Szuper, ECC88 is mehet bele atalakitas nelkul.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Nagyon köszönöm! Mértem áramot, ami bekapcsoláskor 350 mA, aztán szépen beáll 300 mA-re.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Zimibá írta: ↑Tegnap, 14:15Üdv! Tanácsot kérnék ECC88-ról PCC88-ra váltáshoz (táp: 6.4 V - 0.6 A DC). A tápfeszültség emelése pl. MT3608 DC/DC step up modullal megoldható? Vagy elegendő lenne alunínium árnyékoló sapkát használni, mert emelné a cső belső hőmérsékletét? (Egyébként a Tungsram PCC88-ak a jelenlegi táppal is szépen szólnak). Köszönöm!
P sorozatu csovek futes arama 300mA, nem feszultsege lenyeges!
A futoszal hofoka a donto, nem a cso buran belul kialakulo ho!
Ezert nem fog segiteni ha elzarod szellozestol.
Szerintem 6,4V futessel meg jol fog mukodni, altalaban az adatlapon is megjelolnek kb ekkora elteres.
Online
1. Miért kell az ECC88 helyett a PCC88 TV cső?
2. A fűtéskörben mindenféle plussz tápok csak rontanak a hangzáson
3. Végül - mi az igazi célja az ilyen "down grade" változtatásoknak?
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2932
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2773
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Zimibá írta: ↑Tegnap, 14:15Üdv! Tanácsot kérnék ECC88-ról PCC88-ra váltáshoz (táp: 6.4 V - 0.6 A DC). A tápfeszültség emelése pl. MT3608 DC/DC step up modullal megoldható? Vagy elegendő lenne alunínium árnyékoló sapkát használni, mert emelné a cső belső hőmérsékletét? (Egyébként a Tungsram PCC88-ak a jelenlegi táppal is szépen szólnak). Köszönöm!
1. Miért kell az ECC88 helyett a PCC88 TV cső?
2. A fűtéskörben mindenféle plussz tápok csak rontanak a hangzáson
3. Végül - mi az igazi célja az ilyen "down grade" változtatásoknak?
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Üdv! Tanácsot kérnék ECC88-ról PCC88-ra váltáshoz (táp: 6.4 V - 0.6 A DC). A tápfeszültség emelése pl. MT3608 DC/DC step up modullal megoldható? Vagy elegendő lenne alunínium árnyékoló sapkát használni, mert emelné a cső belső hőmérsékletét? (Egyébként a Tungsram PCC88-ak a jelenlegi táppal is szépen szólnak). Köszönöm!
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Üdv! Tanácsot kérnék ECC88-ról PCC88-ra váltáshoz (táp: 6.4 V - 0.6 A DC). A tápfeszültség emelése pl. MT3608 DC/DC step up modullal megoldható? Vagy elegendő lenne alunínium árnyékoló sapkát használni, mert emelné a cső belső hőmérsékletét? (Egyébként a Tungsram PCC88-ak a jelenlegi táppal is szépen szólnak). Köszönöm!
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
PP erosito kimenojehez nem kell legres, ellenutem miatt szuksegtelen,egedzs írta: ↑2025.07.09., szer. 08:36Kimenő trafóimra raktam fel a burkolatot és láttam, hogy a vasmag egy u-alakú és egy egyenes darabból van összerakva átlapolás nélkül, vastag kartonpapírral elválasztva egymástól. Ez így rendben van? Nem lenne jobb váltakozva rakni a sorokat átlapolással? Köszönöm!
.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Nem. A légrés szükséges a trafó sávszélesség kiterjesztése miatt. A légrés hátránya, hogy csökkenti az induktivitást, ami viszont az alsó határ frekit viszi feljebb. Ezért kell a lehető legnagyobb induktivitást méretezni alacsony szórással, és légrést berakni hogy a trafó át tudjon vinni 40-50kHz felett is llineárisan. Nem egyszerű ez, pláne SE trafóval.egedzs írta: ↑2025.07.09., szer. 08:36Kimenő trafóimra raktam fel a burkolatot és láttam, hogy a vasmag egy u-alakú és egy egyenes darabból van összerakva átlapolás nélkül, vastag kartonpapírral elválasztva egymástól. Ez így rendben van? Nem lenne jobb váltakozva rakni a sorokat átlapolással? Köszönöm!
- Deenoo
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 277
- Csatlakozott: 2017.12.24., vas. 08:27
- Értékelés: 29
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
A rövid válasz: nem lenne jobb/jó ez így!/sőt. A légrés - amit a kartonlapokkal képzett az alkotó - szükséges a megfelelő induktivitás eléréséhez, kimenőtrafó/végerősítő megfelelő működéséhez. Amennyiben jól emlékezemegedzs írta: ↑2025.07.09., szer. 08:36Kimenő trafóimra raktam fel a burkolatot és láttam, hogy a vasmag egy u-alakú és egy egyenes darabból van összerakva átlapolás nélkül, vastag kartonpapírral elválasztva egymástól. Ez így rendben van? Nem lenne jobb váltakozva rakni a sorokat átlapolással? Köszönöm!
A további részleteket (megerősítés/elvetés, kifejtés) szakértő fórumtársaink biztosítják, remélem.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Kimenő trafóimra raktam fel a burkolatot és láttam, hogy a vasmag egy u-alakú és egy egyenes darabból van összerakva átlapolás nélkül, vastag kartonpapírral elválasztva egymástól. Ez így rendben van? Nem lenne jobb váltakozva rakni a sorokat átlapolással? Köszönöm!
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
PE, védő földelés nélkül, ezzel kettős szigetelés minőségben nem szokás, nem egyszerű csöves erősítőt építeni. A fémburkolatnak több előnye van, mint hátránya, akkor azt PE-re rá kell kötni. Itt, ha a kettős szigetelés norma előírásait is figyelembe vesszük, a burkolaton kívüli forró csövek meleg és villamos érintés biztonságát is komplikált kettős szigetelésként megoldani.egedzs írta: ↑2025.07.02., szer. 22:51Köszönöm az eddigi válaszokat! Azért kérdezek ennyit, mert egy nyáklapon működő PP erősítőt készülök bedobozolni. Fakávás dobozt készülök csinálni, aminek a tetején lennének a trafók. Tetejének van 3 mm-es alu lapom vagy 4 mm-s bakelit lapom. Ha bakelit lapra szerelem a trafókat, a táptrafó burkolatára kötném a hálózati földelést. Alu fedél esetén, az egész fedőlap lenne földelve. Melyiket célszerűbb választanom, ha az erősítő jelenleg földelés nélkül zajmentesen működik?
A csövek a fűtőáramot a nyáklapon kapják. Vissza olvasva, azt szűrtem le, hogy mindenképp érdemes lenne külön csavart érpárral bekötni a tápba őket. Jól gondolom?
Köszönöm!
Igen, az AC, de néha még a DC csőfűtés vezetékek, azok potenciál illesztése is tud nagyon alattomos brumi forrás lenni indirekt és direkt fűtésű csöveknél is. Ennek egyik, de nem kizárólagos támogatása a fűtés vezetőpár sűrű csavarása.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Köszönöm az eddigi válaszokat! Azért kérdezek ennyit, mert egy nyáklapon működő PP erősítőt készülök bedobozolni. Fakávás dobozt készülök csinálni, aminek a tetején lennének a trafók. Tetejének van 3 mm-es alu lapom vagy 4 mm-s bakelit lapom. Ha bakelit lapra szerelem a trafókat, a táptrafó burkolatára kötném a hálózati földelést. Alu fedél esetén, az egész fedőlap lenne földelve. Melyiket célszerűbb választanom, ha az erősítő jelenleg földelés nélkül zajmentesen működik?
A csövek a fűtőáramot a nyáklapon kapják. Vissza olvasva, azt szűrtem le, hogy mindenképp érdemes lenne külön csavart érpárral bekötni a tápba őket. Jól gondolom?
Köszönöm!
A csövek a fűtőáramot a nyáklapon kapják. Vissza olvasva, azt szűrtem le, hogy mindenképp érdemes lenne külön csavart érpárral bekötni a tápba őket. Jól gondolom?
Köszönöm!
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Semmivel sem utaltam a kimenő szekunder vezeték hossz és annak visszacsatolás hatására. Ha közel van a trafó a csatlakozóhoz, akkor elhanyagolható, vagy inkább semmi előny nem származik a +/- vezeték egymással csavarásától. A hangszóró csatlakozó készülék külső oldalán, készülékek 99%-ban fémházra szerelt csatlakozó után 2,5m hosszú hangfal kábel már szorosan egymás melletti vezetéken megy a nafta, többféle kábel megoldással persze. Gyakori az is, hogy árnyékolt, van olyan is hogy belül enyhén, vagy sűrűn csavart érpár van, de van olyan is, hogy távtartásban párhuzamosan futnak a vezetők. Ezek egy lényeges dologban mégis különböznek a készüléken belüli szekunder vezetőktől. A kábel induló 10-15cm után messze vannak az erősítő belső mindenféle alkatrészei akármilyen kölcsönös hatású EM terétől.fülelek írta: ↑2025.07.02., szer. 18:05A szekunder végén levő csatlakozóra ráakasztunk 2,5m hangszórókábelt, akkor miért fontos, hogy rövid legyen a trafó - csatlakozó hossz? A visszacsatolás miatt? De mindenki jajveszékel, hogy a csöves erősítő csakis úgy jó, ha nincs visszacsatolás, vagy legfeljebb nagyon kevés (ez persze nettó hülyeség, de biztos jól esik hinni benne, mint a Jézuska szülinapjában)istvan01 írta: ↑2025.07.02., szer. 10:48A kimenő trafó ne legyen a hangszóró csatiktól 5-10cm vezeték hossznál messzebb. Általában ezt így is építi mindenki. Vezeték csavarás? Szerepe ennek mindig kettős. Csökkenti a kívülről érkező zavar hatást, másik, a vezetőpárban folyó áramok is alacsonyabb villamos jelet sugároznak a vezeték mentén. Van, lehet egy hátránya, a csavarás növeli a két vezető közötti szórt kapacitást és nőhet annak a szakasznak az induktivitása is.
De, egy kimenő trafó szekunder generátor/impedanciához képest ezek a bőven elhanyagolható mértékek, főleg ha a hossz is csupán 5cm. Ha mégis számottevő lenne a zavar hatás, akkor árnyékolni is lehetne a kimenő szekunder elmenő vezetékeit, de ezt én még sehol nem láttam.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7163
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5158
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
A szekunder végén levő csatlakozóra ráakasztunk 2,5m hangszórókábelt, akkor miért fontos, hogy rövid legyen a trafó - csatlakozó hossz? A visszacsatolás miatt? De mindenki jajveszékel, hogy a csöves erősítő csakis úgy jó, ha nincs visszacsatolás, vagy legfeljebb nagyon kevés (ez persze nettó hülyeség, de biztos jól esik hinni benne, mint a Jézuska szülinapjában)istvan01 írta: ↑2025.07.02., szer. 10:48A kimenő trafó ne legyen a hangszóró csatiktól 5-10cm vezeték hossznál messzebb. Általában ezt így is építi mindenki. Vezeték csavarás? Szerepe ennek mindig kettős. Csökkenti a kívülről érkező zavar hatást, másik, a vezetőpárban folyó áramok is alacsonyabb villamos jelet sugároznak a vezeték mentén. Van, lehet egy hátránya, a csavarás növeli a két vezető közötti szórt kapacitást és nőhet annak a szakasznak az induktivitása is.
De, egy kimenő trafó szekunder generátor/impedanciához képest ezek a bőven elhanyagolható mértékek, főleg ha a hossz is csupán 5cm. Ha mégis számottevő lenne a zavar hatás, akkor árnyékolni is lehetne a kimenő szekunder elmenő vezetékeit, de ezt én még sehol nem láttam.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
A kimenő trafó ne legyen a hangszóró csatiktól 5-10cm vezeték hossznál messzebb. Általában ezt így is építi mindenki. Vezeték csavarás? Szerepe ennek mindig kettős. Csökkenti a kívülről érkező zavar hatást, másik, a vezetőpárban folyó áramok is alacsonyabb villamos jelet sugároznak a vezeték mentén. Van, lehet egy hátránya, a csavarás növeli a két vezető közötti szórt kapacitást és nőhet annak a szakasznak az induktivitása is.
De, egy kimenő trafó szekunder generátor/impedanciához képest ezek a bőven elhanyagolható mértékek, főleg ha a hossz is csupán 5cm. Ha mégis számottevő lenne a zavar hatás, akkor árnyékolni is lehetne a kimenő szekunder elmenő vezetékeit, de ezt én még sehol nem láttam.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7163
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5158
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Váltakozóáramú jelet mindig összecsavart érpárral célszerű vezetni, akkor is, ha az interneten rengeteg ellentétes példa van.
Hogy milyen vezeték és mennyire sűrűn van összetekerve, az lehet vita meg ízlés tárgya.
Hogy milyen vezeték és mennyire sűrűn van összetekerve, az lehet vita meg ízlés tárgya.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Úgy látom, kimenőtáp és hangszórócsatlakozó között szinte mindenki több érből sodort kábelt használ, de külön-külön vezeti. Nem lenne jobb a negatív és a pozitív kábeleket egybefonva vezetni a csatlakozókig? Köszönöm!
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Minél messzebb egymástól, érdemes ellenőrizni, kimenő szek tekercsére kötött fejhallgatóval jól hallható a hálózati trafó túlzott közelsége okozta brumm. Távolság növelésével, trafók elforgatásával megkereshető így az ideális hely.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Csöves erősítőbe hogy célszerű elhelyezni a táp- és kimenőtrafókat? A táp bekötését hogy kell fázishelyesen bekötni? Köszönöm!
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Sziasztok! Akik már rendeltek a HIFI COLLECTIVE-ről , Tőlük kérdezném :a megrendelés kb. mennyi idő alatt ér Magyarországra,illetve mennyibe kerül a szállítás? Köszönöm a válaszotokat.
Re: Diy csöves (vagy hibrid) erősitő épités
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a Puskás trafókkal?
Hogy muzsikálnak erősítőben vagy bármi más hifi elektronikában?
Van valakinek tapasztalata a Puskás trafókkal?
Hogy muzsikálnak erősítőben vagy bármi más hifi elektronikában?