Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Miért is járunk ide a low end területéről?
"Igazi filozófus lévén, Szókratész szentül meg volt győződve arról, hogy a bölcs ember ösztönszerűleg igénytelen életet él. Ő maga még cipőt sem hordott; de ugyanakkor a piac szelleme sokszor rabul ejtette, és kiment, hogy az árukban gyönyörködjék. Amikor egy barátja aziránt érdeklődött, hogy miért teszi ezt, Szókratész ezt válaszolta:
- Azért szeretek odamenni, mert ott fedezem fel, hogy annyi minden nélkül is tökéletesen boldog vagyok.
A lelkiség nem annak a tudása, hogy mit akarsz, hanem annak a megértése, hogy mire nincs szükséged."
Anthony de Mello
"Igazi filozófus lévén, Szókratész szentül meg volt győződve arról, hogy a bölcs ember ösztönszerűleg igénytelen életet él. Ő maga még cipőt sem hordott; de ugyanakkor a piac szelleme sokszor rabul ejtette, és kiment, hogy az árukban gyönyörködjék. Amikor egy barátja aziránt érdeklődött, hogy miért teszi ezt, Szókratész ezt válaszolta:
- Azért szeretek odamenni, mert ott fedezem fel, hogy annyi minden nélkül is tökéletesen boldog vagyok.
A lelkiség nem annak a tudása, hogy mit akarsz, hanem annak a megértése, hogy mire nincs szükséged."
Anthony de Mello
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2840
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2776
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Az enyém annyi volt, de a feléért vihető.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6978
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6176
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Ki hozza a 200ezer dolláros szuperdobozt?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Általában a hifiről
Ez igaz, amit írsz, de azért az audiózás nemcsak technikai hobbi. Több annál. Az élet, a természet hihetetlenül komplex valami. A zene élvezete például nemcsak szellemi hatásként érvényesül, hanem a testünket érő fizikai hatásként. És itt van értelme annak a sok erőfeszítésnek, amit az audiofil hangzás eléréséért teszünk. Mert az audiofil, természeteshez közelebb álló zene jobban hat a testünkre, mert tisztább rezgésekből áll. Ezért törekszünk állandóan a minél jobb hangzás felé, mert tudat alatt hiányoljuk a természetes rezgéseket. Állítólag a mély hangok, a dobok hangja a gyökér csakrát hozza rendbe, életerőt ad a testnek, energizál. Ezért vágyunk annyira jó mély hangokat hallani.
A saját életemből egy példa. Minden évben eltöltünk egy hetet Balatonfüreden. Imádom a helyet, nagyon jó ott lenni. De a hét vége felé már azt érzem, hogy hiányzik a rendszer hangja, alig várom, hogy hazaérve bekapcsoljam és feltegyek valami jó lemezt.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6978
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6176
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Pedig csak arra adtam választ amit Mr.Aczel írt, sem többre, sem kevesebbre. Azt mondja, hogy nem számít a kábel, mert... és itt már nem ismétlem, legfeljebb az olyan demagóg kijelentések érdemelnek még figyelmet, hogy az audio jel nem tudja, hogy a kábel drága-e vagy olcsó (önmagában igaz, de mégis mire érv ez?).ecdhkex írta: ↑2020.02.17., hétf. 18:27Nem biztos, hogy értem a mondandód lényegét. Ha jól értem a linkelt cikk lényegét, akkor ő a "hallható" hatásokról ír. Szerintem arról semmilyen vita nincs, hogy a kábel, mint a jeltovábbításban résztvevő fizikai közeg nagyon is számít a jelátvitel szempontjából. És most kábel alatt talán a kábelt mint egységet kellene érteni, csatlakozókkal együtt. Hiszen nem véletlen az, hogy pl. a digitális HDMI kábelek duplán szigeteltek (ha jól tudom). Az is tény viszont, hogy a digitális jelátvitel pontosan azt hivatott megakadályozni, hogy a jelátvitel lényegesen jobban tűrje a fizikai közeget érő külső behatásokat. Gondoljunk csak a földi sugárzású analóg tv adásra és az azt leváltó digitális adásra. A fizikai közeg ugyanaz, az adótorony helyzete ugyanaz, mégsem lehet összehasonlítani a kapott minőséget.Aszpirin írta: ↑2020.02.17., hétf. 18:03
Azt írja a 4-es pontban, hogy csak az induktivitás, a fajlagos kapacitás, és a rezisztencia számít a kábelnél. A kábelgeometria hangfrekvenciás átvitelnél nem - azt azért megjegyzi, hogy rádiófrekvenciánál azért már "kezd számítani". Csakhogy:
- egyrészt a digitális kábelek bőven hangfrekvencia feletti jelet szállítanak (bocs a pongyola megfogalmazásért), csak példának okáért, egy 24 bit / 192 kHz PCM jel AES/EBU-n vagy S/PDIF-en _minimum_ 24 x 2 x 2 x 1.02 x 192 kHz-es (az első 2-es szorzó két csatorna miatt, a második 2-szeres szorzó az F2F miatt van, az 1,02-es szorzó pedig a státuszbitek körülbelül 2%-os arányát adja hozzá), vagyis ha jól számolok, ez nagyjából 18,8 MHz (ha rosszul számoltam, akkor több), ez tudtommal már eléggé rádiófrekvencia... Igen, valahol egy audio-jelet kódol, de hol van ez már a hangfrekvenciától? Vagy a digitális kábelek nem is kábelek már?
- másrészt, ha jól tévedek, a kábelgeometria igencsak befolyásol(hat)ja a fenti három paramétert, illetve azt is, hogy minél kevesebb "crazy RLC characteristics" legyen a kábelben ugye.
Tehát a kábelgeometria mégiscsak számítana? Hmmm. Lehet, hogy tévedek, de szerintem TALÁN igen.
(tul. képpen ez már a "kábelezzünk" topikba illene, de az itteni vitához tartozik)
(erről valahogy a világ egyik legtöbb példányban eladott és legnagyobb bevételt hozó, több kiadást is megért, (digitális) fotózási "recepteket" megmondó stílusban felsoroló fotós könyve jut eszembe, amelynek a szerzője nem fotós, hanem újságíró. De mivel "jól megmondta", rendkívül sikeres lett a könyv. Képzett fotósok vagy felhergelik magukat, vagy cak legyintenek egyet rajta).
A digitális jelátvitellel kapcsolatban amit írtál, azt nem vitatom (bár van benne egy icipici csúsztatás, de az teljesen lényegtelen a kérdésben). Ebben a topikban viszont most nem mennék bele, hogy mi hallható és mi nem a digitális audio átvitelnél (különösen az általam említett módozatoknál), mert ez tapasztalatom szerint never ending story, és a kábel áránál jóval komolyabb (szakmai) érvek sorakoznak mindkét oldalon pro és kontra is. Ha gondolod, tárgyaljuk ki (n-edszer) a kábeles topikban, de ha új vagy itt, készülj fel rá, hogy nagyon heves indulatokat vált ki egy ilyen vita (sajnos).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2840
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2776
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Én azt furcsállom, hogy a feltételezés szerint két teljesen különböző felépítésű gyártójú kábel amennyiben R-L-C értékekben megegyezik akkor ugyanúgy kellene szólni?
Sajnos se igazolni se cáfolni nem tudom....
De a kábel geometria, az anyag szerkezete azért ugyanolyan jelentőséggel bír. Én inkább úgy érzem, hogy a szerző nem tulajdonít neki jelentőséget (?) Egyébként sok mindennel egyetértek, a 3. pont a kedvencem (Hangfal fontossága, szerintem is)
De a kábel geometria, az anyag szerkezete azért ugyanolyan jelentőséggel bír. Én inkább úgy érzem, hogy a szerző nem tulajdonít neki jelentőséget (?) Egyébként sok mindennel egyetértek, a 3. pont a kedvencem (Hangfal fontossága, szerintem is)
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Általában a hifiről
Nem biztos, hogy értem a mondandód lényegét. Ha jól értem a linkelt cikk lényegét, akkor ő a "hallható" hatásokról ír. Szerintem arról semmilyen vita nincs, hogy a kábel, mint a jeltovábbításban résztvevő fizikai közeg nagyon is számít a jelátvitel szempontjából. És most kábel alatt talán a kábelt mint egységet kellene érteni, csatlakozókkal együtt. Hiszen nem véletlen az, hogy pl. a digitális HDMI kábelek duplán szigeteltek (ha jól tudom). Az is tény viszont, hogy a digitális jelátvitel pontosan azt hivatott megakadályozni, hogy a jelátvitel lényegesen jobban tűrje a fizikai közeget érő külső behatásokat. Gondoljunk csak a földi sugárzású analóg tv adásra és az azt leváltó digitális adásra. A fizikai közeg ugyanaz, az adótorony helyzete ugyanaz, mégsem lehet összehasonlítani a kapott minőséget.Aszpirin írta: ↑2020.02.17., hétf. 18:03
Azt írja a 4-es pontban, hogy csak az induktivitás, a fajlagos kapacitás, és a rezisztencia számít a kábelnél. A kábelgeometria hangfrekvenciás átvitelnél nem - azt azért megjegyzi, hogy rádiófrekvenciánál azért már "kezd számítani". Csakhogy:
- egyrészt a digitális kábelek bőven hangfrekvencia feletti jelet szállítanak (bocs a pongyola megfogalmazásért), csak példának okáért, egy 24 bit / 192 kHz PCM jel AES/EBU-n vagy S/PDIF-en _minimum_ 24 x 2 x 2 x 1.02 x 192 kHz-es (az első 2-es szorzó két csatorna miatt, a második 2-szeres szorzó az F2F miatt van, az 1,02-es szorzó pedig a státuszbitek körülbelül 2%-os arányát adja hozzá), vagyis ha jól számolok, ez nagyjából 18,8 MHz (ha rosszul számoltam, akkor több), ez tudtommal már eléggé rádiófrekvencia... Igen, valahol egy audio-jelet kódol, de hol van ez már a hangfrekvenciától? Vagy a digitális kábelek nem is kábelek már?
- másrészt, ha jól tévedek, a kábelgeometria igencsak befolyásol(hat)ja a fenti három paramétert, illetve azt is, hogy minél kevesebb "crazy RLC characteristics" legyen a kábelben ugye.
Tehát a kábelgeometria mégiscsak számítana? Hmmm. Lehet, hogy tévedek, de szerintem TALÁN igen.
(tul. képpen ez már a "kábelezzünk" topikba illene, de az itteni vitához tartozik)
(erről valahogy a világ egyik legtöbb példányban eladott és legnagyobb bevételt hozó, több kiadást is megért, (digitális) fotózási "recepteket" megmondó stílusban felsoroló fotós könyve jut eszembe, amelynek a szerzője nem fotós, hanem újságíró. De mivel "jól megmondta", rendkívül sikeres lett a könyv. Képzett fotósok vagy felhergelik magukat, vagy cak legyintenek egyet rajta).
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6978
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6176
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Azt írja a 4-es pontban, hogy csak az induktivitás, a fajlagos kapacitás, és a rezisztencia számít a kábelnél. A kábelgeometria hangfrekvenciás átvitelnél nem - azt azért megjegyzi, hogy rádiófrekvenciánál azért már "kezd számítani". Csakhogy:Tctronic írta: ↑2020.02.17., hétf. 17:05Nem ismervén Mr. Aczel munkásságát, de egy gondolatot azért hozzáfűznék. A becsatolt link alatt https://www.biline.ca/audio_critic/audi ... b1.htm#acl a négyes pontban például amit a kábelekről írt, azért itt a kábelezzünk topikban már majdnem embert ettek....![]()
Szóval nem is tudom mit mondjak. I want to belive![]()
- egyrészt a digitális kábelek bőven hangfrekvencia feletti jelet szállítanak (bocs a pongyola megfogalmazásért), csak példának okáért, egy 24 bit / 192 kHz PCM jel AES/EBU-n vagy S/PDIF-en _minimum_ 24 x 2 x 2 x 1.02 x 192 kHz-es (az első 2-es szorzó két csatorna miatt, a második 2-szeres szorzó az F2F miatt van, az 1,02-es szorzó pedig a státuszbitek körülbelül 2%-os arányát adja hozzá), vagyis ha jól számolok, ez nagyjából 18,8 MHz (ha rosszul számoltam, akkor több
- másrészt, ha jól tévedek, a kábelgeometria igencsak befolyásol(hat)ja a fenti három paramétert, illetve azt is, hogy minél kevesebb "crazy RLC characteristics" legyen a kábelben ugye.
Tehát a kábelgeometria mégiscsak számítana? Hmmm. Lehet, hogy tévedek, de szerintem TALÁN igen.
(tul. képpen ez már a "kábelezzünk" topikba illene, de az itteni vitához tartozik)
(erről valahogy a világ egyik legtöbb példányban eladott és legnagyobb bevételt hozó, több kiadást is megért, (digitális) fotózási "recepteket" megmondó stílusban felsoroló fotós könyve jut eszembe, amelynek a szerzője nem fotós, hanem újságíró. De mivel "jól megmondta", rendkívül sikeres lett a könyv. Képzett fotósok vagy felhergelik magukat, vagy cak legyintenek egyet rajta).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Általában a hifiről
A kábelbizniszről anno Salvatore is írt az audio magazinos esszéjében (pár éve le is fordítottam több más írásával együtt):Tctronic írta: ↑2020.02.17., hétf. 17:05Nem ismervén Mr. Aczel munkásságát, de egy gondolatot azért hozzáfűznék. A becsatolt link alatt https://www.biline.ca/audio_critic/audi ... b1.htm#acl a négyes pontban például amit a kábelekről írt, azért itt a kábelezzünk topikban már majdnem embert ettek....![]()
Szóval nem is tudom mit mondjak. I want to belive![]()
http://www.high-endaudio.com/magaz.html
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2840
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2776
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Nem ismervén Mr. Aczel munkásságát, de egy gondolatot azért hozzáfűznék. A becsatolt link alatt https://www.biline.ca/audio_critic/audi ... b1.htm#acl a négyes pontban például amit a kábelekről írt, azért itt a kábelezzünk topikban már majdnem embert ettek....
Szóval nem is tudom mit mondjak. I want to belive
Szóval nem is tudom mit mondjak. I want to belive
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Általában a hifiről
Valószínűleg azért mert a hifis hobbi csak részben (sok esetben meg egyáltalán nem - de ez már cinizmus részemről) szól a zenéről. Van akit egyszerűen érdekel a technikai része mint más technikai hobbi esetén.
-
LIMAR
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Egy hangátviteli láncban kiemelni egyetlen komponenst szerintem hiba. Egyik sem fontosabb a másiknál.
Csakis rendszerben szabad gondolkodni. Minél tökéletlenebbek a komponensek, annál inkább. Annál fontosabb, hogy egymás pozitív tulajdonságait erősítsék, a negatívat gyengítsék.
Ahogy lépkedsz egyre feljebb, egyre tökéletesebbek a komponenseid, úgy lesz egyre érzéketlenebb a rendszered az egyes komponensekre. Egy baromi jó láncba majdnem mindegy, hogy egy dCS, MSB, Esoteric... digitális forrást teszel, az jó marad. Persze más lesz mindegyik, de jó lesz.
Nem hangsúlyozom a hangsugárzó fontosságát más komponensek ellenében, csupán azt állítottam, hogy egy Magico Q7 annyira magas nívót képvisel, hogy önmagában magával ragad. A tesztelővel is ez történt.
Re: Általában a hifiről
a fentid - nekem, az en interpretalasomban - hasonlo tulzas, mint Audio Critic nehany pontja.
Tenyleg nem érdekelne ? egy jo kis musiccenter ? Szerintem meg de érdekelne.
Ugyanigy érdemes Aczél (RIP) nehany gondolatat olvasni, ertelmezni (pl. a lenyegre törés, figyelemfelhivas miatt fogalmazhatott Ö is, Te is igy - nem szánom sértésnek a hasonlatot !!)
Szerintem Te is igencsak fontosnak tartod a jo felvetelt (es elöadast!). Ha nem igy lenne, bocs. Egy f..s DSD vs. egy marha jo 16/44.1 ? Egyértelmü.
A fent beidézettel meg Aczél második fontos elemét hangsulyozod: a hangsugarzo fontossaga.
Nem érdemes „felkapni a vizet“.
Peace
Online
Egyébként lassan négy évtizede azért űzöm ezt a hobbit, mert akarom hallani a különbséget...és akkor hallom is!
Ha még magyarázni is tudom, annál jobb! Ha mások is megerősítik, tökéletes!
Re: Általában a hifiről
Hát nem ezt mondta Mr. Aczel is???
Egyébként lassan négy évtizede azért űzöm ezt a hobbit, mert akarom hallani a különbséget...és akkor hallom is!
Ha még magyarázni is tudom, annál jobb! Ha mások is megerősítik, tökéletes!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
-
LIMAR
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Egy Magico Q7-et hallgatva engem se érdekelne, hogy mi van elé kötve.
Persze, hogy elvarázsolta. A Q7 és nem a 300 dolláros DAC.
Amúgy annak is kicsi a valószínűsége, hogy valaki egy 250000 dolláros hangfalon 300 dolláros DAC-ot fog hallgatni.
Még 3000 dollárost sem.
Az első kábulatból felocsúdva azért korrektül leírta, hogy igen jelentős a különbség a két DAC között.
Online
Re: Általában a hifiről
Illusztrációként hadd idézzek a sokat ekézett The Absolute Sound-ból! 2012 decemberében Robert Harley írta a Micromega MyDac recenziójában. Nekem is volt ilyenem jó ideig, ezért is olvastam. Egyébként nem tettem volna...na jó, de igen...
"To give you an idea of how exceptional the Micromega is I’ll relate an incident. I turned on my music server to listen to music after having done some comparisons the night before between MyDAC and the $4999 Berkeley Alpha DAC Series 2, which I’ve used as a reference for many years. I sat down and began listening, marveling at how good the sound was through the Magico Q7. After about 15 minutes I happened to look at the display on the Jeff Rowland Corus preamplifier and realized that I had been listening to the Micromega and not the Berkeley. This isn’t to say that the two are equal by any means; the Alpha DAC is considerably more spacious and dynamic, better resolved, and purer in timbre, with much deeper and fuller bass. But the ability to enjoy the music, and to consciously think about how good the system sounded, without realizing that MyDAC was at the front of the chain speaks volumes about this little product’s amazing value."
Tehát hősünk simán hallgatta nagy megelégedettséggel a $300-os DAC-ot, nem érzékelvén a különbséget az $5000-estől mindaddig, míg a kijelző nem figyelmeztette erre. Persze a kognitív disszonanciát feloldandó rögtön hallani kezdte a különbséget a dingi kis műanyagházas ketyere és a komoly megépítésű profi berendezés között, meg is fogalmazta azt közhelyszerű általánosságokkal, mert hát "kizökkent az idő, ó kárhozat..." ugye.
Azon talán érdemes lehet elgondolkodni, feltéve persze, hogy mindez nem csak a gátlástalan "szakíró" minden alapot nélkülöző klassz kis sztorija, hogy mit is jelenthet ez egy átlag halandó hétköznapi környezetében történő zenehallgatása vonatkozásában, ha a tesztelő, a maga nyilvánvalóan erre jobban kialakított és ismert könyezetében ezt tapasztalja!
"To give you an idea of how exceptional the Micromega is I’ll relate an incident. I turned on my music server to listen to music after having done some comparisons the night before between MyDAC and the $4999 Berkeley Alpha DAC Series 2, which I’ve used as a reference for many years. I sat down and began listening, marveling at how good the sound was through the Magico Q7. After about 15 minutes I happened to look at the display on the Jeff Rowland Corus preamplifier and realized that I had been listening to the Micromega and not the Berkeley. This isn’t to say that the two are equal by any means; the Alpha DAC is considerably more spacious and dynamic, better resolved, and purer in timbre, with much deeper and fuller bass. But the ability to enjoy the music, and to consciously think about how good the system sounded, without realizing that MyDAC was at the front of the chain speaks volumes about this little product’s amazing value."
Tehát hősünk simán hallgatta nagy megelégedettséggel a $300-os DAC-ot, nem érzékelvén a különbséget az $5000-estől mindaddig, míg a kijelző nem figyelmeztette erre. Persze a kognitív disszonanciát feloldandó rögtön hallani kezdte a különbséget a dingi kis műanyagházas ketyere és a komoly megépítésű profi berendezés között, meg is fogalmazta azt közhelyszerű általánosságokkal, mert hát "kizökkent az idő, ó kárhozat..." ugye.
Azon talán érdemes lehet elgondolkodni, feltéve persze, hogy mindez nem csak a gátlástalan "szakíró" minden alapot nélkülöző klassz kis sztorija, hogy mit is jelenthet ez egy átlag halandó hétköznapi környezetében történő zenehallgatása vonatkozásában, ha a tesztelő, a maga nyilvánvalóan erre jobban kialakított és ismert könyezetében ezt tapasztalja!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
A hang reprodukció egy nagyon sokváltozós "egyenletként írható fel", nagyon sok aspektusa van ami miatt fórumozhatnak az emberek. Én senkitől sem venném el ennek a lehetőségét, bármit is hall, vagy nem hall. Véleményt cserélni pedig lehet egyetértés nélkül is.LIMAR írta: ↑2020.02.17., hétf. 12:33Csak azt nem értem, ha valaki nem hall különbségeket, nem akar hallani különbségeket, az mi a francnak vesztegette el élete nagy részét az audio berendezésekkel? Vagy saját magát is évtizedeken át próbálta meggyőzni, hogy márpedig CD játszó és CD játszó közt semmi hallható különbség nincs.
Nagy formátumú szélhámos, aki meglovagol egy népes tábort, aki nem akar hallani semmi különbséget (jó esetben), vagy nem hall (rossz esetben).
Csak azt nem értem, hogy akik nem hallanak, nem akarnak hallani, azok mi a francot lógnak egész nap egy audio fórumon, ahelyett, hogy számukra értelmesebben töltenék idejüket, mondjuk horgászattal, lepkegyűjtéssel, horgolással...
-
LIMAR
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3333
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Csak azt nem értem, ha valaki nem hall különbségeket, nem akar hallani különbségeket, az mi a francnak vesztegette el élete nagy részét az audio berendezésekkel? Vagy saját magát is évtizedeken át próbálta meggyőzni, hogy márpedig CD játszó és CD játszó közt semmi hallható különbség nincs.juliush írta: ↑2020.02.17., hétf. 08:36A magyar születésű Peter Aczel, aki több évtizeden át szerkesztette az Audio Critic c. folyóiratot és valószínűleg több eszközt vett fülügyre, mint amelyekről mi magazinokban egyáltalán olvasgathattunk, pályafutása végén egy rövid manifesztóban foglalta össze az audiofil társadalmat finoman fogalmazva is megosztó következtetéseit. https://www.biline.ca/audio_critic/audi ... b1.htm#acl
Nagy formátumú szélhámos, aki meglovagol egy népes tábort, aki nem akar hallani semmi különbséget (jó esetben), vagy nem hall (rossz esetben).
Csak azt nem értem, hogy akik nem hallanak, nem akarnak hallani, azok mi a francot lógnak egész nap egy audio fórumon, ahelyett, hogy számukra értelmesebben töltenék idejüket, mondjuk horgászattal, lepkegyűjtéssel, horgolással...
Re: Általában a hifiről
Ezek a tesztek nagyon hasznosak tudnak lenni. Fontos, hogy nagyon pontosan be kell állítani a hangerőket, ezt érdemes mikrofonnal mérni. Vakteszten ugyanis könnyen különbséget teszünk ha nem egyezik a hangerő. És akkor máris van egy fals vakteszt eredményünk.Aszpirin írta: ↑2020.02.17., hétf. 11:34Meglehet, de azért ez azért nem ilyen egyszerű. A hangzásbeli különbségeket (pl. DAC-oknál) olyan szakmai blogokban, mint pl. az ASR, objektív mérésekkel is kimutatják (mondhatni nincs két azonos köztük).
Neked elég drága (és idehaza párjukat ritkító) eszközeid vannak, tényleg a SA-KI Pearlt meg az Exogalt stb mind-mind a kinézetéért meg a "szolid megépítettségéért" vetted volna? Ha igen, minden tiszteletem.
Én maradok az internetes információk szűrésénél. Ha valami nagyon ellentmond a mondjuk úgy, tesztekkel is alátámasztott tapasztalatomnak, akkor az megkapja a szűrőmet, még ha maga az atyaúristen is írta. Nem azért, mert többnek képzelem magam Mr. Aczrl-nál, hanem mert egyszerűen nem tartom igaznak, és azt A/B tesztekkel is alá tudom támasztani, ahol nem kell audiofülnek lenni, hogy halld a különbséget. Egy DAC-tesztet (füllel) akár össze is hozhatnánk, ha már itt tartunk. Én hozzájárulnék egy Wadia 121-gyel... Vagy CD/SACD-lejátszó tesztben is benne lennék, ahhoz is lenne saját inputom. Nos?
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6978
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6176
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Meglehet, de azért ez azért nem ilyen egyszerű. A hangzásbeli különbségeket (pl. DAC-oknál) olyan szakmai blogokban, mint pl. az ASR, objektív mérésekkel is kimutatják (mondhatni nincs két azonos köztük).juliush írta: ↑2020.02.17., hétf. 10:41Persze mindez jelentheti, hogy egyszerűen süket vagyok és kár nekem ez a sok berendezés, de jelentheti azt, hogy Mr. Aczelnak valahol mélyen, objektív szinten igaza van, csak hát ez a hobbi sohasem az objektivitásról és pusztán a hangminőségről szólt. De nagyon utáljuk azért, mert azt mondta, hogy a homokozóban a piros lapátom cseppet sem ér többet Karesz zöld lapátjánál!
Neked elég drága (és idehaza párjukat ritkító) eszközeid vannak, tényleg a SA-KI Pearlt meg az Exogalt stb mind-mind a kinézetéért meg a "szolid megépítettségéért" vetted volna? Ha igen, minden tiszteletem.
Én maradok az internetes információk szűrésénél. Ha valami nagyon ellentmond a mondjuk úgy, tesztekkel is alátámasztott tapasztalatomnak, akkor az megkapja a szűrőmet, még ha maga az atyaúristen is írta. Nem azért, mert többnek képzelem magam Mr. Aczrl-nál, hanem mert egyszerűen nem tartom igaznak, és azt A/B tesztekkel is alá tudom támasztani, ahol nem kell audiofülnek lenni, hogy halld a különbséget. Egy DAC-tesztet (füllel) akár össze is hozhatnánk, ha már itt tartunk. Én hozzájárulnék egy Wadia 121-gyel... Vagy CD/SACD-lejátszó tesztben is benne lennék, ahhoz is lenne saját inputom. Nos?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
Re: Általában a hifiről
Hmm...az én tapasztalatom, a Te tapasztalatod...
Én úgy látom, hogy amit "tapasztalatként" élünk meg az audiofiliában, jóval túlmutat a hangzási élményen vagy ha jobban tetszik az érzékelési folyamataink objektívnek tekinthető doménjén. Ha már felhoztad az SA KI Pearl kérdését, egyszerűen az eBay-en találtam egy kifogástalan példányt és megvettem, mert birtokolni szerettem volna, mert exkluzív, mert olyan a megépítése, mint egy tanké, ugyanakkor a kidolgozása, mint egy svájci óráé. Gyönyörűen szól, de nem jobban, mint a Densen Beat B-400 Plus-om.
Megvan az a rossz tulajdonságom, hogy bespájzolok eszközeimből és a hifi-bogár csipkedését a meglevő berendezéseim vetésforgójával csillapítom időről-időre. És tudod, mi a tapasztalatom? A vissza-visszatérést egy-egy hőn szeretett berendezéshez újra és újra szinte "upgrade"-ként tudom átélni. Most épp ugye a Musical Fidelity A-1000-eshez tértem vissza az Exogal Ion után és úgy érzem, aktuálisan ez a tuti. De ha pár hét múlva visszatérek majd az Exogal Ion-hoz, jó eséllyel ugyanezt fogom megélni visszafelé. Dettó a Nait 1-gyel (ott azért a nyilvánvalóan korlátozott teljesítmény miatt azért már műfajtól függően). DAC oldalon Exogal Comet, Resonessence Concero HD és Herus megint csak. A változtatáskor hallani vélek változást, javulást, de gyakran visszafelé is.
Persze mindez jelentheti, hogy egyszerűen süket vagyok és kár nekem ez a sok berendezés, de jelentheti azt, hogy Mr. Aczelnak valahol mélyen, objektív szinten igaza van, csak hát ez a hobbi sohasem az objektivitásról és pusztán a hangminőségről szólt. De nagyon utáljuk azért, mert azt mondta, hogy a homokozóban a piros lapátom cseppet sem ér többet Karesz zöld lapátjánál!
Én úgy látom, hogy amit "tapasztalatként" élünk meg az audiofiliában, jóval túlmutat a hangzási élményen vagy ha jobban tetszik az érzékelési folyamataink objektívnek tekinthető doménjén. Ha már felhoztad az SA KI Pearl kérdését, egyszerűen az eBay-en találtam egy kifogástalan példányt és megvettem, mert birtokolni szerettem volna, mert exkluzív, mert olyan a megépítése, mint egy tanké, ugyanakkor a kidolgozása, mint egy svájci óráé. Gyönyörűen szól, de nem jobban, mint a Densen Beat B-400 Plus-om.
Megvan az a rossz tulajdonságom, hogy bespájzolok eszközeimből és a hifi-bogár csipkedését a meglevő berendezéseim vetésforgójával csillapítom időről-időre. És tudod, mi a tapasztalatom? A vissza-visszatérést egy-egy hőn szeretett berendezéshez újra és újra szinte "upgrade"-ként tudom átélni. Most épp ugye a Musical Fidelity A-1000-eshez tértem vissza az Exogal Ion után és úgy érzem, aktuálisan ez a tuti. De ha pár hét múlva visszatérek majd az Exogal Ion-hoz, jó eséllyel ugyanezt fogom megélni visszafelé. Dettó a Nait 1-gyel (ott azért a nyilvánvalóan korlátozott teljesítmény miatt azért már műfajtól függően). DAC oldalon Exogal Comet, Resonessence Concero HD és Herus megint csak. A változtatáskor hallani vélek változást, javulást, de gyakran visszafelé is.
Persze mindez jelentheti, hogy egyszerűen süket vagyok és kár nekem ez a sok berendezés, de jelentheti azt, hogy Mr. Aczelnak valahol mélyen, objektív szinten igaza van, csak hát ez a hobbi sohasem az objektivitásról és pusztán a hangminőségről szólt. De nagyon utáljuk azért, mert azt mondta, hogy a homokozóban a piros lapátom cseppet sem ér többet Karesz zöld lapátjánál!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6978
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6176
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Ez mind szép és jo, de van egy bibi:
Ő azt írta a mondatban, hogy ha bizonyos specifikációknak megfelelnek, hogy - és most bocs a kiragadásért és hogy nem idézem újra (kényelmi okokból), de ezzel nem veszíti el a lényegét - "- and most of them do -" vagyis a legtöbb megfelel, és akkor a legtöbb ugyanúgy fog szólni. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb vonalszintű kimenetet produkáló forrás (CD-játszó, előerősítő, DAC, stb.) egyszerűen ugyanúgy kellene szóljon ugyanabban a rendszerben. Vagy Te nem így értelmezed ezt a pontot?
Bocs, de ez nagyon nem fedi az én tapasztalataimat (és szerintem a legtöbbünkét it - "most of us", hogy stílusos legyek), akárki is írja le. Egész pontosan: az én tpapasztalatom az, hogy a legtöbb forrás más-másként szól. Vagy visszakérdeznék: a SA-KI Pearlt miért vetted? Csak mert úgy szól mint az összes többi? A választ tudom, de lásd be, hogy a Te lejátszód sem kivétel. Akárcsak az én Linn-em, meg Marantz-om, stb.
Az teljesen más lenne, ha azt írná, hogy amelyik megfelel valamilyen idealizált specifikáció-halmaznak, az ugyanúgy fog szólni ("transzparensen"), ergó egy az egyben a stúdiómunka eredményét hallanád. De nem ezt írja. Szerintem.
A pontokba szedett hitvallás egyik pontja volt teljes egészében idézve, ez nem szövegkörnyezetből kiragadás szvsz.
Ő azt írta a mondatban, hogy ha bizonyos specifikációknak megfelelnek, hogy - és most bocs a kiragadásért és hogy nem idézem újra (kényelmi okokból), de ezzel nem veszíti el a lényegét - "- and most of them do -" vagyis a legtöbb megfelel, és akkor a legtöbb ugyanúgy fog szólni. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb vonalszintű kimenetet produkáló forrás (CD-játszó, előerősítő, DAC, stb.) egyszerűen ugyanúgy kellene szóljon ugyanabban a rendszerben. Vagy Te nem így értelmezed ezt a pontot?
Bocs, de ez nagyon nem fedi az én tapasztalataimat (és szerintem a legtöbbünkét it - "most of us", hogy stílusos legyek), akárki is írja le. Egész pontosan: az én tpapasztalatom az, hogy a legtöbb forrás más-másként szól. Vagy visszakérdeznék: a SA-KI Pearlt miért vetted? Csak mert úgy szól mint az összes többi? A választ tudom, de lásd be, hogy a Te lejátszód sem kivétel. Akárcsak az én Linn-em, meg Marantz-om, stb.
Az teljesen más lenne, ha azt írná, hogy amelyik megfelel valamilyen idealizált specifikáció-halmaznak, az ugyanúgy fog szólni ("transzparensen"), ergó egy az egyben a stúdiómunka eredményét hallanád. De nem ezt írja. Szerintem.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Általában a hifiről
Bp.-en született, igy erthetö a magyar csengesü nev
azt nem mond(h)a(t)nam, hogy tapasztalatlan (sok keszüleket tesztelt, hallgatott)
az persze mondhato, hogy nem volt "erzekeny audiofül" hallása (lehet durvabban is mondani, de minek ?)
nem is kell vele egyet érteni, pláne nem mindenben (senkivel sem !)
Online
Re: Általában a hifiről
Gondolom a következőkkel ki fogom borítani a bilit, de hát úgy szép az élet a fórumon, ha zajlik!
A magyar születésű Peter Aczel, aki több évtizeden át szerkesztette az Audio Critic c. folyóiratot és valószínűleg több eszközt vett fülügyre, mint amelyekről mi magazinokban egyáltalán olvasgathattunk, pályafutása végén egy rövid manifesztóban foglalta össze az audiofil társadalmat finoman fogalmazva is megosztó következtetéseit. https://www.biline.ca/audio_critic/audi ... b1.htm#acl
Ennek a lényege, hogy az audio technológia már jó ideje elérte az érettségének azt a szintjét, ahol a rögzítés, lejátszás és erősítés transzparenciája korrektül kivitelezett eszközök esetén meghaladja a hallgató fiziológiai érzekelőképességének határait, így nem ezek tekintendők az auditív élményt elsősorban meghatározó elemeknek.
Nagyobb súllyal esik latba a felvétel minősége, valamint a lánc végén elhelyezkedő hangsugarzó, amely rendkívül komplex kölcsönhatásban áll a hallgatói környezettel.
Az eszközök hangzásában megfigyelhető vélt vagy valós különbségek legtöbbször kompromisszumok eredményei, az erősítők esetén például a korrektséget definiáló paraméterek, mint a megfelelően alacsony kimenő és magas bemenő impedancia, elegendő sávszélesség, alacsony torzítás és zaj, valamint főleg a hangfalak klippelésmentes meghajtásához elegendő teljesítmény valamelyikében megfigyelhető hiányosságra vezethető vissza. Ezen paraméterek megfelelő kézben tartása és a hangerők gyakorlatilag azonos szintre hozása esetén az erősítők közötti különbségek a hallásküszöb alá esnek, ha úgy tetszik ebben a valós életben többnyire idealizált esetben az erősítőnk praktikusan úgy fog viselkedni számunkra, mint az a bizonyos szimpla erősítéssel bíró vezeték. Vegyétek észre, hogy ezzel a véleményével egyáltalán nincs egyedül, többek között Alan Shaw a Harbeth tulaja és tervezője is ugyanezt vallja!
Hasonlóképp a források esetén, a rögzítéskor használt kódolás optimális dekódolása esetén, legyen szó az LP RIAA re-ekvalizációjáról, vagy a digitális-analóg átalakításról a lejátszóberendezés ideális esetben képes a rögzített hanganyagot a hallási küszöb alá eső hibával reprodukálni az erősítés számára. A valóságban persze hallhatunk különbségeket, de ez legtöbbször a tervezésben és kivitelezésben megkötött kompromisszumokra vagy épp egyfajta saját, egyedi, a tervező egyéni ízlését közvetítő hangzás kialakítására való törekvés eredménye.
Ez azért picit árnyaltabb üzenet, mint amit a kiragadott szemelvények alapján szemmel láthatóan felfogni véltek.
A magyar születésű Peter Aczel, aki több évtizeden át szerkesztette az Audio Critic c. folyóiratot és valószínűleg több eszközt vett fülügyre, mint amelyekről mi magazinokban egyáltalán olvasgathattunk, pályafutása végén egy rövid manifesztóban foglalta össze az audiofil társadalmat finoman fogalmazva is megosztó következtetéseit. https://www.biline.ca/audio_critic/audi ... b1.htm#acl
Ennek a lényege, hogy az audio technológia már jó ideje elérte az érettségének azt a szintjét, ahol a rögzítés, lejátszás és erősítés transzparenciája korrektül kivitelezett eszközök esetén meghaladja a hallgató fiziológiai érzekelőképességének határait, így nem ezek tekintendők az auditív élményt elsősorban meghatározó elemeknek.
Nagyobb súllyal esik latba a felvétel minősége, valamint a lánc végén elhelyezkedő hangsugarzó, amely rendkívül komplex kölcsönhatásban áll a hallgatói környezettel.
Az eszközök hangzásában megfigyelhető vélt vagy valós különbségek legtöbbször kompromisszumok eredményei, az erősítők esetén például a korrektséget definiáló paraméterek, mint a megfelelően alacsony kimenő és magas bemenő impedancia, elegendő sávszélesség, alacsony torzítás és zaj, valamint főleg a hangfalak klippelésmentes meghajtásához elegendő teljesítmény valamelyikében megfigyelhető hiányosságra vezethető vissza. Ezen paraméterek megfelelő kézben tartása és a hangerők gyakorlatilag azonos szintre hozása esetén az erősítők közötti különbségek a hallásküszöb alá esnek, ha úgy tetszik ebben a valós életben többnyire idealizált esetben az erősítőnk praktikusan úgy fog viselkedni számunkra, mint az a bizonyos szimpla erősítéssel bíró vezeték. Vegyétek észre, hogy ezzel a véleményével egyáltalán nincs egyedül, többek között Alan Shaw a Harbeth tulaja és tervezője is ugyanezt vallja!
Hasonlóképp a források esetén, a rögzítéskor használt kódolás optimális dekódolása esetén, legyen szó az LP RIAA re-ekvalizációjáról, vagy a digitális-analóg átalakításról a lejátszóberendezés ideális esetben képes a rögzített hanganyagot a hallási küszöb alá eső hibával reprodukálni az erősítés számára. A valóságban persze hallhatunk különbségeket, de ez legtöbbször a tervezésben és kivitelezésben megkötött kompromisszumokra vagy épp egyfajta saját, egyedi, a tervező egyéni ízlését közvetítő hangzás kialakítására való törekvés eredménye.
Ez azért picit árnyaltabb üzenet, mint amit a kiragadott szemelvények alapján szemmel láthatóan felfogni véltek.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene



