Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Diy erősítő építés
Diy erősítő építés
Hi!
A kondenzátorok hibáját kiszáradás szokta okozni. Ez a használattól teljesen független. A kiszáradt kondi kapacitás vesztést jelent, ami brumm formájában vagy mélyhang csökkenésben hallható ( a kondi pozíciójától függően). Ettől még semmi más nem megy tönkre, nem rántja magával a többi alkatrészt. A kapacitás vesztés időbeni lefolyása, elsősorban gyártmányfüggő. Ha fel akarod újítani, akkor érdemes először megmérni a kapacitásukat, mert lehet, hogy még bőven a névleges érték felett vannak, és nem biztos, hogy feltétlenül javítanál rajta a cserével.
Ha véletlenül zárlatos lesz, az már tönkre tehet más alkatrészeket is. Viszont:
- ez meglehetősen ritka
- vadonatúj alkatrésznél ugyan úgy bekövetkezhet, mint egy réginél. Tehát a "megelőző" csere nem indokolt.
Csak megjegyzem: a kondenzátor hibából eredő tömeges alkatrészpusztulás, illetve a használat ideje / magas hőmérséklet okozta amortizáció, a kapcsolóüzemű tápegységek sajátja. Itt erről szó sincs.
A "nincs véleményem", a "jó hangú" kondenzátorokra vonatkozott.
Szia,
Koszonom a valaszt.
Azzal tisztaban vagyok, hogy idovel kiszarad a kondi, foleg, ha melegben van. Brumm nincs, melyhang csokkenes nem tudom, mert nincs osszehasonlitasi alapom.
Az igaz, hogy a kapcsolouzemu tapokban eloszeretettel puposodnak a kondik, de azt nem tudtam, hogy az erositonel ez a veszely nem fenyeget.
szerencsere az erosito nem az a forro fajta, igy csak a kor miatt aggodom.
AV: Marantz SR-6009, Stereo: Onkyo Integra A-8450, RCA: Audioquest RedRiver, Front, center, surr., surr. back: B&W 602S1, Audioquest Type 4, Sub: JBL 250P, Popcorn Hour VTEN, Panasonic TX-P42G20E, Sony MDR-7506
- elektrorudi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 718
- Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
- Értékelés: 150
Diy erősítő építés
Hi,
Koszi, hogy raneztel!
Olvastam errol a 4558-rol es ritka szar hangu darabnak irjak. kb. 741-es szint. Furcsa is volt, hogy mikozben MUSE kondit alkalmaznak, beraknak egy atom gagyi 4558-at, de akkor igy mar vilagos. Egy gonddal kevesebb 8)
meg egyszer koszi ! 8)
Kondik cserjen meg gondolkodom, de annyira nem latszik a hasznalat az erositon (meg a power gomb oldala sem kopott), hogy van egy olyan gyanum, hogy a 24 ev alatt tobbet allt mint muzsikalt az erosito. Igy viszont lehet a kondikkal sem erdemes (meg) foglalkozni. A gep tokeletesen mukodik, szepen muzsikal. Na erre alszom meg 1-2-ot 8)
Hi!
A kondenzátorok hibáját kiszáradás szokta okozni. Ez a használattól teljesen független. A kiszáradt kondi kapacitás vesztést jelent, ami brumm formájában vagy mélyhang csökkenésben hallható ( a kondi pozíciójától függően). Ettől még semmi más nem megy tönkre, nem rántja magával a többi alkatrészt. A kapacitás vesztés időbeni lefolyása, elsősorban gyártmányfüggő. Ha fel akarod újítani, akkor érdemes először megmérni a kapacitásukat, mert lehet, hogy még bőven a névleges érték felett vannak, és nem biztos, hogy feltétlenül javítanál rajta a cserével.
Ha véletlenül zárlatos lesz, az már tönkre tehet más alkatrészeket is. Viszont:
- ez meglehetősen ritka
- vadonatúj alkatrésznél ugyan úgy bekövetkezhet, mint egy réginél. Tehát a "megelőző" csere nem indokolt.
Csak megjegyzem: a kondenzátor hibából eredő tömeges alkatrészpusztulás, illetve a használat ideje / magas hőmérséklet okozta amortizáció, a kapcsolóüzemű tápegységek sajátja. Itt erről szó sincs.
A "nincs véleményem", a "jó hangú" kondenzátorokra vonatkozott.
Diy erősítő építés
Hi,
A hangszóró védelemért, a TA7217P IC a felelős. Csak egy relét kapcsol.
Ha jól látom, az NJM 4558 IC a kimenet DC 0 pontjának beállítását végzi. A C515-ös kondenzátor miatt, hang gyakorlatilag nem megy át rajta, viszont a kimenetén megjelenő zaj elvileg hozzáadódik a jelhez. Hogy mennyivel növeli a zajt, azt nem tudom megmondani, de majdnem semmivel. Nem gondolom, hogy értelmes dolog lenne kicserélni az IC-t.
A kondenzátorok terén, nincs véleményem.
Hi,
Koszi, hogy raneztel!
Olvastam errol a 4558-rol es ritka szar hangu darabnak irjak. kb. 741-es szint. Furcsa is volt, hogy mikozben MUSE kondit alkalmaznak, beraknak egy atom gagyi 4558-at, de akkor igy mar vilagos. Egy gonddal kevesebb 8)
meg egyszer koszi ! 8)
Kondik cserjen meg gondolkodom, de annyira nem latszik a hasznalat az erositon (meg a power gomb oldala sem kopott), hogy van egy olyan gyanum, hogy a 24 ev alatt tobbet allt mint muzsikalt az erosito. Igy viszont lehet a kondikkal sem erdemes (meg) foglalkozni. A gep tokeletesen mukodik, szepen muzsikal. Na erre alszom meg 1-2-ot 8)
AV: Marantz SR-6009, Stereo: Onkyo Integra A-8450, RCA: Audioquest RedRiver, Front, center, surr., surr. back: B&W 602S1, Audioquest Type 4, Sub: JBL 250P, Popcorn Hour VTEN, Panasonic TX-P42G20E, Sony MDR-7506
- elektrorudi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 718
- Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
- Értékelés: 150
Diy erősítő építés
Valaki hozza tud szolni a kapcsrajzhoz ?
thx! 8)
Hi,
A hangszóró védelemért, a TA7217P IC a felelős. Csak egy relét kapcsol.
Ha jól látom, az NJM 4558 IC a kimenet DC 0 pontjának beállítását végzi. A C515-ös kondenzátor miatt, hang gyakorlatilag nem megy át rajta, viszont a kimenetén megjelenő zaj elvileg hozzáadódik a jelhez. Hogy mennyivel növeli a zajt, azt nem tudom megmondani, de majdnem semmivel. Nem gondolom, hogy értelmes dolog lenne kicserélni az IC-t.
A kondenzátorok terén, nincs véleményem.
Diy erősítő építés
Valaki hozza tud szolni a kapcsrajzhoz ?
thx! 8)
AV: Marantz SR-6009, Stereo: Onkyo Integra A-8450, RCA: Audioquest RedRiver, Front, center, surr., surr. back: B&W 602S1, Audioquest Type 4, Sub: JBL 250P, Popcorn Hour VTEN, Panasonic TX-P42G20E, Sony MDR-7506
Diy erősítő építés
Hificollective.co.uk
thx!!!
AV: Marantz SR-6009, Stereo: Onkyo Integra A-8450, RCA: Audioquest RedRiver, Front, center, surr., surr. back: B&W 602S1, Audioquest Type 4, Sub: JBL 250P, Popcorn Hour VTEN, Panasonic TX-P42G20E, Sony MDR-7506
Diy erősítő építés
Hificollective.co.uk
Thorens 320 MK3 - Jelco 750 D - Denon DL103R
Naim Uniti Atom
AN-E/Snell Type E/III hibrid
Naim Uniti Atom
AN-E/Snell Type E/III hibrid
Diy erősítő építés
Egyebkent ilyen az erosito belulrol:
http://kepfeltoltes.hu/160420/IMG_20160 ... es.hu_.jpg
Arra gondoltam meg, hogy a hangszoro kimeneteket kozvetlenul kikabelezem a csatlakozokig, mert most elmegy az elolapra az AB valasztohoz, majd vissza a hatlapi csatlakozokhoz. Felesleges koroket tesz igy a kimenet...ugyis bikabelezve hasznalom.
De ha szerintetek nincs ertelme, akkor nem piszkalom ezt a reszet.
AV: Marantz SR-6009, Stereo: Onkyo Integra A-8450, RCA: Audioquest RedRiver, Front, center, surr., surr. back: B&W 602S1, Audioquest Type 4, Sub: JBL 250P, Popcorn Hour VTEN, Panasonic TX-P42G20E, Sony MDR-7506
Diy erősítő építés
Hi,
Ide irom a kerdesem, mert azt hiszem itt talalok hozzaerto fulekre 8)
Tehat van nekem egy Onkyo Integra A-8450-es erositom, ami abszolut uj allapotban van. Viszont elmult mar vagy 24 eves es mivel olyan, mintha most bontottam volna ki a dobozabol, igy arra gondoltam meger annyit, hogy muszakilag "restauralom"
A kapcsolokon, potikon mar tul vagyok, azok kifogastalanul mukodnek. Muszakilag szinten 100%, de nem szeretnem megvarni, mig egy elko elpukkaszt valami mas alkatreszt. Tehat szeretnem cserelni az osszes elkot, illetve ha van ertelme, akkor a muveleti erositot.
Utobbival kapcsolatban viszont nem vagyok teljesen biztos a dolgomban. Most ez az erosito tisztan tranyos, vagy ami van benne muveleti erosito, azon keresztul is megy a hang ?
Itt a kapcsrajzon talaltam 2 helyen is muveleti erositot, de az egyik ha jol latom az Phono fokozatban van (az nem erdekel), a masik meg...??
Van meg egy IC, de az a koppanasgatlo, hangszorovedelem aktiv resze, nem lenyeges...
Tehat akinek van egy kis ideje ranezne erre a kapcsrajzra es segitene megfejteni, hogy van-e a hang utjaban muveleti erosito vagy nincs ? Es ha igen, akkor az melyik ?
Szerintem a Q519 (NJM4558 SIP8), de szamomra nem egyertelmu, hogy az most tenyleg szerepet jatszik a hangban, vagy teljesen mas celra hasznaljak fel ?
NJM4558-rol nem tul jokat olvastam...
Ha a 741-es szintjen van, akkor tenyleg erdemes lenne cserelnem.
A kov kerdesem az lenne, hogy honnan tudok minosegibb kondikat beszerezni ? LOMEX ? E-bay ?) Van nehany MUSE az erositoben es azt olvastam roluk, hogy jok, de picit magasba huzzak a hangot, es kevesbe dinamikus a hang. Nekem meg pont ilyen karakteru jelenleg az erositom, es jo lenne picit tobb dinamika.
Van ertelme MUSE helyett mas kondit belerakni, amitol picit dinamikusabb lesz a gep ?
Elore is koszi a segitseget !
http://kepfeltoltes.hu/160420/Onkyo_A-8 ... es.hu_.jpg
AV: Marantz SR-6009, Stereo: Onkyo Integra A-8450, RCA: Audioquest RedRiver, Front, center, surr., surr. back: B&W 602S1, Audioquest Type 4, Sub: JBL 250P, Popcorn Hour VTEN, Panasonic TX-P42G20E, Sony MDR-7506
Diy erősítő építés
Sziasztok,
Megbízható ez az oldal? Szokott valaki innen rendelni? http://hu.rs-online.com/web/c/passziv-a ... enzatorok/
Én a farnelltól szoktam. Ha hétfőn megrendelem csürörtök-péntek hozza a futár angliából, és van választék bőven...
Diy erősítő építés
Sziasztok,
Megbízható ez az oldal? Szokott valaki innen rendelni? http://hu.rs-online.com/web/c/passziv-a ... enzatorok/
Diy erősítő építés
A fadobozosom: Dracula FET-es végfok kissé átalakított verziója: ez az alap:http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/d ... egfok.html
Diy erősítő építés
Jó viszontlátni a dobozt, viszont sajnálom, hogy végül nem sikerült megvalósítani a projektet...
Remélem valaki jó hasznát veszi, és megtölti értékes beltartalommal!
Sajnos energia-időhiány miatt egy "gyári" erősítő győzött. Kár a szép dobozért
Diy erősítő építés
Üdv Mindenkinek!
Hirdetek egy dobozt, ha valaki "A" osztályt építene.
http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... z-25000ft/
Jó viszontlátni a dobozt, viszont sajnálom, hogy végül nem sikerült megvalósítani a projektet...
Remélem valaki jó hasznát veszi, és megtölti értékes beltartalommal!
Diy erősítő építés
Üdv Mindenkinek!
Hirdetek egy dobozt, ha valaki "A" osztályt építene.
http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... z-25000ft/
Diy erősítő építés
Csak néhány konkrét példa az 1 coll és 3/4 coll viszonyában valós működés esetén (hamarabb találtam, mint 1/2 collra - remélem megbocsájtod):
2 bar nyomás esetén a maximálisan átáramló víz 12/5,7 liter/perc, 4 bar nyomás esetén 45/23 liter/perc - az egyszerűség kedvéért (rugalmatlan) fémcső esetén.
Bizonyos plusz elektromos alkatrészek energiaáramlást korlátozó hatásaként leírt példámat akár a gyakorlatban is megtapasztalhattad, már persze ha valaha locsoltál kertet, mert nagyon nem mindegy, hogy 1, avagy 1/2 coll vastagságú a kedvenc slagod.
Hidd el, a vizes példákat előre megfontolt, tudatos szándékkal írtam. Nagyon sok mindent el lehet magyarázni velük az elektromos árammal (s jelenségeivel) kapcsolatban (még ha természetesen vannak benne elméleti hibák). Segít megérteni folyamatokat, amire a "józan ész" azt mondatja, hogy értelmetlen - pl. a polírozott vízcsővel magyarázni a hálózati-kábelek szerepét.
Külön örülök, hogy megemlítetted a Newton-ingát!
Remekül lehet vele szemléltetni a váltóáram valós elektromos mozgását. Viszont az energiaáramlás korlátozását, vagy akár az egyenáram elektronáramlását már kevéssé (ez utóbbinál sajnos a visszapattanó golyó megzavarja a gyengébb absztrakciós képességű tanulókat).
Tehát, ha valamely fórumtársunknak azt szeretnéd elmagyarázni, hogy nem ugyanaz az elektron jut az erősítőbe, amelyik belép a villanyóránál a hálózatba, akkor feltétlenül ezzel az eszközzel magyarázd - én is ezt tettem miközben az elektromos áram rejtelmeibe próbáltam bevezetni diákjaimat, meg persze vizes hasonlatokkal és egyéb hétköznapi jelenségekkel, melyekkel már találkoztak.
Vizes példádnál, nem mindegy, hogy egy szakaszt cserélsz (mekkorát), vagy a teljes hosszon csőkeresztmetszetet változtatod.
Ha az eredeti beírásodat nézzük, akkor a végére teszel egy rövid szakaszt, ami által messzebbre pisil a slagból kifolyó víz a sebességnövekedés miatt.
Nyomáscsökkenés természetesen a csőrendszerben azonos keresztmetszete esetén, a cső teljes hosszában is mérhető, és az is megvan, hogy ezen keresztmetszet csökkenése a nyomás csökkenésével egyenesen arányos. Csak az elektronok (lyukak) áramlása (driftsebesség) kissé más, mint a vízmolekuláké.
De nem kívánok ezen tovább lovagolni.
Ennek a topiknak arról kellene szólnia, hogy ki milyen készüléket épített, jobbító szándékú javaslatok, és konstruktív kibeszéléseket kellene tartalmaznia, amiből mindenki tanulna valamit.
Elég elkeserítő a tényként konstatálom, hogy oldalakon keresztül, ezt a csináld magad erősítőépítős témát is kezdik eluralni a "nagyon(t) hallók" szösszenetei.
A woodoo, kábelösvény, és egyéb kábel-alkatrészfesitiszta témák után, ide is betörni látszik a trend. Ez a téma elüresedéséhez, halálához vezet.
Ne keverjük!
A hangszóró, az elektromos hangfrekvenciás jelből mechanikus rezgést előállító alapeleme egy hangsugárzónak.
Hangsugárzó alatt értjük azt a komplexumot , ami tartalmazza a hangszórót, és a hangsugárzás javító foglalatot, ill. adott esettől függően más kiegészítő elemeket is. (váltó, belső huzalozás, csatlakozók, stb) A hangsugárzást javító foglalat lehet többek közt un. hangfal, ami "valamekkora tetszőleges geometriájú lap" hangdoboz, vagy méretéből adódóan hangláda, illetve egyéb formájú test.
Az esetek többségében nagyon helytelenül, egyesek hangfalnak hívnak minden hangsugárzót, ha nem olyan kialakítású akkor is.
Senki nem hívja a kanalat villának, vagy késnek, evőpálcikának, pedig ezek is evőeszközök. Akkor miért is hangfal a basszusreflex, zárt, TL, stb. rendszerű hangsugárzó?
- elektrorudi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 718
- Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
- Értékelés: 150
Diy erősítő építés
Hidd el, semmi baj - vannak, akiknek gyengébb az absztrakciós képességük, viszont fejleszthető.
Bocs, hogy beleszólok, de...
Értem, és dicsérem az igyekezetedet, hogy más ismeretekkel rendelkező fórumtársaknak próbálod megmagyarázni az elektromos árammal kapcsolatos fizikát, más megközelítési irányból.
Viszont a "vizes" hasonlatokat nem korrelálnak az elektromos áram tulajdonságaival. Aki úgy gondolja, hogy ennek alapján közelebb került a megértéséhez, az csalódni fog. Valami elképzelése lesz a dologról, de az egész szemlélete károsodik, amit utólag nehéz lesz korrigálni. Az '50-es, '60-as évek "ismeret terjesztő" szakkönyveiben próbálták így megmagyarázni az elektroncső és a tranzisztor működését (sőt kis vasutas is irányította az áramot a magyarázó ábrán ), de ez inkább a kisdobos / úttörő korosztálynak szólt.
Nem kell mindenkinek mindenhez értenie. Nekem is hiába magyarázzák, hogy a Fából faragott királyfi-t vagy a Petruska-t miért érdemes megnézni... mert soha nem fogom megérteni.
Diy erősítő építés
má meg ne orrolj de te arra nem emlékszel mit írtál le 10 perce??
hát itt írod le szó szerint hogy ... de nem óhajtok süketek párbeszédébe elegyedni, ha ennyire nem érted azt amit magad írtál akkor úgyis mindegy
Hidd el, semmi baj - vannak, akiknek gyengébb az absztrakciós képességük, viszont fejleszthető.
Ebben az esetben, az egységnyi idő alatt átáramló víz mennyisége ugyanannyi lesz, csak az áramlási sebessége nő meg a fél colos szakaszon.
A nyákra, vagy akármire szerelt lágyindító működéséhez meg ennek semmi köze.
Ez nem úgy működik, hogy az elektronok nekifutnak a villanyórától, és beszaladnak a készülékbe
Szemléletesen, a dolog úgy működik, mint a Newton-hinta.
Csak néhány konkrét példa az 1 coll és 3/4 coll viszonyában valós működés esetén (hamarabb találtam, mint 1/2 collra - remélem megbocsájtod):
2 bar nyomás esetén a maximálisan átáramló víz 12/5,7 liter/perc, 4 bar nyomás esetén 45/23 liter/perc - az egyszerűség kedvéért (rugalmatlan) fémcső esetén.
Bizonyos plusz elektromos alkatrészek energiaáramlást korlátozó hatásaként leírt példámat akár a gyakorlatban is megtapasztalhattad, már persze ha valaha locsoltál kertet, mert nagyon nem mindegy, hogy 1, avagy 1/2 coll vastagságú a kedvenc slagod.
Hidd el, a vizes példákat előre megfontolt, tudatos szándékkal írtam. Nagyon sok mindent el lehet magyarázni velük az elektromos árammal (s jelenségeivel) kapcsolatban (még ha természetesen vannak benne elméleti hibák). Segít megérteni folyamatokat, amire a "józan ész" azt mondatja, hogy értelmetlen - pl. a polírozott vízcsővel magyarázni a hálózati-kábelek szerepét.
Külön örülök, hogy megemlítetted a Newton-ingát!
Remekül lehet vele szemléltetni a váltóáram valós elektromos mozgását. Viszont az energiaáramlás korlátozását, vagy akár az egyenáram elektronáramlását már kevéssé (ez utóbbinál sajnos a visszapattanó golyó megzavarja a gyengébb absztrakciós képességű tanulókat).
Tehát, ha valamely fórumtársunknak azt szeretnéd elmagyarázni, hogy nem ugyanaz az elektron jut az erősítőbe, amelyik belép a villanyóránál a hálózatba, akkor feltétlenül ezzel az eszközzel magyarázd - én is ezt tettem miközben az elektromos áram rejtelmeibe próbáltam bevezetni diákjaimat, meg persze vizes hasonlatokkal és egyéb hétköznapi jelenségekkel, melyekkel már találkoztak.
longkft.hu/audioblog/
Diy erősítő építés
Ennek örülünk, csak hát... Ha olvastad volna, amit írtam korábban, akkor tudnád, hogy ennek, így, nincs információ tartalma.
Ha a dugaszoló aljzatok áramkörén C16A kismegszakító van, akkor a villanyórádnál legalább B40A-es kismegszakítónak kell lenni, hogy a hálózatod szelektív legyen. Ha nincs legalább 40A-ed legalább azon a fázison, akkor a C16A túrót sem ér. Túlterhelés esetén, a villanyórádnál fog leoldani a adott esetben B32A-es kismegszakító!!!
Ha kicseréltetnéd a villanyóránál a kismegszakítót C karakterisztikájúra, akkor már egy 25A-es is elég lenne, hogy legyen szelektivitása a C16A-el.
Köszönöm a választ!
Valamelyest világosodtam,keresek szakembert a baj orvoslására a kismegszakító ügyében.Mindenképp rendet kell tennem a hálózattal kapcsolatban.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
- elektrorudi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 718
- Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
- Értékelés: 150
Diy erősítő építés
MSZ EN 60 898
B jelleggörbe:
Főként vezeték- és kábelvédelem lakóépületeknél (világítási és dugaszoló aljzat áramkörök)
C jelleggörbe:
Nagy bekapcsolási áramfelvételű berendezések kábel- és vezetékvédelmére (lámpacsoportok, motorok, stb.)
D jelleggörbe:
Igen nagy bekapcsolási áramfelvételű berendezések kábel- és vezetékvédelmére (hegesztő-transzformátorok, motorok, stb.
B: 3 x In megtartás, 5 x In kioldás, kioldás idő <0,1s
C: 5 x In megtartás, 10 x In kioldás kioldás idő <0,1s
D: 10 x In megtartás, 20 x In kioldás kioldás idő <0,1s
Nálam az mérő előtt B, mérő után C megszakítók vannak
"Nálam az mérő előtt B, mérő után C megszakítók vannak" Így jártál... Hacsak nincs minimum 40A-ed az adott fázison, ami simán elképzelhető, mert mostanság 3x40-50A-t szokás kérni (annak, aki nem épít ki napelemes vagy szélerőműves rendszert)..
Az idézett "MSZ EN 60 898"-ban vannak érdekes szavak:
- "Főként "
- "Nagy (?) bekapcsolási áramfelvételű"
- "Igen nagy"
Én, a gyakorlatban,
- az erőátvitelnek (dugaljak) C16A biztosítást tervezek,
- a világítási áramköröknek C10A-t
- a betáp minimum 3xC25A vagy 1xC32A
- B karakterisztikájú kismegszakítót csak Ohmikus terhelés számára teszek: infra panel, medencefűtés, járdafűtés, vápafűtés, szauna, és régebben elektromos tűzhely, de az indukciós lapok elterjedése óta, az is "C".
- "D" még sosem kellett. Kis motorokat elviszi a "C"-is, a nagyobbaknál meg csillag-delta vagy frekiváltó.
Jól elmentem a diy erősítőtől, sorry. Befejeztem.
- elektrorudi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 718
- Csatlakozott: 2010.02.15., hétf. 20:42
- Értékelés: 150
Diy erősítő építés
Nálam is pont így van.
Ennek örülünk, csak hát... Ha olvastad volna, amit írtam korábban, akkor tudnád, hogy ennek, így, nincs információ tartalma.
Ha a dugaszoló aljzatok áramkörén C16A kismegszakító van, akkor a villanyórádnál legalább B40A-es kismegszakítónak kell lenni, hogy a hálózatod szelektív legyen. Ha nincs legalább 40A-ed legalább azon a fázison, akkor a C16A túrót sem ér. Túlterhelés esetén, a villanyórádnál fog leoldani a adott esetben B32A-es kismegszakító!!!
Ha kicseréltetnéd a villanyóránál a kismegszakítót C karakterisztikájúra, akkor már egy 25A-es is elég lenne, hogy legyen szelektivitása a C16A-el.
Diy erősítő építés
a fogyasztásmérőjénél található B16A karakterisztikájú kismegszakítója miatt, semmilyen módon sem tud szelektív hálózatot kialakítani
Amennyiben a környéken engedélyezett a 32 Amperes áramvétel, úgy az elektromos művek pár ezer forintért kicseréli arra a 16 Amperes villanyórai biztosítékot és "szabad a pálya".
A környezetemben többen is így tettünk.
longkft.hu/audioblog/
Diy erősítő építés
MSZ EN 60 898
B jelleggörbe:
Főként vezeték- és kábelvédelem lakóépületeknél (világítási és dugaszoló aljzat áramkörök)
C jelleggörbe:
Nagy bekapcsolási áramfelvételű berendezések kábel- és vezetékvédelmére (lámpacsoportok, motorok, stb.)
D jelleggörbe:
Igen nagy bekapcsolási áramfelvételű berendezések kábel- és vezetékvédelmére (hegesztő-transzformátorok, motorok, stb.
B: 3 x In megtartás, 5 x In kioldás, kioldás idő <0,1s
C: 5 x In megtartás, 10 x In kioldás kioldás idő <0,1s
D: 10 x In megtartás, 20 x In kioldás kioldás idő <0,1s
Nálam az mérő előtt B, mérő után C megszakítók vannak
Nálam is pont így van.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven