Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kábelezzünk

Avatar
lehoako
♥︎ R.I.P. ♥︎
Hozzászólások: 5306
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: lehoako »


Az Audio Note rendszerek klasszikus zenén igencsak remekelnek,de rock zenén nem igazán.Ezek szerint kiforratlan rendszerek lennének?
 
AZ AUDIO NOTE-rendszerekről nem tudok nyilatkozni, minthogy A MAGYAROKRÓL sem. Megint kerüljük el az általánosítást, ha lehet...
 
Nyilván a NOTE-rendszerek is komponensekből épülnek fel, amiben nekem körítéstől részben függően a szívem közepe a 2A3, meg a Neiro. A nagyon ritka integrált. 
 
Van, akinek a 300B, van, akinek a Conqueror a 2A3mal, van akinek a Paladin a 45ös triódával. És ezek még csak a vasak/végfokok. Hányféle tutti kábel, igényes doboz van a Note-nál, és ezek hányféle rendszerbe passzinthatók? Valaki permutálja már ki nekem a faktoriálist... 
 
Hadd kérdezzem meg, melyik Note-rendszer nem tetszett Neked rockon, milyen rockon, és mit vártál tőle, amit úgy érzel, nem kaptál meg? 

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Igen, a felvételen is módosul, az otthoni lejátszórendszeren is módosul. Ezért is érdemes viszonyítási alapnak egy olyan valamit választani (hangosítatlan koncert), amin elektronikusan nem történt módosítás mert egy módosítottat egy másik módosítottal hasonlítani szerény véleményem szerint nem túl szerencsés.
 
 
.

Akusztikus, hangosítatlan koncerttel is vannak gondok a dinamika szempontjából. Ugyanis a dinamika ott is hallgatási távolság függő és adott akusztikai környezetben a terem akusztika alakulása szerint is hely függő.
Hifi hangzásokat viszonyítani hangfelvételekkel, amiken nincs rajta annak a hallgatott koncertnek a hangja amihez viszonyítani szeretnék?
Elmegyek a MÜPA-ba egy koncertre. Jól megjegyzem hogyan szólt. Melyik hangfelvételen lesz rajta annak a MÜPA koncertnek a hangja amivel majd zenéltetem a hifimet otthon hogy összehasonlíthassam hogy mennyire van igaz hangú hifim?

Vendég

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Jajj de nehéz!
A dinamika alapját a zenészek adják, hiszen a zenének kell működnie dinamikailag. (persze van ahol gépek generálják már a forrásnál is, de az nem mindenki szerint zene).
Csakhogy ez a dinamika nem mindig és mindenhová jó, ezért igazítani kell rajta. A zene dinamikáját nem a hangtechnikus hozza létre a zenében, csak igazítja jó esetben megfelelő arányokkal a hallgatóság számára.
Ha egyet értenék a gondolatmenetével, akkor azt mondhatnám hogy a hangfelvételeken is csak a technikai eszközök szolgáltatják a dinamikát, mivel alig van olyan hangfelvétel a világon, amin nincs valahogy módosítva a dinamika. És a hifik is módosítanak a dinamikán, mag a szobák is, meg a hallgatási távolság is stb. De ettől még dinamikai különbségekben, arányokban elsősorban azt szeretnénk hallani amit a zenész játszik és ahogy a zenész azzal mondani akart valamit zeneileg.

 
Igen, a felvételen is módosul, az otthoni lejátszórendszeren is módosul. Ezért is érdemes viszonyítási alapnak egy olyan valamit választani (hangosítatlan koncert), amin elektronikusan nem történt módosítás mert egy módosítottat egy másik módosítottal hasonlítani szerény véleményem szerint nem túl szerencsés.
 
 
.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Magyarul, hangosított koncerten mégsem a zenészek adják már.
 
 
.

Jajj de nehéz!
A dinamika alapját a zenészek adják, hiszen a zenének kell működnie dinamikailag. (persze van ahol gépek generálják már a forrásnál is, de az nem mindenki szerint zene).
Csakhogy ez a dinamika nem mindig és mindenhová jó, ezért igazítani kell rajta. A zene dinamikáját nem a hangtechnikus hozza létre a zenében, csak igazítja jó esetben megfelelő arányokkal a hallgatóság számára.
Ha egyet értenék a gondolatmenetével, akkor azt mondhatnám hogy a hangfelvételeken is csak a technikai eszközök szolgáltatják a dinamikát, mivel alig van olyan hangfelvétel a világon, amin nincs valahogy módosítva a dinamika. És a hifik is módosítanak a dinamikán, mag a szobák is, meg a hallgatási távolság is stb. De ettől még dinamikai különbségekben, arányokban elsősorban azt szeretnénk hallani amit a zenész játszik és ahogy a zenész azzal mondani akart valamit zeneileg.
 
De végül is, igen. A rossz hangosításnál a technikus által kitalált dinamika működik, felborítva, tönkre téve azt a dinamikát, amit a zenész akart eljátszani. A jó hangosítás pedig megtartja, átadja azt a dinamikát amit a zenész játszott el, megtartva annak arányait, működését. Mindkettőnél van bele nyúlás, csak az egyiknél helyesebb, a másiknál helytelenebb módon.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Milyen kár, hogy ez nem "szerintem" kérdése. (Ezért is tettem be a linket)
 
 
.

Ez a zenei dinamika fogalmi leírása. Dinamikával többféle tudományág foglalkozik, van fizikai, akusztikai stb. . A  hangosítás technikák, hifik, hangfelvételek, az akusztika, a fülünk szempontjából nem a zenei megfogalmazású dinamika a lényeg, mert ez így nem írja le elég pontosan miről van szó, hogyan működik. De még a zenei dinamikában is ott a lényeg, hogy hangosság különbségekről van szó. Egy teljes akusztikai esemény dinamikáját meg a leghalkabb és a leghangosabb arányával lehet leírni és a köztük lévő szintekkel. Ezt a részét pedig a hullámtan, akusztika és hogy hogyan halljuk, érzékeljük azt pedig a pszichoakusztika tanítja. Ezek mindegyike számít, önmagában a zenei megfogalmazása kevés a valós dinamika fizikai működésének megértéséhez.

Vendég

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Vendég »


A dinamika szerintem a halk és a hangos aránya.
Milyen kár, hogy ez nem "szerintem" kérdése. (Ezért is tettem be a linket)
 
 
Egy hangosításnál majdnem mindig bele kellene nyúlni ebbe a dinamikába, mert a rendszer és a helyiség mást igényelne mint ami dinamika arányokat a mikrofon vesz. A jó hangosítás ezt figyelembe veszi és aszerint alakítja a dinamikát,
Magyarul, hangosított koncerten mégsem a zenészek adják már.
 
 
.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Hangosított koncerten a dinamikát, azaz a hangerőt, hiszen a dinamika mindössze a hangerőt, hangosságot jelenti ( http://hu.wikipedia.org/wiki/Dinamika_%28zene%29 ) nem a zenekar, a zenészek adják, hanem az erősítők, hangsugárzók és a hangmérnök/technikus. A dinamikatartományt, azaz, a hangos és a halk részek közötti hangerőkülönbséget esetleg a zenészek adják, ha a hangmérnök/technikus nem nyúlt bele pl. komprimálással. Ha igen, akkor már azt sem.
 
 
.

A dinamika szerintem a halk és a hangos aránya. A halk és hangos arányát a zenész adja a játékával legelőször is.
Egy hangosításnál majdnem mindig bele kellene nyúlni ebbe a dinamikába, mert a rendszer és a helyiség mást igényelne mint ami dinamika arányokat a mikrofon vesz. A jó hangosítás ezt figyelembe veszi és aszerint alakítja a dinamikát, hogy az adott zenének és az egyéb körülményeknek megfeleljen.
Tehát a zenének és mondjuk a helyiségnek és néző számnak megfelelő dinamikát kell a hangosítással megcsinálni úgy, hogy az arányaiban legyen rendben. A hangosság érzetünk meg egyáltalán nem csak a leghangosabb csúcsszintek szerint alakul. A fülünk a hangosságban mondhatni átlagol.
Lehet dinamika szabályzóval olyat is csinálni, hogy a rendszer maximális csúcs szintje mérve is ugyanott lesz, mégis hallgatva kétszer hangosabbnak halljuk a zenét. Ennek a jelenségnek a megtapasztalásához elég hallgatni kicsit valami könnyűzenei kereskedelmi rádiót. De elég néhány kis teljesítményű csöves rendszert is megküldeni kicsit jobban és máris működik ez a fajta jelenség, dinamika komprimál, elkezd minden hangos lenni, a zengések, lecsengések hangosabb tartományokba csúsznak, amit sokan jobb térként és több részletként érzékelnek.

Vendég

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Vendég »


 A dinamikát alapból a zenekar, a zenészek, a hangszerek hangja adja a hangosított koncerten is.
 
Hangosított koncerten a dinamikát, azaz a hangerőt, hiszen a dinamika mindössze a hangerőt, hangosságot jelenti ( http://hu.wikipedia.org/wiki/Dinamika_%28zene%29 ) nem a zenekar, a zenészek adják, hanem az erősítők, hangsugárzók és a hangmérnök/technikus. A dinamikatartományt, azaz, a hangos és a halk részek közötti hangerőkülönbséget esetleg a zenészek adják, ha a hangmérnök/technikus nem nyúlt bele pl. komprimálással. Ha igen, akkor már azt sem.
 
 
.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zz7 »


A hangosítás az hangosítás,ha el van rontva ha nem.Egy ílyen koncerten a hangosítási rendszer által generált dinamikát hallod,ezért nem célszerű összehasonlítani egy otthoni rendszerrel.
Nem értek egyet. Szerintem lehet keresni és csinálni is olyan hifit, ami az élő koncert hangzásélményéhez közelit tud produkálni egy szobában, dinamika működésében is. A dinamikát alapból a zenekar, a zenészek, a hangszerek hangja adja a hangosított koncerten is. A hangosító rendszer ezt csak továbbítja valamilyen formában. A jó hangosítás ezt a dinamikát arányaiban a helyén kezeli adott teremhez, néző számhoz képest, a rossz meg elrontja, felborítja, aránytalanul közvetíti.
Amikor meg egy hifi berendezésben a dinamika erősebben korlátozott, nagyobb igénybevételnél elvékonyodik és kiabál, az szerintem elég jól hallható. Még akkor is ha a hangfelvételeken lévő dolgoknak semmi közük sincs semmilyen élő előadáshoz.

Avatar
Smart845
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1403
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 18:43
Értékelés: 209
Tartózkodási hely: A napfény városa

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Smart845 »



Elnézést, eszembe se volt az AN rendszerek hangját ledegradálni úgy összességében. Bevallom évek óta talán az egyetlen szoba számomra a West End kiállításokon ahol ott tudok maradni kicsit zenét hallgatni, általában a kisebb AN szoba. A nagyobb nekem már túl high-end dolgokról szól sokszor, a dolog rosszabb értelmében, amit és ahogy demóznak. Szóval szeretem én az AN-t, tudok is rajtuk zenét hallgatni alkalmakkor.
De az élő fajta dinamika akkor sem az erősségük szerintem. Ahhoz más fajta rendszerek kellenek. Az nem dinamika amikor minden folyamatosan és vékony hangon hangosan kiabál. Hogy ez lejöjjön szerintem elég elmenni egy koncertre és megtapasztalni ott milyen formában működik, persze ha a hangosítás nincs teljesen elrontva.
(nem írtam Heed rendszerről, nem hasonlítottam ahhoz semmit sem)

A hangosítás az hangosítás,ha el van rontva ha nem.Egy ílyen koncerten a hangosítási rendszer által generált dinamikát hallod,ezért nem célszerű összehasonlítani egy otthoni rendszerrel.
A három rossz tulajdonságom:precíz vagyok,utálom a rendetlenséget és tisztaság mániám van.

Avatar
muvimi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1503
Csatlakozott: 2010.10.24., vas. 16:44
Értékelés: 449

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: muvimi »



Na, most kikerekedett pár AN tulaj szeme 
Nekem nem tisztem megvédeni az AN-t, de ez sem kerül negyed évi fizetésbe, mégis Hendrixet nem sok erősítőn hallottam így szólni. Persze ízlések és pofonok, (valakinek Heed ) szerintem rockon is q-va jók.
http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... ote-kit-4/
 
 Egy csellista barátom, aki a Fischer Iván zenekarában játszik, és azon kevés zenészek közé tartozik, aki hifizik is, pl. az AN készülékekkel hallja legélethűbben azt, amit évtizedek óta egésznap a próbákon hall-érez. Szerintem ennél nincs jobb teszt, hogy a saját maguk által készített cd-jét berakja, és mennyire jön vissza az, ami akkor tényleg ott volt. 

Nekem is van ( tubán játszik, a másik meg hegedűn ) zenész barátom, és hifizik is mindkettő, és egy beszélgetés alkalmával azt mondták mindketten, hogy nehezen tudják megítélni a zenekar hangzását, mert ők állandóan a saját helyükről hallják, ami azért nem ugyanaz, mint egy jó helyről a közönség soraiból. Szóval csak óvatosan a zenészek ítéletével, az összkép szempontjából nem biztos, hogy mértékadó.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Na, most kikerekedett pár AN tulaj szeme 
Nekem nem tisztem megvédeni az AN-t, de ez sem kerül negyed évi fizetésbe, mégis Hendrixet nem sok erősítőn hallottam így szólni. Persze ízlések és pofonok, (valakinek Heed ) szerintem rockon is q-va jók.
http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... ote-kit-4/
 
 Egy csellista barátom, aki a Fischer Iván zenekarában játszik, és azon kevés zenészek közé tartozik, aki hifizik is, pl. az AN készülékekkel hallja legélethűbben azt, amit évtizedek óta egésznap a próbákon hall-érez. Szerintem ennél nincs jobb teszt, hogy a saját maguk által készített cd-jét berakja, és mennyire jön vissza az, ami akkor tényleg ott volt. 

Elnézést, eszembe se volt az AN rendszerek hangját ledegradálni úgy összességében. Bevallom évek óta talán az egyetlen szoba számomra a West End kiállításokon ahol ott tudok maradni kicsit zenét hallgatni, általában a kisebb AN szoba. A nagyobb nekem már túl high-end dolgokról szól sokszor, a dolog rosszabb értelmében, amit és ahogy demóznak. Szóval szeretem én az AN-t, tudok is rajtuk zenét hallgatni alkalmakkor.
De az élő fajta dinamika akkor sem az erősségük szerintem. Ahhoz más fajta rendszerek kellenek. Az nem dinamika amikor minden folyamatosan és vékony hangon hangosan kiabál. Hogy ez lejöjjön szerintem elég elmenni egy koncertre és megtapasztalni ott milyen formában működik, persze ha a hangosítás nincs teljesen elrontva.
(nem írtam Heed rendszerről, nem hasonlítottam ahhoz semmit sem)

Avatar
viri
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2113
Csatlakozott: 2007.02.06., kedd 19:58
Értékelés: 1653
Tartózkodási hely: Pest megye

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: viri »



Én drágán, sőt nagyon drágán se hallottam AN-ből rendes dinamikát rock-on se meg nagy zenekaron se.
Amúgy van ma olyan hogy olcsó AN? Mihez képest olcsók azok az olcsóbbak, mikor a leggyengébb láncszem se jön ki egy negyed évi hazai átlagkeresetből?

Na, most kikerekedett pár AN tulaj szeme 
Nekem nem tisztem megvédeni az AN-t, de ez sem kerül negyed évi fizetésbe, mégis Hendrixet nem sok erősítőn hallottam így szólni. Persze ízlések és pofonok, (valakinek Heed ) szerintem rockon is q-va jók.
http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... ote-kit-4/
 
 Egy csellista barátom, aki a Fischer Iván zenekarában játszik, és azon kevés zenészek közé tartozik, aki hifizik is, pl. az AN készülékekkel hallja legélethűbben azt, amit évtizedek óta egésznap a próbákon hall-érez. Szerintem ennél nincs jobb teszt, hogy a saját maguk által készített cd-jét berakja, és mennyire jön vissza az, ami akkor tényleg ott volt. 
Audio PC(PPV3)- Audio Note DAC3 - Convergent Audio Technology SL1 sign.- PS Audio Delta 250 monoblokkok - JBL 250Ti Classic Edition - 2db Rythmik Audio F15 sub - Audience Conductor hf kábel + ic-k, Entreq Primer pro usb, ösvény végén: Siltech octopus signature

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zz7 »


Nem, de az erősítőik a gyenge láncszemek, legalábbis az olcsóbbak, persze AN árakon nézve.
Én drágán, sőt nagyon drágán se hallottam AN-ből rendes dinamikát rock-on se meg nagy zenekaron se.
Amúgy van ma olyan hogy olcsó AN? Mihez képest olcsók azok az olcsóbbak, mikor a leggyengébb láncszem se jön ki egy negyed évi hazai átlagkeresetből?

Avatar
GTomi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4986
Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
Értékelés: 668
Tartózkodási hely: Sopron/Budapest

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: GTomi »


aktuális:
ma qqriq kollégának visszavittem a kölcsön erösítőjét, de azért mondtam neki hallgassunk már egy kis zenét, faló ezüst kábeleire is kiváncsi lennék ( jó régen hallottam a rendszerét, volt szerencsém eddig kb. 5 külonbözőhöz nála, házimozi erősítőtől kezdve csövesen át.)
 
amit meg kell jegyezzek, eddig ezt a rendszerét érzem a legjobbnak, igaz a csöves hang is szép volt
 
mindenféle stílust hallgattam nála, blues, jazz, rock, komolyzwne, világzene és azt kell , hogy mondjam, mindegyiken megállta a helyét, nem éreztem, azt hogy egyiken , vagy másikon rosszabbul teljesített volna.
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ

Avatar
muvimi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1503
Csatlakozott: 2010.10.24., vas. 16:44
Értékelés: 449

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: muvimi »


Az Audio Note rendszerek klasszikus zenén igencsak remekelnek,de rock zenén nem igazán.Ezek szerint kiforratlan rendszerek lennének?
Nem, de az erősítőik a gyenge láncszemek, legalábbis az olcsóbbak, persze AN árakon nézve.

Avatar
Smart845
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1403
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 18:43
Értékelés: 209
Tartózkodási hely: A napfény városa

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Smart845 »



Egy szó mint 100, szerintem, ha egy cucc TÉNYLEG jól szól operával, szimfóniával, akkor a rock is jól áll neki. Ha nem, akkor nyilván felemás kapacitású, félrefejlesztett, nem kiforrott rendszer. Adódhat technikai sajátosságokból, a gazdi személyiségéből, és mindenből együttvéve. Amiatt meg ne a szegény rendszer képességeit csúnyáljuk, mert a gazdi szakbarbár. 
 
Találjuk meg a cseppben a tengert, aki sokat markol, keveset, audióban pedig keveset ÉS rosszat fog.
 
Peace. 

Az Audio Note rendszerek klasszikus zenén igencsak remekelnek,de rock zenén nem igazán.Ezek szerint kiforratlan rendszerek lennének?
A három rossz tulajdonságom:precíz vagyok,utálom a rendetlenséget és tisztaság mániám van.

Vendég

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Vendég »


 főként tesztelés céljából hallgat komolyzenét. Az ő véleményük számomra nem biztos, hogy sokat jelent.
 
  Szebben magam sem mondhattam volna.
 
 
.

Avatar
GTomi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4986
Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
Értékelés: 668
Tartózkodási hely: Sopron/Budapest

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: GTomi »


na ezek jó dolgok, amin megy a vita, csak valahogy úgy érzem, hogy különböző elvek ütköznek, zenét meg csak egy-két ember hallgat
 
most éppen úgy jártam, hogy erősítő csere történt itthon, hangzás jelentősen megváltozott és ma kapok kölcsön kábeleket.
kíváncsi leszek a változásra, a felharmonikusokra
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ

Avatar
lehoako
♥︎ R.I.P. ♥︎
Hozzászólások: 5306
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: lehoako »



'Jakót' kb.10éve már nem hallgatok, de lehet, hogy nosztalgiából letesztelem a mostani rendszeremen. Van egy dupla albumom tőle, azt hiszem, rajta van...
  Hadd szóljon...!

 
Nosztalgiábóóóóóól? A legnagyobb tuttiság! És ahogy meg van keverve....                   

Avatar
audioline
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5867
Csatlakozott: 2012.03.20., kedd 10:29
Értékelés: 3188

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: audioline »


The Essential Michael Jackson-4 CD-s pakk asszem másodikján a Thriller c. nóta. 
 
'Jakót' kb.10éve már nem hallgatok, de lehet, hogy nosztalgiából letesztelem a mostani rendszeremen. Van egy dupla albumom tőle, azt hiszem, rajta van...
  Hadd szóljon...!
.

Avatar
audioline
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5867
Csatlakozott: 2012.03.20., kedd 10:29
Értékelés: 3188

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: audioline »


 Sokak véleményalkotásában komoly hányadot birtokolnak az előítéletek.
Ha mindez elfogultsággal párosul, az ám az igazi.
Kevés olyan HiFi-s ismerősöm van, akire egyik sem jellemző.
.

Avatar
lehoako
♥︎ R.I.P. ♥︎
Hozzászólások: 5306
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: lehoako »



Ez a mű 'nagy falat', már csak azért is, mert nem csak a lehallgató rendszernek adja fel a leckét, hanem ezt megelőzően a mű rögzítésnek is. Kb. egy-két újjamon meg tudom számolni, hogy melyik kiadónak sikerült ideáig tűrhető minőségben arhíválnia. A mosott, sűrű, zsúfolt, gombócos felvétel(ek)hez tessék 'optimum' rendszert ajánlani, ami képes halvány nyomába érni az eredeti előadás atmoszférájának.
 
A mennydörgést tudná valaki ÉLETHŰEN reprodukálni felvételről 2.0 rendszeren? Egy kicsit - bár sarkos a példa - hasonlóan van ez néhány nagy zenekari mű visszaadásával is.

 
The Essential Michael Jackson-4 CD-s pakk asszem másodikján a Thriller c. nóta. (NE a Thriller-lemezzel próbálkozz, fedett és kicsit lapos a master.)
 
Egyébként mindenkinek nagyon ajánlom, nekem már attól is feláll a hátamon a szőr, ahogy kinyílik az ajtó az elején. Hűdejó ötlet, be is indítom azonnal, oszt moonwalk :-)))).
 
Ha már kábelezünk, hadd írjam, hogy a részletek nem véletlenül tudnak előjönni bizonyos kábelekből, bizonyosakban meg nem véletlenül maradnak benne. 
 
Tegnap tökvéletlenül bevágódott asszem az MGMen a Majmok Bolygója-trailerje, ahogy Marky Marknak löki a nagymajom, hogy "-Ez boszorkányság." Mire Mark: "Nem az. Tudománynak hívják." Rögtön e topikban éreztem magam. 

Avatar
lehoako
♥︎ R.I.P. ♥︎
Hozzászólások: 5306
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: lehoako »



Na tessék, akkor a zenei műfajok nem csak, hogy lánc függőek, hanem még hordozófüggőek is.
Egyébként pedig már sokadjára látom itt, hogy a nagyzenekari mű, a nagyzenekari mű. A nagyzenekari mű az nem egy zenei műfaj, így nem sok köze van ahhoz, hogy egy adott lánc műfajfüggő-e, vagy nem. Ráadásul, a komolyzene-irodalom 90%-a kamarazene, így -az egészhez képest elenyésző mennyiségű- nagyzenekari művet összemosni a komolyzenével számomra igen furcsa. 
 
De még a nagyzenekarral kapcsolatos tapasztalataim sem egyeznek meg az önével, mert bizony hallottam nem egy olyan láncot, amin egészen jól szólt a nagyzenekar, de nem volt képes visszaadni egy fuvolaszonátában vagy egy szólóhárfaműben rejlő finomságot, cizelláltságot. Mint ahogy hallottam nagyzenekari műveket kiválóan prezentáló rendszereket, amik rockon bizony nem tudták hozni az igazi "zúzást", ami mégiscsak a műfaj sajátja.
Szóval van sok jó rendszer, csak én még nem találkoztam olyannal, ami minden zenei műfajon jól teljesített volna. És még egyszer hangsúlyozom a műfajt, és nem azt, hogy hány fős zenekarra, hány hangszerre lett írva, hiszen léteznek rock bandák, amikben négy fő zenél, mint egy vonósnégyesben, de ez műfaj szempontjából jobban eltér egymástól, mint ha a vonósnégyest egy sokkal több hangszerre írt komolyzenei művel hasonlítjuk össze.

 
Ön ismét elkápráztatott! Posztja kvintesszenciája mindannak, ami szerény személyemet riasztja a hifis összejövetelek vendégeinek hozzáállásában, sztereotip zene-megközelítésében, sznobisztikus kúlságában, meg még sok mindenben.
 
A nagyzenekari mű alatt valószínűleg nem kevesen SZIMFONIKUS zenekari művet értenek. Szimfóniákat, szimfonikus költeményeket, versenyműveket, stb. Nyilván azért ezeket, mert egy zenekar hangjának tolmácsolása nagyon sok erőforrást kíván a komplett rendszertől. Ezen teker még 1 kicsit pl. az opera, amely jópár énekhanggal és térinformációval több, ezekkel is jobban terheli a rendszert. Plusz át kell verni a hallgatót, hogy az énekesek alól a zenekart NE az árokból hallja otthon, kb 2.5 méterrel az énekes szintje alattról.
 
A kiemelt mondatban együtt van minden. Bár mind zeneelmélettel, mind zenegyakorlattal, mind zenehallgatással foglalkoztam, még gondolni sem merek arra, hogy pl. Gáborka tudná, hogy miért egy és ugyanaz a Deep House (stílus) a Timewriter-féle vagy a Deep Dish-féle megközelítésben. Azért közelítek a house felől, mert sztem egy "közepesen" komoly hardware-igényű stílus, acid-house-hoz, pumping house-hoz nekem nem kell feltétlenül bomba rendszer (csak most az egyszer ússzam meg az acidesek cáfolatait! :-))) ). A deep-house-hoz nekem komoly cucc kell, ott már főleg a térinformáció rengeteg, és nyilván a zene és a lecsengések is úsznak rendesen (merhogy MÉÉÉÉÉÉLY a ház :-))) ), de pl. puppet-house-ból is (pl. Herbert-féle Moloko-Sing it back-remix, ahogy egy kis összejövetelen hallgattuk nálam) nagyon sokat ki lehet hozni pl. a Herbert-féle direkt csorba sample-ekkel, direkt koszos és zajos effektekkel, ködökkel, szőnyegekkel. Ehhez meg kell a transzparens hang, mert hiába üt négyet ütemenként a dob, ha mind a 4 ütés csak egy kicsit különböző. Vagy, mit mondjak, Trance. Hogy jön Jean-Michel Jarre a Goához?     
 
Egy szó mint 100, szerintem, ha egy cucc TÉNYLEG jól szól operával, szimfóniával, akkor a rock is jól áll neki. Ha nem, akkor nyilván felemás kapacitású, félrefejlesztett, nem kiforrott rendszer. Adódhat technikai sajátosságokból, a gazdi személyiségéből, és mindenből együttvéve. Amiatt meg ne a szegény rendszer képességeit csúnyáljuk, mert a gazdi szakbarbár. 
 
Találjuk meg a cseppben a tengert, aki sokat markol, keveset, audióban pedig keveset ÉS rosszat fog.
 
Peace. 

Avatar
muvimi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1503
Csatlakozott: 2010.10.24., vas. 16:44
Értékelés: 449

Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: muvimi »



Köszönöm!!! 
Erről írtam, hogy érnek néha kellemes meglepetések. 

Örömöt okozni mindig jó ! Egy jó rendszer összeállításához csak nagyon ritkán vezet az út a kereskedőkön keresztül, na nem azért mert nem értenek hozzá, hanem mert a vevőknek fogalmuk sincs róla mit akarnak , és nem fogadják el a tanácsokat sem, mert nem látnak ki a, hű de jó a basszus, és milyen szép a magas hifis szlogenek mögül.

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”