Egyébként ez a vízkiszoritott súly vagy a szárazföldi?Alex_Aston írta: ↑2022.05.29., vas. 16:33200. Plusz az alacsony súlypont
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Clark_% ... haj%C3%B3)

Fraknó kis libikóka lehet egy 100 tonnás emelés
Egyébként ez a vízkiszoritott súly vagy a szárazföldi?Alex_Aston írta: ↑2022.05.29., vas. 16:33200. Plusz az alacsony súlypont
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Clark_% ... haj%C3%B3)
Magát a hátsó hajótestet tölti fel? De gengszter. Tök egyszerü tuladonképpen. 150 köbméter víz az 150 tonna? Szerintem több kell neki, mert a daru gém erőkarja bekavarhatAlex_Aston írta: ↑2022.05.29., vas. 15:44Van neki, ha jól tudom, 150 köbméter körüli, feltölthető ballanszt tartálya, meg eleve alacsonyan van a súlypontja.tamagaba írta: ↑2022.05.29., vas. 15:37Végülis gépjármű, csak tud vizen járni![]()
Asszony kérdezi: 200 tonna, amit emel, hogy-hogy nem bukik orra?
Hát mondom zöldet ne kérdezzen már, persze, hogy nem bukik orra, hiszen ott van hátul a ... motor, meg mi is ?
Tényleg, mi tart ellen, plusz a gém dőlés szög meg erőkar, meg ilyesmi .. azért sok az a 200 tonna
Ért ehhez valaki?
Ballaszt. Az ellenoldal túl van súlyozva, mikor megemeli a terhet, akkor kerül majdnem egyensúlyba, de még mindig az ellenoldal a nehezebb.tamagaba írta: ↑2022.05.29., vas. 15:37Végülis gépjármű, csak tud vizen járni![]()
Asszony kérdezi: 200 tonna, amit emel, hogy-hogy nem bukik orra?
Hát mondom zöldet ne kérdezzen már, persze, hogy nem bukik orra, hiszen ott van hátul a ... motor, meg mi is ?
Tényleg, mi tart ellen, plusz a gém dőlés szög meg erőkar, meg ilyesmi .. azért sok az a 200 tonna
Ért ehhez valaki?
Van neki, ha jól tudom, 150 köbméter körüli, feltölthető ballanszt tartálya, meg eleve alacsonyan van a súlypontja.tamagaba írta: ↑2022.05.29., vas. 15:37Végülis gépjármű, csak tud vizen járni![]()
Asszony kérdezi: 200 tonna, amit emel, hogy-hogy nem bukik orra?
Hát mondom zöldet ne kérdezzen már, persze, hogy nem bukik orra, hiszen ott van hátul a ... motor, meg mi is ?
Tényleg, mi tart ellen, plusz a gém dőlés szög meg erőkar, meg ilyesmi .. azért sok az a 200 tonna
Ért ehhez valaki?
Nekem tudja igaz régebbi vas a hangvezérlést ist de ritkán használom fogalmam sincs miért… igaz csak a városban autózók 99%-ban és ha esetleg telefonálni akarok menet közben megvárom a piros lámpát …tamagaba írta: ↑2022.05.27., pén. 20:07Ez igaz, nekem is droidos fejegységem van és amikor nyomkodom kurvára nem az utat figyelem hosszu másodpercekigzoli73 írta: ↑2022.05.27., pén. 19:51tudomásom szerint a KRESZ tiltja, a vezetés közbeni telefon használatot? Tudom, tudom, ez a tilalom a kézben tartott mobil használatára vonatkozik, de tudjuk milyen az ember.
Néhány hete a főnökömmel utaztam az Ő autóján, egy munkát mentünk megnézni. Ahogy észre vettem, ez a fejegység a kezelésével annyira magára vonja a figyelmét, mintha kézben tartott mobilt használna. Lehet, hogy baromi trendi, meg innovatív, de jelentősen figyelem elterelő.
Ha másba nem, akkor a helyesírásba mindig bele tudsz kötni. Nem vártam mást tőled.stx írta: ↑2022.05.19., csüt. 19:33Kár volt kidobni "A magyar helyesírás szabályai" c. ponyvaregényt.![]()
Palm írta: ↑2022.05.19., csüt. 05:55A nagyátlag alapján nézem az elektromos autó témát. A nagyátlag (akinek van munkája) valójában létminimum környékén keres (nettó 150-200 Ft/hó) és se elektromos autóra, se napelemre, se töltő rendszerre nincs pénze. Nem véletlenül akkora a használt autó vásárlók száma és sokan elég öreg autót vásárolnak, mert újabbra nem tellik nekik (fenntartást is számításba vészi némely ember, hiszen az újabb autók drágábban fenntarthatóak, mert bonyolúltabbak és egyre kevesebbet bírnak, ráadásúl szakszervízt igényelnek, nem tudod úgy javítani, mint egy kb. 25-30 éves autót).Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:18
Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!
A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.
95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.
Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.
A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
Sok embernek tényleg a napi kb. 100km-es ingázásra kell az autó (léteszköze, mert nem tud be vagy haza jutni másként a munkahelyére, mert nincs tömegközlekedés vagy céges járat) és arra jó lenne a villany autó.
Mivel vannak sokan, akik 2 autót nem tudnak megvásárolni és fenntartani, de előfordul, hogy nagy távokra kell az autó, akkor a villamos autó cumi a töltési ideje miatt. Ha nincs elöted senki, akkor kb. 30 perc a gyors töltés és a hatótávolság kb. 200-300km és előre meg kell tervezned a töltők miatt az útvonalat. Ha valahol bedöglik egy töltő, akkor megint csak cumi. Persze ha viszel magaddal agregátort, akkor megoldva a probléma. Ellenben egy dízel autó kb. 5 perc alatt megtankolható fizetéssel együtt és hatótávolsága kb. 800-1200km. Másik előnye, hogy sokkal több helyen töltheted.
A hőszívattyúról csak annyit, hogy épület gépészet terén találkoztam vele és azon a területen nagyon drága dolog, szintén nem a nagytöbbség pénztárcájához passzol. A hőszívattyúnak az a hátránya, hogy ahogy csökken a levegő hőmérséklete úgy exponenciálisan csökken a hatékonysága, ami nem jó. A belső égésű motornál termelődik hő és azzal baromi jól lehet fűteni is az autót, de a villany autónál fűteni kell, ami megint csak az akksiról megy, ami csökkenti a hatótávolságot (nyáron meg a légkondi). Az akksi élettartama sem hosszú és szintén a nagyátlag számára megfizethetetlen kategória.
Vannak előnyei és hátrányai mindennek, de szerintem ez az elektromos autó megoldás, amit jelenleg eröltetnek, hogy az autó alján ott egy drága és nagy akku pakk és azt bizonyos időközönként cserélgesd és megfelelő körülmények közt tartsd szintén a nagytöbbség számára felejtős (nincs hozzá megfelelő keresete).
Ez igaz, nekem is droidos fejegységem van és amikor nyomkodom kurvára nem az utat figyelem hosszu másodpercekigzoli73 írta: ↑2022.05.27., pén. 19:51tudomásom szerint a KRESZ tiltja, a vezetés közbeni telefon használatot? Tudom, tudom, ez a tilalom a kézben tartott mobil használatára vonatkozik, de tudjuk milyen az ember.
Néhány hete a főnökömmel utaztam az Ő autóján, egy munkát mentünk megnézni. Ahogy észre vettem, ez a fejegység a kezelésével annyira magára vonja a figyelmét, mintha kézben tartott mobilt használna. Lehet, hogy baromi trendi, meg innovatív, de jelentősen figyelem elterelő.
Ehhez csak egy gondolat. Ugye a mai(és már nem is annyira mai) autók már kötelező tartozéka az érintőképernyős kijelző/fejegység? Ha jól tudom, a kezelőszervek nagy részét már ebbe a "tapipadba" beleintegrálták, sőt akár a telefonunkat is rátükrözhetjük, így annak minden funkcióját kihasználhatjuk, de kérdem én hogyan? Mikor a legjobb tudomásom szerint a KRESZ tiltja, a vezetés közbeni telefon használatot? Tudom, tudom, ez a tilalom a kézben tartott mobil használatára vonatkozik, de tudjuk milyen az ember.Aszpirin írta: ↑2022.05.27., pén. 15:23néhány megjegyzés:
- az autók "négykeréken járó számítógépek"-ké válása már a 90-es évek második felében elkezdődött, és azóta is tart, csak most kezd kiteljesedni - főleg az elektromos autókkal, de persze nem csak
- lehet, hogy te nem látsz összefüggést az autóinformatikai fejlesztések és a korábban elképzelhetetlen hatékonyságú autók között, de az nem jelenti, hogy nincs is... nagyon is van (többek között), ez pedig szerintem nem arra utal, hogy "nem jó felé haladnak a fejlesztések"
- a szoftverek nem szoktak elromlani, mert se nem kopnak, sem egyéb módon nem használódnak el. Vagy eleve hibásak, vagy eleve jók, de folyamatosan lehet rajtuk "foltozgatni", javítani a hibákat, így a hardverrel ellentétben a szoftvernek megvan minden esélye, hogy idővel jobb minőségűvé váljon. Ezért a jövőben:
- egy problémát vagy eleve egy gyári szoftverhiba okoz, és ez akkor mindenkinél előjön, a megoldást a gyártó kell szállítsa
- vagy "hardveres" hiba van, és ennek a diagnosztizálásában - de nem a javításában - tud segíteni egy autóinformatikához értő informatikus. "szerelni" a jövőben is autószerelőhöz viszed tehát az autót :-)
- ha valaki azt hiszi, hogy a szoftverfejlesztést a gyártók azért erőltetik, hogy lespóroljanak néhány gombot vagy kapcsolót az autóról, akkor szerintem nagyon téved: a szoftverfejlesztés- és karbantartás a legdrágább tevékenységek közé tartozik - de egyszerűen már megkerülhetetlen a kor jogszabályi és piaci követelményei miatt.
- a gond tehát nem a fejlesztési iránnyal van - az szerintem nagyon is jó - hanem - mint mindig - az idióta politikusokkal, akik pl. nem veszik figyelembe a jelenlegi vezetéssegítő-rendszerek képeségeit, és idegesítő, rosszabb esetben egyszerűen teljesíthetetlen jogszabáyokkal jönnek elő. Amikkel ezeket kötelezővé teszik, holott még nem tökéletesek. De biztosíthatlak: mint minden más, ezek a rendszerek is tökéletesedni fognak, és az az idő, amikor jobb és gyorsabb döntéseket hoznak a veszélyes helyzetekben, mint az ember, hamarabb eljön, mint gondolnád.
Nos, ez az ismerősöm azért nem egy ledegradálásra érdemes ember. A közelmúltig(1,5 év) egy Nissan-Kia szerviz vezető szerelője volt, hibrid, és villanyautós specialista. Otthagyta, az anyagi megbecsülés hiánya, és a kihívásoktól mentes munka miatt (de ne nevezzem "maszeknak", egyéni vállalkozó). Ez utóbbi azt jelenti, hogy a márkaszervizekben ma már nem autójavítás, hanem alkatrészcsere folyik. Ezt utóbbit már több szerelőtől hallottam.Aszpirin írta: ↑2022.05.27., pén. 15:03Zoli, abból, hogy a maszekban javítgató autószerelő/informatikus ismerősöd nem boldogul a "4 keréken guruló számítógépek"-kel, kogyan következik, hogy nem jó irányba haladnak a fejlesztések? Csak meg szeretném érteni a logikát.zoli73 írta: ↑2022.05.27., pén. 14:34Sajnos igen, szerintem sem jó irányba haladnak a fejlesztések.
Van egy ismerős autószerelő(kollégám fia), aki egyszer azt mondta: "Jelenleg az 5-25 éves autókat javítom("maszek"), ezzekkel elég jól elboldogulok. Jó barátságban vagyok az informatikával, de néhány év, és olyan autókkal kerülök szembe, amik nem is autók, hanem 4 keréken guruló számítógépek. Ezekkel Én már nem boldogulok. Az embereknek majd nem autószerelőhöz kell vinniük az autóikat javíttatni, hanem informatikushoz, nekünk(autószerelők) meg marad a futómű, fék, és egyéb mechanikus alkatrészek cserélgetése."
(azt már nem is akarom firtatni, hogy ha valaki "gyermekkora óta tanul informatikát, sőt a hobbija is", akkor miért autószereléssel keresi a kenyerét /az informatika ma nagyon jól fizet annak, aki ért hozzá/, illetve ha mégis, akkor miért riad vissza az informatika autóipar-specifikus részeinek megtanulásától? Mert ez a megoldás szvsz.
(mellesleg informatikus vagyok)
Hehe, nekem pedig 26/43 lett, pedig az én autóm is "hányja magából" a piktogramokat.
És emiatt is lesznek (lettek) az autók megfizethetetlenek.Aszpirin írta: ↑2022.05.27., pén. 15:23néhány megjegyzés:
- az autók "négykeréken járó számítógépek"-ké válása már a 90-es évek második felében elkezdődött, és azóta is tart, csak most kezd kiteljesedni - főleg az elektromos autókkal, de persze nem csak
- lehet, hogy te nem látsz összefüggést az autóinformatikai fejlesztések és a korábban elképzelhetetlen hatékonyságú autók között, de az nem jelenti, hogy nincs is... nagyon is van (többek között), ez pedig szerintem nem arra utal, hogy "nem jó felé haladnak a fejlesztések"
- a szoftverek nem szoktak elromlani, mert se nem kopnak, sem egyéb módon nem használódnak el. Vagy eleve hibásak, vagy eleve jók, de folyamatosan lehet rajtuk "foltozgatni", javítani a hibákat, így a hardverrel ellentétben a szoftvernek megvan minden esélye, hogy idővel jobb minőségűvé váljon. Ezért a jövőben:
- egy problémát vagy eleve egy gyári szoftverhiba okoz, és ez akkor mindenkinél előjön, a megoldást a gyártó kell szállítsa
- vagy "hardveres" hiba van, és ennek a diagnosztizálásában - de nem a javításában - tud segíteni egy autóinformatikához értő informatikus. "szerelni" a jövőben is autószerelőhöz viszed tehát az autót :-)
- ha valaki azt hiszi, hogy a szoftverfejlesztést a gyártók azért erőltetik, hogy lespóroljanak néhány gombot vagy kapcsolót az autóról, akkor szerintem nagyon téved: a szoftverfejlesztés- és karbantartás a legdrágább tevékenységek közé tartozik - de egyszerűen már megkerülhetetlen a kor jogszabályi és piaci követelményei miatt.
- a gond tehát nem a fejlesztési iránnyal van - az szerintem nagyon is jó - hanem - mint mindig - az idióta politikusokkal, akik pl. nem veszik figyelembe a jelenlegi vezetéssegítő-rendszerek képeségeit, és idegesítő, rosszabb esetben egyszerűen teljesíthetetlen jogszabáyokkal jönnek elő. Amikkel ezeket kötelezővé teszik, holott még nem tökéletesek. De biztosíthatlak: mint minden más, ezek a rendszerek is tökéletesedni fognak, és az az idő, amikor jobb és gyorsabb döntéseket hoznak a veszélyes helyzetekben, mint az ember, hamarabb eljön, mint gondolnád.
Zoli, abból, hogy a maszekban javítgató autószerelő/informatikus ismerősöd nem boldogul a "4 keréken guruló számítógépek"-kel, kogyan következik, hogy nem jó irányba haladnak a fejlesztések? Csak meg szeretném érteni a logikát.zoli73 írta: ↑2022.05.27., pén. 14:34Sajnos igen, szerintem sem jó irányba haladnak a fejlesztések.
Van egy ismerős autószerelő(kollégám fia), aki egyszer azt mondta: "Jelenleg az 5-25 éves autókat javítom("maszek"), ezzekkel elég jól elboldogulok. Jó barátságban vagyok az informatikával, de néhány év, és olyan autókkal kerülök szembe, amik nem is autók, hanem 4 keréken guruló számítógépek. Ezekkel Én már nem boldogulok. Az embereknek majd nem autószerelőhöz kell vinniük az autóikat javíttatni, hanem informatikushoz, nekünk(autószerelők) meg marad a futómű, fék, és egyéb mechanikus alkatrészek cserélgetése."
Sajnos igen, szerintem sem jó irányba haladnak a fejlesztések.nemtomm írta: ↑2022.05.27., pén. 13:56Tök felesleges ennyi minden a kocsikba sztem…. Lassan csak elektromos hibakód olvasás lesz egy vagyonért …vajon m tíz év múlva ki fogja ezeket megjavítani ? Most is fejlesztik az autókat annyi kütyü lesz benne, hogy ember legyen a talpán aki eligazodík benne![]()
Kihal az autózás élménye ….![]()
Tök felesleges ennyi minden a kocsikba sztem…. Lassan csak elektromos hibakód olvasás lesz egy vagyonért …vajon m tíz év múlva ki fogja ezeket megjavítani ? Most is fejlesztik az autókat annyi kütyü lesz benne, hogy ember legyen a talpán aki eligazodík benne
Ahaaa, tehát az tudja ezt a dolgot leginkább, akinek mindeféle sz@rt villogtat a kocsija
23/43 mondom, hogy ősmagyar-szittya karak vére vagyok :)Alex_Aston írta: ↑2022.05.27., pén. 08:0430/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/
Én is tippeltem párat, 31/43. Pedig HR-V-m van, igaz az előző változat.Alex_Aston írta: ↑2022.05.27., pén. 08:0430/43. Párat tippeltem, mert sosem találkoztam még ilyen vezetéstámogató, és egyéb dolgokkal saját autóban....
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... -hr-v-vel/