nyilvan a mikrofon helye ahhoz, hogy érdemi infot adjon = hallgatasi hely
szep mutatoja, peldaja annak, hogy a hangsugarzok és a hallgatasi hely pozicioja (is) számít.
nyilvan a mikrofon helye ahhoz, hogy érdemi infot adjon = hallgatasi hely
A REW-ben létrehozott szűrőcsoportok módosítják a fázismenetet, ezt kell korrigálni a Repahse programmal.
Jah, Nálad lehet hogy nem a kioltások a fő probléma, azt elhiszem. Ha "kiemelés" van, akkor persze, ha kevésbé gerjeszted a szobát, akkor csökken a pukli. Persze az impulzusválasz ugyanúgy szar lesz ott. Minek a fázisát tolod el és mihez képest?nadtom írta: ↑2020.02.11., kedd 19:25Itt alapvetően nem kioltások vannak, hanem pl. a szobámnak van 33Hz-n egy 10dB-es kiemelése (a hallgatási pozícióban). Ezt veszem vissza az elektromos szobakorrekcióval (a SPL értéket) de ezzel a fázis még nem stimmelne, ezért a Rephase programmal a fázisát is eltolom. Az így létrehozott file-t megetetem a JRiver-rel.asebestyen írta: ↑2020.02.11., kedd 09:04A kioltásokat nem lehet elektronikus szobakorrekcióval megoldani, hiszen ha 2 hullám kioltja egymást, akkor azok amplitúdóját hiába növeled, azok ugyanúgy ki fogják oltani egymást.
Sokkal jobb elektronikus szobakorrekcióval a hang, nem kérdés.
Itt alapvetően nem kioltások vannak, hanem pl. a szobámnak van 33Hz-n egy 10dB-es kiemelése (a hallgatási pozícióban). Ezt veszem vissza az elektromos szobakorrekcióval (a SPL értéket) de ezzel a fázis még nem stimmelne, ezért a Rephase programmal a fázisát is eltolom. Az így létrehozott file-t megetetem a JRiver-rel.asebestyen írta: ↑2020.02.11., kedd 09:04A kioltásokat nem lehet elektronikus szobakorrekcióval megoldani, hiszen ha 2 hullám kioltja egymást, akkor azok amplitúdóját hiába növeled, azok ugyanúgy ki fogják oltani egymást.
Ha van lehetőséged, tedd a következő pozícióba a dobozokat és mérd meg úgy is.Irvine írta: ↑2020.02.11., kedd 15:57Köszi az állóhullám táblázatot. Van esetleg hozzá táblázatod ami számolja?![]()
Behringer UMC22 külső usb-s hangkártya, egy ERTR3-mas már nem kapható kis elemmel táplált mikrofon előerősítő kittel és egy Panasonic Wm-61a mikrofon kapszulával mérek.
A hangkártya loopban megmérve használom hozzá a kalibrációs filet, a mikrofonhoz is használom a netem fellelhetőt.
Tudom, hogy egyedi kellene de tudtommal ez az egyik leglineárisabb átvitellel rendelkező kapszula amit sokan használnak.
Már megrendeltem egy gyári mérőmikrofont egy Superlux ECM-999-et. Össze fogom hasonlítani a kettőt és ha nem lesz túl nagy különbség akkor legalább tudom, hogy nem a sötétben tapogatózok.
Ha úgy alakul és lesz rá lehetőségem akkor lehet, hogy kalibráltatni is fogom az új mikrofont.
A mélyközép hangszóró közepe 90 cm magasan van a földtől.
A doboz eleje a hátfaltól 57 centire az oldalfaltól 70 centire van.
A mérő mikrofon a magas sugárzó vonalában .
A dobozoktól mérve hogy én vagyok a háromszög egyik csúcsa, úgy 280 centire van. Vagy a mögöttem lévő faltól kb 160 centire volt a mikrofon.
Próbálgattam a REW szimulációját és ahogy láttam most úgy gondolom, hogy itt ebben az esetben csak a megfelelő hallgatási hellyel lehet jó eredményt elérni. Ott is hasonló eredmény jön ki.
A beton falakhoz milyen elnyelési tényezőt kell beállítani?
IMG_20200211_152940[1].jpg
IMG_20200211_152746[1].jpg
küldtem volna mailben, de mar nem latom azt az opciot. persze egyetlen osztason alapul: hangsebesseg osztva szobameret (2szeresevel nalam, mert "az az igazi")
mit fogsz csinalni utana a mikrofonnal ?Irvine írta: ↑2020.02.11., kedd 15:57...Behringer UMC22 külső usb-s hangkártya, egy ERTR3-mas már nem kapható kis elemmel táplált mikrofon előerősítő kittel és egy Panasonic Wm-61a mikrofon kapszulával mérek. ...
Már megrendeltem egy gyári mérőmikrofont egy Superlux ECM-999-et. Össze fogom hasonlítani a kettőt és ha nem lesz túl nagy különbség akkor legalább tudom, hogy nem a sötétben tapogatózok....
megadott meretekhez nekem ilyen allohullamok tartoznak (ha melegebb van es kicsit nagyobb a hangsebesseg, akkor 1-2 Hz-cel több :-)
Kéne ismerni a mérés körülményeit, hogy tudjunk segíteni.
A kioltásokat nem lehet elektronikus szobakorrekcióval megoldani, hiszen ha 2 hullám kioltja egymást, akkor azok amplitúdóját hiába növeled, azok ugyanúgy ki fogják oltani egymást.
Elektronikus szobakorrekció a megoldás (akusztikai kezelés kizárva a hullámhossz miatt). Bővebb infó Fapaci oldalán.
Milyen hangsugárzó ez?
Az előző szobád alapmódusai 48, 32 és 63 Hz, az újban (kissé szerencsésebb esetként) 41, 35 és 63 Hz frekvenciákra esnek, de természetesen ezek felharmonikusai is létrejönnek, sőt egyéb állóhullámok is, csak azok már nem a falakra merőlegesen és kevésbé erősen születnek meg.Tóni írta: ↑2019.06.08., szomb. 16:37Az előző lakásban 3,6x5,4x2.75 méteres szobában 55Hz körül volt a szoba rezonanciája és 110Hz-nél is volt egy szép kiemelés, a mostani szoba 4.2x4.9x2.75 méter, itt 35Hz a rezonancia-frekvencia,
viszont 70Hz-nél nem kiemelés van hanem egy csúnya beszakadás. A 35Hz-ről tudom, hogy szivaccsal nem lehet kezelni, de talán nem is olyan fontos. Legalábbis annyira biztos nem, mint amennyibe kerülne.
Viszont a régi szobában, legnagyobb meglepetésemre, 8cm vastag 1x1méteres akusztikai szivacstáblákkal a két hangfal mellett, egész dögös lett a basszus ( főleg hard és progresszív rock-ot hallgatok ). A mostani szobában viszont ugyanez nem működik.
Ha vannak könyvespolcaid a sarkokban (és feltételezem könyvek is vannak rajtuk), akkor már vannak meglehetősen hatékony akusztikai eszközeid, amikhez képest szivacsokkal biztosan nem fogsz előrelépést elérni. Stúdiókban sem jellemző a szivacsok használata (bár manapság már minden szobát stúdiónak hívnak, amiben van legalább egy XLR csatlakozó