Azért vannak hívei a szétválasztott konstrukciónak is. Ráadásul ezek jó drága készülékek.dixie-chicken írta: ↑2024.11.25., hétf. 15:532 elmélet van (elméletilegRock60 írta: ↑2024.11.25., hétf. 14:11Egy tömegként ?Miért ?
Próbálom megfejteni, miért tartjátok ezt fontosnak...![]()
Maga a hosszú kar rezonáns viselkedése szerintem sokkal nagyobb probléma, mint hogy a futómű és a karbázis fixen össze van - e kötve, vagy sem.
Gondolom, az a gondolat lehet a háttérben, hogy ha a futómű és a karbázis elmozdul egymáshoz képest akár ezred millimétert is, az az elmozdulás jelet indukál a hangszedőben.
Csakhogy, a karbázis karra merőleges elmozdulása nem jelenik meg a kar hangszedő felöli végén. / Minél hosszabb a kar, annál kevésbé./
A karral párhuzamos elmozdulása meg nem indukál jelet a hangszedőben, csak a merőleges.
Így látom kb, aztán lehet, hogy tévedek...![]()
Egyébként a képen látható lemezjátszó futóműve és karja össze van kötve a födémmel, vagy a beton aljzattal, amin áll.![]()
):
1.) amikor 1 egységént kezelik a futóművet és a hozzátartozó hangkart (hangszedővel)
2.) amikor szét van választva a futómú és a hangkar "bázisa",hangszedővel...
nekem az 1.) opció a szimpibb...egy ismim komoly Garrard 401-es plinth-et készitet,első körben szét volt választva a futómű és a kart hordozó "felület" (SME M2-12+SPU Royal)....ugyanezen kérdéseken ment át maga is,aztán "összekötötte" a 2 felületet (még arra is ügyeltek hogy a futómű és szeparált "kardeszka",tömegben ugyanaz legyen)....jobb lett a hang az "összekötött" opcióban,annak ellenére hogy idleres volt a futómű..
no comment...![]()
A "csoda" lemezjátszóban inkább az a furcsa, hogy a padlóra telepítette. Ha venne egy kellően nagy 40 mm vastag (vagy több) tömbösített juhar lapot, amit akármilyen akusztikus elemmel elcsatol a padlótól, és arra rakja a cuccot, korrektebb lenne az installálás.
A tömbösített juhar lap használata lemezjátszó készülék alá amúgy Kuzma ajánlása, mint egy nem drága megoldás.






