Aszpirin írta: ↑2022.10.13., csüt. 21:31
Jó hát nekem nincs 3 gyerekem, így ez nem is volt szempont. Viszont nagytestű vagyok (nem hosszú, hanem széles), és nekem nem volt érezhetően nagy különbség a Passat és az Octi között. Másfél kategória semmiképp. A garázsom viszont elég szűk, szóval így talán érthető…
Ami viszont érdekes, hogy az F30-as 3-as BMW, amit előszeretettel soroltak ugyanabba a kategóriába, mint a Passatot (alighanem a tengelytávja miatt), konkrétan kisebb, mint az Octi, és ezt határozottan állítom. Minden, konkrétan minden nagyobb belül ez Octiban, mint az F31-ben, még a székek is, érdektelen mit mondanak a számok, egyszerűen bele kell ülni. Ezért érdekes számomra, hogy mi alapján kategorizálnak… ilyen kategóriákról beszélni ma már inkább konszernen belül érdemes, de ott is, a Superb nagyobb mint a Passat, akkor az egy kategóriával fennebb van? Vagy féllel? Hány centi egy kategória és milyen méretben? Hogy jön ki a “másfél” kategória a Passat és az Octavia között?
Kár lenne azért minden Skoda modellt eltemetni, csak mert az asszisztens rendszer problémádat éppen nem tudja megoldani egy vidéki márkaszerviz. Mit szóljon az a BMW tulajdonos, akinek leégett az autója, vagy az a Toyota tulajdonos, akinek beragadt a gázpedálja.
Sajnos ebben a felgyorsult világban a gyártók ezekkel a felgyorsult igényekkel nem tudnak minden esetben mit kezdeni. Ennek egyértelmű okát a tesztelés időhiányának tulajdonítom. Nem mentegetőzés, csak észrevétel.
Nah mindegy, picit más téma. Szerinte minden idők legjobban sikerült Passatja a B8. Elég öreg modell, de még mindig töretlen sikernek örvend. Nincs belőle annyi, mint amennyit megvennének és, ha hinni lehet a találgatásoknak, akkor bedarálják a SUV-ok. Innen gratulálok minden marketingesnek. Remélem elégedettek a fostalicska városi telekjáróikkal…. Nah, de mindegy is.
Kiszaladtam és fogtam egy centit. Itt vannak a képek. Ami a lényeg, hogy a passatnal rendelhető ergocomfort ülés kihúzható combtámaszával iszonyatosan kényelmesre lehet állítani. A háttámla is sokkal jobb, mint az O4-ben.

- 2CF5B931-D9D0-46B6-8CC2-BFA13A4FE4BE.jpeg (4.65 MiB) Megtekintve 1539 alkalommal

- 7A2890A8-44DB-4F42-8B3D-765B6A2BED8B.jpeg (3.96 MiB) Megtekintve 1539 alkalommal

- C446AC9D-E0E2-4E7B-B73F-F846CA2622D9.jpeg (3.57 MiB) Megtekintve 1539 alkalommal

- 3E7F2357-1C4B-4A04-BB10-4853E1070F3B.jpeg (3.93 MiB) Megtekintve 1539 alkalommal

- 831CD027-E8FB-4650-8051-511A83725607.jpeg (4.67 MiB) Megtekintve 1539 alkalommal

- E62930C4-C18E-4F1D-B5B0-6E25C2B3F5BB.jpeg (4.14 MiB) Megtekintve 1539 alkalommal

- 13E05743-321F-45BF-85AE-53C5FECE7082.jpeg (2.77 MiB) Megtekintve 1539 alkalommal
Amit írtam neked, az az, hogy a Superb a hosszabbitott Passat padlólemezre épül, így 1,5 méretkategóriával nagyobb lett, mint egy Octavia. Ezt követi le valahogy az O4. Nyilván itt centikről és mm-ről beszélünk, de 1-2-4 centinek itt óriási szerepe van.
Én még mindig B8 Passat fan vagyok. Elöl is nagyobb azért, mint az O4, de hátrafelé is erősen a fele billen a mérleg. A tengelytáv is kellemesebb, a motorválaszték, meg pláne. Sajnos a sötétzöldek megtizedelték ezt is, de ebből volt bitutbó diesel 240 lóval, zseniális 1.8 tsi 180 lóval és 2.0 tsi 220, 240 és 280 lóval is. Sajnos ezek már csak használtan elérhetőek.