Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
Online
Nem egészen. 15-20 éves autókkal furikázni nem mindenhol divat, nyugaton 4-5 évesen már eladják. A németeknél csak pár hónapja jelentették be, hogy évek múlva több városban is korlátozni fogják a dízel autók használatát, máris pánikszerűen elkezdték eladni őket. A magyar kereskedők rá is mozdultak, naponta több tucatnyi öreg dízelt rángatnak be az országba. Na itt nálunk valóban sok évig pöfögnek majd, mikor a németeknél már az emlékük is elhalványul.
A 4-5 éves autót kihajítani, zúzdába küldeni elég nagy pazarlás lenne, szemét hegyek had gyarapodjanak? A 4-5 éves használtak többsége mégsem szemétben végzi, futnak azok. Az sem igaz, hogy nyugaton minden használt autót keletiek vásárolnak és hurcolják pl hozzánk is.
ok, akkor nézzük a statisztikát tovább. A dízel-benzin arány nem drasztikus mértékben, de tolódik a benzinesek felé. A csökkenő dízel csak kismértékben cserélődik villanyra. Szennyezni, utakon zsúfolódni minden autófajta tud és fog is. Az alábbi német új eladási statisztika sem mutat semmifél csökkenést, egyedül a motor kerékpár eladások csökkentek 2017-ben 2016-hoz képest.
https://www.best-selling-cars.com/germa ... ar-market/
Zöld topik
Nem egészen. 15-20 éves autókkal furikázni nem mindenhol divat, nyugaton 4-5 évesen már eladják. A németeknél csak pár hónapja jelentették be, hogy évek múlva több városban is korlátozni fogják a dízel autók használatát, máris pánikszerűen elkezdték eladni őket. A magyar kereskedők rá is mozdultak, naponta több tucatnyi öreg dízelt rángatnak be az országba. Na itt nálunk valóban sok évig pöfögnek majd, mikor a németeknél már az emlékük is elhalványul.
A 4-5 éves autót kihajítani, zúzdába küldeni elég nagy pazarlás lenne, szemét hegyek had gyarapodjanak? A 4-5 éves használtak többsége mégsem szemétben végzi, futnak azok. Az sem igaz, hogy nyugaton minden használt autót keletiek vásárolnak és hurcolják pl hozzánk is.
ok, akkor nézzük a statisztikát tovább. A dízel-benzin arány nem drasztikus mértékben, de tolódik a benzinesek felé. A csökkenő dízel csak kismértékben cserélődik villanyra. Szennyezni, utakon zsúfolódni minden autófajta tud és fog is. Az alábbi német új eladási statisztika sem mutat semmifél csökkenést, egyedül a motor kerékpár eladások csökkentek 2017-ben 2016-hoz képest.
https://www.best-selling-cars.com/germa ... ar-market/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Egyenlőre töretlen a világ újautó eladási számainak emelkedése. Tessék minden évben figyelni, mikor lassul le a számláló. Attól hogy csökken az újeladási szám, a közlekedő, úton lévő autók, személy és minden egyéb gépi jármű szám csökkenése csak azt követően 10-20év múlva fog csak mutatkozni,, ha egyáltalán.
Nem egészen. 15-20 éves autókkal furikázni nem mindenhol divat, nyugaton 4-5 évesen már eladják. A németeknél csak pár hónapja jelentették be, hogy évek múlva több városban is korlátozni fogják a dízel autók használatát, máris pánikszerűen elkezdték eladni őket. A magyar kereskedők rá is mozdultak, naponta több tucatnyi öreg dízelt rángatnak be az országba. Na itt nálunk valóban sok évig pöfögnek majd, mikor a németeknél már az emlékük is elhalványul.
Online
Az USA autós élete eltér a többi országétól. Ott évtizedeken át a V6-os, benzinzabáló szörnyek voltak a menők, viszont ha az ottani hangadó Apple a villanyautózás mellé áll (márpedig teszi), akkor megváltozhat a trend (az alábbi képen már látszik is). Elektromos autók terén Kína és Nyugat-Európa az éllovas. Ha gondolod, köthetünk egy fogadást, hogy 10 év múlva sokkal kevesebb magántulajdonú autó lesz az EU-ban, mint most. Ezt nem az elektromos hajtás, hanem az önvezető autók fogják elhozni.
Én sem vagyok releváns, de talán nagy kivételnek sem számítok. Tavaly 6e km-t bringáztam és 8e km-t autóztam. Ha nem lett volna két hosszú külföldi autós utam, a bringa győzött volna.
Egyenlőre töretlen a világ újautó eladási számainak emelkedése. Tessék minden évben figyelni, mikor lassul le a számláló. Attól hogy csökken az újeladási szám, a közlekedő, úton lévő autók, személy és minden egyéb gépi jármű szám csökkenése csak azt követően 10-20év múlva fog csak mutatkozni,, ha egyáltalán. /A villany autók mellet szép lassan beindul a drón autózás is/
https://www.statista.com/statistics/200 ... ince-1990/
http://www.worldometers.info/cars/
Zöld topik
Az USA autós élete eltér a többi országétól. Ott évtizedeken át a V6-os, benzinzabáló szörnyek voltak a menők, viszont ha az ottani hangadó Apple a villanyautózás mellé áll (márpedig teszi), akkor megváltozhat a trend (az alábbi képen már látszik is). Elektromos autók terén Kína és Nyugat-Európa az éllovas. Ha gondolod, köthetünk egy fogadást, hogy 10 év múlva sokkal kevesebb magántulajdonú autó lesz az EU-ban, mint most. Ezt nem az elektromos hajtás, hanem az önvezető autók fogják elhozni.
Én sem vagyok releváns, de talán nagy kivételnek sem számítok. Tavaly 6e km-t bringáztam és 8e km-t autóztam. Ha nem lett volna két hosszú külföldi autós utam, a bringa győzött volna.
Egyenlőre töretlen a világ újautó eladási számainak emelkedése. Tessék minden évben figyelni, mikor lassul le a számláló. Attól hogy csökken az újeladási szám, a közlekedő, úton lévő autók, személy és minden egyéb gépi jármű szám csökkenése csak azt követően 10-20év múlva fog csak mutatkozni,, ha egyáltalán. /A villany autók mellet szép lassan beindul a drón autózás is/
https://www.statista.com/statistics/200 ... ince-1990/
http://www.worldometers.info/cars/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Na ebben én nem hiszek. Nemrég költözött haza (Svájcba) lányom családjával Kaliforniából. Nem kimondottan Szilícium völgyből, DE, az megdöbbentő számunkra, látni a családi házas területeken óriás garázsok vannak a házak mellett, kettő nagy méretű autó befér, és áll még egy harmadik is a házak előtt sok helyen. A villanyautó olcsóbbodása párosulva az olcsó töltési lehetőségekkel, nem fogja csökkenteni az autók számát, akármilyen módon szervezik is a közösségit. Akkor is lesznek magán autók, családonként, vagy még személyenként is több. (nem releváns, de nekünk itthon kettőnkre összesen 5db kerékpár jut, amcsiknál az autó majdnem az ami nekünk a kerékpár)
Az USA autós élete eltér a többi országétól. Ott évtizedeken át a V6-os, benzinzabáló szörnyek voltak a menők, viszont ha az ottani hangadó Apple a villanyautózás mellé áll (márpedig teszi), akkor megváltozhat a trend (az alábbi képen már látszik is). Elektromos autók terén Kína és Nyugat-Európa az éllovas. Ha gondolod, köthetünk egy fogadást, hogy 10 év múlva sokkal kevesebb magántulajdonú autó lesz az EU-ban, mint most. Ezt nem az elektromos hajtás, hanem az önvezető autók fogják elhozni.
Én sem vagyok releváns, de talán nagy kivételnek sem számítok. Tavaly 6e km-t bringáztam és 8e km-t autóztam. Ha nem lett volna két hosszú külföldi autós utam, a bringa győzött volna.
Online
Online
A hulladéktermelés sajnos az egyik legrandább téma, ebben nem sok fejlődés látszik kibontakozni. Egyelőre csak tologatjuk a halmokat, de talán az egyik nagy kupactól megszabadulunk, ha az autógyártás lelassul.
Na ebben én nem hiszek. Nemrég költözött haza (Svájcba) lányom családjával Kaliforniából. Nem kimondottan Szilícium völgyből, DE, az megdöbbentő számunkra, látni a családi házas területeken óriás garázsok vannak a házak mellett, kettő nagy méretű autó befér, és áll még egy harmadik is a házak előtt sok helyen. A villanyautó olcsóbbodása párosulva az olcsó töltési lehetőségekkel, nem fogja csökkenteni az autók számát, akármilyen módon szervezik is a közösségit. Akkor is lesznek magán autók, családonként, vagy még személyenként is több. (nem releváns, de nekünk itthon kettőnkre összesen 5db kerékpár jut, amcsiknál az autó majdnem az ami nekünk a kerékpár)
Még egy nagyon súlyos erőforrás kifogyás, a tengerek, óceánok túlhalászása. Valójában nemzetközi vizeken semmilyen hathatós szabályozás, korlátozás nem működik erre, ebből csak egy hangos példa a japánok bálna halászása védett területeken. Az Óceánokat, akik kihalásszák, semmi kötelezettséget nem vállalnak a halak, élőlények visszatelepítésre. Ezzel szemben közönyösen nézik az óceáni óriás, egyre növekvő műanyag szemétszigeteket. (érdekes, ami lesüllyed a felszínről, az már környezetvédőket sem nagyon foglalkoztatja)
Zöld topik
A hulladéktermelés sajnos az egyik legrandább téma, ebben nem sok fejlődés látszik kibontakozni. Egyelőre csak tologatjuk a halmokat, de talán az egyik nagy kupactól megszabadulunk, ha az autógyártás lelassul.
Na ebben én nem hiszek. Nemrég költözött haza (Svájcba) lányom családjával Kaliforniából. Nem kimondottan Szilícium völgyből, DE, az megdöbbentő számunkra, látni a családi házas területeken óriás garázsok vannak a házak mellett, kettő nagy méretű autó befér, és áll még egy harmadik is a házak előtt sok helyen. A villanyautó olcsóbbodása párosulva az olcsó töltési lehetőségekkel, nem fogja csökkenteni az autók számát, akármilyen módon szervezik is a közösségit. Akkor is lesznek magán autók, családonként, vagy még személyenként is több. (nem releváns, de nekünk itthon kettőnkre összesen 5db kerékpár jut, amcsiknál az autó majdnem az ami nekünk a kerékpár)
Még egy nagyon súlyos erőforrás kifogyás, a tengerek, óceánok túlhalászása. Valójában nemzetközi vizeken semmilyen hathatós szabályozás, korlátozás nem működik erre, ebből csak egy hangos példa a japánok bálna halászása védett területeken. Az Óceánokat, akik kihalásszák, semmi kötelezettséget nem vállalnak a halak, élőlények visszatelepítésre. Ezzel szemben közönyösen nézik az óceáni óriás, egyre növekvő műanyag szemétszigeteket. (érdekes, ami lesüllyed a felszínről, az már környezetvédőket sem nagyon foglalkoztatja)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Arra próbáltam felhívni a figyelmet, az ipari forradalom óta rendületlenül gyorsuló technológia váltások egyre több szemetet produkálnak, egyre több a fajlagos energia és nyersanyag felhasználás per fő, és ezek eloszlása nagyon egyenetlen, hozzáférési lehetőségek, kihasználási lehetőségek aránytalanul torzak. Várható, még egy jó darabig gyorsulni fog a tempó, de valamikor ebből nagy baj lehet.
No ez legalább ontopik... A nyugat energia felhasználása tudtommal évek óta stagnál, nem emelkedik és sok szakértő szerint enyhe csökkenés is várható a közeljövőben. Ellenben Ázsiában durván emelkedik, leginkább Kína fejlődése miatt. A takarékoskodás nehezen megy az emberiségnek, így hát az igazán fontos kérdés az, hogy a szükséges energiát milyen módon állítjuk elő.
A hulladéktermelés sajnos az egyik legrandább téma, ebben nem sok fejlődés látszik kibontakozni. Egyelőre csak tologatjuk a halmokat, de talán az egyik nagy kupactól megszabadulunk, ha az autógyártás lelassul.
Online
Oda van helyezve, de a világ nagy folyamatainak kielemzésére nem vállalkozom.
Arra próbáltam felhívni a figyelmet, az ipari forradalom óta rendületlenül gyorsuló technológia váltások egyre több szemetet produkálnak, egyre több a fajlagos energia és nyersanyag felhasználás per fő, és ezek eloszlása nagyon egyenetlen, hozzáférési lehetőségek, kihasználási lehetőségek aránytalanul torzak. Várható, még egy jó darabig gyorsulni fog a tempó, de valamikor ebből nagy baj lehet.
Ez a "maszáj feleség online kanadia kurzusa" példa nagyon, nagyon nem jellemző, már mint hogy ez arra felé akár mindenki élet minőségét fel tudja emelni, miközben a házuk környékén nincs tiszta víz, csatorna, törzsi gyilkolászás folyik. Néhány afrikai nagyembernek hamarabb volt műholdas telefonja, mint nekünk mobil telefonunk, ez éppen azt mutatja, a hozzáférés irgalmatlanul igazságtalan.
Egy 7évvel ezelőtti cikk az erőforrások egyenlőtlen felhasználásáról, ami csak egy kis szeletét elemzi a problémának. Persze, rögtön lehet érvelni, mi és ki írhatja elő hogy mindenki egyenlően kapjon energiát, eszközt, mi a hozzáférés jogosultsági mérőszáma? Pedig van összefüggés.
https://www.e-gepesz.hu/cikkek/7702-ter ... zempontbol
Zöld topik
Oda van helyezve, de a világ nagy folyamatainak kielemzésére nem vállalkozom.
Arra próbáltam felhívni a figyelmet, az ipari forradalom óta rendületlenül gyorsuló technológia váltások egyre több szemetet produkálnak, egyre több a fajlagos energia és nyersanyag felhasználás per fő, és ezek eloszlása nagyon egyenetlen, hozzáférési lehetőségek, kihasználási lehetőségek aránytalanul torzak. Várható, még egy jó darabig gyorsulni fog a tempó, de valamikor ebből nagy baj lehet.
Ez a "maszáj feleség online kanadia kurzusa" példa nagyon, nagyon nem jellemző, már mint hogy ez arra felé akár mindenki élet minőségét fel tudja emelni, miközben a házuk környékén nincs tiszta víz, csatorna, törzsi gyilkolászás folyik. Néhány afrikai nagyembernek hamarabb volt műholdas telefonja, mint nekünk mobil telefonunk, ez éppen azt mutatja, a hozzáférés irgalmatlanul igazságtalan.
Egy 7évvel ezelőtti cikk az erőforrások egyenlőtlen felhasználásáról, ami csak egy kis szeletét elemzi a problémának. Persze, rögtön lehet érvelni, mi és ki írhatja elő hogy mindenki egyenlően kapjon energiát, eszközt, mi a hozzáférés jogosultsági mérőszáma? Pedig van összefüggés.
https://www.e-gepesz.hu/cikkek/7702-ter ... zempontbol
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Egy kereszt kérdés, technológia fejlődés megéléséről: Akik figyelemmel kísérték az elmúlt 40év hétköznapi, számunkra is elérhető eszközeinek, szolgáltatásainak fokozatos fejlődést, ezzel összefüggésben, vagy egyáltalán, érezték azt, hogy életük, főleg a privát területen személyes kapcsolatokban okozott boldogság érzés növekedést, minőségbeli változást, nem mennyiségit, minőségit?
Csak e héten 8 különböző országban élő ismerősömmel beszélgettem az interneten, 20 éve napi szinten tartom a kapcsolatot a szülővárosomban maradt barátaimmal. Közös terméket fejlesztünk egy svájci és egy tajvani mérnökkel, pedig soha nem találkoztunk. Januárban online hangtechnikai előadást tartottam egy szegedi iskolában a saját szobámból. A blogomat hetente 500-800 ember olvassa, a fotóimat bemutató weboldalamat eddig 40 országból nézték meg, legutóbb Törökországból kaptam komoly elismerést egy ottani fotóklubtól, pedig soha nem jártam náluk. Kinőttem a fotós táskámat, de budapesti boltokban nem találtam megfelelőt, ezért egy angol webshopból vásároltam hétfőn, csütörtökön a kezembe nyomta a futár. A stúdiónk egyik gépét New York-ból online távvezérléssel javították meg, miközben én egy londoni hangmérnöki konferencia élő közvetítését néztem a fotelből. Barátnőm a 3 hónapos ázsiai túrájáról minden nap bejelentkezett Skype-on, a Google Maps-en mindig láttam, éppen hol jár, sokszor a mobilja kameráján át is. Reggelente rendszeresen megnézem egy ottani kocsma webkamerájának képén, milyen az idő és hányan vannak kedvenc tengerpartomon a Seychelles szigeteken, éjszakánként pedig gyakran mászkálok távoli városok utcáin a Google Earth segítségével. A jövő heti filmklubomat 2 perc alatt megszerveztem anélkül, hogy a 20 tagot egyesével fel kellett volna keresnem, azonnali értesítést kaptak mindannyian a FB csoportunkban és legtöbben pár percen belül visszajeleztek. Most pedig itt beszélgetek Veled, pedig azt sem tudom, hol laksz. Meddig soroljam még?
István, én ezeknek örülök, de tudom, hogy a gyerekkorom sem volt üres a mai lehetőségek hiánya miatt. Azt hiszem, minden eszközt lehet okosan és hülyén is használni, a hasznosságuk elsősorban rajtunk múlik. Sokan prüszkölnek attól, hogy a villamoson mindenki a mobilját nyomkodja. Én vagyok olyan pofátlan, hogy néha meglesem, mit is csinálnak az emberek: chatelnek, olvasnak, játszanak, zenét hallgatnak, filmet néznek. Melyiktől is kellene annyira rettegnünk?
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Mindezt tessék globális társadalmi környezetbe helyezni.
Oda van helyezve, de a világ nagy folyamatainak kielemzésére nem vállalkozom.
Az évezredek óta zajló népvándorlás mögött általában politikai okok állnak. A problémás országokban a hatalom útját állja a fejlődésnek, zsebre vágja a közös javakat, vagy a fejlett országokból érkező támogatásokat, a nép pedig egy idő után besokall és vagy fellázad, vagy lelép. Kelet-Európa 30 éve, Észak-Afrika 5 éve fellázadt, elkergették az addigi hatalmat. Szíriában és néhány afrikai országban ez nem jött össze, így onnan elvándorol a nép. Ha a Szovjetunió nem esik szét és nem engedi el a gyarmatait, akkor most mi és a szomszédaink nagy része is vándorolna nyugatra. De ez itt offtopik.
A technológiai szakadék, a nyugat gazdasági előnye szerintem csökken. Már manapság is Kína és Korea a legnagyobb ipari innovátor, ott fejlődik leginkább a megújuló energiák és új technológiák alkalmazása. Tessék visszagondolni, ezek az országok hol tartottak 20-30 évvel ezelőtt! Kézzel szedték a rizst, miközben nálunk már minden gépesítve volt. Mi azóta nem léptünk, ők igen. A nagy leszakadó térségként emlegetett Afrika sok országában gyorsabban vezetik be az új megoldásokat, mint nálunk, ahol még az atomenergiába és a slusszkulcsba kapaszkodunk. Már a maszáj harcosok oldalán is ott lóg a mobiltelefon, a mobilnet lassan a világ minden zugában elérhető, ami tovább csökkenti a különbségeket. Egyik afrikai fotóstúrám során beszélgettem egy maszáj férfivel, akinek a felesége egy kanadai egyetem online előadásait nézve készül a vizsgáira. Elképzelhető volt ez néhány évvel ezelőtt? No és vegyük észre, hogy az online elérés miatt az a lány nem repül hetente Kanadába, nem is költözik oda. Pontosan ez a jelenség lesz az egyik fő mozgató ereje a következő éveknek, szinte minden elintézhető lesz otthonról, nem kell autóba ülni, repülőre szállni, az alacsony kihasználtság miatt felesleges lesz közlekedési eszközöket birtokolni. A személyi autó olyan úri huncutság lesz, mint manapság az LP. Nagyanyám egész életében taxinak hívta az autókat, mert gyerekkorában senkinek nem volt sajátja, csak bérelték a kocsikat szükség esetén. Ő már nem, de mi még megérhetjük, hogy ismét ez legyen a korrekt megfogalmazás. Nem csak azt kell látni, hogy az autókat elektromotor hajtja majd, hanem hogy a felhasználásuk is változik! A hatékonyság növelése pedig nagy mértékű csökkenést okoz majd az energiafogyasztásban és a károsanyag kibocsátásban. Utóbbihoz érdemes hozzávenni a zajterhelést is, hogy ne csak az elcsépelt CO kibocsátással kalkuláljunk, ami egyre kevésbé írja le a helyzetet.
A cikkben kiemelt helyen említik a 3D nyomtatást, ami a közbeszédben még kevésbé fontos téma, pedig alapvetően megváltoztathatja az áruszállítási szokásokat. A mai közlekedési ipar legfőbb tevékenysége, hogy tárgyakat szállítanak a világ egyik pontjáról a másikra. Erre hamarosan alig lesz szükség. Sci-fi-nek tűnik, de nem olyan régen az internet is az volt. Felfogtuk, hogy röpke 20 év alatt életünk fontos része lett?
Hogy mindez jó-e, vagy sem, annak megvitatásánál értelmetlenebb dolgot nehéz elképzelni. A folyamat zajlik, akár tetszik nekünk, akár nem.
Az alábbi képen egy afrikai naperőmű látható, ami már most is 270 MW teljesítményre képes és tovább fejlesztik. Most akkor ki van lemaradva ki mögött?
Online
Mindezt tessék globális társadalmi környezetbe helyezni. ..
Egy kereszt kérdés, technológia fejlődés megéléséről:
Akik figyelemmel kísérték az elmúlt 40év hétköznapi, számunkra is elérhető eszközeinek, szolgáltatásainak fokozatos fejlődést, ezzel összefüggésben, vagy egyáltalán, érezték azt, hogy életük, főleg a privát területen személyes kapcsolatokban okozott boldogság érzés növekedést, minőségbeli változást, nem mennyiségit, minőségit?
Zöld topik
Mindezt tessék globális társadalmi környezetbe helyezni. ..
Egy kereszt kérdés, technológia fejlődés megéléséről:
Akik figyelemmel kísérték az elmúlt 40év hétköznapi, számunkra is elérhető eszközeinek, szolgáltatásainak fokozatos fejlődést, ezzel összefüggésben, vagy egyáltalán, érezték azt, hogy életük, főleg a privát területen személyes kapcsolatokban okozott boldogság érzés növekedést, minőségbeli változást, nem mennyiségit, minőségit?
Online
Mellbevágó, de reálisnak tűnő jóslat. Nagy része pozitív változást sejtet, csak a globális munkanélküliséggel kell majd kezdeni valamit. A jövő generációinak a jelenleginél kevesebbet kell majd dolgoznia (20-25 órás munkahét), hogy mások is odaférjenek a munkához, ne legyen annyi tébláboló ember. Létrejönnek majd "felesleges" puffer szakmák, bár ezekből már most is van néhány. A hatékonyabb közlekedés és kevesebb munka miatt megnövekedett szabadidő tartalmas eltöltése komoly kihívás lesz sokak számára, de nagy üzleti lehetőségeket is kínál. Ha hosszú távon gondolkodó befektető lennék, ebbe tenném a pénzem.
Mindezt tessék globális társadalmi környezetbe helyezni. Szép az eszementül gyorsuló technológia fejlődés, technológiák gyorsuló ütemű cseréje, rövidebb élettartam, egyre több eldobandó nem használható szemét, egyre kevesebb embernek biztosítva munka lehetőséget, vagy rövidebb munkaidőt. Ez a technológia koncentrálódik egyre jobban a fejlettebb országokba, gazdaságokba, koncentrál és néha fejre állítja a tőkét. Az erőforrások, tudás, tőke, területi egyenlőtlensége fokozódik. Nő és szélesedik a szakadék a fejlett, szuper fejlett országok és a fejlődésben elmaradt, lépést tartani képtelen országok között. Nem akarom ide citálni a napjaink kezelhetetlenné vált sok milliós népvándorlását. A lemaradó területekre jellemző ínstabilizálódás nem csökkent, nem csökken. Nem az AI, mesterséges intelligencia ami otthon tartaná ezeket az embereket, éhség és félelem hajtja őket azon országok felé, ahol alig kell fáradni a megélhetésért.
A technológia szakadék várható romboló feszültsége észak-dél között lehetőségét már a hatvanas években megjósolta a Római Klubnak nevezett tudós társaság. Technológia fejlődés nem csökkentett semmit ezen a problémán, sőt. Persze lehet azt állítani, ez nem a mérnökök feladata, őket csak a piaci érdeklődés, kereslet-kínálat motiválja, a többi a politikusok dolga. A politikusok képtelenek jól kezelni ezt a helyzetet, okozhat kezelhetetlen világméretű feszültségeket, helyi háborúkat. Lásd ezzel is összefüggő globális klíma változást. Pl a villany autózás kis mértékben csökkenti a városok szennyezését, de ha olcsóbbá is válik, akkor a villanyautók is sűrűsödnek majd, akkor is ha ésszerűbb közösségi közlekedő eszközökké válnak. Az ipari forradalom óta minden fejlődés lépcső után csak növekedett az erőforrások igénybevétele, arányok, összetétel az persze változott.
/Az meg végképp nem ide illő, a feszültségek háborúkat gerjesztenek, a háborúra készülés fegyverzet fejlesztést, a hadiipar meg nagy jövedelmet. A technológia fejlesztés legerősebb motorja meg a hadiipar/
Zöld topik
Mellbevágó, de reálisnak tűnő jóslat. Nagy része pozitív változást sejtet, csak a globális munkanélküliséggel kell majd kezdeni valamit. A jövő generációinak a jelenleginél kevesebbet kell majd dolgoznia (20-25 órás munkahét), hogy mások is odaférjenek a munkához, ne legyen annyi tébláboló ember. Létrejönnek majd "felesleges" puffer szakmák, bár ezekből már most is van néhány. A hatékonyabb közlekedés és kevesebb munka miatt megnövekedett szabadidő tartalmas eltöltése komoly kihívás lesz sokak számára, de nagy üzleti lehetőségeket is kínál. Ha hosszú távon gondolkodó befektető lennék, ebbe tenném a pénzem.
Mindezt tessék globális társadalmi környezetbe helyezni. Szép az eszementül gyorsuló technológia fejlődés, technológiák gyorsuló ütemű cseréje, rövidebb élettartam, egyre több eldobandó nem használható szemét, egyre kevesebb embernek biztosítva munka lehetőséget, vagy rövidebb munkaidőt. Ez a technológia koncentrálódik egyre jobban a fejlettebb országokba, gazdaságokba, koncentrál és néha fejre állítja a tőkét. Az erőforrások, tudás, tőke, területi egyenlőtlensége fokozódik. Nő és szélesedik a szakadék a fejlett, szuper fejlett országok és a fejlődésben elmaradt, lépést tartani képtelen országok között. Nem akarom ide citálni a napjaink kezelhetetlenné vált sok milliós népvándorlását. A lemaradó területekre jellemző ínstabilizálódás nem csökkent, nem csökken. Nem az AI, mesterséges intelligencia ami otthon tartaná ezeket az embereket, éhség és félelem hajtja őket azon országok felé, ahol alig kell fáradni a megélhetésért.
A technológia szakadék várható romboló feszültsége észak-dél között lehetőségét már a hatvanas években megjósolta a Római Klubnak nevezett tudós társaság. Technológia fejlődés nem csökkentett semmit ezen a problémán, sőt. Persze lehet azt állítani, ez nem a mérnökök feladata, őket csak a piaci érdeklődés, kereslet-kínálat motiválja, a többi a politikusok dolga. A politikusok képtelenek jól kezelni ezt a helyzetet, okozhat kezelhetetlen világméretű feszültségeket, helyi háborúkat. Lásd ezzel is összefüggő globális klíma változást. Pl a villany autózás kis mértékben csökkenti a városok szennyezését, de ha olcsóbbá is válik, akkor a villanyautók is sűrűsödnek majd, akkor is ha ésszerűbb közösségi közlekedő eszközökké válnak. Az ipari forradalom óta minden fejlődés lépcső után csak növekedett az erőforrások igénybevétele, arányok, összetétel az persze változott.
/Az meg végképp nem ide illő, a feszültségek háborúkat gerjesztenek, a háborúra készülés fegyverzet fejlesztést, a hadiipar meg nagy jövedelmet. A technológia fejlesztés legerősebb motorja meg a hadiipar/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Mellbevágó, de reálisnak tűnő jóslat. Nagy része pozitív változást sejtet, csak a globális munkanélküliséggel kell majd kezdeni valamit. A jövő generációinak a jelenleginél kevesebbet kell majd dolgoznia (20-25 órás munkahét), hogy mások is odaférjenek a munkához, ne legyen annyi tébláboló ember. Létrejönnek majd "felesleges" puffer szakmák, bár ezekből már most is van néhány. A hatékonyabb közlekedés és kevesebb munka miatt megnövekedett szabadidő tartalmas eltöltése komoly kihívás lesz sokak számára, de nagy üzleti lehetőségeket is kínál. Ha hosszú távon gondolkodó befektető lennék, ebbe tenném a pénzem.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14291
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9383
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Zöld topik
... Aki nem tud autó nélkül létezni a munkája, a munkahelye, vagy a lakóhelye miatt, az használja! ...
csak sok közülük csak ugy erzi, objektiven nem ugy lenne. a kenyelme (?), szabadsaga (?), ideje (?), akarmi miatt.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Nekem nincs bajom azzal, hogy tiltsuk ki az autókat a belvárosból, de amíg a feleségemnek, sokszor be kell mennie a körúton belülre árúért, ami nem ritkán 50-150 kg, azt, hogy cipeli el tömegközlekedve az autóig? Szóval szabalyozni kell a vállakozasokat is, na meg fejleszteni a tömegközlekedést, mert mondjuk szerencsétlen kerekesszekesek, hogy mást ne említsek, elég nehezen tudnak közlekedni. Én ritkán tömegközlekedek a belvárosban, de pár hete pont éltem a lehetőséggel és meg kell mondjam nem voltam elájulva, a tisztaságról már nem is beszélek...
Forradalmi hozzáállásom dacára nem vagyok annyira fanatikus, hogy buta szabályokkal csikarjam ki emberekből azt a viselkedést, amit a saját lelkiismeretüknek kellene diktálnia. Aki nem tud autó nélkül létezni a munkája, a munkahelye, vagy a lakóhelye miatt, az használja! De ez szerintem az összes autósnak egészen elenyésző hányada. A többség nem tesz meg nagy távolságot, nem visz magával nagy csomagot és nem is mozgássérült. Meggyőződésem, hogy a fővárosi autósok többsége csupán kabátként és ékszerként használja a kocsiját.
A villamos és a busz tisztasága elsősorban az utazó közönségről mesél, másodsorban a szolgáltatóról. 3 nappal azután, hogy a házam előtt megállt az első új 17-19-41-es villamos, már össze volt festve az egyik szerelvény. Nem szépen, nem igényesen, hanem barbár és primitív módon. Nem vagyok a BKV védője, de én sem Párizsban, sem Madridban, sem Münchenben nem láttam makulátlan tömegközlekedési rendszert, sőt néhány szempontból (járatgyakoriság, lefedettség) elmaradnak a BKV mögött. Ennek ellenére ott magasabb a tömegközlekedők aránya, mint Budapesten. Jó, tudom, a spanyoloknak, franciáknak, németeknek nem telik autóra, nekünk meg simán futja... A tömegközlekedés nem az egyetlen alternatíva a saját tulajdonú autózás kiváltására. Ott van a kerékpár, a taxi, bérelt autó, a telekocsi, carsharing (Limo, Greengo 66-80 forintos percdíjakkal!), stb, stb... Ez mind együtt sokat tudna javítani a jelenlegi áldatlan helyzeten.
Mindeközben a németek az ingyenes tömegközlekedés bevezetését fontolgatják.
Zöld topik
Nekem mindegy, melyikkel kezdik (ezt a vitát gyakorlatilag feleslegesnek is gondolom), de idővel szépen tiltsák be mindet! Gyakran jut eszembe a pár évvel ezelőtti nagy árvíz, mikor a budai rakpart egy hétig volt lezárva a járművek elől. A környéket ellepték a gyalogosok és kerékpárosok, reggelente madárszóra ébredtünk és érdekes módon mindenki eljutott munkába is. Az a pár nap számomra megmutatta, hogy a város (nagy része) élhet autók nélkül is.
amikor Bp.-en laktam es volt autom: sosem (na jo, talan evi atlag 1szer !!) mentem Bp.-en belül autoval. (irtam mar: 21"-os tv-t, 150x8cm-es asztallapot is - zöldsegem miatt - BKV-val vittem haza)
amiota "agglomeracioban" lakom, mondjuk evi atlag 2-3szor celallomas Bp. es akkor autoval megyek oda. mert a tömegközlekedes olyan, amilyen.
sajnos M1-M7 fele nekem Bp.-en at megy az ut.
varosban bün autozni a nehany kiveteltöl eltekintve (aruszallitas, stb.)
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14291
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9383
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
Nekem nincs bajom azzal, hogy tiltsuk ki az autókat a belvárosból, de amíg a feleségemnek, sokszor be kell mennie a körúton belülre árúért, ami nem ritkán 50-150 kg, azt, hogy cipeli el tömegközlekedve az autóig? Szóval szabalyozni kell a vállakozasokat is, na meg fejleszteni a tömegközlekedést, mert mondjuk szerencsétlen kerekesszekesek, hogy mást ne említsek, elég nehezen tudnak közlekedni. Én ritkán tömegközlekedek a belvárosban, de pár hete pont éltem a lehetőséggel és meg kell mondjam nem voltam elájulva, a tisztaságról már nem is beszélek...
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Zöld topik
majd meglatjuk mi lesz belöle a valosag.
autos topicban mar irtam: szerintem es meresek szerint nem jo helyen fogjak meg a dolgokat, ha igy lesz.
egy masik erdekes: https://www.autozeitung.de/21-millionen ... 93186.html 1 Kreuzfahrtschiff annyi "finom port" bocsat ki, mint 21millio diesel Passat (nyilvan ezek a hajok nem a varosokban jarnak :-)
Igen? :-)))
És a Kreuzfahrtschiffről is lejön 3-4-5 évente kb 100 millió darab nyári és 100 millió darab téli gumi?
Vagy valaki manipulatívan állítja be a "szennyezés"-dolgot? Nem is tudom, nem is tudom...
Zöld topik
Nekem mindegy, melyikkel kezdik (ezt a vitát gyakorlatilag feleslegesnek is gondolom), de idővel szépen tiltsák be mindet! Gyakran jut eszembe a pár évvel ezelőtti nagy árvíz, mikor a budai rakpart egy hétig volt lezárva a járművek elől. A környéket ellepték a gyalogosok és kerékpárosok, reggelente madárszóra ébredtünk és érdekes módon mindenki eljutott munkába is. Az a pár nap számomra megmutatta, hogy a város (nagy része) élhet autók nélkül is.
A kulturált helyeken a belvárosokban már alig van autóforgalom, mert az ott lakók igényeit képviseli a városvezetés. Kinek hiányzik a dugó és a bűz, amikor egymástól 200 méterekre vannak a tömegközlekedési eszközök megállói, van biciklije mindenkinek, de van többféle, appal működő bicajkölcsönző, ha nagyon akarod, mehetsz taxival vagy gyalog is.
Szeretném, ha Budapesten is eltűnnének az oda nem való autók a körúton belülről (az itt lakók nyilván tarthatnának autót, limitált mennyiségben).
A belváros levegője, fái és az ottlakók tüdeje mindenek felett álló érték, nincs joga összemocskolni a vidéki kamionoknak, átutazóknak, a kutyásokkal fel lehet szedetni a kutyagumit, de a tüdődből nem fogják tudni kiszedni a port meg a többi retket.
Érdekes lesz látni, hogy Pártunkban és Kormányunkban, illetve a budapesti tanácselnök viselkedésében is mennyire következik be nyitás a valódi ügyek és életszerű megoldásuk felé, vagy mennyire vágják maguk alatt a fát tovább, mert nem érzik, h recseg-ropog a rendszerük.
Tarlósnak amúgy vége, nem a vásárhelyi események miatt önmagában, hanem, mert önmagában életképtelen politikai alapon odarakott sggnyl. Bcsnat, FCKNG sggnyl. :-)))
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15775
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11073
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
... nyilvan ajarmüvek kizarasa segit rajta, de sok benzines többet bocsat ki, mint egy korszerü diesel ...
Nekem mindegy, melyikkel kezdik (ezt a vitát gyakorlatilag feleslegesnek is gondolom), de idővel szépen tiltsák be mindet! Gyakran jut eszembe a pár évvel ezelőtti nagy árvíz, mikor a budai rakpart egy hétig volt lezárva a járművek elől. A környéket ellepték a gyalogosok és kerékpárosok, reggelente madárszóra ébredtünk és érdekes módon mindenki eljutott munkába is. Az a pár nap számomra megmutatta, hogy a város (nagy része) élhet autók nélkül is.
Zöld topik
https://444.hu/2018/02/27/ki-lehet-tilt ... varosokbol
A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük.
A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.
A bíróság két város, Stuttgart és Düsseldorf ügyében döntött, arra kötelezte az önkormányzatokat, hogy vegyék fel a dízelüzemű járművek kitiltásának lehetőségét a levegőminőség javítását célzó intézkedési tervükbe.
Kiemelés tőlem.
majd meglatjuk mi lesz belöle a valosag.
autos topicban mar irtam: szerintem es meresek szerint nem jo helyen fogjak meg a dolgokat, ha igy lesz.
egy masik erdekes: https://www.autozeitung.de/21-millionen ... 93186.html 1 Kreuzfahrtschiff annyi "finom port" bocsat ki, mint 21millio diesel Passat (nyilvan ezek a hajok nem a varosokban jarnak :-)
Stuttgart (kisebb mertekben Graz, mint egy masik autoipar szempontbol is jelentös varos) a fekvese miatt "szenved" a Feinstaub-tol
nyilvan ajarmüvek kizarasa segit rajta, de sok benzines többet bocsat ki, mint egy korszerü diesel (na nem az, aminek kivettek a reszecskeszüröjet, katalizatorat, atkötöttek ezt-azt, hanem, amelyik szabalyszerü (..es azert van olyan is :-)
Zöld topik
https://444.hu/2018/02/27/ki-lehet-tilt ... varosokbol
A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük.
A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.
A bíróság két város, Stuttgart és Düsseldorf ügyében döntött, arra kötelezte az önkormányzatokat, hogy vegyék fel a dízelüzemű járművek kitiltásának lehetőségét a levegőminőség javítását célzó intézkedési tervükbe.
Kiemelés tőlem.
Zöld topik
Alakul az Expo, vagyis Olimpia, vagyis atomerőmű, vagy most éppen miben kaszálnak el minket a labancok :-)))
http://hu.euronews.com/2018/02/23/auszt ... s-ii-miatt

