Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Kábelezzünk
Na tessék, akkor a zenei műfajok nem csak, hogy lánc függőek, hanem még hordozófüggőek is.
Egyébként pedig már sokadjára látom itt, hogy a nagyzenekari mű, a nagyzenekari mű. A nagyzenekari mű az nem egy zenei műfaj, így nem sok köze van ahhoz, hogy egy adott lánc műfajfüggő-e, vagy nem. Ráadásul, a komolyzene-irodalom 90%-a kamarazene, így -az egészhez képest elenyésző mennyiségű- nagyzenekari művet összemosni a komolyzenével számomra igen furcsa.
De még a nagyzenekarral kapcsolatos tapasztalataim sem egyeznek meg az önével, mert bizony hallottam nem egy olyan láncot, amin egészen jól szólt a nagyzenekar, de nem volt képes visszaadni egy fuvolaszonátában vagy egy szólóhárfaműben rejlő finomságot, cizelláltságot. Mint ahogy hallottam nagyzenekari műveket kiválóan prezentáló rendszereket, amik rockon bizony nem tudták hozni az igazi "zúzást", ami mégiscsak a műfaj sajátja.
Szóval van sok jó rendszer, csak én még nem találkoztam olyannal, ami minden zenei műfajon jól teljesített volna. És még egyszer hangsúlyozom a műfajt, és nem azt, hogy hány fős zenekarra, hány hangszerre lett írva, hiszen léteznek rock bandák, amikben négy fő zenél, mint egy vonósnégyesben, de ez műfaj szempontjából jobban eltér egymástól, mint ha a vonósnégyest egy sokkal több hangszerre írt komolyzenei művel hasonlítjuk össze.
.
A komolyzene, nagyzenekari darab pongyolaságommal kapcsolatban igaza van. Persze, nagyzenekar lehet egy 50 fős bigband is. Nem értek a zenéhez, komolyzenéhez, mert csak műkedvelőként a zeneirodalom számomra tetszetős darabjait hallgatom. Csupán 3-4 rendszert tudtam elegendő ideig hallgatni, az enyémmel együtt és ezeknél a szimfónikus zene megfelelő megszóláltatása együtt járt azzal, hogy egy jazztrió, egy kamarazenekar, vagy a szóló zongora is remekül szólt. Ugyanígy pl a Queen, Berki Tamás, Eric Bibb, Aerosmith és sok más is nagyon jól szólalt meg. Egyre kevesebb CD van amit, ha felteszek kellemetlen vagy hiányérzetem lenne. A fene se gondolta, hogy a korábban fülsértő, krákogó Aerosmith nagyon szépen térbe helyezve és tisztán szólaltatja meg a hangszereket és az énekhang is élvezhető lesz Szóval ebből szűrtem le amit írtam.
A rockzene igen,az nagy falat. Meg sem lehet közelíteni azt az érzést, amikor a lábgép és a basszusgitár préseli ki a tüdőből a levegőt. Meg sem próbálom bár a rockzene is számomra élvezhetően szólal meg itthon, persze egy vérbeli rockrajongónak biztosan nem eléggé "horzsol" amit nálam hall.
Kábelezzünk
...
Szóval van sok jó rendszer, csak én még nem találkoztam olyannal, ami minden zenei műfajon jól teljesített volna.
...
No és sikerült-e már minden zenei műfaj minden létező felvételét minden létező rendszeren minden élő emberrel meghallgattatnia? Ha nem akkor hogy lehet olyat állítani, hogy egy rendszer műfajfüggő? Ön szerint elképzelhetetlen az az eset, hogy pl. az Ön komolyzenéhez "hangolt" rendszere esetleg más ember számára élvezetesen szólaltathat meg egy könnyűzenei felvételt? Persze lehet, hogy Önnek soha nem fog tetszeni a rendszerén egyébként zseniálisan muzsikáló könnyűzenei felvétel mert utálja az adott előadó adott felvételét, de ez nem jelenti azt, hogy a rendszere műfajfüggő lenne. (Elnézést ha tévedek a komolyzenéhez "hangolt" rendszert illetően, csak a példa kedvéért említettem)
Én sokkal inkább emberfüggőnek hívnám a rendszereket, nem műfajfüggőnek. Ki-ki a saját ízlése és kedve szerint "színezgeti" a rendszerét (műfajtól függetlenül) azokkal a felvételekkel amiket kedvel.
Ha egy rendszer színez valamilyen módon akkor azt zenei műfajtól függetlenül teszi. Ha a színezés nem jellegzetes, nem feltűnő, nem köthető se zenei stílushoz, se előadóhoz, stb. akkor ott valószínűleg nincs nagy baj. Bármely zenei stílus jó felvételei jól fognak megszólalni rajta. Ha a színezés kiemeli egy adott zenei stílus bizonyos jellegzetes hangzásait akkor ott viszont nagy baj lehet. Az ilyen jellegű színezést esetleg könnyebben észre lehet venni más zenei stílusok felvételein. Sokan ilyen esetekben húzzák rá a zenei stílusokat adott rendszerekre akarva vagy akaratlanul, tudatosan vagy szimplán információhiány miatt. Pedig a technikai eszközöknek az égvilágon semmi közük sincs a zenei műfajokhoz. A hibás emberi gondolkodásnak és cselekvésnek annál inkább.
- hangszórók, hangsugárzók eletro-akusztikai mérése (Thiele/Small paraméterek, átvitel, torzítás, fázis, impedancia)
- aktív / passzív hangváltók, hangsugárzók tervezése, kivitelezése
- meglévő hangsugárzók vizsgálata, esetleges feljavítása
- akusztikai mérések
- esztétikus akusztikai elemek tervezése, kivitelezése
Online
Na tessék, akkor a zenei műfajok nem csak, hogy lánc függőek, hanem még hordozófüggőek is.
.
akkor nyelvészkedjünk, ezt te úgy is (túl)komolyan kezeled.
a zenei műfaj nem láncfüggő, nem hordozó függő, fordítva esetleg, legalábbis a felvételi/lejátszó rendszer gyengeségeinek osztályozása szerint.
Kábelezzünk
Na tessék, akkor a zenei műfajok nem csak, hogy lánc függőek, hanem még hordozófüggőek is.
.
akkor nyelvészkedjünk, ezt te úgy is (túl)komolyan kezeled.
a zenei műfaj nem láncfüggő, nem hordozó függő, fordítva esetleg, legalábbis a felvételi/lejátszó rendszer gyengeségeinek osztályozása szerint.
Kábelezzünk
Aki nem képes elfogadni, hogy a hangzási problémák általában nem írhatóak le 1-2 paraméterrel, nem feleltethetőek meg egyértelműen azoknak (ilyen népszerű ostobaság pl. a jobb csövesek kiváló hallgathatóságát k2/k3 torzításarányal magyarázni), úgysem fogja megérteni...
... hallottam nem egy olyan láncot, amin egészen jól szólt a nagyzenekar, de nem volt képes visszaadni egy fuvolaszonátában vagy egy szólóhárfaműben rejlő finomságot, cizelláltságot. Mint ahogy hallottam nagyzenekari műveket kiválóan prezentáló rendszereket, amik rockon bizony nem tudták hozni az igazi "zúzást", ami mégiscsak a műfaj sajátja.
Szóval van sok jó rendszer, csak én még nem találkoztam olyannal, ami minden zenei műfajon jól teljesített volna..
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15711
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10995
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Ez sem egydimenziós jelenség, sőt a fül meglepően jól tud alkalmazkodni, ha a színezést inkább hangszínszabályozás (kiemelés, beszakadás) jellegűnek halljuk, és nem válik kontrasztok rovására. Ismét csak zenehallgatás kontra A/B teszt...
A frekvencia átviteli problémákat valóban jól tudja korrigálni az agyunk, de nem csak ilyen típusú színezéssel találkozunk és megkockáztatom, nem is ezek a legsúlyosabbak. Gondoljunk pl. a impulzusválaszra és dinamikai viselkedésre, mint egy rendszer hangzását komolyan befolyásoló, de hétköznapi módszerekkel neheze(bbe)n mérhető paraméterekre! Ezeken már nem igazán tud módosítani az agyunk, tehát sanszos, hogy zavaróbbak tudnak lenni.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15711
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10995
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Na tessék, akkor a zenei műfajok nem csak, hogy lánc függőek, hanem még hordozófüggőek is.
Egyébként pedig már sokadjára látom itt, hogy a nagyzenekari mű, a nagyzenekari mű. A nagyzenekari mű az nem egy zenei műfaj, így nem sok köze van ahhoz, hogy egy adott lánc műfajfüggő-e, vagy nem. Ráadásul, a komolyzene-irodalom 90%-a kamarazene, így -az egészhez képest elenyésző mennyiségű- nagyzenekari művet összemosni a komolyzenével számomra igen furcsa.
De még a nagyzenekarral kapcsolatos tapasztalataim sem egyeznek meg az önével, mert bizony hallottam nem egy olyan láncot, amin egészen jól szólt a nagyzenekar, de nem volt képes visszaadni egy fuvolaszonátában vagy egy szólóhárfaműben rejlő finomságot, cizelláltságot. Mint ahogy hallottam nagyzenekari műveket kiválóan prezentáló rendszereket, amik rockon bizony nem tudták hozni az igazi "zúzást", ami mégiscsak a műfaj sajátja.
Szóval van sok jó rendszer, csak én még nem találkoztam olyannal, ami minden zenei műfajon jól teljesített volna. És még egyszer hangsúlyozom a műfajt, és nem azt, hogy hány fős zenekarra, hány hangszerre lett írva, hiszen léteznek rock bandák, amikben négy fő zenél, mint egy vonósnégyesben, de ez műfaj szempontjából jobban eltér egymástól, mint ha a vonósnégyest egy sokkal több hangszerre írt komolyzenei művel hasonlítjuk össze.
.
Ez bizony igaz, a "nagyzenekari mű" megfogalmazás nem volt túl szerencsés. Egyébként nem zenei, sokkal inkább technikai műfajként említettem.
Kábelezzünk
Nekem mind tempóban mind felvételben ez a kedvencem a Carmina Burana lemezek közül:
san162.jpg
Zseniális előadás, helyes arányokkal, ami nyilván a hangmérnöki munkát is dicséri. Régebben a Hungaroton-licensz lemezt is szívesebben hallgattam, mint bármi mást.
Kábelezzünk
Csatlakozom, nálam is ez a legjobb. Viszont nem csak LP-ről szól jól a komolyzene. Én, ha tapasztalatlan hallgatót szeretnék megtéríteni a műfajnak, akkor Cheskytől a Great Opera Choruses: Wagner and Verdi című CD-jét teszem be és van csodálkozás. Fapacival értek egyet, hogy az, amin egy nagyzenekari darab megfelelően. sőt kiemelkedően szól, az másra is könnyedén képes.
Na tessék, akkor a zenei műfajok nem csak, hogy lánc függőek, hanem még hordozófüggőek is.
Egyébként pedig már sokadjára látom itt, hogy a nagyzenekari mű, a nagyzenekari mű. A nagyzenekari mű az nem egy zenei műfaj, így nem sok köze van ahhoz, hogy egy adott lánc műfajfüggő-e, vagy nem. Ráadásul, a komolyzene-irodalom 90%-a kamarazene, így -az egészhez képest elenyésző mennyiségű- nagyzenekari művet összemosni a komolyzenével számomra igen furcsa.
De még a nagyzenekarral kapcsolatos tapasztalataim sem egyeznek meg az önével, mert bizony hallottam nem egy olyan láncot, amin egészen jól szólt a nagyzenekar, de nem volt képes visszaadni egy fuvolaszonátában vagy egy szólóhárfaműben rejlő finomságot, cizelláltságot. Mint ahogy hallottam nagyzenekari műveket kiválóan prezentáló rendszereket, amik rockon bizony nem tudták hozni az igazi "zúzást", ami mégiscsak a műfaj sajátja.
Szóval van sok jó rendszer, csak én még nem találkoztam olyannal, ami minden zenei műfajon jól teljesített volna. És még egyszer hangsúlyozom a műfajt, és nem azt, hogy hány fős zenekarra, hány hangszerre lett írva, hiszen léteznek rock bandák, amikben négy fő zenél, mint egy vonósnégyesben, de ez műfaj szempontjából jobban eltér egymástól, mint ha a vonósnégyest egy sokkal több hangszerre írt komolyzenei művel hasonlítjuk össze.
.
Kábelezzünk
A kevésbé színező rendszer fő tulajdonsága, hogy minden felvétel másként szólal meg rajta, azaz nincs saját hangzása, amit mindenre ráhúz. Magát a színezetlenséget nyilván nem tudjuk mérni, a helyzetet egyszerűsítendő nevezzük inkább torzításnak.
Ez sem egydimenziós jelenség, sőt a fül meglepően jól tud alkalmazkodni, ha a színezést inkább hangszínszabályozás (kiemelés, beszakadás) jellegűnek halljuk, és nem válik kontrasztok rovására. Ismét csak zenehallgatás kontra A/B teszt...
Kábelezzünk
Eddig nekem ez az 1968-as polydor felvétel testszik a legjobban, amit a rendszerem is jól közvetít. Van viszonyításom, lányom kedvenc zeneműve, ezért be kellett gyüjtenem, ahogy számolom 18 külömböző felvételt, szóval ezek közül ezt tartom a legjobbnak.
Csatlakozom, nálam is ez a legjobb. Viszont nem csak LP-ről szól jól a komolyzene. Én, ha tapasztalatlan hallgatót szeretnék megtéríteni a műfajnak, akkor Cheskytől a Great Opera Choruses: Wagner and Verdi című CD-jét teszem be és van csodálkozás. Fapacival értek egyet, hogy az, amin egy nagyzenekari darab megfelelően. sőt kiemelkedően szól, az másra is könnyedén képes.
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2128
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 747
- Tartózkodási hely: Budapest
Kábelezzünk
Nekem mind tempóban mind felvételben ez a kedvencem a Carmina Burana lemezek közül:
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15711
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10995
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Tovább lehet ezt is kérdezni.
Melyik hangfelvétellel hallgatod a rendszert amikor a színezettségét akarod felmérni, mikor az összes hangfelvétel színezett csak más és más irányban?
Melyik az a hangfelvétel ami nem színezett, hogy egy hifi rendszert azzal lehessen vizsgálni?
Ugyanez a dinamika viszonyokra a hangfelvételekkel és a hifikkel. És a fülünkkel is.
A kevésbé színező rendszer fő tulajdonsága, hogy minden felvétel másként szólal meg rajta, azaz (olyan nagyon) nincs saját hangzása, amit mindenre ráhúz. Magát a színezetlenséget nyilván nem tudjuk mérni, a helyzetet egyszerűsítendő nevezzük inkább torzításnak.
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4986
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 668
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Kábelezzünk
Eddig nekem ez az 1968-as polydor felvétel testszik a legjobban, amit a rendszerem is jól közvetít. Van viszonyításom, lányom kedvenc zeneműve, ezért be kellett gyüjtenem, ahogy számolom 18 külömböző felvételt, szóval ezek közül ezt tartom a legjobbnak.
na, ez egy jó támpont mindenestre, hogy a különböző felvételeknél honnan induljon el az ember
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15711
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10995
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Ez csak két jellemző, ami persze nem árt, ha van, de sok más is akad, ami ennek rovására háttérbe szorulhat. De tegyünk egy próbát: tessenek mondani egy olyan "univerzális" rendszert, aminél nem tud senki hozzáértő jobbat mondani "műfajmegjelöléssel" az adott árkategóriában.
Ne ragadjunk le a két említett paraméternél, hanem próbálj példát mondani olyan esetekre, amikor egy nagyzenekari művet élvezetesen megszólaltató rendszer könnyedebb műfajokon nem produkál megfelelően! Nem márkanevekre, típusszámokra vagyok kíváncsi, hanem olyan paraméterekre, amik kimondottan komplex muzsikáknál szükségesek, kevés hangszeres felvételeknél pedig hátrányt jelentenek. Nekem ez kicsit olyan, mint a vasúti híd, amin gond nélkül áthalad a több száz tonnás teherszállító szerelvény, de a pehelykönnyű postakocsi alatt gondja támad.
A kérdésedre én nem tudok példát mondani, mivel ahogy írtam korábban, szerintem egy lehallgató rendszer nem csak készülékekből áll. Én tudok néhány láncról, amin bármilyen muzsikát jó hallgatni (pl. a sajátom ), de nem állítanám, hogy nem létezik jobb náluk.
Kábelezzünk
Eddig nekem ez az 1968-as polydor felvétel testszik a legjobban...
A 'Deutsche Grammophon'-tól van nekem is néhány zseniális felvételem...az alábbi sajnos nincs meg.
.
Online
Ez a mű 'nagy falat', már csak azért is, mert nem csak a lehallgató rendszernek adja fel a leckét, hanem ezt megelőzően a mű rögzítésnek is. Kb. egy-két újjamon meg tudom számolni, hogy melyik kiadónak sikerült ideáig tűrhető minőségben arhíválnia. A mosott, sűrű, zsúfolt, gombócos felvétel(ek)hez tessék 'optimum' rendszert ajánlani, ami képes halvány nyomába érni az eredeti előadás atmoszférájának.
A mennydörgést tudná valaki ÉLETHŰEN reprodukálni felvételről 2.0 rendszeren? Egy kicsit - bár sarkos a példa - hasonlóan van ez néhány nagy zenekari mű visszaadásával is.
Eddig nekem ez az 1968-as polydor felvétel testszik a legjobban, amit a rendszerem is jól közvetít. Van viszonyításom, lányom kedvenc zeneműve, ezért be kellett gyüjtenem, ahogy számolom 18 külömböző felvételt, szóval ezek közül ezt tartom a legjobbnak.
Kábelezzünk
Ez a mű 'nagy falat', már csak azért is, mert nem csak a lehallgató rendszernek adja fel a leckét, hanem ezt megelőzően a mű rögzítésnek is. Kb. egy-két újjamon meg tudom számolni, hogy melyik kiadónak sikerült ideáig tűrhető minőségben arhíválnia. A mosott, sűrű, zsúfolt, gombócos felvétel(ek)hez tessék 'optimum' rendszert ajánlani, ami képes halvány nyomába érni az eredeti előadás atmoszférájának.
A mennydörgést tudná valaki ÉLETHŰEN reprodukálni felvételről 2.0 rendszeren? Egy kicsit - bár sarkos a példa - hasonlóan van ez néhány nagy zenekari mű visszaadásával is.
Eddig nekem ez az 1968-as polydor felvétel testszik a legjobban, amit a rendszerem is jól közvetít. Van viszonyításom, lányom kedvenc zeneműve, ezért be kellett gyüjtenem, ahogy számolom 18 külömböző felvételt, szóval ezek közül ezt tartom a legjobbnak.
Kábelezzünk
Ez a mű 'nagy falat', már csak azért is, mert nem csak a lehallgató rendszernek adja fel a leckét, hanem ezt megelőzően a mű rögzítésnek is. Kb. egy-két újjamon meg tudom számolni, hogy melyik kiadónak sikerült ideáig tűrhető minőségben arhíválnia. A mosott, sűrű, zsúfolt, gombócos felvétel(ek)hez tessék 'optimum' rendszert ajánlani, ami képes halvány nyomába érni az eredeti előadás atmoszférájának.
A mennydörgést tudná valaki ÉLETHŰEN reprodukálni felvételről 2.0 rendszeren? Egy kicsit - bár sarkos a példa - hasonlóan van ez néhány nagy zenekari mű visszaadásával is.
Egyszerű, ha nem feltétel a közeli villám. Ha mondjuk 10 km-re csap be akkor nem nehéz, ha a szomszéd házába akkor nincs az a rendszer...
Kábelezzünk
Salaca, a Camina Burana-t szerinted milyen műfajra specializált rendszeren optimális hallgatni?
Ez a mű 'nagy falat', már csak azért is, mert nem csak a lehallgató rendszernek adja fel a leckét, hanem ezt megelőzően a mű rögzítésnek is. Kb. egy-két újjamon meg tudom számolni, hogy melyik kiadónak sikerült ideáig tűrhető minőségben arhíválnia. A mosott, sűrű, zsúfolt, gombócos felvétel(ek)hez tessék 'optimum' rendszert ajánlani, ami képes halvány nyomába érni az eredeti előadás atmoszférájának.
A mennydörgést tudná valaki ÉLETHŰEN reprodukálni felvételről 2.0 rendszeren? Egy kicsit - bár sarkos a példa - hasonlóan van ez néhány nagy zenekari mű visszaadásával is.
.
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4986
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 668
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Kábelezzünk
Tovább lehet ezt is kérdezni.
Melyik hangfelvétellel hallgatod a rendszert amikor a színezettségét akarod felmérni, mikor az összes hangfelvétel színezett csak más és más irányban?
Melyik az a hangfelvétel ami nem színezett, hogy egy hifi rendszert azzal lehessen vizsgálni?
Ugyanez a dinamika viszonyokra a hangfelvételekkel és a hifikkel. És a fülünkkel is.
megelőztél
ez lett volna egy másik kérdésem.
eltérések lehetnek, ugyanazon felvétel japán-usa-európai kiadásában (más és más keverés).
(és a többi: fáradt vagyok-e, zajos volt-e a napom, fizikai értelemben, és a többi: milyen az idő kint etc )
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Kábelezzünk
Miből állítnál össze egy olyan rendszert otthonra, ami nem színez?
egyáltalán, össze lehet?
Tovább lehet ezt is kérdezni.
Melyik hangfelvétellel hallgatod a rendszert amikor a színezettségét akarod felmérni, mikor az összes hangfelvétel színezett csak más és más irányban?
Melyik az a hangfelvétel ami nem színezett, hogy egy hifi rendszert azzal lehessen vizsgálni?
Ugyanez a dinamika viszonyokra a hangfelvételekkel és a hifikkel. És a fülünkkel is.
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13168
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6190
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Kábelezzünk
Csak egy: szeretem.
Ő is szeret engem.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Kábelezzünk
milyen paraméterei vannak a tökéletes nőnek ?
Csak egy: szeretem.
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4986
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 668
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Kábelezzünk
Ez csak két jellemző, ami persze nem árt, ha van, de sok más is akad, ami ennek rovására háttérbe szorulhat. De tegyünk egy próbát: tessenek mondani egy olyan "univerzális" rendszert, aminél nem tud senki hozzáértő jobbat mondani "műfajmegjelöléssel" az adott árkategóriában.
milyen paraméterei vannak a tökéletes nőnek ?
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Kábelezzünk
Fordítsuk meg a megközelítést! Amennyiben a rendszer saját képességei révén alkalmas komplex nagyzenekari művek hiteles megszólaltatására, ez a képesség milyen műfajban jelent hátrányt? Van olyan zenei típus, aminél problémát okoz a nagy dinamikai tartalék, egyenletes átvitel?
Ez csak két jellemző, ami persze nem árt, ha van, de sok más is akad, ami ennek rovására háttérbe szorulhat. De tegyünk egy próbát: tessenek mondani egy olyan "univerzális" rendszert, aminél nem tud senki hozzáértő jobbat mondani "műfajmegjelöléssel" az adott árkategóriában.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15711
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10995
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Egy kicsit én is gerjeszteném tovább ezt a vitát, már ha érdemes. Jelen esetben az idézett hozzászólóval értenék egyet, mégpedig a következő megfontolások alapján:
1. A zenei "stílusoknak" hangzás szempontjából többé-kevésbé pontosan meghatározható sajátosságaik vannak. Ha ismerjük ezeket, mint pl. a gaborka8X8 által emlegetett barokk zene esetében (az énekesek és zenekar hangszeres összetétele, az ebből adódó dinamikai lehetőségek, optimális hangerő egy adott helyiségben, akusztikai környezet, stb.) akkor az adott rendszer karakterisztikáját is ehhez tudjuk igazítani.
2. Mivel a "zenei" stílusok a fent emlegetett szempontok alapján adott esetben elég nehezen mérhetők egymáshoz (pl. templomi kamarakoncert vs. stadionrock), logikusnak tartom, hogy megszólaltatásukhoz is más és más rendszer az ideális (beleértve a zenehallgatás akusztikai körülményeit is).
Fordítsuk meg a megközelítést! Amennyiben a rendszer saját képességei révén alkalmas komplex nagyzenekari művek hiteles megszólaltatására, ez a képesség milyen műfajban jelent hátrányt? Van olyan zenei típus, aminél problémát okoz a nagy dinamikai tartalék, egyenletes átvitel?