Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Avatar
stx
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
Értékelés: 472
Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: stx »

Alex_Aston írta:
2022.05.27., pén. 08:04
30/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/
Én is tippeltem párat, 31/43. Pedig HR-V-m van, igaz az előző változat. :rolleyes:

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5214
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3614

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

30/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14262
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9338
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Úton München High End! :smile29:
0A63DC48-4DC8-439E-A799-8A6025D80ABF.jpeg
0A63DC48-4DC8-439E-A799-8A6025D80ABF.jpeg (3.03 MiB) Megtekintve 1594 alkalommal
B1F5ED87-4A2D-4474-A825-2F8E5FFE06C7.jpeg
B1F5ED87-4A2D-4474-A825-2F8E5FFE06C7.jpeg (2 MiB) Megtekintve 1555 alkalommal
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1350
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 605
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Na, mivan alszik mindenki?
Hétvégén volt mindenféle só. Nem volt kint valaki valamelyiken?
Én csak ilyen szotyadt barackokat találtam itt a mező szélén :)
Csatolmányok
IMG_20220520_055843.jpg
IMG_20220520_055843.jpg (1.1 MiB) Megtekintve 1605 alkalommal
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1350
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 605
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Nagyon bírom, akik kimennek ide csapatni és nem az 50-es táblánál meg az autópályán gizdáskodnak
A turistavezetősbe van egy pár szép szitu
A 2. meg csak simán dobott egy 6-ossal kezdődőt


youtu.be/AWGurV4mdFc



youtu.be/FaAzjHAzW6E
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Palm írta:
2022.05.19., csüt. 09:19
Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.
Létezik ilyen, a medián bér sokkal pontosabb közelítést ad az "átlag" jövedelemről, mint a matematikai átlag.

https://kiszamolo.hu/median-es-atlag-kulonbsege/

Nálunk (sajnos) igen nagy az átlag és a medián bér közötti különbség. (Tehát a bérskála felső végén lévők aránytalanul többet keresnek).

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210 ... ett-490416
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
stx
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
Értékelés: 472
Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: stx »

Kár volt kidobni "A magyar helyesírás szabályai" c. ponyvaregényt. :D
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 05:55
Vinkler írta:
2022.04.25., hétf. 20:18
Palm írta:
2022.04.22., pén. 06:46

Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?

Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!

A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.

95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.

Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.

A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Sok embernek tényleg a napi kb. 100km-es ingázásra kell az autó (léteszköze, mert nem tud be vagy haza jutni másként a munkahelyére, mert nincs tömegközlekedés vagy céges járat) és arra jó lenne a villany autó.
Mivel vannak sokan, akik 2 autót nem tudnak megvásárolni és fenntartani, de előfordul, hogy nagy távokra kell az autó, akkor a villamos autó cumi a töltési ideje miatt. Ha nincs elöted senki, akkor kb. 30 perc a gyors töltés és a hatótávolság kb. 200-300km és előre meg kell tervezned a töltők miatt az útvonalat. Ha valahol bedöglik egy töltő, akkor megint csak cumi. Persze ha viszel magaddal agregátort, akkor megoldva a probléma. Ellenben egy dízel autó kb. 5 perc alatt megtankolható fizetéssel együtt és hatótávolsága kb. 800-1200km. Másik előnye, hogy sokkal több helyen töltheted.
A hőszívattyúról csak annyit, hogy épület gépészet terén találkoztam vele és azon a területen nagyon drága dolog, szintén nem a nagytöbbség pénztárcájához passzol. A hőszívattyúnak az a hátránya, hogy ahogy csökken a levegő hőmérséklete úgy exponenciálisan csökken a hatékonysága, ami nem jó. A belső égésű motornál termelődik hő és azzal baromi jól lehet fűteni is az autót, de a villany autónál fűteni kell, ami megint csak az akksiról megy, ami csökkenti a hatótávolságot (nyáron meg a légkondi). Az akksi élettartama sem hosszú és szintén a nagyátlag számára megfizethetetlen kategória.
Vannak előnyei és hátrányai mindennek, de szerintem ez az elektromos autó megoldás, amit jelenleg eröltetnek, hogy az autó alján ott egy drága és nagy akku pakk és azt bizonyos időközönként cserélgesd és megfelelő körülmények közt tartsd szintén a nagytöbbség számára felejtős (nincs hozzá megfelelő keresete).

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5214
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3614

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Palm írta:
2022.05.19., csüt. 09:19

Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.
Igen, semmi sem fekete, vagy fehér.
De én még akkor is az látom, hogyha 3-400e nettó lenne az átlag, abból sem jön ki nekem egy 10 éves autó megvétele, fenntartása sem. Már, ha élni is akár mellette az ember.
Ennek ellenére csak kapkodom a fejem, hogy mivel járnak az emberek.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Alex_Aston írta:
2022.05.19., csüt. 08:25
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 05:55

A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Szerintem ennél picit magasabb már az átlag. Lévén 200e alatt már talicskát sem tologat a "jómunkásember" egy építkezésen.

Viszont én úgy látom, hogy havi 3-400e Ft is kevés, még egy 10 éves használt autóhoz is. Új (nem Mercedes, hanem mondjuk Golf kategóriás) autóhoz meg 8-900e Ft-os nettó fizu kell kb. Agyrém, ami az árakkal történt az elmúlt 1-2 évben.
Kicsit off.
Az átlag egy matematikai közép érték, amiben benne van mindenki, így aki semmit sem keres és aki a leggazdagabb is.
Ha lenne valós statisztika arról, hogy az emberek hány százaléka milyen bérsávba tartozik és ez igen részletes lenne, akkor lehetne korrekt dolgokról beszélni.
A másik dolog, hogy divat lett, hogy bruttóban adják meg az átlag keresetet és ugye nettóból élünk. Persze beszámít a nettó keresetbe, hogy van-e gyereked és mennyi és van-e fogyatékosságod, stb. Egy bruttó-nettó bér kalkulátorral elég jól átlátható, hogy milyen esetben mennyi nettóra számíthat az ember.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5214
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3614

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

tamagaba írta:
2022.05.19., csüt. 08:09


A szíved, a szíved kínai
A szív made in china"
Így van. Már Kína (és környéke) lett az elsődleges piac szinte mindenkinek. Az ottani ízlés meg ezt igényli.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5214
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3614

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Palm írta:
2022.05.19., csüt. 05:55

A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Szerintem ennél picit magasabb már az átlag. Lévén 200e alatt már talicskát sem tologat a "jómunkásember" egy építkezésen.

Viszont én úgy látom, hogy havi 3-400e Ft is kevés, még egy 10 éves használt autóhoz is. Új (nem Mercedes, hanem mondjuk Golf kategóriás) autóhoz meg 8-900e Ft-os nettó fizu kell kb. Agyrém, ami az árakkal történt az elmúlt 1-2 évben.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1350
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 605
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Palm írta:
2022.05.19., csüt. 06:02
Az új 7-es BMW:

Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif
"Egy lány ipoddal ül a padon
Lángol a napfény a kirakaton
üvegén ott van ő és a nagyvilág
Ringó kosztümben idegenek
Alkotnak úszó szigeteket
Bámulnak a villamos után
Fillérekből ragyogó nők egyruhás fiúk
álmaitól tönkrejárt a kopott nagykörút
A csillogás gagyi, semmi sem az ami
A szíved, a szíved kínai
A szív made in china"
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

irishcream írta:
2022.05.19., csüt. 07:50
Palm írta:
2022.05.19., csüt. 06:02
Az új 7-es BMW:



Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif
........márkahűség ide, márkahűség oda : ezt már nagyon kell akarni gondolkodik.gif
Presztizs mindenek elött. :quetionmark:

A Mercedes S osztálynak sem kicsi a grillrácsa, de legalább ízléses.
Maybach (S osztály A LEG verzió) Merci:

Kép

"Bálna" (S osztály) Merci:

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Palm 2022.05.19., csüt. 08:13-kor.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
irishcream
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3421
Csatlakozott: 2015.05.28., csüt. 22:11
Értékelés: 1202

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: irishcream »

Palm írta:
2022.05.19., csüt. 06:02
Az új 7-es BMW:


Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif
........márkahűség ide, márkahűség oda : ezt már nagyon kell akarni gondolkodik.gif

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Az új 7-es BMW:

Kép

Kép

Kép

https://m.hvg.hu/cegauto/20220513_nagyo ... szerint_is

Nekem nagyon nem tetszik az eleje. gondolkodik.gif
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1859
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Vinkler írta:
2022.04.25., hétf. 20:18
Palm írta:
2022.04.22., pén. 06:46

Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?

Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!

A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.

95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.

Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.

A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).
Sok embernek tényleg a napi kb. 100km-es ingázásra kell az autó (léteszköze, mert nem tud be vagy haza jutni másként a munkahelyére, mert nincs tömegközlekedés vagy céges járat) és arra jó lenne a villany autó.
Mivel vannak sokan, akik 2 autót nem tudnak megvásárolni és fenntartani, de előfordul, hogy nagy távokra kell az autó, akkor a villamos autó cumi a töltési ideje miatt. Ha nincs elöted senki, akkor kb. 30 perc a gyors töltés és a hatótávolság kb. 200-300km és előre meg kell tervezned a töltők miatt az útvonalat. Ha valahol bedöglik egy töltő, akkor megint csak cumi. Persze ha viszel magaddal agregátort, akkor megoldva a probléma. Ellenben egy dízel autó kb. 5 perc alatt megtankolható fizetéssel együtt és hatótávolsága kb. 800-1200km. Másik előnye, hogy sokkal több helyen töltheted.
A hőszívattyúról csak annyit, hogy épület gépészet terén találkoztam vele és azon a területen nagyon drága dolog, szintén nem a nagytöbbség pénztárcájához passzol. A hőszívattyúnak az a hátránya, hogy ahogy csökken a levegő hőmérséklete úgy exponenciálisan csökken a hatékonysága, ami nem jó. A belső égésű motornál termelődik hő és azzal baromi jól lehet fűteni is az autót, de a villany autónál fűteni kell, ami megint csak az akksiról megy, ami csökkenti a hatótávolságot (nyáron meg a légkondi). Az akksi élettartama sem hosszú és szintén a nagyátlag számára megfizethetetlen kategória.
Vannak előnyei és hátrányai mindennek, de szerintem ez az elektromos autó megoldás, amit jelenleg eröltetnek, hogy az autó alján ott egy drága és nagy akku pakk és azt bizonyos időközönként cserélgesd és megfelelő körülmények közt tartsd szintén a nagytöbbség számára felejtős (nincs hozzá megfelelő keresete).
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14262
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9338
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Napi munkám része, hogy ezeknek az asszisztens rendszereknek a működését ellenőrzöm. Nem kell egyetérteni a véleményemmel, de nekem lesújtó véleményem van a hatékonyságukról. Nagyon gyerekcipőben járnak még ezek a vezetést támogató rendszerek. Az erőltetésükről pedig nem szeretnék véleményt nyilvánítani.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5214
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3614

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Shimano írta:
2022.05.17., kedd 12:35

Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja. :D De sima közúton is zavar a ténykedése.
Van egy mondás ezzel kapcsolatban, miszerint, ha úgy látjuk, hogy nincs a környéken senki, akkor azok miatt indexelünk, akiket nem látunk ;)

Mert minden baleset úgy kezdődik, hogy de hát nem láttam, hogy jön... :smile29:
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4030
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 2182

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

komarfamily írta:
2022.05.17., kedd 12:02
En a savtartot kifejezetten kedvelem, foleg hosszabb utakon. Nyaron is megyek haza es 1800km megtenni ugy, hogy rasegit a kormany kanyarban nekem sokat szamit. Nyilvan varosban nem hasznalom sokat de autopalyan nekem nagyon kell.

Ez foleg akkor tunt fel mikor apu volvojaba beultem es abban nincs es feltunt, hogy terelgetni (kormanyozni) kell a nagy batart a 21. szazadban ;) felhaborito ;)

a tobbirol nem tudok nyilatkozni mert az meg nincs.
Nekem van egy beidegződött rosz szokásom ami miatt zavar a sávtartó,ez pedig az hogy a 2 sávos autópályán előzés után ha nem jön mögöttem senki index nélkül megyek vissza a külsőbe,azt meg ez a rendszer nem szereti,sőt szinte utálja. :D De sima közúton is zavar a ténykedése.
A vészfékaszisztens már egyszer védett is,jó az.A párom tolatott ki az udvarból,és a szemetesek olyan helyre tették le a kukát ami nem volt megszokott,és észlelhető sem igazán.Na itt beavatkozott a rendszer és megállította a tolató autót.Enélkül tuti elcsaptunk volna már egy kukát, :D ami ki tudja milyen sérülést okozott volna a vason,szóval jó az is nagyon.Én próbálgattam hogy mikor állít meg,és nagyon a legvégső esetben teszi ezt,tehát nem indokolatlanul korán,a jelzéseket meg lehet állítani rajta,mint ahogyan a tavolságtartó tempomat követési távolságait is.

Avatar
komarfamily
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2243
Csatlakozott: 2015.04.27., hétf. 16:30
Értékelés: 1078
Tartózkodási hely: Dusseldorf

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: komarfamily »

En a savtartot kifejezetten kedvelem, foleg hosszabb utakon. Nyaron is megyek haza es 1800km megtenni ugy, hogy rasegit a kormany kanyarban nekem sokat szamit. Nyilvan varosban nem hasznalom sokat de autopalyan nekem nagyon kell.

Ez foleg akkor tunt fel mikor apu volvojaba beultem es abban nincs es feltunt, hogy terelgetni (kormanyozni) kell a nagy batart a 21. szazadban ;) felhaborito ;)

a tobbirol nem tudok nyilatkozni mert az meg nincs.

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4030
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 2182

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Vinkler írta:
2022.05.16., hétf. 20:58
Shimano írta:
2022.05.16., hétf. 19:32
Vinkler írta:
2022.05.16., hétf. 17:49


A nagyobb problémát abban látom, hogy ezek a vezetést támogató rendszerek elég hektikusan működnek, de leginkább sz@rul. :angry:
Pl?
Az aktív sávtartó csak részben ismeri fel az utat, általában inkább nem, mint igen. A vészfékaszisztens, illetve a figyelmeztetés indokolatlanul hamar lép működésbe, a táblafelismerés is eshetőleges. Sokszor indokolatlanul lelassít, pedig nincs korlátozó tábla. A legjobban a távolságtartó tempomat működik, ha van hozzá stop and go az kiváló. Csak ami hirtelen eszembe jutott. Első dolgom, h kikapcsolgatom ezeket, de ezt minden alkalommal meg kell tenni és egy sárga felkiáltójel a jutalom, amitől szintén a falra mászok! :smile51:
Én a mi vasunkon indokolatlan és zavaró működést nem tapasztaltam,de hallottam már olyan modellről ami pl akkor is satuzik mikor nem kéne,de ezeket a betegségeket kinövik majd.Én a sávtartót első körben kiiktattam,engem zavart,még akkor is ha jól működött,és hála az égnek ezt nem kell minden alkalommal megtennem,csak egyszer.A távolságtartó tempomat a legvagányabb és a leghasznosabb dolog ezek közül,na meg a vészfékaszisztens,ami szintén hasznos ha jól működik.
A múltkor tolattam ki egy nagy dög ford f150-nel egy udvarból,és az szó szerint sakk mattot adott egy bizonyos helyzetben,mert se előre,se hátra,pedig volt némi hely még.
Gázadásra ugyan megindult,de úgy mint egy bika,szóval leizzasztott pillanatok alatt. :D Automata volt,és se hátra,se előre nem volt hajlandó finoman kúszni csak erőltetve,de az elég meredek volt úgy.

Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5214
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3614

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Vinkler írta:
2022.05.16., hétf. 20:58
Első dolgom, h kikapcsolgatom ezeket, de ezt minden alkalommal meg kell tenni és egy sárga felkiáltójel a jutalom, amitől szintén a falra mászok! :smile51:
Jövőbeni "chip tuning" nem a plusz teljesítmény lesz, hanem ezek kikapcsolása, hogy csak a felhasználó akarata szerint legyen visszakapcsolva, ne monden indulás után.

Piaci rés. Én szóltam. :D
Csak a Marantz! :-D

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14262
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9338
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Shimano írta:
2022.05.16., hétf. 19:32
Vinkler írta:
2022.05.16., hétf. 17:49
Alex_Aston írta:
2022.05.16., hétf. 08:08
Na, így lesznek még drágábbak, és még inkább elérhetetlenek az autók...

https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... z-autoban/
A nagyobb problémát abban látom, hogy ezek a vezetést támogató rendszerek elég hektikusan működnek, de leginkább sz@rul. :angry:
Pl?
Az aktív sávtartó csak részben ismeri fel az utat, általában inkább nem, mint igen. A vészfékaszisztens, illetve a figyelmeztetés indokolatlanul hamar lép működésbe, a táblafelismerés is eshetőleges. Sokszor indokolatlanul lelassít, pedig nincs korlátozó tábla. A legjobban a távolságtartó tempomat működik, ha van hozzá stop and go az kiváló. Csak ami hirtelen eszembe jutott. Első dolgom, h kikapcsolgatom ezeket, de ezt minden alkalommal meg kell tenni és egy sárga felkiáltójel a jutalom, amitől szintén a falra mászok! :smile51:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4030
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 2182

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

Vinkler írta:
2022.05.16., hétf. 17:49
Alex_Aston írta:
2022.05.16., hétf. 08:08
Na, így lesznek még drágábbak, és még inkább elérhetetlenek az autók...

https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... z-autoban/
A nagyobb problémát abban látom, hogy ezek a vezetést támogató rendszerek elég hektikusan működnek, de leginkább sz@rul. :angry:
Pl?

Avatar
tamagaba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1350
Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
Értékelés: 605
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tamagaba »

Alex_Aston írta:
2022.05.16., hétf. 08:08
Na, így lesznek még drágábbak, és még inkább elérhetetlenek az autók...

https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... z-autoban/
Valóban én sem szeretnék ilyeneket tartani a kocsimban, de
- ezek a kva friccek olyan felfestéseket csinálnak vagy fognak rövid időn belül, hogy náluk működni fog
- a táblafelismeréshez is szükség lesz az egyen karakteres-körös táblákra, ne lógjon be fa (Feca menj ki vágd le, ellopták a fűrészt, Józsi hozd vissza, mert pofán váglak)
- a távolságradaros vészfékezés jó ötlet
- ez a fáradékonyságos téma szerintem vakvágány
- a logolás szintén jó ötlet (több esetben azonnal perdöntő lehet)
- tolatóradar :noproblemo:
- indítás gátló alkoholszoonda hukk, hát ez vicces lesz itt az east-blokkban

Egyébként meg hogy van legyártva az elekjtronika - orvosi műszeres kategóriát adnék neki (tisztaszoba stb.)
Már nem úgy autózunk, mint 30 évvel ezelőtt
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”