Ha mar Crown, akkor miert nem az XTI?
Analog tapos ha jol olvastam, es jobb a beallitasa is. Vakakinek ezzel a tipussal van tapasztalata?
Moderátor: szepi0808
Ha mar Crown, akkor miert nem az XTI?
A pa erősítők mozis alkalmazásának említésén annyira felhúzod magad, hogy diszlexiát vált ki
Igen, még az egyik Arcam kipróbáláson van és ha az el megy utána lesz publikus. (nem akarok befolyásolni senkit, semmilyen irányban)
Már meg van. Nem :)
Mèg csak 1 mp van ès nem kötöttem be, csak ha meg lesz mind.
Tehát a kisördög. Gondolom láttátok, hogy a M&K 950THX meghirdetésre kerültek. Megjegyzem, de szerintem már említettem, hogy a 950 nagyon a szívemhez nőtt, sőt ezek a dobozok már olyan szintet képviseltek számomra, hogy itt kezdődött a rajongásom a márka iránt. Ilyen részletességet, dinamikát még nem hallottam itthon és ezt nagy terhelésen is kiválóan hozza, ahogy én szeretem a mozit :) Nem is szándékoztam ettől fentebb lépni, sok idő után is elégedett voltam a ezzel a LCR rendszerrel, de adódott ez a S150-es váltás. Itt sem lett volna probléma, mert az S150 ugyanazzal a hangszóró készlettel rendelkezik, mint a 950, de még is más felállásban (+2 tweeter, hangváltó, dobozméret) tehát karakterben nem volt hatalmas eltérés. De még is, mint mindenki, aki komolyan veszi a mozit az az egységességre is törekszik, én sem vagyok másképp.
Ehhez még hozzátartozik a jelenlegi, két ülés különböző hangnyomásgörbéje, ami szerintem nem vészes.szepi0808 írta: ↑2019.03.05., kedd 09:46Most van időm írni a subokról. Mint korábban leírtam és méréseket is tettem be, hogy nem érzem többnek a két SB4000-et, mint az egy SB16-ot és azt még nem említettem, hogy bizonyos alsó frekik szinte eltűntek. Gondoltam még a bejáratás miatt van, de nem. Pl. Fury, Tigris (panzergranate laden :) Tigris rálő a Fury-ra és arról lepattan a lövedék 2x is, itt ilyenkor a SB16 olyat tolt, mint az állat 2 SB4000-nél szinte semmi. Újra mérés, hangnyomásgörbe tologatás többször is, de semmi. Mikor már azt mondtam, hogy kérem vissza az SB16-ot és eladom a SB4000-reket, megcsináltam azt, amit annak idején a két SB16-nál, amit még műszer nélkül próbáltam összelőni, hogy lekapcsoltam az egyiket és egy jobban szólt, mint kettő. Így, ha emlékeztek el is adtam és tök boldog voltam 1 SB16-al. Most ugyanaz történ, lekapcs az egyik 4000 és megjött minden, amit hiányoltam, hogy nincs. Én már baráti körben említettem, hogy most, ha műszerrel sem sikerül beállítani jól a két subot, akkor egymásra teszem és egy helyen fog menni. Na, mikor meghallottam, hogy eggyel mennyire jó lett a helyzet, tettem is egymásra a kettőt, megcsináltam a műszeres beállításokat és olyan brutális hangnyomás kaptam, de az rohadt jó minőségben, hogy eszemben sincs eladni egyiket sem. Most már nincs kioltás, nagyon könnyedén, kisujjból kirázzák azt a hangnyomást, amire szükségem van, nem kell túlhajtani őket. Már így többet kaptam, mint az 1 SB16-al, hangnyomásban jóval többet, sőt nem mernék rá megesküdni, de mintha a kisebb 4000-rek picivel gyorsabban, pontosabban is dolgoznának, de ez csak feltevés, egymás utáni meghallgatás kellene, hogy ezt kimerjem jelenteni.
Rég voltam úgy, hogy úgy álltam fel a fotelből, hogy ez már tetszik és ez most megtörtént.
Amit veszítettem, az a két ülés hangnyomásgörbe különbség, de azt az 1-4 dB-es eltérést már nehezen lehet észre venni
Nem rég sikerült Fapacival konzultálnom, amit köszönök neki. Fizikáról van szó és a lényeg, hogy a fázis nem egyenletes, így kioltások mindig lesznek, hiába állítom be mondjuk ahogy szoktuk 80Hz-en, más frekvenciákon kifogják egymást oltani.
Megbeszéltük, hogy a legjobb elhelyezés is egymás tetején, mert így a kioltási pont is felfele tolódik, amik annyira nem befolyásolják az alsó frekvenciákat.
Nem a kalibralás a szubjektív hanem a kapott kép! Nem mindenkinek tetszik a "tökéletes" kép. Van barátom aki szinte "fekete-feherben" szereti nezni a TV-t.
A szemünk is egy műszer. Ha projitl kalibrálnak akkor is sok paramétert lehet mérni, számoli. Pl. fényerő, sűrűség, kontraszt, színtér, stb. Viszont a "szépségét" nem tudod.... az szubjektív is!