Folytassátok már ezt a
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Sztereó erősítők
- tonee73
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 13610
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6428
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Sztereó erősitők
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Online
- sutemenyx
- Törzsgárda

- Hozzászólások: 5370
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2911
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sztereó erősitők
Én nem, de UP!rooland írta: ↑2023.03.06., hétf. 17:54Sziasztok!
Hallott már valaki SVS Prime Wireless Pro SoundBase sztereó erősítőt? Mik a tapasztalatok?
https://homemovie.hu/termek/svs-soundba ... o-erosito/
Funk Firm LSD + Kiseki Purpleheart NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Online
- sutemenyx
- Törzsgárda

- Hozzászólások: 5370
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2911
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sztereó erősitők
Na úgylátom ide is begyűrűzött a dolog. A 10millió focista és 10millió vírusszakértő mellet lassan meglesz a 10milió erősítőtervező országa is. :)
Funk Firm LSD + Kiseki Purpleheart NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Online
- sutemenyx
- Törzsgárda

- Hozzászólások: 5370
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2911
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sztereó erősitők
Majd írok egyszer értelmező szótárat is.supravox írta: ↑2023.03.06., hétf. 17:07sutemenyx írta: ↑2023.03.06., hétf. 17:04Aztán van az a szitu, mikor a kedves vevő megveszi a drága és nagyon vágyott Sonus Elipsa Red hangfalát, aztán mikor nem működik a korábban gyönyörűen teljesítő csöves cuccával, végigpróbálja a piacon kapható jó nagy és “állítólag” fantasztikus high-end erősítőket. A történet vége, hogy nem talál, mert hallgathatatlan szemét lett a rendszeréből, úgyhogy inkább mindent elad és vesz egy kisebb rendszert. - A film megtörtént eseményeken alapul - :)
De persze mindenkinek más a preferenciája, van akinek elég, ha akkorát szól, mint az ágyú. Hogy hogyan az tökmindegy, mert úgyis csak napi fél óra jut rá.
Öö..
Mondasz is valamit vagy csak kalapálod a klaviatúrát?
Funk Firm LSD + Kiseki Purpleheart NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Sztereó erősitők
Nagyon leegyszerűsítve szvsz az igazság valahol félúton lehet. Egyszerű megközelítéssel, relatíve kevés, de nagyon jó minőségű alkatrészből, némi hozzáértéssel könnyebb jót alkotni. Ahogy nő az alkatrészek és az áramkörök száma, egyre összetettebbé válik a dolog, a "tévút" esélye nő. Szóval azok a bonyolult elektronikák - amik végül jól is szólnak -, magasabb szintű mérnöki tudást, tapasztalatot és fejlesztési időt igényelnek. Egy ügyes műkedvelő ezen a szinten elvérzik..., így értehető, hogy egyszerűbből jobbat tud készíteni. Bocsánat, senki ne vegye magára... 
.
Re: Sztereó erősitők
Most is rajtam van az olvasószemüvegem...
Supravox ma beleállós kedvében van.

Supravox ma beleállós kedvében van.

Re: Sztereó erősitők
Sziasztok!
Hallott már valaki SVS Prime Wireless Pro SoundBase sztereó erősítőt? Mik a tapasztalatok?
https://homemovie.hu/termek/svs-soundba ... o-erosito/
Hallott már valaki SVS Prime Wireless Pro SoundBase sztereó erősítőt? Mik a tapasztalatok?
https://homemovie.hu/termek/svs-soundba ... o-erosito/
Re: Sztereó erősitők
sutemenyx írta: ↑2023.03.06., hétf. 17:04Aztán van az a szitu, mikor a kedves vevő megveszi a drága és nagyon vágyott Sonus Elipsa Red hangfalát, aztán mikor nem működik a korábban gyönyörűen teljesítő csöves cuccával, végigpróbálja a piacon kapható jó nagy és “állítólag” fantasztikus high-end erősítőket. A történet vége, hogy nem talál, mert hallgathatatlan szemét lett a rendszeréből, úgyhogy inkább mindent elad és vesz egy kisebb rendszert. - A film megtörtént eseményeken alapul - :)
De persze mindenkinek más a preferenciája, van akinek elég, ha akkorát szól, mint az ágyú. Hogy hogyan az tökmindegy, mert úgyis csak napi fél óra jut rá.
Öö..
Mondasz is valamit vagy csak kalapálod a klaviatúrát?
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Online
- sutemenyx
- Törzsgárda

- Hozzászólások: 5370
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2911
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sztereó erősitők
Aztán van az a szitu, mikor a kedves vevő megveszi a drága és nagyon vágyott Sonus Elipsa Red hangfalát, aztán mikor nem működik a korábban gyönyörűen teljesítő csöves cuccával, végigpróbálja a piacon kapható jó nagy és “állítólag” fantasztikus high-end erősítőket. A történet vége, hogy nem talál, mert hallgathatatlan szemét lett a rendszeréből, úgyhogy inkább mindent elad és vesz egy kisebb rendszert. - A film megtörtént eseményeken alapul - :)
De persze mindenkinek más a preferenciája, van akinek elég, ha akkorát szól, mint az ágyú. Hogy hogyan az tökmindegy, mert úgyis csak napi fél óra jut rá.
De persze mindenkinek más a preferenciája, van akinek elég, ha akkorát szól, mint az ágyú. Hogy hogyan az tökmindegy, mert úgyis csak napi fél óra jut rá.
Funk Firm LSD + Kiseki Purpleheart NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Online
- sutemenyx
- Törzsgárda

- Hozzászólások: 5370
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2911
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sztereó erősitők
Vagy mégsem? :)supravox írta: ↑2023.03.06., hétf. 16:23Hát ezzel tökéletesen tudok azonosulni.LIMAR írta: ↑2023.03.06., hétf. 15:32TJ!
Minden tiszteletem a Tied és a munkásságodnak, de ilyen hülyeségekkel nem kéne etetni a népet.
1. Szerinted hány alkatrészen megy keresztül a felvétel során a jel? Nem több száz, hanem jó esetben több ezer, de inkább több. És ez még a 60-as években is így volt. Még csöves stúdió berendezések esetében is. A félvezetős korszakban pedig nincs már kérdés a felvételi oldalon se.
2. A "természetes hangátvitel" szinonimája a kevés alkatrészes és főként csöves erősítők esetében a számomra kellemes torzítás. Félvezetőssel kevés alkatrészből nem lehet elfogadható hangot kihozni, csak nagyon erős kompromisszumok árán.
3. A legtöbb fejlesztő szellemi, anyagi, technológiai, gyártástechnikai szintjét jelentősen meghaladja a nagy bonyolultságú erősítők fejlesztése, gyártása. De tagadni, hogy léteznek ilyen elektronikák enyhén szólva félrevezető információ.
Ha valakinek fontos a felvételen rögzített dinamika, frekvencia tartomány legalább megközelítő reprodukciója, elkerülhetetlen számára a nagy bonyolultságú félvezetős elektronikák használata.
Nem értek különösebben az erősítők műszaki oldalához.
Inkább csak a tapasztalat igazolja Limar beírását.
Funk Firm LSD + Kiseki Purpleheart NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Sztereó erősitők
Hát ezzel tökéletesen tudok azonosulni.LIMAR írta: ↑2023.03.06., hétf. 15:32TJ!
Minden tiszteletem a Tied és a munkásságodnak, de ilyen hülyeségekkel nem kéne etetni a népet.
1. Szerinted hány alkatrészen megy keresztül a felvétel során a jel? Nem több száz, hanem jó esetben több ezer, de inkább több. És ez még a 60-as években is így volt. Még csöves stúdió berendezések esetében is. A félvezetős korszakban pedig nincs már kérdés a felvételi oldalon se.
2. A "természetes hangátvitel" szinonimája a kevés alkatrészes és főként csöves erősítők esetében a számomra kellemes torzítás. Félvezetőssel kevés alkatrészből nem lehet elfogadható hangot kihozni, csak nagyon erős kompromisszumok árán.
3. A legtöbb fejlesztő szellemi, anyagi, technológiai, gyártástechnikai szintjét jelentősen meghaladja a nagy bonyolultságú erősítők fejlesztése, gyártása. De tagadni, hogy léteznek ilyen elektronikák enyhén szólva félrevezető információ.
Ha valakinek fontos a felvételen rögzített dinamika, frekvencia tartomány legalább megközelítő reprodukciója, elkerülhetetlen számára a nagy bonyolultságú félvezetős elektronikák használata.
Nem értek különösebben az erősítők műszaki oldalához.
Inkább csak a tapasztalat igazolja Limar beírását.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Re: Sztereó erősitők
1. Tehát ezen logika szerint mert a felvételek szerinted így készülnek akkor az erősítőkben is nyugodtan lehet rengeteg alkatrész? Ne haragudj de szerintem ez így hülyeség, a felvételnek ilyen szempontból semmi köze az erősítőhöz.LIMAR írta: ↑2023.03.06., hétf. 15:32TJ!
Minden tiszteletem a Tied és a munkásságodnak, de ilyen hülyeségekkel nem kéne etetni a népet.
1. Szerinted hány alkatrészen megy keresztül a felvétel során a jel? Nem több száz, hanem jó esetben több ezer, de inkább több. És ez még a 60-as években is így volt. Még csöves stúdió berendezések esetében is. A félvezetős korszakban pedig nincs már kérdés a felvételi oldalon se.
2. A "természetes hangátvitel" szinonimája a kevés alkatrészes és főként csöves erősítők esetében a számomra kellemes torzítás. Félvezetőssel kevés alkatrészből nem lehet elfogadható hangot kihozni, csak nagyon erős kompromisszumok árán.
3. A legtöbb fejlesztő szellemi, anyagi, technológiai, gyártástechnikai szintjét jelentősen meghaladja a nagy bonyolultságú erősítők fejlesztése, gyártása. De tagadni, hogy léteznek ilyen elektronikák enyhén szólva félrevezető információ.
Ha valakinek fontos a felvételen rögzített dinamika, frekvencia tartomány legalább megközelítő reprodukciója, elkerülhetetlen számára a nagy bonyolultságú félvezetős elektronikák használata.
2. Pont T.J. erősítői a példa rá hogy lehet kevés alkatrészből is jó hangú félvezetős erősítőt csinálni. Meg elektroncsövesből is.
3. Ehhez kevésbé tudok hozzászólni, de általában az egyszerűség egy erény az audio technikában, de amúgy mindenben.
Audiomeca J1,Airtangent2b,SupexSD900SuperII,Krell KSP-7B(Kaisei recap), Philips cd304mkII fullBGrecap, Marantz CDA94 Vfet mod/BG recap), Philips CD100 Demo Vfet mod/BG recap, Townshend Allegri Reference mkII, Tunerman OTL twin servo, vFET srpp, Lowther Acousta (P6M square)
-
LIMAR
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sztereó erősitők
TJ!
Minden tiszteletem a Tied és a munkásságodnak, de ilyen hülyeségekkel nem kéne etetni a népet.
1. Szerinted hány alkatrészen megy keresztül a felvétel során a jel? Nem több száz, hanem jó esetben több ezer, de inkább több. És ez még a 60-as években is így volt. Még csöves stúdió berendezések esetében is. A félvezetős korszakban pedig nincs már kérdés a felvételi oldalon se.
2. A "természetes hangátvitel" szinonimája a kevés alkatrészes és főként csöves erősítők esetében a számomra kellemes torzítás. Félvezetőssel kevés alkatrészből nem lehet elfogadható hangot kihozni, csak nagyon erős kompromisszumok árán.
3. A legtöbb fejlesztő szellemi, anyagi, technológiai, gyártástechnikai szintjét jelentősen meghaladja a nagy bonyolultságú erősítők fejlesztése, gyártása. De tagadni, hogy léteznek ilyen elektronikák enyhén szólva félrevezető információ.
Ha valakinek fontos a felvételen rögzített dinamika, frekvencia tartomány legalább megközelítő reprodukciója, elkerülhetetlen számára a nagy bonyolultságú félvezetős elektronikák használata.
Re: Sztereó erősitők
Általában csak az írószemüveg van rajtad
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3057
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 3007
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Sztereó erősitők
1. A minimál erősìtő koncepció alkatrészszáma tizes nagyságrend, ami külön-külön a tápegység és segédáramkörökre is vonatkozhat...a kisebb erősítők az egyszerűbb kapcsolás és a kevesebb alkatrész okán precízebb, finomabb, természetes hangra lehetnek képesek.
2. Százas nagyságrend a beépìtett alkatrészeknél "a még szódával elmegy" kategória
3. Ami ezek felett van az alkatrészek számában, ott nem a "természethű hangátvitel" volt a cél, hanem lényegében más ìrányt vett a tervezés.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: Sztereó erősitők
Ok, jogos, nem volt rajtam a nagyobbik szemüveg... 

- tonee73
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 13610
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6428
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Sztereó erősitők
Ott van az aláírásában: "Godina audio GA15 "...
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Re: Sztereó erősitők
Ez véletlenűl nem Godina úr monoblokk-párosa ?
- béres-jános
- Fórumlakó

- Hozzászólások: 907
- Csatlakozott: 2011.10.30., vas. 18:46
- Értékelés: 298
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Sztereó erősitők
De van olyan aki csinál ilyet, már vagy 25 éve!
Az enyém is ilyen
- Csatolmányok
-
- IMG_20230305_220642.jpg (5.37 MiB) Megtekintve 1630 alkalommal
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára asebestyen 2023.03.05., vas. 22:23-kor.
Erősítő:Music-Hall A25.2 (mod) ,Godina audio GA15 ,Előerősítő:Audiolab 8000q (mod)Cd:Music-hall cd 35.2 (mod)
Hangsugárzó:T+A Criterion TMR 60 (mod)T+A Tal110 (Mod)
Kábelek:Furutech FS-Alpha hangsugárzó.Összekötő:Siltech sq28 ,Furutech FS-Alpha s22 Tápelosztó:Furutech TP 60E,Tápkábel:IsoTek optimum
Hangsugárzó:T+A Criterion TMR 60 (mod)T+A Tal110 (Mod)
Kábelek:Furutech FS-Alpha hangsugárzó.Összekötő:Siltech sq28 ,Furutech FS-Alpha s22 Tápelosztó:Furutech TP 60E,Tápkábel:IsoTek optimum
- Balage84
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 354
- Csatlakozott: 2009.09.16., szer. 12:02
- Értékelés: 66
- Tartózkodási hely: Kisbér
Re: Sztereó erősitők
VTL Siegfried pl. 650W/5 Ohm és elég egyszerű a felépítése:Rock60 írta: ↑2023.03.05., vas. 15:18Anélkül, hogy erősítő-guru lennék, elmondom én hogy látom ezt a kérdést.
Úgy látom, alapvetően két tök ellentétes álláspont látszik uralkodónak.
Az egyik az, hogy minél nagyobb az erősítő, annál jobb. Mert hogy ha a kisujjából kirázza az X wattot, akkor biztosan nem klippel, határtalan a tartalék, az erő és a dinamika, stb...
Másik álláspont szerint a kisebb erősítők az egyszerűbb kapcsolás és a kevesebb alkatrész okán precízebb, finomabb, természetes hangra lehetnek képesek.
Szerintem - mint általában - az igazság középen van valahol.
Biztos, hogy a nagyobb erősítőt meghálálja a hang, de fölösleges túlzásba esni.
Nehezen látom be, hogy a 120 Wattos erősítő miért lenne kevés a BW - hez.
Például nálam a 86 Db-s Quad - ot 50 Wattos félvezetőssel, illetve egy 35 Wattos csövessel etetem. Nem volt még soha olyan helyzet, hogy kevésnek tűntek volna, szerintem 20 wattnál még egyik sem volt feljebb tekerve. Igaz, a Quad nem is szereti, ha hajkurásszák. De használtam korábban egy kis 88 Db. - s Celestiont is a 30 m2 - es szobában, és bőven - bőven elég volt azzal is.
Egyébként engem is érdekel a kérdés, más fórumtársaknak milyen tapasztalata van a kisebb vs nagyobb erősítők viszonylatában.
Re: Sztereó erősitők
Akkor nálad a csövesek nemigen játszanak... 
- Voyager
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4932
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2123
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Sztereó erősitők
Az én szerény véleményem az, hogy nincs ebben ökölszabály (hülyeséget persze nem kell csinálni).
Minamellett megjegyzem, hogy nekem eddig kivétel nélkül minden hangsugárzó többet mutatott meg magából, ha bőséges tartalékkal rendelkezett a meghajtó erősítő. Számokat nem akarok mondani, mert ez leginkább a lehallgató helyiség méretétől akusztikájától is függ (és amúgy sem a wattokon múlik elsősorban).
Persze voltak már kisteljesítményű (5W – 15W) erősítőim is, melyek rendkívül muzikálisak voltak, de nekem valahogy mindig kicsit száraz volt az előadás. Ennek ellenére mégsem a teljesítményt nevezném meg a legfontosabb paraméternek, ha erősítőt választok. Ha sorrendet kellene felállítanom (magamnak), akkor a következő lenne az:
1. jel-zaj viszony
2. frekvenciaátvitel
3. csillapítási tényező
4. teljesítmény
5. torzítás
Minamellett megjegyzem, hogy nekem eddig kivétel nélkül minden hangsugárzó többet mutatott meg magából, ha bőséges tartalékkal rendelkezett a meghajtó erősítő. Számokat nem akarok mondani, mert ez leginkább a lehallgató helyiség méretétől akusztikájától is függ (és amúgy sem a wattokon múlik elsősorban).
Persze voltak már kisteljesítményű (5W – 15W) erősítőim is, melyek rendkívül muzikálisak voltak, de nekem valahogy mindig kicsit száraz volt az előadás. Ennek ellenére mégsem a teljesítményt nevezném meg a legfontosabb paraméternek, ha erősítőt választok. Ha sorrendet kellene felállítanom (magamnak), akkor a következő lenne az:
1. jel-zaj viszony
2. frekvenciaátvitel
3. csillapítási tényező
4. teljesítmény
5. torzítás
Online
Tehát a dinamika tartalék valós probléma, de semmi köze az erősítő teljesítményéhez, csakis a tápteljesítmény/max felvett teljesímény és a damping factor határozza meg.
Egy 10W-os erősítő ugyanúgy lehet izmos és lehet képes bonyolult terhelés meghajtására, mint egy 500W-os, ha eléggé túlméretezik a tápot és a kapcsolás biztosítja, hogy meg legyen fogva a hangszóró rendesen.
A nagyobb ráírt teljesítmény mindössze csak annyit garantál, hogy a kimenő jelszint maximálisan mekkora lesz.
Viszont általánosságban egy gyári, kisebb teljesítményű (20-40W) erősítőt nem szolgálnak ki rendesen, mert egyáltalán nem baj az, ha nem szól jobban, mint a nagyobb modellek a szériában és nyilván a profit oldala is így van rendben. Vannak kivételek, jó példa a Sugden A20, ami ugyan csak 20W-ot tud, de normálisan van megcsinálva. Persze mindjárt nem is 100.000Ft-ot kérnek érte.
Másik oldalról pedig az is egyértelmű, hogy minél egyszerűbb egy erősítő, minél kevesebb alkatrésszel és minél rövidebb jelutakkal, annál közelebb lehet vele kerülni a felvételhez. Viszont a kevés alkatrészes erősítő nem lesz nagy teljesítményű, emiatt nem veszi komolyan a vásárlók nagyrésze, így aztán pénzt sem lehet érte elkérni eleget, onnantól pedig miért érné meg rendesen megcsinálni. Tehát ez tulajdonképpen egy ördögi kör, egy 22-es csapdája, kevés az üdítő kivétel. Nem nagyon csinál senki olyat, hogy az erősítő 20W-ot tud, de tök dual mono és van benne egy 2x300W-os táp. Egyszerűen nem éri meg, mert szűk lesz rá a vásárlóréteg.
Csak elfajzott, a tömegtermelési célokat figyelmen kívül hagyó gondolkodással lehet olyan terméket előállítani, ami marketingügyileg(katalógusadat) zsákutcának tűnik, rohadt drága, de viszont elvi működésben közelíti a lehető legjobbat.
Mondjuk 5-20W-ot tud, de viszont A-osztályú, hogy ne kapcsolgassanak a félvezetők, emiatt irdatlan táp kell bele. Ilyeneket csak elvétve látni. A Sugden és a Pass erősítők némelyike lehet erre mondjuk példa, vagy a csöves erősítők egy része, de ott bejönnek más gondok is.
Mondjuk ha 60-70W körüli teljesítményt nézünk, van erősítő 500USD áron is, mondjuk egy Denon PMA600, de van 26x drágábban, 13.000USD-ért is, pl egy Pass Labs XA 60.8.
A hangi különbség pedig simán ugyanennyi köztük.
- sutemenyx
- Törzsgárda

- Hozzászólások: 5370
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2911
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sztereó erősitők
Nem középen van, hanem a tudatlanságot kell csak leküzdeni. - Ezt most nem rád értem, hanem általánosságban.Rock60 írta: ↑2023.03.05., vas. 15:18Anélkül, hogy erősítő-guru lennék, elmondom én hogy látom ezt a kérdést.
Úgy látom, alapvetően két tök ellentétes álláspont látszik uralkodónak.
Az egyik az, hogy minél nagyobb az erősítő, annál jobb. Mert hogy ha a kisujjából kirázza az X wattot, akkor biztosan nem klippel, határtalan a tartalék, az erő és a dinamika, stb...
Másik álláspont szerint a kisebb erősítők az egyszerűbb kapcsolás és a kevesebb alkatrész okán precízebb, finomabb, természetes hangra lehetnek képesek.
Szerintem - mint általában - az igazság középen van valahol.
Biztos, hogy a nagyobb erősítőt meghálálja a hang, de fölösleges túlzásba esni.
Nehezen látom be, hogy a 120 Wattos erősítő miért lenne kevés a BW - hez.
Például nálam a 86 Db-s Quad - ot 50 Wattos félvezetőssel, illetve egy 35 Wattos csövessel etetem. Nem volt még soha olyan helyzet, hogy kevésnek tűntek volna, szerintem 20 wattnál még egyik sem volt feljebb tekerve. Igaz, a Quad nem is szereti, ha hajkurásszák. De használtam korábban egy kis 88 Db. - s Celestiont is a 30 m2 - es szobában, és bőven - bőven elég volt azzal is.
Egyébként engem is érdekel a kérdés, más fórumtársaknak milyen tapasztalata van a kisebb vs nagyobb erősítők viszonylatában.
Tehát a dinamika tartalék valós probléma, de semmi köze az erősítő teljesítményéhez, csakis a tápteljesítmény/max felvett teljesímény és a damping factor határozza meg.
Egy 10W-os erősítő ugyanúgy lehet izmos és lehet képes bonyolult terhelés meghajtására, mint egy 500W-os, ha eléggé túlméretezik a tápot és a kapcsolás biztosítja, hogy meg legyen fogva a hangszóró rendesen.
A nagyobb ráírt teljesítmény mindössze csak annyit garantál, hogy a kimenő jelszint maximálisan mekkora lesz.
Viszont általánosságban egy gyári, kisebb teljesítményű (20-40W) erősítőt nem szolgálnak ki rendesen, mert egyáltalán nem baj az, ha nem szól jobban, mint a nagyobb modellek a szériában és nyilván a profit oldala is így van rendben. Vannak kivételek, jó példa a Sugden A20, ami ugyan csak 20W-ot tud, de normálisan van megcsinálva. Persze mindjárt nem is 100.000Ft-ot kérnek érte.
Másik oldalról pedig az is egyértelmű, hogy minél egyszerűbb egy erősítő, minél kevesebb alkatrésszel és minél rövidebb jelutakkal, annál közelebb lehet vele kerülni a felvételhez. Viszont a kevés alkatrészes erősítő nem lesz nagy teljesítményű, emiatt nem veszi komolyan a vásárlók nagyrésze, így aztán pénzt sem lehet érte elkérni eleget, onnantól pedig miért érné meg rendesen megcsinálni. Tehát ez tulajdonképpen egy ördögi kör, egy 22-es csapdája, kevés az üdítő kivétel. Nem nagyon csinál senki olyat, hogy az erősítő 20W-ot tud, de tök dual mono és van benne egy 2x300W-os táp. Egyszerűen nem éri meg, mert szűk lesz rá a vásárlóréteg.
Csak elfajzott, a tömegtermelési célokat figyelmen kívül hagyó gondolkodással lehet olyan terméket előállítani, ami marketingügyileg(katalógusadat) zsákutcának tűnik, rohadt drága, de viszont elvi működésben közelíti a lehető legjobbat.
Mondjuk 5-20W-ot tud, de viszont A-osztályú, hogy ne kapcsolgassanak a félvezetők, emiatt irdatlan táp kell bele. Ilyeneket csak elvétve látni. A Sugden és a Pass erősítők némelyike lehet erre mondjuk példa, vagy a csöves erősítők egy része, de ott bejönnek más gondok is.
Mondjuk ha 60-70W körüli teljesítményt nézünk, van erősítő 500USD áron is, mondjuk egy Denon PMA600, de van 26x drágábban, 13.000USD-ért is, pl egy Pass Labs XA 60.8.
A hangi különbség pedig simán ugyanennyi köztük.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sutemenyx 2023.03.05., vas. 17:49-kor.
Funk Firm LSD + Kiseki Purpleheart NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Sztereó erősitők
Anélkül, hogy erősítő-guru lennék, elmondom én hogy látom ezt a kérdést.
Úgy látom, alapvetően két tök ellentétes álláspont látszik uralkodónak.
Az egyik az, hogy minél nagyobb az erősítő, annál jobb. Mert hogy ha a kisujjából kirázza az X wattot, akkor biztosan nem klippel, határtalan a tartalék, az erő és a dinamika, stb...
Másik álláspont szerint a kisebb erősítők az egyszerűbb kapcsolás és a kevesebb alkatrész okán precízebb, finomabb, természetes hangra lehetnek képesek.
Szerintem - mint általában - az igazság középen van valahol.
Biztos, hogy a nagyobb erősítőt meghálálja a hang, de fölösleges túlzásba esni.
Nehezen látom be, hogy a 120 Wattos erősítő miért lenne kevés a BW - hez.
Például nálam a 86 Db-s Quad - ot 50 Wattos félvezetőssel, illetve egy 35 Wattos csövessel etetem. Nem volt még soha olyan helyzet, hogy kevésnek tűntek volna, szerintem 20 wattnál még egyik sem volt feljebb tekerve. Igaz, a Quad nem is szereti, ha hajkurásszák. De használtam korábban egy kis 88 Db. - s Celestiont is a 30 m2 - es szobában, és bőven - bőven elég volt azzal is.
Egyébként engem is érdekel a kérdés, más fórumtársaknak milyen tapasztalata van a kisebb vs nagyobb erősítők viszonylatában.
Úgy látom, alapvetően két tök ellentétes álláspont látszik uralkodónak.
Az egyik az, hogy minél nagyobb az erősítő, annál jobb. Mert hogy ha a kisujjából kirázza az X wattot, akkor biztosan nem klippel, határtalan a tartalék, az erő és a dinamika, stb...
Másik álláspont szerint a kisebb erősítők az egyszerűbb kapcsolás és a kevesebb alkatrész okán precízebb, finomabb, természetes hangra lehetnek képesek.
Szerintem - mint általában - az igazság középen van valahol.
Biztos, hogy a nagyobb erősítőt meghálálja a hang, de fölösleges túlzásba esni.
Nehezen látom be, hogy a 120 Wattos erősítő miért lenne kevés a BW - hez.
Például nálam a 86 Db-s Quad - ot 50 Wattos félvezetőssel, illetve egy 35 Wattos csövessel etetem. Nem volt még soha olyan helyzet, hogy kevésnek tűntek volna, szerintem 20 wattnál még egyik sem volt feljebb tekerve. Igaz, a Quad nem is szereti, ha hajkurásszák. De használtam korábban egy kis 88 Db. - s Celestiont is a 30 m2 - es szobában, és bőven - bőven elég volt azzal is.
Egyébként engem is érdekel a kérdés, más fórumtársaknak milyen tapasztalata van a kisebb vs nagyobb erősítők viszonylatában.
Re: Sztereó erősitők
sziasztok,
összeállt a kis rendszerem végre.
az integrált erősítős világból ki tudtam végre lépni, és elő - végfok párosításban hallgathatok zenét.
az előfok egy NAD M15 processzor, a végfok pedig egy Parasound HCA-1000. hangsugárzók Bowers&Wilkins CM1-esek (második generáció) nagyon szeretem a kapott hangot. viszont, nyílt egy lehetőségem, a "kis" Para végfokot a nagytestvérre cserélni, egész pontosan egy jó nagy testvérre, egy HCA-2200 mkll -re. ez utóbbi már 250Watt/8ohm, a 120watt/8ohm-mal szemben.
a kis CM-jeim is 8ohm-osak, 86db-sek, tehát nem annyira könnyen hajthatóak. mindettől függetlenül a kis Para végfok egyértelmű előrelépés volt az integrált 701-es onkyo-hoz képest - amit szintén végfokként használtam, mert a NAD proci már korábban megérkezett
az lenne a kérdésem, hogy a nagyobb Parasound végfokkal -amibe be tudnék most szállni egy viszonylag emészthető összegű pénzpótlással - újabb, hallható előrelépés lenne-e, mit gondoltok? Érdemes-e meglépni?
Egyértelmű célom, hogy halkabb hangerőn is kapjak egy a mostani végfokomhoz képes még dinamikusabb, még erőteljesebb hangot. Ezzel az upgrade-del ez nyerhető lenne-e?
köszönöm előre is a segítségeteket, meglátásaitokat!
összeállt a kis rendszerem végre.
az integrált erősítős világból ki tudtam végre lépni, és elő - végfok párosításban hallgathatok zenét.
az előfok egy NAD M15 processzor, a végfok pedig egy Parasound HCA-1000. hangsugárzók Bowers&Wilkins CM1-esek (második generáció) nagyon szeretem a kapott hangot. viszont, nyílt egy lehetőségem, a "kis" Para végfokot a nagytestvérre cserélni, egész pontosan egy jó nagy testvérre, egy HCA-2200 mkll -re. ez utóbbi már 250Watt/8ohm, a 120watt/8ohm-mal szemben.
a kis CM-jeim is 8ohm-osak, 86db-sek, tehát nem annyira könnyen hajthatóak. mindettől függetlenül a kis Para végfok egyértelmű előrelépés volt az integrált 701-es onkyo-hoz képest - amit szintén végfokként használtam, mert a NAD proci már korábban megérkezett
az lenne a kérdésem, hogy a nagyobb Parasound végfokkal -amibe be tudnék most szállni egy viszonylag emészthető összegű pénzpótlással - újabb, hallható előrelépés lenne-e, mit gondoltok? Érdemes-e meglépni?
Egyértelmű célom, hogy halkabb hangerőn is kapjak egy a mostani végfokomhoz képes még dinamikusabb, még erőteljesebb hangot. Ezzel az upgrade-del ez nyerhető lenne-e?
köszönöm előre is a segítségeteket, meglátásaitokat!
fine music & cinema: toroid power isolation->>> aurelic femto >> Vincent SV-200 & Rotel RSX 1550 >> JM Lab Tantal & REL T5

