Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Alátétek, rezgéscsillapítás
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Olvasva a Librával kapcsolatos kommenteket, nekem is eszembe jut néhány emlék, és jön vele 1-2 gondolat.
Először is köszönet Füleleknek, hogy a téma bedobásával visszaterelte a topicot e helyes mederbe, de azért a melegvizet nem kellene újra feltalálni.
Sokan úgy rácsodálkoznak itt a Librára, pedig ez már egy igen régi fejlesztés, és sajnos ez sem mindenható, sőt, szerintem mára már szinte minden hasonló célra készült eszköz, meghaladja a tudását/hatását, de legalábbis univerzálisabban használható.
Biztos sokan emlékeztek még arra az időre, amikor a megboldogult Hifi Piac magazinban voltak termékek, amiket Ők jónak ítéltek, és lehetett tőlük rendelni. Kábelek, elosztók és egyéb eszközök mellett, Libra is rendelhető volt. Van ennek vagy húsz éve, mikor az egyik barátom is rászánta magát, és rendelt egy készlet Librát.
Elsőre a barátom is azzal a nyűggel szembesült, amit Fülelek is említett, hogy a nehéz/merev/sok kábelezés, szinte ellehetetleníti a használatát. A barátom a tesztelése/használhatósága miatt, teljesen átrendezte a rendszerét, ami így nem is lehetett korrekt a megítéléshez, mert sok minden változott e miatt, így csak nagy sokára derült ki, hogy mi az amit a Libra csinál, és mit okozott az átrendezés.
Végül a kábelezés "deformáló" hatása miatt, csak a cd játszó alatt tesztelte, használta, de felemásak voltak az érzései, amiket nekem direkt nem mondott el, hogy ne befolyásoljon vele. Inkább kölcsön adta, próbáljam ki én is, és majd vitassuk meg együtt, milyennek hallottuk.
Bepróbáltam én is az erősítő alá(majd én megmutatom, hogy be lehet állítani, dacára a sok kábelnek!), de sajnos nem sikerült beállítani, a kábelezés mindig elhúzta, megfeszítette, lefogta, így maradt nálam is a cd játszó alatti próba.
Elsőre nagyon megnyerő, kiterjedt teret rajzolt, és úgy éreztem, hogy ez egy jolly joker, de 1-2 nap, és jónéhány óra zenehallgatás után, valami hiányérzet alakult ki bennem. Kivéve a lejátszó alól a Librákat, mindjárt feltűnt, hogy valahogy elveszi a mélyhangok energiáját, kiterjedését, de ezt olyan huncut módon teszi, hogy csak nagysokára tűnik fel, mert más erényeket helyez a középpontba.
Végülis vele kicsit élvezetesebb volt a zene, mint nélküle, de kicsit csalóka volt, mindig jelen volt némi hiányérzet, kicsit feljebb tolódott a hangkép, és hiányzott a mélyenergia.
Visszadva a barátomnak, Ő is ugyanerről számolt be, de ez talán legfőképpen annak tudható be, hogy egyforma cd játszót hallgattunk.
Végül a barátom úgy döntött, hogy Őt annyira nem nyűgözte le, és eladja, nekem is felajálotta, de én sem éltem a lehetőséggel.
Mivel ahogy írtam is, ez a történet vagy húsz éve volt, és azóta a rendszerem már teljesen kicserélődött, fejlődött, így talán illő volna megint próbát tenni egy szettel, a korrekt megítélés végett, de erre jelenleg semmilyen késztetést nem érzek, leginkább a kábelanomáliái miatt.
Fülelek kért ellenjavallatot, tessék.: Vibra-R, Vibracsi.
Először is köszönet Füleleknek, hogy a téma bedobásával visszaterelte a topicot e helyes mederbe, de azért a melegvizet nem kellene újra feltalálni.
Sokan úgy rácsodálkoznak itt a Librára, pedig ez már egy igen régi fejlesztés, és sajnos ez sem mindenható, sőt, szerintem mára már szinte minden hasonló célra készült eszköz, meghaladja a tudását/hatását, de legalábbis univerzálisabban használható.
Biztos sokan emlékeztek még arra az időre, amikor a megboldogult Hifi Piac magazinban voltak termékek, amiket Ők jónak ítéltek, és lehetett tőlük rendelni. Kábelek, elosztók és egyéb eszközök mellett, Libra is rendelhető volt. Van ennek vagy húsz éve, mikor az egyik barátom is rászánta magát, és rendelt egy készlet Librát.
Elsőre a barátom is azzal a nyűggel szembesült, amit Fülelek is említett, hogy a nehéz/merev/sok kábelezés, szinte ellehetetleníti a használatát. A barátom a tesztelése/használhatósága miatt, teljesen átrendezte a rendszerét, ami így nem is lehetett korrekt a megítéléshez, mert sok minden változott e miatt, így csak nagy sokára derült ki, hogy mi az amit a Libra csinál, és mit okozott az átrendezés.
Végül a kábelezés "deformáló" hatása miatt, csak a cd játszó alatt tesztelte, használta, de felemásak voltak az érzései, amiket nekem direkt nem mondott el, hogy ne befolyásoljon vele. Inkább kölcsön adta, próbáljam ki én is, és majd vitassuk meg együtt, milyennek hallottuk.
Bepróbáltam én is az erősítő alá(majd én megmutatom, hogy be lehet állítani, dacára a sok kábelnek!), de sajnos nem sikerült beállítani, a kábelezés mindig elhúzta, megfeszítette, lefogta, így maradt nálam is a cd játszó alatti próba.
Elsőre nagyon megnyerő, kiterjedt teret rajzolt, és úgy éreztem, hogy ez egy jolly joker, de 1-2 nap, és jónéhány óra zenehallgatás után, valami hiányérzet alakult ki bennem. Kivéve a lejátszó alól a Librákat, mindjárt feltűnt, hogy valahogy elveszi a mélyhangok energiáját, kiterjedését, de ezt olyan huncut módon teszi, hogy csak nagysokára tűnik fel, mert más erényeket helyez a középpontba.
Végülis vele kicsit élvezetesebb volt a zene, mint nélküle, de kicsit csalóka volt, mindig jelen volt némi hiányérzet, kicsit feljebb tolódott a hangkép, és hiányzott a mélyenergia.
Visszadva a barátomnak, Ő is ugyanerről számolt be, de ez talán legfőképpen annak tudható be, hogy egyforma cd játszót hallgattunk.
Végül a barátom úgy döntött, hogy Őt annyira nem nyűgözte le, és eladja, nekem is felajálotta, de én sem éltem a lehetőséggel.
Mivel ahogy írtam is, ez a történet vagy húsz éve volt, és azóta a rendszerem már teljesen kicserélődött, fejlődött, így talán illő volna megint próbát tenni egy szettel, a korrekt megítélés végett, de erre jelenleg semmilyen késztetést nem érzek, leginkább a kábelanomáliái miatt.
Fülelek kért ellenjavallatot, tessék.: Vibra-R, Vibracsi.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7149
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5131
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
jobbnak gondolt berendezés -ez tetszik.chord_ írta: ↑2024.10.30., szer. 22:03Komolyabb hang?, hát az a jobbnak gondolt berendezésektől van.
Amikor 'áttanul' az ember valami olyanra, ami nagyobb hallgatási élményt ad.
Ez persze nagyon eltérő lehet embereknél, hogy ez pontosan micsoda. ld. AN-E vs Spendor SP1, annyira ellenpólus, hogy még elindulni sem érdemes azon a szálon, hogy tulajdonképpen ezek miért jók vagy miért nem jók, meg hogy hogyan próbálkoznak meg a reprodukcióval.
Pedig mindkettő rezgős kabinet.
Előfeszített vélemények a hifiben -ez egy külön misét igényelne, mert megkerülhetetlen.
kabinet -értem én, hogy angolul szekrény, de magyarul egész mást jelent, és nincs is szükség rá, mert ott a szekrény vagy doboz. A 60-70 években használták is a hangszórószekrény kifejezést. A Hifipiac újság szerkesztői kezdték rendszeresen használni a kabinet szót a hangsugárzó dobozára.
https://www.arcanum.com/hu/online-kiadv ... net-33963/
Amúgy a Spendor azért időnként igyekszik a dobozrezgéseket jól kordában tartani, pl. A7 esetében.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Itt sem lehet általánosítani, hogy rezgő doboz alá mi a jó...chord_ írta: ↑2024.10.30., szer. 22:33
Egyetértek, csak az okok, azok kissé homályosak szerintem.
'hogy minél gyorsabban tudja átadni a doboz rezgését a padlónak', ez kicsit csúsztatás, mert a könnyű állvány rezeg, derekasan, mármint maga is, mielőtt még a padlóba megy az energia, ill. már csak az egy része,
meg nagy trükk a csatolás, mert a két rezgés el van tolva, frekvenciában is, meg fázisban is, pl. azért, mert tök más anyagok, méretek meg geometriák rezegnek...
A túlzottan meg-alátétesedett kollégáknak olykor javaslom, hogy egy jó pillanatban, tegyenek be egy jó lemezt, és vegyék ki hirtelen az összes alátétet-kütyüt-karbont-sírkövet-csempét-Darumát-Librát-BlueTac-ot-lexikontadoboztetejéről... és álldigáljanak a cuccok a saját lábukon....
Egy próbát ez is megér, nem?
A Spendorok alatt szinte kivétel nélkül kifejezetten filigrán profilból készült fém állványokat használnak, a gyári is ilyen.
A Harbeth állványok már jóval robosztusabbak és optimális esetben tömör keményfából készülnek.
Az AN E és J dobozok alá nagyon masszív, robosztus, eredeti dokumentáció alapján itthon gyártott nehéz fém állványok kerültek.
Nem...

Tudod, az mi meló, a hosszú idő alatt kisakkozott, összelegózott hangzást egy kósza ötlet kedvéért szétbombázni ?
Én biztosan tudom, hogy melyik változtatás mit eredményezett, de ha kételyem merülne fel - előfordulhat - akkor egy ellenpróba azt bármikor eloszlathatja.
De annyira hinnünk kell magunkban, hogy a lépésről - lépésre végrehajtott és egymásra épülő jól megfontolt apró változtatásokat ne gondoljuk kukába valónak.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7149
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5131
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
például ilyesmi, persze a szükséges méretekben, a lényeg, hogy a függőleges rudak tetején csücsüljön a hangdoboz, pici blutakkal (vagy terostat) rögzítve a leborulás elkerülése érdekében.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Egyetértek, csak az okok, azok kissé homályosak szerintem.fülelek írta: ↑2024.10.30., szer. 20:54
.
Persze a különféle hangdobozokhoz különféle állványok lesznek relatíve optimálisak, a zengő dobozokhoz könnyű és nagyon merev állvány dukál, hogy minél gyorsabban tudja átadni a doboz rezgését a padlónak. A nehezebb dobozokhoz meg nagyon csillapított nehéz állvány dukál. Mivel különféle ízlésficamnak mindnyájan ki vagyunk téve, ezért az ettől eltérő eredményeket is el kell fogadni, legfeljebb nem célszerű általánosítani.
'hogy minél gyorsabban tudja átadni a doboz rezgését a padlónak', ez kicsit csúsztatás, mert a könnyű állvány rezeg, derekasan, mármint maga is, mielőtt még a padlóba megy az energia, ill. már csak az egy része,
meg nagy trükk a csatolás, mert a két rezgés el van tolva, frekvenciában is, meg fázisban is, pl. azért, mert tök más anyagok, méretek meg geometriák rezegnek...
Meg óvatosan kell fogalmazni, mert a 'nem rezegtethető', a 'holt', 'nehéz', az lehet csillapító/elnyelő/rugalmas (homoktöltés, légpárna), vagy lehet totálisan merev nagy tömeg, ami visszarúg, mint amikor a légkalapács keményet ér.
És a hang minden esetben más-más lesz.
Óriási játéktér.
A túlzottan meg-alátétesedett kollégáknak olykor javaslom, hogy egy jó pillanatban, tegyenek be egy jó lemezt, és vegyék ki hirtelen az összes alátétet-kütyüt-karbont-sírkövet-csempét-Darumát-Librát-BlueTac-ot-lexikontadoboztetejéről... és álldigáljanak a cuccok a saját lábukon....
Egy próbát ez is megér, nem?
Aztán, ha nem tetszik, lehet folytatni ugyanott.:)
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- edzoba
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 816
- Csatlakozott: 2012.10.26., pén. 20:34
- Értékelés: 172
- Tartózkodási hely: Gárdony
- Kapcsolat:
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Dynaudio audience 40-hez akkor milyen allvany lenne jo?
iFi audio Zen Stream+LHY Audio LPS ǀ Gustard R26+LHY Audio OCK-1 ǀ AUDIONET AMP I V2 ǀ Dynaudio Audience 40+REL T5i ǀ Perfect Acoustic elemek ǀ ENTREQ Vibbeater ǀ iFi audio DC Blocker ǀ Supra kábelek
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Komolyabb hang?, hát az a jobbnak gondolt berendezésektől van.
Amikor 'áttanul' az ember valami olyanra, ami nagyobb hallgatási élményt ad.
Ez persze nagyon eltérő lehet embereknél, hogy ez pontosan micsoda. ld. AN-E vs Spendor SP1, annyira ellenpólus, hogy még elindulni sem érdemes azon a szálon, hogy tulajdonképpen ezek miért jók vagy miért nem jók, meg hogy hogyan próbálkoznak meg a reprodukcióval.
Pedig mindkettő rezgős kabinet.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7149
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5131
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Sokkal régebbi fejlesztés a Libra, mint a Libretto...még a kilencvenes évek közepén a zuglói műhelyemben kísérleteztünk különféle változataival. (nem mi gyártottuk, csak segítettünk a fejlesztésben)
A nagyon alacsony rezonanciafrekvencia (2Hz) azt jelenti, hogy az elcsatolás 2D irányban 20Hz-től hatásos. A Daruma csak kb. 200Hz-től hatásos, és a jóval nagyobb súrlódás miatt kevésbé.
Ha valaki színezést hall egy jó elcsatolás miatt, ott komoly problémák vannak a cuccal, hogy pontosan melyikkel, azt innen nem lehet megmondani, ráadásul a megszokás nagy úr ám, hiába jobb, tisztább valami, ha nagyon más, mint előtte, akkor nagyon gyanús lesz hirtelenjében. Sajnos a Libra hátránya, hogy ha mechanikailag merev kábelek vannak a rendszerben, akkor nem tud rendesen működni, mert a kábel gátolja a szabad mozgását. A Blutakot meg nem hallottam még soha rosszabbnak, legfeljebb haszontalannak, az is ritka eset volt. A Librát stúdióban is kipróbáltuk mikrofonállvány alatt, és nagyon sokat dobott a hangon akkor is, ha minőségi rezgéscsillapító kengyelben volt a mikrofon.
Bár régebben már megírtam, de ki tudja, hány tíz/száz oldallal arrébb, szóval újfent közreadom, hogyan lehet kevés idő alatt egy monitor doboz alatti állvány jóságát megítélni: 3 ember kell hozzá, egy hallgatja, a másik kettő meg az állványon elhelyezett monitor hangdoboz mögé áll, és egymással szinkronban megemelik a dobozt a kezükkel, de csak épp 1-2 centivel.
A hallgató hallja, hogy ha ugyanúgy, avagy másképp szól a zene. Három eset lehetséges:
-ha jobban szól (tisztábban, élvezhetőbben) kézben tartva a doboz, mint az állványon, akkor az egy gyenge állvány.
-ha nagyjából ugyanúgy szól kézben tartva, mint állványon, akkor az egy jó állvány.
-ha jobban/szebben szól az állványon, mint kézben tartva, akkor az egy qrva jó állvány, tessék vigyázni rá
Persze a különféle hangdobozokhoz különféle állványok lesznek relatíve optimálisak, a zengő dobozokhoz könnyű és nagyon merev állvány dukál, hogy minél gyorsabban tudja átadni a doboz rezgését a padlónak. A nehezebb dobozokhoz meg nagyon csillapított nehéz állvány dukál. Mivel különféle ízlésficamnak mindnyájan ki vagyunk téve, ezért az ettől eltérő eredményeket is el kell fogadni, legfeljebb nem célszerű általánosítani.
A nagyon alacsony rezonanciafrekvencia (2Hz) azt jelenti, hogy az elcsatolás 2D irányban 20Hz-től hatásos. A Daruma csak kb. 200Hz-től hatásos, és a jóval nagyobb súrlódás miatt kevésbé.
Ha valaki színezést hall egy jó elcsatolás miatt, ott komoly problémák vannak a cuccal, hogy pontosan melyikkel, azt innen nem lehet megmondani, ráadásul a megszokás nagy úr ám, hiába jobb, tisztább valami, ha nagyon más, mint előtte, akkor nagyon gyanús lesz hirtelenjében. Sajnos a Libra hátránya, hogy ha mechanikailag merev kábelek vannak a rendszerben, akkor nem tud rendesen működni, mert a kábel gátolja a szabad mozgását. A Blutakot meg nem hallottam még soha rosszabbnak, legfeljebb haszontalannak, az is ritka eset volt. A Librát stúdióban is kipróbáltuk mikrofonállvány alatt, és nagyon sokat dobott a hangon akkor is, ha minőségi rezgéscsillapító kengyelben volt a mikrofon.
Bár régebben már megírtam, de ki tudja, hány tíz/száz oldallal arrébb, szóval újfent közreadom, hogyan lehet kevés idő alatt egy monitor doboz alatti állvány jóságát megítélni: 3 ember kell hozzá, egy hallgatja, a másik kettő meg az állványon elhelyezett monitor hangdoboz mögé áll, és egymással szinkronban megemelik a dobozt a kezükkel, de csak épp 1-2 centivel.
A hallgató hallja, hogy ha ugyanúgy, avagy másképp szól a zene. Három eset lehetséges:
-ha jobban szól (tisztábban, élvezhetőbben) kézben tartva a doboz, mint az állványon, akkor az egy gyenge állvány.
-ha nagyjából ugyanúgy szól kézben tartva, mint állványon, akkor az egy jó állvány.
-ha jobban/szebben szól az állványon, mint kézben tartva, akkor az egy qrva jó állvány, tessék vigyázni rá

Persze a különféle hangdobozokhoz különféle állványok lesznek relatíve optimálisak, a zengő dobozokhoz könnyű és nagyon merev állvány dukál, hogy minél gyorsabban tudja átadni a doboz rezgését a padlónak. A nehezebb dobozokhoz meg nagyon csillapított nehéz állvány dukál. Mivel különféle ízlésficamnak mindnyájan ki vagyunk téve, ezért az ettől eltérő eredményeket is el kell fogadni, legfeljebb nem célszerű általánosítani.
- frenki485
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2104
- Csatlakozott: 2014.07.21., hétf. 14:28
- Értékelés: 602
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
De mi az hogy, vagy mitől lett: " amikor komolyabb hang lett..." ?chord_ írta: ↑2024.10.30., szer. 19:01Nálam nem-furcsa módon teljesen ellentétes tapasztalatok születtek ebben az egész témában.
Lehetséges, azért nem furcsa, mert én pl. rezgő falú dobozt hallgatok.
Az egyik alap-megfigyelésem az, hogy minden betett eszköz / alátét / kütyü valóban belenyúl a rezgés-cuccba, így a hangba is, olykor nem kicsit. Még egy csipet BlueTac is. Főleg az 'átmenetek' környékén erős színeződések detektálhatók, pl. a Libra nálam addig volt jó, amíg a 'boldog maszatos-kellemes' hangot valóban tisztította.
Aztán, amikor komolyabb hang lett, ott számomra bírhatatlanul színezős lett, nagyon erősen belenyúlt a hangba, és kikerült a rendszerből.
Annó, a Librettó alá lett ez a dolog kigondolva, ami így egy összetervezett dolog volt vele.
Máshol használva pedig szerencsés esetben jobb hangot generál, máshol pedig nem.
Hitkérdés is, természetesen.
Ethosz CDM Transport/Player(TDA1545A), Ethosz csöves DAC(TDA1541)
Palotás féle végfok, Pro-ject Pre Box, Tannoy Rev. XT6F dobozok,
Technics SL 1210 GR/AudioGold plinth,Achromat, Thorens TD 126 mkII
Palotás féle ARC phono, Shure M44-7/SC35C
Ethosz, Van Den Hul kábel, Fapaci/Kontaset elosztó.
Palotás féle végfok, Pro-ject Pre Box, Tannoy Rev. XT6F dobozok,
Technics SL 1210 GR/AudioGold plinth,Achromat, Thorens TD 126 mkII
Palotás féle ARC phono, Shure M44-7/SC35C
Ethosz, Van Den Hul kábel, Fapaci/Kontaset elosztó.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Nálam nem-furcsa módon teljesen ellentétes tapasztalatok születtek ebben az egész témában.
Lehetséges, azért nem furcsa, mert én pl. rezgő falú dobozt hallgatok.
Az egyik alap-megfigyelésem az, hogy minden betett eszköz / alátét / kütyü valóban belenyúl a rezgés-cuccba, így a hangba is, olykor nem kicsit. Még egy csipet BlueTac is. Főleg az 'átmenetek' környékén erős színeződések detektálhatók, pl. a Libra nálam addig volt jó, amíg a 'boldog maszatos-kellemes' hangot valóban tisztította.
Aztán, amikor komolyabb hang lett, ott számomra bírhatatlanul színezős lett, nagyon erősen belenyúlt a hangba, és kikerült a rendszerből.
Annó, a Librettó alá lett ez a dolog kigondolva, ami így egy összetervezett dolog volt vele.
Máshol használva pedig szerencsés esetben jobb hangot generál, máshol pedig nem.
Hitkérdés is, természetesen.
Lehetséges, azért nem furcsa, mert én pl. rezgő falú dobozt hallgatok.
Az egyik alap-megfigyelésem az, hogy minden betett eszköz / alátét / kütyü valóban belenyúl a rezgés-cuccba, így a hangba is, olykor nem kicsit. Még egy csipet BlueTac is. Főleg az 'átmenetek' környékén erős színeződések detektálhatók, pl. a Libra nálam addig volt jó, amíg a 'boldog maszatos-kellemes' hangot valóban tisztította.
Aztán, amikor komolyabb hang lett, ott számomra bírhatatlanul színezős lett, nagyon erősen belenyúlt a hangba, és kikerült a rendszerből.
Annó, a Librettó alá lett ez a dolog kigondolva, ami így egy összetervezett dolog volt vele.
Máshol használva pedig szerencsés esetben jobb hangot generál, máshol pedig nem.
Hitkérdés is, természetesen.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4916
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2103
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ehhh... De rég is volt.

"Mint öreg hifista mindig nyughatatlanul foglalkoztam, a berendezésem tökéletesítésével. Több különböző irányzatot kipróbáltam analóg- csöves, aktív stúdió-monitorok, full digitális, sztatikus hangfal.. stb. jelenleg is több helyen hallgatok zenét (18 hangfal) és a helységet akusztikus mérnök segítségével alakítottam közel tökéletesre.
De a tökéletesítési vágy a nyughatatlanság a folyamatos tesztelés, mérés arra sarkalt, hogy tovább kutassak. A HIFI HIGHEND irodalom közel fele a rezgéscsillapítással foglalkozik és már nekem is voltak pozitív tapasztalataim pl.:levegős állvány stb.
A LIBRA végleges kialakítása előtt nagyon sok kísérleti példányt gyártottunk le különböző fémekből, de az nem nyújtott kielégítő eredményt sem, felületi simaságuk sem, keménységük nem volt megfelelő.
Ekkor esett a választás az ÜVEGRE!
Ebből is több mint száz kísérleti példány tesztelése- mérése után jutottunk a végleges kialakítású LIBRA -hoz."
Juhász Attila
„A világban a csodák a legapróbb rezdülésekben rejtik maguk táncát.”
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2806
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2711
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Lehet tudni mennyi a terhelhetősége 1 db-nak, vagy a 3 db-nak?
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Miért?
Forrás, legyen az bármilyen forrás, ott a legkisebb a feldolgozandó jelszint, ha van benne órajel, akkor az is érzékeny valamennyire a mechanikus mozgásokra. A két szintű Libra hatékonysága, rezgési izolációja nem dupla, de másfélszeres legalább. A felső szint a készülékben, készülékre ható rezgésekre izolál jobban. Az alsó szint pedig a padozatról érkező rezgésre. Persze van költség korlát is. Az is hatékonyság fokozó, ha a kábelekkel összekötött készülékek maguk is Librán izoláltak, mert a kábelek többsége elég merev ahhoz hogy átvigyen egyik készülékről valami mikromozgást. Ebből a szempontból a hálózati kábel a nehezen kezelhető elem.
Hangfal alatt viszont nem jól működött a Libra. Az is döntő volt ebben, hogy túl nehéz a Librának, egyszer eltört az üveg, hangfal majdnem rádőlt a csöves végfokra, közel milliós kár lett volna.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ja, nyilván a legkeményebb alumínium is sokkal puhább az üvegnél...istvan01 írta: ↑2024.10.30., szer. 11:29
Daruma és az üveg testű Libra között nagy eltérés, hogy a Daruma sokkal kisebb sugarú kehelyben billeg, tehát csak nagyobb erő képes mozdítani, ha egyáltalán megmozdul. Másik pedig az, hogy az alu legyen akármilyen félkemény, kemény, a golyó abba jobban benyomódik, ha azonos felületen érintkezik mint a Libra. Ez a benyomódás viszont lehet rugalmas, még akkor is ha szemmel ez nem látható, mint az edzett üvegnél. A benyomódás rugalmasságából kell kimozdulni, amikor kell. Ez a rugalmas benyomódás enyhe csillapító és fékező hatású, lengés csillapító. Aztán ez lehet jó is akár.
Nálam a forrás készülék két szintű Librán fekszik, úgy, hogy alul Libra, azon egy vastag kemény fa test. A keményfa felső lapján a második Libra szint. DAC és csöves erősítőm alatt is Libra van, azok persze egy szintűek.
A régi Daruma II darabok, amik túl nagy súly alatt edződtek, azokon néha elő is szokott fordulni kis benyomódás a golyó alatt.
Amit én vettem használtan - új már régóta nincsen - az olyan patika állapotú, mint ha a múlt héten hoztam volna ki a boltból, nagyon vigyáztak rá... Asszem nálam sem fog romlani az állapota, mert a 2 kg-os dacom nemigen fogja belepréselni a golyót.

A kisebb sugár ellenére nagyon "flexibilis" a mozgása. Gondolom, a fejlesztés alatt számtalan variációt kipróbáltak...
Egy elég könnyen járó billenőkapcsoló van a készülék hátulján, de így is rendesen ellen kell tartsak neki kapcsoláskor, ugyan úgy, mint egy kábelcserénél különben lefordulna a golyóról.
Mikor kicsit meglököm, inog vagy 5 másodpercig, mire szépen beáll.
A forrás készüléknél miért kell két szintű Libra ?
Mi alapján döntötted el, hogy oda kell, a dac és a csövi alá meg elég a földszintes ?
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ja, nyilván a legkeményebb alumínium is sokkal puhább az üvegnél...istvan01 írta: ↑2024.10.30., szer. 11:29
Daruma és az üveg testű Libra között nagy eltérés, hogy a Daruma sokkal kisebb sugarú kehelyben billeg, tehát csak nagyobb erő képes mozdítani, ha egyáltalán megmozdul. Másik pedig az, hogy az alu legyen akármilyen félkemény, kemény, a golyó abba jobban benyomódik, ha azonos felületen érintkezik mint a Libra. Ez a benyomódás viszont lehet rugalmas, még akkor is ha szemmel ez nem látható, mint az edzett üvegnél. A benyomódás rugalmasságából kell kimozdulni, amikor kell. Ez a rugalmas benyomódás enyhe csillapító és fékező hatású, lengés csillapító. Aztán ez lehet jó is akár.
Nálam a forrás készülék két szintű Librán fekszik, úgy, hogy alul Libra, azon egy vastag kemény fa test. A keményfa felső lapján a második Libra szint. DAC és csöves erősítőm alatt is Libra van, azok persze egy szintűek.
A régi Daruma II darabok, amik túl nagy súly alatt edződtek, azokon néha elő is szokott fordulni kis benyomódás a golyó alatt.
Amit én vettem használtan - új már régóta nincsen - az olyan patika állapotú, mint ha a múlt héten hoztam volna ki a boltból, nagyon vigyáztak rá... Asszem nálam sem fog romlani az állapota, mert a 2 kg-os dacom nemigen fogja belepréselni a golyót.

A kisebb sugár ellenére nagyon "flexibilis" a mozgása. Egy elég könnyen járó billenőkapcsoló van a készülék hátulján, de így is rendesen ellen kell tartsak neki kapcsoláskor, ugyan úgy, mint egy kábelcserénél különben lefordulna a golyóról.
Mikor kicsit meglököm, inog vagy 5 másodpercig, mire szépen beáll.
A forrás készüléknél miért kell két szintű Libra ?
Mi alapján döntötted el, hogy oda kell, a dac és a csövi alá meg elég a földszintes ?
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Daruma és az üveg testű Libra között nagy eltérés, hogy a Daruma sokkal kisebb sugarú kehelyben billeg, tehát csak nagyobb erő képes mozdítani, ha egyáltalán megmozdul. Másik pedig az, hogy az alu legyen akármilyen félkemény, kemény, a golyó abba jobban benyomódik, ha azonos felületen érintkezik mint a Libra. Ez a benyomódás viszont lehet rugalmas, még akkor is ha szemmel ez nem látható, mint az edzett üvegnél. A benyomódás rugalmasságából kell kimozdulni, amikor kell. Ez a rugalmas benyomódás enyhe csillapító és fékező hatású, lengés csillapító. Aztán ez lehet jó is akár.Rock60 írta: ↑2024.10.30., szer. 08:47Ok, kösz !![]()
Megtaláltam közbe egy régi cikket/tesztet róla, részletes leírással - nem is tudtam, hogy magyar gyártmány.
Érdekes, hogy a Daruma - valami spéci kemény aluötvözetből készült - fordítva gondolta a dolgot, náluk a felső csésze belseje homorú, valamivel kisebb rádiusszal - ha lehet, még macerásabb installálással.
Gyárilag nem adnak és nem is ajánlanak a japcsik kétoldalas ragacsot a készülékoldali csésze rögzítésére.
Én persze megpróbáltam, hogy könnyítsek az életemen, de hallhatóan ront kicsit a produkción - tompább, gumisabb hang - úgy hogy két órámba telt, míg leimátkoztam a ragacsmaradványokat mindenhonnan...
Nálam a forrás készülék két szintű Librán fekszik, úgy, hogy alul Libra, azon egy vastag kemény fa test. A keményfa felső lapján a második Libra szint. DAC és csöves erősítőm alatt is Libra van, azok persze egy szintűek.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ok, kösz !

Megtaláltam közbe egy régi cikket/tesztet róla, részletes leírással - nem is tudtam, hogy magyar gyártmány.
Érdekes, hogy a Daruma - valami spéci kemény aluötvözetből készült - fordítva gondolta a dolgot, náluk a felső csésze belseje homorú, valamivel kisebb rádiusszal - ha lehet, még macerásabb installálással.
Gyárilag nem adnak és nem is ajánlanak a japcsik kétoldalas ragacsot a készülékoldali csésze rögzítésére.
Én persze megpróbáltam, hogy könnyítsek az életemen, de hallhatóan ront kicsit a produkción - tompább, gumisabb hang - úgy hogy két órámba telt, míg leimátkoztam a ragacsmaradványokat mindenhonnan...
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ha jobban megnézed, az alsó vastagabb rész az egy homorú lencse, kb 10cm sugarú gömb felület. Az acél golyó nyugalomba kerül a legmélyebb pontján. Az üveg információ szerint edzett üveg, de szerény 20 éves tapasztalatom szerint lehetne edzettebb is, mert nehezebb 15kg feletti készülékek a golyóval az üveget mángorolják, és ez enyhe mikrosérüléseket okoz a lencse alsó, golyó alatti pontján. Ettől persze észrevehető fékeződése nincs a könnyű kimozdulásnak, mert ennek pontosan ez a lényege. A legkisebb külső (Libra alól érkező) vagy belső, felette készülék felől érkező rezgésre a golyó+görbület+készülék súlyából adódó "rugó" állandóval tud kimozdulni izolálni, majd nyugalomba kerülni. Minél nagyobb az alsó lencse görbületi sugara, annál érzékenyebb és annál kisebb külső erőhatásra tud elmozdulni, ezáltal X-Y irányban izolálni.Rock60 írta: ↑2024.10.30., szer. 07:30Nincsen ellenjavallat.Ígéretesnek tűnik.
![]()
Hasonló a felépítése a Final Labs Daruma II - höz, ami a dacom alatt varázslatosan működik. / Azt sem egyszerű installálni, utána meg aztán óvatosan a kábel ki-be húzgálással... /
A Daruma-nál a felső csészében van egy, a golyó görbületénél nagyobb ív, amibe a golyót a ránehezedő súly középre tessékeli. Az alsó csésze belseje sík.
Itt a fotón nem látszik - vagy én nem látom - hogy a golyót mi segíti a középre pozicionálásban ?
Időnként kb fél-egy évente, tanácsos az üveglencsét puha törlővel portalanítani, mert a levegőből kevés por lencse-golyó érintkezése pontja alá kerül, enyhén gátolja a szabad gördülést, illetve a golyó maga alá préseli a mikro méretű porszemeket.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Nincsen ellenjavallat.


Hasonló a felépítése a Final Labs Daruma II - höz, ami a dacom alatt varázslatosan működik. / Azt sem egyszerű installálni, utána meg aztán óvatosan a kábel ki-be húzgálással... /
A Daruma-nál a felső csészében van egy, a golyó görbületénél nagyobb ív, amibe a golyót a ránehezedő súly középre tessékeli. Az alsó csésze belseje sík.
Itt a fotón nem látszik - vagy én nem látom - hogy a golyót mi segíti a középre pozicionálásban ?
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7149
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5131
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ez való ide!!
Aki azt mondja, hogy ez sem elég jó, az hazudik, vagy sose hallotta, vagy pusztán fityiszes
Ellenjavaslatot csak konkrétan szíveskedjék... Ja, analóg lemezjátszó alá is kitűnő, de használatához némi kézügyesség nem árt...
Aki azt mondja, hogy ez sem elég jó, az hazudik, vagy sose hallotta, vagy pusztán fityiszes

Ellenjavaslatot csak konkrétan szíveskedjék... Ja, analóg lemezjátszó alá is kitűnő, de használatához némi kézügyesség nem árt...
- Csatolmányok
-
- libra.png (112.49 KiB) Megtekintve 1158 alkalommal
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4681
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2539
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Srácok, ezt tényleg ne ide már ... 

Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Pl. egy ilyennel. Ilyenkor csak a hangok fázisával játszanak.

SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
- Redguy
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 236
- Csatlakozott: 2019.06.24., hétf. 16:51
- Értékelés: 104
- Tartózkodási hely: Budakeszi
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Nem teljesen értem, miért írod, amit írsz. Olyat nem írtam - és úgy láttam, senki más sem - , hogy ennek kéne a "legjobban szólni", sőt egyáltalán nem írtam arról hogy hogyan kéne szólnia.Rock60 írta: ↑2024.10.29., kedd 10:29Hifizgetésem hajnalán volt egy ilyen lemezem, ahol a különböző effektek megszólalásának módja hifi komponensek megítélésében segített.
Vollenweider Caverna Magica
Fontos volt, hogy merről merre csoszognak a barlangba, a fiatalok hangja hogy visszhangzik, merre repül a denevér és milyen magasan, stb...
Ma is érdekes visszahallgatni, de azért másra is érdemes figyelni, nem ehhez a lemezhez kell a rendszert hangolni, nem ennek a lemeznek kell a "legjobban" szólni, nem az effektek "valóságosabb" megszólalása dönti el, hogy melyik készüléken lesz jobb zenét hallgatni.
Persze, hogy kikerült a tesztlemezek sorából, attól még ma is szeretem - a többi Vollenweiderrel együtt - este meg is hallgatom, hogy jó irányba repül-e még mindig a denevér...![]()
Csak annyit mondtam, hogy honnan kellene hallani, ami egy dologra lehet jó, hogy az ember felmérje, hogy a rendszere ebből a szempontból rendben van-e.
(Nálam pl. mikor a hangsugárzók "lesúlyozva" voltak, a kutya nem hátulról ugatott, ha ez a hang nem jó helyen van, vélhetőleg a többivel is lehetnek gondok.)
Amúgy Vollenweider-től a Behind the Gardens albumot szeretem.
Auralic Aries Femto - LESSLOSS DAC 2004 MKII - Burmester 051 integrált - KEF Reference 3 - 2
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Hifizgetésem hajnalán volt egy ilyen lemezem, ahol a különböző effektek megszólalásának módja hifi komponensek megítélésében segített.
Vollenweider Caverna Magica
Fontos volt, hogy merről merre csoszognak a barlangba, a fiatalok hangja hogy visszhangzik, merre repül a denevér és milyen magasan, stb...
Ma is érdekes visszahallgatni, de azért másra is érdemes figyelni, nem ehhez a lemezhez kell a rendszert hangolni, nem ennek a lemeznek kell a "legjobban" szólni, nem az effektek "valóságosabb" megszólalása dönti el, hogy melyik készüléken lesz jobb zenét hallgatni.
Persze, hogy kikerült a tesztlemezek sorából, attól még ma is szeretem - a többi Vollenweiderrel együtt - este meg is hallgatom, hogy jó irányba repül-e még mindig a denevér...

- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13150
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6183
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Akkor még egyszer megkérek mindenkit, hogy maradjon a topik témájánál.
A hangsugárzókat érintő eszmecsere itt:
viewtopic.php?f=5&t=92
folytatódhat is...
Köszi.

A hangsugárzókat érintő eszmecsere itt:
viewtopic.php?f=5&t=92
folytatódhat is...
Köszi.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.