Tényleg igazad van. Mint Svédországban novemberben. Pedig Angelholm a déli csücsök.Luxor Audio írta: ↑2025.07.09., szer. 17:1110 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.

Tényleg igazad van. Mint Svédországban novemberben. Pedig Angelholm a déli csücsök.Luxor Audio írta: ↑2025.07.09., szer. 17:1110 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.
10 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.
Hát amikor néztem akkor délelőtt volt - azt is kiírta - 9 óra valamennyi.Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 16:43"Azt azért illene tudnod, hogy" ott éppen éjszaka van. :)Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 16:36Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet.
Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
Engem is meglepett az adat, de a hírek ezt mondják. 30e hektár kb egy Budapestnyi méret és a tavalyi nagy spanyol erdőtűzben érintett terület fele. Idén megdőlhet az európai rekord.
Nem állítottam, hogy ott nyár van éppen.
Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 15:56Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.
Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
Ez nem teljesen igaz, Kalifornia amúgy is elég nagy és változatos. Idén márciusban jártam arra, a Yosemite-ben éppen hó esett, és a tengerparton is elég kevesen voltak fürdőruhában.
"Azt azért illene tudnod, hogy" ott éppen éjszaka van. :)Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 16:36Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet.
Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
Én a Patagónia - nyár párhuzamon akadtam ki amúgy.Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 15:56Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.
Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
Azt azért illene tudnod, hogy az évszakok pont fordítva vannak ott mint nálunk, ergo zöld mert zöldség...Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 13:14Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 08:29Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Nemáár! Tényleg magyarázni kell? Patagónia (Argentina) a DÉLI féltekén van, és ott ilyenkor TÉL van (és ku..va hideg).Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 13:14Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 08:29Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 08:29Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Minőség alatt természetesen azt is értem, hogy van egy logikus, a többség számára megfelelő menetrend, amit aztán be is tartanak és az utazási körülményektől sem fordul fel a közönség gyomra. De mindenkinek megfelelő menetrend vélhetően sehol nem létezik, nem is elvárható, főleg egy ilyen vízfejű országban, ettől még számotokra érthetően kellemetlen és bizonyára javítható a helyzet.
Ezzel maximálisan egyetértve, azért némi kiegészítést még hozzátennék.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
Nem véletlenül fogalmaztam úgy, ahogy. Az említett beruházások nem hazai, hanem EU-s és külföldi forrásokból valósulnak meg.
A 20milliárd vasút fejlesztés nem pontos. A Bp déli körvasút, ami bőven sűrűn lakott területen tart és a Begrád-Bp vasút épül. Mindkettő borzalmas túlárazva és mindkettő értelmetlen. A Bp déli a nemzetközi teher tranzit miatt épül, amit nagyon nem kéne Bp-re terhelni. A B-Bp vasutat pont úgy építik, silány anyagokból, hogy tudják, nem lesz kihasználva. Megtérülés? kezdettől nem szempont.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
Kizártnak tartom, hogy nagy részük atülne. Mivel 500m-re is autóval megy a többség, 5 perc séta helyett, az alap gondolkodással van itt gond, amit át kellene állítani.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból...
A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Ez is kiváló videó, köszi a megosztást.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 08:58
Ez sajnos már csak romantikus, de nem reális opció, mivel a folyók vízszintje egyre lejjebb van.
10 de inkább 15évvel ezelőttig Cegléd Szaged vonalon minden éjszaka egy-egy kamionokkal telepakolt szerelvény elhúzott. A kamion söfőröket beültették egy személy vagonba. Ezek az M1-M5 autópálya terhelését csökkentették, vélhetően olcsóbb, de lassabb transzporttal. Azért csak éjszaka, mert Szegdre csak egy vágány van, ami nappal sem képes a kétirányú IC forgalmat tartani. Ezt megszüntették, kb azzal arányosan, amikor az összes autópálya működtetés magyar tulojdonba került.zoli73 írta: ↑2025.07.06., vas. 08:11
A svájci hasonlat teljesen jogos. Az M1-en közlekedve szinte nincs olyan hét, hogy ne fogalmazódna meg bennem, pláne mikor valami dugóban araszolok, hogy nem hiszem el, hogy ennek a temérdek kamionnak, egy jelentős részét ne lehetne vasútra terelni úgy, mint Svájcban. Ha azt mondom, hogy a kamiontranzit felét sikerülne vasútra terelni, akkor talán az autópálya bővítésre sem lenne szükség, nem beszélve az így felére csökkenő károsanyag kibocsátásról. Az átlagember szemével ez logikus lépés lenne, de valahogy nem látok semmilyen szándékot ez irányba. Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, de szerintem valamiért mind az üzleti, mind a politikai érdek a közúti szállítás mellett van.
Ez sajnos már csak romantikus, de nem reális opció, mivel a folyók vízszintje egyre lejjebb van.