Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 732
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 425

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

pärt írta:
2025.04.13., vas. 11:16
...
Ezeket a linkelt alternatív csöpögtetős cuccokat nem használtam, de nekem erősen kompromisszumosnak tűnnek.
...
Simán lehet. Én csak azért ajánlottam, mert egy barátom, akivel rendszeresen együtt tekerek, és naponta beszélek, több, mint 2 éve ilyet használ. Outira és montira is. Valamint elég sok, megbízhatónak tűnő teszt található róluk.
És én ezt is elég jó forrásnak tekintem:
https://zerofrictioncycling.com.au/lubetesting/
A Test 13-at nézd.
Ez abból kivonat: "
So we have quite the highlight to shout about re this test, in that at the end of the first 3000km of testing, Silca Super Secret was sitting at a cumulative wear of just 7.5% of the 0.5% wear allowance. The average wear for all lubricants tested to this point is 64%. Silca SS drip is now the clubhouse leader for lowest wear rate at end of first 3 blocks, and as mentioned above at this point in the test the chain was still exceptionally clean. If you get a different result, you are either a)
over applying or b) not taking care of excess properly post lube and work in.
So, if you only ride in the dry, this drip lube is really, really something.

Either way, there is no doubt that the Silca SS is helping more people also get a bag of wax of one type or the other, and again the more cyclists that add a bag of Silca Hot Melt or Mspeedwax to their low friction chain lubrication arsenal, the more cyclists are going to saving even more drive train parts wear and using a lot less solvents for drivetrain maintenance ending up goodness knows where most times. Honestly, you just can’t go wrong – its just clean, low friction, low drive train wear days on your horizon if you choose any of the above paths in any combination. "
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3895
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4989
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

1. Ha montiznék, valószínűleg maradnék a hagyományos módszernél. Ott úgysem jön össze, hogy mindig tiszta legyen a hajtás kevés macerával. A vax nyilván kevesebb koszt szed magára, de azért a takarítást ott már nem lehet megúszni. (Sokat olvasgattam a felhasználói véleményeket annak idején, és emlékszem, vannak, akik terepen is használják, de mivel nem érintett ez a része, ezért átugrottam.)
2. Benzines folttisztítóval töltött jól zárható edényben rázogatod a láncokat, letöltöd, tiszta folyadékkal ismételt rázogatás, még egy kör, aztán szárítás. Ezt követi egy denaturált szeszes áztatás, szárítás, és mehetnek a vaxba. (Az ultrahangos mosó egyáltalán nem elengedhetetlen, csak gyorsabbá, kényelmesebbé teszi a folyamatot, meg egyértelműbb, hogy mikor tiszta már a lánc, mivel a rezgetésnél kioldódó, zsírral szennyezett mosófolyadék törésmutatója más, ami egy homályos folt formájában mutatkozik. Ha az megszűnt, akkor már teljesen kioldódott a zsír.)
A sima vaxot nem oldja le a víz, de egy idő után kimosódik, mivel itt nem egy egyenletes filmre kell gondolni, hanem viaszpelyek tömegére.
Ezeket a linkelt alternatív csöpögtetős cuccokat nem használtam, de nekem erősen kompromisszumosnak tűnnek.
Van még ilyen adalék is, ezzel megúszod a mosást, viszont speciális (értsd: drága) melegítő edényt igényel, mert csak a neki optimális hőmérsékleten hatásos. Szóval ez is kompromisszum.
:https://silca.cc/en-eu/products/strip-chip

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2078
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1254
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

geza123 írta:
2025.04.13., vas. 09:38
... Már ha tényleg ennyire dagonyázáshoz kellene. ...
Köszönöm szépen a segítséget, így már teljesen összeállt a "kép".

Viszont ha vízben oldható, akkor a montinál maradni fog az olajozás. (Most hirtelen csak egy 9 évvel ezelőtti képet találtam. :kapdelm:)
Csatolmányok
FB_IMG_1744534520800.jpg

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 732
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 425

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

Rotox írta:
2025.04.13., vas. 08:37

Köszönöm a tippet, ez nagyon tetszik. :smile53: Szuper volna, ha legalább a - csak jó időben használt - outi mindig patika tiszta volna. Esőbe, trutyiba meg vinném a Malit.

Viszont két dolgon töprengek:
1. Szerintem a montinál (amit varacskos disznó módon összekenek sárral, stb.) azt hiszem, ez csak extra macera volna (vagy a mosás után egyszerűen hagynám megszáradni, aztán mehet? gondolkodik.gif)
2. Ha veszel egy új (gyárilag alaposan összezsírozott) láncot, mivel tisztítod/tisztítjátok le vaxolás előtt? Ultrahangos mosón, meg ilyen "boszorkányságokban" semmiképpen nem gondolkodnék...
1. Montira, ha csak az alkalmazás részét nézzük, még kényelmesebb lenne. Mivel csak lemosnád, és száradás után mehetne újra a kenés. Viszont, mivel vízben oldható a cucc, így egy nagyon sáros, vizes, hosszabb tekerés esetén félő, hogy a vaxot is kimosnád használat közben. Így oda én lehet, egy jobb, hagyományos wet lube-ot javasolnék. Már ha tényleg ennyire dagonyázáshoz kellene. Én pl. a montit is vaxoltam, mert tengelyig érő sárban én oda sem megyek. "Normál" montis körülményekhez meg teljesen jó, max. minden tekerés után csepegtetek rá, tisztítás, száradás után.

2. Én ilyet javaslok: https://www.bike-components.de/en/SILCA ... ck-p92164/
Ebben egy-két, új láncot simán megfürdetsz, és vízzel történő mosás, száradás után mehet rá a vax. Annyi, hogy ezeket a vaxokat jóval a tekerés előtt kell felvinni, mert hagyni kell, hogy a benne levő oldott víz elpárologjon. Természetesen más, zsírtalanító is megfelel, semmi előnyöm nem származik a Silca-s cuccok ajánlásából, csak nekem nagyon bejöttek (környezetbarát, vízzel mosható, meg jó).
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2078
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1254
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Én is MucOff lánctisztító "kefés kütyüt" és folyadékot használok (szintén rendszeresen), de szerintem ez nem elegendő tisztítás vaxolas előtt.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13979
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8918
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Én Muc-Off rendszert használok. Kb 250 km után áttörlöm a láncot és megkenem újra. Ezt, ha viszonylag még tiszta, akkor egy sima áttörlés után megint újra kenés követi. Esetleg kap még egy ilyen áttörlős újrakenést. Majd ezt követően egy mosás következik, mélyebb tisztítással. Ez megtörtént tegnap. :smile29:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2078
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1254
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

geza123 írta:
2025.04.12., szomb. 21:45
...
Amúgy pedig van lehetőség olyan módon vaxolni, mint ha csak olajoznád a láncot...
Köszönöm a tippet, ez nagyon tetszik. :smile53: Szuper volna, ha legalább a - csak jó időben használt - outi mindig patika tiszta volna. Esőbe, trutyiba meg vinném a Malit.

Viszont két dolgon töprengek:
1. Szerintem a montinál (amit varacskos disznó módon összekenek sárral, stb.) azt hiszem, ez csak extra macera volna (vagy a mosás után egyszerűen hagynám megszáradni, aztán mehet? gondolkodik.gif)
2. Ha veszel egy új (gyárilag alaposan összezsírozott) láncot, mivel tisztítod/tisztítjátok le vaxolás előtt? Ultrahangos mosón, meg ilyen "boszorkányságokban" semmiképpen nem gondolkodnék...

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 732
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 425

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

Rotox írta:
2025.04.12., szomb. 17:30
...
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni... :ohnoohnoohno: (A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program. :angry:)
Én korábban 200-250 km-enként zsírtalanítottam, majd olajoztam újra a láncot/hajtást (ez csak a zsírtalanításra vonatkozik).
Pár hete én is áttértem a vaxolásra. Elegem lett, hogy mindig tiszta dzsuva vagyok, amikor akarva, akaratlanul hozzáérek a hajtáshoz.
Amúgy pedig van lehetőség olyan módon vaxolni, mint ha csak olajoznád a láncot (előtte, egyszer kell alaposan letakarítani a hajtás elemeit):
https://silca.cc/en-eu/collections/wax- ... chain-lube
https://www.squirtcyclingproducts.com/l ... hain-lube/
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2078
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1254
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Nem a jobb géppel úszom meg a tisztogatást, hanem a poros/sáros montihoz képest. Az oldtimer Mali outit bőven nem tisztogattam minden tekerés után...

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3895
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4989
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Rotox írta:
2025.04.12., szomb. 17:30
Azt hiszem, már év(tized :D)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám. :smile52: Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.

Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni... :ohnoohnoohno: (A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program. :angry:)
Lám, pedig évekig Te voltál a csapat " Nem veszek semmit, csak nézelődöm" tagja. :D
Azt viszont nem értem, a koszt hogy tudod megúszni a jobb géppel. gondolkodik.gif
[OFF - katt ide ha látni akarod]
Ja,amúgy: vax :P
Screenshot_2024-05-20-21-57-20-01_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg
Screenshot_2024-05-20-21-57-20-01_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg (83.08 KiB) Megtekintve 646 alkalommal

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2776
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1149

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

Rotox írta:
2025.04.12., szomb. 17:30
Azt hiszem, már év(tized :D)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám. :smile52: Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.

Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktatok olajozni? (A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program. :angry:)
Én minden tekerés után kezeltem a láncot,így szinte alig kopott.

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2078
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1254
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Azt hiszem, már év(tized :D)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám. :smile52: Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.

Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni... :ohnoohnoohno: (A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program. :angry:)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rotox 2025.04.12., szomb. 17:34-kor.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13979
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8918
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.04.11., pén. 23:14
st81 írta:
2025.04.11., pén. 21:27
Remélem a böjti szelek elcsendesednek május elejére, mert így elég küzdős lenne a tókerülés.
Ott mindig van szél. De kell is, ha már szint semmi. ;peace;
Így lesz ez ma is, végig a Duna mellett.
Dehát “a szél a legjobb edzőtárs! Mindig elkísér!” (By asebestyen)
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3895
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4989
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

st81 írta:
2025.04.11., pén. 21:27
Remélem a böjti szelek elcsendesednek május elejére, mert így elég küzdős lenne a tókerülés.
Ott mindig van szél. De kell is, ha már szint semmi. ;peace;

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13979
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8918
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

st81 írta:
2025.04.11., pén. 21:27
Remélem a böjti szelek elcsendesednek május elejére, mert így elég küzdős lenne a tókerülés.
2 hetes betegeskedés után végre ismét rá tudtam ülni a bringára. Pont nem érdekelt se szél, se más. ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 276

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Remélem a böjti szelek elcsendesednek május elejére, mert így elég küzdős lenne a tókerülés.
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13779
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.04.10., csüt. 18:56
A válaszom 2. része ettől függetlenül áll.
Nyilván. De legalább annyi szétcseszett kónuszos fotó is van,de azokra a rozsda nem jellemző (gondolom az anyag jobb), cserébe ráégett kosz,zsír,vagy isten tudja mi az, de vakarni kell a tengelyről... persze a rotor azokon is gatya...

Figyelni kell rá, de sokszor csak akkor derül ki, ha ki van véve a kerék,hogy van valami. Hajtva pl egy megrogyáson lévő rotort nem nagyon lehet érezni és az kapja legkönnyebben a koszt, egyebeket. Néha ki kell venni a hátsö kerrket és ránézni a dolgokra. Hozzám is, amik kerülnek, alapvetően figyel rà a gazdája,meg takarítgatja a többség, de a hátsó kereket ritkán veszik ki. Aztán, berohad a rotor,jön egy eső, a rohadt "lé" folyik be tovább... Sokszor a rotort szerviz után kitömöm zsírral, úgy tovább tart nekik valamivel...

De kb mindegy, csak érdemes figyelni ezekre, ha ipari, ha más.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13979
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8918
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

A válaszom 2. része ettől függetlenül áll.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13779
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.04.10., csüt. 18:15
Én az ipari csapágyakra gondoltam, bocs, lehet félreérthető voltam.
Mindenestre a szakszerűtlen tisztítás nálam nem általános felhasználás. És a karbantartás hiánya sem. :rolleyes:
Ez az volt :D csak így jött ki :D a kiszedő, ha jól látom, kitépte a belső gyűrüt :D a pirvédők vannak ott szétszórva, ez nem robbantott CULT, felrobbant ipari :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13979
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8918
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Én az ipari csapágyakra gondoltam, bocs, lehet félreérthető voltam.
Mindenestre a szakszerűtlen tisztítás nálam nem általános felhasználás. És a karbantartás hiánya sem. :rolleyes:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13779
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

néha fotózom,mit szedek ki,hogy lássa a tulaj, meg kicsit okuljon. hirtelen ezt találtam... de van sok :D
csapagy_gaz.jpg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13779
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.04.10., csüt. 16:58
Mármint honnan mossa ki a víz a kenést?
a csapágyakat el tudja áztatni. nem úgy tűnik,de a gyakorlat azt mutatja, hogy képesek rá a userek :D elég sok rozsdás csapágyat szedtem már ki. Ne kérdezd,hogy csinálták, én általában amikor már csörgős volt,kiszedtem, nem vártam meg a kopást se. De az egyesületi kerekekkel, de egyebekkel is volt ilyen élményem. Bááár, a télibacjomban egy Fulcrum5 esetén nálam is felütötte a fejét a berohadás. Télen jártam vele, sokszor esett az eső,vagy csak szimplán vizes volt az út. xartam bele, téli kerék, meg úgyis iparis... Mondjuk, így is sokkal tovább bírta, mint a télinek vett decás bicaj saját kereke, azt kb 1 hónap alatt lerendeztem. mostam én tréning után,... sterimóval :D de azért ügyeltem,hogy ahol kenés van,ott ne menjen nagy nyomással csak áztassa. Ennek a bicajnak a villája acél volt (alu vázhoz). Amikor tavasszal szétbontottam a fejcsőnél,ott is rozsdás lé folyt ki. bemegy,ha akar... De szerintem, ha évente egy-kétszer cserélve van, meg foglalkoznak vele, nem tud berohadni. Nálunk azért a télibicaj nem a szívünk csücske volt. direkt ótvaros gépekkel mentünk,amit nem sajnálunk. Edzés után gyors sterimó, majd fékek,váltók forgáspontjai WD40, lánc meg szombaton steri után átolajozás, vasárnap leszerelés és kiáztatás. De a szutykos időt azért megérezte...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2776
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1149

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

pärt írta:
2025.04.10., csüt. 16:26
asebestyen írta:
2025.04.10., csüt. 15:57
Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
A műfaj - axiális állítási lehetőség az agyakon - ettől függetlenül létezik, hogy miért és milyen eredménnyel, annak megvitatása szétfeszítené ennek a fantasztikus topiknak a kereteit, meg félő, hogy széthúzást gerjesztene a béke szigeteként működő kis bringás közösségünkben. :P
Én részemről el is engedném ezt a csapágy témát, amint teszem minden hasonlóval. Egyben biztos vagyok: Tisza-tavi tekerésünket semennyire sem fogja befolyásolni, hogy ki milyen csapágy felekezet tagja.
A gőzmozdony büntetni fog a tónál :kapdelm:

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13979
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8918
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Mármint honnan mossa ki a víz a kenést?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13779
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2025.04.10., csüt. 15:57
Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
ez mind igaz, de pl a fulcrum kerekek estén finomabban be lehet állítani az iparis megoldásokat is. pl haver Mavic kerekes bicaját mikor csak toltam, éreztem,hogy nem annyira finoman gurul,mint az akkor általam használt fulcrum quattro tette azt. Ahol nincs állítási lehetőség,inkább egy picit túlfeszítik a csapágyat,de legalább nem kottyan,mert az hamarabb kinyírja. Másodsorban a kerék sugarán már egész jól meg lehet kottyantani egy csapágyat,így inkább biztosra mennek. Ott is van a csapágynak feszítése, ami kiiktatja a csapágyhézagot,csak be van kalkulálva és nem szabályozható.

egyébként ezeknek a csapágyaknak legtöbbször, ha nem rommáázik és kimos minden kenést a víz, általában nem a futásból eredő kopás a halála, hanem az út felől érkező felütések minden egyes döccenő esetén (barokkos túlzással :D ) megpontozzák a csapágy futópályáját, a golyókat meg deformálják. Ezek nyilván mikrszkópikus mértékű változások, de egy egyenetlen futást fognak erdményezni és kizedve egy kellemetlen csörgő hang jelzi. Nézegettem ilyen csapágyakat kiszerelve, nagyon nem lehet megkottyantani, de elég fütyülősen futnak. Nálam valamikor, amikor még mentem többet, 2 szett ment el egy nyáribicajos idényben. tekintve az akkori 5ezer/4db árat, nem volt elviselhetetlenül drága.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”