
A DSP nem csodafegyver, ugyanúgy sokat számít a megfelelő akusztikai környezet. Ahogy a videóban is elhangzik, ez a hangfal kábé úgy viselkedik, mint egy fejhallgató, azzal a különbséggel, hogy azért nem csak a háromszög csúcsán élvezetes hallgatni. Mivel az egész törekvés arról szól, hogy a szobát minél jobban kivonjuk az egyenletből, miközben a lehető legneutrálisabb hangzást produkáljuk (persze ez is befolyásolható ízlés szerint), ezért a végén ami maradni fog az maga a felvétel. És ha az rossz, akkor azt nagyon hallani, ha meg jó akkor azt is. Nem volt rá időm kipróbálni, de azon is gondolkodtam, hogy nem a "flat response" felé viszem el a dobozok hangzását, hanem megpróbálok a Harmann görbéhez igazodni, ami persze csalás, de azért az emberek nagy többségének mégis csak az tetszik. Egyébként kapásból van rajta két gyári hangzásprofil. Az egyik ilyen full neutrális (mármint nem a szobához képest, hanem egy süketszobához képest), illetve van egy "audiofil"-ebb beállítás, ahol a magas hangokat finoman visszahúzzák, hogy melegebb legyen a hangzás. Ha ezt a két hangfalat így berakjuk egy közel tökéletesre kezelt szobába, akkor mindenféle extra szívás nélkül is elég jól fog szólni. A hangszórórácsok funkcionálisak, részt vesznek a hang megfelelő irányításában. Egy hagyományos hangfalselyemmel nem tudnák elérni a kívánt hatást (gondolom). Ez a cucc elsősorban stúdiómonitor, ami alkalmas otthoni zenehallgatásra is, a design mindent ennek a célnak rendel alá. Nekem sem a kedvencem ennyi pénzért, de megértem miért van így... Ha valaki gyönyörködni szeretne a hangfalaiban, az vegyen mondjuk egy Sonus Faber-t, ez nem az a műfaj. Ha mellé teszel egy Genelec-et, akkor meg lehet, hogy a Kii SEVEN a szebb (bár ez természetesen erősen szubjektív). Szóval ezt nem nézegetni kell, hanem hallgatni és annyira azért még így is jól néz ki, hogy ne dobjon ki vele az asszony...
Balázs
severance írta: ↑2025.07.08., kedd 21:04Nagyon tetszett az ismertető, köszönet érte. Magam is a DSP-s megoldások híve vagyok: bár csak miniDSP 2x4HD-re telik, de abból "történelmileg" 3db-bal is rendelkezem. Ahogy viszont egyre inkább kezdek ebbe a témába belemélyedni, két dolgot tapasztalok. Az egyik, hogy minél több a korrekció, annál "válogatósabb" a rendszer (és szerintem ez valahol magyarázható is). A másik pedig, hogy a korrekciót emberi aggyal, manuálisan beállítani (tehát automatizmusok használata nélkül, "biquad"-ok kiszámolásával) a lehetetlenség határát erősen súroló kihívás. Ezek így együtt pedig két, egymásnak ellentmondó feltételpárat alkotnak.
A Kii 7 fejlesztőinek (de más cégeknek is) ha tehetnék pár javaslatot, az egyik az lenne, hogy az előlapra (vagy akár a Vandersteen-ek dizájnját alapul véve körben) lehessen a teljes felületet takaró hangszóróselymet tenni, akár többféle színben. A másik pedig, hogy a vezérlés tekintetében a gombnyomogatás és kijelző skubizás minimalizálására kellene törekedni. Ma már ugye akár a hangfelismerés beszivárgása a hifi technikába is simán elképzelhető lenne. De akár csak az infra távirányítót is hanyagolnám a rádiósak preferálása mellett (miért ne lehetne abból is többféle?). És ne felejtsük már el, hogy mi minden lényegében "csak" egy számítógép, ami összevonható lenne: a DAC/DSP, a lejátszó ("streamer"), és akár a távvezérlő rendszer is.