Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Súlyos keresztváltók
Súlyos keresztváltók
Bocsánat, mire számítottál, látom valaki becsapott, az nem én voltam. Arra gondoltál, hogy megkérlek vegyél elő papírt, ceruzát, írjad mit kell csinálnod a rendszereden és én diktálom? Nem. Ennek most nincs itt az ideje. Ha kérdezel, megpróbálok rá válaszolni, ha tudok, és nem sérti az üzleti érdekeimet. Nem szeretnék neked csalódást okozni!Semmitmondó amit leírtam. Részben igen, részben nem. Talán megmutatja azt a filozófiát, amit követtem és az én vagyok.
A termék természetesen egy hangfal, és egy hozzá fejlesztett erősítő. A honlapon megtekinthető az adatlap:
www.babossound.com
Namost az a gond, hogy az a honlap elég kezelhetetlen. Bármire kattintok nevet meg jelszavat kér. Ha utána bármire kattintok akkor meg Error 401es hibaüzenetet kapok.
Egyébként már előrébb járunk. Szóval akkor egy hangfal és egy erősítő a termék.
Az lenne a kérdésem, hogy milyen mérési eljárás során jött ki a 16szoros különbség?
Egyébként ne vedd támadásnak az itt elhangzódó kérdéseket, hozzászólásokat. Kiváncsiak vagyunk, csak kicsit szkeptikusak, de meg lehet minket győzni.
- jános bácsi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 304
- Csatlakozott: 2007.04.28., szomb. 07:11
- Értékelés: 132
Súlyos keresztváltók
Végülis a puding próbája az evés. Viszont ha bejön, tele lesz a város kihajingált Logenekkel, Avalonokkal, Sonusokkal én meg csak felszedegetem őket. Szóval ez nem valamiféle alkatrész amit a meglévő dobozba beleteszünk és az sokkal jobb lesz?
Súlyos keresztváltók
Regisztrálás nélkül:
BabosSound L1 Loudspeaker technical specification:
Description:
Two-way, floorstanding, closed loudspeaker. Drive-units: 1 in compression driver tweeter, 10 " bass - mid bass Neodymium magnet paper cone- woofer.
Crossover frequencies: 1200Hz.
Frequency response: 25 Hz-18 kHz, ±2dB
Impedance: 8 ohms nominal
Recommended amplification: BabosSound PA1
Dimensions: 1150mm H (350mm) W (350mm) D.
Weight, each: 45kg
Price: -
BabosSound Power Amplification PA1
Description: stereo amplifier with four amplifier.
Output power: 150W RMS / amplifier, (300W RMS / channel). Total output power 600W
Input impedance: 100k ohms (RCA)
Output impedance: 0.013 ohm
Frequency response: DC-280kHz, -3dB.
Distortion: <0.002%, Noise: -110dB
Dimensions: 250mm W by 210mm H by 400mm D.
Weight: 19 kg
Price: -
Súlyos keresztváltók
A termék természetesen egy hangfal, és egy hozzá fejlesztett erősítő.
A hozzáfejlesztett?Mi abban a poén,hogy eg yerősítőhöz "hozzáfejlesztünk" egy hangfalat.Vagy fordítva...
Súlyos keresztváltók
...Mit fejlesztek? Összetett kérdés, mint maga a hangreprodukálás problémája....
Köszönöm a felhomályosítást.
Súlyos keresztváltók
Egyébként a Zöldfülű fórumos kifejezés illik rám a legjobban, még soha nem írtam fóromba, de remélem bele fogok jönni. Bocsánat, ha eltér a stílusom a megszokottól.
Súlyos keresztváltók
Bocsánat, mire számítottál, látom valaki becsapott, az nem én voltam. Arra gondoltál, hogy megkérlek vegyél elő papírt, ceruzát, írjad mit kell csinálnod a rendszereden és én diktálom? Nem. Ennek most nincs itt az ideje. Ha kérdezel, megpróbálok rá válaszolni, ha tudok, és nem sérti az üzleti érdekeimet. Nem szeretnék neked csalódást okozni!
Semmitmondó amit leírtam. Részben igen, részben nem. Talán megmutatja azt a filozófiát, amit követtem és az én vagyok.
A termék természetesen egy hangfal, és egy hozzá fejlesztett erősítő. A honlapon megtekinthető az adatlap:
www.babossound.com
Súlyos keresztváltók
De mi a termék egészen pontosan? Egy hangfal?
Ebből a részletes leírásból nem tetszett rájönni?
Ej-ej, meg kell tanulni a sorok között olvasni.
Ez az a szerkezet, amivel Jézus Krisztus bort varázsolt a vízből.
Online
Hello Babos Laci
Azért vagyunk itt páran, akik nem ilyen nagykanállal esszük a hifi nyavalyákat, mert van bőven, ugyanakkor madam kivételével nem mondunk olyat hogy megcsináljuk-megcsináltuk a 16-szor ütősebb tutit. Ez a biztos fellépés ül egy pályázat elbírálásakor, de itt??
Nem akarlak bántani, csak kicsit idegesítő a szerénytelenséged.
Ettől függetlenül én még mindig nem tudom mit alkottál, illetve ha az olyan kiváló, akkor ennél konkrétabb referenciákat is fel tudsz sorolni?
Súlyos keresztváltók
Hello Babos Laci
Azért vagyunk itt páran, akik nem ilyen nagykanállal esszük a hifi nyavalyákat, mert van bőven, ugyanakkor madam kivételével nem mondunk olyat hogy megcsináljuk-megcsináltuk a 16-szor ütősebb tutit. Ez a biztos fellépés ül egy pályázat elbírálásakor, de itt??
Nem akarlak bántani, csak kicsit idegesítő a szerénytelenséged.
Ettől függetlenül én még mindig nem tudom mit alkottál, illetve ha az olyan kiváló, akkor ennél konkrétabb referenciákat is fel tudsz sorolni?
Súlyos keresztváltók
De mi a termék egészen pontosan? Egy hangfal?
Súlyos keresztváltók
Tisztelt Babos Laci!
Ez volt az igazi nesze semmi, fogd meg jól.
Köszönjük szépen!
Tisztelettel: Kaporka.Microstudio
Súlyos keresztváltók
Hát akkor gyerünk, ide lőjetek!
A nevem Babos László, ténylegesen 7 éve foglalkozom fejlesztéssel.
Mit fejlesztek? Összetett kérdés, mint maga a hangreprodukálás problémája.
Miért szól számomra minden rendszer hasonlóan?
Egyszerű, mert minden rendszer ugyanabból a filozófiából táplálkozik, esetlegesen azonos hangszórókat felhasználva, a jó pár évtizede leírt és kőbevésett elektronikai megoldásokat felhasználva, új köntösbe bújtatva. Ezért egyformák.
Számomra az alap, hogy egy hangfal legyen szélessávú, messzemenőkig dinamikus, hangerőben (szobában) súrolja az elviselhetőség határát – természetesen hangerőben -.
Ne tartalmazzon az elektronikus visszaadásra jellemző hangokat.
Térből szóljon, ahogy az a felvételkor rögzítésre került.
Legyen élethű. Ne jelentsen gondot a különböző zenei stílusok lejátszása.
Ha tudja, végeztünk, ha nem gond van.
Miben? Hangfalban, kábelben, erősítőben, hangváltóban?
Lehet keresni, csak nem érdemes. Minden rossz, minden kompromisszumos.
Gondoljuk újra! Mit? Az egészet!
Elejétől a végéig! Miért sziszeg a magas hang a női éneken, miért nem vagyok képes felismerni a basszus forrását? Hol a tér? Az összes felvételem rossz, rosszul választottam ki őket?
Nem, rossz a rendszered.
Azt kaptad, amit évtizedekkel ezelőtt kitaláltak neked. Csak sokat fizettél érte!
Hol a fejlesztés? Fiókokban, eltitkolva?
Lehet, de a High-End, kőkemény piac, vérre menő küzdelem a dollárokért, az eurókért.
Nincs titok, titkolódzás, csak nincs valódi újítás, újra gondolás.
Évek óta van szerencsém eljutni München-be, 3-4 óra alatt végzek az egész kiállítással, úgy hogy mindenbe belehallgatok, ami be van kapcsolva. Az a baj, hogy mindig ugyan azt hallom. Süket vagyok? Lehet.
A rendszerek olyan alapvető problémákkal küzdenek, mint pl. magas, mély hiány, váltási frekvencián ordító fázisgond, dinamika hiány, stb.
Ha lenne a termékeknek műszaki vizsgája, a nagy többség megbukna és pótvizsgára köteleznék őket.
Vannak alapok, amikhez képest lehet és kell viszonyítani. A fenti problémák egyike se legyen felróható a rendszerre. Marad pár százalék. Ezekhez képest vállalom a 16-20 szoros minőség különbséget!
Miben?
Mindenben!
Kimagasló dinamika, szélessávú, teljesen mentes mindennemű elektronikus jellemzőtől. A hangfalak mögött megjelenő tér, megegyezően a felvétel terével, pontosan, térben meghatározható személyek, hangszerek, azaz megszólalás. Ezt tudja. Lehet róla vitatkozni, de nem érdemes.
Bizonyítsam! Megteszem. Tervezem, hogy megmutassam nektek, hogy mit lehet elérni, és mit jelent, hogy valamit elértünk. Nem javítottunk. Újra gondoltuk és megcsináltuk.
És egy pár szakmai:
Mindennek megvan az oka, csak keresni kell. Tegyél fel kérdéseket magadnak, válaszolj rájuk, valósítsd meg, csinálj ellen kísérletet és ha bizonyítást nyert, pipáld ki, hogy tudod. Ha nem, dolgozz tovább. Kérdezz, válaszolj, bizonyíts! Ez viszi előre a dolgokat.
Kicserélsz két kábelt. Az egyik jobb (hangzásban), mint a másik. Ez tény. Gondolkodtál már azon, hogy miért? Nem tudod, nem vagy fizikus, meg különben is, a fizikusok sem tudják, pedig mind a kettő ugyan azt tudja (fizikailag) mégis más képen szólnak. Oldd meg, gondolkodj! A kábeleknek van hangja, pontosabban hangzása. Nálam nincs. 30-40 forintos villanyvezeték. Ennyi. Gondolkodtam, rájöttem a probléma okára, kijavítottam, és megszűnt a kábelek közti hangzás különbség. Mit veszítettem? Semmit! Sőt!
Szerinted, ha egy tekercset kicserélsz a hangfaladban egy azonos értékű,de másképpen tekercseltre, vagy más átmérőjűre megváltod a világot? Nem.
A kondikból drágábbat veszel és kicseréled? Ne tedd!
Lecseréled az erősítőt, vagy a hangfalat? Nagyságrendet nem fog ugrani a hang minőség, csak másképpen fog szólni.
Mindig tudd, hogy mit miért teszel, mit vársz tőle és megkapod-e azt, amire vágysz.
Én sokat költöttem rá, de nem kaptam meg, ezért fejlesztettem.
7 évet, ebből legalább 5-öt napi 10-14 órában. Ez nagyon sok. Lehet ítélkezni, de kérlek ne tegyétek. Hallgassátok meg, mondjatok róla véleményt, csak ne alakítsatok ki róla véleményt, hallgatás nélkül.
Az újságírónak telefonon adtam riportot, beleszőtt egy pár saját gondolatot, kiegészítve amit elmondtam, hogy egy fogyasztható valami legyen belőle. Szakmailag támadható, de felesleges. Majd én is megtanulok nyilatkozni, ha felkérnek még rá, és okulni fogok a hibáimból. A fő váz helyes, vagyok én, van egy szabadalom, van egy pályázat, amit megnyertem, és nem utolsó sorban kell befektető, hogy Te is láthasd, esetlegesen élvezhesd a lakásodban, a kocsidban, vagy a moziban.
Gond ez? Nem. Ez a természetes menet. Nem fizettem a cikkért, érdemesnek találták először is az amerikai értékelők, hogy ez legyen a kategóriájában a legjobb pályamű. Vették a fáradságot, és meghallgatták. Nem értettek hozzá? De igen! Volt közöttük zenész, és üzletember egyaránt.
Másodsorban felkeltette az újságíró érdeklődését is, mivel teljesen tájékozott volt a mai High-End helyzetével, többször említettük Lőke András HVG-ben megjelent cikkét, mely teljes képet ad a High-End világáról, a tapasztalható tanácstalanságról, stb.
A jó hanghoz nem kell érteni, nem kell kifinomult hallás, szaktudás.
Azt csak hallgatni kell. Ha 3-5 másodperc alatt nem áll fel a tér, nem érzed magad a koncertteremben, akkor valami probléma van. Több nagynevű cég vezetője, fejlesztője hallotta a rendszert szólni, nekik megvolt. Neked is meg lesz. Igyekszem, hogy, mielőbb hallhasd.
Babos László
Súlyos keresztváltók
Találtam egy érdekes cikket.Bemásolom ide:
Szuperhangfalat fejlesztett ki egy magyar feltaláló
A jelenlegi legjobb hangsugárzók által produkált hangminőségénél 16-20-szoros javulást képes elérni egy magyar hobbiműszerész, akinek terméke hamarosan világhírnévre tehet szert. A hangrendszer érdekessége, hogy nemcsak a szuperhangrendszereket vásárló gazdagok kiváltsága lehet, hanem például autóba vagy notebook-ba is be lehet szerelni. A termék piacra vitel előtt áll, a találmány a Valedeal Zrt. innovációs versenyén is bemutatkozott. Mfor.hu háttér.
Hamarosan megkaphatja a nemzetközi és magyar szabadalmi bejegyzést az a hangrendszer, amely egy magyar fejlesztő "garázsműhelyében" készült. Babos László, a Babos Sound Kft. tulajdonos-igazgatója hét évet töltött azzal, hogy olyan hangrendszert fejlesszen ki, amely - jelen állás szerint - a világ legélethűbb hangzását képes majd ötvözni a sokoldalú felhasználás lehetőségeivel.
"A rendszer titka az úgynevezett keresztváltó elektronikájának fejlesztése. A keresztváltó felelős elvileg azért, hogy elossza a hangokat a különbözős sugárzók között. Azaz a magas hangok csak a magas hangokat megjelenítő hangfalakra menjenek, a mélyek pedig csak a mélyekre. Én ezt a szerkezetet vizsgáltam hét évig, gyakorlatilag egy garázsműhelyben. Mostanra értem el oda, hogy a szabadalmaztatás után egyből piacra is vihetem a szerkezetet" - mondta lapunknak Babos László, aki egyébként kereskedőből lett a hangtechnika megszállottja.
Innováció
InnovációTovább erősödött a gyógyszeripar exportorientációjaTovábbfejleszti technológiai központját Japánban a RicohMagyarok oldhatják meg a műanyaglebomlás rejtélyétA kémegér és Jedi-kés után jöhet a videó-szemüvegEsélyesként pályázik Budapest az EIT székhelyéreTovábbi cikkek
Az új fejlesztés annyira jól sikerült, hogy dokumentáltan 16-20-szoros hangminőségjavulást hozhat azoknál a hangrendszereknél, ahol alkalmazzák. Nagy előnye még, hogy sokoldalúan felhasználható. "A találmány alkalmazható például színházi, koncerttermi hangosításra éppúgy, mint például kisebb autórádióknál, vagy akár a notebook-ok beépített hangszóróinál. Több nemzetközi szakértő is látta, illetve hallotta mire képes a rendszer, ők mondták, hogy eddig ez a legélethűbb hangzást produkáló megoldás, amit az utóbbi időben hallottak" - fejtette ki a feltaláló.
Babos László több üzleti megoldást is lát ötlete hasznosítására. Az egyik, hogy magát az ötletet, azaz a licenszet értékesíti majd a nagy gyártók felé. Szerinte ez főleg a tömeges felhasználásra szánt termékek esetén lehet működőképes, azaz megfelelő licenszdíj ellenében például a Sony vagy a Blaupunkt beépítheti a "tudást" saját termékeibe.
Márpedig, úgy tűnik van igény a jobb hangrendszerekre. "Egy nemrég lezajlott szakmai kiállításról olvastam nemrég a HVG-ben, ott nyilatkozta egy gyártó, hogy a nagy szórakoztatóelektronikai cégek eddig túl nagy hangsúlyt fektettek a képre és elhanyagolták a hangot. Magyarul, a hiper-szuper és egyre olcsóbb plazmatévék kifejlesztésekor elfeledkeztek arról, hogy az igazi élményhez a hang is hozzátartozik" - fejtette ki Babos László. Szerinte épp ezért érdemes minél hamarabb kilépni termékével erre a piacra.
A szakember másik nagy vágya, hogy saját márkás termékekkel jelenjen meg a nagyfelhasználók, azaz a professzionális hangosítást vásárlók - mint például a már említett színházak, koncerttermek - felé. Ennek megvalósításához saját üzemre is szükség lesz, amelynek építése már folyamatban van, kockázati tőke bevonásával.
hirdetés
Befektetőket egyébként folyamatosan keres továbbra is a cég. Jelenleg a Babos Sound Kft-ben a fejlesztőn kívül két magánember tulajdonos, ők eddig néhány tízmillió forinttal támogatták Babos László munkáját. A feltaláló időnként kénytelen volt mélyen a zsebébe nyúlni, hogy "garázscégét fenntarthassa": egy fél ház ára már odavan - fogalmazott. A fejlesztésnek azonban úgy tűnik meg lett az eredménye, mivel a szerkezet a második legjobb helyezést érte el a Valdeal Zrt. legutóbbi innovációs versenyén, a mérnöki tudományok kategóriában pedig első helyezett lett. A tapasztalat pedig azt mutatja, hogy jó eséllyel lépnek piacra a versenyen eredményt elérő termékek.
"Ez a verseny is megmutatta, hogy azért van hova fejlődni. Korábban Németországban vettünk részt szakkiállításokon, de a nagy nemzetközi befektetők minden erőfeszítésünk ellenére nem fordítottak elég figyelmet a munkánkra. A Valdeal-tól viszont megtanulhattuk azokat a varázsszavakat, amiket egy ilyen üzleti folyamatban alkalmazni kell" - fejtette ki a feltaláló.
Az előbb a feltalálóval cseteltem egy jó ideig.
Megígérte,hogy válaszol minden kérdésre és beírja a találmány lényegét ide a fórumra.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
Súlyos keresztváltók
Azért mondjuk egy Martin Colloms véleményére lehet adni, vagy egy Darvas Lászlóéra. De itt a fórumon is van néhány ember akinek a véleménye számomra fenntartás nélkül elfogadható. Azért azok, akik több 10 éve benne vannak ebben a témában, csak értenek hozzá valamicskét.
Olyan ez a tesztelés-véleményezés dolog, mint a szerelemről beszélgetni vagy építészetre táncolni.
Súlyos keresztváltók
Ráadásul akkor a studiókban az utómunka is teljesen más volt, mint ma, mivel komplett trackeket használtak általában, nagyon kevés vágással. Ezért az utómunka javarésze a trackekből a megfelelő kiválasztása illetve a studióban végbemenő élő zenei esemény monitorozása volt, vagyis sokkal inkább hallgatás, mintsem hibakeresés a mostani értelemben. Továbbá az akkori zengetők messze nem voltak alkalmasak "3D"-s "tér" kreálására, akkor hallottak a monitorokon keresztül teret, ha volt a felvételben, nem utólag keverték bele sávonként, mint manapság. Ezért az akkori monitorok sokkal inkább a felvétel zenei minőségének a meghallgatására, mintsem a mai stílus szerinti utómunka hibáinak, torzításainak és a valóság különböző történő meghamisításának a feltárására szolgáltak.
Én minden 1970 után készült nagyzenekari (klasszikus) felvétel hallgatásakor elkezdek viszketni, képtelen vagyok elfogadni a zenei összhatást, nem áll össze. Ezt nem csak a térélményre értem, hanem az egész zenei hatásra.
A franc egye meg ezt a 3D-s DSP utómunka technikát.
Egy pro audio újság szerint egy átlag mai klasszikus cd-n kb 1000 vágás van, egy hatvanas évekbeli LP eredeti analóg maszterén meg kábé egy tucat...
Online
Ráadásul akkor a studiókban az utómunka is teljesen más volt, mint ma, mivel komplett trackeket használtak általában, nagyon kevés vágással. Ezért az utómunka javarésze a trackekből a megfelelő kiválasztása illetve a studióban végbemenő élő zenei esemény monitorozása volt, vagyis sokkal inkább hallgatás, mintsem hibakeresés a mostani értelemben. Továbbá az akkori zengetők messze nem voltak alkalmasak "3D"-s "tér" kreálására, akkor hallottak a monitorokon keresztül teret, ha volt a felvételben, nem utólag keverték bele sávonként, mint manapság. Ezért az akkori monitorok sokkal inkább a felvétel zenei minőségének a meghallgatására, mintsem a mai stílus szerinti utómunka hibáinak, torzításainak és a valóság különböző történő meghamisításának a feltárására szolgáltak.
Én minden 1970 után készült nagyzenekari (klasszikus) felvétel hallgatásakor elkezdek viszketni, képtelen vagyok elfogadni a zenei összhatást, nem áll össze. Ezt nem csak a térélményre értem, hanem az egész zenei hatásra.
A franc egye meg ezt a 3D-s DSP utómunka technikát.
Súlyos keresztváltók
Ráadásul akkor a studiókban az utómunka is teljesen más volt, mint ma, mivel komplett trackeket használtak általában, nagyon kevés vágással. Ezért az utómunka javarésze a trackekből a megfelelő kiválasztása illetve a studióban végbemenő élő zenei esemény monitorozása volt, vagyis sokkal inkább hallgatás, mintsem hibakeresés a mostani értelemben. Továbbá az akkori zengetők messze nem voltak alkalmasak "3D"-s "tér" kreálására, akkor hallottak a monitorokon keresztül teret, ha volt a felvételben, nem utólag keverték bele sávonként, mint manapság. Ezért az akkori monitorok sokkal inkább a felvétel zenei minőségének a meghallgatására, mintsem a mai stílus szerinti utómunka hibáinak, torzításainak és a valóság különböző történő meghamisításának a feltárására szolgáltak.
Én minden 1970 után készült nagyzenekari (klasszikus) felvétel hallgatásakor elkezdek viszketni, képtelen vagyok elfogadni a zenei összhatást, nem áll össze. Ezt nem csak a térélményre értem, hanem az egész zenei hatásra.
A franc egye meg ezt a 3D-s DSP utómunka technikát.
Súlyos keresztváltók
Arra már kevesebb az esély, hogy olyan RENDSZERT építsünk, ami egy hithű és halkan zenét hallgató klasszikus zene hívőnek és egy másik, hangosan zenét hallgató rock hívőnek egyformán tetszen. Habár ezt sem zárnám ki teljesen...
Én kizárnám.
Fizikális okokbol kifolyolag.
Rosszul teszed.
Arra tessék gondolni (sok más mellett), hogy a studiókban, a sokak által etalonnak tartott hatvanas, hetvenes évek felvételei esetében, hogyan is monitoroztak: ugyanúgy, ugyanazokat az Altec, Urei, JBL, stb általában tölcséres és legalább 15 inches mélysugárzós, nagy hatásfokú hangfalakat használva, mind a klasszikus, mind a rock zenei felvételek esetében! Miért is? Mivel minden műfajra alkalmasak voltak.
Ellentmondásban wagy.
Monitoroztak, azaz hibákat kerestek.
Nem pedig zenét hallgattak rajtuk.
De wan egy barátom, akinek wan ilyen 300literes hangfala. Elég sokat járunk öxxe.
Oxt az sem alkalmas mindent jácco. Wan amiben az ATC-m sokkal jobb. Teszem azt romantikus orgonamüwek tolmácsolása.
Wan egy másik barátom, akinek a cumoja wéleményem xerint impressziwebb, mint a te Kageki-Trio párosod wolt, de az sem jeleskedik ugyanezen orgonamüweken.
Nincs ellentmondás.
Akkoriban ugyanis a studió, az igényes zenehallgatás otthon és a ráadásul még a HANGOSÍTÁS is ugyanazokat a hangfal konstrukciókat használta, legfeljebb kissé változatos famunkával. Jó példa erre az Altec és JBL vagy akár a Tannoy számos hangfala. Részben még a Klipsch is ideszámítható.
Ráadásul akkor a studiókban az utómunka is teljesen más volt, mint ma, mivel komplett trackeket használtak általában, nagyon kevés vágással. Ezért az utómunka javarésze a trackekből a megfelelő kiválasztása illetve a studióban végbemenő élő zenei esemény monitorozása volt, vagyis sokkal inkább hallgatás, mintsem hibakeresés a mostani értelemben. Továbbá az akkori zengetők messze nem voltak alkalmasak "3D"-s "tér" kreálására, akkor hallottak a monitorokon keresztül teret, ha volt a felvételben, nem utólag keverték bele sávonként, mint manapság. Ezért az akkori monitorok sokkal inkább a felvétel zenei minőségének a meghallgatására, mintsem a mai stílus szerinti utómunka hibáinak, torzításainak és a valóság különböző történő meghamisításának a feltárására szolgáltak.
Egészen a kora hetvenes évekig nem volt például ismert a közeltéri monitorozás fogalma, a JBL 4310 doboza volt az első, ami már elég kicsi volt ahhoz, hogy a hangkeverő tetejére, közelébe kerüljön. Ezt a JBL olyanra tervezte, hogy az Altec 604 jól ismert hibáit megfelelően utánozza a hangja, hogy az Altec-en felnőtt hangmérnök nemzedéknek ne okozzon gondot a típusváltás.
A JBL 4310 és a 4311 utódja volt a híres nevezetes, kultikus L-100, a studió hangfalak formájában domesztikáltabb változata, jó néhány visszaemlékezés szerint a valaha volt legnagyobb példányszámban eladott, már high-endnek mondható doboz.
Súlyos keresztváltók
De nekik is megvan a saját ízlésük, és sokan nem értenek velük sem egyet. Ettől függetlenül, én is elismerem a szakértelmüket, de nem feltétel nélkül fogadom el a véleményüket.
- jános bácsi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 304
- Csatlakozott: 2007.04.28., szomb. 07:11
- Értékelés: 132
Súlyos keresztváltók
Azért mondjuk egy Martin Colloms véleményére lehet adni, vagy egy Darvas Lászlóéra. De itt a fórumon is van néhány ember akinek a véleménye számomra fenntartás nélkül elfogadható. Azért azok, akik több 10 éve benne vannak ebben a témában, csak értenek hozzá valamicskét.
Súlyos keresztváltók
mán megen a tesztek...
Mi a gond a tesztekkel? Néhány valóban hozzáértő személy leül és megfelelő körülmények között összehasonlit néhány készüléket, majd elmondja a véleményét.
Semmi, csak annyi, hogy az egyéni véleményeket tükröz, és emiatt fenntartással kezelendő, magyarul nem sokat ér, hacsak nem ismerjük alaposan a tesztelő(k) ízlését.
Súlyos keresztváltók
Az erősítők, persze hogy van külömbség ilyentéren közöttük is, de csak annyiban kapcsolódnak a hangszórókhoz ebben a témában, hogy rajtuk keresztül ítélünk meg egy dobozt, és ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni. Egy lánc meghallgatásakor, az egyes elemek milyenségének kihallására, nagyon sok tapasztalat kell, én nem is vállalkoznék rá.
- jános bácsi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 304
- Csatlakozott: 2007.04.28., szomb. 07:11
- Értékelés: 132
Súlyos keresztváltók
mán megen a tesztek...
Mi a gond a tesztekkel? Néhány valóban hozzáértő személy leül és megfelelő körülmények között összehasonlit néhány készüléket, majd elmondja a véleményét.
- jános bácsi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 304
- Csatlakozott: 2007.04.28., szomb. 07:11
- Értékelés: 132
Súlyos keresztváltók
Ha jól emlékszem az elolvasott tesztekre, nemhogy a hangfalak, hanem az erősitők között is van különbség a zenei műfajok reprodukálása mikéntjében. Az egyik erősitő erre jó inkább, a másik meg arra a zenére. Gondolom egy Prodygit jobban fog tolmácsolni egy Krell, mint egy 7 wattos csöves.