Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Digitális fényképezőgép
Digitális fényképezőgép
tomorritetlen file-iok esetében az egyik megoldás (bár ez sem tokéletes) ha a hisztogram jobb oldalát csak éppen megkozelited. Akkor a világos részeknél nem lesz lesz adatvesztés, viszont a sotét részletekből a legtobb esetben lehet még infot elocsalogatni.
Így készült a lent mellékelt tájkép is. A napsütés színei ezzel a módszerrel teljesen eltűntek. Semmi nem lett fekete, viszont hiába világosítom a tájat, csak fakóbb lesz.
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
Digitális fényképezőgép
Hát ez nyilván így van, de én még nem tudtam magam rávenni a RAW-ra. Bár úgy tűnik, aki konyít a fotózáshoz, azok közül sokan RAW-ban fotóznak.
Ez így van, csak győzze az ember kártyával. Számomra a RAW előnyei még nem túl elsöprőek, de néha kipróbálom.
én folyamatosan RAW+JPG-ben fotózok. A kártyát valóban zabálja, ezért is vettem egy mobil photobankot, viszont az utómunka sokkal egyszerübb a RAW-val.
Digitális fényképezőgép
Akkor egy keresztkérdés:
tomorritetlen file-iok esetében az egyik megoldás (bár ez sem tokéletes) ha a hisztogram jobb oldalát csak éppen megkozelited. Akkor a világos részeknél nem lesz lesz adatvesztés, viszont a sotét részletekből a legtobb esetben lehet még infot elocsalogatni.
Digitális fényképezőgép
De azt hiszem, lehet változtatni, hogy melyik AF mezőre élesítsen...
én ezt szoktam használni
Digitális fényképezőgép
- nekem eddig a NIKON-eknal a Matrix fenymeresi mod valt be leginkabb, szamomra ez a leghasznalhatobb.
Melyiket nevezi a Nikon Matrixnak? Amikor a teljes képet nézi súlyozás nélkül, vagy amikor felosztja a képet akárhány területre és megválasztod, hogy melyik területre súlyoz?
További kérésem, hogy Tamihoz hasonlóan - akár fotós szemszögből is - véleményezétek a Digitálos videokamerák topicban ismertetett 2 kamerát. Előre is köszi!
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
Digitális fényképezőgép
Sokmindent írtatok, lássuk sorban.
Fókuszálás:
Én is csak a középső fókuszpontot használom. Legjobb úgy - ha tudja a gép - hogy külön gombra rakni az AF-et, így újrakomponáláskor nem lesz gond, mert AE-t nem rögzíti amikor élesre állít.
Beégés:
Ha nincs elég nagy átfogása az érzékelőnek, akkor nem lehet mit tenni. El kell dönteni, hogy a világosak égjenek be vagy a sötétek, általában utóbbiak kevésbé zavaróak.
RAW:
Mindenképp javallott. Nagyobb a dinamikaátfogás is, meg utólag lehet variálni a fehéregyensúllyal. Én mikor konvertálom 16 bitesben hagyom az alapfeldolgozáshoz (kontraszt, stb.) így nem lesznek sávosodások és hasonlók, ami 8 bites JPEG-nél előbb előjön, ha sokat kell "húzni" a képen.
Kb. ezekre gondoltam én is.
Akkor úgy látszik, nem mindig csak én vagyok béna, mások ismerik ezeket a problémákat.
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
Digitális fényképezőgép
Ez így van, csak győzze az ember kártyával. Számomra a RAW előnyei még nem túl elsöprőek, de néha kipróbálom.
Na igen, ez nem szentírás és biztosan nem is jön be mindenkinél. 1x kipróbálni azért érdemes.
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
Digitális fényképezőgép
Eddig olyan fénymérést használtam, ami az egész képet veszi alapul, de középre súlyoz, hogy a kép közepén levő célpont legyen ideális. De mivel úgyis korrigálok utólag, lehet, hogy a középre súlyozás nélkülit fogom választani, talán ezzel elkerülhető a beégés meg az alulexponálás.
- nekem eddig a NIKON-eknal a Matrix fenymeresi mod valt be leginkabb, szamomra ez a leghasznalhatobb.
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "
Digitális fényképezőgép
Sokmindent írtatok, lássuk sorban.
Fókuszálás:
Én is csak a középső fókuszpontot használom. Legjobb úgy - ha tudja a gép - hogy külön gombra rakni az AF-et, így újrakomponáláskor nem lesz gond, mert AE-t nem rögzíti amikor élesre állít.
Beégés:
Ha nincs elég nagy átfogása az érzékelőnek, akkor nem lehet mit tenni. El kell dönteni, hogy a világosak égjenek be vagy a sötétek, általában utóbbiak kevésbé zavaróak.
RAW:
Mindenképp javallott. Nagyobb a dinamikaátfogás is, meg utólag lehet variálni a fehéregyensúllyal. Én mikor konvertálom 16 bitesben hagyom az alapfeldolgozáshoz (kontraszt, stb.) így nem lesznek sávosodások és hasonlók, ami 8 bites JPEG-nél előbb előjön, ha sokat kell "húzni" a képen.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15753
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11028
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Digitális fényképezőgép
Hát ez nyilván így van, de én még nem tudtam magam rávenni a RAW-ra. Bár úgy tűnik, aki konyít a fotózáshoz, azok közül sokan RAW-ban fotóznak.
Ez így van, csak győzze az ember kártyával. Számomra a RAW előnyei még nem túl elsöprőek, de néha kipróbálom.
Digitális fényképezőgép
Hát ez nyilván így van, de én még nem tudtam magam rávenni a RAW-ra. Bár úgy tűnik, aki konyít a fotózáshoz, azok közül sokan RAW-ban fotóznak.
Sohasem lenn�k egy olyan klubnak a tagja, amelyik elfogadna engem tagj�nak.
Digitális fényképezőgép
Sajnos a digitális gépek, állítólag, nem túl jók ilyen téren... azaz nem elég dinamikusak, nem képesek jól visszaadni viszonylag nagyobb megvilágításbeli különbségeket.
Eddig olyan fénymérést használtam, ami az egész képet veszi alapul, de középre súlyoz, hogy a kép közepén levő célpont legyen ideális. De mivel úgyis korrigálok utólag, lehet, hogy a középre súlyozás nélkülit fogom választani, talán ezzel elkerülhető a beégés meg az alulexponálás. A kontrasztot is lejjebb tudom venni, hátha ezzel is csökken a beégés és 'elfeketedés' méréke.
Tegnap olvastam a Steve's Digicams oldalán egy érdekles cikket. Azt boncolgatta, hogy ha úgyis utólag feldolgozzuk a képet az expozíció problémái vagy a fehéregyensúly helyreállítása (elszíneződések) miatt, érdemes raw formátumban fényképezni és számítógépen szerkeszteni, majd a kész képet tömöríteni. Sok indoka közül engem az fogott meg a legjobban, hogy míg jpeg-ben az alapszíneknek 256 árnyalata van, addig raw-ban 4096. Tehát ami jpegben 0 vagy 255 körüli értéket vesz fel, azokat a részeket raw-ban sokkal finomaban lehet sötétíteni, világosítani, vagy egyáltalán megváltoztatni.
Cikk: A Raw Lifestyle.
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
Digitális fényképezőgép
Arra törekszem, hogy ne égjen be sehol, aztán utómunkában esetleg világosítok a sötét részeken.
Részeket világosítani én is tudok, de a napfény színeit még nem sikerült visszahoznom. A világosításból egy idő után fakítás lesz, tehát ott is csak mértékkel lehet korrigálni.
A mellékelt kép azért nem tűnt túl szélsőséges esetnek.
Sajnos a digitális gépek, állítólag, nem túl jók ilyen téren... azaz nem elég dinamikusak, nem képesek jól visszaadni viszonylag nagyobb megvilágításbeli különbségeket.
Sohasem lenn�k egy olyan klubnak a tagja, amelyik elfogadna engem tagj�nak.
Digitális fényképezőgép
Arra törekszem, hogy ne égjen be sehol, aztán utómunkában esetleg világosítok a sötét részeken.
Részeket világosítani én is tudok, de a napfény színeit még nem sikerült visszahoznom. A világosításból egy idő után fakítás lesz, tehát ott is csak mértékkel lehet korrigálni.
A mellékelt kép azért nem tűnt túl szélsőséges esetnek.
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15753
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11028
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Digitális fényképezőgép
Akkor egy keresztkérdés: Hogyan előzitek meg, hogy a képen ne legyen sem alulexponált, sem túlexponált (beégett) rész?
Arra törekszem, hogy ne égjen be sehol, aztán utómunkában esetleg világosítok a sötét részeken.
Digitális fényképezőgép
Ez igaz, bár én a rekeszt, záridőt mindig manuálisan állítom.
Ez is egy megoldás.
Én az egyiket automatán szoktam hagyni, legfeljebb az expozíciót veszem lejjebb 1-2 értékkel (harmaddal), hogy ne égjen be a világosabb rész.
Akkor egy keresztkérdés: Hogyan előzitek meg, hogy a képen ne legyen sem alulexponált, sem túlexponált (beégett) rész? Én nézem az élő hisztogramot és sokszor az a gondom, hogy ha végre nem megy ki a hisztogram a jobb oldalon (nem ég be a világos terület), akkor a többi túl sötét lesz. Pl. A képen viszonylag sok az ég és a táj napsütötte részei is annyira elsötétülnek a képen, mintha erősen borult idő lenne. Ezen sajnos polárszűrővel (és benne ND hatással) sem tudtam segíteni, mert a polár amennyivel sötétebbre vette az eget, az ND-től annyival sötétebb lett a táj is.
Pl. egy tipikus bénázásom napsütötte tájban: ha nem akarom, hogy az ég bal oldala nagyon beégjen, akkor ennyire sötét lesz a lent, a földön minden.
Aggtelek:
Hát nagyon szélsőséges fényviszonyok között nehéz jól fotózni. Főleg digitális gépekkel, főleg az "olcsóbbakkal". Én sokat korrigálok utólag ps-ben, bár nagyon elcseszett képen ezzel sem lehet segíteni.
Sohasem lenn�k egy olyan klubnak a tagja, amelyik elfogadna engem tagj�nak.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15753
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11028
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Digitális fényképezőgép
Pont tegnap állítgattam a fényképezőmön az autofókusz és az automatikus expozíció beállításait. Alapvetően én is úgy szoktam csinálni, mint ajsa, (megszokás régi kisgépek használatából), ez az esetek 80%-ában jó is szokott lenni. Csak nem szabad elfelejteni, hogy amikor félig lenyomjuk az exponáló gombot, akkor a fókusszal együtt a fényerőt (expozíciót) is rögzítjük, ami viszont már nem biztos, hogy az újrakomponált képhez is jó lesz.
Ez igaz, bár én a rekeszt, záridőt mindig manuálisan állítom.
Valamelyik értéket (általában a rekeszt) én is manuálisan állítom.
Digitális fényképezőgép
Ez igaz, bár én a rekeszt, záridőt mindig manuálisan állítom.
Ez is egy megoldás.
Én az egyiket automatán szoktam hagyni, legfeljebb az expozíciót veszem lejjebb 1-2 értékkel (harmaddal), hogy ne égjen be a világosabb rész.
Akkor egy keresztkérdés: Hogyan előzitek meg, hogy a képen ne legyen sem alulexponált, sem túlexponált (beégett) rész? Én nézem az élő hisztogramot és sokszor az a gondom, hogy ha végre nem megy ki a hisztogram a jobb oldalon (nem ég be a világos terület), akkor a többi túl sötét lesz. Pl. A képen viszonylag sok az ég és a táj napsütötte részei is annyira elsötétülnek a képen, mintha erősen borult idő lenne. Ezen sajnos polárszűrővel (és benne ND hatással) sem tudtam segíteni, mert a polár amennyivel sötétebbre vette az eget, az ND-től annyival sötétebb lett a táj is.
Pl. egy tipikus bénázásom napsütötte tájban: ha nem akarom, hogy az ég bal oldala nagyon beégjen, akkor ennyire sötét lesz a lent, a földön minden.
Aggtelek:
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
Digitális fényképezőgép
Pont tegnap állítgattam a fényképezőmön az autofókusz és az automatikus expozíció beállításait. Alapvetően én is úgy szoktam csinálni, mint ajsa, (megszokás régi kisgépek használatából), ez az esetek 80%-ában jó is szokott lenni. Csak nem szabad elfelejteni, hogy amikor félig lenyomjuk az exponáló gombot, akkor a fókusszal együtt a fényerőt (expozíciót) is rögzítjük, ami viszont már nem biztos, hogy az újrakomponált képhez is jó lesz.
Ez igaz, bár én a rekeszt, záridőt mindig manuálisan állítom.
Sohasem lenn�k egy olyan klubnak a tagja, amelyik elfogadna engem tagj�nak.
Digitális fényképezőgép
Pont tegnap állítgattam a fényképezőmön az autofókusz és az automatikus expozíció beállításait. Alapvetően én is úgy szoktam csinálni, mint ajsa, (megszokás régi kisgépek használatából), ez az esetek 80%-ában jó is szokott lenni. Csak nem szabad elfelejteni, hogy amikor félig lenyomjuk az exponáló gombot, akkor a fókusszal együtt a fényerőt (expozíciót) is rögzítjük, ami viszont már nem biztos, hogy az újrakomponált képhez is jó lesz.
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15753
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11028
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Digitális fényképezőgép
Néha a szűrők, előtétek megzavarhatját az AF-et, bár nekem sajna ilyen gondom nincs.
- sajna nekem idonkent van, amikor makrozom, neha raal a fokusz a szuron levo kis porszemre...
Digitális fényképezőgép
Néha a szűrők, előtétek megzavarhatját az AF-et, bár nekem sajna ilyen gondom nincs.
- sajna nekem idonkent van, amikor makrozom, neha raal a fokusz a szuron levo kis porszemre...
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "
Digitális fényképezőgép
Persze, az AF sokmindenre jó, csak kell tudni használni. De arra azért kiváncsi lennék, Haga mit tesz akkor, ha a fényképezni vágyott tárgy nem a kép közepén van.
Én spec. a középső AF mezővel ráfókuszálok, félig lenyomom az expogombot, újrakomponálok, és expo. De azt hiszem, lehet változtatni, hogy melyik AF mezőre élesítsen...
Igen, lehet választani, bár én ezt soha nem használtam ki, ha jól emléxem. Én is a középső AF pontra fókuszálok, aztán komponálok. Persze el tudok képzelni olyan esetet, amikor ez nem működik.
Én sem használom, macerás. Én olyan esetben használom a manuális fókuszt, ha mondjuk a háttér sokkal tömegesebb, pl. egy fűszálat akarok fotózni, és az AF nem tud erre ráállni. Néha a szűrők, előtétek megzavarhatját az AF-et, bár nekem sajna ilyen gondom nincs.
Sohasem lenn�k egy olyan klubnak a tagja, amelyik elfogadna engem tagj�nak.
Digitális fényképezőgép
Én spec. a középső AF mezővel ráfókuszálok, félig lenyomom az expogombot, újrakomponálok, és expo.
én is ezt alkalmazom.
van a másik lehetőség is csak az idő igényesebb...
Samsung proji, Yamaha AVR, Wharfedale Pacific PI hangsugárzók, Mordaunt-Short sub, Popcorn Hour nmt.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15753
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11028
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Digitális fényképezőgép
Persze, az AF sokmindenre jó, csak kell tudni használni. De arra azért kiváncsi lennék, Haga mit tesz akkor, ha a fényképezni vágyott tárgy nem a kép közepén van.
Én spec. a középső AF mezővel ráfókuszálok, félig lenyomom az expogombot, újrakomponálok, és expo. De azt hiszem, lehet változtatni, hogy melyik AF mezőre élesítsen...
Igen, lehet választani, bár én ezt soha nem használtam ki, ha jól emléxem. Én is a középső AF pontra fókuszálok, aztán komponálok. Persze el tudok képzelni olyan esetet, amikor ez nem működik.