Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
Zöld topik
... Aki nem tud autó nélkül létezni a munkája, a munkahelye, vagy a lakóhelye miatt, az használja! ...
csak sok közülük csak ugy erzi, objektiven nem ugy lenne. a kenyelme (?), szabadsaga (?), ideje (?), akarmi miatt.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15848
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11159
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Nekem nincs bajom azzal, hogy tiltsuk ki az autókat a belvárosból, de amíg a feleségemnek, sokszor be kell mennie a körúton belülre árúért, ami nem ritkán 50-150 kg, azt, hogy cipeli el tömegközlekedve az autóig? Szóval szabalyozni kell a vállakozasokat is, na meg fejleszteni a tömegközlekedést, mert mondjuk szerencsétlen kerekesszekesek, hogy mást ne említsek, elég nehezen tudnak közlekedni. Én ritkán tömegközlekedek a belvárosban, de pár hete pont éltem a lehetőséggel és meg kell mondjam nem voltam elájulva, a tisztaságról már nem is beszélek...
Forradalmi hozzáállásom dacára nem vagyok annyira fanatikus, hogy buta szabályokkal csikarjam ki emberekből azt a viselkedést, amit a saját lelkiismeretüknek kellene diktálnia. Aki nem tud autó nélkül létezni a munkája, a munkahelye, vagy a lakóhelye miatt, az használja! De ez szerintem az összes autósnak egészen elenyésző hányada. A többség nem tesz meg nagy távolságot, nem visz magával nagy csomagot és nem is mozgássérült. Meggyőződésem, hogy a fővárosi autósok többsége csupán kabátként és ékszerként használja a kocsiját.
A villamos és a busz tisztasága elsősorban az utazó közönségről mesél, másodsorban a szolgáltatóról. 3 nappal azután, hogy a házam előtt megállt az első új 17-19-41-es villamos, már össze volt festve az egyik szerelvény. Nem szépen, nem igényesen, hanem barbár és primitív módon. Nem vagyok a BKV védője, de én sem Párizsban, sem Madridban, sem Münchenben nem láttam makulátlan tömegközlekedési rendszert, sőt néhány szempontból (járatgyakoriság, lefedettség) elmaradnak a BKV mögött. Ennek ellenére ott magasabb a tömegközlekedők aránya, mint Budapesten. Jó, tudom, a spanyoloknak, franciáknak, németeknek nem telik autóra, nekünk meg simán futja... A tömegközlekedés nem az egyetlen alternatíva a saját tulajdonú autózás kiváltására. Ott van a kerékpár, a taxi, bérelt autó, a telekocsi, carsharing (Limo, Greengo 66-80 forintos percdíjakkal!), stb, stb... Ez mind együtt sokat tudna javítani a jelenlegi áldatlan helyzeten.
Mindeközben a németek az ingyenes tömegközlekedés bevezetését fontolgatják.
Zöld topik
Nekem mindegy, melyikkel kezdik (ezt a vitát gyakorlatilag feleslegesnek is gondolom), de idővel szépen tiltsák be mindet! Gyakran jut eszembe a pár évvel ezelőtti nagy árvíz, mikor a budai rakpart egy hétig volt lezárva a járművek elől. A környéket ellepték a gyalogosok és kerékpárosok, reggelente madárszóra ébredtünk és érdekes módon mindenki eljutott munkába is. Az a pár nap számomra megmutatta, hogy a város (nagy része) élhet autók nélkül is.
amikor Bp.-en laktam es volt autom: sosem (na jo, talan evi atlag 1szer !!) mentem Bp.-en belül autoval. (irtam mar: 21"-os tv-t, 150x8cm-es asztallapot is - zöldsegem miatt - BKV-val vittem haza)
amiota "agglomeracioban" lakom, mondjuk evi atlag 2-3szor celallomas Bp. es akkor autoval megyek oda. mert a tömegközlekedes olyan, amilyen.
sajnos M1-M7 fele nekem Bp.-en at megy az ut.
varosban bün autozni a nehany kiveteltöl eltekintve (aruszallitas, stb.)
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14410
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9544
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
Nekem nincs bajom azzal, hogy tiltsuk ki az autókat a belvárosból, de amíg a feleségemnek, sokszor be kell mennie a körúton belülre árúért, ami nem ritkán 50-150 kg, azt, hogy cipeli el tömegközlekedve az autóig? Szóval szabalyozni kell a vállakozasokat is, na meg fejleszteni a tömegközlekedést, mert mondjuk szerencsétlen kerekesszekesek, hogy mást ne említsek, elég nehezen tudnak közlekedni. Én ritkán tömegközlekedek a belvárosban, de pár hete pont éltem a lehetőséggel és meg kell mondjam nem voltam elájulva, a tisztaságról már nem is beszélek...
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Zöld topik
majd meglatjuk mi lesz belöle a valosag.
autos topicban mar irtam: szerintem es meresek szerint nem jo helyen fogjak meg a dolgokat, ha igy lesz.
egy masik erdekes: https://www.autozeitung.de/21-millionen ... 93186.html 1 Kreuzfahrtschiff annyi "finom port" bocsat ki, mint 21millio diesel Passat (nyilvan ezek a hajok nem a varosokban jarnak :-)
Igen? :-)))
És a Kreuzfahrtschiffről is lejön 3-4-5 évente kb 100 millió darab nyári és 100 millió darab téli gumi?
Vagy valaki manipulatívan állítja be a "szennyezés"-dolgot? Nem is tudom, nem is tudom...
Zöld topik
Nekem mindegy, melyikkel kezdik (ezt a vitát gyakorlatilag feleslegesnek is gondolom), de idővel szépen tiltsák be mindet! Gyakran jut eszembe a pár évvel ezelőtti nagy árvíz, mikor a budai rakpart egy hétig volt lezárva a járművek elől. A környéket ellepték a gyalogosok és kerékpárosok, reggelente madárszóra ébredtünk és érdekes módon mindenki eljutott munkába is. Az a pár nap számomra megmutatta, hogy a város (nagy része) élhet autók nélkül is.
A kulturált helyeken a belvárosokban már alig van autóforgalom, mert az ott lakók igényeit képviseli a városvezetés. Kinek hiányzik a dugó és a bűz, amikor egymástól 200 méterekre vannak a tömegközlekedési eszközök megállói, van biciklije mindenkinek, de van többféle, appal működő bicajkölcsönző, ha nagyon akarod, mehetsz taxival vagy gyalog is.
Szeretném, ha Budapesten is eltűnnének az oda nem való autók a körúton belülről (az itt lakók nyilván tarthatnának autót, limitált mennyiségben).
A belváros levegője, fái és az ottlakók tüdeje mindenek felett álló érték, nincs joga összemocskolni a vidéki kamionoknak, átutazóknak, a kutyásokkal fel lehet szedetni a kutyagumit, de a tüdődből nem fogják tudni kiszedni a port meg a többi retket.
Érdekes lesz látni, hogy Pártunkban és Kormányunkban, illetve a budapesti tanácselnök viselkedésében is mennyire következik be nyitás a valódi ügyek és életszerű megoldásuk felé, vagy mennyire vágják maguk alatt a fát tovább, mert nem érzik, h recseg-ropog a rendszerük.
Tarlósnak amúgy vége, nem a vásárhelyi események miatt önmagában, hanem, mert önmagában életképtelen politikai alapon odarakott sggnyl. Bcsnat, FCKNG sggnyl. :-)))
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15848
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11159
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
... nyilvan ajarmüvek kizarasa segit rajta, de sok benzines többet bocsat ki, mint egy korszerü diesel ...
Nekem mindegy, melyikkel kezdik (ezt a vitát gyakorlatilag feleslegesnek is gondolom), de idővel szépen tiltsák be mindet! Gyakran jut eszembe a pár évvel ezelőtti nagy árvíz, mikor a budai rakpart egy hétig volt lezárva a járművek elől. A környéket ellepték a gyalogosok és kerékpárosok, reggelente madárszóra ébredtünk és érdekes módon mindenki eljutott munkába is. Az a pár nap számomra megmutatta, hogy a város (nagy része) élhet autók nélkül is.
Zöld topik
https://444.hu/2018/02/27/ki-lehet-tilt ... varosokbol
A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük.
A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.
A bíróság két város, Stuttgart és Düsseldorf ügyében döntött, arra kötelezte az önkormányzatokat, hogy vegyék fel a dízelüzemű járművek kitiltásának lehetőségét a levegőminőség javítását célzó intézkedési tervükbe.
Kiemelés tőlem.
majd meglatjuk mi lesz belöle a valosag.
autos topicban mar irtam: szerintem es meresek szerint nem jo helyen fogjak meg a dolgokat, ha igy lesz.
egy masik erdekes: https://www.autozeitung.de/21-millionen ... 93186.html 1 Kreuzfahrtschiff annyi "finom port" bocsat ki, mint 21millio diesel Passat (nyilvan ezek a hajok nem a varosokban jarnak :-)
Stuttgart (kisebb mertekben Graz, mint egy masik autoipar szempontbol is jelentös varos) a fekvese miatt "szenved" a Feinstaub-tol
nyilvan ajarmüvek kizarasa segit rajta, de sok benzines többet bocsat ki, mint egy korszerü diesel (na nem az, aminek kivettek a reszecskeszüröjet, katalizatorat, atkötöttek ezt-azt, hanem, amelyik szabalyszerü (..es azert van olyan is :-)
Zöld topik
https://444.hu/2018/02/27/ki-lehet-tilt ... varosokbol
A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, és ebbe Andreas Korbmacher tanácsvezető bíró szavai szerint bele kell törődniük.
A motor átalakítása a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.
A bíróság két város, Stuttgart és Düsseldorf ügyében döntött, arra kötelezte az önkormányzatokat, hogy vegyék fel a dízelüzemű járművek kitiltásának lehetőségét a levegőminőség javítását célzó intézkedési tervükbe.
Kiemelés tőlem.
Zöld topik
Alakul az Expo, vagyis Olimpia, vagyis atomerőmű, vagy most éppen miben kaszálnak el minket a labancok :-)))
http://hu.euronews.com/2018/02/23/auszt ... s-ii-miatt
Zöld topik
Végre egy realitást bemutató cikk, tendencia a szemlélet változásban, a villanyautó sem hópehely tisztaságú szennyezőre és CO2 kibocsátásra:
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... paign=link
Ennek tudatában furcsa, vagy később változni fog a villanyautózás támogatás mértéke.
Zöld topik
hamarosan órási bajok, hiány származik az aksi gyártás alapanyagai körül, szép lassan e köré is csoportosul egy világkereskedelmet zsarolni képes kartell, mint az olaj köré az OPEC. A hollandok már konténer uszályokat terveznek óriási számban gyártani akkumulátor-villamos hajtással. Azt speciel nem értem, ekkora méretekben a hidrogén vagy metán üzemanyag cellás hajtás miért ne lenne gazdaságos.
https://index.hu/tech/2018/01/26/tesla_ ... hollandia/
Zöld topik
egy cikk, ami olvasása után sejthetjük, hamarosan eltűnhet a természetes zöld szín a szárazföldekről.
http://levegomunkacsoport.blog.hu/2018/ ... racsonykor
Zöld topik
Ma egy érdekesség arról, aminek már örülhetünk:
http://hvg.hu/gazdasag/20180122_megint_ ... omeromuben
És még egy, aminek még nem, mert a labancok megint be akarnak feküdni az útba, nem is tudom, minek képzelik magukat. Azt se tudom, szavazott-e valaki rájuk Magyarországon... :-)))))))))))))))))
https://444.hu/2018/01/22/perel-a-paksi ... ak-kormany
Ezeken az oldalakon nehéz olyan cikket találni, ami köszönő viszonyban van a valósággal.
Zöld topik
Ma egy érdekesség arról, aminek már örülhetünk:
http://hvg.hu/gazdasag/20180122_megint_ ... omeromuben
És még egy, aminek még nem, mert a labancok megint be akarnak feküdni az útba, nem is tudom, minek képzelik magukat. Azt se tudom, szavazott-e valaki rájuk Magyarországon... :-)))))))))))))))))
https://444.hu/2018/01/22/perel-a-paksi ... ak-kormany
Zöld topik
Na mire megy ki ez az új elszámolási forma? Arra, hogy senki, senki magán ember ne termeljen többletet, aki igen az rábaszik, főleg ha kicsi az összeg.
Isten hozott Magyarországon! :-)))
A Margit-kórházban már a nővérek is rühesek. 50 évvel a holdraszállás után az EUban.
MIndenki tudja, hogy az a CeU-s fazon tehet minden ármánykodásról. Vagy Nektek nem ezt mondták? :-)))
Zöld topik
A mostani áramfogyasztásodhoz képest nagyobb napelem rendszert fizettél ki - engedhettél meg magadnak. A többlet pár ezer forintnyi termelést a 15-16 forint/KWh számlás mizériás kifizettetés helyett érdemes a rezsi (pl. gázfogyasztás, melegvíz készítés) további csökkentésére felhasználni. A kifizetést nekem kérni kell a szolgáltatótól (nem automatikus), ehelyett egyszerűen hagyom tovább mérni az oda-vissza mérőt. Az én napelem rendszerem évek óta 98%-ban fedezi az áramszámlámat és kb 40%-kal csökkenti a gázszámlámat, mert a többlettel elektromosan fűtök gázt megtakarítva az átmeneti időszakban (maximum 5 KWh fűtési teljesítményű légkondícionálóval ősszel és tavasszal).
Kívánom: sose legyen nagyobb gondod, minthogy többet termelt a napelem rendszered, mint amennyit fogyasztottál!
Eddig minden évben volt valami többletem, ennél kevesebb. Anno a kapacitás tervezésnél a szokásos éves áramfogyasztásra volt a méretezés, illetve annál kevéssel több, azért hogy a napelemek átlagos éves 0,5% hatásfok gyengülése is beleférjen, illetve az általános hosszútávú tendencia miatt, vagyis szinte minden háztartásra igaz, hogy egyre több villamos berendezés működik és használunk emelkedő áramfogyasztással annak ellenére, hogy pl nálam minden világító LED-es, minden standby fogyasztó használaton kívül leválasztva, annak ellenére, hogy majd minden új háztartási gép egyre "A" osztályosabb amikor cserélünk, megvesszük. Szóval ez a hosszútávon várható lassú fogyasztás növekedés is esetleg beleférjen.
A mostani többletem azért lett magasabb, mert 2017-ben kb 290kWh-val több lett az éves napelem termelésem (időjárás okán), továbbá 2 hónapot külföldön tartózkodtam, nejem egyedül kevesebbet fogyasztott itthon és a novemberi leolvasás miatt a korábban szokásos dec 31-helyett.
Egyébként napelemes áramot villamos fűtésre méretezni egyenlőre még mindig drágább, (ez nem ingyen áram, 30év átlagában kb feleződik csupán) mint a jó hatásfokú gázkazánnal, főleg ha az kondenzációs. De ha el kell tüntetni a többlet kWh-t az áramszolgáltató elöl, arra megfelelő.
Zöld topik
A mostani áramfogyasztásodhoz képest nagyobb napelem rendszert fizettél ki - engedhettél meg magadnak. A többlet pár ezer forintnyi termelést a 15-16 forint/KWh számlás mizériás kifizettetés helyett érdemes a rezsi (pl. gázfogyasztás, melegvíz készítés) további csökkentésére felhasználni. A kifizetést nekem kérni kell a szolgáltatótól (nem automatikus), ehelyett egyszerűen hagyom tovább mérni az oda-vissza mérőt. Az én napelem rendszerem évek óta 98%-ban fedezi az áramszámlámat és kb 40%-kal csökkenti a gázszámlámat, mert a többlettel elektromosan fűtök gázt megtakarítva az átmeneti időszakban (maximum 5 KWh fűtési teljesítményű légkondícionálóval ősszel és tavasszal).
Kívánom: sose legyen nagyobb gondod, minthogy többet termelt a napelem rendszered, mint amennyit fogyasztottál!
Zöld topik
2017 évben jogszabály változás történt az éves szaldós elszámolás után áramszolgáltató felé táplált többlet kWh-ák után. Előző évben ha többletem volt, akkor küldött az EDF egy olyan számlát, ami mínuszos volt, a megadott magánszámlára egyszerűen vissza utalták a kWh-kénti nem túl magas kb 15-16Ft összeget, nekem nem volt vele semmi dolgom.
2017évre vonatkozóan nem ez a módi. Nekem kell leszámláznom az áramszolgáltató felé. A bökkenő az, hogy nem vagyok vállalkozó, nincs adószámom, nincs könyvelésem, nincs se kézi, sem gépi számlázási lehetőségem. Mostantól kérni kell adószámot, valami egyszerűsített adózási formában erről a NAV felé el kell számolni, SZJA bevallásban kb az ingatlan bérbeadási forma szerint kellene adóznom.
A k*rva anyátokat, idén november végén volt leolvasás, korábban ezt mindig dec31-vel végezték, az oda-vissza árammérő ezt pontosan memóriába pakolja. Ez most azért érdekes, mert nekem termelődött 446kWh többletem, és az egy hónappal későbbi óra állásban a többletem kb fele vagy harmada lett volna csak.
Nem kérek adószámot, nem töltök ki számlát, ami összegből valami SZJA levonódna úgy is, remélhetőleg EHO és Szoc hozzájárulást talán nem kéne, da ha igen akkor szépen redukálódna az az összeg, amiből előző években semmi levonás nem volt, nem volt adminisztrációs költsége sem stb.
Na mire megy ki ez az új elszámolási forma? Arra, hogy senki, senki magán ember ne termeljen többletet, aki igen az rábaszik, főleg ha kicsi az összeg. Az ország háztartási méretű kiserőművei szinte mind, alig termel többletet, ezért többség benn felejti az összeget az áramszolgáltatónál. Többség nem is veszi észre, nem tud róla, neki kellene számlázni az áramszolgáltató felé.
/A háztartási méretű kiserőműnél nagyobb, 50kWp feletti erőművek más kategória, ők tisztán betermelnek az áramszolgáltató felé de ők nem 16Ft/kWh-val, hanem kb a duplájával számolnak el, és persze számláznak/
/További csavar, ha lenne vállalkozásom, abban tevékenységként nem jelölhetném meg ar áramtermelést, mert akkor azzal kiesek HMKE alól, vagyis nem is köthetnék szerződést, nem kapnék engedélyt a hálózatra termelő napelem működtetésére/
http://reflektor.blog.hu/2018/01/08/igy ... elemed_van
Zöld topik
Örök"zöld" (?) témánk, Paks! :-)))
"Az épületsüllyedést mérő eljárások pontosítására szólította fel a Paksi Atomerőművet az Országos Atomenergia Hivatal (OAH) – derül ki a IV. atomblokk élettartam-hosszabbítási engedélyének indoklásából. Bizonyos kitételeik már most a vártnál jelentősebb süllyedésre utalnak. Egyes külső szerkezeti elemek „kihasználtsága” pedig 2025-re meghaladhatja a 105 százalékot. Nincsenek megfelelő tervek arra az esetre sem, ha a IV. blokk reaktortartályának síkja másfél milliméternél nagyobb mértékben megdőlne."
http://nepszava.hu/cikk/1149710-paks--- ... -a-reaktor
Zöld topik
Legyen valami pozitív változás is, igaz csak is az állampolgárok pénztárcáját terhelve:
"2018. január 01-től az előírások módosulása miatt a falaknak, nyílászáróknak, födémnek a ma érvényes szabványoknál mintegy 40 százalékkal energiatakarékosabbnak kell lenniük."
"Ha felújításról beszélünk, a szigetelésből legalább 5 centiméterrel vastagabb kell, mint eddig. Ablakokból pedig háromrétegű üvegezéssel ellátottat érdemes beépíteni."
https://ingatlanhirek.hu/szolgaltatok/k ... blakoknal/
Zöld topik
Németországban karácsony környékén ismét fizettek fogyasztóknak azért hogy áramot használjanak (karácsonyi ajándék?) Részben érthető, mert ebben az időben gyárak és irodák szünetelnek, a betáplált zöldáramot nem lehet, nem érdemes lekapcsolni. Pedig ilyenkor a nap gyengén süt és röviden, viszont szeles idő volt. A németeknél a szélturbinák átlagban 12%-át fedezik a fogyasztásnak, de most a tartósabb szelek miatt és az országos fogyasztás csökkenése miatt megemelkedett ez az arány. Ehhez hasonló ingyen-negatív áram ár volt már Belgium, Nagy-Britannia, Franciaország(?) Hollandia és Svájc árampiacán.
Miből fogunk mi kimaradni? nem vehetünk alkalmanként ingyen áramot a nemzetközi áram piacon, mert PaksI-II-őt leállítani nem lehet majd, Mátrai és a többi nagy fajsúlyú szenes erőművek termelését hasonlóan lassan lehet csak csökkenteni.
https://www.nytimes.com/2017/12/25/busi ... =undefined
AZt olvastam, h Nagy-Britannia, ha jól emléxem, szükségletének pillanatnyilag 30%-át termeli megújulóból, különösen szélből... Ezeken a piacokon nemsokára túltermelés lesz, nem? AMi áreséshez fog vezetni mindenhol, lehetetlen, hogy ide ne gyűrűzzön be. A drága áram eladhatatlan lesz, és nem tudom, h a magyar cégeket lehet-e majd arra kényszeríteni, h a drága paksi áramot vegyék meg. Bár, kényszeríteni biztos sokfélemódon lehet őket, de hosszútávon nem lesz fenntartható a paksi őrület. Már sztem kezd oldalazni Pártunk és Kormányunk, remélem, ez a projektjük is méltó utódja lesz az Expo és Olympia-projekteknek...
(Másrészt ugye, ha az Eus pénzek csappannának, hozzá kell nyúlni az orosz hitelhez, kapóra jön a "beruházás", bár a "rezsinövelést" nem tudom, hogy fogják kommunikálni, miközben a világon mindenhol zuhanni fog az áram ára.)
Zöld topik
Németországban karácsony környékén ismét fizettek fogyasztóknak azért hogy áramot használjanak (karácsonyi ajándék?) Részben érthető, mert ebben az időben gyárak és irodák szünetelnek, a betáplált zöldáramot nem lehet, nem érdemes lekapcsolni. Pedig ilyenkor a nap gyengén süt és röviden, viszont szeles idő volt. A németeknél a szélturbinák átlagban 12%-át fedezik a fogyasztásnak, de most a tartósabb szelek miatt és az országos fogyasztás csökkenése miatt megemelkedett ez az arány. Ehhez hasonló ingyen-negatív áram ár volt már Belgium, Nagy-Britannia, Franciaország(?) Hollandia és Svájc árampiacán.
Miből fogunk mi kimaradni? nem vehetünk alkalmanként ingyen áramot a nemzetközi áram piacon, mert PaksI-II-őt leállítani nem lehet majd, Mátrai és a többi nagy fajsúlyú szenes erőművek termelését hasonlóan lassan lehet csak csökkenteni.
https://www.nytimes.com/2017/12/25/busi ... =undefined
Miből fogunk mi kimaradni? nem vehetünk alkalmanként ingyen áramot a nemzetközi áram piacon, mert PaksI-II-őt leállítani nem lehet majd, Mátrai és a többi nagy fajsúlyú szenes erőművek termelését hasonlóan lassan lehet csak csökkenteni.
https://www.nytimes.com/2017/12/25/busi ... =undefined
Zöld topik
Hogy ezek a németek milyen hülyeségekre költik a pénzüket az atom helyett:
http://hvg.hu/kkv/20171129_Eloszor_arat ... elem_mezon
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15848
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11159
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
http://www.portfolio.hu/short/jo-hir-jo ... 66907.html (ha ez igaz) ilyenek miatt lehet gondolni, hogy az ember az összes tevekenysegevel kis pont, a klimavaltozasban nagy erök vannak. ez engem nem arra ösztönöz, hogy esz nelkül fogyasszak, "kibocsassak", tovabbra is tartom magam a puritan, kis fogyasztasu eletmodhoz, de az emberiseg "eröfeszitesenek" (?) hatasat megkerdöjelezheti.
Jó ideje az a véleményen, hogy az emberiség minden tevékenysége elenyésző a természet erőihez képest. Egy komolyabb vulkánkitörés több port juttat a légkörbe, mint az összes nagyváros együtt, ereje nem mérhető össze a legerősebb bombáinkkal sem. Ennek ellenére a Föld és saját érdekünkből meg kell tennünk, ami rajtunk múlik. Senkinek nem jár felmentés amiatt, hogy ő egy apró pont.

