Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábel készités házilag
Kábel készités házilag
huh, mennyi nem korrektet lehetett olvasni motor-gyujtas-eges kapcsan (en tenyleg ezt tanultam BME-n es azota 20+ eve egesfejlesztesben dolgozom)
erösen pongyola "elégett üzemanyag tágulási energiájából keletkezik."
ez igaz, de azert szamos egyeb tenyezö van, egy normalis konstrukcio (egesteralak es gazmozgas a hengerben) "utcai jarmü" eseteben azert eleg nagy resze ég el: "gyújtószikra nagyságától és időtartamától (gyújtási "hossztól") függően a benzin-levegő keverék kisebb-nagyobb része fog begyulladni",
oriasi tulzas / gepelesi hiba ekkora energiakrol beszelni: "szokványos 30-50 J gyújtási energia helyett akár 3-5000 J gyújtási energiát generál", helyesebb mJ-okrol beszelni
"ma már a réteges keverékképzés a divat a homogén üzemmód helyett, ahol a Lambda érték is már nem egy, hanem 1,7-3.0 ig. is terjed" benzinmotorok (autok benzinmotorjai) eseten rövid idöre voltak reteges töltesü, Lambda>1 motorok, de a maiak lambda=1.0-val mennek döntö többsegükben, jonehany ev ota igy van ez
Kábel készités házilag
2 hours ago, hosszu said:
Szerintem mindketten értjük, csak valamelyikünk nem akarja...
Az említett gyújtásjavító eszközök teljesítménynövelő hatása teljes mértékben csak megfelelő minőségű gyújtáskábellel érvényesül - tehát visszakanyarodhatunk az alapállításomhoz, ami így szólt: "Sok-sok mindent kipróbáltam akkori autómban, így a különböző gyújtáskábeleket is, melyek némelyike érezhetően javította az autó teljesítményét, nyomatékát a felsőbb fordulatszám-tartományokban.". Az általad fizikai csodának titulált állítás szempontjából a világon semmi jelentősége, hogy a gyújtáskábel előtt milyen transzformátor, vagy éppen milyen gyújtáserősítő van.
Fussunk még köröket, vagy lesz "kaviárral megkent diplomaevés"?
Ettől függetlenül, a felhasználók tapasztalata szerint azon (japán) autókban, melyek leginkább 6000 fölött kelnek életre, az említett gyújtáskábelek mindenféle egyéb kiegészítő nélkül - tehát önmagukban - is képesek a terhelés alatti felpörgést gyorsabbá, a 6-8500 közötti fordulatszámon való autózást egyenletesebbé tenni.
Ezek a gyújtásrendszerek (gyújtáskábelek) nem autóspecifikusak. Hajó- és repülőgépmotorokban ugyanolyan hatásosak, mint "szárazföldön", ezért ott is használják. Repülőbe személyesen ugyan még nem építettem be ilyen rendszert, de verseny-motorcsónakba már igen.
Ha legközelebb egy repülőben látsz pl. egy ilyen piros dobozt (mint ebben a repülőben), vagy pl. aranyszínűt hűtőbordákkal, akkor tudni fogod, hogy gyújtáserősítőt látsz.
Jó.
Dys-cus, a DysCus kimenők, konstruktőre.
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Kábel készités házilag
2 hours ago, dys-cus said:
Mégsem érted. Én csak kábelről beszélek, mivel először az merült fel. Én ilyen gyújtás erősítőket nem ismerem, meg a hasonló autós csoda cuccokat. Én repülőt vezetek, annak motorjához jobban értek. Ott ilyen nincs.
Szerintem mindketten értjük, csak valamelyikünk nem akarja...
Az említett gyújtásjavító eszközök teljesítménynövelő hatása teljes mértékben csak megfelelő minőségű gyújtáskábellel érvényesül - tehát visszakanyarodhatunk az alapállításomhoz, ami így szólt: "Sok-sok mindent kipróbáltam akkori autómban, így a különböző gyújtáskábeleket is, melyek némelyike érezhetően javította az autó teljesítményét, nyomatékát a felsőbb fordulatszám-tartományokban.". Az általad fizikai csodának titulált állítás szempontjából a világon semmi jelentősége, hogy a gyújtáskábel előtt milyen transzformátor, vagy éppen milyen gyújtáserősítő van.
Fussunk még köröket, vagy lesz "kaviárral megkent diplomaevés"?
Ettől függetlenül, a felhasználók tapasztalata szerint azon (japán) autókban, melyek leginkább 6000 fölött kelnek életre, az említett gyújtáskábelek mindenféle egyéb kiegészítő nélkül - tehát önmagukban - is képesek a terhelés alatti felpörgést gyorsabbá, a 6-8500 közötti fordulatszámon való autózást egyenletesebbé tenni.
Ezek a gyújtásrendszerek (gyújtáskábelek) nem autóspecifikusak. Hajó- és repülőgépmotorokban ugyanolyan hatásosak, mint "szárazföldön", ezért ott is használják. Repülőbe személyesen ugyan még nem építettem be ilyen rendszert, de verseny-motorcsónakba már igen.
Ha legközelebb egy repülőben látsz pl. egy ilyen piros dobozt (mint ebben a repülőben), vagy pl. aranyszínűt hűtőbordákkal, akkor tudni fogod, hogy gyújtáserősítőt látsz.
longkft.hu/audioblog/
Kábel készités házilag
6 hours ago, dys-cus said:
Ez csak elmélet. Ami reklámízűen hangzik. Egy gyújtókábel kb 25cm hosszú. A gyújtó fesz meg 15000 Volt. Az áramerősség a miliamper törtrésze szerintem, de a Vikipédián biztosan fent van. A negyedméteres vezeték ellenállása vajon mennyi energiát is "visz el" a gyújtószikrától? Na ha ezt kiméred a nyomartékon keresztül, akkor én megeszem a kalapom, meg a műszaki diplomámat orosz kaviárral megkenve.
A reklám íz, szerintem is valós, de hát a termék eladásához elég.(volt akkor.)
Kábel készités házilag
16 hours ago, hosszu said:
Segítek!
- A belsőégésű motor nyomatéka az elégett üzemanyag tágulási energiájából keletkezik.
- A benzinmotornál az égés beindításához gyújtószikrára van szükség.
- A gyújtószikra nagyságától és időtartamától (gyújtási "hossztól") függően a benzin-levegő keverék kisebb-nagyobb része fog begyulladni (nem robbanni!) az égéstérben.
- Az égéstérben lévő benzin-levegő keverék minél nagyobb mennyisége ég el és azt minél gyorsabban teszi, annál nagyobb lesz a motor teljesítménye / nyomatéka.
- A gyújtógyertya szikrájának mérete, ereje függ magától a gyertyától, a gyújtáskábeltől (annak energiatovábbító-képességétől), a gyújtótrafó által létrehozott feszültségtől, valamint a gyújtótrafóra küldött áramerősségtől.
- A jobb gyújtás (egyben több benzin-levegő) elégése érdekében megalkották a gyújtáserősítő műfaját, ami a szokványos 30-50 J gyújtási energia helyett akár 3-5000 J gyújtási energiát generál, s teszi ezt úgy, hogy nem egyetlen szikrát, hanem a főtengely 20 fokos elfordulása idejéig tartó szikrasorozatot hoz létre.
- Ez az elektromos energiasorozat a szokványos gyújtáskábeleken jelentősen csökken, főleg a magasabb fordulatszám-tartományban.
- Léteznek azonban olyan gyújtáskábelek, melyek akár a 15-20 000 fordulatszám-tartományban is képesek minimális csökkenéssel továbbítani az energiát. A hétköznapi életben erre természetesen nincs szükség, de a szokványos gyújtáskábelek már 4-5000 fordulatszám felett is igencsak bajban vannak a gyújtáserősítők által leadott energiával és pláne frekvenciával.
- Ennek eredménye kihagyott gyújtási ciklus, kisebb gyújtási energia (kisebb szikra), ami kevesebb benzin-levegő keverék elégését, vagyis kisebb teljesítményt és kisebb nyomatékot jelent.
- Ezzel szemben az a gyújtáskábel, ami ezen energiák és frekvenciák továbbítására alkalmas, kihagyásmentesen és minimális (ellenállási) veszteséggel továbbítja a főtengely 20 fokos elfordulása alatt folyamatosan tartó impulzussort - aminek eredménye nagyobb és hosszabb szikrasorozat, gyorsabb égés, aminek következtében a benzin-levegő keverék nagyobb arányban fog elégni az égéstérben.
Fizikai csodának ezt azért nem nevezném.
Egy kicsit frissíteni kéne ezt az elavult technikai tudást, mert akkoriban madarakat megetető marketinges szövegnek elment, de ma már nem. Bár ez nem az a műszaki fórum , ahol ilyen irányú vélemény különbséget kell megvitatni, de egy pár észrevételt azért tennék. Gyújtókábellel teljesítményt nem tudunk növelni, esetleg dinamikát, mert csökkentjük ugyan a vezetési-szigetelési problémát, de nagyobb teljesítményt csak többlet üzemanyag és levegő bevitelével érhetünk el. A szikra erőssége nem befolyásolja az égés tökéletességét, mert az csak az égés beindításához kell. A tökéletes égés, nem a szikra tovább fenntartásán múlik. Fontosabb a minél jobb henger frissítés, a holtpont, és előtti 3-5 befecskendezés,számít a szelep egybenyitás, a minél pontosabb üza/ levegő kiszámítás,stb., mert emlékeim szerint kb.18 éve nem gyártanak gyújtáselosztós jó hosszú gyújtókábeles és karburátoros motorokat, és ma már a réteges keverékképzés a divat a homogén üzemmód helyett, ahol a Lambda érték is már nem egy, hanem 1,7-3.0 ig. is terjed.Még a versenysportban sem ezért használják, ez kicsit összetettebb. Lehet tévedek a pontos évvel kapcsolatban, de lényegen nem változtat: "érzetet" viszont adhat.
A hasonlóság miatt, ajánlom figyelembe:
https://www.youtube.com/watch?v=rR3FMO_Qjqk
Kábel készités házilag
Just now, hosszu said:
Köszönöm, most már mindent értek!
Tehát azért használnak alacsony impedanciájú, egészen magas frekvenciákat is átvivő gyújtáskábeleket a versenysportban (kiegészítve a 40-60 000 Voltos gyújtástrafót és nagy energiájú gyújtáserősítőket) mert bedőltek a "reklámíznek" és / vagy nem olvasták a Vikipédiát...
Mégsem érted. Én csak kábelről beszélek, mivel először az merült fel. Én ilyen gyújtás erősítőket nem ismerem, meg a hasonló autós csoda cuccokat. Én repülőt vezetek, annak motorjához jobban értek. Ott ilyen nincs.
Dys-cus, a DysCus kimenők, konstruktőre.
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Kábel készités házilag
2 hours ago, dys-cus said:
Ez csak elmélet. Ami reklámízűen hangzik. Egy gyújtókábel kb 25cm hosszú. A gyújtó fesz meg 15000 Volt. Az áramerősség a miliamper törtrésze szerintem, de a Vikipédián biztosan fent van. A negyedméteres vezeték ellenállása vajon mennyi energiát is "visz el" a gyújtószikrától? Na ha ezt kiméred a nyomartékon keresztül, akkor én megeszem a kalapom, meg a műszaki diplomámat orosz kaviárral megkenve.
Köszönöm, most már mindent értek!
Tehát azért használnak alacsony impedanciájú, egészen magas frekvenciákat is átvivő gyújtáskábeleket a versenysportban (kiegészítve a 40-60 000 Voltos gyújtástrafót és nagy energiájú gyújtáserősítőket) mert bedőltek a "reklámíznek" és / vagy nem olvasták a Vikipédiát...
longkft.hu/audioblog/
Kábel készités házilag
Ez csak elmélet. Ami reklámízűen hangzik. Egy gyújtókábel kb 25cm hosszú. A gyújtó fesz meg 15000 Volt. Az áramerősség a miliamper törtrésze szerintem, de a Vikipédián biztosan fent van. A negyedméteres vezeték ellenállása vajon mennyi energiát is "visz el" a gyújtószikrától? Na ha ezt kiméred a nyomartékon keresztül, akkor én megeszem a kalapom, meg a műszaki diplomámat orosz kaviárral megkenve.
Dys-cus, a DysCus kimenők, konstruktőre.
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Kábel készités házilag
1 hour ago, dys-cus said:
Gyújtás kábel- nyomaték. Ez egy fizikai csoda lenne, ha a fizikában lennének csodák.
Segítek!
- A belsőégésű motor nyomatéka az elégett üzemanyag tágulási energiájából keletkezik.
- A benzinmotornál az égés beindításához gyújtószikrára van szükség.
- A gyújtószikra nagyságától és időtartamától (gyújtási "hossztól") függően a benzin-levegő keverék kisebb-nagyobb része fog begyulladni (nem robbanni!) az égéstérben.
- Az égéstérben lévő benzin-levegő keverék minél nagyobb mennyisége ég el és azt minél gyorsabban teszi, annál nagyobb lesz a motor teljesítménye / nyomatéka.
- A gyújtógyertya szikrájának mérete, ereje függ magától a gyertyától, a gyújtáskábeltől (annak energiatovábbító-képességétől), a gyújtótrafó által létrehozott feszültségtől, valamint a gyújtótrafóra küldött áramerősségtől.
- A jobb gyújtás (egyben több benzin-levegő) elégése érdekében megalkották a gyújtáserősítő műfaját, ami a szokványos 30-50 J gyújtási energia helyett akár 3-5000 J gyújtási energiát generál, s teszi ezt úgy, hogy nem egyetlen szikrát, hanem a főtengely 20 fokos elfordulása idejéig tartó szikrasorozatot hoz létre.
- Ez az elektromos energiasorozat a szokványos gyújtáskábeleken jelentősen csökken, főleg a magasabb fordulatszám-tartományban.
- Léteznek azonban olyan gyújtáskábelek, melyek akár a 15-20 000 fordulatszám-tartományban is képesek minimális csökkenéssel továbbítani az energiát. A hétköznapi életben erre természetesen nincs szükség, de a szokványos gyújtáskábelek már 4-5000 fordulatszám felett is igencsak bajban vannak a gyújtáserősítők által leadott energiával és pláne frekvenciával.
- Ennek eredménye kihagyott gyújtási ciklus, kisebb gyújtási energia (kisebb szikra), ami kevesebb benzin-levegő keverék elégését, vagyis kisebb teljesítményt és kisebb nyomatékot jelent.
- Ezzel szemben az a gyújtáskábel, ami ezen energiák és frekvenciák továbbítására alkalmas, kihagyásmentesen és minimális (ellenállási) veszteséggel továbbítja a főtengely 20 fokos elfordulása alatt folyamatosan tartó impulzussort - aminek eredménye nagyobb és hosszabb szikrasorozat, gyorsabb égés, aminek következtében a benzin-levegő keverék nagyobb arányban fog elégni az égéstérben.
Fizikai csodának ezt azért nem nevezném.
longkft.hu/audioblog/
Kábel készités házilag
On 2018. 05. 18. at 9:06 PM, hosszu said:
Mostanáig azt hittem csak én vagyok "elmebeteg"!
'95-ben lett egy kis plusz pénzem, és kitaláltam, hogy bevezetem Magyarországon az elektronikai autótuning "műfaját", ami a benzinmotorok gyújtásrendszerének feljavítását jelentette. Sok-sok mindent kipróbáltam akkori autómban, így a különböző gyújtáskábeleket is, melyek némelyikeérezhetően javította az autó teljesítményét, nyomatékát a felsőbb fordulatszám-tartományokban. Volt közöttük néhányszor 10 dollár értékű, ám az igazán jók sajnos 1000 dollár feletti összegekbe kerültek.
"Természetesen" én is kipróbáltam néhány (MSD és CRANE) változatot IC-kábelként - jelentős különbség volt közöttük, de mindegyik kellemesen szólt.
Gyújtás kábel- nyomaték. Ez egy fizikai csoda lenne, ha a fizikában lennének csodák.
Dys-cus, a DysCus kimenők, konstruktőre.
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Trollok, guruk, és egyéb hozzá nem értők kíméljenek!
Kábel készités házilag
On 2018. 03. 30. at 11:56 AM, HoriTon said:
Addig-addig kutattam mígnem rátaláltam a megoldásra! Az autó gyújtáskábele lett a befutó! Kétrészből áll a felépítése.A belső szigetelt kb.1,5-2mm átmérőjű csőben futó karbonszálakat használtam az audió jel továbbítására.A negatívnak maradt a rézkábel. ...
Mostanáig azt hittem csak én vagyok "elmebeteg"!
'95-ben lett egy kis plusz pénzem, és kitaláltam, hogy bevezetem Magyarországon az elektronikai autótuning "műfaját", ami a benzinmotorok gyújtásrendszerének feljavítását jelentette. Sok-sok mindent kipróbáltam akkori autómban, így a különböző gyújtáskábeleket is, melyek némelyikeérezhetően javította az autó teljesítményét, nyomatékát a felsőbb fordulatszám-tartományokban. Volt közöttük néhányszor 10 dollár értékű, ám az igazán jók sajnos 1000 dollár feletti összegekbe kerültek.
"Természetesen" én is kipróbáltam néhány (MSD és CRANE) változatot IC-kábelként - jelentős különbség volt közöttük, de mindegyik kellemesen szólt.
longkft.hu/audioblog/
- cat7505
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 340
- Csatlakozott: 2015.06.28., vas. 11:57
- Értékelés: 52
- Tartózkodási hely: Sitke
Kábel készités házilag
On 2017. 08. 11. at 9:49 PM, cat7505 said:
A jelenlegi kedvenc...
Ródiumos dugók (DIY cryo-val) fázis és nulla vezető 25éves zomác litze 1070db szál 4,23 mm2,
a földje mezei 4mm2 sodrat, a kígyóbőr alatt spec. csillapító anyag.
Szinte biztos, hogy készül egy aszimmetrikus változat is valamikor...
Nagy sokára végre elkészült...
Azonos alapanyagok és felépítés, de itt mind a 4 szála litze-ből van (a föld is) + más fonási technika és dupla keresztmetszet a fázis oldalon.
Sajnos az amúgy "falcos" kígyóbőr nem túl jól érvényesül ennél a fonásnál.
Még járódik befelé, de mélyeknél már egyértelmű hogy hozott a megnövelt fázis oldali átmérő, (a végén még egy "Kilenc-farkú róka" is készülhet...??)
Intuitív és autodidakta alkotó (DIY-er), középsúlyú pákaforgató,
holisztikus szemléletű gondolkodó, spirituális anyag suttogó…
mellesleg nem vagyok százas, sosem voltam olyan gyenge IQ-ra
holisztikus szemléletű gondolkodó, spirituális anyag suttogó…
mellesleg nem vagyok százas, sosem voltam olyan gyenge IQ-ra
Kábel készités házilag
On 2018. 04. 06. at 9:50 PM, jegi said:
Sziasztok!
Sztereó Jack-RCA összekötő kábelt készítenék Van Damme XKE Star quad mikrofonkábelből.
Egyedül a kábel árnyékolásának bekötésével vagyok bizonytalan. A jack dugó oldalán forrasszam a "hideg" pólusra, vagy az egyik RCA oldalán?
RCA-RCA kábel esetén tiszta, hogy a forrás oldalon szokás, de jelen esetben a jack oldalán sok esetben nem lesz hálózati kapcsolat, tehát nem lesz leföldelve, ha pl. egy akksiról üzemelő laptop lesz a forrás (mondjuk egy usb daccal -pl. Aq Dragonfly)
Köszi a segítséget!
Elkészült a kábel. Végül forrás oldalon bekötöttük az árnyékolást.
Próbánál a forrás akksiról üzemelő laptop + Oehlbach USB Bridge volt és azt kell, hogy mondjam, remekül szólt. Igazi dinamikát kaptunk.
Hamarosan készül a következő darab.
Ismételten köszönöm a segítséget a kedves fórumtársaknak!
NAD 5120 / Mede8er Med1000 X3D / Yamaha CDX E200 -> Rotel Ra-12 -> Van Damme UP-LCOFC 268 504 000 -> Xavian Bonbonus
Kábel készités házilag
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
Kábel készités házilag
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
Kábel készités házilag
2 hours ago, fapaci said:
Azt gondolom, a legtöbb esetben összekötő kábelnél felesleges az árnyékolás. Próbáld ki nélküle és ha semmilyen zavart nem érzékelsz, használd örömmel! Ha fura jelenségek fordulnak elő, akkor földeld le az árnyékolást!
Köszönöm!
NAD 5120 / Mede8er Med1000 X3D / Yamaha CDX E200 -> Rotel Ra-12 -> Van Damme UP-LCOFC 268 504 000 -> Xavian Bonbonus
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15696
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10983
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábel készités házilag
12 hours ago, jegi said:
Ez kezd izgalmas lenni. Mármint valóban elgondolkodtató. Az erősítőm kettős szigetelésű, tehát két eres kábelen kapja a tápot, nincs földelve, csak a tápkábel árnyékolása van a fali aljazat földjére kötve. Ezek szerint tök felesleges az árnyékolás az ic kábelen?
Bátortalan felvetés: mi van akkor, ha összekötöm a tápkábel árnyékolásával egy vezeték segítségével? Vagy az ic árnyékolásától húzzak egy drótot a ház vízvezetékéig földelés gyanánt (ez elég nehézkes lenne, szóval inkább hipotetikus felvetés)?
Köszi!
Azt gondolom, a legtöbb esetben összekötő kábelnél felesleges az árnyékolás. Próbáld ki nélküle és ha semmilyen zavart nem érzékelsz, használd örömmel! Ha fura jelenségek fordulnak elő, akkor földeld le az árnyékolást!
Kábel készités házilag
3 hours ago, fapaci said:
Akkor felesleges az árnyékolás.
Ez kezd izgalmas lenni. Mármint valóban elgondolkodtató. Az erősítőm kettős szigetelésű, tehát két eres kábelen kapja a tápot, nincs földelve, csak a tápkábel árnyékolása van a fali aljazat földjére kötve. Ezek szerint tök felesleges az árnyékolás az ic kábelen?
Bátortalan felvetés: mi van akkor, ha összekötöm a tápkábel árnyékolásával egy vezeték segítségével? Vagy az ic árnyékolásától húzzak egy drótot a ház vízvezetékéig földelés gyanánt (ez elég nehézkes lenne, szóval inkább hipotetikus felvetés)?
Köszi!
NAD 5120 / Mede8er Med1000 X3D / Yamaha CDX E200 -> Rotel Ra-12 -> Van Damme UP-LCOFC 268 504 000 -> Xavian Bonbonus
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15696
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10983
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábel készités házilag
9 minutes ago, Voyager said:
És ha ott sem kap földelést?
Akkor felesleges az árnyékolás.
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4916
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2103
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kábel készités házilag
1 hour ago, fapaci said:
Csak ha forrás oldalon nem kap valódi földelést a kábel, akkor az árnyékolásnak semmi értelme, nem fog működni. Ilyen esetben én fogadó oldalon kötném be.
És ha ott sem kap földelést?
„A világban a csodák a legapróbb rezdülésekben rejtik maguk táncát.”
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15696
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10983
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábel készités házilag
8 hours ago, Voyager said:
Jegi, A forrás oldalon bekötött árnyékolás nem a földelés miatt szükséges. Elméletileg az a szerepe, hogy a fogadó (erősítő) oldalra ne érkezzen meg az árnyékolás által összeszedett zaj. Tehát nyugodtan kösd úgy ahogyan azt IC kábel esetén "szokás".
Csak ha forrás oldalon nem kap valódi földelést a kábel, akkor az árnyékolásnak semmi értelme, nem fog működni. Ilyen esetben én fogadó oldalon kötném be.
Kábel készités házilag
3 hours ago, Voyager said:
Jegi,
A forrás oldalon bekötött árnyékolás nem a földelés miatt szükséges. Elméletileg az a szerepe, hogy a fogadó (erősítő) oldalra ne érkezzen meg az árnyékolás által összeszedett zaj.
Tehát nyugodtan kösd úgy ahogyan azt IC kábel esetén "szokás".
Köszönöm, Voyager!
NAD 5120 / Mede8er Med1000 X3D / Yamaha CDX E200 -> Rotel Ra-12 -> Van Damme UP-LCOFC 268 504 000 -> Xavian Bonbonus
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4916
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2103
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kábel készités házilag
Jegi,
A forrás oldalon bekötött árnyékolás nem a földelés miatt szükséges. Elméletileg az a szerepe, hogy a fogadó (erősítő) oldalra ne érkezzen meg az árnyékolás által összeszedett zaj.
Tehát nyugodtan kösd úgy ahogyan azt IC kábel esetén "szokás".
„A világban a csodák a legapróbb rezdülésekben rejtik maguk táncát.”
Kábel készités házilag
Sziasztok!
Sztereó Jack-RCA összekötő kábelt készítenék Van Damme XKE Star quad mikrofonkábelből.
Egyedül a kábel árnyékolásának bekötésével vagyok bizonytalan. A jack dugó oldalán forrasszam a "hideg" pólusra, vagy az egyik RCA oldalán?
RCA-RCA kábel esetén tiszta, hogy a forrás oldalon szokás, de jelen esetben a jack oldalán sok esetben nem lesz hálózati kapcsolat, tehát nem lesz leföldelve, ha pl. egy akksiról üzemelő laptop lesz a forrás (mondjuk egy usb daccal -pl. Aq Dragonfly)
Köszi a segítséget!
NAD 5120 / Mede8er Med1000 X3D / Yamaha CDX E200 -> Rotel Ra-12 -> Van Damme UP-LCOFC 268 504 000 -> Xavian Bonbonus
Online
Kábel készités házilag
Ha az előbbi hozzászólásomat nem tartottátok elég meredeknek,akkor a mostanit biztos,hogy annak fogjátok tartani. :-) Kb.20 éve én is kerestem a hifiben alkalmas fém nélküli vezetőket, amelyeket majd a diy erősítőmben belső kábelezésre használhatom.A van den Hul First kábele hangja jó benyomást tett rám,de azt nem akartam feldarabolni. Addig-addig kutattam mígnem rátaláltam a megoldásra! Az autó gyújtáskábele lett a befutó! Kétrészből áll a felépítése.A belső szigetelt kb.1,5-2mm átmérőjű csőben futó karbonszálakat használtam az audió jel továbbítására.A negatívnak maradt a rézkábel. Az így készített hibrid rca kábel hangja kicsit visszafogott és halkabb volt a nagyobb ellenállás miatt, de roppant kiegyenlítetten szólt minden freki tartományban.A fém kábelekre jellemző, fémesen remegő visszhang bizonyos tartómányokban, éles forszírozott magasak nem voltak tapasztalhatók. A másik nagy előnye számomra az volt,hogy az erősítőben használva,méretre vághattam.A nagyobb feladatot a kábek kontaktálása jelentette. Ezt úgy oldottam meg,hogy 15mm hosszú,1mm átmérőjű vörösréz drót külsejét késsel kipikkelyeztem, majd bele csavartam a karbonszálak közé,amelyek rátekeredtek.A kiálló kb,4mm-t forrasztottam. Mivel emlékeim szerint akkor jó benyomást tett rám és, ha az időm is engedi, újra teszek egy kirándulást ebben az irányban.:-)
CD futómű: Jadis JD2
DAC: Pro-ject Dac Box rs2
Digitális futómű: Auralic Aries Femto (tuningolt ház,táp)
Deck: Nakamichi LX5
Erősítő: HoriTon AN SE 300B
Hangfal: Audio Note E/LX Hemp kit
Kábelek: HiDiamond D8; AQ Thunder; Nordost H2; ValhallA Aura, Aurora
Elosztó: Fisch Audiotechnik reference line
DAC: Pro-ject Dac Box rs2
Digitális futómű: Auralic Aries Femto (tuningolt ház,táp)
Deck: Nakamichi LX5
Erősítő: HoriTon AN SE 300B
Hangfal: Audio Note E/LX Hemp kit
Kábelek: HiDiamond D8; AQ Thunder; Nordost H2; ValhallA Aura, Aurora
Elosztó: Fisch Audiotechnik reference line