Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Epson 9300 hangját nem hallod eco ban,nekem a fejem felett van és zéró hang! Az első projim ami gyakorlatilag semmi zajt nem produkál..
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszönöm a válaszod. Kb 4m nézném és motoros vászon lenne az elképzelés.
9300 vs 7400? A 9300 használtan lenne a 7400 pedig új. Árban ugyan az a kettő.
9300 vs 7400? A 9300 használtan lenne a 7400 pedig új. Árban ugyan az a kettő.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Ecoban egyáltalán nem hangos és mivel jó a fényerejét, nem is kell high módban használni.szigony írta: ↑2019.07.24., szer. 18:53Az Epson 7400 mennyire hangos gép? Fej feletti elhelyzés nem probléma? kb 4m-ről vetítenék. Nappaliban van a rendszer. A falak elég világosak. Ilyen adottságok mellett max mekkora méretű és milyen típusú vászon ajánlott? A lámpára adott garancia csak az első tulajdonosnak jár?
Milyen távolságról néznéd?
Ha világosak a falak és jó kontrasztot szeretnél, akkor ALR vásznat ajánlanék.
JVC DILA X30
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Az Epson 7400 mennyire hangos gép? Fej feletti elhelyzés nem probléma? kb 4m-ről vetítenék. Nappaliban van a rendszer. A falak elég világosak. Ilyen adottságok mellett max mekkora méretű és milyen típusú vászon ajánlott? A lámpára adott garancia csak az első tulajdonosnak jár?
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Helló Mindenkinek!
Tud esetleg valaki projektor szervízt?Tegnap összefosta magát az Optoma Uhd 65.Sekép sehang.
Előre is köszi.
Tud esetleg valaki projektor szervízt?Tegnap összefosta magát az Optoma Uhd 65.Sekép sehang.
Előre is köszi.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Az irodánkba gyere be és megnézheted, de Fishnél is ilyen anyag van, szerintem. De a kiállításokon is sokszor láthattad.Hiccusz írta: ↑2019.06.26., szer. 12:48hogyan oldják meg az általad képviselt gyártók az erősítést?szepi0808 írta: ↑2019.06.25., kedd 11:08Amiről te beszélsz erősített és főleg ezüst vásznakat én egyáltalán nem bírom nézni, azon a Full hd is katasztrófa számomra. De vannak normális 1.1, 1.2, 1.4 vásznak, ahol nincs csillogás, ezekre meg rámondani, hogy nem jó rajta a 4K, badarság.gyulaipal írta: ↑2019.06.25., kedd 10:35Hiccusz-nak igaza van, az általam eddig látott "erősítős" vászonban általában valamiféle "szemcsék" verik vissza a fényt, ezek viszont látszanak a felületben akkor, ha túl közel ülünk. 4K felbontás esetén (mivel azt közelebbről kell nézni) ez még zavaróbb lehet.
JVC DILA X30
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Egy ötlet, ami nekem tetszik ...
Az emberi szem az "élességre vonatkozó" információ zömét zöld színben gyűjti. Ezért lehet jó, éles képe az akromatikus lencsés távcsöveknek (pedig a felbontásuk vörösben- és kékben csak töredéke a zöld felbontásnak). Szerintem emiatt nem tesznek konvergencia-korrekciót a 3 chip-es DLP projektorokba (úgysem számít sokat a dolog).
A fenti okok miatt a DVD, BD, UHD lemezen is fele felbontással van tárolva a színekre vonatkozó információ (4:2:0 tárolás, azaz a szín-különbségi jelek felbontása felezett).
Az ötlet az, hogy építsünk olyan rendszert, aminek a működése megközelíti a fenti sémát. Konkrétan:
- vetítsük a zöld színt egy 2560 pixeles projektorral (amiben NINCS színkerék, a helyén egy fix zöld szűrő van).
- a kék- és vörös színeket vetítsük egy fele felbontású (1280 pixeles) 3 chip-es DLP projektorral.
Hasonló dolgokról már volt szó ... de 3 chip-es gép használatáról még nem. Pedig:
- ezek a régi, 3 chip-es DLP-k ma már bagóért beszerezhetőek (én marha meg eladtam az enyémet ... de majd csak lesz másik)
- a 3 chip-es proji egymagában "megoldja" a két "kisfelbontású" szín vetítését, így "csak" 2db projektor kell a rendszerhez.
Mivel a gépek felbontása között pont egy 2x-es szorzó van, MAJDNEM úgy működik a rendszer, ahogyan a film a digitális forrásban tárolva van ... kivéve, hogy a lemezen teljes felbontással a "fényesség" információt tárolják, míg mi ehelyett "csak" a "zöld" információt jelenítjük meg teljes felbontással. Ez így leírva nem hangzik túl jól, de aki már nézett akromatikus távcsőbe, az szerintem már sejti, hogy egy igen dögös, éles, élvezetes kép lesz a dolog eredménye a vásznon ... és egy pici színhiba. Kb. olyan képre lehet számítani, mint amilyet egy olyan, 2560 pixel felbontású 3 chip-es gép vetítene, aminek a vásznon mindenhol kb. 1 pixel konvergencia-hibája van. A komoly gyártók szerint az 1 pixeles konvergencia-hiba teljesen elfogadható (nem is garantálnak jobbat). És persze a "pixel" itt egy nagyon pici pixelt jelent a vásznon, sokkal kisebbet mint az 1080p pixel mérete...
Natív 1440p 3 chip-es projektort (tudtommal) még "sokmillióért" sem lehet ma boltban venni. Ha lehetne, akkor lehetne "gyalázgatni" ezt a rendszert ... de így nincs alternatívája. Így csak az 1080p 3 chip-es gépekhez lehet ezt hasonlítani, azokat viszont megeszi majd ebédre. És mindezt bődületes fényerő- és kontraszt mellett ... de mivel két gépet kell járatni, az áramfogyasztás is nagyobb lesz.
A zöld gépet (aminek eleve gyengébb a kontrasztja, a kicsi mikrotükrök miatt) optimalizálhatjuk majd a zöld szín vetítésére és "eldobható" fényerő is lesz ehhez bőven, hiszen az a gép kb. 6000 lumen (színes) fényerőhöz elégséges zöldet "termel" majd. A zöld fény legnagyobb részét elpazarolhatjuk a kontraszt oltárán (és még így is marad majd belőle). Zöldben egész durva kontrasztra számíthatunk ... és erre a színre a legérzékenyebb a szem. Valami azt súgja, hogy ezen a rendszeren jól mutat majd a HDR ...
A fényerőt (szinte) biztosan a 3 chip-es gép fogja limitálni, ettől függ majd, hogy mekkora fényerőre- (és kontrasztra) lesz képes a rendszer. A házimozis 720p gépek fényereje nem szokott nagy lenni, ezek tipikusan kontraszra vannak optimalizálva. Viszont ezek építésekor még nem léteztek a modern, rövid ívhosszú UHP lámpák, így a gép optikai rendszerétől függően komoly tuningra van lehetőség: ha a tüköralagútnak viszonylag nagy a bejárata, akkor a fényt kis szögben a fókuszpontba juttató, rövid ívhosszú (Epson) lámpa használatával az eredetinél sokkal több "lapos szögű" fényt juttathatunk a gép optikai rendszerébe (és ez a fény szépen átjut majd a házimozira "szabott", azaz szűk íriszeken). Így a szűk íriszes gépek fényereje kb. duplázódik ... és ehhez SEMMIT nem kell csinálni, csak a lámpát kicserélni. Ennyit megér a dolog ... szerintem. Ha viszont a tüköralagútnak kicsi a bejárata (tehát a gyártó a nagyobb nagyítású, a fényt a DMD-re juttató kollimátor lencsékre "bízta" a fény "ellaposítását") akkor az eredeti lámpa fényének nagyobb része be sem jutott a tüköralagútba, tehát a gép a gyári lámpa fényét csak részben tudta hasznosítani. Ekkor egy pici pontra világító, modern UHP lámpa a megoldás, pl. a Benq W1070-ben használt 0,8mm ívhosszú típus (vagy annak a Philips változata, tökmindegy, a gyári lámpák ívhossza ezekben a régi gépekben 1,3mm körüli volt, ezeket bármelyik modern lámpa "szénné alázza"...). Mindkét esetben kb. duplázható a gép fényereje pusztán egy modern lámpa beépítésével... és ennyi fényerő bőven elég lesz nálam a 3,2m széles képhez...
Persze a 3 chip-es gépbe is kell majd egy színszűrő, ami nem engedi ki a lámpaházból a zöld fényt. Ráadásul ha ennnyi fényerőnk van, akkor ebből már szívfájdalom nélkül lehet "áldozni" a nagyobb színtér oltárán is, tehát ezzel a rendszerrel valószínűleg simán megy majd a natív DCI-P3 színtérben vetítés dögös fényerő és jó kontraszt mellett. Milyen kár, hogy pont nincs otthon 3 chip-es gép ... :-)
Az emberi szem az "élességre vonatkozó" információ zömét zöld színben gyűjti. Ezért lehet jó, éles képe az akromatikus lencsés távcsöveknek (pedig a felbontásuk vörösben- és kékben csak töredéke a zöld felbontásnak). Szerintem emiatt nem tesznek konvergencia-korrekciót a 3 chip-es DLP projektorokba (úgysem számít sokat a dolog).
A fenti okok miatt a DVD, BD, UHD lemezen is fele felbontással van tárolva a színekre vonatkozó információ (4:2:0 tárolás, azaz a szín-különbségi jelek felbontása felezett).
Az ötlet az, hogy építsünk olyan rendszert, aminek a működése megközelíti a fenti sémát. Konkrétan:
- vetítsük a zöld színt egy 2560 pixeles projektorral (amiben NINCS színkerék, a helyén egy fix zöld szűrő van).
- a kék- és vörös színeket vetítsük egy fele felbontású (1280 pixeles) 3 chip-es DLP projektorral.
Hasonló dolgokról már volt szó ... de 3 chip-es gép használatáról még nem. Pedig:
- ezek a régi, 3 chip-es DLP-k ma már bagóért beszerezhetőek (én marha meg eladtam az enyémet ... de majd csak lesz másik)
- a 3 chip-es proji egymagában "megoldja" a két "kisfelbontású" szín vetítését, így "csak" 2db projektor kell a rendszerhez.
Mivel a gépek felbontása között pont egy 2x-es szorzó van, MAJDNEM úgy működik a rendszer, ahogyan a film a digitális forrásban tárolva van ... kivéve, hogy a lemezen teljes felbontással a "fényesség" információt tárolják, míg mi ehelyett "csak" a "zöld" információt jelenítjük meg teljes felbontással. Ez így leírva nem hangzik túl jól, de aki már nézett akromatikus távcsőbe, az szerintem már sejti, hogy egy igen dögös, éles, élvezetes kép lesz a dolog eredménye a vásznon ... és egy pici színhiba. Kb. olyan képre lehet számítani, mint amilyet egy olyan, 2560 pixel felbontású 3 chip-es gép vetítene, aminek a vásznon mindenhol kb. 1 pixel konvergencia-hibája van. A komoly gyártók szerint az 1 pixeles konvergencia-hiba teljesen elfogadható (nem is garantálnak jobbat). És persze a "pixel" itt egy nagyon pici pixelt jelent a vásznon, sokkal kisebbet mint az 1080p pixel mérete...
Natív 1440p 3 chip-es projektort (tudtommal) még "sokmillióért" sem lehet ma boltban venni. Ha lehetne, akkor lehetne "gyalázgatni" ezt a rendszert ... de így nincs alternatívája. Így csak az 1080p 3 chip-es gépekhez lehet ezt hasonlítani, azokat viszont megeszi majd ebédre. És mindezt bődületes fényerő- és kontraszt mellett ... de mivel két gépet kell járatni, az áramfogyasztás is nagyobb lesz.
A zöld gépet (aminek eleve gyengébb a kontrasztja, a kicsi mikrotükrök miatt) optimalizálhatjuk majd a zöld szín vetítésére és "eldobható" fényerő is lesz ehhez bőven, hiszen az a gép kb. 6000 lumen (színes) fényerőhöz elégséges zöldet "termel" majd. A zöld fény legnagyobb részét elpazarolhatjuk a kontraszt oltárán (és még így is marad majd belőle). Zöldben egész durva kontrasztra számíthatunk ... és erre a színre a legérzékenyebb a szem. Valami azt súgja, hogy ezen a rendszeren jól mutat majd a HDR ...
A fényerőt (szinte) biztosan a 3 chip-es gép fogja limitálni, ettől függ majd, hogy mekkora fényerőre- (és kontrasztra) lesz képes a rendszer. A házimozis 720p gépek fényereje nem szokott nagy lenni, ezek tipikusan kontraszra vannak optimalizálva. Viszont ezek építésekor még nem léteztek a modern, rövid ívhosszú UHP lámpák, így a gép optikai rendszerétől függően komoly tuningra van lehetőség: ha a tüköralagútnak viszonylag nagy a bejárata, akkor a fényt kis szögben a fókuszpontba juttató, rövid ívhosszú (Epson) lámpa használatával az eredetinél sokkal több "lapos szögű" fényt juttathatunk a gép optikai rendszerébe (és ez a fény szépen átjut majd a házimozira "szabott", azaz szűk íriszeken). Így a szűk íriszes gépek fényereje kb. duplázódik ... és ehhez SEMMIT nem kell csinálni, csak a lámpát kicserélni. Ennyit megér a dolog ... szerintem. Ha viszont a tüköralagútnak kicsi a bejárata (tehát a gyártó a nagyobb nagyítású, a fényt a DMD-re juttató kollimátor lencsékre "bízta" a fény "ellaposítását") akkor az eredeti lámpa fényének nagyobb része be sem jutott a tüköralagútba, tehát a gép a gyári lámpa fényét csak részben tudta hasznosítani. Ekkor egy pici pontra világító, modern UHP lámpa a megoldás, pl. a Benq W1070-ben használt 0,8mm ívhosszú típus (vagy annak a Philips változata, tökmindegy, a gyári lámpák ívhossza ezekben a régi gépekben 1,3mm körüli volt, ezeket bármelyik modern lámpa "szénné alázza"...). Mindkét esetben kb. duplázható a gép fényereje pusztán egy modern lámpa beépítésével... és ennyi fényerő bőven elég lesz nálam a 3,2m széles képhez...
Persze a 3 chip-es gépbe is kell majd egy színszűrő, ami nem engedi ki a lámpaházból a zöld fényt. Ráadásul ha ennnyi fényerőnk van, akkor ebből már szívfájdalom nélkül lehet "áldozni" a nagyobb színtér oltárán is, tehát ezzel a rendszerrel valószínűleg simán megy majd a natív DCI-P3 színtérben vetítés dögös fényerő és jó kontraszt mellett. Milyen kár, hogy pont nincs otthon 3 chip-es gép ... :-)
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Ha te nem "erősített"-nek hívod, akkor nálad mi a terminológiája a pozitív gain-ű felületnek? Arra is kíváncsi lennék, ha nincs csillogás (kvázi, nincs rajta "szemcse", ami Pali szerint /is/ felelős a pozitív hozadékért), akkor hogyan oldják meg az általad képviselt gyártók az erősítést? Mert ugye b..ni és szűznek maradni egyszerre tudjuk, hogy nem lehet.szepi0808 írta: ↑2019.06.25., kedd 11:08Amiről te beszélsz erősített és főleg ezüst vásznakat én egyáltalán nem bírom nézni, azon a Full hd is katasztrófa számomra. De vannak normális 1.1, 1.2, 1.4 vásznak, ahol nincs csillogás, ezekre meg rámondani, hogy nem jó rajta a 4K, badarság.gyulaipal írta: ↑2019.06.25., kedd 10:35Hiccusz-nak igaza van, az általam eddig látott "erősítős" vászonban általában valamiféle "szemcsék" verik vissza a fényt, ezek viszont látszanak a felületben akkor, ha túl közel ülünk. 4K felbontás esetén (mivel azt közelebbről kell nézni) ez még zavaróbb lehet.

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Amiről te beszélsz erősített és főleg ezüst vásznakat én egyáltalán nem bírom nézni, azon a Full hd is katasztrófa számomra. De vannak normális 1.1, 1.2, 1.4 vásznak, ahol nincs csillogás, ezekre meg rámondani, hogy nem jó rajta a 4K, badarság.gyulaipal írta: ↑2019.06.25., kedd 10:35Hiccusz-nak igaza van, az általam eddig látott "erősítős" vászonban általában valamiféle "szemcsék" verik vissza a fényt, ezek viszont látszanak a felületben akkor, ha túl közel ülünk. 4K felbontás esetén (mivel azt közelebbről kell nézni) ez még zavaróbb lehet.
JVC DILA X30
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Telefonról így teszi be az idézet után, nem direkt csináltam. Meg hülyeségről mit beszéljek? Bolondítsd csak a népet.

JVC DILA X30
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Hiccusz-nak igaza van, az általam eddig látott "erősítős" vászonban általában valamiféle "szemcsék" verik vissza a fényt, ezek viszont látszanak a felületben akkor, ha túl közel ülünk. 4K felbontás esetén (mivel azt közelebbről kell nézni) ez még zavaróbb lehet.
Viszont az erősítős vászonnak van egy meglepő mellékhatása is. Tanmese:
A 17 éves gyerek egy ideje már egy Barco F32-vel vetít, amiben egy segédtükrös lámpa van. Peroni ezüstvászonra "tolja", hogy a fehér falak ne rontsák el a kontrasztot. Közelről vetít nagyot, közelről is nézi, emiatt borzalmas a hotspot, a kép közepe kb. 2x fényesebb, mint a széle. Viszont a dolognak van egy igen meglepő, plusz "hozadéka" is, amire kb. senki nem számított: a vászonnak CSAK az ANSI kontrasztot kell(ene) megtámogatnia, amit meg is tesz ... viszont az on/off kontraszt is kb. 2x jobbnak látszik szemre. Beszarás módon jól néznek ki a Youtube-ról a 4K (LG) OLED tévé demók, pedig ez egy DLP. Hogy lehet ez??? Az on/off kontrasztot NEM javítja a vászon!!!
Végül csak rájöttem a dolog magyarázatára!
A fehérszintet az ember a kép közepén látja, mivel általában ott történik az "action". Ott jó fényes a kép, ezért a képet fényesnek érzékeljük.
Amikor viszont a feketeszintre/kontrasztra kiváncsi az ember, akkor a kép szélére nézünk és a vászon körüli, fekete felülethez viszonyítjuk a vásznon levő szürkeséget. Erről a vászonról viszont a kép széleinél csak pár árva foton verődik vissza ... így a kép szélén a szürke csík széle nagyon, nagyon sötét szürke.
Eredmény: szemre kb. 2x jobb on/off kontraszt. A valóságban persze az on/off kontraszt NEM jobb ... de a szem úgy tűnik máshogy működik, mint a műszerek...
Viszont az erősítős vászonnak van egy meglepő mellékhatása is. Tanmese:
A 17 éves gyerek egy ideje már egy Barco F32-vel vetít, amiben egy segédtükrös lámpa van. Peroni ezüstvászonra "tolja", hogy a fehér falak ne rontsák el a kontrasztot. Közelről vetít nagyot, közelről is nézi, emiatt borzalmas a hotspot, a kép közepe kb. 2x fényesebb, mint a széle. Viszont a dolognak van egy igen meglepő, plusz "hozadéka" is, amire kb. senki nem számított: a vászonnak CSAK az ANSI kontrasztot kell(ene) megtámogatnia, amit meg is tesz ... viszont az on/off kontraszt is kb. 2x jobbnak látszik szemre. Beszarás módon jól néznek ki a Youtube-ról a 4K (LG) OLED tévé demók, pedig ez egy DLP. Hogy lehet ez??? Az on/off kontrasztot NEM javítja a vászon!!!
Végül csak rájöttem a dolog magyarázatára!
A fehérszintet az ember a kép közepén látja, mivel általában ott történik az "action". Ott jó fényes a kép, ezért a képet fényesnek érzékeljük.
Amikor viszont a feketeszintre/kontrasztra kiváncsi az ember, akkor a kép szélére nézünk és a vászon körüli, fekete felülethez viszonyítjuk a vásznon levő szürkeséget. Erről a vászonról viszont a kép széleinél csak pár árva foton verődik vissza ... így a kép szélén a szürke csík széle nagyon, nagyon sötét szürke.
Eredmény: szemre kb. 2x jobb on/off kontraszt. A valóságban persze az on/off kontraszt NEM jobb ... de a szem úgy tűnik máshogy működik, mint a műszerek...
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszönöm szépen a segítséget.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Hiccusz írta: ↑2019.06.21., pén. 14:59bandor írta: ↑2019.06.21., pén. 12:09Az UHD felbontásnak sem tesz nagyon jót az erősített vászon.Hiccusz írta: ↑2019.06.20., csüt. 23:20
Önmagában a színmélységtől független a fénykibocsátás, de ha a kiterjesztett színátfogást (BT 2020) szeretnéd minél jobban kiaknázni, akkor bizony csupán 6-8 fL lesz a valós fénysűrűséged, mivel a projektorod csak ezen az áron képes a 709-en túlmutató (100%-os) színszaturációt előállítani.
JVC DILA X30
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000
Szepi házimozi: viewforum.php?f=46
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Amennyiben semmi más nem indokolja a pozitív erősítésű felületet (3D, világos vetítési környezet, falak, stb.), én maradnék a neutrálisnál (1.0). Az UHD felbontásnak sem tesz nagyon jót az erősített vászon.bandor írta: ↑2019.06.21., pén. 12:09Köszönöm szépen. Akkor más csak egy kérdés.Az előzőekben leírt beállításaim szerint , 266 cm széllességre inkább a 1.2-1.3 gain vásznat ajánlod , vagy elég lesz az 1.0 is?Hiccusz írta: ↑2019.06.20., csüt. 23:20Önmagában a színmélységtől független a fénykibocsátás, de ha a kiterjesztett színátfogást (BT 2020) szeretnéd minél jobban kiaknázni, akkor bizony csupán 6-8 fL lesz a valós fénysűrűséged, mivel a projektorod csak ezen az áron képes a 709-en túlmutató (100%-os) színszaturációt előállítani.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszönöm szépen. Akkor más csak egy kérdés.Az előzőekben leírt beállításaim szerint , 266 cm széllességre inkább a 1.2-1.3 gain vásznat ajánlod , vagy elég lesz az 1.0 is?Hiccusz írta: ↑2019.06.20., csüt. 23:20Önmagában a színmélységtől független a fénykibocsátás, de ha a kiterjesztett színátfogást (BT 2020) szeretnéd minél jobban kiaknázni, akkor bizony csupán 6-8 fL lesz a valós fénysűrűséged, mivel a projektorod csak ezen az áron képes a 709-en túlmutató (100%-os) színszaturációt előállítani.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Önmagában a színmélységtől független a fénykibocsátás, de ha a kiterjesztett színátfogást (BT 2020) szeretnéd minél jobban kiaknázni, akkor bizony csupán 6-8 fL lesz a valós fénysűrűséged, mivel a projektorod csak ezen az áron képes a 709-en túlmutató (100%-os) színszaturációt előállítani.bandor írta: ↑2019.06.20., csüt. 21:22Köszönöm. És 10 bit BT 2020-ban ? Jelenleg kikapcsolom a 4k-t , így FHD-ban átmegy a 10 bit bt 2020. Ha 4k megy akkor csak 8bit. Az első verzióval sokkal szebb a kép.Hiccusz írta: ↑2019.06.20., csüt. 19:52Nekem ugyan nincs ilyen, de a 9400-at láttam (sőt, mértem is), amely ugye uaz, mint a 7400. 2D Full HD-ben, akár kalibrálva is /BT709-re/ elég lesz. Eco-ban is kb. 16-18 fL fénysűrűségre lehet kb. számítani.bandor írta: ↑2019.06.20., csüt. 19:33Sziasztok. Tudna valaki segíteni ? Epson 7400 projektorral vetítenék 4m.-ről 266 cm. széles képet. A kérdésem az lenne, hogy ennek a vetítőnek a fényereje elég-e az 1.0 gain vászonhoz , vagy inkább feljebb kéne menni 1.1 - 1.2 -re ? Eco lámpamódban használom , natural beállítás mellett. Jelenleg 232 cm. széleset vetítek , ahhoz bőven elég, sőt. Azt viszont nem tudom , hogy a 266 cm szélességhez is elég lesz-e. Köszönöm.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszönöm. És 10 bit BT 2020-ban ? Jelenleg kikapcsolom a 4k-t , így FHD-ban átmegy a 10 bit bt 2020. Ha 4k megy akkor csak 8bit. Az első verzióval sokkal szebb a kép.Hiccusz írta: ↑2019.06.20., csüt. 19:52Nekem ugyan nincs ilyen, de a 9400-at láttam (sőt, mértem is), amely ugye uaz, mint a 7400. 2D Full HD-ben, akár kalibrálva is /BT709-re/ elég lesz. Eco-ban is kb. 16-18 fL fénysűrűségre lehet kb. számítani.bandor írta: ↑2019.06.20., csüt. 19:33Sziasztok. Tudna valaki segíteni ? Epson 7400 projektorral vetítenék 4m.-ről 266 cm. széles képet. A kérdésem az lenne, hogy ennek a vetítőnek a fényereje elég-e az 1.0 gain vászonhoz , vagy inkább feljebb kéne menni 1.1 - 1.2 -re ? Eco lámpamódban használom , natural beállítás mellett. Jelenleg 232 cm. széleset vetítek , ahhoz bőven elég, sőt. Azt viszont nem tudom , hogy a 266 cm szélességhez is elég lesz-e. Köszönöm.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nekem ugyan nincs ilyen, de a 9400-at láttam (sőt, mértem is), amely ugye uaz, mint a 7400. 2D Full HD-ben, akár kalibrálva is /BT709-re/ elég lesz. Eco-ban is kb. 16-18 fL fénysűrűségre lehet kb. számítani.bandor írta: ↑2019.06.20., csüt. 19:33Sziasztok. Tudna valaki segíteni ? Epson 7400 projektorral vetítenék 4m.-ről 266 cm. széles képet. A kérdésem az lenne, hogy ennek a vetítőnek a fényereje elég-e az 1.0 gain vászonhoz , vagy inkább feljebb kéne menni 1.1 - 1.2 -re ? Eco lámpamódban használom , natural beállítás mellett. Jelenleg 232 cm. széleset vetítek , ahhoz bőven elég, sőt. Azt viszont nem tudom , hogy a 266 cm szélességhez is elég lesz-e. Köszönöm.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Sziasztok. Tudna valaki segíteni ? Epson 7400 projektorral vetítenék 4m.-ről 266 cm. széles képet. A kérdésem az lenne, hogy ennek a vetítőnek a fényereje elég-e az 1.0 gain vászonhoz , vagy inkább feljebb kéne menni 1.1 - 1.2 -re ? Eco lámpamódban használom , natural beállítás mellett. Jelenleg 232 cm. széleset vetítek , ahhoz bőven elég, sőt. Azt viszont nem tudom , hogy a 266 cm szélességhez is elég lesz-e. Köszönöm.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
No, kedveskéim, hát alakulnak a dolgok, de nem pont úgy, ahogy elképzeltem.
Végre van otthon egy kisebb teljesítményű UHP lámpa. Ez jó hír. A lámpa biztosan kisebb teljesítményű, mint a gyári lámpa, mivel (mérésem szerint) kisebb benne a "kvarcbuborék" átmérője.
Ballaszt (lámpavezérlő) viszont úgy tűnik, hogy nem nagyon van 180W alatti teljesítménnyel. Manapság a ballasztok durván vissza tudnak szabályozni (így tudják az új gépek fokozatosan "lesötétítve" kikapcsolni a lámpát). Emiatt a modern ballaszt (Batyó szerint) kb. 30% teljesítményre is képes ... így viszont az iparnak már nem is kell 180W-nál kisebb lámpavezérlőt gyártani, hiszen ennek elektronikus leszabályozásával a létező legkisebb, 100W körüli UHP (vagy metal halid) lámpa is szépen működik. Sajnos azonban a baba-Barco NEM fogja így beállítani a lámpavezérlőt: ha abba "idegen" vezérlőt tesszük, akkor annak maximális (alapértelmezett) teljesítményen fog menni a lámpa. Ez jelen esetben 180W ... ami igen szomorkásan hangzik... mivel a gép gyári lámpavezérlőjével minimumra kapcsolva 170W-ot ad a lámpára... :-(
Pici lámpa tehát már van, de pici teljesítménnyel hajtani még nem tudjuk... viszont erre is van két ötlet:
1. Batyó ötlete az, hogy "meghekkeljük" a (gyári) lámpavezérlő teljesítmény-mérő (visszacsatoló) áramkörét. A vezérlő így azt hiszi majd, hogy a lámpa nagyobb teljesítményt kap, mint a valós érték ... tehát csökkenteni fogja annak az áramát. Így (a gyári vezérlővel) a lámpateljesítmény (menüből) szabályozható maradna, csak az eredeti 170W-220W közötti tartomány helyett pl. 120-155W között. A gyári lámpa hivatalosan járatható 150W-on, tehát ha néha "megjáratnánk" a lámpát maximumon (155W) akkor a regeneráló ciklusa is biztosan működne. Egy eleve (mondjuk) 150W teljesítményű lámpát használva még erre sem lenne szükség ... de hát kár lenne a gyári lámpát kicserélni akkor, ha csak pár vetített óra van benne ... márpedig a legtöbb hazai baba-Barco lámpájában még csak pár óra van ... :-)
2. A másik lehetőség, hogy (a projektor "tudta" nélkül) parancsokat küldünk a lámpavezérlőnek, amelyek segítségével azt tetszőleges teljesítményre kapcsoljuk. Ehhez persze spéci elektronikát kell építeni, meg kell csapolni a gép és a lámpavezérlő közti adatkábelt, stb. Ez sokkal bonyolultabb ... viszont több lehetőséget is tartogat ez az irány (pl. szélesebb tartományban állíthatjuk a lámpateljesítményt, vagy gombnyomásra mi is lecsökkenthetjük a lámpa áramát egészen picire a lámpa kikapcsolása előtt, pont ahogy a legmodernebb gépek csinálják, így a lámpa élettartama talán még hosszabb lehetne ... feltéve, hogy ez valóban számít a lámpának). Valamit valamiért...
Szerintem menni fog ez ... és akkor végre (ennyi év után) ágyból lehet majd mozizni esténként, nem sülünk meg a szobában, nem megy szét a fejünk a gép ventillátorainak a zajától ... és a kép is olyan lesz, amit élvezet lesz nézni. Ha ez a dolog csupán pár ellenálláson múlik, akkor ígérem, én nem fogok ellenállni ... :-)
Végre van otthon egy kisebb teljesítményű UHP lámpa. Ez jó hír. A lámpa biztosan kisebb teljesítményű, mint a gyári lámpa, mivel (mérésem szerint) kisebb benne a "kvarcbuborék" átmérője.
Ballaszt (lámpavezérlő) viszont úgy tűnik, hogy nem nagyon van 180W alatti teljesítménnyel. Manapság a ballasztok durván vissza tudnak szabályozni (így tudják az új gépek fokozatosan "lesötétítve" kikapcsolni a lámpát). Emiatt a modern ballaszt (Batyó szerint) kb. 30% teljesítményre is képes ... így viszont az iparnak már nem is kell 180W-nál kisebb lámpavezérlőt gyártani, hiszen ennek elektronikus leszabályozásával a létező legkisebb, 100W körüli UHP (vagy metal halid) lámpa is szépen működik. Sajnos azonban a baba-Barco NEM fogja így beállítani a lámpavezérlőt: ha abba "idegen" vezérlőt tesszük, akkor annak maximális (alapértelmezett) teljesítményen fog menni a lámpa. Ez jelen esetben 180W ... ami igen szomorkásan hangzik... mivel a gép gyári lámpavezérlőjével minimumra kapcsolva 170W-ot ad a lámpára... :-(
Pici lámpa tehát már van, de pici teljesítménnyel hajtani még nem tudjuk... viszont erre is van két ötlet:
1. Batyó ötlete az, hogy "meghekkeljük" a (gyári) lámpavezérlő teljesítmény-mérő (visszacsatoló) áramkörét. A vezérlő így azt hiszi majd, hogy a lámpa nagyobb teljesítményt kap, mint a valós érték ... tehát csökkenteni fogja annak az áramát. Így (a gyári vezérlővel) a lámpateljesítmény (menüből) szabályozható maradna, csak az eredeti 170W-220W közötti tartomány helyett pl. 120-155W között. A gyári lámpa hivatalosan járatható 150W-on, tehát ha néha "megjáratnánk" a lámpát maximumon (155W) akkor a regeneráló ciklusa is biztosan működne. Egy eleve (mondjuk) 150W teljesítményű lámpát használva még erre sem lenne szükség ... de hát kár lenne a gyári lámpát kicserélni akkor, ha csak pár vetített óra van benne ... márpedig a legtöbb hazai baba-Barco lámpájában még csak pár óra van ... :-)
2. A másik lehetőség, hogy (a projektor "tudta" nélkül) parancsokat küldünk a lámpavezérlőnek, amelyek segítségével azt tetszőleges teljesítményre kapcsoljuk. Ehhez persze spéci elektronikát kell építeni, meg kell csapolni a gép és a lámpavezérlő közti adatkábelt, stb. Ez sokkal bonyolultabb ... viszont több lehetőséget is tartogat ez az irány (pl. szélesebb tartományban állíthatjuk a lámpateljesítményt, vagy gombnyomásra mi is lecsökkenthetjük a lámpa áramát egészen picire a lámpa kikapcsolása előtt, pont ahogy a legmodernebb gépek csinálják, így a lámpa élettartama talán még hosszabb lehetne ... feltéve, hogy ez valóban számít a lámpának). Valamit valamiért...
Szerintem menni fog ez ... és akkor végre (ennyi év után) ágyból lehet majd mozizni esténként, nem sülünk meg a szobában, nem megy szét a fejünk a gép ventillátorainak a zajától ... és a kép is olyan lesz, amit élvezet lesz nézni. Ha ez a dolog csupán pár ellenálláson múlik, akkor ígérem, én nem fogok ellenállni ... :-)
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Gondolta falura elmegy
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor