Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Akusztika a moziszobában
Re: Akusztika a moziszobában
Igen, így van. Egyelőre nem a hangzással van a baj, hanem a hangfalak elhelyezésével. Mivel még most költözködünk, ez ilyen, lesz jobb, a késztől és a jó hangzástól még nagyon messze van. A jelenlegi gond hogy 7.1 helyett 5.1-nél tartok, mivel a hátsó hangfalakat nem tudom elhelyezni. Erre kénék ötleteket, hátul hogyan lehetne surround+surround back hangfal elhelyezve :)
Online
- -KP-
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5942
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1714
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Akusztika a moziszobában
Full csupasz az összes falad és mellé ott van még a full csupasz csempe és plafon. Nem tudom elképzelni, hogy ez így jól szólna :(
Re: Akusztika a moziszobában
Köszönöm a véleményt, egyelőre visszatértem az 5.1-hez. Csatoltam képeket a nappaliról, hátha van ötlet.... A kupit kéretik nem nézni, még költözködünk :) Ameddig én eljutottam hogy marad a jelenlegi elhelyezés, mennyezetről lógatva kisebb polcsugárzókkal tudok megoldani még hangfalakat amik "magassági" sugárzóként üzemelnének, tehát nem surround back-ként.Nem tudom ez mennyit adhat a hangzáshoz, sosem hallgattam még ilyen konfigurációt..
Re: Akusztika a moziszobában
Sziasztok!
Segítség kellene/vélemény a szakavatott fülektől. Új szobába költözött a mozim, és a surroundra használt hangfalak (B&W 602 S2) elhelyezésébe úgy tűnik beletörik a bicskám. A szoba adottságai miatt a surroundok a néző elé kellene kerüljenek úgy 1,5 méterrel :/ A néző előtt a falra merőlegesen állítva (így ugye a néző a hangfal oldalát látja), a néző mögött szintén 2 db 602-es mint surround back, és sehogy sem szól. Fordítsam hátrafelé, a néző felé a surroundokat? Vagy keresgéljek "igazi" surround/dipól hangfalakat? Egyelőre kénytelen voltam visszatérni az 5.1-hez, nem igazán boldogulok az elhelyezéssel. A problémát az okozza hogy a szobában kettő ablak van. Ide kellene elhelyezni a surroundot, mert hátrébb már csak a surround back-nek van hely. Vagy elfér itt is a surrond is viszont így a surround, és surr back között úgy 10-15 centi maradna, ami már ránézésre is fáj :/ Bármilyen építő ötletre kíváncsi vagyok...
Segítség kellene/vélemény a szakavatott fülektől. Új szobába költözött a mozim, és a surroundra használt hangfalak (B&W 602 S2) elhelyezésébe úgy tűnik beletörik a bicskám. A szoba adottságai miatt a surroundok a néző elé kellene kerüljenek úgy 1,5 méterrel :/ A néző előtt a falra merőlegesen állítva (így ugye a néző a hangfal oldalát látja), a néző mögött szintén 2 db 602-es mint surround back, és sehogy sem szól. Fordítsam hátrafelé, a néző felé a surroundokat? Vagy keresgéljek "igazi" surround/dipól hangfalakat? Egyelőre kénytelen voltam visszatérni az 5.1-hez, nem igazán boldogulok az elhelyezéssel. A problémát az okozza hogy a szobában kettő ablak van. Ide kellene elhelyezni a surroundot, mert hátrébb már csak a surround back-nek van hely. Vagy elfér itt is a surrond is viszont így a surround, és surr back között úgy 10-15 centi maradna, ami már ránézésre is fáj :/ Bármilyen építő ötletre kíváncsi vagyok...
Re: Akusztika a moziszobában
Sziasztok
Bp-n van aki szobai házimozi bemérését, beállítását, kalibrálását csinálja ?
Bp-n van aki szobai házimozi bemérését, beállítását, kalibrálását csinálja ?
- Quetz
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2003
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 736
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Akusztika a moziszobában
Audioholics: Don't Make this Multi-Subwoofer Placement Mistake - Get Better Bass
youtu.be/7ieX40Ktaxs
youtu.be/7ieX40Ktaxs
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Online
- -KP-
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5942
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1714
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Akusztika a moziszobában
Ezen az ábrán melyik melyik? Egyébként az Anthem nem is ajánlja a korrekciót 5khz felett, de a gyári alapbeállítás azt hiszem 2khz.fapaci írta: ↑2021.07.12., hétf. 10:04Meglepne. Gyorsan belenéztem egy általam kalibrált Anthem és egy UMIK-1 gyári kalibrációs adataiba. 1 kHz alatt 1-2 dB mértékű korrekciókat tartalmaz, felette 3-4 dB. Előbbi az én méréseim alapján is korrekt, a magassabb oktávokban viszont erősen csaltak. Mindez grafikusan ábrázolva:
Anthem correction.jpg
Re: Akusztika a moziszobában
Megnéztem, elnézést, igazatok van, valóban rosszul emlékeztem
12 Hz alatt megy 2 fölé, 14 Hz-felett már 1 alatt van, és amúgy 20 Hz alatt mindegy is.
8000 Hz után megy 1 fölé, és 17 kHz után már 7 felett van (mondjuk már ez is mindegy)
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Re: Akusztika a moziszobában
Csatoltam az összes mérést (Aud ki és be a három üléshez, csak main, csak subok és kettő együtt variációkban)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15852
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11163
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Akusztika a moziszobában
Okosabbak lennénk, ha megmutatnád a front és szubsugárzók átvitelét is külön görbéken, nem csak az eredőket. No meg a fázismeneteket sem lenne baj látni.
Re: Akusztika a moziszobában
Elég furcsa jelenség, hogy az audyssey előtt közel tökéletes main-sub integrációt mérek, utána pedig teljesen elromlik.
Az egyetlen különbség: audio/auddyssey/multiEQ XT beállítás =reference és =off.
Próbáltam végiglépdelni a sub távolságbeállítását 0.2m-ként, de egyszerűen nem tudok olyan szép görbét elérni mint audyssey off-al, főleg nem konzisztensen mindhárom ülésre.
Van valami trükk esetleg amivel próbálkozás nélkül megoldható a helyzet? Mit ad még a fenn említett beállítás az EQ mellett?
A távolság megadható Audyssey=off mellett is, így azt hittem, ez a beállítás a main-sub integrációt nem fogja érinteni, nem értem, miért romlik el a helyzet.
Csatoltam a 3 üléspozícióm görbéit a menüpont ki és bekapcsolt állapotában.
Crossover: 80Hz
Az egyetlen különbség: audio/auddyssey/multiEQ XT beállítás =reference és =off.
Próbáltam végiglépdelni a sub távolságbeállítását 0.2m-ként, de egyszerűen nem tudok olyan szép görbét elérni mint audyssey off-al, főleg nem konzisztensen mindhárom ülésre.
Van valami trükk esetleg amivel próbálkozás nélkül megoldható a helyzet? Mit ad még a fenn említett beállítás az EQ mellett?
A távolság megadható Audyssey=off mellett is, így azt hittem, ez a beállítás a main-sub integrációt nem fogja érinteni, nem értem, miért romlik el a helyzet.
Csatoltam a 3 üléspozícióm görbéit a menüpont ki és bekapcsolt állapotában.
Crossover: 80Hz
Re: Akusztika a moziszobában
Umik1 90fokos nekem ilyen. 20Hz alatti részt eddig nem néztem. Itt tényleg csökkent, biztos ezt láttad.
PC hangkártyával, kommersz Monitor Audio szett, lomis PA végfokok, DIY szub, hullámos talján vászon, porszívó hangú mókolt PD F22
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15852
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11163
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Akusztika a moziszobában
Meglepne. Gyorsan belenéztem egy általam kalibrált Anthem és egy UMIK-1 gyári kalibrációs adataiba. 1 kHz alatt 1-2 dB mértékű korrekciókat tartalmaz, felette 3-4 dB. Előbbi az én méréseim alapján is korrekt, a magassabb oktávokban viszont erősen csaltak. Mindez grafikusan ábrázolva:
Re: Akusztika a moziszobában
Most már elbizonytalanìtottatok, otthon ránèzek.
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
Re: Akusztika a moziszobában
Nekem XTZ-nél is és az UMIK1-nél is a magasnál van a legnagyobb belenyúlás a kalibrációs fájlban.
PC hangkártyával, kommersz Monitor Audio szett, lomis PA végfokok, DIY szub, hullámos talján vászon, porszívó hangú mókolt PD F22
Re: Akusztika a moziszobában
Az Umik1-em kalibráciòs file-ját átnèzve szub fekvenciákon sokkal nagyobb korrekciòkat alkalmaz, mint felső frekiken.
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
- Quetz
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2003
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 736
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Akusztika a moziszobában
A miniDSP-t úgy van értelme használnod, hogy egy LFE kimenetet kötsz bele, majd a jelet két kimenetre küldöd.Blondsztyú írta: ↑2021.07.11., vas. 10:24Igen,elnézést!fapaci írta: ↑2021.07.11., vas. 10:11MiniDSP-ből is sokféle létezik és nem mindegy, melyiket akarod használni.Blondsztyú írta: ↑2021.07.11., vas. 09:51Adott egy Marantz 8801 típ. Audyssey képes processzor,MiniDsp-vel szeretném a meglévő két szubot a processzoros mérés előtt kiegyengetni. (Nem én csinálom!)
A Marantzból a Minibe melyik bekötési mód az ideális?
A típusa MiniDsp 2x4 (nem a HD-s kivitel)
A két kimenetről külön csinálsz egy-egy mérést REW-el, majd az Alignment Tool segítségével megkeresed az ideális késleltetést a kettő között. Ha ez nagyobb mint 7.5ms akkor a 2x4 HD-re lesz szükséged.
Az LFE Audyssey processzálást a MultEQ appal tudnád kikapcsolni, de az a 8801-et nem támogatja. A D+M termékek limitációja, hogy a hangfalak közötti távolság nem lehet nagyobb mint 6m/20f. Ha ez nem megfelelő, akkor kell külső EQ-t használni késleltetés miatt. Ez megteheted mondjuk forrás oldalon is, pl EQ APO használatával, de akkor meg az Atmos-ról kell lemondanod.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
- Blondsztyú
- Fórumlakó

- Hozzászólások: 527
- Csatlakozott: 2013.11.27., szer. 15:59
- Értékelés: 78
- Tartózkodási hely: Nyugat Mo.
Re: Akusztika a moziszobában
Igen,elnézést!fapaci írta: ↑2021.07.11., vas. 10:11MiniDSP-ből is sokféle létezik és nem mindegy, melyiket akarod használni.Blondsztyú írta: ↑2021.07.11., vas. 09:51Adott egy Marantz 8801 típ. Audyssey képes processzor,MiniDsp-vel szeretném a meglévő két szubot a processzoros mérés előtt kiegyengetni. (Nem én csinálom!)
A Marantzból a Minibe melyik bekötési mód az ideális?
A típusa MiniDsp 2x4 (nem a HD-s kivitel)
Zidoo UHD-3000/Marantz AV8801/Emotiva XPA-5 Gen.2
Triangle Genese Quartet - Voce -Trio 5.2
2xML Dynamo-1500X/AQ CastleRock/AQ XLR/Earth,Mackenzie,Husky/Tápszürő:
Furutech e-TP66EG
Proji:Epson 9300/Synology NAS/AQ HDMI Active Cinnamon4K/ 120"motorized tensioned screen/
Triangle Genese Quartet - Voce -Trio 5.2
2xML Dynamo-1500X/AQ CastleRock/AQ XLR/Earth,Mackenzie,Husky/Tápszürő:
Furutech e-TP66EG
Proji:Epson 9300/Synology NAS/AQ HDMI Active Cinnamon4K/ 120"motorized tensioned screen/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15852
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11163
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Akusztika a moziszobában
MiniDSP-ből is sokféle létezik és nem mindegy, melyiket akarod használni. Ha valamelyik komolyabb verzió kerül a rendszeredbe, akkor én arra bíznék mindent, ez esetben mindegy, hány bemenetet használsz, a jelutat szabadon lehet konfigurálni. Ami fontos, hogy a kettős processzálást kerülni kell, tehát miniDSP használata esetén a Marantzban ki kell kapcsolni minden beavatkozást a szubcsatornán. Hogy erre milyen lehetőség van, azt nem tudom. Másik megoldás, hogy a késleltetést a Marantzra bízod, a szintkorrekciót pedig a miniDSP végzi, ez esetben mindkét bemenetet használnod kell.Blondsztyú írta: ↑2021.07.11., vas. 09:51Adott egy Marantz 8801 típ. Audyssey képes processzor,MiniDsp-vel szeretném a meglévő két szubot a processzoros mérés előtt kiegyengetni. (Nem én csinálom!)
A Marantzból a Minibe melyik bekötési mód az ideális?
Akusztikailag problémás szobákban a szubsugárzók késleltetését sokszor elhibázzák az automata rendszerek, mert becsapják őket a reflexiók és állóhullámok. Korrekt manuális mérés ad megfelelő megoldást.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15852
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11163
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Akusztika a moziszobában
Szerintem a kérdező a mikrofonokról érdeklődött, nem a mérőrendszerekről. Maguk a mikrofonok nem szoktak nagy hibát véteni a basszus sávban, inkább a felső oktávokban hazudnak, illetve kalibráció nélkül a grafikonok skálázása is hamis lesz. Az automata mérőrendszerek viszont tényleg nagyon viccesen működnek néha.szepi0808 írta: ↑2021.07.10., szomb. 20:48Legfőbb képpen a basszus frekvenciákban dolgozik rosszul, de ez igaz a YAPO-ra és a többi kommersz mikrofonos kalibrációkra.Obico írta: ↑2021.07.10., szomb. 18:52Valaki vetette már össze audyssey mikrofont mondjuk egy umik-1-el REW-ben?
A két subom elhelyezéséhez/kalibrálásához az audyssey mikrofonját használtam és teljesen plauzibilis görbéket adott (jelzett beesés és kiemelés adott frekvencián hallásra tényleg ott volt).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Luxor Audio 2021.07.11., vas. 10:14-kor.
- Blondsztyú
- Fórumlakó

- Hozzászólások: 527
- Csatlakozott: 2013.11.27., szer. 15:59
- Értékelés: 78
- Tartózkodási hely: Nyugat Mo.
Re: Akusztika a moziszobában
Üdv,mindenkinek!
Szakmai kérdésem lenne!
Előre elnézést kérek azoktól akiktől már érdeklődtem a témában,de két helyről két fajta álláspontú véleményt kaptam!
Adott egy Marantz 8801 típ. Audyssey képes processzor,MiniDsp-vel szeretném a meglévő két szubot a processzoros mérés előtt kiegyengetni. (Nem én csinálom!)
A Marantzból a Minibe melyik bekötési mód az ideális?
1.) Marantzból sub1 RCA kimenetén a Minibe,majd onnét a kimenetén a két szubba? 2.)Vagy a Marantz sub1 és sub2 RCA kimenetein 1-1 RCA-val bemenni Minibe és két kimenetén a két szubba?
Jelenleg próbáltam az Audyssey-el mérni a szobát (MiniDsp nélkül)és a két szubot külön méri.Ami viszont furcsa,hogy a szubok távolságát 6,9m és 8,3m-re lőtte be,holott kb. egyforma távra ülök(3-4m-re)mindkettőtől. A szubok lefele(padló felé sugároznak)ha ez számít bármit is!? ML Dynamo 1500X a típus.
Az Audysseyben állítható az 1 illetve 2 szubos felállás.Jelenleg XLR sub1 és XLR sub2 kimenetéről hajtom a Loganeket.
Akinek van tapasztalata vagy szakmailag melyik megoldás indokolt,szívesen veszem az ajánlásotok.
Bocsi ha láma vagyok a témában,de legalább kérdezek mielőtt....
Köszi a válaszokat előre is!
Szakmai kérdésem lenne!
Előre elnézést kérek azoktól akiktől már érdeklődtem a témában,de két helyről két fajta álláspontú véleményt kaptam!
Adott egy Marantz 8801 típ. Audyssey képes processzor,MiniDsp-vel szeretném a meglévő két szubot a processzoros mérés előtt kiegyengetni. (Nem én csinálom!)
A Marantzból a Minibe melyik bekötési mód az ideális?
1.) Marantzból sub1 RCA kimenetén a Minibe,majd onnét a kimenetén a két szubba? 2.)Vagy a Marantz sub1 és sub2 RCA kimenetein 1-1 RCA-val bemenni Minibe és két kimenetén a két szubba?
Jelenleg próbáltam az Audyssey-el mérni a szobát (MiniDsp nélkül)és a két szubot külön méri.Ami viszont furcsa,hogy a szubok távolságát 6,9m és 8,3m-re lőtte be,holott kb. egyforma távra ülök(3-4m-re)mindkettőtől. A szubok lefele(padló felé sugároznak)ha ez számít bármit is!? ML Dynamo 1500X a típus.
Az Audysseyben állítható az 1 illetve 2 szubos felállás.Jelenleg XLR sub1 és XLR sub2 kimenetéről hajtom a Loganeket.
Akinek van tapasztalata vagy szakmailag melyik megoldás indokolt,szívesen veszem az ajánlásotok.
Bocsi ha láma vagyok a témában,de legalább kérdezek mielőtt....
Köszi a válaszokat előre is!
Zidoo UHD-3000/Marantz AV8801/Emotiva XPA-5 Gen.2
Triangle Genese Quartet - Voce -Trio 5.2
2xML Dynamo-1500X/AQ CastleRock/AQ XLR/Earth,Mackenzie,Husky/Tápszürő:
Furutech e-TP66EG
Proji:Epson 9300/Synology NAS/AQ HDMI Active Cinnamon4K/ 120"motorized tensioned screen/
Triangle Genese Quartet - Voce -Trio 5.2
2xML Dynamo-1500X/AQ CastleRock/AQ XLR/Earth,Mackenzie,Husky/Tápszürő:
Furutech e-TP66EG
Proji:Epson 9300/Synology NAS/AQ HDMI Active Cinnamon4K/ 120"motorized tensioned screen/
-
darthdick
Re: Akusztika a moziszobában
YAPO!!!szepi0808 írta: ↑2021.07.10., szomb. 20:48Legfőbb képpen a basszus frekvenciákban dolgozik rosszul, de ez igaz a YAPO-ra és a többi kommersz mikrofonos kalibrációkra.Obico írta: ↑2021.07.10., szomb. 18:52Valaki vetette már össze audyssey mikrofont mondjuk egy umik-1-el REW-ben?
A két subom elhelyezéséhez/kalibrálásához az audyssey mikrofonját használtam és teljesen plauzibilis görbéket adott (jelzett beesés és kiemelés adott frekvencián hallásra tényleg ott volt).
NINJAAAAAAAA!!!!!szabadon Danieltől....
YPAO
Re: Akusztika a moziszobában
Legfőbb képpen a basszus frekvenciákban dolgozik rosszul, de ez igaz a YAPO-ra és a többi kommersz mikrofonos kalibrációkra.Obico írta: ↑2021.07.10., szomb. 18:52Valaki vetette már össze audyssey mikrofont mondjuk egy umik-1-el REW-ben?
A két subom elhelyezéséhez/kalibrálásához az audyssey mikrofonját használtam és teljesen plauzibilis görbéket adott (jelzett beesés és kiemelés adott frekvencián hallásra tényleg ott volt).
Epson EH-TW9300
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Akusztika a moziszobában
Valaki vetette már össze audyssey mikrofont mondjuk egy umik-1-el REW-ben?
A két subom elhelyezéséhez/kalibrálásához az audyssey mikrofonját használtam és teljesen plauzibilis görbéket adott (jelzett beesés és kiemelés adott frekvencián hallásra tényleg ott volt).
A két subom elhelyezéséhez/kalibrálásához az audyssey mikrofonját használtam és teljesen plauzibilis görbéket adott (jelzett beesés és kiemelés adott frekvencián hallásra tényleg ott volt).
- Quetz
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2003
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 736
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Akusztika a moziszobában
Ha már akusztika, akkor belefutottem ebbe:
A kalkulátor itt található: https://jhbrandt.net/resources/#toolsSimply put; Yes, there is a relationship which sets the bandwidth of the diffusor. Too large a bandwidth can reduce the efficiency of the diffusor. For this reason Diffractals were designed. My recommendation would be to set the bandwidth to cover only about 2 octaves maximum, ie; from 500Hz to 2kHz or from 1kHz to 3kHz.
The well width determines the HF cut-off & the diffusor depth determines the LF cut-off. Also note that diffusors are often effective to 1.5 times the cut-off frequency.
When designing a custom diffusor for a particular room it is important to determine the regions of sound for that room. For example; a room that has the dimensions H = 350cm (320.9"), W = 560cm (220.5"), and D = 815cm (137.8") that is treated so that the averaged decay is about 0.4 sec. (RT-60) will have the following regions:
F1. (low frequency cut-off) = 21.09Hz
F2. (beginning of transition/diffusive region) = 94.73Hz
F3. (beginning of Ray region) = 378.91Hz
F4. (high frequency cut-off) = 20kHz ** sound does not cut off, but our attention does.
The diffusor recommendation for this room would be for a diffusor that has a design goal bandwidth from 756Hz to 3kHz. This diffusor would effectively cover the spectrum from 378.9Hz through to 9kHz - & that's plenty!
For a better understanding of the relationship of well width and diffusor depth get a copy of "Acoustic Absorbers and Diffusers" by Trevor J. Cox and Peter D’Antonio. Good luck!
Cheers,
John
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.




