Ha még aktuális , saját véleményt tudok mondani. Én is 4m.-ről nézem a 7400-at. 232 cm széles vásznat kb. 3 hete cseréltem egy 290 cm szélesre. Screenline white ice felület 1.2 gain. Amíg nem jött meg picit aggódtam , hogy nem lesz-e nagy a 7400-nak fényerő tekintetében. Amellett , hogy a nagyobb képméret miatt az élvezeti szint jelentősen növekedett , elmondhatom hogy a fényerő is bőségesen elegendő. Nem oldalfeszített a vászon , de hullámosodásnak a legkisebb jele sem látható. Persze nem tudom , hogy idővel lesz-e hullámosodás , de sokkal kisebb az esély , mint a kínai vásznak esetében. Én azt mondom 280 cm szélesség alá ne menj. 4m-ről tökéletes.Vászon ügyében beszélj Szepivel , és nem nem fogsz csalódni.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
- Morph
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1777
- Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
- Értékelés: 618
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Igazad van! Inkább, úgy kéne feltenni a kérdést, hogy most ez rossz vagy nem jó? 

Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
nem olyan biztos,hogy szar ez..
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
- Morph
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1777
- Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
- Értékelés: 618
- Tartózkodási hely: Érd
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nem csak amiatt kiábrándító. Ez biztosan a "belépő" kategória a DLP világába, Én 5 forintot nem adnék érte.

Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
ez a hdr miatt kiábrándító sajna: 1,800 ANSI lumen 

proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
BenQ W5700: EISA díjat kapott a mai hírek szerint.
Van róla tapasztalat? Mi a véleménye a szakértő uraknak?
Katalógus adatok alapján elég jókat hazudnak róla: http://www.hazi-mozi.hu/benq-w5700-az-u ... zi-vetito/
Az üveglencse szimpatikus, a kis DMD már annál inkább. Ez sem natív 4K felbontás.
A DCI-P3 színtér viszont szintén pozitívum és az előzetesen megjelölt várható vételár is: 900.000,- Ft
Ebben az árkategóriában érdemes lehet gondolkodni benne?
Van róla tapasztalat? Mi a véleménye a szakértő uraknak?
Katalógus adatok alapján elég jókat hazudnak róla: http://www.hazi-mozi.hu/benq-w5700-az-u ... zi-vetito/
Az üveglencse szimpatikus, a kis DMD már annál inkább. Ez sem natív 4K felbontás.
A DCI-P3 színtér viszont szintén pozitívum és az előzetesen megjelölt várható vételár is: 900.000,- Ft
Ebben az árkategóriában érdemes lehet gondolkodni benne?

Barco Optix Cinemascope * Seymour CenterStage XD 120" 2.35:1 * Dune HD Pro 4K II * Anthem AVM60 * Emotiva xpa3 * LabGruppen PDX3000 * IMG Stageline STA2000D * Crown XLS1502 * 7.3.4 * JBL 3677 * JBL 8330 * Beckersound b1000x2, JBL4645B * Synology ds418j
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Milyen kedvező árú motoros vásznat ajánlanátok világos nappaliba Epson 7400-hoz? Vetítési és nézési távolság egyaránt kb 4m lenne.
Mekkora max méretig lehet elmenni ahol még nem szükséges az oldalfeszítés?
Köszönöm
Mekkora max méretig lehet elmenni ahol még nem szükséges az oldalfeszítés?
Köszönöm

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
az alábbi problémába ütköztem
adottak az eszközök:
Lejátszó - Apple TV 4 gen.
Erősítők - Onkyo 608, Pioneer VSX932
Vetítő - Mitsubishi HC7800D
Szépen összekötöm az eszközöket Lejátszó->1m HDMI->Erősítő->15 m HDMI->Vetítő, akkor a vetítőn nincs kép, azt írja nincs jel, ha kihagyom az erősítőt és közvetlenül Apple TV->15 m HDMI->Vetítő akkor van kép, ha Vetítő helyett TV-t kötök a végére egy (nem a vetítő 15 méteres HDMI kábelével) akkor működik minden tökéletesen.
Arra gyanakszom, hogy a hosszú HDMI-vel lesz valami gond, de ez csak az erősítő közbeiktatásánál történik meg, amúgy a kábel egy KáCsa audiós, szerelt csatlakozós HDMI kábel 15 méteres), lehet hogy az erősítön keresztül gyengébb a jel és a vetítő nem érzékeli? Egy HDMI jelerősítő segítene ezen? Ha igen milyet érdemes venni?
adottak az eszközök:
Lejátszó - Apple TV 4 gen.
Erősítők - Onkyo 608, Pioneer VSX932
Vetítő - Mitsubishi HC7800D
Szépen összekötöm az eszközöket Lejátszó->1m HDMI->Erősítő->15 m HDMI->Vetítő, akkor a vetítőn nincs kép, azt írja nincs jel, ha kihagyom az erősítőt és közvetlenül Apple TV->15 m HDMI->Vetítő akkor van kép, ha Vetítő helyett TV-t kötök a végére egy (nem a vetítő 15 méteres HDMI kábelével) akkor működik minden tökéletesen.
Arra gyanakszom, hogy a hosszú HDMI-vel lesz valami gond, de ez csak az erősítő közbeiktatásánál történik meg, amúgy a kábel egy KáCsa audiós, szerelt csatlakozós HDMI kábel 15 méteres), lehet hogy az erősítön keresztül gyengébb a jel és a vetítő nem érzékeli? Egy HDMI jelerősítő segítene ezen? Ha igen milyet érdemes venni?
"Ha a gazdagok harcolnak a szegények ellen, akkor azt háborúnak nevezik. Ha pedig a szegények küzdenek a gazdagok ellen, azt terrorizmusnak hívják."
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Anno bele voltam szerelmesedve ebbe az Infocus 777-be. Igaz még most is szép!
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
OK, akkor még pár dolog, azután egy ideig ismét "csendben" leszek.
A fejlesztések nem álltak meg az elmúlt időszakban, de kevésbé voltak "látványosak". Ami történt:
1.) Hozzám került egy 3 chip-es DLP gép, egy Infocus 777. A gép eladó ugyan (és a tulaj nem is kér érte sokat) de mivel a felbontása 720p, nem gondolnám, hogy egymást ölik majd érte a vevők, ha végül (és HA egyáltalán) meghirdetem (azaz ha nem tartom meg magamnak). Ezzel a géppel nagyon érdekes tapasztalatokat szereztem:
- A 3 chip-es DLP rendszer kiváló fényhasznosítása teljesen új lehetőségeket nyit a tuningra. Mivel ez a gép (szinte) minden, a lámpa által "megtermelt" fotont hasznosít, így a fényerő, a kontraszt és a színtér "szorzata" közel triplája az 1 chip-es gépek esetén tapasztalhatónak (és ekkora különbséget nem lehet nagyobb chip használatával sem kompenzálni egy 1 chip-es gépben).
Tudom, hogy hülyén hangzik, de a mérési adatok szerint a 3db (0,8"-es, 720p) DLP chip kiváló fényhasznosítása akkora előny (kontraszt x fényerő szempontjából) amit a mai legmodernebb 1 chip-es gépek is csak dupla lézer/foszfor fényforrás használatával tudnak "behozni" (20 millió feletti áron, de persze nagyobb felbontás mellett, pl. Barco Loki).
A 3 chip-es gépben közvetlenül a DMD-k előtt vannak a dikroikus tükrök, amelyek "szétosztják" a színeket a chip-ek között. Ezen a szakaszon már kicsi szög alatt halad a fény, így az összes fénysugár közel azonos szögben halad át a szűrőkön, azaz gyakorlatilag NEM lesznek "gyengébben" színszűrve a nagyobb szögben haladó sugarak. Magyarul az íriszek méretét szabadon változtathatjuk, NEM fog megváltozni a gép színtere. Nagyobb fényerővel is vetíthetünk nagy színtérben. Ez komoly előny az 1 chip-es gépekhez képest, hiszen azok színtere lecsökken, ha a nagyobb fényerő kedvéért nyitunk az íriszeken.
Magyarul egy 3 chip-es DLP-vel olyan dolgokat is meg lehet megcsinálni, amit kb. semmi mással:
- A durva fényerőt becserélhetnénk natív DCI-P3 színtérre és dögös kontrasztra, még ezután is maradna elég fény a vásznon. Az UHD által bevezetett "jobb pixel" irányvonal gyakorlati megvalósítására hitem szerint a 3 chip-es DLP gépek a legalkalmasabbak. Ezeknek nincs ugyan "sok" pixelük ... de ezeknél "jobb" pixele kb. semmilyen másik projektornak nincs!
- LED vagy RGB lézer fényforrás(ok) használata. A 100% körüli fényhasznosítás miatt akár sima fehér LED vagy pl. színes kulcstartó-lézerek segítségével is lehetne építeni fényforrást, amivel már teljesen elfogadható fényerőre lenne képes a gép, szinte nulla áramfogyasztás (és zaj) mellett. Aliexpress-ről ma már egész durva színes lézereket lehet venni, ha valami, akkor a 3 chip-es rendszer alkalmas lenne ezek használatára.
Ráadásul a 3 chip-es gépben nincs mozgó alkatrész (a ventillátorok kivételével) így ezek várható élettartama nagyon hosszú. Simán lehetne őket tévé helyett használni éjjel-nappal ... vagy akár nagyon pici teljesítményű (100W körüli) UHP fényforrás használatával is lehetséges lenne ugyanez, hiszen a kicsi UHP lámpák könnyedén 10000 óra feletti élettartamokat produkálnak, így a vetített órák fajlagos költsége szinte nulla ... a fényerő viszont még ilyen kicsi lámpával sem lenne kevés (egy 100W-os lámpával az 1000 lumen körüli fényerő teljesen reális még a gyári íriszekkel is, pedig azok igencsak a jó kontraszra vannak hangolva).
- Kertmoziban (Budapesten legalábbis) a fényerő a lényeg, mivel tipikusan nem teljesen sötét felületre vetítünk (közvilágítás). Ekkor nem gond a kisebb felbontás és a végső kontrasztot leginkább a gép fényereje határozza meg. Ha tágítanánk a (gyárilag szűk) íriszeket a fény útjában, akkor olyan brutál fényereje lenne a gépnek, hogy azzal picit sem lenne gond az 5-6m széles kép vetítése.
A 3 chip-es rendszer kiváló fényhasznosítása tehát olyan szabadságot ad a gép hangolására, hogy gyakorlatilag bármit megcsinálhatunk, ami eszünkbe jut, mindig marad tartalék a rendszerben. Kár, hogy az 1080p felbontású 3 chip-es DLP gépek ma még drágák ... de aki elég messze ül a vetített képtől ahhoz, hogy pl. a 720p felbontás ne legyen valódi probléma, annak ezek a 3 chip-es gépek olyan lehetőséget jelentenek, amiről szerintem kár lemondani pusztán a kisebb felbontás miatt (feltéve, hogy a nézők nem ülnek túl közel a vászonhoz). És ugye ezek képében szivárvány sincs... tehát a szivárványlátók is "fogyaszthatják".
A másik jelenleg aktuális téma a baba-Barco "végső" tuningolása. Ebben a gépnek gyárilag nincs a megvilágításban semmiféle írisz, így oda tehetünk íriszt a fényútba, ahova csak kedvünk tartja. A kisgépek esetén a megvilágítás kúpszögének a csökkentését eddig a lámpaházba tett írisszel valósítottuk meg, de ez a módszer kb. 5000-6000:1 kontraszt felett már láthatóan rontja a kép homogenitását, így jobb megoldást kellett keresni.
A jó hír, hogy ezeknek a gépeknek "hivatalosan" telecentrikus mind a megvilágítás- mind a lencse-oldali optikai rendszere, így elvben VAN jó pozíció az íriszeknek. Viszont a lencsének van egy funkciója ami kb. minden elméletet "megborít": a zoom. Hiába helyezik el jó helyre az íriszt egy adott zoom-állás esetére, előre borítékolható, hogy a zoom "eltekerése" el fogja mozdítani az íriszt az ideális pozícióból.
A megoldás (remélem) az lesz, hogy kiejtjük a legnagyobb problémát (a zoom-ot) az egyenletből, azaz egy előre kiválasztott zoom-pozícióra optimalizáljuk a lencse-írisz helyzetét (max. zoom mellett ez a gyári írisz pozíciójától NAGYON eltérő hely lesz, ez már most látszik). Mivel a legtöbben a maximális zoom környékén használják ezeket a gépeket, első körben erre optimalizálunk (de fura, pont én is így fogok használni egy ilyen kisgépet a hálószobában :-). Erősen hiszem, hogy így már nem lesz gond a kép homogenitásával, tehát kizárólag a fényerő (lényegében a vászon mérete- és fényvisszaverése) fogja korlátozni az elérhető kontrasztot. Márpedig nálunk a hálóban a 160cm széles képhez nem kell majd sok fényerő. Jelenleg a kisgép 8500:1 natív kontrasztot vetít (eco módban) 400 lumen fényerő mellett (maximumra téve a lámpát ez 560 lumen). Ha megelégednénk fele (200 lumen) fényerővel (eco mód) kb. dupla, azaz 17000:1 natív kontrasztunk lehetne ... de ehhez a kép homogenitását előbb mindenképpen rendbe kell tenni. Viszont ez már elég jól nézne ki egy fluorit lencse ANSI kontrasztjával és élességével ... szerintem ez teljesen elfogadható lesz a hálóban ... :-)
Hát ... ezek mennek, meg a bárányfelhők ... :-)
A fejlesztések nem álltak meg az elmúlt időszakban, de kevésbé voltak "látványosak". Ami történt:
1.) Hozzám került egy 3 chip-es DLP gép, egy Infocus 777. A gép eladó ugyan (és a tulaj nem is kér érte sokat) de mivel a felbontása 720p, nem gondolnám, hogy egymást ölik majd érte a vevők, ha végül (és HA egyáltalán) meghirdetem (azaz ha nem tartom meg magamnak). Ezzel a géppel nagyon érdekes tapasztalatokat szereztem:
- A 3 chip-es DLP rendszer kiváló fényhasznosítása teljesen új lehetőségeket nyit a tuningra. Mivel ez a gép (szinte) minden, a lámpa által "megtermelt" fotont hasznosít, így a fényerő, a kontraszt és a színtér "szorzata" közel triplája az 1 chip-es gépek esetén tapasztalhatónak (és ekkora különbséget nem lehet nagyobb chip használatával sem kompenzálni egy 1 chip-es gépben).
Tudom, hogy hülyén hangzik, de a mérési adatok szerint a 3db (0,8"-es, 720p) DLP chip kiváló fényhasznosítása akkora előny (kontraszt x fényerő szempontjából) amit a mai legmodernebb 1 chip-es gépek is csak dupla lézer/foszfor fényforrás használatával tudnak "behozni" (20 millió feletti áron, de persze nagyobb felbontás mellett, pl. Barco Loki).
A 3 chip-es gépben közvetlenül a DMD-k előtt vannak a dikroikus tükrök, amelyek "szétosztják" a színeket a chip-ek között. Ezen a szakaszon már kicsi szög alatt halad a fény, így az összes fénysugár közel azonos szögben halad át a szűrőkön, azaz gyakorlatilag NEM lesznek "gyengébben" színszűrve a nagyobb szögben haladó sugarak. Magyarul az íriszek méretét szabadon változtathatjuk, NEM fog megváltozni a gép színtere. Nagyobb fényerővel is vetíthetünk nagy színtérben. Ez komoly előny az 1 chip-es gépekhez képest, hiszen azok színtere lecsökken, ha a nagyobb fényerő kedvéért nyitunk az íriszeken.
Magyarul egy 3 chip-es DLP-vel olyan dolgokat is meg lehet megcsinálni, amit kb. semmi mással:
- A durva fényerőt becserélhetnénk natív DCI-P3 színtérre és dögös kontrasztra, még ezután is maradna elég fény a vásznon. Az UHD által bevezetett "jobb pixel" irányvonal gyakorlati megvalósítására hitem szerint a 3 chip-es DLP gépek a legalkalmasabbak. Ezeknek nincs ugyan "sok" pixelük ... de ezeknél "jobb" pixele kb. semmilyen másik projektornak nincs!
- LED vagy RGB lézer fényforrás(ok) használata. A 100% körüli fényhasznosítás miatt akár sima fehér LED vagy pl. színes kulcstartó-lézerek segítségével is lehetne építeni fényforrást, amivel már teljesen elfogadható fényerőre lenne képes a gép, szinte nulla áramfogyasztás (és zaj) mellett. Aliexpress-ről ma már egész durva színes lézereket lehet venni, ha valami, akkor a 3 chip-es rendszer alkalmas lenne ezek használatára.
Ráadásul a 3 chip-es gépben nincs mozgó alkatrész (a ventillátorok kivételével) így ezek várható élettartama nagyon hosszú. Simán lehetne őket tévé helyett használni éjjel-nappal ... vagy akár nagyon pici teljesítményű (100W körüli) UHP fényforrás használatával is lehetséges lenne ugyanez, hiszen a kicsi UHP lámpák könnyedén 10000 óra feletti élettartamokat produkálnak, így a vetített órák fajlagos költsége szinte nulla ... a fényerő viszont még ilyen kicsi lámpával sem lenne kevés (egy 100W-os lámpával az 1000 lumen körüli fényerő teljesen reális még a gyári íriszekkel is, pedig azok igencsak a jó kontraszra vannak hangolva).
- Kertmoziban (Budapesten legalábbis) a fényerő a lényeg, mivel tipikusan nem teljesen sötét felületre vetítünk (közvilágítás). Ekkor nem gond a kisebb felbontás és a végső kontrasztot leginkább a gép fényereje határozza meg. Ha tágítanánk a (gyárilag szűk) íriszeket a fény útjában, akkor olyan brutál fényereje lenne a gépnek, hogy azzal picit sem lenne gond az 5-6m széles kép vetítése.
A 3 chip-es rendszer kiváló fényhasznosítása tehát olyan szabadságot ad a gép hangolására, hogy gyakorlatilag bármit megcsinálhatunk, ami eszünkbe jut, mindig marad tartalék a rendszerben. Kár, hogy az 1080p felbontású 3 chip-es DLP gépek ma még drágák ... de aki elég messze ül a vetített képtől ahhoz, hogy pl. a 720p felbontás ne legyen valódi probléma, annak ezek a 3 chip-es gépek olyan lehetőséget jelentenek, amiről szerintem kár lemondani pusztán a kisebb felbontás miatt (feltéve, hogy a nézők nem ülnek túl közel a vászonhoz). És ugye ezek képében szivárvány sincs... tehát a szivárványlátók is "fogyaszthatják".
A másik jelenleg aktuális téma a baba-Barco "végső" tuningolása. Ebben a gépnek gyárilag nincs a megvilágításban semmiféle írisz, így oda tehetünk íriszt a fényútba, ahova csak kedvünk tartja. A kisgépek esetén a megvilágítás kúpszögének a csökkentését eddig a lámpaházba tett írisszel valósítottuk meg, de ez a módszer kb. 5000-6000:1 kontraszt felett már láthatóan rontja a kép homogenitását, így jobb megoldást kellett keresni.
A jó hír, hogy ezeknek a gépeknek "hivatalosan" telecentrikus mind a megvilágítás- mind a lencse-oldali optikai rendszere, így elvben VAN jó pozíció az íriszeknek. Viszont a lencsének van egy funkciója ami kb. minden elméletet "megborít": a zoom. Hiába helyezik el jó helyre az íriszt egy adott zoom-állás esetére, előre borítékolható, hogy a zoom "eltekerése" el fogja mozdítani az íriszt az ideális pozícióból.
A megoldás (remélem) az lesz, hogy kiejtjük a legnagyobb problémát (a zoom-ot) az egyenletből, azaz egy előre kiválasztott zoom-pozícióra optimalizáljuk a lencse-írisz helyzetét (max. zoom mellett ez a gyári írisz pozíciójától NAGYON eltérő hely lesz, ez már most látszik). Mivel a legtöbben a maximális zoom környékén használják ezeket a gépeket, első körben erre optimalizálunk (de fura, pont én is így fogok használni egy ilyen kisgépet a hálószobában :-). Erősen hiszem, hogy így már nem lesz gond a kép homogenitásával, tehát kizárólag a fényerő (lényegében a vászon mérete- és fényvisszaverése) fogja korlátozni az elérhető kontrasztot. Márpedig nálunk a hálóban a 160cm széles képhez nem kell majd sok fényerő. Jelenleg a kisgép 8500:1 natív kontrasztot vetít (eco módban) 400 lumen fényerő mellett (maximumra téve a lámpát ez 560 lumen). Ha megelégednénk fele (200 lumen) fényerővel (eco mód) kb. dupla, azaz 17000:1 natív kontrasztunk lehetne ... de ehhez a kép homogenitását előbb mindenképpen rendbe kell tenni. Viszont ez már elég jól nézne ki egy fluorit lencse ANSI kontrasztjával és élességével ... szerintem ez teljesen elfogadható lesz a hálóban ... :-)
Hát ... ezek mennek, meg a bárányfelhők ... :-)
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Hej,dzseki írta: ↑2019.07.26., pén. 22:07Palinak:
6 (!) chipes DLP, az igazi HDR projektor
https://www.displaydaily.com/article/di ... -solutions
persze, ez nem kérdés, ennél kevesebb DMD-t betenni egy projektorba elég szégyen lenne ... :-)
Komolyra fordítva a szót, Igazából "sorbakötve" elég lenne 2db DMD is, hiszen a (2x)3 chip csak a szivárvány, meg a jobb fényhasznosítás miatt kell, de a szivárványt a legtöbben már elfogadták, illetve nem is akarunk mi 20 méter széles vászonra vetíteni.
Ezt a rendszert úgy kell elképzelni, mint egy local dimming-es tévét, ami néhány száz helyett (mondjuk) 2millió zónában (azaz gyakorlatilag pixelenként) tudja "levenni" a háttérvilágítás fényességét. Nem kérdés, hogy így egészen durva, milliós nagyságrendű on/off kontrasztot kapnánk.
Csupán egyetlen probléma van ezzel: házilag (kb.) lehetetlen megcsinálni, mivel a két DLP chip-nek mikroszekundum pontosan kell(ene) egyszerre működnie ... így ez a rendszer házilag sajnos megépíthetetlen ... de szerencsére van másik lehetőség is.
Egy LCD "plusz" egy DLP projektor felhasználásával ez nagyon is megcsinálható lenne. Az LCD folyamatosan ereszti át a fényt, így az LCD projektor fényét viszont simán tovább tudná modulálni egy DLP chip. A kép előfeldolgozását is valószínűleg meg lehetne csinálni Avisynth segítségével.
Azzal kapcsolatban nincs kétségem, hogy ha "nekidurálnánk" magunkat, ezt mi megcsinálnánk. Egy kérdésem van csak: minek? Tényleg ennyire "beakadt" ez a kontraszt-mánia az agyunkba, hogy nem tudunk tőle megszabadulni? Most építek egy "spéci" baba-Barco-t, kúpos tüköralagúttal (meg mindennel) jelenleg kb. 8500:1 natív kontrasztnál tart a dolog. A HP7 varászlós-vonulós jelenete már egész elfogadhatóan néz ki, de ennyire sötét jelenet kb. ebben az egy filmben van. A Passengers-ben az űrséta kimonodottan dögös lett, a sisak és az űrhajó lámpái elnyomják a háttér szürkeségét. Ha nem direkt azt nézném, hogy látom-e a szürkeséget (pl felül-alul a szürke csíkokban) akkor komolyan észre sem venném, hogy nem is valódi fekete a fekete. Ez a natív kontraszt már csak nagyon ritkán jelent valódi problémát. Ha egy probléma csak az idő pici töredékében látszik a képben, akkor szerintem ezen lassan át kellene lépnünk és inkább olyan dolgokra koncentrálni, amelyek mondjuk az idő 99,9%-ában látszanak (ANSI kontraszt, RGB együttfutás, színhűség, gamma, színtér, stb.).
Ha nincsenek fényes pixelek a képben, akkor persze tényszerűen (és azonnal) látszik a szürkeség ilyen kontraszt mellett is, de ezt pl. egy jól megépített dinamikus írisz használatával sokkal könnyebben kezelhetnénk, mint a képalkotó chip-ek "sorbakötésével" (azaz ekkor szépen visszavehetné a fényerőt az írisz anélkül, hogy rontaná a képet). Azért ezt lényegesen egyszerűbb lenne itthon megépíteni...
A "sorba kötött" képalkotó chip-ek segítségével valóban milliós (natív) on/off kontrasztot lehetne elérni, de engem (mondjuk 5000-6000:1 "felett") már nem igazán zavar a háttér "szürkesége" most sem. Persze az lehet, hogy ha egyszer élőben látnék egy ilyen sokmilliós natív kontrasztú projektort (amelyiknek az ANSI kontrasztja is kiváló és a kép is éles, tehát nem valami LCD-ről beszélek) akkor rögtön (és sokkal) kevésbé lennék elégedett a jelenlegi kontraszttal. De ha ez olyan jó dolog, akkor miért nem csinálták meg mozis gépek esetén? Talán mert ennek csak egy planetáriumban van értelme, ahol full fekete háttérre vetítenek egy-egy pici fehér pontot. Egy mozira használt gép esetén sokkal nagyobb a kép átlagos fényessége, így inkább az ANSI kontraszt dönti el a képi dinamikát ... az meg most sem rossz.
Azért az ötlet nem rossz ... de én most tuti nem állok neki ennek.
- Spiky03
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 906
- Csatlakozott: 2015.01.23., pén. 20:07
- Értékelés: 197
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nagyon remelem, hogy mar jovore valamikor! :)
Nagyobb kep mar sajnos nem ferne el, nagyon max talan 250...
De majd rakok fel ugyis kepet ha aktualis lesz.

Most a terasz befedese es burkolasa meg majd fuvesites a prior, hogy iden meglegyen.
MEDIUM (1.2) 110" 16:9;
Panasonic TX-P42ST50E;
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
3x Fosi V3; 5db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
Panasonic TX-P42ST50E;
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
3x Fosi V3; 5db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Pontosan ezért kérdeztem. Jelenleg 3.5m-ről nézek 234cm széles képet. Ez még így jó, de ha az Epson 7400 nagyobbat is "kiszolgál". Akkor ahogy te is én is inkább 270cm körül keresgélnék. Hogy vagy megelégedve a 7400 képével? Szeretem a teniszt és a jobb meccseket döntőket a vásznon szoktam nézni. Ilyen tekintetben gyors mozgás labda etc megjelenítésben milyen a 7400 Epson?
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nincs ezzel semmi gond, azért az majd 2,9m átló! Hidd el nem rossz az!

proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Palinak:
6 (!) chipes DLP, az igazi HDR projektor
https://www.displaydaily.com/article/di ... -solutions
6 (!) chipes DLP, az igazi HDR projektor

https://www.displaydaily.com/article/di ... -solutions
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor
VDC Marquee 9500LC CRT projektor
- Spiky03
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 906
- Csatlakozott: 2015.01.23., pén. 20:07
- Értékelés: 197
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
En majd kb 3,5 meterrol nezek majd 240 centi szeles kepet.
Az meg elfogadhato? :)
Az meg elfogadhato? :)
MEDIUM (1.2) 110" 16:9;
Panasonic TX-P42ST50E;
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
3x Fosi V3; 5db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
Panasonic TX-P42ST50E;
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
3x Fosi V3; 5db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nekem nem tűnik impozánsnak 4m-ről a 250-es szélesség. 3m-ről OK.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
én 4m-ről nézek 250cm széles képet,én is eltudnék nagyobbat képzelni 280-290 est simán.. 

proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Szerintem a 4m.-es nézési távolság miatt írta.Én 3.5 m-ről nézek 232 cm széles vásznat ,és kicsi.Szeretnék nagyobbra cserélni , úgy 260-270 cm. szélességre.A 7400-at eco módban nézem , mögöttem van a mennyezeten, hangja szinte nincs is.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Kb 250cm széles látható képméretet ideálisnak találnék.
Kontrasztban biztosan jobb a 9300.
JVC DILA X30
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46