Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Original Ongaku
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2920
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2755
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Original Ongaku
A = Analóg felvétel
A = Analóg keverés
D = Digitális formátum
A másik véglet a DDD, amit lehet fokozni, vagyis DDDD, másképpen 4D, ala Deutsche Grammophon. Akar még valaki licitálni.?
István01!
Nekem van ilyen " DDDD - 4D " cd lemezem, persze én azt hittem, hogy quadrofon:-)))
Üdv: de nem....
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Original Ongaku
A = Analóg felvétel
A = Analóg keverés
D = Digitális formátum
A másik véglet a DDD, amit lehet fokozni, vagyis DDDD, másképpen 4D, ala Deutsche Grammophon. Akar még valaki licitálni….?
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2128
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 747
- Tartózkodási hely: Budapest
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a válasz.
Tematikusan jól látod a kérdést, a zajt tényleg úgy kell felfogni, mint a zene apró részlete. Ha rendszer javulásával a zene finomodik, akkor vele együtt hozza a zajszerű hangokat az információ tartományba. Így egy jó rendszeren már a zaj is értékelhetőbbé válik, vannak zajok amik a zenét semmiben nem zavarják és vannak amik zavaróak lehetnek.
Visszatérő vesszőparipám az ötvenes-hatvanas évek felvételi, ahol a felvételi zaj bársonyosan kellemesen hallatszik nekem.
István01!
Kezd a beszélgetés jó irányba mozdulni.... A korábbi hsz-omban említett jelenség nagyonis létezik, jómagam is a régi 50-60-as évekbeli felvételekkel tesztelek és a régi mesterszallagos anyagok a kedvenceim.
Mondhatnám azt is, hogy a CD lemezek vásárlásánál megnézem - hátha AAD van a tok leirásában említve... akkor rávetődőm!
üdv: DIY
Az AAD pontosan minek a rövidítése? Analóggal kezdődik...?
A = Analóg felvétel
A = Analóg keverés
D = Digitális formátum
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a válasz.
Tematikusan jól látod a kérdést, a zajt tényleg úgy kell felfogni, mint a zene apró részlete. Ha rendszer javulásával a zene finomodik, akkor vele együtt hozza a zajszerű hangokat az információ tartományba. Így egy jó rendszeren már a zaj is értékelhetőbbé válik, vannak zajok amik a zenét semmiben nem zavarják és vannak amik zavaróak lehetnek.
Visszatérő vesszőparipám az ötvenes-hatvanas évek felvételi, ahol a felvételi zaj bársonyosan kellemesen hallatszik nekem.
István01!
Kezd a beszélgetés jó irányba mozdulni.... A korábbi hsz-omban említett jelenség nagyonis létezik, jómagam is a régi 50-60-as évekbeli felvételekkel tesztelek és a régi mesterszallagos anyagok a kedvenceim.
Mondhatnám azt is, hogy a CD lemezek vásárlásánál megnézem - hátha AAD van a tok leirásában említve... akkor rávetődőm!
üdv: DIY
Az AAD pontosan minek a rövidítése? Analóggal kezdődik...?
Számítógép => Edirol UA-101 USB "DAC" => Monitor IC => Yamaha RX-V750 mint előfok => Kácsa Bézik IC => Heed Obelisk kapcsolású quad mono végfok => Cat 5, Cat7, CAV kábelek cserélgetve /emoticons/default_smile.png" alt=":)" data-emoticon="" srcset="/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> => CAV DP880 Hivox tuninggal.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2920
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2755
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a válasz.
Tematikusan jól látod a kérdést, a zajt tényleg úgy kell felfogni, mint a zene apró részlete. Ha rendszer javulásával a zene finomodik, akkor vele együtt hozza a zajszerű hangokat az információ tartományba. Így egy jó rendszeren már a zaj is értékelhetőbbé válik, vannak zajok amik a zenét semmiben nem zavarják és vannak amik zavaróak lehetnek.
Visszatérő vesszőparipám az ötvenes-hatvanas évek felvételi, ahol a felvételi zaj bársonyosan kellemesen hallatszik nekem.
István01!
Kezd a beszélgetés jó irányba mozdulni.... A korábbi hsz-omban említett jelenség nagyonis létezik, jómagam is a régi 50-60-as évekbeli felvételekkel tesztelek és a régi mesterszallagos anyagok a kedvenceim.
Mondhatnám azt is, hogy a CD lemezek vásárlásánál megnézem - hátha AAD van a tok leirásában említve... akkor rávetődőm!
üdv: DIY
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a válasz.
Tematikusan jól látod a kérdést, a zajt tényleg úgy kell felfogni, mint a zene apró részlete. Ha rendszer javulásával a zene finomodik, akkor vele együtt hozza a zajszerű hangokat az információ tartományba. Így egy jó rendszeren már a zaj is értékelhetőbbé válik, vannak zajok amik a zenét semmiben nem zavarják és vannak amik zavaróak lehetnek.
Visszatérő vesszőparipám az ötvenes-hatvanas évek felvételi, ahol a felvételi zaj bársonyosan kellemesen hallatszik nekem.
Nekem nagyon tetszik, ha a mostani hozzászólásodat összevetjük a tegnap 19:02-kor beírttal.
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a válasz.
Tematikusan jól látod a kérdést, a zajt tényleg úgy kell felfogni, mint a zene apró részlete. Ha rendszer javulásával a zene finomodik, akkor vele együtt hozza a zajszerű hangokat az információ tartományba. Így egy jó rendszeren már a zaj is értékelhetőbbé válik, vannak zajok amik a zenét semmiben nem zavarják és vannak amik zavaróak lehetnek.
Visszatérő vesszőparipám az ötvenes-hatvanas évek felvételi, ahol a felvételi zaj bársonyosan kellemesen hallatszik nekem.
Original Ongaku
Ne pánikolj, nem lehet mindenki vérprofi! Azon gondolkozz el, vajon mi a különbség zaj és zene között, egy készülék szempontjából.
Tunerman megkérdezte, hogy magamra gondoltam-e, amikor a vérprofit említettem?
Nem!
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a válasz.
Ne pánikolj, nem lehet mindenki vérprofi!
Azon gondolkozz el, vajon mi a különbség zaj és zene között, egy készülék szempontjából.
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Sejtettem, hogy valami ilyesmi lesz a válasz.
Original Ongaku
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Föleg a babgulyás utáni dogokat...
Original Ongaku
Ha szaga van, akkor nem a magnóidból jön...
Üdv: babgulyás
Ebben wan wmi...
Recseg a felszín, hallgat a mély? :)
Számítógép => Edirol UA-101 USB "DAC" => Monitor IC => Yamaha RX-V750 mint előfok => Kácsa Bézik IC => Heed Obelisk kapcsolású quad mono végfok => Cat 5, Cat7, CAV kábelek cserélgetve /emoticons/default_smile.png" alt=":)" data-emoticon="" srcset="/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> => CAV DP880 Hivox tuninggal.
Original Ongaku
István01!
Szóval az a bizonyos "fúj mint a fene" - nos az egy szleng....
A lényeg az, hogy az analóg fokozatok feljavítása után olyan információk jönnek elő ( felbontás javulása! ), amelyek elözőleg nem voltak érzékelhetőek.
Aki csöves technikákkal foglalkozik az pontosan tudja miről beszélek.... pl. csőcsere, csatolókondicsere meg hasonló csudák!
Tehát a finom, szélessávú szallagzaj megjelenése pontosan mutatja a rendszer felbontását LEFELÉ - a kis, alig érzékelhető jelek tartományának irányába.
Üdv: -70 dB
Én csak mint laikus hozzá nem értő szólok hozzá és egy kis logikai kitérőt tennék.
A zaj egy bizonyos hangerővel van jelen a felvételen. Ha bármiféle módosítás a rendszer felbontását növeli, akkor a zajnak nem növekedni kellene, hanem részletesebbé válni, mint a hasznos jelnek is. Bár erről a beszámolóban nem volt szó. Ha csak a zaj nőtt, a hasznos jel nem lett részletesebb, akkor ott ebből nem következik a felbontás növekedése.
Ha eddig a zaj nem volt érzékelhető a felvételen, csak ezután, akkor ott fennállhat az, hogy előtte rendkívül kis felbontású rendszer volt, ebben az esetben viszont a hasznos jelnek is drasztikus változáson kellene átesni. Különben szintén nem következik ebből a felbontás növekedése.
Szóval elmagyarázná valaki, hogy a felbontás növekedése hogyan okozza a zaj növekedését? És hogy hogyan lehet megkülönböztetni a szalagzajt a többitől?
És miért különbözik a két hozzászólás? Az elsőn megnőtt a zaj, a másodikon megjelent. Melyik a mérvadó?
Üdv: Szkeptikus
Robici
Ez már kezd kívülről nagyon égő lenni, kinek szól szebben a zaja… kinek fúj szebben….babgulyás.
Ezt szerintem még nehezebb magyarázgatni, mint a zenei hangzásokat, ezt meg kell tapasztalni.
Original Ongaku
István01!
Szóval az a bizonyos "fúj mint a fene" - nos az egy szleng....
A lényeg az, hogy az analóg fokozatok feljavítása után olyan információk jönnek elő ( felbontás javulása! ), amelyek elözőleg nem voltak érzékelhetőek.
Aki csöves technikákkal foglalkozik az pontosan tudja miről beszélek.... pl. csőcsere, csatolókondicsere meg hasonló csudák!
Tehát a finom, szélessávú szallagzaj megjelenése pontosan mutatja a rendszer felbontását LEFELÉ - a kis, alig érzékelhető jelek tartományának irányába.
Üdv: -70 dB
Én csak mint laikus hozzá nem értő szólok hozzá és egy kis logikai kitérőt tennék.
A zaj egy bizonyos hangerővel van jelen a felvételen. Ha bármiféle módosítás a rendszer felbontását növeli, akkor a zajnak nem növekedni kellene, hanem részletesebbé válni, mint a hasznos jelnek is. Bár erről a beszámolóban nem volt szó. Ha csak a zaj nőtt, a hasznos jel nem lett részletesebb, akkor ott ebből nem következik a felbontás növekedése.
Ha eddig a zaj nem volt érzékelhető a felvételen, csak ezután, akkor ott fennállhat az, hogy előtte rendkívül kis felbontású rendszer volt, ebben az esetben viszont a hasznos jelnek is drasztikus változáson kellene átesni. Különben szintén nem következik ebből a felbontás növekedése.
Szóval elmagyarázná valaki, hogy a felbontás növekedése hogyan okozza a zaj növekedését? És hogy hogyan lehet megkülönböztetni a szalagzajt a többitől?
És miért különbözik a két hozzászólás? Az elsőn megnőtt a zaj, a másodikon megjelent. Melyik a mérvadó?
Üdv: Szkeptikus
Original Ongaku
Ha szaga van, akkor nem a magnóidból jön...
Üdv: babgulyás
Ebben wan wmi...
Original Ongaku
Paradicsomból menjek át a pokolba... ( jószándékkal van kikövezve - tudom! ) hozzátok?
Kiköwezés helyett maj megköwezlek, csak mondj olyanokat, h szélzaj jön a magnoimbol!
Na meg Bolond Lyukból Bolond Szél Fúj…egy jó magnó azt is átviszi.
Original Ongaku
Paradicsomból menjek át a pokolba... ( jószándékkal van kikövezve - tudom! ) hozzátok?
Kiköwezés helyett maj megköwezlek, csak mondj olyanokat, h szélzaj jön a magnoimbol!
Ha szaga van, akkor nem a magnóidból jön...
Üdv: babgulyás
Original Ongaku
Paradicsomból menjek át a pokolba... ( jószándékkal van kikövezve - tudom! ) hozzátok?
Kiköwezés helyett maj megköwezlek, csak mondj olyanokat, h szélzaj jön a magnoimbol!
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2920
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2755
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Original Ongaku
István01!
Szóval az a bizonyos "fúj mint a fene" - nos az egy szleng....
A lényeg az, hogy az analóg fokozatok feljavítása után olyan információk jönnek elő ( felbontás javulása! ), amelyek elözőleg nem voltak érzékelhetőek.
Aki csöves technikákkal foglalkozik az pontosan tudja miről beszélek.... pl. csőcsere, csatolókondicsere meg hasonló csudák!
Tehát a finom, szélessávú szallagzaj megjelenése pontosan mutatja a rendszer felbontását LEFELÉ - a kis, alig érzékelhető jelek tartományának irányába.
Üdv: -70 dB
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2920
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2755
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Original Ongaku
Ezt a fújás karakterű zajt én inkább a természetellenes kategóriába sorolom, a klasszikus analóg mesterszalag-magnó zaj, az egy háttérsustorgás és nem zavaró. Az analóg forrású zajra jellemző, hogy zaj alatt még legalább -6dB szintig lehet hallani és élvezni a zenét, többek között erről lehet felismerni.
Ez pontosan igy wan...
Tunerman eccer gyere át, oxt mutatok mesterxalag felwételt, ha elfelejtetted wolna, h az milyen.
BIGI!
Ne má...
Paradicsomból menjek át a pokolba... ( jószándékkal van kikövezve - tudom! ) hozzátok?
Üdv: elektronfelhő
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Original Ongaku
Igazából a rendszer tulajdonságait már abból is meg lehet itélni, hogy a zaj milyen spektrummal van jelen.Nagyon szépen meg lehet tanulni, hogy milyen komponenseket hall az ember, ha jó vagy nem jó a lánc átvitele.
Nagyon érdekes dolgokat lehet hallani, mikor feltuningolt CD-játszókat összetesztelünk a gyári gépekkel és régi analóg felvételekkel. A gyári gépeken sokszor a zajspektrum alig hallható, jellegtelen ( a mesterszallag zaja!), tuning után úgy fúj a felvétel mint a fene!
Üdv: DIY
Így van. Meg LP-n a barázdazaj.
Original Ongaku
Ezt a „fújás” karakterű zajt én inkább a természetellenes kategóriába sorolom, a klasszikus analóg mesterszalag-magnó zaj, az egy háttérsustorgás és nem zavaró. Az analóg forrású zajra jellemző, hogy zaj alatt még legalább -6dB szintig lehet hallani és élvezni a zenét, többek között erről lehet felismerni.
Ez pontosan igy wan...
Tunerman eccer gyere át, oxt mutatok mesterxalag felwételt, ha elfelejtetted wolna, h az milyen.
Original Ongaku
Ezt meg tudom erősíteni én is.
Ahogy fejlődött a rendszerem, úgy lett egyre kevésbé zavaró a zenék alatti zaj. Pontosabban főleg az analóg régi felvételek zaja, a digitális zaj az valahogy más, kevesebb is meg egy kicsit idegesítőbb is. Lehet hogy az alacsony szinteken átvitt zaj, az még többet követel a rendszertől? A CD-nél ezt még talán meg is lehet érteni, mert ott lent már nagyon lépcsős a feldolgozandó digitális infó, de analóg forrásra már más lehet a magyarázat.
István01!
Igazából a rendszer tulajdonságait már abból is meg lehet itélni, hogy a zaj milyen spektrummal van jelen.
Nagyon szépen meg lehet tanulni, hogy milyen komponenseket hall az ember, ha jó vagy nem jó a lánc átvitele.
Nagyon érdekes dolgokat lehet hallani, mikor feltuningolt CD-játszókat összetesztelünk a gyári gépekkel és régi analóg felvételekkel. A gyári gépeken sokszor a zajspektrum alig hallható, jellegtelen ( a mesterszallag zaja!), tuning után úgy fúj a felvétel mint a fene!
Üdv: DIY
Abból amit írsz nem értem tisztán. A gyári készülék (milyen kategória?) az nem fúj, a tuningolt meg igen. Most akkor melyik neked a jó?
Ezt a „fújás” karakterű zajt én inkább a természetellenes kategóriába sorolom, a klasszikus analóg mesterszalag-magnó zaj, az egy háttérsustorgás és nem zavaró. Az analóg forrású zajra jellemző, hogy zaj alatt még legalább -6dB szintig lehet hallani és élvezni a zenét, többek között erről lehet felismerni.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2920
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2755
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Original Ongaku
Ezt meg tudom erősíteni én is.
Ahogy fejlődött a rendszerem, úgy lett egyre kevésbé zavaró a zenék alatti zaj. Pontosabban főleg az analóg régi felvételek zaja, a digitális zaj az valahogy más, kevesebb is meg egy kicsit idegesítőbb is. Lehet hogy az alacsony szinteken átvitt zaj, az még többet követel a rendszertől? A CD-nél ezt még talán meg is lehet érteni, mert ott lent már nagyon lépcsős a feldolgozandó digitális infó, de analóg forrásra már más lehet a magyarázat.
István01!
Igazából a rendszer tulajdonságait már abból is meg lehet itélni, hogy a zaj milyen spektrummal van jelen.
Nagyon szépen meg lehet tanulni, hogy milyen komponenseket hall az ember, ha jó vagy nem jó a lánc átvitele.
Nagyon érdekes dolgokat lehet hallani, mikor feltuningolt CD-játszókat összetesztelünk a gyári gépekkel és régi analóg felvételekkel. A gyári gépeken sokszor a zajspektrum alig hallható, jellegtelen ( a mesterszallag zaja!), tuning után úgy fúj a felvétel mint a fene!
Üdv: DIY
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Original Ongaku
Viszont a nagyobb alapzajt vagy a karcosabb lemezek pattogását (egy bizonyos szintig) szinte teljesen figyelmen kívül tudom hagyni. A régi mono, 40-es 50-es évekbeli felvételek is nagy élményt nyújtanak. Másokat meg ez irritál.
Ezt meg tudom erősíteni én is.
Ahogy fejlődött a rendszerem, úgy lett egyre kevésbé zavaró a zenék alatti zaj. Pontosabban főleg az analóg régi felvételek zaja, a digitális zaj az valahogy más, kevesebb is meg egy kicsit idegesítőbb is. Lehet hogy az alacsony szinteken átvitt zaj, az még többet követel a rendszertől? A CD-nél ezt még talán meg is lehet érteni, mert ott lent már nagyon lépcsős a feldolgozandó digitális infó, de analóg forrásra már más lehet a magyarázat.