Avglas írta: ↑2019.07.22., hétf. 18:44
A hangoldalról Tibi majd ír részletesen....
Hát annyira részletesen nem tudok írni még a hangról, mert eléggé új számomra is. Inkább a miérteket tudom leírni és az ide vezető útról tudok beszámolni, hátha valakit érdekel.
Szögezzük le az elején, hogy számomra a zene nagyon sokadrangú, ez az évek alatt még jobban háttérbe szorult. Nekem a moziszoba, a filmekről szól, szinte 100%-ban.
A lényeg, hogy az általam kedvelt Martin Logan szettet egy használt pro cinema szett váltotta, amely hozza az általam elvártakat, mind minőségre, mind mennyiségre.
Most mondhatnám, hogy járom a saját utam, de ez csak részben igaz.
Nálam a szemlélet változást a 2 és fél evvel ezelőtti ISE kiállítás hozta, ahol az Alcons Audio, hatalmas hangszórós rendszere mindent vitt. Amely bár csúnyácska volt, a kiállítás sok versenyzője között, de a hangja vert mindent.
Erre az élményre tett rá egy lapáttal Hiccusz JBL Pro-Crown rendszere, akinél azt is megtapasztaltam, hogy ezek a bazi nagy hangfalak, kicsi térben is nagyon jól működnek.
Akkor volt egy hirtelen felindulásom, hogy cserélek, de mivel JBL-t csak újan lehetett volna beszerezni, azok ára meg kb ott lett volna, mintha eladom a Logan szettemet. Ezért úgy döntöttem, hogy nem vagyok a magam ellensége és nem veszek több hetes-hónapos nyűgöt a nyakamba, amivel az eladás és a mozi átépítése járt volna. Főleg úgy, hogy pénzben ugyanott lettem volna vagy esetleg kicsit még mínuszban is.
Így elvetettem az ötletet és élveztem tovább a meglévőt, ami nagyszerű produkciót nyújtott, így azért nem voltam elégedetlen.
Ezen az elégedettségen kicsit csorbított, amikor decemberben a HM Stúdió Synthesis rendszerét fülelhettem meg. Ez ugyanis újra előhozta bennem a vágyat a hatalmas membrános hangfalak iránt, mert ezt a fokú, öblös, testes hangot csak ilyesmi rendszerektől hallottam. Az idei ISE se könyítette meg a dolgom, mivel az Alcons ismét odatette magát, amihez szorosan zárkózott az Aurea, a Synthesis és a Procella is. Itt a kiállításon kristályosodott ki számomra teljesen, hogy az ilyen nagymozis megközelítés áll legközelebb hozzám. Például az Paradigm hiába állított ki egy nagyon drága, a zászlóshajó hangfalaiból álló szettet, amit ráadásul erős és szintén drága Anthem végfokokkal hajtottak és amúgy szuperül is szólt, mert számomra ezek a hifis hangfalak nem tudták, ami az én kedvencem, a kompromisszum mentes, nagy mozis hangot.
Persze annyiban jó helyzetben voltam, hogy a felsorolt rendszerek sokkal drágábbak, mint a korábban említett JBL Pro szett, így nem fájdítottam a szívem.
Aztán májusban egy kedves barátom felhívta egy használt hangfalakból álló szettre a figyelmemet, amiről igazából azt se tudtam, hogy eszik-e vagy isszák, csak annyi látszódott, hogy hasonlít kinézetre a JBL Pro szériára.A márka neve K.C.S. Egy spanyol, a kereskedelmi mozikba gyártó cégről van szó. A neten találtam pár hivatkozást róluk, amik biztatónak tűntek és mivel nem volt messze Ausztriában a hely, ahol árulták és meglehetősen kedvező volt az ár is, így belevágtam.
Igazaból 10 napja lettem nagyjából kész az átalakításokkal, ami magába foglalta a szoba teljes átkábelezését a vászon alól, az előtérbe,ide került ki ugyanis az összes elektronika és a vetítő is. A Pali féle Projectiondesign is ezért jöhetett szóba, mert a mozin kívűl nem zavaró a nagy működési zaja.Azért nagyjából kész a rendszer,mert az egyik szub még hiányzik a rendszerből, de még így is maximálisan elégedettnek mondom magam, ha a kép és főleg a hang minőségéről beszélek.
Az meg, hogy mindezt töredék áron, a régihez képest, számomra a hab a tortán.
A lényeg, hogy köszönettel tartozom Hiccusznak, hogy felvállalta hazánkban az úttörő szerepét és elsőként csinált Pro Cinema összetevőkből házimozit, amely nagyban befolyásolta az én döntésemet is.
