Hárman, ha Revi megembereli magát, akkor négyen.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Re: Kerékpározás
Hányan leszünk végül?
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
Online
Re: Kerékpározás
ja. reggel meg felkelek és fordulok a másik oldalamra


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Kedvcsinálónak bedobom a tervet újra:
11 körül indulunk a Skanzen parkolóból.
67 kili 1225 szint Nyugodt tempó, mondanám,hogy tényleg beszélgetős,de gyanítom a felfelékben senki nem akar majd beszélgetni, a lefelékben meg arra koncentrálunk. 
11 körül indulunk a Skanzen parkolóból.
Re: Kerékpározás
reviből hifiDiyer lett az utóbbi időben (már kb vége,de most jött ki a fáradtság) és lövésem sincs,hogy tudnék megbirkózni a feladattal, de nekivágnék, haaa... nem lenne ennyire messze. szombaton kerek 4 óra alatt értem el Budapestig,annyira jól időzítik és menedzselik az M3 autópálya felújítását

de este megfordult a fejemben és meg is néztem,hol is lesz a buli, de kicsit bipoláris vagyok


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Sejtem a választ,de azért megkérdezem:
Revi a hegyimenő jön szombaton?
Revi a hegyimenő jön szombaton?

Re: Kerékpározás
ja,én ezt nem matatni javasoltam, hanem csak egy olyan rövidet csinálni, ami egy szem láncot helyettesít, így a méretet tudod próbálgatni, ahogy akasztgatod arrébb a kis drótot a szemekben és figyeled a váltógörgők állását. így megúszuod,hogy előre elfaragod a láncotzoli73 írta: ↑2025.07.16., szer. 18:22
Ilyenem nekem is van, de nem szeretem, olyan kis ügyi-fogyi.
Én barkácsoltam egy sajátot, igaz, egy bringaszerelős videóban látott után, egy nagy rugóból.
A rugó olyan 2,5mm-es anyagú, kb. 3cm átmérőjű tekercs, de mindössze 3 menet. A két vége kiegyenesedik, "V" alakban feláll 10-10cm-t, és a két vége pedig olyan kampós, mint ennek a kis drótakasztónak.
Aki horgászik, az tudja milyen a szájfeszítő, amit a csuka szájából való horogszabadításhoz használnak, csak ez nen nyomó, hanem húzó rugó. Alaphelyzetben a két szár párhuzamosan áll, ezt kell "V" alakban kifeszíteni, és a lánba akasztani a két végét.
Sokkal jobban használható, mint ez a kis drótkampó, mert a "V" alak között van hely bőven matatni. Sokáig vadásztam a megfelelő rugót, amiből el tudtam készíteni, de megérte, mert remekül használható.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Én barkácsoltam egy sajátot, igaz, egy bringaszerelős videóban látott után, egy nagy rugóból.
A rugó olyan 2,5mm-es anyagú, kb. 3cm átmérőjű tekercs, de mindössze 3 menet. A két vége kiegyenesedik, "V" alakban feláll 10-10cm-t, és a két vége pedig olyan kampós, mint ennek a kis drótakasztónak.
Aki horgászik, az tudja milyen a szájfeszítő, amit a csuka szájából való horogszabadításhoz használnak, csak ez nen nyomó, hanem húzó rugó. Alaphelyzetben a két szár párhuzamosan áll, ezt kell "V" alakban kifeszíteni, és a lánba akasztani a két végét.
Sokkal jobban használható, mint ez a kis drótkampó, mert a "V" alak között van hely bőven matatni. Sokáig vadásztam a megfelelő rugót, amiből el tudtam készíteni, de megérte, mert remekül használható.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4707
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3236
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Ilyenem nekem is van, de nem szeretem, olyan kis ügyi-fogyi.
Én barkácsoltam egy sajátot, igaz, egy bringaszerelős videóban látott után, egy nagy rugóból.
A rugó olyan 2,5mm-es anyagú, kb. 3cm átmérőjű tekercs, de mindössze 3 menet. A két vége kiegyenesedik, "V" alakban feláll 10-10cm-t, és a két vége pedig olyan kampós, mint ennek a kis drótakasztónak.
Aki horgászik, az tudja milyen a szájfeszítő, amit a csuka szájából való horogszabadításhoz használnak, csak ez nen nyomó, hanem húzó rugó. Alaphelyzetben a két szár párhuzamosan áll, ezt kell "V" alakban kifeszíteni, és a lánba akasztani a két végét.
Sokkal jobban használható, mint ez a kis drótkampó, mert a "V" alak között van hely bőven matatni. Sokáig vadásztam a megfelelő rugót, amiből el tudtam készíteni, de megérte, mert remekül használható.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Sajnos a meló mellett csak fél szemmel voltam itt, így figyelmetlenűl olvastam.
Már felfogtam, ez egy tipikus AVX jellegű segítség akart lenni, mikoris "sz@r a rendszered, meg torzit, és amúgy sem jó a hallásod, és az akusztika sem, hát mit vársz így?!"
Komolyra fordítva. Retro a gépem, és nagyon már nincs is ingerenciám fejleszteni, modernizálni, mert kiválóan teljesít, hosszú évek óta, fejleszteni amúgy sem lehetne, csak kb. Kidobni, mert minden alkatrész annyit fejlődött, hogy semmit sem tudnék használni a mai alkatrészekből a gépemhez.
A hajtómű Race-Face Prodigy, a lánckeréksor Sram 7.0 11-32, a váltókarok Sram X9, az első válto Sram XX, a hátsó váltó Sram X.0, a lánc Sram PC971.
Hitvitákba nem szeretnék belemenni, de nekem a Sram vált be, és már nagyon régen e mellett tettem le a voksom. Kiválóan teljesít, nagyon elégedett vagyok vele, igaz, én az itt jelen lévőkhöz képest kocabringás vagyok, és sajnos időm sincs annyi rá, mint szeretném. Azzal én már boldogan beérem, ha hétvégente belefér 1-1 25-30km-es kör a környék erdeiben, mezőin, dűlőútjain, arra meg egy ilyen retro bringa is megfelel, és mégis sokszor úgy élvezem a tekerést, mint egy gyerek.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4707
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3236
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Én kérek elnézést?pärt írta: ↑2025.07.16., szer. 11:52No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni:
"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."
És így tovább, a végtelenségig körhintázva.![]()

Már felfogtam, ez egy tipikus AVX jellegű segítség akart lenni, mikoris "sz@r a rendszered, meg torzit, és amúgy sem jó a hallásod, és az akusztika sem, hát mit vársz így?!"
Komolyra fordítva. Retro a gépem, és nagyon már nincs is ingerenciám fejleszteni, modernizálni, mert kiválóan teljesít, hosszú évek óta, fejleszteni amúgy sem lehetne, csak kb. Kidobni, mert minden alkatrész annyit fejlődött, hogy semmit sem tudnék használni a mai alkatrészekből a gépemhez.
A hajtómű Race-Face Prodigy, a lánckeréksor Sram 7.0 11-32, a váltókarok Sram X9, az első válto Sram XX, a hátsó váltó Sram X.0, a lánc Sram PC971.
Hitvitákba nem szeretnék belemenni, de nekem a Sram vált be, és már nagyon régen e mellett tettem le a voksom. Kiválóan teljesít, nagyon elégedett vagyok vele, igaz, én az itt jelen lévőkhöz képest kocabringás vagyok, és sajnos időm sincs annyi rá, mint szeretném. Azzal én már boldogan beérem, ha hétvégente belefér 1-1 25-30km-es kör a környék erdeiben, mezőin, dűlőútjain, arra meg egy ilyen retro bringa is megfelel, és mégis sokszor úgy élvezem a tekerést, mint egy gyerek.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3966
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5063
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Ne fáradj

Re: Kerékpározás
majd megtudnád,ha Vz láncod lennepärt írta: ↑2025.07.16., szer. 11:52No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni:
"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."
És így tovább, a végtelenségig körhintázva.![]()

****
egyébként egyszer írtam egy rövid szösszenetet,amikor még az egyik helyi bicajbolt "támogatott" a kmc dlc láncról. a lényege az volt, hogy a hifiben vannak az ezüstdrótok és azok milyen babák, szépen,mívesen,hosszan kifejtve és a zárómondat, hogy a kerékpár ezüstdrótja a KMC X10sl DLC

Mikusznak (bikefun) tetszett

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4707
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3236
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
A velem kapcsolatos következtetésed teljesen hibás, nem fedi a valósagot. Most nincs időm, de este majd kifejtem...pärt írta: ↑2025.07.16., szer. 11:52No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni:
"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."
És így tovább, a végtelenségig körhintázva.![]()
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Kerékpározás
drótra,kampóra, ilyenre gondolok,csak rövidebbet, egy láncszemnyit


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
lánchosszra van egy egyszerű szabály.
elől nagytányér, hátul legkisebb lánckerék. A ó lánchosszal a váltó két görgőjének a tengely egy függőleges egyenesre esnek.
Ha így nema dja ki a felső lánckereket nagytányérral, rövid a váltókanál, persze ekkor már elszbadtad a láncot és jöhet a következő a kanálcsere után.
De nem hülyeség a pärt féle állást is ellenőrizni, még rövidkanállal is lehet egy kicsit csalni, de azokat kb 11-25-ös sorig érdemes használni,de nyögve elviszi a 11-28-at is.
Darabolás előtt meg lehet egy drótot hajtani két végén vissza, akkorára, hogy beakasztva egy láncszemnyi hosszt hagyjon (patentszem jön ide majd) és jól le lehet vele próbálni,darabolás nélkül hosszt.
próbáltam egy épkézláb fotót találni,de nem ment. ezen ahogy állnak a görgők,úgy kell állni,csak itt nem azon a lánckeréken van,amin kellene lennie.

elől nagytányér, hátul legkisebb lánckerék. A ó lánchosszal a váltó két görgőjének a tengely egy függőleges egyenesre esnek.
Ha így nema dja ki a felső lánckereket nagytányérral, rövid a váltókanál, persze ekkor már elszbadtad a láncot és jöhet a következő a kanálcsere után.
De nem hülyeség a pärt féle állást is ellenőrizni, még rövidkanállal is lehet egy kicsit csalni, de azokat kb 11-25-ös sorig érdemes használni,de nyögve elviszi a 11-28-at is.
Darabolás előtt meg lehet egy drótot hajtani két végén vissza, akkorára, hogy beakasztva egy láncszemnyi hosszt hagyjon (patentszem jön ide majd) és jól le lehet vele próbálni,darabolás nélkül hosszt.
próbáltam egy épkézláb fotót találni,de nem ment. ezen ahogy állnak a görgők,úgy kell állni,csak itt nem azon a lánckeréken van,amin kellene lennie.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6181
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7653
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Minden műszaki eszközből - legyen az hifi vagy bicaj, akármi - ki kell írtani a tudományt.
Bocsánat, az edzésből még inkább ki kell. Vagy edzeni tán nem is szabad!?
Valójában a tudatosság kiöli az élvezetet mindenből, hifi, kerékpározás... Nem is kell semmi más, kis önimádat, kis önámítás és kísz van a bódoccsá! Ezt le tudom vezetni hifin, bicajon de bármin... mer mást nem tanultam meg, de ezt nagyon, hisz erre van szükségem, minden mást ezzel megoldok.

Bocsánat, az edzésből még inkább ki kell. Vagy edzeni tán nem is szabad!?


Valójában a tudatosság kiöli az élvezetet mindenből, hifi, kerékpározás... Nem is kell semmi más, kis önimádat, kis önámítás és kísz van a bódoccsá! Ezt le tudom vezetni hifin, bicajon de bármin... mer mást nem tanultam meg, de ezt nagyon, hisz erre van szükségem, minden mást ezzel megoldok.

Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3966
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5063
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni

"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."
És így tovább, a végtelenségig körhintázva.

Online
Én is az itt szemléltetett módon állítom be a lánc hosszát, mert nem tudok ennél frappánsabb, precízebb megoldást. Mindenesetre eddig nem volt vele problémám. Az én bringám ma már eléggé retronak számít a 3x9-es váltórendszerével. Mivel hosszú évek óta hibátlanúl teszi a dolgát(megfelelő karbantartás mellett) így semmi ingerenciám nem volt ezen változtatni, fejleszteni. Ha ezt meg akarnám lépni, akkor kb. kompletten kidobhatnám az egész bringát, mert a mai, modern alkatrészekkel már semmilyen módon nem kompatibilis.
Mostanában(a fiam unszolására) fejembe vettem, hogy lecserélem az első villát(Rockshox Duke) egy fejlettebbre, de valószínüleg ebből sem lesz semmi, mert a mai villák már teljesen mások(pl. tapered villaszár), így kb. a fél bringát cserélnem kellene e miatt. Inkább nem.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4707
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3236
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Akkor megnyugodtam, hogy nem kell ezt annyira tudományos alapra helyezni!pärt írta: ↑2025.07.15., kedd 23:55Van formula, de én nem használom, mivel vannak a formula alóli kivételek, akkor meg már egyszerűbb a próbára hagyatkozni.
Elöl-hátul legnagyobb lánckerékre rakva - bár ezt az áttételt nem "illik" használni, de a rendszernek még tolerálnia kell - a váltó görgői közt a láncban kell lenni egy kis törésnek, nagyjából a képen látható mennyiségnek, tehát a lánc nem futhat a görgők közt majdnem egyenesen. IMG20250715223640.jpg
Ez a hossz a másik szélsőségnél, a szintén nem használatos elöl-hátul legkisebb áttételnél nagyjából így néz ki. A lánc nem lehet annyira laza, hogy a jelzett részen összeérjenIMG20250715223740.jpg Screenshot_2025-07-15-23-37-38-24_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329~2.jpg
A próba idejére legegyszerűbb, ha elöl a lánckerékre rakod a lánc szabad végét, a rövidítendő szakaszt a megfelő mértékig húzva mellé illeszted, így nem kell a váltórugónak ellentartva, a levegőben zsonglőrködve feszíteni. Ha bizonytalan vagy, egy taggal hosszabbra hagyd, azt semmibe nem kerül később rövidíteni.
Itt egy elég jó kis video, ebben a legkisebb/legkisebb kombóval állítják be az ideális hosszt.
https://youtu.be/s6TodcAH948?si=VWC0JmpKGyBaokkm
Én is az itt szemléltetett módon állítom be a lánc hosszát, mert nem tudok ennél frappánsabb, precízebb megoldást. Mindenesetre eddig nem volt vele problémám. Az én bringám ma már eléggé retronak számít a 3x9-es váltórendszerével. Mivel hosszú évek óta hibátlanúl teszi a dolgát(megfelelő karbantartás mellett) így semmi ingerenciám nem volt ezen változtatni, fejleszteni. Ha ezt meg akarnám lépni, akkor kb. kompletten kidobhatnám az egész bringát, mert a mai, modern alkatrészekkel már semmilyen módon nem kompatibilis.
Mostanában(a fiam unszolására) fejembe vettem, hogy lecserélem az első villát(Rockshox Duke) egy fejlettebbre, de valószínüleg ebből sem lesz semmi, mert a mai villák már teljesen mások(pl. tapered villaszár), így kb. a fél bringát cserélnem kellene e miatt. Inkább nem.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2104
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1299
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Találtam egy kistányér / kónusz képet is (nagyon hasonló Part képéhez, tekerés végén mindig "ledobom" a láncot elöl-hátul, hogy tároláskor ne feszüljön a rendszer).
Online
) leírásba; mely szerintem nagyjából összevág az én - jóval "lustább" - módszeremmel: nagytányér / kónusz állásban a váltókanál nagyjából függőlegesen álljon. (Itt a képen enyhén hátrafelé mutatnak, ha jól emlékszem, azóta egy láncszemmel meg is rövidítettem.)
Persze feltételezve azt, hogy elöl két sebességes rendszerről beszélünk. A széles áttétel tartományú (32 / 11-51) montinál nyilván teljesen más a helyzet: ott a legkisebb fogaskeréken a váltókanál majdnem vízszintesen (de a lánc nyilván ne érjen össze, lád Part képét!) hátrafelé mutat, a legnagyobb fogaskeréken pedig enyhén (a láncot még nem "ész nélkül"
megfeszítve és a fogaskeréksort sem elérve) előre.
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2104
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1299
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Remélem, nem keverek bele ebbe a nagyon precíz (és szerintem is követendő!


Persze feltételezve azt, hogy elöl két sebességes rendszerről beszélünk. A széles áttétel tartományú (32 / 11-51) montinál nyilván teljesen más a helyzet: ott a legkisebb fogaskeréken a váltókanál majdnem vízszintesen (de a lánc nyilván ne érjen össze, lád Part képét!) hátrafelé mutat, a legnagyobb fogaskeréken pedig enyhén (a láncot még nem "ész nélkül"

- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3966
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5063
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nemrég puffogtam a tubeless-el kapcsolatban, hozzátéve, hogy a hookless-t már meg sem próbálom megérteni. Megnyugtató, hogy nálam hozzáértőbbek is szkeptikusak a témában.
https://www.bikeradar.com/news/josh-poe ... are-a-scam
https://www.bikeradar.com/news/josh-poe ... are-a-scam
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3966
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5063
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Van formula, de én nem használom, mivel vannak a formula alóli kivételek, akkor meg már egyszerűbb a próbára hagyatkozni.
Elöl-hátul legnagyobb lánckerékre rakva - bár ezt az áttételt nem "illik" használni, de a rendszernek még tolerálnia kell - a váltó görgői közt a láncban kell lenni egy kis törésnek, nagyjából a képen látható mennyiségnek, tehát a lánc nem futhat a görgők közt majdnem egyenesen. Ez a hossz a másik szélsőségnél, a szintén nem használatos elöl-hátul legkisebb áttételnél nagyjából így néz ki. A lánc nem lehet annyira laza, hogy a jelzett részen összeérjen A próba idejére legegyszerűbb, ha elöl a lánckerékre rakod a lánc szabad végét, a rövidítendő szakaszt a megfelő mértékig húzva mellé illeszted, így nem kell a váltórugónak ellentartva, a levegőben zsonglőrködve feszíteni. Ha bizonytalan vagy, egy taggal hosszabbra hagyd, azt semmibe nem kerül később rövidíteni.
Itt egy elég jó kis video, ebben a legkisebb/legkisebb kombóval állítják be az ideális hosszt.
https://youtu.be/s6TodcAH948?si=VWC0JmpKGyBaokkm
Re: Kerékpározás
Köszi a választ!
Szentendre a Skanzen?
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
Re: Kerékpározás
Szia,
Most szombaton,találka a Skanzennél. Az órát még nem döntöttünk el. De általában 10,30-11,00 körül szoktuk kezdeni a tekerést.