Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Lemezjátszó
Lemezjátszó
Titokban én is valami hasonlóban reménykedem (hogy nincs is semmi különös baj a lemezjátszómmal és csak én vagyok túl igényes), ezért is raktam be a számot, hogy meg tudjátok hallgatni hogyan szól.
Azért örülnék, ha még többen is meghallgatnák és véleményt alkotnának!
Csak az "idegesít" hogy közben a net meg a Youtube meg tele van mindenféle vinyl-ripekkel, amik sokszor az enyémnél jóval vacakabb lemezjátszóval készültek, és amiken semmi de semmi pattogás sehol....
- Big
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2159
- Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
- Értékelés: 757
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Lemezjátszó
Szerintem semmi különös gond nincs ezzel a lemezzel. ha mindig máshol pattog, akkor bizony elektrosztatikus feltöltődés lehet az oka. Nézd meg, hogy a kar le van-e rendesen testelve. A szám elején az a halk folyamatos recsegés az eredeti felvételen van, amin egy AM rádió szól. Ha kevesebb zajt akarszés ennyire zavar akkor neked találták ki a digitális formátumokat
Egyébként szerintem nincs azzal a cuccal sem semmi probléma. Bárcsak mindenki legalább ilyen LP-rendszerrel lemezezhetne.
Megelőztél, pont valami hasonlót akartam írni.
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound
Lemezjátszó
Ja, ha valaki nem ismerné a berakott számot, az első kb. 40 másodperc "gyárilag" torz, nem erre gondolok természetesen!
Szerintem semmi különös gond nincs ezzel a lemezzel. ha mindig máshol pattog, akkor bizony elektrosztatikus feltöltődés lehet az oka. Nézd meg, hogy a kar le van-e rendesen testelve. A szám elején az a halk folyamatos recsegés az eredeti felvételen van, amin egy AM rádió szól. Ha kevesebb zajt akarszés ennyire zavar akkor neked találták ki a digitális formátumokat
Egyébként szerintem nincs azzal a cuccal sem semmi probléma. Bárcsak mindenki legalább ilyen LP-rendszerrel lemezezhetne.
LP:Pink Triangle PT One, Helius Scorpio III kar, Benz Wood SM 0,85mV, AN-V QSSC
CD:Philips CD304 Meridian 203DAC, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 analog tuner, AN-V
Erősítő:AN OTO PHONO
Hangfal:AN-E/Hemp+Townshend tweeter, Kondo KSL,AN-SP QSSC
Állványok: Sound Org ZO28,ZO21
CD:Philips CD304 Meridian 203DAC, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 analog tuner, AN-V
Erősítő:AN OTO PHONO
Hangfal:AN-E/Hemp+Townshend tweeter, Kondo KSL,AN-SP QSSC
Állványok: Sound Org ZO28,ZO21
Lemezjátszó
- Tök új lemez
- Ha újra lejátszom, nem ugyanott vannak a pattogások (van egy másik Wish You Were Here felvételem is, ha gondolod felrakhatom azt is, azon máshol pattog...)
Lemezjátszó
Ja, ha valaki nem ismerné a berakott számot, az első kb. 40 másodperc "gyárilag" torz, nem erre gondolok természetesen!
Lemezjátszó
"Pattogó" vinyl
Valamiért nem tudok új topic-ot nyitni, úgyhogy ide írom le a problémámat, remélem valaki tud majd segíteni...
Szeretek LP-ket hallgatni, még ha nem is túl sűrűn jutok hozzá. Nem túl audiofil a cuccom (Pro-Ject 6.1 + 9c kar, Sumiko Blue Point 2, Musical Fidelity A5), de a hangminőség nekem megfelelne. Viszont egy dologgal nem tudok kibékülni: ez a lemezek pattogása. Az a fajta pattogás, ami nem a lemez hibája miatt van, hanem lejátszás közben teljesen össze vissza váratlanul felbukkanó, kisebb nagyobb pattogások. Ez nagyon tud zavarni, még ha nem is túl hangosak, de ha sokszor előfordulnak, akkor egy idő után már nem a zenére figyelek, hanem csak a pattogásra. És ez teljesen új, ill. frissen mosott lemezeknél is előfordul, szóval nem a lemez hibájáról van szó.
Mondtak már olyanokat, hogy nedvesítsem a száraz levegőt, meg antisztatikus törlőkendő, meg antisztatikus pisztoly stb., de ezek igazából nem hoztak érdemi változást. A lemezjátszó földelő vezetéke rá van kötve az erősítő földelő-csavarjára.
Csináltam egy felvételt, hogy meg tudjam mutatni nektek miről is van szó, hátha így könnyebb véleményt formálni. Szívesen fogadok minden segítséget.
https://docs.google.com/open?id=0B48kpK ... E2ZWQ1ZGU4
Lemezjátszó
Szükség esetén, áthelyezendő a hozzászólásom egy másik topic-ba...
Az idézett mondat feltételes módban van, miközben a közlésem, célját tekintve, időhatározó szó használatát indokolta volna. Részletesebben:
Ha azt mondom, hogy "Ha hazaérek..." azzal burkoltan arra célzok, hogy lehet, hogy nem is érek haza, vagy jó esély van arra, hogy nem fogok hazaérni.
Helyesen egy így szólt volna: "Amikor hazaérek, főzök majd..." vagy még jobb "Miután hazaértem, főzök..."
A gáz az, hogy engem, a tősgyökeres pesti gyereket, egy külföldi nő figyelmeztetett egy ilyen alapvető hibára... " />
Ez így szépen hangzik, csak ott van benne a tévedés, hogy a magyar nyelvben a "ha" szócskát nem csak a feltételes mód jelzésére használjuk, hanem pl. időhatározónak is. Pl. -Mikor indulunk holnap? -Majd ha felkel a nap. Amiből a majd szócska el is hagyható ilyeténképpen: -Ha felkel a nap. Mint látjuk, ebben az esetben a "ha" szócska időhatározóként működik, hiszen senki nem értelmezi úgy a mondatot, hogy esetleg nem is fog felkelni a nap, és aki mondta, az erre kívánt volna utalni. És számtalan példát tudnék hozni, ahol helyesen használjuk a "ha"-t az akkor, amikor, miután helyett.
Innen is látszik, hogy a magyar nyelv sokkal bonyolultabb annál, mint hogy idegen nyelvi környezetből idecsöppenve, néhány szabályt megtanulva már tudjuk, mi a nyelvtanilag helyes.
Egyébként, hogy milyen sűrűn jelenik meg időhatározóként a "ha", arra a legjobb példa éppen önnek ez:
Ha azt mondom, hogy "Ha hazaérek..." ......... a mondata, hiszen itt ismét időhatározóként használta a "ha"-t, mivel a mondatbeli jelentése az "amikor" és nem arra utal vele, hogy esetleg nem mondja..
.
- elektrorudi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 718
- Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
- Értékelés: 150
Lemezjátszó
Nem tudom, az említett Amerikából Magyarországra települt lány hol talált az idézet a mondatban helytelen szóhasználatot, és hogy ezen feltevését mivel indokolta, mert a fent idézett mondat nyelvtanilag helyes.
(Csak így zárójelben jegyezném meg, mivel eredetileg ez nem egy helyesírási fórum, hogy a "szégyellhetem szót ellenben így, két "l"-el és nem egyel kell írni, mivel a szótő, a szégyen, "n" betűje "l"-é hasonul.)
Szükség esetén, áthelyezendő a hozzászólásom egy másik topic-ba...
Az idézett mondat feltételes módban van, miközben a közlésem, célját tekintve, időhatározó szó használatát indokolta volna. Részletesebben:
Ha azt mondom, hogy "Ha hazaérek..." azzal burkoltan arra célzok, hogy lehet, hogy nem is érek haza, vagy jó esély van arra, hogy nem fogok hazaérni.
Helyesen egy így szólt volna: "Amikor hazaérek, főzök majd..." vagy még jobb "Miután hazaértem, főzök..."
A gáz az, hogy engem, a tősgyökeres pesti gyereket, egy külföldi nő figyelmeztetett egy ilyen alapvető hibára... " />
Lemezjátszó
Köszönöm a kiigazítást. Előre bocsájtottam, hogy ismereteim szegényesek a magas színvonalú lejátszókról. Másrészről sok éves gyártási tapasztalatom van elasztikus anyagokkal kapcsolatban, és hogy mennyire (nem) LEHET a gyártás során a méretet tartani, az általam ismert leggondosabb technológia mellett (sem). Gondolok itt pl. különböző lemezalátétekre. Már, ha egyáltalán használtok ilyesmit... Zárásként: természetesen elfogadom az okfejtésed a karmagasság állítás század mm-es pontosságának fontosságról, de a saját véleményem (elképzelésem) is fenntartom (magamnak).
Majd előbb-utóbb felülvizsgálod, újraértelmezed, és borítékolom módosítod a véleményed, de ahhoz természetesen szembe kell találkoznod az emlegetett technikákkal.
A rugalmas anyagok megmunkálásában szerzett tapasztalatidat nem vitatom, de itt is megemlítem, a tolerancia tartomány ezen a területen is szűkült, és a legjobb ismereteim szerint az általam használt alátét 0.004 inchen (0.01 mm) belül lapos a teljes területen és 0.002 (0.005 mm) inchen belül párhuzamos, legyen az delta device egynemű acryl, vagy alul csillapító acetal, belül könnyűfém alu, felül pedig carbonszál interfész összetételű réteges, lásd. képek.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Lemezjátszó
..........
Külön köszönet, a személyes névmások használatáról írtakért. Sosem voltam rossz helyesíró, de e felett én is elsiklottam... :-( Még jobban szégyelhetem magam, minthogy a lányom kiadói korrektorként, sok-sok könyvet korrektúrázott az elmúlt években...
A legutóbbi ilyetén "eszmélésem" kb. tíz éve volt. A magyar nyelvben (pesti nyelvjárásban) gyakran használjuk pl. ezt a szófordulatot: "Ha hazaérek, főzök egy kávét." Egy Amerikából, Magyarországra települt lány (akinek a magyar nyelv nem is anyanyelve) hívta fel a figyelmemet a helytelen szóhasználatra...
Nem tudom, az említett Amerikából Magyarországra települt lány hol talált az idézet a mondatban helytelen szóhasználatot, és hogy ezen feltevését mivel indokolta, mert a fent idézett mondat nyelvtanilag helyes.
(Csak így zárójelben jegyezném meg, mivel eredetileg ez nem egy helyesírási fórum, hogy a "szégyellhetem szót ellenben így, két "l"-el és nem egyel kell írni, mivel a szótő, a szégyen, "n" betűje "l"-é hasonul.)
.
Lemezjátszó
Köszönöm a kiigazítást. Előre bocsájtottam, hogy ismereteim szegényesek a magas színvonalú lejátszókról. Másrészről sok éves gyártási tapasztalatom van elasztikus anyagokkal kapcsolatban, és hogy mennyire (nem) LEHET a gyártás során a méretet tartani, az általam ismert leggondosabb technológia mellett (sem). Gondolok itt pl. különböző lemezalátétekre. Már, ha egyáltalán használtok ilyesmit... Zárásként: természetesen elfogadom az okfejtésed a karmagasság állítás század mm-es pontosságának fontosságról, de a saját véleményem (elképzelésem) is fenntartom (magamnak).
Külön köszönet, a személyes névmások használatáról írtakért. Sosem voltam rossz helyesíró, de e felett én is elsiklottam... :-( Még jobban szégyelhetem magam, minthogy a lányom kiadói korrektorként, sok-sok könyvet korrektúrázott az elmúlt években...
A legutóbbi ilyetén "eszmélésem" kb. tíz éve volt. A magyar nyelvben (pesti nyelvjárásban) gyakran használjuk pl. ezt a szófordulatot: "Ha hazaérek, főzök egy kávét." Egy Amerikából, Magyarországra települt lány (akinek a magyar nyelv nem is anyanyelve) hívta fel a figyelmemet a helytelen szóhasználatra...
Nem képez(het)i vita tárgyát.
Csak hét az itt "pulikáló" LP játszó tulajdonosok 99,9%-nak erre nincs lehetősége.
Tehát - ahogy látom - itt van egy nagyon "elmélyült" elméleti okfej(tege)tés és egy nagyon széles körű gyakorlati ismeretek iránti vágy.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
- elektrorudi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 718
- Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
- Értékelés: 150
Lemezjátszó
rudi, MIÉRT ILYEN modellből indulsz ki?? A te általad vázolt gondolatmenet mentén beállított rendszer fogyatékos, model alkotásra alkalmatlan. Nyugodtan képzeld el úgy, hogy te egy Taya vagy Akai lemezjátszó és járulékai képességei szintjéről beszélsz.
>
Köszönöm a kiigazítást. Előre bocsájtottam, hogy ismereteim szegényesek a magas színvonalú lejátszókról. Másrészről sok éves gyártási tapasztalatom van elasztikus anyagokkal kapcsolatban, és hogy mennyire (nem) LEHET a gyártás során a méretet tartani, az általam ismert leggondosabb technológia mellett (sem). Gondolok itt pl. különböző lemezalátétekre. Már, ha egyáltalán használtok ilyesmit... Zárásként: természetesen elfogadom az okfejtésed a karmagasság állítás század mm-es pontosságának fontosságról, de a saját véleményem (elképzelésem) is fenntartom (magamnak).
Külön köszönet, a személyes névmások használatáról írtakért. Sosem voltam rossz helyesíró, de e felett én is elsiklottam... :-( Még jobban szégyelhetem magam, minthogy a lányom kiadói korrektorként, sok-sok könyvet korrektúrázott az elmúlt években...
A legutóbbi ilyetén "eszmélésem" kb. tíz éve volt. A magyar nyelvben (pesti nyelvjárásban) gyakran használjuk pl. ezt a szófordulatot: "Ha hazaérek, főzök egy kávét." Egy Amerikából, Magyarországra települt lány (akinek a magyar nyelv nem is anyanyelve) hívta fel a figyelmemet a helytelen szóhasználatra...
Lemezjátszó
Ez a mondat itt már többx elhangzott.
Azért az alábbiaknak van egy nagy tanulsága. Még mindig jobb, ha tudsz gondolkodni bár nincs meg a könyved, mint ha megvan, de nem érted. (Sőt az utóbbi felesleges hozzászólásokat és cikizéseket eredményez, aminek a végén még nevetségessé is válsz.)
- Big
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2159
- Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
- Értékelés: 757
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Lemezjátszó
Klaca kedvéért a Degrell könyv elérhető, ha valakit érdekel küldjön privit a linkért. Nem valami gyors, de 1 óra alatt lejön, úgy is a neten lógsz.
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound
Lemezjátszó
Bocs, én is kérdezek egyet, ha nem gond. Nem lenne érdemes esetleg legalább a lemezjátszókkal kapcsolatos legalapvetőbb ismereteket elolvasni pl. a Degrell könyvből?
.
Ez a mondat itt már többx elhangzott.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Lemezjátszó
Tehát: Ha az antiskating erőt nullára állítom, akkor a tűszár csillapítására mekkora oldalirányú erő hat? És ez az erő befelé, vagy kifelé mutat? (Nem tangenciális karról beszélek, hanem offsetes csapágyasról.)
F*sin(α), ahol F a súrlódási erő, α pedig a hangszedő tengelyének az aktuális érintővel bezárt szöge. (lehet, hogy már megírták, de ez már korábban is sokszor leírásra került.)
Ja, most esett le, hogy a kérdés poénja nyilván az irány volt. Szóval az ki-be változik a nullpontoknál. Negatív szögnél kifele, pozitívnál befele mutat. (Persze, gondolom a hangszedő tengelyének szöge a karhoz képest úgy van beállítva, hogy a skating erő az viszont végig befele mutasson.)
Ja, és az "oldalirányút" természetesen merőlegesnek vettem.
Lemezjátszó
HG,
én úgy tudom nem folyik meg (még) a vinyl. Az ismert anyagok közül a gyémántnak van a legmagasabb hővezető képessége és mindig ha hőforrással érintkezik, úgy logikus, hogy a gyémánt helyi hőmérséklete a vinyl helyi hőmérsékleténél magasabb lesz. (És a gyémántnak van szintúgy az egyik legmagasabb olvadáspontja az ismert anyagok közül, úgyhogy a közel 140-160°C miatt sem kell aggódnunk.)
A lemezek nem érezhetőek melegnek lejátszás után. Bármilyen melegedést közvetlen lehűlés követ. (Még akkor is, ha egy kis időbe telik a vinylnek előző formájába visszatérni mert egyesek azt állítják nem elég rugalmas, egy közvetlen másodperc játéknál ugyanannál az eredeti hőmérsékletnél fog követni egy már kissé eltérő barázdát. Ez nem fog kárt okozni, de kicsit késhet a visszatérés az eredeti alakba.) Az elgondolkodtató viszkoelasztikus viselkedésnek, ha van is, nincs kockázata, mióta bármilyen deformáció annyira ideiglenes, ahogy majdnem azonnal visszatér a névlegeshez miután a tűcsúcs túlhalad. Mindenesetre a súrlódási együttható ez miatt is változik!
Amit fentebb leírtam jórészt barázdán belüli viszonyra utal, nincs anyagom a rugalmas blank pvc lemez viselkedésével kapcsolatban rigid gyémánt tűcsúccsal szemeben. Van erről valami kapcsolódó anyagod??
>
Én még régebben olvastam Van den Hul-tól, hogy ő meg tudta mérni a tű hőmérsékletét:
vDH says he measured tip temperatures of around 160° (conical) his own vdH around 60°
Ha a tű nem a barázdában van, hanem egy sík felületen, sokkal kisebb felületen érintkezik a tű a barázdával, nagyon megnő a nyomás és az érintkezési pontban talán a hőmérséklet is megnőhet jobban. Erre vonatkozó információm nincs, csupán feltételezem.
Lemezjátszó
Ez rossz hír, mert logikusan hangzik.
De a Verve Records nem gondolt erre?
ui.: igaz nem teljesen sima az oldal, de azért barázdának nem nevezném.
Ki mire gondol!? Számos elmélet létezik a beállításra, a blank rekord is az egyik.
Én is pontatlan megoldásnak tartom, mit ahogy korábban többször is szóba került.
Talán nem is a melegedést emelném ki elsősorban, hanem a modulált barázda, azon belül a változó moduláció alapvető eltérését a síkfelszíntől. Egyébként ha valaki csakazértis blank rekordot akar használni, akkor inkább polikarbonát lemezt ajánlok, mert annak a súrlódái együtthatója közelebb van egy modulált vinyl barázdához mint a grooveless record.
HG,
én úgy tudom nem folyik meg (még) a vinyl. Az ismert anyagok közül a gyémántnak van a legmagasabb hővezető képessége és mindig ha hőforrással érintkezik, úgy logikus, hogy a gyémánt helyi hőmérséklete a vinyl helyi hőmérsékleténél magasabb lesz. (És a gyémántnak van szintúgy az egyik legmagasabb olvadáspontja az ismert anyagok közül, úgyhogy a közel 140-160°C miatt sem kell aggódnunk.)
A lemezek nem érezhetőek melegnek lejátszás után. Bármilyen melegedést közvetlen lehűlés követ. (Még akkor is, ha egy kis időbe telik a vinylnek előző formájába visszatérni mert egyesek azt állítják nem elég rugalmas, egy közvetlen másodperc játéknál ugyanannál az eredeti hőmérsékletnél fog követni egy már kissé eltérő barázdát. Ez nem fog kárt okozni, de kicsit késhet a visszatérés az eredeti alakba.) Az elgondolkodtató viszkoelasztikus viselkedésnek, ha van is, nincs kockázata, mióta bármilyen deformáció annyira ideiglenes, ahogy majdnem azonnal visszatér a névlegeshez miután a tűcsúcs túlhalad. Mindenesetre a súrlódási együttható ez miatt is változik!
Amit fentebb leírtam jórészt barázdán belüli viszonyra utal, nincs anyagom a rugalmas blank pvc lemez viselkedésével kapcsolatban rigid gyémánt tűcsúccsal szemeben. Van erről valami kapcsolódó anyagod??
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
- Big
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2159
- Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
- Értékelés: 757
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Lemezjátszó
"Ha megdobnak kővel,dobd vissza kaláccsal."
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound
Lemezjátszó
VTA állítással Nnálad a tűszár vastagsága is változik?
Miért?
/És megkérlek a névmásokat NE írd nagybetűvel, mert olyan cirkusz volt itt ebből vagy fél éve, természetese jómagammal bűnösként, modoros ripacsnak titulálva, hogy csak na...szóval, kisbetűvel ha lehetne...beach.gif/
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Lemezjátszó
Sajnálom, hogy nem érted, akkor nem tudok segíteni.
"Ha megdobnak kővel,dobd vissza kaláccsal."
Lemezjátszó
Te hogyan állítod be a monolemezzel az azimuthot?
Hamarosan leírom.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Lemezjátszó
Bocsánat a gagyi rajzért, esküszöm, tudok sokkal szebbet is. :-)
Szóval nagyooon erősen túlozva próbálom érzékeltetni, hogy szerintem milyen nagyságrendben változhat a tű magassága a pillanatnyi helyzetétől, és milyen tényezők változtatják azt nagyon (a sok-sok egyéb tényező mellett).
Véleményem szerint ez, akár tizedeket is jelenthet, miközben mi a 0,02mm -en belül hangoljuk a kar magasságát. Aki esetleg nem tudná, az emberi hajszál kb. 0,05mm vastag. ... és ez a változás minden fordulatnál bekövetkezik, miközben a karmagasságot csak lemezenként kellene (lehetne) állítani.
Tehát nem a kar magasságának fontosságát vonom kétségbe abszolut értelemben, hanem a dinamikus változás miatti "feleslegességét". A "felesleget" idézőjelbe tettem!
A rajzon direkt nem szerepeltettem a tű szögének változását, mert az evidens és csak követhetetlenné tenni a móricka ábrámat. :-) Természetesen a 2 fokos tengely ferdülést sem gondolom komolyan, csak láttani szeretném, hogy az is mennyire befolyásolhatja a "karmagasságot".
rudi, MIÉRT ILYEN modellből indulsz ki?? Sokan a lathe vágófejének ‘útjához’ hasonlítgatják a tangenciális hangkarok lineáris vezetését (pedig az egyik erővel VÁG, a másik pedig máshogyan KÖVET), akkor hasonlítgassuk a lathe mechanikáját is a playback lemezjátszóink mechanikájához. A lathe tökéletesen központosított és tökéletesen sík felületű lakkot VÁG! A lakkmaster-ről nyomott stamperekről sokszorosított lemezeinket pedig le kell játszanunk. És (lehetőleg) minél jobb minőségben, értsd. minél több információt kiolvasva, ahogy azt a barázdát a cutterfej tűje a master lemezbe belevágta. A te általad vázolt gondolatmenet mentén beállított rendszer fogyatékos, model alkotásra alkalmatlan. Nyugodtan képzeld el úgy, hogy te egy Taya vagy Akai lemezjátszó és járulékai képességei szintjéről beszélsz.
Jó dolog, hogy gondolkodsz a problémán, de ismét hiányzik egy momentum. A momentum pedig a vonatkozó szabvány(ok). A szabványokból felépülő modellek világosan nyilatkoznak bizonyos toleranciákról amelyek mentén a rendszerek tarthatóak, ezek mérésekkel, kísérletekkel alá is támasztottak. És bár a szabványok időszakosan változnak, nem kell őket nekünk újra felfedeznünk. Magyarul nem kell igazoló méréseket végeznünk, csak be kell állítanunk;
“IEC98-1987 Art. 11.3.3 Stylus Rake for non-spherical tips:The stylus rake in the direction of groove travel shall lie between +4 and -8degrees when playing at the tracking force recommended by the manufacturer. This should be taken as allowance while optimum rake angle is between 0 and -5degrees as per Art.8.1.”
(+/- SRA, a 90 fokos tű tengelytől való +/- irányú eltérés fokban kifejezve, lásd. ábra)
És a fenti tartományon belül kell megtalálnunk a lemezünkre vonatkozó egyetlen ideálisat.
Kérdés, és ezt csak az tudja, aki állított már be finomhangolással VTA/SRA-t, hogy mit tapasztalunk hangban amikor finoman hangolunk de még távol vagyunk az ideálistól, és mit akkor amikor már közel vagyunk hozzá? Azaz az változtatás lépéseivel mennyire szignifikáns a hang javulás az egyik és a másik esetben?
Ha a fenti kérdésre jön válasz, helyes válasz, akkor könnyebb megértened, hogy egy adott rendszerben pl. 92.21° SRA, és mellette mondjuk ~23° VTA ideálisok beállítása miért prioritás egy nagy felbontású rendszerben!?
Azt megemlítem, hogy a múltkori hozzászólásomban picit elfogultan negligáltam a VTA értelmét, természetesen van, szférikus tűknél – érthető okból - csak VTA van, és egyébként is bizonyos okok miatt a lejátszó tű VTA-jának benne kell lennie az alkalmazott cutter VTA-jára vonatkozó szabvány tartományába, ellenkező esetben másfajta torzítások is jelentkeznek. De ez egy külön elemzés tárgya.
Trigonometriailag jól el lehet játszani azzal, hogy adott és ideális +/-SRA fenntartása érdekében, és mellé a legjobb megszólaláshoz(!), pontosan mekkora karmagasság is kell mondjuk központosított, kellően lapos és/vagy leszorított lemezek estén egy statikus kiegyensúlyozásra is alkalmas mondjuk Triplanar VII hangkarral, amelynek grátisz a COG pontja (gravitációs központja) is a forgócsap pontjánál helyezkedik el! (Ez utóbbi azt jelenti, hogy a Triplanar-on és még néhány hangaron kívül az összes többi karnál változik a VTF amikor változik az SRA.)
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
- Big
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2159
- Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
- Értékelés: 757
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Lemezjátszó
Na pont ahhoz nem volt köze a hosszú, általad beidézett résznek. (de ezt már akkor is megírtam) És azt is el kellene döntened, hogy most reagáltál-e vagy nem.
Sajnálom, hogy nem érted, akkor nem tudok segíteni.
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009S2 Imp-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound