Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Wittao mozi- és zeneszobája
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6905
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6103
- Tartózkodási hely: Szár
Wittao mozi- és zeneszobája
Arról van infó, hogy a hidrogénes üzemanyagcella irányú kutatások miért kerültek annyira háttérbe? Lehet hogy rosszul tudom, de mintha környezetbaratabb lenne, mint az akkumulátor...
... és úgy tíz éve még ezt tartották a jövő technológiájának.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
42 minutes ago, wittao said:
Az atlagfogyasztasukat sikerult 9 liter/100km ala vinnem
A hatótávuk is kb. egyforma!
Wittao mozi- és zeneszobája
42 minutes ago, wittao said:
Az atlagfogyasztasukat sikerult 9 liter/100km ala vinnem
A hatótávuk is kb. egyforma!
Online
33 minutes ago, wittao said:
Az atlagfogyasztasukat sikerult 9 liter/100km ala vinnem
Miért nincs rajta zöld rendszám? Átlagot számoltak?
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14221
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9244
- Tartózkodási hely: Szentendre
Wittao mozi- és zeneszobája
33 minutes ago, wittao said:
Az atlagfogyasztasukat sikerult 9 liter/100km ala vinnem
Miért nincs rajta zöld rendszám? Átlagot számoltak?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- R.G.
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1373
- Csatlakozott: 2012.04.12., csüt. 10:45
- Értékelés: 288
- Tartózkodási hely: Budapest
Wittao mozi- és zeneszobája
Lexicon MC-10, Emotiva XPA-2, XPA-3, B1, Arendal 1723 THX, 1723S THX, Sony 55", Benq W2000, Elite Screens Saker 100", Xiaomi TV Box, nvidia SHIELD TV PRO, Synology, Supra, Van-Damme Starquad, Furukawa, Vention,
- R.G.
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1373
- Csatlakozott: 2012.04.12., csüt. 10:45
- Értékelés: 288
- Tartózkodási hely: Budapest
Wittao mozi- és zeneszobája
4 perce, Vinkler írta:
A Renault azt találta ki, h megveszed az elektromos autódat és bérled az akkupakkot. A Márkaszervizekben ki lehetett volna cserélni 10 perc alatt a lemerült pakkot egy feltöltöttre és ezért fizettél volna x ft/eur-t. Nem kellett volna töltöhetni, mert bemész és kivesz a lemerült, kapsz egy telit. Európai lefedettség stb, de nem lett belőle semmi..l
Értem. Két verzióban van most, országa válogatja, higy van havidíj vagy nincs. Ha bérled és behozod külföldről, akkor távból le lehet állíta i az autót, mert ha pl nem fizeted a havidíkat. Itt lehet nég pár érdekesség a gyakorlatban majd. Ha saját tulajdonba veszed, akkor elég sok év garit adnak a sima motorosokhoz jépest is az akksikra
Lexicon MC-10, Emotiva XPA-2, XPA-3, B1, Arendal 1723 THX, 1723S THX, Sony 55", Benq W2000, Elite Screens Saker 100", Xiaomi TV Box, nvidia SHIELD TV PRO, Synology, Supra, Van-Damme Starquad, Furukawa, Vention,
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1906
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1724
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Wittao mozi- és zeneszobája
7 perce, Vinkler írta:
A Renault ezt találta ki, de nem lett belőle semmi. Márkaszervízekben lehetett volna a csere. Az akkupakk nem a tiéd és a cserénél fizetsz a feltöltött pakkért. Nem volt elvetélt ötlet, mégis az lett...
Ezt nem is tudtam. Köszi.
A másik érdekes ötlet, amit már próbáltak is, hogy dugattyús motor helyett gázturbinát tegyenek hibrid autóba egy generátor elé, ami elvileg remek ötlet, nagyon jó hatásfokkal tölthetne, de mégsem vált be.
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Online
1 minute ago, R.G. said:
Ezt nem teljesen értem a Renauktos dolgot. Kifejtenéd? Köszi
A Renault azt találta ki, h megveszed az elektromos autódat és bérled az akkupakkot. A Márkaszervizekben ki lehetett volna cserélni 10 perc alatt a lemerült pakkot egy feltöltöttre és ezért fizettél volna x ft/eur-t. Nem kellett volna töltöhetni, mert bemész és kivesz a lemerült, kapsz egy telit. Európai lefedettség stb, de nem lett belőle semmi..l
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14221
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9244
- Tartózkodási hely: Szentendre
Wittao mozi- és zeneszobája
1 minute ago, R.G. said:
Ezt nem teljesen értem a Renauktos dolgot. Kifejtenéd? Köszi
A Renault azt találta ki, h megveszed az elektromos autódat és bérled az akkupakkot. A Márkaszervizekben ki lehetett volna cserélni 10 perc alatt a lemerült pakkot egy feltöltöttre és ezért fizettél volna x ft/eur-t. Nem kellett volna töltöhetni, mert bemész és kivesz a lemerült, kapsz egy telit. Európai lefedettség stb, de nem lett belőle semmi..l
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- R.G.
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1373
- Csatlakozott: 2012.04.12., csüt. 10:45
- Értékelés: 288
- Tartózkodási hely: Budapest
Wittao mozi- és zeneszobája
3 perce, Vinkler írta:
A Renault ezt találta ki, de nem lett belőle semmi. Márkaszervízekben lehetett volna a csere. Az akkupakk nem a tiéd és a cserénél fizetsz a feltöltött pakkért. Nem volt elvetélt ötlet, mégis az lett...
Ezt nem teljesen értem a Renauktos dolgot. Kifejtenéd? Köszi
Lexicon MC-10, Emotiva XPA-2, XPA-3, B1, Arendal 1723 THX, 1723S THX, Sony 55", Benq W2000, Elite Screens Saker 100", Xiaomi TV Box, nvidia SHIELD TV PRO, Synology, Supra, Van-Damme Starquad, Furukawa, Vention,
Online
10 hours ago, ZolaBA said:
Talán már itt is mondtam, de azért leírom megint Az én koncepcióm az lenne, hogy gyorsan cserélhető akkus kocsikat gyártsanak.
Kifogy az akku, beállsz a "kútra" és robotkar kicseréli 2 perc alatt. Másrészt így az akkut nem megvenni kéne méreg drágán (~40%-a az új autó költségének) hanem töltötten bérelni. Hosszú távon úgysem hinném, hogy ingyenes marad. Ezzel olcsóbb új autók lehetnének, nem kéne aggódni az élettartam miatt, szabványos mérettel javulnának a költségek, újrafelhasználás, stb. stb... rengeteg előnye lehetne.
A Renault ezt találta ki, de nem lett belőle semmi. Márkaszervízekben lehetett volna a csere. Az akkupakk nem a tiéd és a cserénél fizetsz a feltöltött pakkért. Nem volt elvetélt ötlet, mégis az lett...
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14221
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9244
- Tartózkodási hely: Szentendre
Wittao mozi- és zeneszobája
10 hours ago, ZolaBA said:
Talán már itt is mondtam, de azért leírom megint Az én koncepcióm az lenne, hogy gyorsan cserélhető akkus kocsikat gyártsanak.
Kifogy az akku, beállsz a "kútra" és robotkar kicseréli 2 perc alatt. Másrészt így az akkut nem megvenni kéne méreg drágán (~40%-a az új autó költségének) hanem töltötten bérelni. Hosszú távon úgysem hinném, hogy ingyenes marad. Ezzel olcsóbb új autók lehetnének, nem kéne aggódni az élettartam miatt, szabványos mérettel javulnának a költségek, újrafelhasználás, stb. stb... rengeteg előnye lehetne.
A Renault ezt találta ki, de nem lett belőle semmi. Márkaszervízekben lehetett volna a csere. Az akkupakk nem a tiéd és a cserénél fizetsz a feltöltött pakkért. Nem volt elvetélt ötlet, mégis az lett...
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- R.G.
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1373
- Csatlakozott: 2012.04.12., csüt. 10:45
- Értékelés: 288
- Tartózkodási hely: Budapest
Wittao mozi- és zeneszobája
Wittao! A mai nap milyen volt az autóval ha használtad? Tapasztalat? Csak mert nagyom abbamaradt a vita
Lexicon MC-10, Emotiva XPA-2, XPA-3, B1, Arendal 1723 THX, 1723S THX, Sony 55", Benq W2000, Elite Screens Saker 100", Xiaomi TV Box, nvidia SHIELD TV PRO, Synology, Supra, Van-Damme Starquad, Furukawa, Vention,
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15762
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Wittao mozi- és zeneszobája
3 hours ago, ZolaBA said:
Talán már itt is mondtam, de azért leírom megint Az én koncepcióm az lenne, hogy gyorsan cserélhető akkus kocsikat gyártsanak.
Az ötlet jó, de ha megnézed, egy elektromos autókban mekkora helyet és tömeget képviselnek az akkuk, akkor érezni fogod a helyzet bonyolultságát. Ha még azt is nézzük, miként vannak beépítve, akkor igen nehézzé válik a küldetés. Pl. a Teslánál szinte a teljes "alváz" akkuval van tele, lehetetlen cserélni az autó szétbontása nélkül.
A jövő nyilván elhozza majd a hatékonyabb, tartósabb, kisebb, modernebb akkukat. Jelenleg ez az elektromos autózás legnagyobb kerékkötője.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15762
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Wittao mozi- és zeneszobája
3 hours ago, avl2 said:
a minden 3. elektromos: na ne mar. uj auto eladasnal sem igazan hihetö NL-ra (szemben N-val), a meglevö allomanynal gyakorlatilag lehetetlen, azaz kizart, hogy minden 3. szemelyauto elektromos legyen. kicsit olyan amit irtal, mint musiccenter-re irt csillio Watt-ok
Igazad van, az új eladásokra gondoltam, csak nem azt írtam. A zöld topikban pár hete már szóba került a holland piac, ott belinkeltem forrásokat, most nem keresem meg.
- R.G.
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1373
- Csatlakozott: 2012.04.12., csüt. 10:45
- Értékelés: 288
- Tartózkodási hely: Budapest
Wittao mozi- és zeneszobája
De megy még a vita a tábirok között
Lexicon MC-10, Emotiva XPA-2, XPA-3, B1, Arendal 1723 THX, 1723S THX, Sony 55", Benq W2000, Elite Screens Saker 100", Xiaomi TV Box, nvidia SHIELD TV PRO, Synology, Supra, Van-Damme Starquad, Furukawa, Vention,
Wittao mozi- és zeneszobája
38 minutes ago, ZolaBA said:
Talán már itt is mondtam, de azért leírom megint Az én koncepcióm az lenne, hogy gyorsan cserélhető akkus kocsikat gyártsanak....
ne ide ird ! ird meg Elon Musk-nak, es többi autogyarnak. szamlaszamoddal együtt. logisztika, raktarozasi meret, költseg nem tudom milyen lenne, de nekem is szimpatikus lenne, egy gyors energiapotlasra megoldasnak
Wittao mozi- és zeneszobája
20 minutes ago, ZolaBA said:
Talán már itt is mondtam, de azért leírom megint Az én koncepcióm az lenne, hogy gyorsan cserélhető akkus kocsikat gyártsanak.
Kifogy az akku, beállsz a "kútra" és robotkar kicseréli 2 perc alatt. Másrészt így az akkut nem megvenni kéne méreg drágán (~40%-a az új autó költségének) hanem töltötten bérelni. Hosszú távon úgysem hinném, hogy ingyenes marad. Ezzel olcsóbb új autók lehetnének, nem kéne aggódni az élettartam miatt, szabványos mérettel javulnának a költségek, újrafelhasználás, stb. stb... rengeteg előnye lehetne.
Igen leirtad mar, de sztem hibas a gondolat meneted. A megveszem az uj akkut nem valos veszely. Kb annyira veszely, mint az uj motor kell az autoba, vagy motorgeneral. Motorokat sem cserelnek a kuton, mert van ami eleri a futsateljesitmenyenek a veget. Ilyen alapon azt is lehetne kolcsonozni. Mire odakerul valaki h akkut kelljen cserelni, lesz utangyartott olcson. A hatotavok kitolasa, a toltesi idok leszoritasa, es a teljes infrastruktura kialakitasa a legfontosabb.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1906
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1724
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Wittao mozi- és zeneszobája
Talán már itt is mondtam, de azért leírom megint Az én koncepcióm az lenne, hogy gyorsan cserélhető akkus kocsikat gyártsanak.
Kifogy az akku, beállsz a "kútra" és robotkar kicseréli 2 perc alatt. Másrészt így az akkut nem megvenni kéne méreg drágán (~40%-a az új autó költségének) hanem töltötten bérelni. Hosszú távon úgysem hinném, hogy ingyenes marad. Ezzel olcsóbb új autók lehetnének, nem kéne aggódni az élettartam miatt, szabványos mérettel javulnának a költségek, újrafelhasználás, stb. stb... rengeteg előnye lehetne.
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Wittao mozi- és zeneszobája
3 minutes ago, avl2 said:
termeszetesen nem tetlenkednek. eleg pl. itt megnezni a programcimeket: https://wiener-motorensymposium.at/prog ... hprogramm/ pl.:
AVL List GmbH, Graz: Antriebssysteme im Wandel
Hocheffizienter elektrischer Antrieb für Nutzfahrzeuge
BMW Group, München: Die elektrische Antriebstechnologie der BMW Group
AUDI AG, Ingolstadt: Das elektrische Antriebssystem im neuen Audi e-tron
BMW Group, München: Innovationen in elektrifizierten Antrieben und Herausforderungen für zukünftige Architekturen.
Hyundai Motor Company, Gyeonggi-do, Korea: Die nächste Generation Brennstoffzellen-Auto von Hyundai Motor Company
Nissan Motor Co., Ltd., Kanagawa, Japan: Nissan‘s elektrische Antriebsstrang-Strategie
Daimler AG, Stuttgart: Die Zukunft bewegen – das Beste aus zwei Welten
....
...eljen a verseny, legyen egyik jobb, mint a masik, amiböl a fogyaszto profitalhat.
Tesla uj szereplö, felkavarja a vizet, a többi, regi autos ceg sem mind ostoba csalokbol all, lesz komoly verseny, taktika, strategia összecsapasa. nyilvan a Tesla belsöegesü motorral nem (sem) tehet haszonra szert, a többiek sokat invesztaltak abba, nem hagyhatjak veszni - miböl lenne haszon, fizu a sok dolgozonak, cegfenntartas es fejlesztes ? nem dobjak azt sutba, de nem is alszanak a jövö technologiaja fele sem.
Én azt tudom elmondani amit a mai napig látok. Ha nincs a Tesla, nincs elektromos autózás. Kellett egy kényszerítő erő, h mozduljanak, erre tökéletes volt a Tesla. Ha a nagyokat nézem, óriási marketing dumák vannak, így a jövő, úgy a jövő. Miközben, idióta lócitrom formájú dodzsemekkel traktálják a piacot. Ráadásnak méregdrágán, üdítő az új Lief ár, teljesítmény, nagyság aránya köztük. Persze tervekről beszélhetünk, meg irkálhatunk, csak a kézzel fogható tettek hiányoznak. A szavak mindig is ingyen voltak mindenben. Meglátjuk majd. Ez a megtérülés dolog meg, annyira azért nem kéne túllihegni, rég megtérült már nekik 2000 óta. Jézus isten mennyit legyártottak ez idő alatt. Feltételezem nem kevés haszonnal, nem nagyon féltem egyik gyártót sem.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Wittao mozi- és zeneszobája
1 hour ago, fapaci said:
A robbanómotoros .....
...Hollandiában már most is elektromos minden 3. személyautó és nincs gondjuk a töltéssel.
ejnye no. sajnos mas is irt robbanomotort, ami ha robban, akkor mar nagy a baj.
a minden 3. elektromos: na ne mar. uj auto eladasnal sem igazan hihetö NL-ra (szemben N-val), a meglevö allomanynal gyakorlatilag lehetetlen, azaz kizart, hogy minden 3. szemelyauto elektromos legyen. kicsit olyan amit irtal, mint musiccenter-re irt csillio Watt-ok
pl.: https://www.focus.de/auto/elektroauto/m ... 29020.html
Wittao mozi- és zeneszobája
13 hours ago, R.G. said:
Információim szerint azért az európai gyártók sem tétlenkednek. ...
termeszetesen nem tetlenkednek. eleg pl. itt megnezni a programcimeket: https://wiener-motorensymposium.at/prog ... hprogramm/ pl.:
AVL List GmbH, Graz: Antriebssysteme im Wandel
Hocheffizienter elektrischer Antrieb für Nutzfahrzeuge
BMW Group, München: Die elektrische Antriebstechnologie der BMW Group
AUDI AG, Ingolstadt: Das elektrische Antriebssystem im neuen Audi e-tron
BMW Group, München: Innovationen in elektrifizierten Antrieben und Herausforderungen für zukünftige Architekturen.
Hyundai Motor Company, Gyeonggi-do, Korea: Die nächste Generation Brennstoffzellen-Auto von Hyundai Motor Company
Nissan Motor Co., Ltd., Kanagawa, Japan: Nissan‘s elektrische Antriebsstrang-Strategie
Daimler AG, Stuttgart: Die Zukunft bewegen – das Beste aus zwei Welten
....
...eljen a verseny, legyen egyik jobb, mint a masik, amiböl a fogyaszto profitalhat.
Tesla uj szereplö, felkavarja a vizet, a többi, regi autos ceg sem mind ostoba csalokbol all, lesz komoly verseny, taktika, strategia összecsapasa. nyilvan a Tesla belsöegesü motorral nem (sem) tehet haszonra szert, a többiek sokat invesztaltak abba, nem hagyhatjak veszni - miböl lenne haszon, fizu a sok dolgozonak, cegfenntartas es fejlesztes ? nem dobjak azt sutba, de nem is alszanak a jövö technologiaja fele sem.
Wittao mozi- és zeneszobája
1 minute ago, avl2 said:
epp most nezegetem a 2018-as becsi motorszimpozium anyagat, abban:
egyebkent en is hasonloan gondolkodom. a most 14 eves kis japan benzinest elhajtom remelem meg nehany evig, es addigra siman lehet, hogy elektromos odajut, hogy azt vehetek (egyetlen "csaladi" autonak)
Az új Opel Ampera, és a Modell 3 már most 500 környékén van. Ahogy halad az idő fejlődnek az akkupakkok, és a távolságok is. Napi városi ingázáshoz már elég az ami most van. Egy Lief-el, már lemész Pécs távolságot. Alakul ez szépen.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Wittao mozi- és zeneszobája
11 hours ago, wittao said:
....Nálam úgy érzem 500km stabilan elérhető hatótáv és kiépített töltőhálózat a környező országok autópályái ...
epp most nezegetem a 2018-as becsi motorszimpozium anyagat, abban:
egyebkent en is hasonloan gondolkodom. a most 14 eves kis japan benzinest elhajtom remelem meg nehany evig, es addigra siman lehet, hogy elektromos odajut, hogy azt vehetek (egyetlen "csaladi" autonak)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15762
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11042
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Wittao mozi- és zeneszobája
31 minutes ago, lehoako said:
Ez teljesen igaz, de az áramot jóval macerásabb tárolni, mint a benzint. A szállítás meg megint egy érdekes kérdés, igen, kis áramról otthon tölteni, ez megoldható, alapvetően decentralizált jelleggel, de pl. egy parkolóházban milyen kábelezés kell majd, ha mondjuk 20 autót töltök gyorstöltéssel egyszerre egy villanykútról? És meddig tart majd?
Ezek megoldandó feladatok, én nem látok bennük nagy nehézséget. Egyébként azt mondják, az ezüst kábelen töltött autó jobban megy.
Wittao mozi- és zeneszobája
10 minutes ago, wittao said:
Em is ugy erzem nem az infrastruktura ezen formaja lesz a gatja az elterjedesnek. Sokkal inkabb az, hogy a kormanyzati programunkban megigert toltohalozat elmaradt (legalabbis joresze), emellett ami meg is valosult nem az autopalyaink melletti benzinkutakon, hanem bent a varosokban. Mondjuk adott valakinek egy 150km megtetelere alkalmas elektromos autoja, neki egy Szekesfehervar - Nyiregyhaza utvonalon 2x kellene telehuzni az akkukat (felteve ha otthonrol sem uresen indul el), es ilyen tavolsagokat manapsag mar autopalyakon teszunk meg, meg neha jol is esik egy 10-20 perces “kutazas” . Elektromos autoval jelenleg le kene jonni az autopalyarol, be valami kozeli nagyvarosba es ott tolteni majd vissza... legalabb plusz 10-10 km mindegyik.
Ezen kivul egy baromi nagy nevezektani felreertes van, az allami kiirasnal mindenhol a gyorstoltoket irjak ki (nem feltetlwnul rosszhiszemusegbol), pedig villamtoltoket kellene, a toltesi sebesseg a fele a masikenak (mar amelyik auto kepes erre)... de nagyon nem mindegy, hogy 150 km-nyi auozast 20perc alatt bevaghatok az akkuba vagy nem, mert ez bizony sokaknal donto tenyezo a vasarlasnal.
Emiatt irtam, hogy villamtolto-halozat orszagosan a palyak mellett (ebbol osszesen 20-20 kellene iranyonkent, tehat 40 paros toltooszloprol beszelunk), es nekem egy minimum 400 de inkabb 500 km hatotavu normalis meretu auto. Azonnal mennek a boltba, plusz meg a napelemeket is hajigalnam fel a tetore (legalabb ennyivel jaruljak hozza...
azt tudtatok, hogy az eddigiekkel ellentetben nagyjabol 14-15 Ft/kWh aron a szolgaltato megveszi toletek az aramot, amit nem hasznaltok fel es megtermeltetek napelemmel? Nagyon gondolkodom, hogy valami nagyobb panelcsoportot feldobok a tetore, keszulok az elektromos autozasra (es kornyezeti szempontbol a lelkem apolasara ).
Sok mindent tudok, megveszi az enyhe túlzás, papíron jól mutat. Egy olyan fejlesztésre kell törekedned ahol közel egálba vagy az Elművel. Egyértelmű, h visszatermelsz a hálózatba. Két óra van fent. A te megtermelt áramod, meg az Elmű fogyasztás. Ha többletet termelsz az nem annyira jó, pénzt kapni tőlük rémálom, szóval a legjobb út, ha úgy alakítod, h nulla, vagy te fizess pár ezret. Bocs ha tudtad, sokan nincsenek tisztában ezzel. Amúgy nem egy napenergiával működő háznál van elektromos autó. Több helyen láttam már, Harasztin is van egy hely, az Ampera ott áll az udvarba. Ma amikor a töltők ingyenesek, igazán jó dolog elektromos autót tartani. Töredék pénz, szerviz, mint egy bármilyen hagyományos autó. Nekem egy Lief hatótávja simán kielégítené a napi munka igényemet, 100-150 kilométer. Otthon 380-ról töltve hamar teli is menne. Vagy épp amerre járok, feldugdosva egy egy Penny parkolóban. Csak a csomija kicsi a melóhoz, az NV200 meg drága, már az új.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Wittao mozi- és zeneszobája
Van az a pénz.
Sok régi kacat.(Na jó azért van pár új cucc is.) Kár is velük foglalkozni, de én el vagyok velük.
Nem mindig a drágább cucc a jobb, néha vannak kivételek......
Nem mindig a drágább cucc a jobb, néha vannak kivételek......