Mekkora esése van 20Hz-en egyébként?Quetz írta: ↑2018.12.26., szer. 17:12Szerintem csak simán 115dB referencia hangerő. Ezt szerintem kevesen tapasztalják meg itthon, mert a jellemzően a zárt ládákra beszélik rá az embert a fórumon, és nálunk nem kapható olyan láda, ami hozná a 115dB-t 20Hz-en. A Data Bass alapján ez még külföldön is szinte csak DIY megoldásokkal elérhető, vagy bass reflex rendszerrel.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1999
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 732
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Szerintem csak simán 115dB referencia hangerő. Ezt szerintem kevesen tapasztalják meg itthon, mert a jellemzően a zárt ládákra beszélik rá az embert a fórumon, és nálunk nem kapható olyan láda, ami hozná a 115dB-t 20Hz-en. A Data Bass alapján ez még külföldön is szinte csak DIY megoldásokkal elérhető, vagy bass reflex rendszerrel.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Halláskárosodásra gondolom megfelel...

"Az igazi barát szemből támad."
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Pláne ha a rossz végébe dugtad a csövet!
- irishcream
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3421
- Csatlakozott: 2015.05.28., csüt. 22:11
- Értékelés: 1202
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1999
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 732
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Karácsonyra mindenki kapott ilyet ugye? kevéssé problémás talán a gain beállítás is:
youtu.be/XlpqBoQ1hoQ
youtu.be/XlpqBoQ1hoQ
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5917
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1697
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Nekem a gain matching a szimpibb, ha pedig a Floyd Toole féle elrendezést használjuk akkor szerintem logikusabb is.
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Na voltál Palinknál, és ezek szerint megcsinálta a mátriy arrayt!irishcream írta: ↑2018.12.25., kedd 21:21Minek hátra, ha van elől elég?CAS-4-2013-Box-Speakers.jpg

Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
[/quote]
Az utóbbi módszer kíméli a subot viszont akkor halkabbnak hallod. Bár az sem biztos hogy jobban kíméli az egyforma beállítás miatt mivel jobban kell meghajtani az elsőt ugyan ahhoz a hallható hangnyomáshoz mivel a hátsó kevesbé járul hozzá.
[/quote]
Minek hátra, ha van elől elég?CAS-4-2013-Box-Speakers.jpg
[/quote]
ahogy elnézem mélyből van akinek sosem elég....
Az utóbbi módszer kíméli a subot viszont akkor halkabbnak hallod. Bár az sem biztos hogy jobban kíméli az egyforma beállítás miatt mivel jobban kell meghajtani az elsőt ugyan ahhoz a hallható hangnyomáshoz mivel a hátsó kevesbé járul hozzá.

[/quote]
Minek hátra, ha van elől elég?CAS-4-2013-Box-Speakers.jpg
[/quote]
ahogy elnézem mélyből van akinek sosem elég....

"Az igazi barát szemből támad."
- irishcream
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3421
- Csatlakozott: 2015.05.28., csüt. 22:11
- Értékelés: 1202
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Minek hátra, ha van elől elég?
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Az utóbbi módszer kíméli a subot viszont akkor halkabbnak hallod. Bár az sem biztos hogy jobban kíméli az egyforma beállítás miatt mivel jobban kell meghajtani az elsőt ugyan ahhoz a hallható hangnyomáshoz mivel a hátsó kevesbé járul hozzá.

Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Érdekes értekezésre bukkantam az amerikai fórumon, ahol azt taglalják, vajon a több szubos felállásnál a "level matchig" vagy a "gain matching" beállítás a nyerő. Az első jelentése, hogy a szubokat kalibrálás előtt azonos hangerőre hozza az ember, s aztán indulhat a bemérés és korrigálás, míg az utóbbi arról szól, hogy mindkét szubot azonos meghajtásra állítjuk (tehát azonos teljesítményt kapjanak). Ez elsősorban azoknál érdekes igazán, akik azonos méretű de nem feltétlenül azonos típusú/márkájú szubokat használnak, s a fő hallgatói pozícióhoz képest az egyik közelebb van letéve, mint a másik.
A "level matching" előnye, hogy az ülőhelyen mérve (egymáshoz képest) azonos hangnyomás szinttel (magyarán, hangerővel) szólal meg mindegyik (a fő hallgatói pozícióban mérve, mindkettő egyenként azonos SPL-t eredményez). Ebből persze az következik, hogy a távolabb lévő szub a teljesítési maximához nyilvánvalóan közelebb van, ebből eredően kevesebb tartalékkal rendelkezik, (=headroom), kvázi, hamarabb lekoppan, klippel, amikor oda kéne tennie magát egy-egy combos jelenetnél.
Ezzel szemben az "azonos meghajtás" előnye, hogy mindkét szub azonos energiát közvetít a helyiségbe, azonos teljesítménnyel üzemel, (nagyjából) azonos membránkitéréssel, azonos áramfelvétellel, függetlenül a helyzetüktől, azonos módon "hozzájárulva" az LFE és szub hangzáshoz. Ez úgy érhető el és állítható be, hogy a szoba közepére leteszed a szubot (azért itt, mert itt hat a szoba a lehető legkevésbé a szub hangzására akusztikailag), eléteszel egy mikrofont (úgy kb. 40-50 cm-re). Rózsazajt küldesz az egyik frontra, s addig tekered a hangerő gombot az AVR-en, amig az 75dB-t mutat (van, aki 80-ra állítja). Majd átváltasz az LFE csatornára, s úgy állítod be a szub hátulján található gain/level-t, hogy ugyanennyit mutasson! Ezt követően fogod a másik szubot és kicseréled az elsővel, tehát leteszed PONTOSAN ugyanoda, ahol az első volt, miközben a mikihez nem nyúlsz. Őt is ugyanannyira állítod. Amikor pedig visszateszed őket a megfelelő helyükre a szobában, az együttes érték nyilván több lesz a kelleténél (hiszen a lokáció függvényében eltérő módon gerjesztik a módusokat), s azt fogja javasolni a kalibráló szoftver, hogy vegyél belőlük vissza x dB-t. Ezt úgy kell megtenni, hogy együttesen, mindkettőből azonos mértékben veszel vissza ügyelve arra, hogy az előzőekben beállított "azonos teljesítménnyű hajtás" megmaradjon lehetőleg.
A gain-mathching módszer Mark Seaton-tól ered, aki "odaát" elég nagy szaktekintélynek örvend e téren. Az Audyssey kalibráció is az utóbbinál sikerül jobban. Ki, mit gondol erről?
Ui: aki azonos márkájú, típusú szubokat használ, ráadásul azok azonos távolságra vannak letéve a fő hallgatási helyhez képest, azoknak majdhogynem irrelevánsak a fenti gondolatok.
A "level matching" előnye, hogy az ülőhelyen mérve (egymáshoz képest) azonos hangnyomás szinttel (magyarán, hangerővel) szólal meg mindegyik (a fő hallgatói pozícióban mérve, mindkettő egyenként azonos SPL-t eredményez). Ebből persze az következik, hogy a távolabb lévő szub a teljesítési maximához nyilvánvalóan közelebb van, ebből eredően kevesebb tartalékkal rendelkezik, (=headroom), kvázi, hamarabb lekoppan, klippel, amikor oda kéne tennie magát egy-egy combos jelenetnél.
Ezzel szemben az "azonos meghajtás" előnye, hogy mindkét szub azonos energiát közvetít a helyiségbe, azonos teljesítménnyel üzemel, (nagyjából) azonos membránkitéréssel, azonos áramfelvétellel, függetlenül a helyzetüktől, azonos módon "hozzájárulva" az LFE és szub hangzáshoz. Ez úgy érhető el és állítható be, hogy a szoba közepére leteszed a szubot (azért itt, mert itt hat a szoba a lehető legkevésbé a szub hangzására akusztikailag), eléteszel egy mikrofont (úgy kb. 40-50 cm-re). Rózsazajt küldesz az egyik frontra, s addig tekered a hangerő gombot az AVR-en, amig az 75dB-t mutat (van, aki 80-ra állítja). Majd átváltasz az LFE csatornára, s úgy állítod be a szub hátulján található gain/level-t, hogy ugyanennyit mutasson! Ezt követően fogod a másik szubot és kicseréled az elsővel, tehát leteszed PONTOSAN ugyanoda, ahol az első volt, miközben a mikihez nem nyúlsz. Őt is ugyanannyira állítod. Amikor pedig visszateszed őket a megfelelő helyükre a szobában, az együttes érték nyilván több lesz a kelleténél (hiszen a lokáció függvényében eltérő módon gerjesztik a módusokat), s azt fogja javasolni a kalibráló szoftver, hogy vegyél belőlük vissza x dB-t. Ezt úgy kell megtenni, hogy együttesen, mindkettőből azonos mértékben veszel vissza ügyelve arra, hogy az előzőekben beállított "azonos teljesítménnyű hajtás" megmaradjon lehetőleg.
A gain-mathching módszer Mark Seaton-tól ered, aki "odaát" elég nagy szaktekintélynek örvend e téren. Az Audyssey kalibráció is az utóbbinál sikerül jobban. Ki, mit gondol erről?
Ui: aki azonos márkájú, típusú szubokat használ, ráadásul azok azonos távolságra vannak letéve a fő hallgatási helyhez képest, azoknak majdhogynem irrelevánsak a fenti gondolatok.
- silboy
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 250
- Csatlakozott: 2006.01.04., szer. 21:59
- Értékelés: 5
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Erről a szettről lenne szó, amiből az erősítőre és az állványokra nem lenne szükségem, vagyis el kellene adnom ezeket.-KP- írta: ↑2018.12.22., szomb. 20:57Ez attól is függ, mennyibe kerül. Amúgy sokak szerint az S2 sokkal jobban sikerült sorozat, mint az utána levő S3. Mivel egyben komplett moziszettet elég ritkán látni ebből, szerintem csapj le rá. De mondom, minden attól függ, mennyi az annyi.silboy írta: ↑2018.12.22., szomb. 19:05Sziasztok, Tannoy Mercury M1, M2, MC 5.0 hangfal rendszeremet érdemes lenne B&W 602 S2, B&W 601 S2, B&W CC6 S2 5.0-ra cserélnem? Erősítő Sony STR-DB840QS. Illetve ezek a B&W hangfalak mennyire régi modellek? Használtan venném őket. Előre is köszönöm a segítséget.
https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/B_W_ ... 382701.htm
HÁZIMOZI & HIFI - TV: Sony KD-60XF8305 AVR: Denon AVR-X2500H AMP: Audiolab 6000A front: Dali Opticon 2 & Dynaudio Emit M20 center: Dali Opticon Vokal rear: Dali Zensor 1 minidisc deck: Sony MDS-JE640
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5917
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1697
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Ez attól is függ, mennyibe kerül. Amúgy sokak szerint az S2 sokkal jobban sikerült sorozat, mint az utána levő S3. Mivel egyben komplett moziszettet elég ritkán látni ebből, szerintem csapj le rá. De mondom, minden attól függ, mennyi az annyi.silboy írta: ↑2018.12.22., szomb. 19:05Sziasztok, Tannoy Mercury M1, M2, MC 5.0 hangfal rendszeremet érdemes lenne B&W 602 S2, B&W 601 S2, B&W CC6 S2 5.0-ra cserélnem? Erősítő Sony STR-DB840QS. Illetve ezek a B&W hangfalak mennyire régi modellek? Használtan venném őket. Előre is köszönöm a segítséget.
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Nekem az S3-as sorozat van. Én 2005 év végén vagy 2006 év elején vettem. Utána nem sokkal talán ezek is kifutottak. Kb. 20 évesek?silboy írta: ↑2018.12.22., szomb. 19:05Sziasztok, Tannoy Mercury M1, M2, MC 5.0 hangfal rendszeremet érdemes lenne B&W 602 S2, B&W 601 S2, B&W CC6 S2 5.0-ra cserélnem? Erősítő Sony STR-DB840QS. Illetve ezek a B&W hangfalak mennyire régi modellek? Használtan venném őket. Előre is köszönöm a segítséget.
- silboy
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 250
- Csatlakozott: 2006.01.04., szer. 21:59
- Értékelés: 5
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Sziasztok, Tannoy Mercury M1, M2, MC 5.0 hangfal rendszeremet érdemes lenne B&W 602 S2, B&W 601 S2, B&W CC6 S2 5.0-ra cserélnem? Erősítő Sony STR-DB840QS. Illetve ezek a B&W hangfalak mennyire régi modellek? Használtan venném őket. Előre is köszönöm a segítséget.
HÁZIMOZI & HIFI - TV: Sony KD-60XF8305 AVR: Denon AVR-X2500H AMP: Audiolab 6000A front: Dali Opticon 2 & Dynaudio Emit M20 center: Dali Opticon Vokal rear: Dali Zensor 1 minidisc deck: Sony MDS-JE640
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Jazz használtam én is mindig..
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Velodyne spl1200 ultra
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5917
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1697
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Ez milyen szub pontosan?
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Csak laikusként tudom én is értelmezni, de jól olvasod SZVSZ.DARTHdick írta: ↑2018.12.21., pén. 10:50Üdv.
Az alábbi táblázat némi magyarázat kiegészítésére szeretnèk választ kapni.Ki hogy értelmezi.Konkrétan arra lennék kíváncsi,hogy a különböző dsp módoknál jól értelmezem e azt,hogy a subsonic filter a jelzett értéknél lentebb nem engedi dolgozni a szubot,illetve az adott értékek határain belül kiemeli a megjelölt frekvenciatartományt.
Ergo "Movie" dsp módnál a legalsó tartomány 25hz,s lentebb nem dolgozik a szub,hiába tudna is többet,de a dsp beleszól...
Jól gondolom?
A subsonic filter limitálja a frekvenciát és nem megy mélyebbre.
Plusz nem a "határértéken belül", hanem mondjuk movie módban +5db-lel megnyomja 35Hz-nél.
Mivel a jazz mód megy a legmélyebbre és annál nincs semmilyen kiemelés, a legtöbben azt szokták használni.
Én is azt szerettem velodyne szuboknál.
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Az alábbi táblázat némi magyarázat kiegészítésére szeretnèk választ kapni.Ki hogy értelmezi.Konkrétan arra lennék kíváncsi,hogy a különböző dsp módoknál jól értelmezem e azt,hogy a subsonic filter a jelzett értéknél lentebb nem engedi dolgozni a szubot,illetve az adott értékek határain belül kiemeli a megjelölt frekvenciatartományt.
Ergo "Movie" dsp módnál a legalsó tartomány 25hz,s lentebb nem dolgozik a szub,hiába tudna is többet,de a dsp beleszól...
Jól gondolom?
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1999
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 732
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Házimozi hangsugárzók és subwooferek
Tom annak örömére, hogy talán az első s7201 érkezik Angliába, kiposztolt vagy féltucat képet a készítés fázisairól.
Egy kis kedvcsináló:

Egy kis kedvcsináló:
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5917
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1697
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Házimozi erősítők,processzorok
Nem rossz elgondolás, de én akkor már a komplett mozit phantomból csinálnám. Phantom H-120 előre, surroundnak meg atmosnak H60.Muki87 írta: ↑2018.12.16., vas. 18:58Nappaliban lenne , nyáron átépítés lesz és jobban festene a dolog, hogy belépek a nappaliba és nem egy hangfal lerakotot kell sasolnomjelenleg úgyvan egy dali concept 8-as 5.0 rendszerrel de az atmos is fontolóban van ezért gondoltam a dali phantom szériát.
https://hu.horn.eu/hu/HU/MARKAK/DALI/CU ... H-120?s1=4
https://hu.horn.eu/hu/HU/MARKAK/DALI/CU ... _H-60?s1=4
Re: Házimozi erősítők,processzorok
Nappaliban lenne , nyáron átépítés lesz és jobban festene a dolog, hogy belépek a nappaliba és nem egy hangfal lerakotot kell sasolnom-KP- írta: ↑2018.12.12., szer. 13:00Előre állványos, hátulra meg centernek phantom? Hát nem tudom :) Először egy keretet adj, hogy mennyi az annyi. Atmos tervben van, vagy 5.1 a cél?Muki87 írta: ↑2018.12.11., kedd 00:23nadtom írta: ↑2018.12.10., hétf. 22:02
Ha a zene sztereo akkor kerüld ki az avr-t. Hangsugárzóra a keret mennyi? Egyébként még a keret függvényében is nehéz bármit is ajánlani, mert nagyon ízlésfüggő. Menj el hallgatózni, és ami tetszik azt vedd meg (arra figyelj, hogy ne 10MFt-os technikát tegyenek a hs mögé).
igen sztereo de sajnos nem a mozizás miatt szükség lenne a multichannelre. Elsősorban állványos hangfalakat néztem a viszonylag kis hely miatt (18nm). a multichannel többi részét dali phantom "hangfalakkal" szeretném megoldani.
