
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Mindenkinek szép vasárnapot!

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Kár lenne azért minden Skoda modellt eltemetni, csak mert az asszisztens rendszer problémádat éppen nem tudja megoldani egy vidéki márkaszerviz. Mit szóljon az a BMW tulajdonos, akinek leégett az autója, vagy az a Toyota tulajdonos, akinek beragadt a gázpedálja.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:31
Jó hát nekem nincs 3 gyerekem, így ez nem is volt szempont. Viszont nagytestű vagyok (nem hosszú, hanem széles), és nekem nem volt érezhetően nagy különbség a Passat és az Octi között. Másfél kategória semmiképp. A garázsom viszont elég szűk, szóval így talán érthető…
Ami viszont érdekes, hogy az F30-as 3-as BMW, amit előszeretettel soroltak ugyanabba a kategóriába, mint a Passatot (alighanem a tengelytávja miatt), konkrétan kisebb, mint az Octi, és ezt határozottan állítom. Minden, konkrétan minden nagyobb belül ez Octiban, mint az F31-ben, még a székek is, érdektelen mit mondanak a számok, egyszerűen bele kell ülni. Ezért érdekes számomra, hogy mi alapján kategorizálnak… ilyen kategóriákról beszélni ma már inkább konszernen belül érdemes, de ott is, a Superb nagyobb mint a Passat, akkor az egy kategóriával fennebb van? Vagy féllel? Hány centi egy kategória és milyen méretben? Hogy jön ki a “másfél” kategória a Passat és az Octavia között?
Sajnos ebben a felgyorsult világban a gyártók ezekkel a felgyorsult igényekkel nem tudnak minden esetben mit kezdeni. Ennek egyértelmű okát a tesztelés időhiányának tulajdonítom. Nem mentegetőzés, csak észrevétel.
Nah mindegy, picit más téma. Szerinte minden idők legjobban sikerült Passatja a B8. Elég öreg modell, de még mindig töretlen sikernek örvend. Nincs belőle annyi, mint amennyit megvennének és, ha hinni lehet a találgatásoknak, akkor bedarálják a SUV-ok. Innen gratulálok minden marketingesnek. Remélem elégedettek a fostalicska városi telekjáróikkal…. Nah, de mindegy is.
Kiszaladtam és fogtam egy centit. Itt vannak a képek. Ami a lényeg, hogy a passatnal rendelhető ergocomfort ülés kihúzható combtámaszával iszonyatosan kényelmesre lehet állítani. A háttámla is sokkal jobb, mint az O4-ben.
Amit írtam neked, az az, hogy a Superb a hosszabbitott Passat padlólemezre épül, így 1,5 méretkategóriával nagyobb lett, mint egy Octavia. Ezt követi le valahogy az O4. Nyilván itt centikről és mm-ről beszélünk, de 1-2-4 centinek itt óriási szerepe van.
Én még mindig B8 Passat fan vagyok. Elöl is nagyobb azért, mint az O4, de hátrafelé is erősen a fele billen a mérleg. A tengelytáv is kellemesebb, a motorválaszték, meg pláne. Sajnos a sötétzöldek megtizedelték ezt is, de ebből volt bitutbó diesel 240 lóval, zseniális 1.8 tsi 180 lóval és 2.0 tsi 220, 240 és 280 lóval is. Sajnos ezek már csak használtan elérhetőek.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Autós topik autósoknak
Ha valami gyári hiba van és a gyártó nem publikálja a szerviz felé a megoldást, akkor csak ígérni lehet, meg találgatni. Az ilyet le kell jelenteni, dokumentálni stb., hogy dolgozzanak rajta.
Az átfutási ideje egy ilyen általános probléma megoldásánál lehet több hónap is, mire kijön nekünk a szervizhírlevél. Szóval ne a szervizt kövezzük meg.
A Hondánál pl a VTC aktuátor módosított cikkszámú alkatrésze most jött ki. Az előző modellhez!
Az átfutási ideje egy ilyen általános probléma megoldásánál lehet több hónap is, mire kijön nekünk a szervizhírlevél. Szóval ne a szervizt kövezzük meg.
A Hondánál pl a VTC aktuátor módosított cikkszámú alkatrésze most jött ki. Az előző modellhez!

Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Az automataváltós autónkban kezdett előjönni egy probléma. Nem mozdult P-ből sehova. Hiába mozgattam a váltókart, se D, se se R, se N, semmi. Leállítottam, beindítottam, minden OK. Irány a szerelő,mert azért ez nem faxa. Szerinte a fékpedáltól nem megy jel. Nem érzékeli,hogy le van nyomva,ezért nem lehet váltani. Kicseréli a jeladót. 2 nap múlva hívom, azt mondja még sem az a hiba, hanem a kábel, ami továbbítja a jelet. Kicseréli. 4 nap múlva kaptam vissza,hogy az autó jó. Másnap mentem egy autómosóba. Beálláskor az autót nem lehetett megint váltani. Hívtam egy mentőt,aki kihúzta a kocsit,mivel a váltó miatt nem lehet gurítani. A mosó elejét (a magasság korlátozó elemeket) le kellett bontani,hogy fel tudják ki tudják emelni a kocsit. Végül a szerelő kicserélte a GSM modult, azóta nincs baj.
Re: Autós topik autósoknak
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Online
De ehhez ragaszkodtak, még a szoftverfrissítés csődje után is - akkor megbeszélik a gyárral, a gyár küldött egy spéci, elvileg direkt célzottan erre az autóra előállított patchet, még egy nap be, még egy szoftverfrissítés, akkor már legalább bevallották, hogy nem oldotta meg az sem. És utána mi jön? Hát hogy tényleg nem szoftverhiba, és akkor biztosan megoldja egy vezérlőegység-csere. Én már akkor mondtam, hogy bocs, szerintem ez tuti szenzorhiba, és még ha kicsit gondolkodnak, az is kiderül, hogy melyik szenzorok CSATLAKOZÁSÁT kellene ellenőriznei, lehet hogy csak rendesen megkenni, bagy befújni kontaktsprayjel, mittomén, de nem, szerintük ágyúval kell lelőni a legyet. Motorvezérlő elektronika. Na, megvolt, semmi sem változott. Végülis nem az én pénzemet égetik (csak az én autónélküli napjaimmal játszanak), előbb-utóbb csak meggyőződnek, hogy érdemes lenne a szenzorokat megvizsgálni. Akkor is, ha nem találnak erre utaló hibakódot a hibanaplóban.... Még mindig azt hiszem, hogy valami banális csatlakozási/érintkezési hiba, amit így reagál le a központi egység... bármelyik központi egység, hiába cserélgetik azt.
De nem szólok, mert tényleg nem értek hozzá, max. csak gondolkodni tudok.
Az én tippem: a kormány kapacitív érzékelőjének csatlakozása enyhén korrodálódott, lelazult vagy valami hasonló csatlakozási gondot produkál. Miért? Hát mert végiggondoltam, hogy szerintem mi kellhet a pontosan két asszisztenshez, ami hibát dob, és mi bennük a közös, és arra jutottam, hogy vagy a GSM-modul, vagy a kormány kapacitív érzékelője. A GSM-modul viszont más funkciókban is szerepet kap, amik tökéletesen működnek, marad tehát... a kormány kapacitív szenzora. Tudom, hogy ez nem ilyen egyszerű, de egy k.va próbát nem érne meg? Inkább agyátültetést végzünk a páciensen?
De nem okoskodok, mert nem illik, és nem akarok okosabb lenni, mint egy márkaszerviz. Ők végülis értik a dolgukat. Meg is győztek róla, szóval kussolok :)
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Manapság úgy van ezekkel az új autókkal, hogy beviszed, és bármilyen viselkedésbeli zavara van, egyből azzal jönnek, hogy egy szoftverfrissítés és kész, az megoldja. Erre elmegy egy nap, reggel odaviszed, este értemész. Azt mondják, minden rendben, elhozod, és semmi sincs rendben. Mert én már (eléggé benne vagyok az ipari szoftverszakmában) első alkalommal pedzegettem nekik, hogy ez szerintem nem szoftverhiba - hidd el, ismerem a szoftverhibák lelkivilágát, EZ nem az.ZolaBA írta: ↑2022.10.14., pén. 10:03Szomorú ez az egész![]()
Épp ésszel az ember azt furcsálja leginkább, hogy nem foglalkoznak vele érdemben, mintha nem lenne szakértelem vagy a fene se tudja. Ha vezérő elektronikát cseréltek akkor még az se lehet mondani, hogy nem költenének rá, csak mint látszik hülyeségre megy a költés. Eközben meg vélhetően rém egyszerű baja van, mittudom én, mondjuk szar a sim kártya az assistant modemben és a szoftver nem jól kezeli le.
De ehhez ragaszkodtak, még a szoftverfrissítés csődje után is - akkor megbeszélik a gyárral, a gyár küldött egy spéci, elvileg direkt célzottan erre az autóra előállított patchet, még egy nap be, még egy szoftverfrissítés, akkor már legalább bevallották, hogy nem oldotta meg az sem. És utána mi jön? Hát hogy tényleg nem szoftverhiba, és akkor biztosan megoldja egy vezérlőegység-csere. Én már akkor mondtam, hogy bocs, szerintem ez tuti szenzorhiba, és még ha kicsit gondolkodnak, az is kiderül, hogy melyik szenzorok CSATLAKOZÁSÁT kellene ellenőriznei, lehet hogy csak rendesen megkenni, bagy befújni kontaktsprayjel, mittomén, de nem, szerintük ágyúval kell lelőni a legyet. Motorvezérlő elektronika. Na, megvolt, semmi sem változott. Végülis nem az én pénzemet égetik (csak az én autónélküli napjaimmal játszanak), előbb-utóbb csak meggyőződnek, hogy érdemes lenne a szenzorokat megvizsgálni. Akkor is, ha nem találnak erre utaló hibakódot a hibanaplóban.... Még mindig azt hiszem, hogy valami banális csatlakozási/érintkezési hiba, amit így reagál le a központi egység... bármelyik központi egység, hiába cserélgetik azt.
De nem szólok, mert tényleg nem értek hozzá, max. csak gondolkodni tudok.
Az én tippem: a kormány kapacitív érzékelőjének csatlakozása enyhén korrodálódott, lelazult vagy valami hasonló csatlakozási gondot produkál. Miért? Hát mert végiggondoltam, hogy szerintem mi kellhet a pontosan két asszisztenshez, ami hibát dob, és mi bennük a közös, és arra jutottam, hogy vagy a GSM-modul, vagy a kormány kapacitív érzékelője. A GSM-modul viszont más funkciókban is szerepet kap, amik tökéletesen működnek, marad tehát... a kormány kapacitív szenzora. Tudom, hogy ez nem ilyen egyszerű, de egy k.va próbát nem érne meg? Inkább agyátültetést végzünk a páciensen?
De nem okoskodok, mert nem illik, és nem akarok okosabb lenni, mint egy márkaszerviz. Ők végülis értik a dolgukat. Meg is győztek róla, szóval kussolok :)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Mentem ilyen kabrio 325i-vel pár éve. Hatalmas feeling suhanni vele. Lenne a garázsomban ilyen, ha mondjuk kéne valami hobbi autó az Aston mellé :)
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5061
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3312
Re: Autós topik autósoknak
325i?
Mentem ilyen kabrio 325i-vel pár éve. Hatalmas feeling suhanni vele. Lenne a garázsomban ilyen, ha mondjuk kéne valami hobbi autó az Aston mellé :)
Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
Ha már bmw,a mai vendég ez volt nálunk egy kis kényeztetésre.
1987-es évjárat.Az állapota a szinte el sem hiszem ha nem látom jelzős,főleg miután megkapott minden jót is tőlünk.
1987-es évjárat.Az állapota a szinte el sem hiszem ha nem látom jelzős,főleg miután megkapott minden jót is tőlünk.

- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Hogy van ma a garis autóknál? Nincs egy idő meghatározva bejelentéstől számítva? Ügyvéd kéne ide, szétcsapni közöttük. Bénáznak meg szórakoznak az emberrel. Kanyarodtam volna vissza csereautóért. Azt játszanak ők vele a saját idejükből.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 19:21Nos, elhoztam az O4-et a szervizből. A munkalap szerint ezt cserélték: “Megnevezés: Motor Vezérlő Elektronika | Garanciális: igen”
A probléma kevesebb, mint 10 perc alatt újra jelentkezett, vagyis a vezérlőelektronika cseréjével semmit nem oldottak meg. Jöhet a negyedik kör.
Akinek van már O4-e: Őszintén kívánom, hogy Nálatok minden rendben legyen.
Akinek nincs, de szemezik vele: még a gondolatát is felejtsétek el. Szerintem mindenféle mai Skodának.
Jól megy, keveset fogyaszt, nagy, szép, meg még drága is, de úgy tűnik, igen rizikós, hogy kifog az ember egy fosch-t.
Most jutottam el oda, hogy “Soha többé Skoda”.
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1901
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Szomorú ez az egész

Épp ésszel az ember azt furcsálja leginkább, hogy nem foglalkoznak vele érdemben, mintha nem lenne szakértelem vagy a fene se tudja. Ha vezérő elektronikát cseréltek akkor még az se lehet mondani, hogy nem költenének rá, csak mint látszik hülyeségre megy a költés. Eközben meg vélhetően rém egyszerű baja van, mittudom én, mondjuk szar a sim kártya az assistant modemben és a szoftver nem jól kezeli le.
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Online
Én egyébként 185cm és 95kg-al is kényelemben ültem hátul E46-osban is, Budapest-Stuttgart távon keresztül. Amúgy is jobb szeretem, ha egy autó passzentos, es nem egy hodály.
A rugózási kényelem egyébként nem függ össze a belső mérettel, és az úton történő, általad is említett viselkedésben nagy szerepe van a hosszabb tengely távnak. Nem is arra akartam célozni, hogy feleslegesen nagy a lábtér miatta, hanem az általános menetkomfortra, úttartásra.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5061
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3312
Re: Autós topik autósoknak
Még a 7es BMW is 2 személyes hátul. Persze befér 3 ember is, meg a forgalmi szerint is 5 személyes, de az autókat 4 felnőttre tervezik, amennyiben a kényelem a szempont. 3 gyerek a más tészta persze.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 22:38
Kényelmesebb, elvileg. De azért ezzel vigyázni kell. A 3-as BMW-knél pl. a méretkategóriához képest óriási a tengelytáv, és ennek meg is van az értelme: egyrészt nagyon kicsi az elülső túlnyúlásuk (kedvencem a témában: az E90 halogénes változatoknák az elülső lámpák égőinek cseréjét a kerékdobon lévő “ajtón” keresztül lehet megejteni, pofonegyszerűen, ennél jobb megoldást izzócserére egyszerűen nem láttam még, persze ehhez kell az is, hogy a kerékdob előtt már közvetlenül ott is legyen a lámpa), másrészt ennek nagy része van a híres 50-50% súlymegosztásban, aminek nem kis szerepe van a BMW-k legendás menetstabilitásában. Cserébe viszont nagy az orruk, az utasfülke hátrébb kezdődik, és bizony a hátsó utasok már annyira a hátsó tengelyen ülnek, hogy a kerekek miatt már befelé szűkítve van a hátsó üléssor, és bizony csak két felnőttnek van hely hátul. Vagyis: nagy tengelytáv, mégis szűk hátsó széksor. A nagy tengelytáv ebben az esetben nem egyenlő a nagy kényelemmel.
Én egyébként 185cm és 95kg-al is kényelemben ültem hátul E46-osban is, Budapest-Stuttgart távon keresztül. Amúgy is jobb szeretem, ha egy autó passzentos, es nem egy hodály.
A rugózási kényelem egyébként nem függ össze a belső mérettel, és az úton történő, általad is említett viselkedésben nagy szerepe van a hosszabb tengely távnak. Nem is arra akartam célozni, hogy feleslegesen nagy a lábtér miatta, hanem az általános menetkomfortra, úttartásra.
Csak a Marantz! :-D
Online
És én nem is írtam azt
E90 valóban kakukk tojás. Szégyen az az autó. Egy E46 sokkal pofasabb kívül, belül.
De amúgy, vagy 15 évvel az O4 előtt jött ki.
Én ültem O4-ben is, aktuális Pasaarban és Arteonban is. Nem egy kávéház, na.
De nekem mind túl csicsa, egy O2 FL mindenben megfelelő számomra.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5061
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3312
Re: Autós topik autósoknak
Ácsi. A kategória nem csak méretet jelent.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 22:09
Ácsi, itt méretkategóriákról beszélünk.
A futóműve az O4-nek egyszerűen méltatlan ahhoz az autóhoz. Ennyi. Nem is tudom, hogy gondolták. Pláne ennyi pénzért. Ebben nincs vita. Ha a BMW futóművével és menetstabilitásával hasonlítjuk, ahhoz a még a Passaté sincs sehol.
De “belső nívó” és zajcsillapítás… ültél te O4-ben? E90-nél konkrétan sokkal minőségibb érzetet ad, pedig az ugye prémium. F30-nál már nem feltétlenül, de ez egyedül az ajtó belső borításának elülső részének kopogtatásában merül ki. Passatban nem figyeltem, mi van az ajtón, szóval erről nem nyilatkozom. Egyébként nagyon össze van rakva az O4, nem nyikorog a tükre és nem nyöszörögnek a hátsó ajtajai, mint az F30-nak, szélzaj is konkrétan kevesebb (a zajszigetelésre többen is panaszkodtak az F30 topikban). A 2.0 CR TDI aggresszív kigyorsításnál kellemetlen búgó hangot ad ki, de ugyanezt műveli a Passatban is. A BMW 2 literes dízelénél nem volt ilyen. Az 1.5 TSI csendes mindkettőben, már amennyire én érzékeltem. Szerintem semmi gond az O4 hangszigetelésével.
Summa: egyértelmű, hogy tévedés vilt részemről az O4, de nem a “belső nívó” és nem a hangszigetelés miatt. Ezen a téren - szerintem - nincs semmi szégyellnivalója az O4-nek. Hozzáteszem: hogy a “belső nívó” nagyon szubjektív dolog, nálam pl. sokkal jobban számít, hogy milyen belső színt tudok választani nem-bőr kivitelben, illetve milyen az optikai összkép, mint hogy miből van az ajtó borítása. És ebből a szempontból nekem a mai napig jobban tetszik (modernebbnek, dizájnosabbnak, esztétikusabbnak tűnik) az O4 belseje, mint a Passaté. De ízlésekről kár vitatkozni.
És én nem is írtam azt

E90 valóban kakukk tojás. Szégyen az az autó. Egy E46 sokkal pofasabb kívül, belül.
De amúgy, vagy 15 évvel az O4 előtt jött ki.
Én ültem O4-ben is, aktuális Pasaarban és Arteonban is. Nem egy kávéház, na.
De nekem mind túl csicsa, egy O2 FL mindenben megfelelő számomra.
Csak a Marantz! :-D
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Kényelmesebb, elvileg. De azért ezzel vigyázni kell. A 3-as BMW-knél pl. a méretkategóriához képest óriási a tengelytáv, és ennek meg is van az értelme: egyrészt nagyon kicsi az elülső túlnyúlásuk (kedvencem a témában: az E90 halogénes változatoknák az elülső lámpák égőinek cseréjét a kerékdobon lévő “ajtón” keresztül lehet megejteni, pofonegyszerűen, ennél jobb megoldást izzócserére egyszerűen nem láttam még, persze ehhez kell az is, hogy a kerékdob előtt már közvetlenül ott is legyen a lámpa), másrészt ennek nagy része van a híres 50-50% súlymegosztásban, aminek nem kis szerepe van a BMW-k legendás menetstabilitásában. Cserébe viszont nagy az orruk, az utasfülke hátrébb kezdődik, és bizony a hátsó utasok már annyira a hátsó tengelyen ülnek, hogy a kerekek miatt már befelé szűkítve van a hátsó üléssor, és bizony csak két felnőttnek van hely hátul. Vagyis: nagy tengelytáv, mégis szűk hátsó széksor. A nagy tengelytáv ebben az esetben nem egyenlő a nagy kényelemmel.Alex_Aston írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:42Itt pedig.a méretén felül, amiben ne csak a lökhárító két távolságát érdemes nézni, hanem pl. tengelytáv. Az minél hosszabb, elvileg annál kényelmesebb, jobb rugózású lehet egy autó.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: Autós topik autósoknak
kicsivel lejjebb meg "hápogtam", hogy már 5-6-szor eltolták az Euro 7 határértékek, elöírások fixálását
...gyanítom a bevezetés idöpontja nem lesz ennyivel késöbbre tolva; azaz: rövidebb idö alatt legyen meg (és nyilván olcsóbban, a legjobb megoldás, ...)
ez fontosabb dolog lenne ...lett volna;
korábban a kevésbé bonyolult, kihívást adó idöszakban több idö volt az érdemi munkára
...gyanítom a bevezetés idöpontja nem lesz ennyivel késöbbre tolva; azaz: rövidebb idö alatt legyen meg (és nyilván olcsóbban, a legjobb megoldás, ...)
ez fontosabb dolog lenne ...lett volna;
korábban a kevésbé bonyolult, kihívást adó idöszakban több idö volt az érdemi munkára
Online
A futóműve az O4-nek egyszerűen méltatlan ahhoz az autóhoz. Ennyi. Nem is tudom, hogy gondolták. Pláne ennyi pénzért. Ebben nincs vita. Ha a BMW futóművével és menetstabilitásával hasonlítjuk, ahhoz a még a Passaté sincs sehol.
De “belső nívó” és zajcsillapítás… ültél te O4-ben? E90-nél konkrétan sokkal minőségibb érzetet ad, pedig az ugye prémium. F30-nál már nem feltétlenül, de ez egyedül az ajtó belső borításának elülső részének kopogtatásában merül ki. Passatban nem figyeltem, mi van az ajtón, szóval erről nem nyilatkozom. Egyébként nagyon össze van rakva az O4, nem nyikorog a tükre és nem nyöszörögnek a hátsó ajtajai, mint az F30-nak, szélzaj is konkrétan kevesebb (a zajszigetelésre többen is panaszkodtak az F30 topikban). A 2.0 CR TDI aggresszív kigyorsításnál kellemetlen búgó hangot ad ki, de ugyanezt műveli a Passatban is. A BMW 2 literes dízelénél nem volt ilyen. Az 1.5 TSI csendes mindkettőben, már amennyire én érzékeltem. Szerintem semmi gond az O4 hangszigetelésével.
Summa: egyértelmű, hogy tévedés vilt részemről az O4, de nem a “belső nívó” és nem a hangszigetelés miatt. Ezen a téren - szerintem - nincs semmi szégyellnivalója az O4-nek. Hozzáteszem: hogy a “belső nívó” nagyon szubjektív dolog, nálam pl. sokkal jobban számít, hogy milyen belső színt tudok választani nem-bőr kivitelben, illetve milyen az optikai összkép, mint hogy miből van az ajtó borítása. És ebből a szempontból nekem a mai napig jobban tetszik (modernebbnek, dizájnosabbnak, esztétikusabbnak tűnik) az O4 belseje, mint a Passaté. De ízlésekről kár vitatkozni.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ácsi, itt méretkategóriákról beszélünk.Alex_Aston írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:20Pl. Szélesebb is. Ami persze nem mindenkinek előny.
De a futómű, belső nívó, zajcsillapitás, stb., mind komolyabbak a Passatban, különben mitől lenne más, mint egy Golf, a méretet leszámítva?
De gondolom ezt nem kell magyarázni, hisz BMW-ből ültél át.
A futóműve az O4-nek egyszerűen méltatlan ahhoz az autóhoz. Ennyi. Nem is tudom, hogy gondolták. Pláne ennyi pénzért. Ebben nincs vita. Ha a BMW futóművével és menetstabilitásával hasonlítjuk, ahhoz a még a Passaté sincs sehol.
De “belső nívó” és zajcsillapítás… ültél te O4-ben? E90-nél konkrétan sokkal minőségibb érzetet ad, pedig az ugye prémium. F30-nál már nem feltétlenül, de ez egyedül az ajtó belső borításának elülső részének kopogtatásában merül ki. Passatban nem figyeltem, mi van az ajtón, szóval erről nem nyilatkozom. Egyébként nagyon össze van rakva az O4, nem nyikorog a tükre és nem nyöszörögnek a hátsó ajtajai, mint az F30-nak, szélzaj is konkrétan kevesebb (a zajszigetelésre többen is panaszkodtak az F30 topikban). A 2.0 CR TDI aggresszív kigyorsításnál kellemetlen búgó hangot ad ki, de ugyanezt műveli a Passatban is. A BMW 2 literes dízelénél nem volt ilyen. Az 1.5 TSI csendes mindkettőben, már amennyire én érzékeltem. Szerintem semmi gond az O4 hangszigetelésével.
Summa: egyértelmű, hogy tévedés vilt részemről az O4, de nem a “belső nívó” és nem a hangszigetelés miatt. Ezen a téren - szerintem - nincs semmi szégyellnivalója az O4-nek. Hozzáteszem: hogy a “belső nívó” nagyon szubjektív dolog, nálam pl. sokkal jobban számít, hogy milyen belső színt tudok választani nem-bőr kivitelben, illetve milyen az optikai összkép, mint hogy miből van az ajtó borítása. És ebből a szempontból nekem a mai napig jobban tetszik (modernebbnek, dizájnosabbnak, esztétikusabbnak tűnik) az O4 belseje, mint a Passaté. De ízlésekről kár vitatkozni.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: Autós topik autósoknak
kiemeleés tölem
en is 18 éve ugyanavval a Hondával
most meg epp D-ben ingyen upgrade - mert a ceg azert nem ezt fizetné :-) - bérautó BMW 4-es cabrio-val megyegetek es borzalkodok, hogy mennyi csicsával felszerelt (ami persze menö, de ...de nem autó, hanem "életstílus", menöség, ...kinek mi a szava a felesleges hülyeségekre
nyilván minden japán sem tökéletes és minden "Schickimicki-s" auto sem gyors kudarcsorozat, de a valoszinüségkülönbség egyértelmü
+++++zoli73 írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:49Valahogy én is ebben a cipőben járok. A korábbi választásaim nem igazán sültek el jól, és végül a megnyugvást nekem is egy japán autó hozta el. Kicsit fapadosabb, kicsit zajosabb(hangszigetelés), de minden másban összehasonlíthatatlan a korábbiakkal.
Viszont ebbe a "túlelektronizálásba" szerintem minden gyártó beleállt, mert ma e körül forog a világ. Ahogy mondani szokták, aki kimarad, lemarad, és egy gyártó sem akar lemaradni. Még az sem számít nekik, ha nem megbízható az a rendszer, csak benne legyen, mert lehet éppen azzal lehet kiénekelni a vevő zsebéből a pénzt, és csak ez számít.
en is 18 éve ugyanavval a Hondával
most meg epp D-ben ingyen upgrade - mert a ceg azert nem ezt fizetné :-) - bérautó BMW 4-es cabrio-val megyegetek es borzalkodok, hogy mennyi csicsával felszerelt (ami persze menö, de ...de nem autó, hanem "életstílus", menöség, ...kinek mi a szava a felesleges hülyeségekre
nyilván minden japán sem tökéletes és minden "Schickimicki-s" auto sem gyors kudarcsorozat, de a valoszinüségkülönbség egyértelmü
Re: Autós topik autósoknak
kicsit félve írok, mert könnyen félreérthetö, de nem személyes meg támadásnak szánom !!
szerintem probléma a fenti "szempontok"
szarni, minden ilyen hülyeségre !!!!! persze: meg milyen jol kötödik a telefonhoz, milyen benne a zene, meg ...
a "vásárlói tömegek" (persze a választói meg egyéb is) meghülyítése és meghülyülése a felesleges dolgokkal, design túlhangsúlyozása, ...
vezetnek oda, hogy a "core" kevéssé érdekli a tömegeket, a gyártókat tereli a könnyen elérhetö hülyeségekkel (design, "Haptik", Schnick Schnak" puha, szép felületek, ...) megvehetö vevök csabítására, és a (sokkal nehezebben fejleszthetö, emiatt drágább) "core" hanyagolására, kisebb eröforrások odacsoportosítására
mindannyian ennek isszuk a levét, mert a termékek erre tartanak, tartódnak, az eröforrások a feleslegesre pazarlódnak ...a birkaigények miatt ("látványpékség")
..legalabb a müszakiak értsék ezt meg
...perzse: néha sikerül és mindenki happy ...a felszínen
Online
Viszont ebbe a "túlelektronizálásba" szerintem minden gyártó beleállt, mert ma e körül forog a világ. Ahogy mondani szokták, aki kimarad, lemarad, és egy gyártó sem akar lemaradni. Még az sem számít nekik, ha nem megbízható az a rendszer, csak benne legyen, mert lehet éppen azzal lehet kiénekelni a vevő zsebéből a pénzt, és csak ez számít.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4670
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Valahogy én is ebben a cipőben járok. A korábbi választásaim nem igazán sültek el jól, és végül a megnyugvást nekem is egy japán autó hozta el. Kicsit fapadosabb, kicsit zajosabb(hangszigetelés), de minden másban összehasonlíthatatlan a korábbiakkal.nemtomm írta: ↑2022.10.13., csüt. 20:26Az első nyugati autóm egy csepp kadett volt alig 1 évesen …..nem volt rossz verda de egy fél év után mindig volt vele valami baj ( 3 évig volt meg ) havonta de rendszeresen sajna….nyűg volt egy idő után azóta csak japán autókat hajtok … és érdekes módon nem volt egyáltalán semmilyen elektromos vagy mechanikus problémán az évek folyamán… csak a kopás utáni cserék voltak semmi más… szóval lehet , hogy egyszerűbb a japán technika nem olyan tetszetős a formája ..stb de sokkal megbízhatóbb mint sok eu társukAszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 19:21Nos, elhoztam az O4-et a szervizből. A munkalap szerint ezt cserélték: “Megnevezés: Motor Vezérlő Elektronika | Garanciális: igen”
A probléma kevesebb, mint 10 perc alatt újra jelentkezett, vagyis a vezérlőelektronika cseréjével semmit nem oldottak meg. Jöhet a negyedik kör.
Akinek van már O4-e: Őszintén kívánom, hogy Nálatok minden rendben legyen.
Akinek nincs, de szemezik vele: még a gondolatát is felejtsétek el. Szerintem mindenféle mai Skodának.
Jól megy, keveset fogyaszt, nagy, szép, meg még drága is, de úgy tűnik, igen rizikós, hogy kifog az ember egy fosch-t.
Most jutottam el oda, hogy “Soha többé Skoda”.:
![]()
![]()
Sajnálom, hogy nem jött be a szerintem túlzottan elektronizált O4 …. Kiváncsi leszek mi lesz a teljesen elektromos autókkal ha már itt is problémák vannak, mi lesz később ha letelik a gari ?
Viszont ebbe a "túlelektronizálásba" szerintem minden gyártó beleállt, mert ma e körül forog a világ. Ahogy mondani szokták, aki kimarad, lemarad, és egy gyártó sem akar lemaradni. Még az sem számít nekik, ha nem megbízható az a rendszer, csak benne legyen, mert lehet éppen azzal lehet kiénekelni a vevő zsebéből a pénzt, és csak ez számít.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
A VW mindig is a Skoda fölé volt pozícionálva, nívóban, nálam innen a fél kategória. A Passat pedig ugye közép, míg az Golf/Octavia alsó közép kategória.
Itt pedig.a méretén felül, amiben ne csak a lökhárító két távolságát érdemes nézni, hanem pl. tengelytáv. Az minél hosszabb, elvileg annál kényelmesebb, jobb rugózású lehet egy autó.
A másik különbség a másik hozzászólásomban említett kidolgozási eltérések, futómű felépítés, stb.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5061
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3312
Re: Autós topik autósoknak
Nem jól fogalmaztam, úgy látom.
A VW mindig is a Skoda fölé volt pozícionálva, nívóban, nálam innen a fél kategória. A Passat pedig ugye közép, míg az Golf/Octavia alsó közép kategória.
Itt pedig.a méretén felül, amiben ne csak a lökhárító két távolságát érdemes nézni, hanem pl. tengelytáv. Az minél hosszabb, elvileg annál kényelmesebb, jobb rugózású lehet egy autó.
A másik különbség a másik hozzászólásomban említett kidolgozási eltérések, futómű felépítés, stb.
Csak a Marantz! :-D
Online
Ami viszont érdekes, hogy az F30-as 3-as BMW, amit előszeretettel soroltak ugyanabba a kategóriába, mint a Passatot (alighanem a tengelytávja miatt), konkrétan kisebb, mint az Octi, és ezt határozottan állítom. Minden, konkrétan minden nagyobb belül ez Octiban, mint az F31-ben, még a székek is, érdektelen mit mondanak a számok, egyszerűen bele kell ülni. Ezért érdekes számomra, hogy mi alapján kategorizálnak… ilyen kategóriákról beszélni ma már inkább konszernen belül érdemes, de ott is, a Superb nagyobb mint a Passat, akkor az egy kategóriával fennebb van? Vagy féllel? Hány centi egy kategória és milyen méretben? Hogy jön ki a “másfél” kategória a Passat és az Octavia között?
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Jó hát nekem nincs 3 gyerekem, így ez nem is volt szempont. Viszont nagytestű vagyok (nem hosszú, hanem széles), és nekem nem volt érezhetően nagy különbség a Passat és az Octi között. Másfél kategória semmiképp. A garázsom viszont elég szűk, szóval így talán érthető…Vinkler írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:14Azért van. A Passat erezhetően nagyobb. Főleg hátul.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:06Ezek a kategóriák már eléggé összemosódnak, meg nem is igazán látni, hogy mi alapján kategorizálj. Méretre nincs akkora különbség (a Passat nagyobb valamennyivel, de a nagyságnak nem csak előnyei vannak…), erről magad is meggyőződhedsz, idővel igen nagyot nőtt az Octi, ma már a Scala vette át azt a méretkategóriát, amit anno még (az O1-gyel) az Octi képviselt a Skodánál. Árban pedig egészen ott (volt) az O4, mondom, jobb ajánlatokat kaptam a Passatra 2020 októberében…
A Scala azért nehéz dió, mert csak hatchback létezik belőle.
Tény, h az Octavia nagyobb lett, a legnagyobb a triumvirátusból (Golf, Leon, Octavia), de hátul sajna pont annyira szűkös, h 3 gyerek nem fér bele, a Passatba pedig igen. A torzulás onnan ered, h a Superb, ami ugye Passat testvérmodell, az a (kínai) hosszított Passat padlólemezre épül, így érezhetően nagyobb. Az octavia viszont 1,5 kategóriával kisebb volt ebben a formában. Ezért picit feljebb tolták.
Ami viszont érdekes, hogy az F30-as 3-as BMW, amit előszeretettel soroltak ugyanabba a kategóriába, mint a Passatot (alighanem a tengelytávja miatt), konkrétan kisebb, mint az Octi, és ezt határozottan állítom. Minden, konkrétan minden nagyobb belül ez Octiban, mint az F31-ben, még a székek is, érdektelen mit mondanak a számok, egyszerűen bele kell ülni. Ezért érdekes számomra, hogy mi alapján kategorizálnak… ilyen kategóriákról beszélni ma már inkább konszernen belül érdemes, de ott is, a Superb nagyobb mint a Passat, akkor az egy kategóriával fennebb van? Vagy féllel? Hány centi egy kategória és milyen méretben? Hogy jön ki a “másfél” kategória a Passat és az Octavia között?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
De a futómű, belső nívó, zajcsillapitás, stb., mind komolyabbak a Passatban, különben mitől lenne más, mint egy Golf, a méretet leszámítva?
De gondolom ezt nem kell magyarázni, hisz BMW-ből ültél át.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5061
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3312
Re: Autós topik autósoknak
Pl. Szélesebb is. Ami persze nem mindenkinek előny.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:06Ezek a kategóriák már eléggé összemosódnak, meg nem is igazán látni, hogy mi alapján kategorizálj. Méretre nincs akkora különbség (a Passat nagyobb valamennyivel, de a nagyságnak nem csak előnyei vannak…), erről magad is meggyőződhedsz, idővel igen nagyot nőtt az Octi, ma már a Scala vette át azt a méretkategóriát, amit anno még (az O1-gyel) az Octi képviselt a Skodánál. Árban pedig egészen ott (volt) az O4, mondom, jobb ajánlatokat kaptam a Passatra 2020 októberében…
Az, hogy hülye voltam, hogy nem a Passat-ot választottam, ma már nem kérdéses. Mentségemre szóljon, hogy egyrészt kombi kellett és a kombi Passat számomra hát… mondjuk úgy, unalmas… míg az új Octi - szintén számomra- kifejezetten izgalmasan néz ki, főleg oldalról és hátulról… másrészt ha a nyár elején kérdezel meg, még mindig meggyőződéssel válaszoltam volna, hogy jobb választás volt az O4 ezzel a motorral…
De a futómű, belső nívó, zajcsillapitás, stb., mind komolyabbak a Passatban, különben mitől lenne más, mint egy Golf, a méretet leszámítva?
De gondolom ezt nem kell magyarázni, hisz BMW-ből ültél át.
Csak a Marantz! :-D
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Azért van. A Passat erezhetően nagyobb. Főleg hátul.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:06Ezek a kategóriák már eléggé összemosódnak, meg nem is igazán látni, hogy mi alapján kategorizálj. Méretre nincs akkora különbség (a Passat nagyobb valamennyivel, de a nagyságnak nem csak előnyei vannak…), erről magad is meggyőződhedsz, idővel igen nagyot nőtt az Octi, ma már a Scala vette át azt a méretkategóriát, amit anno még (az O1-gyel) az Octi képviselt a Skodánál. Árban pedig egészen ott (volt) az O4, mondom, jobb ajánlatokat kaptam a Passatra 2020 októberében…
A Scala azért nehéz dió, mert csak hatchback létezik belőle.
Tény, h az Octavia nagyobb lett, a legnagyobb a triumvirátusból (Golf, Leon, Octavia), de hátul sajna pont annyira szűkös, h 3 gyerek nem fér bele, a Passatba pedig igen. A torzulás onnan ered, h a Superb, ami ugye Passat testvérmodell, az a (kínai) hosszított Passat padlólemezre épül, így érezhetően nagyobb. Az octavia viszont 1,5 kategóriával kisebb volt ebben a formában. Ezért picit feljebb tolták.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Az, hogy hülye voltam, hogy nem a Passat-ot választottam, ma már nem kérdéses. Mentségemre szóljon, hogy egyrészt kombi kellett és a kombi Passat számomra hát… mondjuk úgy, unalmas… míg az új Octi - szintén számomra- kifejezetten izgalmasan néz ki, főleg oldalról és hátulról… másrészt ha a nyár elején kérdezel meg, még mindig meggyőződéssel válaszoltam volna, hogy jobb választás volt az O4 ezzel a motorral…
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ezek a kategóriák már eléggé összemosódnak, meg nem is igazán látni, hogy mi alapján kategorizálj. Méretre nincs akkora különbség (a Passat nagyobb valamennyivel, de a nagyságnak nem csak előnyei vannak…), erről magad is meggyőződhedsz, idővel igen nagyot nőtt az Octi, ma már a Scala vette át azt a méretkategóriát, amit anno még (az O1-gyel) az Octi képviselt a Skodánál. Árban pedig egészen ott (volt) az O4, mondom, jobb ajánlatokat kaptam a Passatra 2020 októberében…
Az, hogy hülye voltam, hogy nem a Passat-ot választottam, ma már nem kérdéses. Mentségemre szóljon, hogy egyrészt kombi kellett és a kombi Passat számomra hát… mondjuk úgy, unalmas… míg az új Octi - szintén számomra- kifejezetten izgalmasan néz ki, főleg oldalról és hátulról… másrészt ha a nyár elején kérdezel meg, még mindig meggyőződéssel válaszoltam volna, hogy jobb választás volt az O4 ezzel a motorral…
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6833
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nézz rá most az Octi fórumra… Nem egyedi eset, sőt, az enyém még nem is a legszarabb (egyelőre). Érdemi infó sajnos nincs. Más is küzd, és nem is csak ezzel a problémával… Mondom, nézz rá.Alex_Aston írta: ↑2022.10.13., csüt. 20:45Az Octi fórumon sem volt infó a problémádról? Egyedi eset?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Az 1.5 motor meg nem rossz, semmi rosszat nem hallani róla. A második generációs 1.4TSI tovább fejlesztése, ami sokkal megbízhatóbb volt, mint a láncos, első TSI.
De most már mindegy.
Az Octi fórumon sem volt infó a problémádról? Egyedi eset?
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5061
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3312
Re: Autós topik autósoknak
A Passat ugye kb. másfél kategóriával fentebb van.Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 20:38Naná, hogy lesz folytatása, végülis ez még egy garanciális autó… Hadd kínlódjanak vele, cserélgessenek még amit akarnak, tőlem az egész autót is kicserélhetik.,.
Hogy mi? Fogalmam sincs, lassan nem lesz már “rendes” autóformájú autó, amiben gondolkodni. Amiben eredetileg gondolkodtam: 3-as BMW, de azt elvetettem, mert haragudtam a BMW-re. Mondeo kombi plugin-hibrid: igen soká szemeztem vele, végül a CVT miatt vetettem el, és már sajnálom, mert Mondeo nincs már többé, a Focus is csak alulmotorizált izé lett. Volvo V60 volt a következő, de azt végül túlárazottnak ítéltem. Végül döntöttem egy fullextrás Kia Optima mellet, rendelés ment, válasz jött: lecsúsztam róla, nem lehet már rendelni, kivonják az európai piacról. Ekkor már körmömre égett a gyertya, és sebtiben két dologra kértem ajánlatot: erre a Skodára, és egy hasonló felszereltségű Passatra (csak a ledmátrix helyett volt normál led, 2.0 CRD helyett az új 150 lovas 1.5-ös TSI, illetve alap fehér fényezés, a többiben mindenben ugyanazt tudta, illetve a csomagtartója SOKKAL jobban felszerelt volt). A Passatra kicsivel jobb ajánlatokat kaptam, de tartottam az 1.5-ös motortól, na meg esztétikailag sokkal jobban bejött a Skoda… és a Skodát választottam. Nagy hiba volt. Az idén Albertában (Kanada) egy bérelt 2021-es Passat-tal jártam, ami ugyan másként nézett ki, mint az itthoni, mert amerikai modell, de ugyanaz az 1.5 TSI motor volt benne. Nagyon meglepődtem, mennyire tisztességesen mozgatja az a motor a Passatot hétköznapi használatban, ráadásul nagyátlagban 5.9 l/100 km jött ki (az ottani 90-es benzinnel), amitől ledöbbentem. Persze még mindig kérdés, hogy mennyire megbízható az 1.5 TSI hosszútávon egy Passatban, az ugye az ott megtett ezeregynéhányszáz kilométeren nem derül ki.

Az 1.5 motor meg nem rossz, semmi rosszat nem hallani róla. A második generációs 1.4TSI tovább fejlesztése, ami sokkal megbízhatóbb volt, mint a láncos, első TSI.
De most már mindegy.
Az Octi fórumon sem volt infó a problémádról? Egyedi eset?
Csak a Marantz! :-D