Nem is kell, hogy köze legyen. Az autóvezetésnek sincs köze az autószereléshez.
Itt a zene SZERETETÉRŐL van szó. Amihez pl. a koncertre járásnak igencsak sok köze van, de a kottaolvasás képességének már nem igazán. Megmondom őszintén egyáltalán nem értem amiket felhozol. A zeneművészet világa ugyan olyan, mint bármely más szakma. Rengeteg munka (gyakorlás) az unalomig, azért, hogy a közönség a végeredményt élvezhesse.
A hi-fi világának pedig ennek a végeredménynek az élvezetéről kell szólnia, a lehetőségekhez képest legmagasabb szinten.
Élmény lenne megnézni hogyan próbál pl. egy zenekar a koncertjére vagy hogyan veszik fel a legújabb lemezüket. Egyszer. De, ha heteken át kellene ott lenned és végignézni hányszor ismételnek, kezdik újra az már nem lenne olyan szórakoztató. A hangszerekben is vannak gagyi és high-end termékek. De az is számít, hogy ki használja őket. Hallottam én már hegedűt megszólalni úgy, hogy legszívesebben eltörtem volna a kezelője hátán. De úgy is, hogy a közönség felének kicsordult a könny a szeméből (és nem a kíntól). Egy jó hi-fi olyan, mint egy jó hangszer. Hozzásegít a zene élvezetéhez.
[/quote]
Mindenki abból dolgozik amit összeszedett magának az évek folyamán "hardver és szoftver" szintjén egyaránt. Aki törte magát zenei vonalon az sokat és széles spektrumban tud befogadni a zeneművészetből. Aki szereti a zenét az gondolom érdeklődik is iránta és ebbe a kottaolvasás képessége is simán belefér. Nagyon sok szakma és hivatás jeles képviselője bír a kottaolvasás képességével, 8-9 éves gyerekek is 1 év alatt elsajátítják.
Furcsa elképzelésed van a zenészek világáról. A gyakorlás és a zenekari próba nem unalmas. Ellenkezőleg, a legizgalmasabb tevékenységek egyike ugyanakkor tévedsz ha azt gondolod, hogy a te élvezetedért gyakorolnak a zenészek. Azt sem tudják, hogy te ott vagy a koncertteremben. Ők a saját élvezetükért gyakorolnak és lépnek fel és még pénzt is keresnek vele. Illúzióid ne legyenek. Az ő produkciójukra neked semmilyen ráhatásod nincsen.
A zeneszeretet meg nem vmi szentimentalizmus. Az egy szenvedélyes és élethosszig tartó tevékenység. Vehetsz 20 millóért Bösendorfert, az eladó még meg is dícsér a remek ízlésedért, de amint kiderül, hogy csak a szamárindulót tudod rajta eljátszani akkor a zenész társadalom gyorsan összezár előtted.
A világban klubbok vannak amelyekhez tartozni akarunk mert olyan értékeket képviselnek amelyekkel mi is szimpatizálunk és hordozni véljük vagy reméljük. Általában mindenki megtalálja a magának való klubbot. Engem kb. fél óra erejéig le tud kötni egy új dac vagy usb kábel, horribile dictu egy fejhallgató, de ha utána nincs kivel a hangzó anyagról beszélgetnem akkor lehet az illető bármekkora hifista én diszkréten bár de otthagyom. Szerinted mennyit tudnék én veled zenéről beszélgetni? Tudod arról a dologról aminek az élvezetéhez a hifizés hozzá kellene, hogy segítsen. Én ezt a témát valahogy fontosabbnak tartom mint készülékeket összekötni kábellel és órákig gyönyörködni bennük. De ez én vagyok.
[/quote]
Te szerintem kevered a szezont a fazonnal. Itt nagyrészt nem zenészek vannak, hanem zenekedvelők. A zene szeretete abszolút nem vonzza magával a megalkotásával kapcsolatos ismeretek megszerzését. Az már inkább, hogy magának a zenésznek, zenekarnak a ténykedését figyelemmel kíséred. Azért mert a kottát tudod olvasni, nem jelenti azt, hogy le is tudod kottázni az éppen hallgatott zenét.
Neked van furcsa elképzelésed az egész világról. Van több zenész ismerősöm, járt a gyermekem zeneiskolába.
Szerinted kizárólag a saját örömükre játszanak? Gondolom nem amatőr zenészekre gondoltál akik csak otthon "játszadoznak". Ha nem lenne közönség akinek játszanak felkopna az álluk! Fel is kopik annak aki tehetségtelen. Természetesen a tökéletes előadáshoz elengedhetetlen, hogy a zenész élvezze, átlényegüljön a zenében. Ha ez nem történik meg az a produkcióban meg fog mutatkozni.
A közönségnek nincs hatása a produkcióra? Hát te tényleg nem tudod mit beszélsz. Egy igazi zenésznek az a legnagyobb elismerés mikor teltházas előadáson, több ezer-tízer ember előtt játszhat. Ez inspirálja.
Már megint eltévedtél. Itt nem zenélésről, hanem zenehallgatásról van szó.
Miért is akarsz te bárkivel a zenéről beszélgetni? Akkor ezek szerint te nem szereted hallgatni? Úgy érzem te a ló másik oldalán vagy azokkal szemben akik csak építik a hangrendszerüket, de sosem kapcsolják be.
Az attól függ milyen zenéről szeretnél velem beszélgetni. Szakmailag magához a zenéhez, zenéléshez nem értek, de nem is teszek úgy. Én a közönség vagyok, ami tetszik meghallgatom ezerszer, ami nem azt átugrom.
Szerintem aki csak a klasszikus zenét tekinti művészetnek az egy beszűkült gondolkodású "álmenő" vagy sznob ahogy itt valaki előttem megfogalmazta.





