomány azt jelenti, hogy egy csatornán átbocsátott legkisebb és legnagyobb jel különbsége dB-ben megadva.
A csatorna lehet elektromos, akusztikus, de mechanikus is.
Az emberi hangosság érzékelés meg egy másik történet, másképp mérve, értékelve, másképp számszerűsítve.
Kábelezzünk
Ajánlok egy egyszerűbbet. Meg kell állni mondjuk két méterre, vagy durván az otthoni hallgatási távolságra, egy utcai muzsikus, pl. egy hegedűs, vagy egy tangóharmonikás előtt. Majd otthon meghallgatni egy szóló hegedűdarabot, vagy tangóharmonika-felvételt .
És kérem ne jöjjön nekem azzal, hogy hegedű és hegedű között, meg tangóharmonika és tangóharmonika között is mekkora különbség van hangzásban, mert két hegedű között közel sincs akkora különbség, mint két Hi-Fi lánc között.
Azaz, a magam részéről én ezt szoktam ajánlani, mintegy igen egyszerű és könnyen elérhető "kályhát", ahonnan legalább az első lépéseket meg lehet tenni.
.
Ez elvileg, részben lehet egy fajta kiindulási pont. De ezzel is vannak gondok. Az összes hangfelvételen más és más a hangforrások közelségének rögzítése, és hallgatva is más a közelség érzet a hangszerekhez, előadáshoz. Honnan tudom számomra ismeretlen módon készült hangfelvétel esetében hogy annak például milyen közelséget kellene mutatnia egy hifi berendezésen hallgatva? Mikor egy élő hangszer hangzásának milyensége is erősen távolság függő.
És ez csak az egyik dolog, van még több hasonló probléma egy hangszer rögzítése, a hangfelvételek készítése,a felvétel szobákban hifiken visszaadása és az élő hangzások megtapasztalása viszonylatában.
Sokan eljutnak több évnyi igazságkereső hifizés után oda, hogy lényegében olyan számú és mértékű változók dolgoznak a hangfelvételeken és a hifiknél és a hallgató szobák viszonylatában is ahol a hifik működnek, hogy lényegében annak van értelme hogy a mindenféle módokon készült hangfelvételekről a kedvenc zenéimet mennyire élvezem vagy mennyire nem. A nagy hifi igazság keresések meg legyenek annak aki még ezekben hisz és hajlandó vele foglalkozni és időt, pénzt áldozni rá.
Kábelezzünk
A dinamika szerintem a halk és a hangos aránya. A halk és hangos arányát a zenész adja a játékával legelőször is.
Jó is annak, akinek beépített hangnyomásmérő van a fülében
Nem mellesleg 1) az elektroakusztikában sem a hangos és a halk aránya 2) ott dinamikatartomány a becsületes neve
Kábelezzünk
Akusztikus, hangosítatlan koncerttel is vannak gondok a dinamika szempontjából. Ugyanis a dinamika ott is hallgatási távolság függő és adott akusztikai környezetben a terem akusztika alakulása szerint is hely függő.
Hifi hangzásokat viszonyítani hangfelvételekkel, amiken nincs rajta annak a hallgatott koncertnek a hangja amihez viszonyítani szeretnék?
Elmegyek a MÜPA-ba egy koncertre. Jól megjegyzem hogyan szólt. Melyik hangfelvételen lesz rajta annak a MÜPA koncertnek a hangja amivel majd zenéltetem a hifimet otthon hogy összehasonlíthassam hogy mennyire van igaz hangú hifim?
Ajánlok egy egyszerűbbet. Meg kell állni mondjuk két méterre, vagy durván az otthoni hallgatási távolságra, egy utcai muzsikus, pl. egy hegedűs, vagy egy tangóharmonikás előtt. Majd otthon meghallgatni egy szóló hegedűdarabot, vagy tangóharmonika-felvételt .
És kérem ne jöjjön nekem azzal, hogy hegedű és hegedű között, meg tangóharmonika és tangóharmonika között is mekkora különbség van hangzásban, mert két hegedű között közel sincs akkora különbség, mint két Hi-Fi lánc között.
Azaz, a magam részéről én ezt szoktam ajánlani, mintegy igen egyszerű és könnyen elérhető "kályhát", ahonnan legalább az első lépéseket meg lehet tenni.
.
Kábelezzünk
Ne vállaljál be ilyen köröket, nem bírsz mit csinálni a trollkajával?
Nincs gond amíg nem veszem túl komolyan az egészet.
Amúgy meg ha van időm és kedvem szeretek ilyesmiről beszélgetni. Nem gond az se ha valaki másképp gondolja és tudja.
Mi másról kellene szóljanak a hifis fórumok?
Mindjárt úgyis ki leszünk dobva meg ejnyebejnye, mert már rég szanaszét offoltuk (szépen magyarul) a kábeles topikot.
Kábelezzünk
Jajj de nehéz!
...
Ne vállaljál be ilyen köröket, nem bírsz mit csinálni a trollkajával?
Kábelezzünk
Az Audio Note rendszerek klasszikus zenén igencsak remekelnek,de rock zenén nem igazán.Ezek szerint kiforratlan rendszerek lennének?
AZ AUDIO NOTE-rendszerekről nem tudok nyilatkozni, minthogy A MAGYAROKRÓL sem. Megint kerüljük el az általánosítást, ha lehet...
Nyilván a NOTE-rendszerek is komponensekből épülnek fel, amiben nekem körítéstől részben függően a szívem közepe a 2A3, meg a Neiro. A nagyon ritka integrált.
Van, akinek a 300B, van, akinek a Conqueror a 2A3mal, van akinek a Paladin a 45ös triódával. És ezek még csak a vasak/végfokok. Hányféle tutti kábel, igényes doboz van a Note-nál, és ezek hányféle rendszerbe passzinthatók? Valaki permutálja már ki nekem a faktoriálist...
Hadd kérdezzem meg, melyik Note-rendszer nem tetszett Neked rockon, milyen rockon, és mit vártál tőle, amit úgy érzel, nem kaptál meg?