A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Logikus, hogy a 40, 40.1, 40.2, 40.3 sort a 40.5 koveti!
Logikus, mert prímszámokat használnak csak! A következő a 40.7 lesz.
Vagy még inkább a Fibonacci-sor szerint, akkor 40.8, ami ugye az aranymetszés szabályainak felel meg, úgy meg minden jobban szól.
Logikus, hogy a 40, 40.1, 40.2, 40.3 sort a 40.5 koveti!
Logikus, mert prímszámokat használnak csak! A következő a 40.7 lesz.
Vagy még inkább a Fibonacci-sor szerint, akkor 40.8, ami ugye az aranymetszés szabályainak felel meg, úgy meg minden jobban szól.
A P3ESR mennyire alkalmas közeli (1,5-2 méter) hallgatásra? Dizájn szerint alkalmasak erre vagy kell neki tér a hallgató és a hangsugárzó között?
Oldal irányban mi a helyzet? Mennyire lehet "beszorítani"?
Egy keskeny, hosszabb szoba egyik felében kell most zenét hallgatnom és agyalok...
Köszi!
Szia, saját tapasztalatból elég nagy bizonyossággal állíthatom, hogy alkalmas rá!
Én egy 3 x 5,2 x 2,6 m-es szobában hallgatom a nagyobb M30.1-eseimet, 2m körüli távolságból.
Az előlap közepe hosszában kb. a szoba 1/3-ánál van, a kanapé meg újabb 1/3-nyira tőle, széltében meg 60centire az oldalfalaktól, így 1,8 m a bázistávolság.
Nekem nagyon tetszik így, és pár vendég is dícsérte.
Köszönöm!
Hétvégén jövök pontos szobamérettel és egy kezdetleges alaprajzzal vagy pár fotóval. Örülnék, ha úgy is véleményeznétek.
A P3ESR mennyire alkalmas közeli (1,5-2 méter) hallgatásra? Dizájn szerint alkalmasak erre vagy kell neki tér a hallgató és a hangsugárzó között?
Oldal irányban mi a helyzet? Mennyire lehet "beszorítani"?
Egy keskeny, hosszabb szoba egyik felében kell most zenét hallgatnom és agyalok...
Köszi!
Szia, saját tapasztalatból elég nagy bizonyossággal állíthatom, hogy alkalmas rá!
Én egy 3 x 5,2 x 2,6 m-es szobában hallgatom a nagyobb M30.1-eseimet, 2m körüli távolságból.
Az előlap közepe hosszában kb. a szoba 1/3-ánál van, a kanapé meg újabb 1/3-nyira tőle, széltében meg 60centire az oldalfalaktól, így 1,8 m a bázistávolság.
Nekem nagyon tetszik így, és pár vendég is dícsérte.
A P3ESR mennyire alkalmas közeli (1,5-2 méter) hallgatásra? Dizájn szerint alkalmasak erre vagy kell neki tér a hallgató és a hangsugárzó között?
Oldal irányban mi a helyzet? Mennyire lehet "beszorítani"?
Egy keskeny, hosszabb szoba egyik felében kell most zenét hallgatnom és agyalok...
Sziasztok!
Úgy emlékszem, valamelyik Harbeth-társunk itt készít minőségi porvédőt a hangsugárzókhoz. Tudna valaki kapcsolatot hozzá, vagy ha esetleg olvassa ezt az illető, megtenné, hogy ír nekem? Köszönöm előre is!
Két hozzászólással ezelőtti Szigony fórumtárs az.
Nagyon szép és minőségi termékeket készít, csak ajánlani tudom.
Köszönöm mindenkinek!
Harbeth Monitor 30.2 XD
Sonus faber Omnia
Audio Analogue Maestro Anniversary
Sony HAP-Z1ES
Vertere Pulse-B Reference XLR
Vertere Pulse-X Reference
Sziasztok!
Úgy emlékszem, valamelyik Harbeth-társunk itt készít minőségi porvédőt a hangsugárzókhoz. Tudna valaki kapcsolatot hozzá, vagy ha esetleg olvassa ezt az illető, megtenné, hogy ír nekem? Köszönöm előre is!
Két hozzászólással ezelőtti Szigony fórumtárs az.
Nagyon szép és minőségi termékeket készít, csak ajánlani tudom.
Sziasztok!
Úgy emlékszem, valamelyik Harbeth-társunk itt készít minőségi porvédőt a hangsugárzókhoz. Tudna valaki kapcsolatot hozzá, vagy ha esetleg olvassa ezt az illető, megtenné, hogy ír nekem? Köszönöm előre is!
Két hozzászólással ezelőtti Szigony fórumtárs az.
Nagyon szép és minőségi termékeket készít, csak ajánlani tudom.
Sziasztok!
Úgy emlékszem, valamelyik Harbeth-társunk itt készít minőségi porvédőt a hangsugárzókhoz. Tudna valaki kapcsolatot hozzá, vagy ha esetleg olvassa ezt az illető, megtenné, hogy ír nekem? Köszönöm előre is!
Harbeth Monitor 30.2 XD
Sonus faber Omnia
Audio Analogue Maestro Anniversary
Sony HAP-Z1ES
Vertere Pulse-B Reference XLR
Vertere Pulse-X Reference
Sziasztok!
Aláírásomban levő rendszert szeretném fejleszteni. Kizárólag klasszikus zenéhez keresek dobozt. ... Rosszul látom? Beszélgessünk. :)
Szia,
kilencedik éve élek együtt az M30.1-eseimmel, korábban egy durván 4x7.5m-es nappaliban a rövidebb oldal mentén, de két éve saját 3x5.2m-es zeneszobában. Itt most praktikusan közeltérizek, a hangfalak előlapja az első faltól a szoba 1/3-ánál, én kanapén a 2/3-nál ülök, így a távolság a felém fordított és hangszóróselyem nélkül hallgatott hangfalaktól picit 2m fölött van.
A mélytartományt 50Hz-től lefelé a REL ajánlását követve a bal hangfal mögötti sarokban elhelyezett B2-essel pótolom, ami 38Hz-re van állítva (de nyilván még e fölött is dolgozik, egyre csökkenő mértékben).
Ebben a felállásban nagyon kevés kakaó kell, a megfelelő jelszintű felvételeket akár a DAC kimenetéről egy feszültségerősítés nélküli kimenő fokozattal közvetlenül hajtott hangfalakkal is meglepően virgonc előadásban élvezhetem, pedig nem különösen érzékeny hangfalak.
Amennyiben hozzám hasonlóan túlnyomórészt klasszikus zenében utazol, szerény véleményem szerint nemigen találsz megfelelőbb hangfalakat hozzá!
Ha bármi más kérdésed lenne, csak írj!
Aláírásomban levő rendszert szeretném fejleszteni. Kizárólag klasszikus zenéhez keresek dobozt. Hallgatok mást is azért, de az másodlagos. Ez a jövő zenéje, tehát majd valamikor jövőre lenne belőle valami, de mivel szeretek olvasni a témában, máris elkezdeném gyűjteni a jelölteket, esetleg el is mennék meghallgatni 1-2 rendszert valamikor, hogy amit olvasok, azt tudjam hova tenni, hogy ahogy telik az idő, célirányosabban tudjak haladni, amikor tényleg eljön az idő, mert ez nem egy egyszerű történet, főleg, hogy valami end game-ben gondolkozom. Nem tudom definiálni milyen hangot keresek, de bizonyára nem véletlen, hogy ebben a topicban írok. Azt tudom mondani, amit az elején is írtam, hogy klasszikus zenéhez, ami lefed valamennyi kort, nagyzenekari művekről, a kamara zenén át a szóló zenészekig, operával karöltve. Fél éve járok aktívan hangversenyekre és ez egyre gyakoribb. Nem hifizni szeretnék, hanem zenét hallgatni, így nálam a legfontosabb, hogy ezen hangszerek a legvalósaghűbben szólaljanak, koncert közeli élményben, ahol nem hangerőre gondolok. Nem is lehetséges egy 20 nm-es tégla alakú szobában. És máris rátérek az első kérdésemre. Tetszik, hogy a P3ESR XD zárt, de ekkora szobában ez nem omlana össze valami komplexebb szimfóniától, REL ide vagy oda? 1.75 m-re tudnám elhelyezni őket egymástól (magassugárzók távolsága) és ilyen távolságról is hallgatom a meglévőt és a leendőre is ez vonatkozna. Orgonát mondjuk épp nem hallgatok, viszont a zenei stílus szerintem egyébként is megkívánja a subot. Két darab Tzero pl. vagy egy darab T5/T7. A másik probléma, hogy a többi Harbeth nem zárt, vagyis nem ez a fő probléma, hanem az, hogy a következőben már 20 cm-es a mélyközép. P3-t kevésnek, a többit meg soknak gondolom. Rosszul látom? Beszélgessünk. :)
Mac mini M4 (Roon) → Denafrips Enyo 15th → Heed Obelisk Si II + X2 → ELAC DBR62
Mac mini M4 (Roon) → iFi Zen DAC 3 → iFi Zen CAN 3 → Sennheiser HD600
Apple TV 4K + Infuse → LG OLED65C4
Egyébként azt lehet tudni, hogy volt-e helyszíni bemérés és/vagy kalibráció a rendszerhez vagy csak úgy lerakták valahová a szobában és kész? Nem tudom, hogy számítana-e valamit, csak kérdem.
Nem volt szo errol, de nehez elkepzelni, hogy ne ragadtak volna meg minden lehetoseget, amivel jobba tehettek volna csak egy kicsit is…
Egyébként azt lehet tudni, hogy volt-e helyszíni bemérés és/vagy kalibráció a rendszerhez vagy csak úgy lerakták valahová a szobában és kész? Nem tudom, hogy számítana-e valamit, csak kérdem.
Sajnos borzalmas volt a hang, amit produkalt a kis aktiv Harbeth :(
Egyszeruen csak szettarta a kezet mindenki, hogy ez most mi. A nagy helyisegben se alja, se teteje, zero dinamika.
Talán ez az új hangzási/hallgatási irányzat (azaz a "New Listening Experience")? Loved everywhere?
Hát ez nagyon szomorú, és persze érthetetlen, hogy egy komoly kiállitásra és mint első debütálásra miért lehetett
ilyen rosszul bemutatni .. Nem tudom elképzelni hogy ennyire vacak lenne a doboz, csak gondolom, vlmilyen technikai anomália lehetett. HUG ba beleolvasva , nincs ováció ott sem. Mr. Alan Shaw nem volt jelen.. ??
Sajnos borzalmas volt a hang, amit produkalt a kis aktiv Harbeth :(
Egyszeruen csak szettarta a kezet mindenki, hogy ez most mi. A nagy helyisegben se alja, se teteje, zero dinamika.
DCS Debussy / Pro-Ject RS2T / Aurender A100 / Leben CS600 / Harbeth M40.2 - Entreq Olympus - Shunyata Research és Power-R kábelezés
Sajnos borzalmas volt a hang, amit produkalt a kis aktiv Harbeth :(
Egyszeruen csak szettarta a kezet mindenki, hogy ez most mi. A nagy helyisegben se alja, se teteje, zero dinamika.
Azert volt csufos a dolog, mert bementem kozvetlen utana a Totem Ausio/Acoustics szobajaba es az ottani kis monitor, kis allo dobozka megdobbento elmenyt adott (pozitiv ertelemben). Talan elmondhato, hogy viszonylag keves dolog lep meg manapsag, de a kis Harbi a negativ oldalon, a Totem pedig pozitiv ertelemben lepett meg.