A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Én még olyat nem láttam, hogy egy azonos végfokcsalád nagyobb tagja több bemeneti feszültséget igényelne a csúcsteljesítményhez......
Hááát, elég szomorú és óriási katyvasz lenne, ha egy erősítőcsaládnak nem az erősítése lenne a fix, hanem a maximális teljesítményhez a bemeneti jel nagysága.
A legtöbb végfok 26 dB, vagy 29 dB erősítésű teljesítménytől függetlenül. Jobbaknál az erősítés független az XLR és az RCA bemenettől is.
Az Anthem teljesítmény erősítőknek pl. 29 dB az erősítésük típustól, teljesítménytől függetlenül:
A lényeg, hogy az erősítés a fix és nem a MAXIMÁLIS teljesítményhez szükséges bemeneti jel nagysága.
Nagyobb teljesítményű erősítő nagyobb bemeneti feszültségre adja le a maximális teljesítményét.
Ez így teljesen normális. Könnyen kezelhető.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LIMAR 2020.03.22., vas. 18:24-kor.
Hifinél van ilyen, nekem is van ilyen kombóm,végerősítő saját előfokával futja ki magát igazán, teljes teljesítményét is saját előfokával tudja leadni. De van még néhány példa erre, bár nekem még AVR processzornak használva nem okozott problémát,de processzorral valóban jobban kifutja magát pl az emotiva végfokaim.
Tehát ez tényleg lehet valóban probléma,nagyobb rendszer építésekor érdemes kicsit odafigyelni.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Mert általában az erősítést választják meg 29 dB-re vagy 23dB-re, ami állandó. Egy nagyobb teljesítményű végfok emiatt nagyobb bemeneti feszültséget igényel, vagy lehet az erősítést feljebb venni, de nem túl szerencsés sokféle egyéb paraméter romlása miatt, pl SNR.
Ha tudnál esetleg valós példát mutatni úgy érdekesebb lenne a dolog. Én még olyat nem láttam, hogy egy azonos végfokcsalád nagyobb tagja több bemeneti feszültséget igényelne a csúcsteljesítményhez, illetve nem láttam még rosszabb SNR arányt sem a nagyobb gain miatt.
Ez engem is nagyon érdekelne!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Aszpirin 2020.03.22., vas. 13:04-kor.
Ok:elrontott idézés javítása
Mert általában az erősítést választják meg 29 dB-re vagy 23dB-re, ami állandó. Egy nagyobb teljesítményű végfok emiatt nagyobb bemeneti feszültséget igényel, vagy lehet az erősítést feljebb venni, de nem túl szerencsés sokféle egyéb paraméter romlása miatt, pl SNR.
Ha tudnál esetleg valós példát mutatni úgy érdekesebb lenne a dolog. Én még olyat nem láttam, hogy egy azonos végfokcsalád nagyobb tagja több bemeneti feszültséget igényelne a csúcsteljesítményhez, illetve nem láttam még rosszabb SNR arányt sem a nagyobb gain miatt.
De tudnia kellett volna RMS 4V-ot minden gond nélkül kivezérelni. Azonban a végfok úgy van benne illesztve, hogy 1.2V előfok kimeneten (vagy végfok bemeneten) már klippel, és az erősítő emiatt automatikusan kikapcsol, hiába nincs a végfokon terhelés.
Mert általában az erősítést választják meg 29 dB-re vagy 23dB-re, ami állandó.
Nincs széleskörű tapasztalatom végfokozás terén de az furcsa, hogy 4V kellene. A Crown XLS tekintetében azt rótták fel egyik házimozis problémának, hogy az 1.4V érzékenység túl magas, sok HM eszköz nem tudja kihajtani. És ez az 1.4V állítólag a pro audió szabvány értéke és még messze van 4V-tól. És akkor az ember kezd elveszni, hogy mit is kellene tudnia az előfoknak?
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
A kérdés, hogy ajánlható-e a Denon AVR x8500 előfoknak? A válasz, hogy igen mert van "Preamp only" módja, ami lehetővé teszi, hogy az előfok és a végfok modul egymástól leválasztható legyen.
A legtöbb AVR ezt nem teszi lehetővé. Konkrétan a Marantz SR 8012 előfok részének tesztpadi tesztelése alatt az erősítő egyszerűen csak lekapcsolt, miután a kimeneti feszültség elérte az 1.2V-ot az előfok kimenetén. De tudnia kellett volna RMS 4V-ot minden gond nélkül kivezérelni. Azonban a végfok úgy van benne illesztve, hogy 1.2V előfok kimeneten (vagy végfok bemeneten) már klippel, és az erősítő emiatt automatikusan kikapcsol, hiába nincs a végfokon terhelés.
Köszi, világos a dolog! Egyébként sosem értettem (de szerintem nem vagyok egyedül evvel), hogyha egy integrált cucc előfoka például 4V-ot tud, akkor miért kell 1.2V érzékenységű végfokozat hozzá?! Ha jól tévedek akkor a digitális eszközök megjelenése óta a legelterjettebb kimeneti szint unbalancednél 2V, balancednél 4V. Miért nem lehet ehhez illeszteni mindent? Még trükkösebb lehet a dolog, ha még kombináljuk is az AVR végfokát külső végfokkal. A Denon megoldása szimpatikusnak tűnik és ha csak külső (vagy csak a belső) végfokot használunk akkor biztos jó is.
Mert általában az erősítést választják meg 29 dB-re vagy 23dB-re, ami állandó. Egy nagyobb teljesítményű végfok emiatt nagyobb bemeneti feszültséget igényel, vagy lehet az erősítést feljebb venni, de nem túl szerencsés sokféle egyéb paraméter romlása miatt, pl SNR. Attól függ, mi a cél. Ilyenkor pedig az előfok kvalitásaira is nagy hangsúly kerül, hogy "ki birja hajtani" az adott végfokot, szóval nagyon igaz, hogy rendszerben kell gondolkozni itt is.
Ezért nem túl alkalmas pl egy Oppo BD lejátszó sem előfoknak. Illetve nem mindegy, mit illesztünk mögé.
Ha valaki elkölt ennyi pénzt és prociként akarja használni az miért nem vesz kifejezett processzort???
Talán mert a Denonnnak nincs processzora.
Viszont az Auro-3D-t meg akarja élvezni.
A Marantz jöhetne még számításba, ami proci is és Auro-3D-t is tud, de lehet annak a hangja meg nem jön be az illetőnek.
Más processzor meg nem tud Auro-3D-t.(a Storm-Trinnov meg nagyon más liga pénzügyileg)
A kérdés, hogy ajánlható-e a Denon AVR x8500 előfoknak? A válasz, hogy igen mert van "Preamp only" módja, ami lehetővé teszi, hogy az előfok és a végfok modul egymástól leválasztható legyen.
A legtöbb AVR ezt nem teszi lehetővé. Konkrétan a Marantz SR 8012 előfok részének tesztpadi tesztelése alatt az erősítő egyszerűen csak lekapcsolt, miután a kimeneti feszültség elérte az 1.2V-ot az előfok kimenetén. De tudnia kellett volna RMS 4V-ot minden gond nélkül kivezérelni. Azonban a végfok úgy van benne illesztve, hogy 1.2V előfok kimeneten (vagy végfok bemeneten) már klippel, és az erősítő emiatt automatikusan kikapcsol, hiába nincs a végfokon terhelés.
Köszi, világos a dolog! Egyébként sosem értettem (de szerintem nem vagyok egyedül evvel), hogyha egy integrált cucc előfoka például 4V-ot tud, akkor miért kell 1.2V érzékenységű végfokozat hozzá?! Ha jól tévedek akkor a digitális eszközök megjelenése óta a legelterjettebb kimeneti szint unbalancednél 2V, balancednél 4V. Miért nem lehet ehhez illeszteni mindent? Még trükkösebb lehet a dolog, ha még kombináljuk is az AVR végfokát külső végfokkal. A Denon megoldása szimpatikusnak tűnik és ha csak külső (vagy csak a belső) végfokot használunk akkor biztos jó is.
A kérdés, hogy ajánlható-e a Denon AVR x8500 előfoknak? A válasz, hogy igen mert van "Preamp only" módja, ami lehetővé teszi, hogy az előfok és a végfok modul egymástól leválasztható legyen.
A legtöbb AVR ezt nem teszi lehetővé. Konkrétan a Marantz SR 8012 előfok részének tesztpadi tesztelése alatt az erősítő egyszerűen csak lekapcsolt, miután a kimeneti feszültség elérte az 1.2V-ot az előfok kimenetén. De tudnia kellett volna RMS 4V-ot minden gond nélkül kivezérelni. Azonban a végfok úgy van benne illesztve, hogy 1.2V előfok kimeneten (vagy végfok bemeneten) már klippel, és az erősítő emiatt automatikusan kikapcsol, hiába nincs a végfokon terhelés.
Na most igazából a végfok bemeneti érzékenységétől függ, hogy mihez illeszthető. Van olyan típus, ami már 1V bemeneti feszültségnél leadja a névleges teljesítményt, de ezek általában a kisebb teljesítményű változatok.
Létezik olyan is, hogy a névleges max teljesítményt 3.3V bemeneti fezsültségnél adja le, igazából ez az erősítés (Gain) értékétől függ, amit általában 28...29dB-re választanak meg a tervezők. XLR csatlakozás esetén sok típusnál ez 22...23dB, ami azt jelenti, hogy kétszer akkora feszültség kell, mint az RCA csatlakozón.
Kvázi AVR-hez nem éri meg bármilyen végfokot illeszteni, előtte meg kell nézni, hogy milyen bemeneti érzékenységgel rendelkezik az adott végfok. lehetőleg 1V alatt lehessen teljesen kivezérelni.
Ez most eléggé konyhanyelven íródott, de az érthetőség volt a cél.
Itt a következő proci ami valahol emotiva szintjén áll. Bár itt már dirac a fedélzeten.
Hogy gondolják ezt! Ennyi pénzért le akarják dugni az emberek torkán.
Lassan olyan mint az autó ipar.Minél újabb annál sz@rabb.
Itt a következő proci ami valahol emotiva szintjén áll. Bár itt már dirac a fedélzeten.
Hogy gondolják ezt! Ennyi pénzért le akarják dugni az emberek torkán.
Lassan olyan mint az autó ipar.Minél újabb annál sz@rabb.
Itt a következő proci ami valahol emotiva szintjén áll. Bár itt már dirac a fedélzeten.
Hogy gondolják ezt! Ennyi pénzért le akarják dugni az emberek torkán.
Lassan olyan mint az autó ipar.Minél újabb annál sz@rabb.
Nem lehet azt mondani, hogy a gyártók nem dolgoznak meg a kritikáért. A Yamaha csinált egy akkora hardveres bakit, amit majd csak a következő modellben tudnak kijavítani: A torzítás a frekvencia függvényében 23dB-vel rosszabb, mint az 5100-as elődnél, ráadásul pont az XLR kimeneten. Aki tehát a maximumot akarja az 5200-ból kihozni, az RCA kábelt kell használjon. A Yamaha elismerte a hibát.
Quetzet idézem, de Lalának megy a válasz.
Tehát ez azt jelenti, hogy típus hiba.Akkor ez így már világos és szomorú ,hogy nem egyedi hiba.Köszi
Nem lehet azt mondani, hogy a gyártók nem dolgoznak meg a kritikáért. A Yamaha csinált egy akkora hardveres bakit, amit majd csak a következő modellben tudnak kijavítani: A torzítás a frekvencia függvényében 23dB-vel rosszabb, mint az 5100-as elődnél, ráadásul pont az XLR kimeneten. Aki tehát a maximumot akarja az 5200-ból kihozni, az RCA kábelt kell használjon. A Yamaha elismerte a hibát.
kérdés, hogy vajon több azonos típust néztek, vagy csak egy darabot, ami lehet hibás is ?
Ez inkább legyen a gyártó gondja, és javítsa ki, van pár alternatíva a javítási lehetőségre. Tényleg ennyire ki lennénk szolgáltatva a gyártóknak, ömlesztik a sz@rt a nyakunkba, még szerencse, hogy van a híg fos tengerében egy épkézláb ember, aki lerántja a leplet ezekről.
Szóval téged nem érdekel,hogy egy vagy jtöbb darabnál van a hiba, egyből hibáztatod a gyártót?
kérdés, hogy vajon több azonos típust néztek, vagy csak egy darabot, ami lehet hibás is ?
Ez inkább legyen a gyártó gondja, és javítsa ki, van pár alternatíva a javítási lehetőségre. Tényleg ennyire ki lennénk szolgáltatva a gyártóknak, ömlesztik a sz@rt a nyakunkba, még szerencse, hogy van a híg fos tengerében egy épkézláb ember, aki lerántja a leplet ezekről.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Ezt nem fordítva akartad írni? Vagy az ábrán van felcserélve a típus? Vagy én értelmezem rosszul az ábrát?
Nincsenek elrontva az ábrák.
Az első a CX-A5100. 1kHz-nél az RCA - unballanced - bekötés -90dB, az XLR pedig -95dB. Ez is az elvárt, hogy az XLR jobban teljesít.
A második ábra az új CX-A5200. Itt 1kHz-n az RCA bekötés -88dB, az XLR pedics csak -72dB.
Hogy ez mennyire hallható, az más kérdés, de szerintem aki ilyen eszközt vásárol, az megérdemelné, hogy a gyártó odafigyeljen.
Ezek elèg durva különbségek és jogos az elvárás.
A kérdés, hogy vajon több azonos típust néztek, vagy csak egy darabot, ami lehet hibás is ?
A cikk alapján ők egy eszközt vizsgáltak, jelezték a Yamaha felé ami találtak, akik visszaigazolták, hogy a következő modellben javítják. Ezt én széria hibaként értelmezem.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Ezt nem fordítva akartad írni? Vagy az ábrán van felcserélve a típus? Vagy én értelmezem rosszul az ábrát?
Nincsenek elrontva az ábrák.
Az első a CX-A5100. 1kHz-nél az RCA - unballanced - bekötés -90dB, az XLR pedig -95dB. Ez is az elvárt, hogy az XLR jobban teljesít.
A második ábra az új CX-A5200. Itt 1kHz-n az RCA bekötés -88dB, az XLR pedics csak -72dB.
Hogy ez mennyire hallható, az más kérdés, de szerintem aki ilyen eszközt vásárol, az megérdemelné, hogy a gyártó odafigyeljen.
Ezek elèg durva különbségek és jogos az elvárás.
A kérdés, hogy vajon több azonos típust néztek, vagy csak egy darabot, ami lehet hibás is ?
Ezt nem fordítva akartad írni? Vagy az ábrán van felcserélve a típus? Vagy én értelmezem rosszul az ábrát?
Nincsenek elrontva az ábrák.
Az első a CX-A5100. 1kHz-nél az RCA - unballanced - bekötés -90dB, az XLR pedig -95dB. Ez is az elvárt, hogy az XLR jobban teljesít.
A második ábra az új CX-A5200. Itt 1kHz-n az RCA bekötés -88dB, az XLR pedics csak -72dB.
Hogy ez mennyire hallható, az más kérdés, de szerintem aki ilyen eszközt vásárol, az megérdemelné, hogy a gyártó odafigyeljen.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.