Nem tudom az okát, csak a jelenséget. A dac esetében az erősítő hangerőgombján “9 óra” állásnál kellemes szobahangerő van, a beépített kártya esetén 10 vagy 11 óráig is fel kell tekerni.
Simán lehet, hogy a dac kártya analóg jele halkabb.
Nem tudom az okát, csak a jelenséget. A dac esetében az erősítő hangerőgombján “9 óra” állásnál kellemes szobahangerő van, a beépített kártya esetén 10 vagy 11 óráig is fel kell tekerni.
Mármint a digitális jel szintje túl alacsony az Aries koax kimenetén? Nem hiszem, hogy abból egyenesen következik, hogy az analóg jel halk lesz, inkább csak több lesz a konvertálási hiba.
Az Aries Mini/LE/Femto koax kimenete nem hajtja meg eléggé az Obelisk Si2/Si3 beépített kártyáját, ettől halk a rendszer és nem érzed eléggé dinamikusnak. A Denafripset nem ismerem, de az Obelisk DA "High" analóg kimenete már tartalmaz előerősítést, ami ezt a hibát kiküszöböli, illetve az Abacus usb bemenetével szintén nagyon jól muzsikálnak együtt - ezek mind előrelépést jelentenek, ha márkán belül maradnál. Az Aries + Heed beépített kártya sajnos nálam sem vált be :(
Igen, de a cikk megírásakor az Auralic Aries Mini a gyári lineáris táppal 250eFt volt, a Wadia 121 pedig 400eFt. Ehhez vegyük hozzá, hogy a külső dachoz plusz kábelek kellenek, ami a cikk szerint Nordost Heimdall 2 usb kábelt (140eFt AKKOR) és Nordost Quattro Fil xlr kábelt jelentett (ez AKKOR lehetett kb 200eFt, de visszaolvasva euros árakat találtam főleg).Mézga Aladár írta: ↑2023.06.13., kedd 20:37Teszteltük Wadia 121 dac-al, nagyon elpáholta a beépített dac-ot.
https://www.av-online.hu/lejatszo/aural ... teszt_1695
Korábbi Mini használóként magam is azt mondom, hogy a feljebblépéshez igencsak zsebbe kellene nyúlni, viszont akkor jön egy nagy DE: az Auralic azzal a régi Aries sorozattal, amihez a Mini is tartozik, 2015 körül jött ki a piacra.Az Auralic Mininek a saját árkategóriáján belül ( ha jól emlékszem az upgrade táppal együtt olyan 250ezer volt annó, ami jelenleg inkább 350ezer körül lenne) egészen jó hangja volt, szerintem 100-200ezer körüli DAC-al nem lesz szignifikánsabb jobb, ahhoz feljebb kellene nézelődni
Jópár évvel ezelőtt én is így használtam az Auralic Mini-met. Akkor egy Luxman L-410-esem volt.kupecke írta: ↑2023.06.13., kedd 18:40Olvasgatom e topicot, felmerülnek bennem kérdések, most le is írom![]()
Jelenleg egy Auralic Mini-t hallgatok közvetlenül az erősítőre kötve. Már a Yamaha wxc 50 után is előrelépésnek hallottam, de szinte mindenki külön dac-kal hallgatta itt, már amennyire bennem ez megmaradt. Kicsit utánaolvasva, találtam olyan tesztet, ahol egy kb hasonló árfekvésű, (100 e körüli) dac-kal hallgatva sem éreztek szignifikáns különbséget - emlékem szerint egy Teac ud 301 volt. Amit ezen árkategóriában láttam és felkeltette az érdeklődésem az a Human Audio Muto- x, illetve a Schiit Modi Multibit. Érdemes é ezen a szinten egyáltalán foglakozni a kérdéssel? ( erősítőm egy Neukomm Audio , egy Infinity Renaissance 80 hs a vége) Kereskedők, forgalmazók véleményét is várom, náluk azért megfordul ez - az
![]()
Teszteltük Wadia 121 dac-al, nagyon elpáholta a beépített dac-ot.kupecke írta: ↑2023.06.13., kedd 18:40Olvasgatom e topicot, felmerülnek bennem kérdések, most le is írom![]()
Jelenleg egy Auralic Mini-t hallgatok közvetlenül az erősítőre kötve. Már a Yamaha wxc 50 után is előrelépésnek hallottam, de szinte mindenki külön dac-kal hallgatta itt, már amennyire bennem ez megmaradt. Kicsit utánaolvasva, találtam olyan tesztet, ahol egy kb hasonló árfekvésű, (100 e körüli) dac-kal hallgatva sem éreztek szignifikáns különbséget - emlékem szerint egy Teac ud 301 volt. Amit ezen árkategóriában láttam és felkeltette az érdeklődésem az a Human Audio Muto- x, illetve a Schiit Modi Multibit. Érdemes é ezen a szinten egyáltalán foglakozni a kérdéssel? ( erősítőm egy Neukomm Audio , egy Infinity Renaissance 80 hs a vége) Kereskedők, forgalmazók véleményét is várom, náluk azért megfordul ez - az
![]()
Az Auralic Mininek a saját árkategóriáján belül ( ha jól emlékszem az upgrade táppal együtt olyan 250ezer volt annó, ami jelenleg inkább 350ezer körül lenne) egészen jó hangja volt, szerintem 100-200ezer körüli DAC-al nem lesz szignifikánsabb jobb, ahhoz feljebb kellene nézelődni.kupecke írta: ↑2023.06.13., kedd 18:40Olvasgatom e topicot, felmerülnek bennem kérdések, most le is írom![]()
Jelenleg egy Auralic Mini-t hallgatok közvetlenül az erősítőre kötve. Már a Yamaha wxc 50 után is előrelépésnek hallottam, de szinte mindenki külön dac-kal hallgatta itt, már amennyire bennem ez megmaradt. Kicsit utánaolvasva, találtam olyan tesztet, ahol egy kb hasonló árfekvésű, (100 e körüli) dac-kal hallgatva sem éreztek szignifikáns különbséget - emlékem szerint egy Teac ud 301 volt. Amit ezen árkategóriában láttam és felkeltette az érdeklődésem az a Human Audio Muto- x, illetve a Schiit Modi Multibit. Érdemes é ezen a szinten egyáltalán foglakozni a kérdéssel? ( erősítőm egy Neukomm Audio , egy Infinity Renaissance 80 hs a vége) Kereskedők, forgalmazók véleményét is várom, náluk azért megfordul ez - az
![]()
Kinek mi a fontos. Nekem a hangfalam többet ér mint az autóm, és ez így van jól.grindlock írta: ↑2023.06.13., kedd 17:42Igen, abszolút igazad van.alto írta: ↑2023.06.13., kedd 13:43Minden relatív, a kis yamihoz képest a Wiim Pro hangja nyilván jól érzékelhető előrelépést jelent, de ha most a Wiim mellé tennél egy kategóriával komolyabb streamert (és a rendszered egyéb elemeinek a felbontása ezt nem fedi el), akkor hasonló nagyságrendű előrelépést tapasztalnál.grindlock írta: ↑2023.06.13., kedd 13:23
Végül egy Wiim Pro mellett tettem le a garast. Jó az app, jobban is szól,
mint a yamaha, főleg a közép- és magastartományban.
Viszont marathoni eszmecseréket látok a külső DAC témakörben...
Az egyik csoport szerint 100e alatt nincs értelmes DAC, a másik szerint vacak a Wiim saját hangja, csak a Topping;
lufi a Topping, stb stb
Szerintem élvezhető és meggyőző a hangja egy alap szettben is.
A házam árát is elkölthetném, de még onnan is lehetne feljebb lépni. :-)
1000 eur-s dac-hoz már a többi komponenst is "szintre kellene hozni" és egyből hétszamjegyű lenne az összeg. :-)Redguy írta: ↑2023.06.13., kedd 14:44Kb én is azt tudnám mondani erre, amit alto írt, vagyis: minden relatív!grindlock írta: ↑2023.06.13., kedd 13:23mishow írta: ↑2023.05.31., szer. 08:53
Mi neked a "komolyabb"?
Komolyabb a kis Yamahánál, vagy komolyabb a streamerek között?
Mert az első ma már nem nagy kihívás (bár a wxad-10 a maga korában nem volt rossz), a mai belépő streamerek lényegesen többet tudnak.
A legfontosabb kérdések:
A streamert a saját belső beépített DAC-jával tervezed hallgatni, vagy külső DAC-kal?
Ha ez utóbbi, akor van-e már dacod és ha igen, mi az?
Mennyi a keret - a streamerre és a dacra együtt és/vagy külön?
Ezek nélkül az információk nélkül csak általánosságban lehet írni bármit.
Ha a wxad-10 "megugrása" a cél, akkor pár napja (hete) írtam erről hosszabban.
Ebben az esetben egy Wiim PRO, vagy egy Taga TWA-10B az ajánlatom, külső táppal. Ezek most 70eFt-ba kerülnek újként, és egy új TMP táp 45eFt. Mindkettő használható a saját dacjával, de külső DAC-kal mutatják magukat igazán.
Nem "hájgend", de kicsivel 100eFt felett hallgatható, korrekt hang.
Beépített dac esetén ma talán még mindig a Lindemann Limetree Network lehet a megfizethető alternatíva, használtan mostanában 220-250eFt az ára, és csúszik lefelé. Esetleg a Silent Angel beépített dacos verziói jöhetnek szóba, a Bremen B1 újonnan 250, és Retrofuturista fórumtárs jókat írt róla. A Munich már húzósabb, de a kis Yamahánál a Bremen is nagyságrendi előrelépés lesz. A táptuning minden esetben játszik.
Ha viszont az LP megugrása a cél, akkor rossz hírem van: az a kategória ma már a milliós árszinten mozog.
Egyébként meg nem ajánlom az LP-vel való összeméregetést, annyira MÁS hang a kettő, hogy lesznek zenék, amin egy olcsó LP lejátszó fel tudja adni a leckét a drága streamernek - de itt már belecsúszunk az "analóg vs. digitális" hitvitába, ami OFF is, meg végtelen is, szóval a gondolatmenet ezen részét itt lezárnám![]()
Végül egy Wiim Pro mellett tettem le a garast. Jó az app, jobban is szól,
mint a yamaha, főleg a közép- és magastartományban.
Viszont marathoni eszmecseréket látok a külső DAC témakörben...
Az egyik csoport szerint 100e alatt nincs értelmes DAC, a másik szerint vacak a Wiim saját hangja, csak a Topping;
lufi a Topping, stb stb
Szerintem élvezhető és meggyőző a hangja egy alap szettben is.![]()
Ha valaki 1K Euro körüli dachoz szokott, akkor neki egy olcsóbb dac vélhetően nem hozza az elvárt szintet. (ez alól lehetnek kivételek, de 95%-ban igaz)
Mindenki a saját szintjén, kell hogy megtalálja a neki megfelelőt.
Az a lényeg, hogy élvezd a zenét!
Igen, abszolút igazad van.alto írta: ↑2023.06.13., kedd 13:43Minden relatív, a kis yamihoz képest a Wiim Pro hangja nyilván jól érzékelhető előrelépést jelent, de ha most a Wiim mellé tennél egy kategóriával komolyabb streamert (és a rendszered egyéb elemeinek a felbontása ezt nem fedi el), akkor hasonló nagyságrendű előrelépést tapasztalnál.grindlock írta: ↑2023.06.13., kedd 13:23mishow írta: ↑2023.05.31., szer. 08:53
Mi neked a "komolyabb"?
Komolyabb a kis Yamahánál, vagy komolyabb a streamerek között?
Mert az első ma már nem nagy kihívás (bár a wxad-10 a maga korában nem volt rossz), a mai belépő streamerek lényegesen többet tudnak.
A legfontosabb kérdések:
A streamert a saját belső beépített DAC-jával tervezed hallgatni, vagy külső DAC-kal?
Ha ez utóbbi, akor van-e már dacod és ha igen, mi az?
Mennyi a keret - a streamerre és a dacra együtt és/vagy külön?
Ezek nélkül az információk nélkül csak általánosságban lehet írni bármit.
Ha a wxad-10 "megugrása" a cél, akkor pár napja (hete) írtam erről hosszabban.
Ebben az esetben egy Wiim PRO, vagy egy Taga TWA-10B az ajánlatom, külső táppal. Ezek most 70eFt-ba kerülnek újként, és egy új TMP táp 45eFt. Mindkettő használható a saját dacjával, de külső DAC-kal mutatják magukat igazán.
Nem "hájgend", de kicsivel 100eFt felett hallgatható, korrekt hang.
Beépített dac esetén ma talán még mindig a Lindemann Limetree Network lehet a megfizethető alternatíva, használtan mostanában 220-250eFt az ára, és csúszik lefelé. Esetleg a Silent Angel beépített dacos verziói jöhetnek szóba, a Bremen B1 újonnan 250, és Retrofuturista fórumtárs jókat írt róla. A Munich már húzósabb, de a kis Yamahánál a Bremen is nagyságrendi előrelépés lesz. A táptuning minden esetben játszik.
Ha viszont az LP megugrása a cél, akkor rossz hírem van: az a kategória ma már a milliós árszinten mozog.
Egyébként meg nem ajánlom az LP-vel való összeméregetést, annyira MÁS hang a kettő, hogy lesznek zenék, amin egy olcsó LP lejátszó fel tudja adni a leckét a drága streamernek - de itt már belecsúszunk az "analóg vs. digitális" hitvitába, ami OFF is, meg végtelen is, szóval a gondolatmenet ezen részét itt lezárnám![]()
Végül egy Wiim Pro mellett tettem le a garast. Jó az app, jobban is szól,
mint a yamaha, főleg a közép- és magastartományban.
Viszont marathoni eszmecseréket látok a külső DAC témakörben...
Az egyik csoport szerint 100e alatt nincs értelmes DAC, a másik szerint vacak a Wiim saját hangja, csak a Topping;
lufi a Topping, stb stb
Szerintem élvezhető és meggyőző a hangja egy alap szettben is.
Kb én is azt tudnám mondani erre, amit alto írt, vagyis: minden relatív!grindlock írta: ↑2023.06.13., kedd 13:23mishow írta: ↑2023.05.31., szer. 08:53Mi neked a "komolyabb"?grindlock írta: ↑2023.05.30., kedd 15:54Milyen "komolyabb" streamerek léteznek, amik még nem kerülnek több százezerbe?
Tegnap Tidal-ról hallgattam 44/16-ban led zeppelint és a bakelit verzióhoz képest nagyon rossz volt
Mi az árszint/készülék, ahol már minőségibb a megszólalás? Jelenleg Yamaha wxad-10 van.
Komolyabb a kis Yamahánál, vagy komolyabb a streamerek között?
Mert az első ma már nem nagy kihívás (bár a wxad-10 a maga korában nem volt rossz), a mai belépő streamerek lényegesen többet tudnak.
A legfontosabb kérdések:
A streamert a saját belső beépített DAC-jával tervezed hallgatni, vagy külső DAC-kal?
Ha ez utóbbi, akor van-e már dacod és ha igen, mi az?
Mennyi a keret - a streamerre és a dacra együtt és/vagy külön?
Ezek nélkül az információk nélkül csak általánosságban lehet írni bármit.
Ha a wxad-10 "megugrása" a cél, akkor pár napja (hete) írtam erről hosszabban.
Ebben az esetben egy Wiim PRO, vagy egy Taga TWA-10B az ajánlatom, külső táppal. Ezek most 70eFt-ba kerülnek újként, és egy új TMP táp 45eFt. Mindkettő használható a saját dacjával, de külső DAC-kal mutatják magukat igazán.
Nem "hájgend", de kicsivel 100eFt felett hallgatható, korrekt hang.
Beépített dac esetén ma talán még mindig a Lindemann Limetree Network lehet a megfizethető alternatíva, használtan mostanában 220-250eFt az ára, és csúszik lefelé. Esetleg a Silent Angel beépített dacos verziói jöhetnek szóba, a Bremen B1 újonnan 250, és Retrofuturista fórumtárs jókat írt róla. A Munich már húzósabb, de a kis Yamahánál a Bremen is nagyságrendi előrelépés lesz. A táptuning minden esetben játszik.
Ha viszont az LP megugrása a cél, akkor rossz hírem van: az a kategória ma már a milliós árszinten mozog.
Egyébként meg nem ajánlom az LP-vel való összeméregetést, annyira MÁS hang a kettő, hogy lesznek zenék, amin egy olcsó LP lejátszó fel tudja adni a leckét a drága streamernek - de itt már belecsúszunk az "analóg vs. digitális" hitvitába, ami OFF is, meg végtelen is, szóval a gondolatmenet ezen részét itt lezárnám![]()
Végül egy Wiim Pro mellett tettem le a garast. Jó az app, jobban is szól,
mint a yamaha, főleg a közép- és magastartományban.
Viszont marathoni eszmecseréket látok a külső DAC témakörben...
Az egyik csoport szerint 100e alatt nincs értelmes DAC, a másik szerint vacak a Wiim saját hangja, csak a Topping;
lufi a Topping, stb stb
Szerintem élvezhető és meggyőző a hangja egy alap szettben is.
Minden relatív, a kis yamihoz képest a Wiim Pro hangja nyilván jól érzékelhető előrelépést jelent, de ha most a Wiim mellé tennél egy kategóriával komolyabb streamert (és a rendszered egyéb elemeinek a felbontása ezt nem fedi el), akkor hasonló nagyságrendű előrelépést tapasztalnál.grindlock írta: ↑2023.06.13., kedd 13:23mishow írta: ↑2023.05.31., szer. 08:53Mi neked a "komolyabb"?grindlock írta: ↑2023.05.30., kedd 15:54Milyen "komolyabb" streamerek léteznek, amik még nem kerülnek több százezerbe?
Tegnap Tidal-ról hallgattam 44/16-ban led zeppelint és a bakelit verzióhoz képest nagyon rossz volt
Mi az árszint/készülék, ahol már minőségibb a megszólalás? Jelenleg Yamaha wxad-10 van.
Komolyabb a kis Yamahánál, vagy komolyabb a streamerek között?
Mert az első ma már nem nagy kihívás (bár a wxad-10 a maga korában nem volt rossz), a mai belépő streamerek lényegesen többet tudnak.
A legfontosabb kérdések:
A streamert a saját belső beépített DAC-jával tervezed hallgatni, vagy külső DAC-kal?
Ha ez utóbbi, akor van-e már dacod és ha igen, mi az?
Mennyi a keret - a streamerre és a dacra együtt és/vagy külön?
Ezek nélkül az információk nélkül csak általánosságban lehet írni bármit.
Ha a wxad-10 "megugrása" a cél, akkor pár napja (hete) írtam erről hosszabban.
Ebben az esetben egy Wiim PRO, vagy egy Taga TWA-10B az ajánlatom, külső táppal. Ezek most 70eFt-ba kerülnek újként, és egy új TMP táp 45eFt. Mindkettő használható a saját dacjával, de külső DAC-kal mutatják magukat igazán.
Nem "hájgend", de kicsivel 100eFt felett hallgatható, korrekt hang.
Beépített dac esetén ma talán még mindig a Lindemann Limetree Network lehet a megfizethető alternatíva, használtan mostanában 220-250eFt az ára, és csúszik lefelé. Esetleg a Silent Angel beépített dacos verziói jöhetnek szóba, a Bremen B1 újonnan 250, és Retrofuturista fórumtárs jókat írt róla. A Munich már húzósabb, de a kis Yamahánál a Bremen is nagyságrendi előrelépés lesz. A táptuning minden esetben játszik.
Ha viszont az LP megugrása a cél, akkor rossz hírem van: az a kategória ma már a milliós árszinten mozog.
Egyébként meg nem ajánlom az LP-vel való összeméregetést, annyira MÁS hang a kettő, hogy lesznek zenék, amin egy olcsó LP lejátszó fel tudja adni a leckét a drága streamernek - de itt már belecsúszunk az "analóg vs. digitális" hitvitába, ami OFF is, meg végtelen is, szóval a gondolatmenet ezen részét itt lezárnám![]()
Végül egy Wiim Pro mellett tettem le a garast. Jó az app, jobban is szól,
mint a yamaha, főleg a közép- és magastartományban.
Viszont marathoni eszmecseréket látok a külső DAC témakörben...
Az egyik csoport szerint 100e alatt nincs értelmes DAC, a másik szerint vacak a Wiim saját hangja, csak a Topping;
lufi a Topping, stb stb
Szerintem élvezhető és meggyőző a hangja egy alap szettben is.
mishow írta: ↑2023.05.31., szer. 08:53Mi neked a "komolyabb"?grindlock írta: ↑2023.05.30., kedd 15:54Milyen "komolyabb" streamerek léteznek, amik még nem kerülnek több százezerbe?
Tegnap Tidal-ról hallgattam 44/16-ban led zeppelint és a bakelit verzióhoz képest nagyon rossz volt
Mi az árszint/készülék, ahol már minőségibb a megszólalás? Jelenleg Yamaha wxad-10 van.
Komolyabb a kis Yamahánál, vagy komolyabb a streamerek között?
Mert az első ma már nem nagy kihívás (bár a wxad-10 a maga korában nem volt rossz), a mai belépő streamerek lényegesen többet tudnak.
A legfontosabb kérdések:
A streamert a saját belső beépített DAC-jával tervezed hallgatni, vagy külső DAC-kal?
Ha ez utóbbi, akor van-e már dacod és ha igen, mi az?
Mennyi a keret - a streamerre és a dacra együtt és/vagy külön?
Ezek nélkül az információk nélkül csak általánosságban lehet írni bármit.
Ha a wxad-10 "megugrása" a cél, akkor pár napja (hete) írtam erről hosszabban.
Ebben az esetben egy Wiim PRO, vagy egy Taga TWA-10B az ajánlatom, külső táppal. Ezek most 70eFt-ba kerülnek újként, és egy új TMP táp 45eFt. Mindkettő használható a saját dacjával, de külső DAC-kal mutatják magukat igazán.
Nem "hájgend", de kicsivel 100eFt felett hallgatható, korrekt hang.
Beépített dac esetén ma talán még mindig a Lindemann Limetree Network lehet a megfizethető alternatíva, használtan mostanában 220-250eFt az ára, és csúszik lefelé. Esetleg a Silent Angel beépített dacos verziói jöhetnek szóba, a Bremen B1 újonnan 250, és Retrofuturista fórumtárs jókat írt róla. A Munich már húzósabb, de a kis Yamahánál a Bremen is nagyságrendi előrelépés lesz. A táptuning minden esetben játszik.
Ha viszont az LP megugrása a cél, akkor rossz hírem van: az a kategória ma már a milliós árszinten mozog.
Egyébként meg nem ajánlom az LP-vel való összeméregetést, annyira MÁS hang a kettő, hogy lesznek zenék, amin egy olcsó LP lejátszó fel tudja adni a leckét a drága streamernek - de itt már belecsúszunk az "analóg vs. digitális" hitvitába, ami OFF is, meg végtelen is, szóval a gondolatmenet ezen részét itt lezárnám![]()
En imadom az audio pc-et, az elozot sem adtam volna el ha ezek a hulyek nem talaljak ki a HDR10-et meg a 4K-at. :) Azelott tizen evig pc technikus voltam, igy konnyebb. Mindent ezen oldok es kozben meg zenet hallgatok. :) Sajnos mar nagyon nincs kedvem tesztelgetni ezert inkabb olvasgatok kinek milyen tapasztalatai vannak a gepekkel kapcsolatban vagy kerdezgetek.Redguy írta: ↑2023.06.12., hétf. 13:36Lehet, hogy igazad van, de mint írtam nekem az informatika nem a barátom, szóval ez az IP cím osztogatás nekem kicsit távolinak tűnik, ebből következőleg sajnos azt sem értem, hogy miért menne így jobban a váltás a két router közötttottyi írta: ↑2023.06.12., hétf. 13:22Szerintem ilyenkor ha tesztelni akarod a routereket akkor be kell allitani mind a kettonek mas ip cimet pl egyik 192.168.1.5 a masik meg 10 a vegen es esetleg meg a a routerekben beallitani, hogy meyik router milyen IP cimtol induljon pl az egyik 50-to a masik meg 100 tol, hogy ne legyen ugyan az a IP cim a keszulekekben.Redguy írta: ↑2023.06.12., hétf. 13:10
Igen, az valószínű, hogy a két router más IP címet használ, de minden alkalommal, mikor váltottam a két router között, akkor újra próbáltam installálni a kütyüt (ez még nem lenne gond, sőt azt gondolom, hogy ez rendben is van), de egyik "újrainstalálás" sem ment flottul.
Vagy teljesen mas IP cimet adni pl.: 192.168.0.1 a masik meg 192.168.1.1 es szamitogepen probalni milyen ip-et oszt ki vagy telefonnal nezni milyen ip-et as ki wifire es ha ez megvan akkor tesztelni a keszulekeket. Szerintem.![]()
No ezért nem való nekem egy Audio-PC...
![]()
Lehet, hogy igazad van, de mint írtam nekem az informatika nem a barátom, szóval ez az IP cím osztogatás nekem kicsit távolinak tűnik, ebből következőleg sajnos azt sem értem, hogy miért menne így jobban a váltás a két router közötttottyi írta: ↑2023.06.12., hétf. 13:22Szerintem ilyenkor ha tesztelni akarod a routereket akkor be kell allitani mind a kettonek mas ip cimet pl egyik 192.168.1.5 a masik meg 10 a vegen es esetleg meg a a routerekben beallitani, hogy meyik router milyen IP cimtol induljon pl az egyik 50-to a masik meg 100 tol, hogy ne legyen ugyan az a IP cim a keszulekekben.Redguy írta: ↑2023.06.12., hétf. 13:10Igen, az valószínű, hogy a két router más IP címet használ, de minden alkalommal, mikor váltottam a két router között, akkor újra próbáltam installálni a kütyüt (ez még nem lenne gond, sőt azt gondolom, hogy ez rendben is van), de egyik "újrainstalálás" sem ment flottul.
Vagy teljesen mas IP cimet adni pl.: 192.168.0.1 a masik meg 192.168.1.1 es szamitogepen probalni milyen ip-et oszt ki vagy telefonnal nezni milyen ip-et as ki wifire es ha ez megvan akkor tesztelni a keszulekeket. Szerintem.![]()
Szerintem ilyenkor ha tesztelni akarod a routereket akkor be kell allitani mind a kettonek mas ip cimet pl egyik 192.168.1.5 a masik meg 10 a vegen es esetleg meg a a routerekben beallitani, hogy meyik router milyen IP cimtol induljon pl az egyik 50-to a masik meg 100 tol, hogy ne legyen ugyan az a IP cim a keszulekekben.Redguy írta: ↑2023.06.12., hétf. 13:10Igen, az valószínű, hogy a két router más IP címet használ, de minden alkalommal, mikor váltottam a két router között, akkor újra próbáltam installálni a kütyüt (ez még nem lenne gond, sőt azt gondolom, hogy ez rendben is van), de egyik "újrainstalálás" sem ment flottul.tottyi írta: ↑2023.06.12., hétf. 12:59Lehet, hogy IP cim problemak lehettek. Talan a ketto router ugyan azt vagy teljesen kulonbozo IP cimet hasznal es ez okozhatott galibat.Redguy írta: ↑2023.06.12., hétf. 12:51
Sajnos nem tudom mi az oka ennek a problémának.
Valamint nem tudom az okát a nálam felmerült problémának sem, jelesen hogy én is Aries (Femto-t) használok, és a múltkor próbáltam másik routerre átállni vele, és elképesztően nehezen ismerte fel egymást a két eszköz (Ipad és Auralic). Gondoltam rá, hogy csinálok összehasonlítást a két router között, de olyan nehézkesen ment az egész, hogy feladtam. A végén már örültem, hogy több óra küzdelem után végre megszólalt. Amikor évekkel ezelőtt megvettem, akkor minden flottul ment - ahogy a Lightning DS "telepítési útmutatójában" írva volt kb. 5 perc alatt instaláltam az eszközt. De ez most egy rémálom volt, valamiért nem látta egymást a két eszköz csak a sokadik próbálkozásra. Viszont az is igaz, hogy onnantól kezdve, hogy egyszer felismerték egymást, minden flottul megy mintha mi sem történt volna.
Van egy minim is és annális ugyan ez a probléma jött elő. Bár nem vagyok informatikai szakember, de ebből arra következtetek, hogy nem az Auralic-okkal van gond![]()
Lehet, hogy az Ios-ban változott meg valami?![]()
Hogy lehet, hogy 20 próbálkozásból csak 1x ismeri fel?
Igen, az valószínű, hogy a két router más IP címet használ, de minden alkalommal, mikor váltottam a két router között, akkor újra próbáltam installálni a kütyüt (ez még nem lenne gond, sőt azt gondolom, hogy ez rendben is van), de egyik "újrainstalálás" sem ment flottul.tottyi írta: ↑2023.06.12., hétf. 12:59Lehet, hogy IP cim problemak lehettek. Talan a ketto router ugyan azt vagy teljesen kulonbozo IP cimet hasznal es ez okozhatott galibat.Redguy írta: ↑2023.06.12., hétf. 12:51Sajnos nem tudom mi az oka ennek a problémának.greenbio írta: ↑2023.06.12., hétf. 10:35sziasztok!
a következő jelensége lettem figyelmes nálam: nekem van egy külön hálózat van a lejátszónak (egy Auralic Aries Femto), ami nem csatlakozik külső hálózathoz, nethez, mert egyelőre NAS-ról játszok le. a hálózat áll egy routerből, egy switch-ből, és a NAS-ból. az Auralic a routerbe van bekötve kábellel (nem wifin csatlakozik), abba a switch, majd a switch-be a NAS és ennyi (a router-re azért van szükség, hogy vezérleni tudjam telefonról az Auralic-ot). tehát a topológia:
Auralic -> router -> switch -> NAS
az a bosszantó jelenség, hogy mind a NAS-t, mind a lejátszót eldobálja ez a hálózat. megy egy pár percet a lejátszás, aztán vagy a NAS-t nem látja a telefonon a Lightning DS, vagy az Auralic-ot. ha a nem látott eszköz LAN kábelét kihúzom és visszadugom, akkor újra megjelenik az a hálózaton. de 10 percen belül valamelyiket elveszti biztosan, és ez így nem használható. a Lightining DS a 7.7-es verzió. merre keressem a hibát?![]()
köszi előre is
Valamint nem tudom az okát a nálam felmerült problémának sem, jelesen hogy én is Aries (Femto-t) használok, és a múltkor próbáltam másik routerre átállni vele, és elképesztően nehezen ismerte fel egymást a két eszköz (Ipad és Auralic). Gondoltam rá, hogy csinálok összehasonlítást a két router között, de olyan nehézkesen ment az egész, hogy feladtam. A végén már örültem, hogy több óra küzdelem után végre megszólalt. Amikor évekkel ezelőtt megvettem, akkor minden flottul ment - ahogy a Lightning DS "telepítési útmutatójában" írva volt kb. 5 perc alatt instaláltam az eszközt. De ez most egy rémálom volt, valamiért nem látta egymást a két eszköz csak a sokadik próbálkozásra. Viszont az is igaz, hogy onnantól kezdve, hogy egyszer felismerték egymást, minden flottul megy mintha mi sem történt volna.
Van egy minim is és annális ugyan ez a probléma jött elő. Bár nem vagyok informatikai szakember, de ebből arra következtetek, hogy nem az Auralic-okkal van gond![]()
Lehet, hogy az Ios-ban változott meg valami?![]()
Hogy lehet, hogy 20 próbálkozásból csak 1x ismeri fel?
Lehet, hogy IP cim problemak lehettek. Talan a ketto router ugyan azt vagy teljesen kulonbozo IP cimet hasznal es ez okozhatott galibat.Redguy írta: ↑2023.06.12., hétf. 12:51Sajnos nem tudom mi az oka ennek a problémának.greenbio írta: ↑2023.06.12., hétf. 10:35sziasztok!
a következő jelensége lettem figyelmes nálam: nekem van egy külön hálózat van a lejátszónak (egy Auralic Aries Femto), ami nem csatlakozik külső hálózathoz, nethez, mert egyelőre NAS-ról játszok le. a hálózat áll egy routerből, egy switch-ből, és a NAS-ból. az Auralic a routerbe van bekötve kábellel (nem wifin csatlakozik), abba a switch, majd a switch-be a NAS és ennyi (a router-re azért van szükség, hogy vezérleni tudjam telefonról az Auralic-ot). tehát a topológia:
Auralic -> router -> switch -> NAS
az a bosszantó jelenség, hogy mind a NAS-t, mind a lejátszót eldobálja ez a hálózat. megy egy pár percet a lejátszás, aztán vagy a NAS-t nem látja a telefonon a Lightning DS, vagy az Auralic-ot. ha a nem látott eszköz LAN kábelét kihúzom és visszadugom, akkor újra megjelenik az a hálózaton. de 10 percen belül valamelyiket elveszti biztosan, és ez így nem használható. a Lightining DS a 7.7-es verzió. merre keressem a hibát?![]()
köszi előre is
Valamint nem tudom az okát a nálam felmerült problémának sem, jelesen hogy én is Aries (Femto-t) használok, és a múltkor próbáltam másik routerre átállni vele, és elképesztően nehezen ismerte fel egymást a két eszköz (Ipad és Auralic). Gondoltam rá, hogy csinálok összehasonlítást a két router között, de olyan nehézkesen ment az egész, hogy feladtam. A végén már örültem, hogy több óra küzdelem után végre megszólalt. Amikor évekkel ezelőtt megvettem, akkor minden flottul ment - ahogy a Lightning DS "telepítési útmutatójában" írva volt kb. 5 perc alatt instaláltam az eszközt. De ez most egy rémálom volt, valamiért nem látta egymást a két eszköz csak a sokadik próbálkozásra. Viszont az is igaz, hogy onnantól kezdve, hogy egyszer felismerték egymást, minden flottul megy mintha mi sem történt volna.
Van egy minim is és annális ugyan ez a probléma jött elő. Bár nem vagyok informatikai szakember, de ebből arra következtetek, hogy nem az Auralic-okkal van gond![]()
Lehet, hogy az Ios-ban változott meg valami?![]()
Hogy lehet, hogy 20 próbálkozásból csak 1x ismeri fel?
Sajnos nem tudom mi az oka ennek a problémának.greenbio írta: ↑2023.06.12., hétf. 10:35sziasztok!
a következő jelensége lettem figyelmes nálam: nekem van egy külön hálózat van a lejátszónak (egy Auralic Aries Femto), ami nem csatlakozik külső hálózathoz, nethez, mert egyelőre NAS-ról játszok le. a hálózat áll egy routerből, egy switch-ből, és a NAS-ból. az Auralic a routerbe van bekötve kábellel (nem wifin csatlakozik), abba a switch, majd a switch-be a NAS és ennyi (a router-re azért van szükség, hogy vezérleni tudjam telefonról az Auralic-ot). tehát a topológia:
Auralic -> router -> switch -> NAS
az a bosszantó jelenség, hogy mind a NAS-t, mind a lejátszót eldobálja ez a hálózat. megy egy pár percet a lejátszás, aztán vagy a NAS-t nem látja a telefonon a Lightning DS, vagy az Auralic-ot. ha a nem látott eszköz LAN kábelét kihúzom és visszadugom, akkor újra megjelenik az a hálózaton. de 10 percen belül valamelyiket elveszti biztosan, és ez így nem használható. a Lightining DS a 7.7-es verzió. merre keressem a hibát?![]()
köszi előre is
Nálam ez akkor fordult elő, amikor a router "megfáradt". Még működött, de elkezdett hibázgatni, és egy idő után ilyen kieséseket produkált. Viszont érdemes elsőre a LAN kábelekkel kezdeni, egy megtört kábel is produkálhat ilyet, ha van fölös kábeled, próbáld kicserélni a NAS-nál és a lejátszónál, illetve a router és switch között.greenbio írta: ↑2023.06.12., hétf. 10:35sziasztok!
a következő jelensége lettem figyelmes nálam: nekem van egy külön hálózat van a lejátszónak (egy Auralic Aries Femto), ami nem csatlakozik külső hálózathoz, nethez, mert egyelőre NAS-ról játszok le. a hálózat áll egy routerből, egy switch-ből, és a NAS-ból. az Auralic a routerbe van bekötve kábellel (nem wifin csatlakozik), abba a switch, majd a switch-be a NAS és ennyi (a router-re azért van szükség, hogy vezérleni tudjam telefonról az Auralic-ot). tehát a topológia:
Auralic -> router -> switch -> NAS
az a bosszantó jelenség, hogy mind a NAS-t, mind a lejátszót eldobálja ez a hálózat. megy egy pár percet a lejátszás, aztán vagy a NAS-t nem látja a telefonon a Lightning DS, vagy az Auralic-ot. ha a nem látott eszköz LAN kábelét kihúzom és visszadugom, akkor újra megjelenik az a hálózaton. de 10 percen belül valamelyiket elveszti biztosan, és ez így nem használható. a Lightining DS a 7.7-es verzió. merre keressem a hibát?![]()
köszi előre is